jumalan kaikkivoipaisuus harhaa

angelus_nigrum

Kreationismi.fi:n sivuilta löytyi moinen

" 3. Voiko Jumala tehdä niin suuren kiven, ettei jaksa itse nostaa sitä? Tämä (lapsellinenkin?) kysymys alleviivaa kaikkein parhaiten ristiriitaa joka syntyy, kun uskotaan johonkin kaikkivoipaan, ylepään olentoon. Odotan innolla vastauksianne.
Ei synny mitään ristiriitaa, kun termi "kaikkivoipa" ymmärretään oikein. Se ei tarkoita, että voi tehdä mitä tahansa. Esim binäärijärjestelmässä on määritelmänsä mukaan vain kaksi numeroa, 0 ja 1, joiden avulla muodostetaan lukuja, esim 1001. Jos kysytään, että voiko kaikkivoipa kirjoittaa binääriluvun, jossa on kolme erilaista numeroa, esim 1002, niin ei voi, koska määritelmän mukaan 1002 ei enää ole binääriluku. Tai jos kysytään, voiko kaikkivoipa piirtää neliön, jossa on viisi kulmaa, niin ei voi koska neliössä on määritelmän mukaan vain neljä kulmaa, ja toisen määritelmän mukaan viisikulmainen kuvio on viisikulmio. Tai jos kysytään että voiko kaikkivoipa jakaa parittoman kokonaisluvun kakkosella niin että tulos on kokonaisluku, niin ei voi koska kakkonen eli pari ei tietenkään mene tasan parittomaan lukuun. Nämä esimerkit ja sinun esimerkkisi voidaan yleistää kysymykseen "Voiko kaikkivoipa tehdä jotain jota on mahdotonta tehdä?". Johon vastaus on tietysti että ei voi, koska johan se teko määriteltiin mahdottomaksi itse kysymyksessä. Kaikkivoipaisuus tarkoittaa, että voi tehdä mitä tahansa joka ylipäätään on loogisesti mahdollista. "

Jumala siis voi tehdä vain sellaisia tekoja jotka ovat loogisesti mahdollisia, se tiputtaa sitten käytännössä kaiken mitä jumala raamatussa tekee pois.

Niin painavan kiven tekeminen ettei sitä jaksa nostaa on loogisesti mahdollista toisin kuin 5 kulmaisen neliön eli tuossa jutussa ei edes ymmärretty kysymystä tai sitten kierretään se.
Eikös muuten pyramidi ole tavallaan 5 kulmainen neliö.

Minäkin voin sanoa olevani kaikkivoipa sillä pystyn tekemään kaiken mikä on minulle loogisesti mahdollista, olen siis jumala.

uskovien käsitys kaikkivoipaisuudesta on ettenkö sanoisi outo.

97

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossain vaiheessa krisselit olivat päättäneet, että jumalan voi määritellä vain paradoksien avulla. Tyyliin: istuu huiputtoman vuoren huipulla.

Järjetöntä, eli sinänsä ihan loogista.

Ja onhan siinä se hyvä puoli, että jos joku osoittaa heidän määritelmänsä mahdottomaksi, se yllättäen tekeekin siitä toden (heille).

Eivät taida tuolla keskustelevat olla kovin hyvin perehtyneitä teologian historiaan.

• SultaJäi huomaamatta

Muuan oleellisin seikka, joka tekee tuollaieet päätelmät naurettaviksi.

Nimittäin se, että Jumala on pikkusen viisaampi, eikä nostele kiviä, niinkuin te teette.
      Hän laittoi koko avaruuden materian kiertämään radoilleen, eikä niitä tartte nostella.

Ja mitä järkeä olisi tehä joku järjetön viisikulmainen neliö, kun kukaan ei sitä tartte kuitenkaan.

• latedude96₪

Ei sillä oo väliä nosteleeko se niitä vai ei, vaan sillä, että pystyisikö se tekemään sen halutessaan. Sekoiti kaikkivoipaisen ja kaikkitekeväisen

• Sultakin jäi huomaamatta erittäin oleellinen seikka, kreationistinen sivusto myöntää itse että jumala kykenee vain ja ainoastaan loogisiin tekoihin.
        Maailmankaikkeuden luominen tyhjästä ei ole looginen teko.

Te kretut olette sitten hauskoja, kiertelette ja kaartelette ettei tarvitsisi myöntää olevansa väärässä. Hyvä että joillakin teistä on sen verran järkeä että uskaltaa myöntää ettei mitään kaikkivoipaa jumalaa ole olemassa.
        Mistä muuten tiedät ettei kukaan tarvitse viisikulmaista neliötä?

• Puhut muka
        angelus_nigrum kirjoitti:

Sultakin jäi huomaamatta erittäin oleellinen seikka, kreationistinen sivusto myöntää itse että jumala kykenee vain ja ainoastaan loogisiin tekoihin.
        Maailmankaikkeuden luominen tyhjästä ei ole looginen teko.

Te kretut olette sitten hauskoja, kiertelette ja kaartelette ettei tarvitsisi myöntää olevansa väärässä. Hyvä että joillakin teistä on sen verran järkeä että uskaltaa myöntää ettei mitään kaikkivoipaa jumalaa ole olemassa.
        Mistä muuten tiedät ettei kukaan tarvitse viisikulmaista neliötä?

Loogisuudesta, ja tuolla kokemuksella ! Parhaimmillaankin pystyt vain kosiskelemaan kaltaistesi plussia :))

ET taatusti tajua, mitä on Jumalan logiikka, ja oon aivan varma, kunhan oot parikyt vuotta järkevämpi, alat nähä oman logiikattomuutesi !!!

Sillä nyt logiikkasi on melkein noin kuusivuotiaan tasolla.-ja tämä ei oo piruilua, vain toteamus, ja sulla on vielä hyvä mahdollisuus kasvaa sen verran,että pääsi puhkaisee oman lapsivesi pussisi, ja pääset rääkäisemään hämmästyksestä, kun silmäsi avautuu näkemään totuuden valon, ja tajuat, että TYHJÄ EI OO PAUKAHTANU KERTAAKAAN !--KOITA VAIKKA !!!

• Puhut muka fiksuja?
        Puhut muka kirjoitti:

Loogisuudesta, ja tuolla kokemuksella ! Parhaimmillaankin pystyt vain kosiskelemaan kaltaistesi plussia :))

ET taatusti tajua, mitä on Jumalan logiikka, ja oon aivan varma, kunhan oot parikyt vuotta järkevämpi, alat nähä oman logiikattomuutesi !!!

Sillä nyt logiikkasi on melkein noin kuusivuotiaan tasolla.-ja tämä ei oo piruilua, vain toteamus, ja sulla on vielä hyvä mahdollisuus kasvaa sen verran,että pääsi puhkaisee oman lapsivesi pussisi, ja pääset rääkäisemään hämmästyksestä, kun silmäsi avautuu näkemään totuuden valon, ja tajuat, että TYHJÄ EI OO PAUKAHTANU KERTAAKAAN !--KOITA VAIKKA !!!

voi sinua lapskultaa, kun noin täytyy huutaa, no kun kasvat, niin ei sitten enään tarvi. :)

• TÄH ?
        latedude96₪ kirjoitti:

Ei sillä oo väliä nosteleeko se niitä vai ei, vaan sillä, että pystyisikö se tekemään sen halutessaan. Sekoiti kaikkivoipaisen ja kaikkitekeväisen

Miten ihmeessä te voitte olettaa tietävänne, mitä Jumala haluaa, kun ette ees tajua asiasta yhtään mitää !!!
        Ja sen loogisuuden perusteella ette voi ees esittää moista kysymystä , koska kysymyksesi kiven nostelusta on TÄYSIN pelkkää tietämättömyyden osoitusta !!!

Sillä yksikään järkevä ei kysy ees noin tyhmää kysymystä, kun on niin paljon järkevämpääkin kysymistä -vai mitä !

Menisit vaikkas kysymään omalta ymmärrykseltäsi, että miksi et ymmärrä asioita muilta kysymättä , niin ehkäpä ymmärrät sitten jotai :))

• Mikset koittanu
        Puhut muka fiksuja? kirjoitti:

voi sinua lapskultaa, kun noin täytyy huutaa, no kun kasvat, niin ei sitten enään tarvi. :)

Kumota sanojani, vaan pakenit äänetöntä "korvasuojien alle" piiloon :))

Ja eikös totuus ole fiksuutta, ja eikö fiksuus aiheuta ja vaadi totuutta, vai pidätkö mieluummin hiljaisesti valehtelevaa fiksuna ?

• ...
        Mikset koittanu kirjoitti:

Ja eikös totuus ole fiksuutta, ja eikö fiksuus aiheuta ja vaadi totuutta, vai pidätkö mieluummin hiljaisesti valehtelevaa fiksuna ?

Mitä kumottavaa viestissäsi oli? Tyypillinen ad hominemvuodatus järjeltään vajaavaisen hihhulin näppäimistöltä.

• Mikset koittanu kirjoitti:

"Kumota sanojani, vaan pakenit äänetöntä "korvasuojien alle" piiloon :))"

Mitä kumoamista lapsellisessa kiukuttelussa on?

• Puhut muka kirjoitti:

Onko jumalalla jokin ihan oma logiikka?

Parikyt vuotta järkevämpi? eli n. 7 kymppisen järki.

Kuules logiikan mestari, meikäläisen loogiset ja kognitiiviset kyvyt on useamman tahon toimesta mitattu ja sinulla tuskin on mitään mahdollisuuksia päästä edes lähelle.

Silmäni avautuivat ja näin totuuden valon n. 15 vuotiaana kun hylkäsin uskon.

Jos et sitä tajunnut että kreationisti.fi sivusto sanoi jumalan kykenevän vain loogisiin tekoihin en minä, niin sinä et tajua logiikasta pätkääkään.

Tyhjästä ei voi loogisesti paukahtaa mitään, eli jumalakaan ei sitä saisi paukahtamaan ja se on kreatiionistien suusta se ettei jumala pysty tekemään epäloogisia tekoja.
        Minä en ole koskaan väittänyt että jotain olisi tullut tyhjästä.

• Latedude96&
        TÄH ? kirjoitti:

Miten ihmeessä te voitte olettaa tietävänne, mitä Jumala haluaa, kun ette ees tajua asiasta yhtään mitää !!!
        Ja sen loogisuuden perusteella ette voi ees esittää moista kysymystä , koska kysymyksesi kiven nostelusta on TÄYSIN pelkkää tietämättömyyden osoitusta !!!

Sillä yksikään järkevä ei kysy ees noin tyhmää kysymystä, kun on niin paljon järkevämpääkin kysymistä -vai mitä !

Menisit vaikkas kysymään omalta ymmärrykseltäsi, että miksi et ymmärrä asioita muilta kysymättä , niin ehkäpä ymmärrät sitten jotai :))

Kukahan tässä ei ymmärrä kun et nin helppoon kysymykseen osaa vastata?

• TÄH ? kirjoitti:

Paniikkia havaittavissa?

• Totta sulle puhuin
        ... kirjoitti:

Mitä kumottavaa viestissäsi oli? Tyypillinen ad hominemvuodatus järjeltään vajaavaisen hihhulin näppäimistöltä.

Ja lopultahan se punnitaan, , kumpi on köykäiseksi havaittu, vai mitä :).

Oo sinä vaikka se fiksu, niin minä oon hihhuli, tavataan sitten, ja moikataan, kun saatte sen kiven nostamis propleemanne pyöritettyä perille, minä lupaan tulla myös paikalle -sopiiko :))

• ...
        Totta sulle puhuin kirjoitti:

Ja lopultahan se punnitaan, , kumpi on köykäiseksi havaittu, vai mitä :).

Oo sinä vaikka se fiksu, niin minä oon hihhuli, tavataan sitten, ja moikataan, kun saatte sen kiven nostamis propleemanne pyöritettyä perille, minä lupaan tulla myös paikalle -sopiiko :))

''Ja lopultahan se punnitaan, , kumpi on köykäiseksi havaittu, vai mitä :).''
        Se on havaittu jo, sinusta ei ole siihenkään.

''Oo sinä vaikka se fiksu, niin minä oon hihhuli, tavataan sitten, ja moikataan, kun saatte sen kiven nostamis propleemanne pyöritettyä perille, minä lupaan tulla myös paikalle -sopiiko :))''
        Etkä sinä vajaavaisella pienellä mielelläsi pysty tajuamaan niinkin yksinkertaista asiaa kuin sen, että se ei ole ongelma ateisteille, vaan korkeintaan kaikkivoipaan Jumalaan uskoville.

• Koitatko väittää

Onko jumalalla jokin ihan oma logiikka?

Parikyt vuotta järkevämpi? eli n. 7 kymppisen järki.

Kuules logiikan mestari, meikäläisen loogiset ja kognitiiviset kyvyt on useamman tahon toimesta mitattu ja sinulla tuskin on mitään mahdollisuuksia päästä edes lähelle.

Silmäni avautuivat ja näin totuuden valon n. 15 vuotiaana kun hylkäsin uskon.

Jos et sitä tajunnut että kreationisti.fi sivusto sanoi jumalan kykenevän vain loogisiin tekoihin en minä, niin sinä et tajua logiikasta pätkääkään.

Tyhjästä ei voi loogisesti paukahtaa mitään, eli jumalakaan ei sitä saisi paukahtamaan ja se on kreatiionistien suusta se ettei jumala pysty tekemään epäloogisia tekoja.
        Minä en ole koskaan väittänyt että jotain olisi tullut tyhjästä.

Että et oo uskonu ms."alkuräjähdykseen", ?-jota tiede on väittäny kaiken alullepanijaksi. Just tyypillistä ateisteille olla noin tyhmä , kun järki ei riitä, niin koitetaan väittää, että tyhjän avaruuden piste, tai paikka posahti !.

Ootte te melekosia posauttajia, kun Jumalan kieltäessänne tyhjänkin saatte jymäytettyä !

• ...
        Koitatko väittää kirjoitti:

Että et oo uskonu ms."alkuräjähdykseen", ?-jota tiede on väittäny kaiken alullepanijaksi. Just tyypillistä ateisteille olla noin tyhmä , kun järki ei riitä, niin koitetaan väittää, että tyhjän avaruuden piste, tai paikka posahti !.

Ootte te melekosia posauttajia, kun Jumalan kieltäessänne tyhjänkin saatte jymäytettyä !

Mongerrusta.

• Koitatko väittää kirjoitti:

Olenko jossain sanonut että en usko "alkuräjähdykseen"?
        Tiede ei väitä että jotain olisi tullut tyhjästä.
        Just tyypillistä teistille kuvitella olemattomia.

Olematonta ei voi kieltää.

• Kyllä voi kieltää 0

Olenko jossain sanonut että en usko "alkuräjähdykseen"?
        Tiede ei väitä että jotain olisi tullut tyhjästä.
        Just tyypillistä teistille kuvitella olemattomia.

Olematonta ei voi kieltää.

Ei kaikkien kuvitelmat ole olemattomia, mutta maailma on pahan vallassa, kaikkien unet eivät ole. Jos siis uskot löytävsi Jumalan ennemmin harhasta ja unesta, niin kannattaisiko tässä vain nukkumaan jäädä?
        Mutta on maailmassa paljon hyvää niille jotka rahaa ovat kohtuumääriä saaneet! Jos ei ole itse joutunut VIELÄ kokemaan mitään kauhean pahaa, ja kyllä jokainen tietää jotain siitä, mitä paha on, niin onko maailma silti Jumalan?

Tietysti olemattoman voi kieltää, ihan siinä missä olevaisenkin, älkää höpöjä puhuko. Mutta ei nolla suuresti tietysti muutu vaikka siihen miinuksen pistäisi eteen? Suunnan sekin silti muuttaa? Negatiivinen differentiaali ei ole sama asia, kuin tavallinen posetiivari.

-*- =

• Ei ole tyhmä kyssäri
        TÄH ? kirjoitti:

"Sillä yksikään järkevä ei kysy ees noin tyhmää kysymystä, kun on niin paljon järkevämpääkin kysymistä -vai mitä !"

EI se ole tyhmä kysymys vaan kristinuskon ydinparadoksi, esitettynä vain kiven muodossa. Alkuperäisessä muodossahan paradoksi kuuluu: Voiko kaikkivaltias kaikkitietävä luoda olennon, jolla on vapaa tahto. Aivan sama kuin kivi, jota ei jaksa nostaa. Ei voi.

• No kerro!
        Puhut muka kirjoitti:

"ET taatusti tajua, mitä on Jumalan logiikka"

Mikä se sitten on?

• Krevo
        Ei ole tyhmä kyssäri kirjoitti:

"Sillä yksikään järkevä ei kysy ees noin tyhmää kysymystä, kun on niin paljon järkevämpääkin kysymistä -vai mitä !"

EI se ole tyhmä kysymys vaan kristinuskon ydinparadoksi, esitettynä vain kiven muodossa. Alkuperäisessä muodossahan paradoksi kuuluu: Voiko kaikkivaltias kaikkitietävä luoda olennon, jolla on vapaa tahto. Aivan sama kuin kivi, jota ei jaksa nostaa. Ei voi.

On mahdollista tehdä mahdotonkin asia, jota ei koskaan pysty tekemään.... Jos jotku tarkat rajaehdot tekevät muut tulkinnat mahdottomaksi, niin se säilyy mahdottomana asia... Mutta usein vain sanat ovat monitulkintaisia, monessa tapauksessa, että ne mahdottomuudet kaatuvat omaan mahdottomuuteensa....

• Kaikkea ei tarvita.
        Puhut muka kirjoitti:

TYHJÄ EI OO PAUKAHTANU KERTAAKAAN !--KOITA VAIKKA !!!

Ei ilman ulkopuolista vaikuttajaa tietenkään... Jos jotain ei ollut olemassa alussa, niin silloin ei ollut, ei sitä vielä tiedetä, miksi kaikki ei säilynyt ikuisesti olemattomana.... Lankeemuksesta se mahdollisesti johtui?

Ei olemassaoleminen ole ehkä kovin hyvä asia, siinä ovat ateistit ehkä oikeassa....
        Jos molemmat asiat olisivat hyviä niin silloin tarvitaan lisää asioita, jotta olisi jotain pahaakin.

• Järkytytkö?
        Puhut muka kirjoitti:

Onko se jollekin uskovaiselle nyt järkytys, kun sanon, ettei Jumalan logiikka ole erilainen kuin ihmisen? Ei jataiei Kyllä, vaikka ei kaikissa merkinnöissä sama sana eikä merkki.... Eino on Isäni.

• Kyllä voi kieltää 0 kirjoitti:

Ei kaikkien kuvitelmat ole olemattomia, mutta maailma on pahan vallassa, kaikkien unet eivät ole. Jos siis uskot löytävsi Jumalan ennemmin harhasta ja unesta, niin kannattaisiko tässä vain nukkumaan jäädä?
        Mutta on maailmassa paljon hyvää niille jotka rahaa ovat kohtuumääriä saaneet! Jos ei ole itse joutunut VIELÄ kokemaan mitään kauhean pahaa, ja kyllä jokainen tietää jotain siitä, mitä paha on, niin onko maailma silti Jumalan?

Tietysti olemattoman voi kieltää, ihan siinä missä olevaisenkin, älkää höpöjä puhuko. Mutta ei nolla suuresti tietysti muutu vaikka siihen miinuksen pistäisi eteen? Suunnan sekin silti muuttaa? Negatiivinen differentiaali ei ole sama asia, kuin tavallinen posetiivari.

-*- =

Kuvitelma on fiktiota, mielikuvituksen tulos, olemassa vain ajatuksen tasolla.
        Minä en usko löytäväni jumalaa yhtään mistään, mutta joo voisi olla ihan hyvä jos te uskovaiset pitäisitte sen jumalanne unessanne tai mielikuvituksessanne ettekä tuo sitä tänne todellisuuteen.

Maailmassa on hyvä ja pahaa ja olen itsekin kokenut molempia eikä maailma siltli ole jumalan.

Voin kieltää uskovani jumalaan mutta olemassaoloa en voi kieltää koska en tiedä onko jumalia olemassa.

• Murhaajako?

Kuvitelma on fiktiota, mielikuvituksen tulos, olemassa vain ajatuksen tasolla.
        Minä en usko löytäväni jumalaa yhtään mistään, mutta joo voisi olla ihan hyvä jos te uskovaiset pitäisitte sen jumalanne unessanne tai mielikuvituksessanne ettekä tuo sitä tänne todellisuuteen.

Maailmassa on hyvä ja pahaa ja olen itsekin kokenut molempia eikä maailma siltli ole jumalan.

Voin kieltää uskovani jumalaan mutta olemassaoloa en voi kieltää koska en tiedä onko jumalia olemassa.

EIkö Jumiseva ala ole todellisuutta? Tällä sloganilla on liian helppo murhata typerimmät ateistit, jotka eivät tienneet ateismin tarkoittavan, vain niitä asioita, joissa selkeästi Paholainen on vallassa....

• joopasejoo.

Niinpä niin. kaikkivoipa pitää "ymmärtää oikein" elikkä melkein / liki liippaa / einyihan- kaikkivoivaksi :)
      Jos kaikki voivalta puuttuu yksikin kyky tai on vajavainen, niin se otus ei ole täysin kaikkivoipa. Niin se vaan on. Joku teologihan se kanssa joskus yritti lanseerata rajoitetusti kaikkivoivan jumalan. Mutta käsitehän on jo sisäisesti ristiriitainen. Kaikkivoipa on täysin on / off- tyyppinen käsite eikä välimuotoja ole.

• 4 jKr

Kaikkivaltias -sanan löysin nettiraamatusta, onkos jossain sanottu että kaikkivoipa?

Mitä epäloogista alkuräjähdyksessä Jumalan tekemänä on? Missä muka väitetään, ettei Jumalalla olisi ollut energiaa käytettävissään ennen alkuräjäytyksen tekemistä?

Jerikon muurit voi sortaa tarkasti ajoitetulla maanjäristyksellä, joki voi patoutua oikeahetkisellä rantavallin romautuksella, myrsky on molekyylien liikettä jonka niitä ohjaamaan kykenevä voi pysäyttää.
      Historiaa ei Jumala ole muuttanut, vaan vaikutukset on tehty kuluvaan hetkeen.

• Nyt kun kreationistiit myönsivät ettei jumala olekaan kaikkivoipa niin alkoi senpäiväinen selitiys että saadaan ihmeistä loogisia tekoja.

• Miten selität

Nyt kun kreationistiit myönsivät ettei jumala olekaan kaikkivoipa niin alkoi senpäiväinen selitiys että saadaan ihmeistä loogisia tekoja.

Oman loogisuutesi johdattelemana Jeesuksen ylösnousemuksen kuolleista ?
        Ja Hän ilmoitti sen tapahtuvan jo ennen kuolemaansa, mutta sinä et tiedä ees omia asioitasi kymmentä minuuttia etukäteen, että joudutko menemään huussiin, vai silloin kännykkäsi !

Vastaukseksi ei riitä mikään muu kuin totuus !!!

• ...
        Miten selität kirjoitti:

Ja Hän ilmoitti sen tapahtuvan jo ennen kuolemaansa, mutta sinä et tiedä ees omia asioitasi kymmentä minuuttia etukäteen, että joudutko menemään huussiin, vai silloin kännykkäsi !

Oletko kännissä vai muuten vain sekava?

• ,.,.

• ...

King James
        Ilm. 19:6
        And I heard as it were the voice of a great multitude, and as the voice of many waters, and as the voice of mighty thunderings, saying, Alleluia: for the Lord God omnipotent reigneth.

• Siinä nähtiin sinun
        ... kirjoitti:

Oletko kännissä vai muuten vain sekava?

Logiikkasi, -jätin tarkoituksella sanan "soiko" viimeisestä lauseestani pois, ja noin helposti logiikkasi meni aivan sekaisin, etkä pystyny sanomaan yhtään mitää puheena olevaan asiaan !

No sattuuhan sitä paremmissakin piireissä, elikkä myös matemaatikoille, ja evoluution puolesta puhujillekkin-vai mitä :) .

Minä muuten sain varmuuden Jeesuksen lupauksista, koska HÄN antoi varmuuden,-muuten olisin teidän ateistien tasolla siinä asiassa, ja keikkuisin minne sattuu tuuli tai tuuri puhaltamaan !

Kumoappa SE !!!

• ...
        Siinä nähtiin sinun kirjoitti:

Logiikkasi, -jätin tarkoituksella sanan "soiko" viimeisestä lauseestani pois, ja noin helposti logiikkasi meni aivan sekaisin, etkä pystyny sanomaan yhtään mitää puheena olevaan asiaan !

No sattuuhan sitä paremmissakin piireissä, elikkä myös matemaatikoille, ja evoluution puolesta puhujillekkin-vai mitä :) .

Minä muuten sain varmuuden Jeesuksen lupauksista, koska HÄN antoi varmuuden,-muuten olisin teidän ateistien tasolla siinä asiassa, ja keikkuisin minne sattuu tuuli tai tuuri puhaltamaan !

Kumoappa SE !!!

Sekavuutesi ei ilmene ainoastaan yhden sanan puuttumisen kohdalla, viestisi ovat kauttaaltaan lapsellisen piipityksen tasolla. Mitä logiikkaan tulee, epäilen, että sinä et vielä ole oppinut sanan merkitystä.

• Miten selität kirjoitti:

Onko sinulla todisteita jeesuksen ylösnousemuksesta muualta kuin raamatusta?

Mitään ylösnousemusta ei ole tapahtunut jos edes ylipäätään on ollut koko Jeesus nimistä henkilöäkään.
        Ainoat todisteet ovat raamatussa eikä se ole luotettava saati puolueeton.

• En tiedä,
        ... kirjoitti:

Sekavuutesi ei ilmene ainoastaan yhden sanan puuttumisen kohdalla, viestisi ovat kauttaaltaan lapsellisen piipityksen tasolla. Mitä logiikkaan tulee, epäilen, että sinä et vielä ole oppinut sanan merkitystä.

Mutta luin vain Raamatusta, että Jeesus on luvannut vastata Häntä etsivälle, ja minä pistin sen lupauksen kokeeseen, että pitääkö se paikkansa, ja en antanu periksi, niinkuin te ootte tehneet, vaan vaadin totuutta tulemaan esiin, ja lopulta Hän vastasi. Ja ilmoitti lupauksensa pitävän kirjaimellisesti paikkansa !. - Siinä sulle logiikkaa !!!

Loppu onkin sinun selvitettävä-toivottavasti sulla on oikea logiikka, sillä niitäkin on näköjään monenlaisia !

Kuinkahan monta sullakin on.

• Kysymyksesi osoittaa

Onko sinulla todisteita jeesuksen ylösnousemuksesta muualta kuin raamatusta?

Mitään ylösnousemusta ei ole tapahtunut jos edes ylipäätään on ollut koko Jeesus nimistä henkilöäkään.
        Ainoat todisteet ovat raamatussa eikä se ole luotettava saati puolueeton.

Että oot kiinnostunu tietämään , mutta minä tiedän, minkätakia sinä oot kiinnostunu, enkä sentakia kerro muuta, kuin että HÄN ON ylösnoussut, ja ilmoitti mulle itsensä.Ja myöhemmin todisti sen monet kerrat, että mulla hävisi kaikki epäilykset.

Muuten, etkö oo huomannu Raamatusta, että siellä Jeesus lupaa apostoliensa kautta, jotka kirjoittivat muistiin Jeesuksen sanat, että etsivä löytää ?

Ja Raamattu on osoittautunu täysin luotettavaksi .

• Kysymyksesi osoittaa kirjoitti:

Että oot kiinnostunu tietämään , mutta minä tiedän, minkätakia sinä oot kiinnostunu, enkä sentakia kerro muuta, kuin että HÄN ON ylösnoussut, ja ilmoitti mulle itsensä.Ja myöhemmin todisti sen monet kerrat, että mulla hävisi kaikki epäilykset.

Muuten, etkö oo huomannu Raamatusta, että siellä Jeesus lupaa apostoliensa kautta, jotka kirjoittivat muistiin Jeesuksen sanat, että etsivä löytää ?

Ja Raamattu on osoittautunu täysin luotettavaksi .

Minä haluan tietää kaikesta mahdollisimman paljon, jopa uskontojen kaltaisista älyttömyyksistä.
        Ihmisen mieli on ihmeellinen, se voi kuulla ja jopa nähdä asioita joita kovin haluaa, mutta se ei silti tee niistä totta.

Tunnen raamatun.

Kukaan ei ole pystynyt todistamaan raamattua luotettavaksi tiedonlähteeksi, eikä se että jotkin asiat pitävät siellä paikkansa tarkoita että kaikki olisivat totta.

Odotan edelleen todisteita Jeesuksen ylösnousemisesta, tai edes todisteita hänen olemassaolostaan. Raamattu ei sitten kelpaa todisteeksi, eikä sinun tai jonkun muun uskovan todistus.

Olisi mukavampi vastata jos käyttäisit samaa nikkiä, oletan että sinä olet kirjoittanut nuo "en tiedä" " siinä nähtiin sinun" jne. höpinät.

• Saanko sanoa

Minä haluan tietää kaikesta mahdollisimman paljon, jopa uskontojen kaltaisista älyttömyyksistä.
        Ihmisen mieli on ihmeellinen, se voi kuulla ja jopa nähdä asioita joita kovin haluaa, mutta se ei silti tee niistä totta.

Tunnen raamatun.

Kukaan ei ole pystynyt todistamaan raamattua luotettavaksi tiedonlähteeksi, eikä se että jotkin asiat pitävät siellä paikkansa tarkoita että kaikki olisivat totta.

Odotan edelleen todisteita Jeesuksen ylösnousemisesta, tai edes todisteita hänen olemassaolostaan. Raamattu ei sitten kelpaa todisteeksi, eikä sinun tai jonkun muun uskovan todistus.

Olisi mukavampi vastata jos käyttäisit samaa nikkiä, oletan että sinä olet kirjoittanut nuo "en tiedä" " siinä nähtiin sinun" jne. höpinät.

Ja sanonkin, että ootko nyt ihan varma, että tiedät, miten totuus saadaan selville ?

Jos tutkit ihmisiä, niin et taatusti saa totuutta selville, ja jos tutkit uskontoja, niin löydät "logiikkasi" takia vain liturgiaa, ja muuta protokollaa .Jotka ovat ihmistekoja.

Ja sinähän itse olet itsesi vastustaja, ainakin kristinuskon suhteen, joten en usko sinun tutkivan mitään muuta, kuin, että miten saisit omahyväisyytesi luulojen avulla vastustettua totuutta tulemaan esiin, koska itseasiassa totuus pelottaa sinua, ja sanoma Jeesuksesta vaatii sinua tunnustamaan syntisi, muttet uskalla vastata siihen kutsuun !!!

Ja SE ON täysin varma asia, että Raamattu pystyy paljastamaan sinunkin syntisi, ja siksi sitä vastustat !!!-Yksikään muu "uskonto ei sitä pysty tekemään, vaan saa sinut höpöttämään kuin pakanat !!!

Esim. lupasiko ns.budha todistaa sanansa, ja mitä aikoi tehä muhametti, muutakuin lupasi haaremillisen neitsyeitä, ja käski vissiin kivittää sitä mekassa olevaa ihmiskäsin tehtyä pirunpatsasta Juutalaisten kurkunleikkaamisen vapaapäivinä ?

Niitäkö sinä muka tutkit ?

• ...
        En tiedä, kirjoitti:

Mutta luin vain Raamatusta, että Jeesus on luvannut vastata Häntä etsivälle, ja minä pistin sen lupauksen kokeeseen, että pitääkö se paikkansa, ja en antanu periksi, niinkuin te ootte tehneet, vaan vaadin totuutta tulemaan esiin, ja lopulta Hän vastasi. Ja ilmoitti lupauksensa pitävän kirjaimellisesti paikkansa !. - Siinä sulle logiikkaa !!!

Loppu onkin sinun selvitettävä-toivottavasti sulla on oikea logiikka, sillä niitäkin on näköjään monenlaisia !

Kuinkahan monta sullakin on.

Ei, et vieläkään ole tajunnut mitä logiikka on. Olet kuin pieni lapsi joka on oppinut uuden sanan, käytät sitä väärissä paikoissa, kun et ymmärrä mitä sanalla tarkoitetaan.

• Saanko sanoa kirjoitti:

Ja sanonkin, että ootko nyt ihan varma, että tiedät, miten totuus saadaan selville ?

Jos tutkit ihmisiä, niin et taatusti saa totuutta selville, ja jos tutkit uskontoja, niin löydät "logiikkasi" takia vain liturgiaa, ja muuta protokollaa .Jotka ovat ihmistekoja.

Ja sinähän itse olet itsesi vastustaja, ainakin kristinuskon suhteen, joten en usko sinun tutkivan mitään muuta, kuin, että miten saisit omahyväisyytesi luulojen avulla vastustettua totuutta tulemaan esiin, koska itseasiassa totuus pelottaa sinua, ja sanoma Jeesuksesta vaatii sinua tunnustamaan syntisi, muttet uskalla vastata siihen kutsuun !!!

Ja SE ON täysin varma asia, että Raamattu pystyy paljastamaan sinunkin syntisi, ja siksi sitä vastustat !!!-Yksikään muu "uskonto ei sitä pysty tekemään, vaan saa sinut höpöttämään kuin pakanat !!!

Esim. lupasiko ns.budha todistaa sanansa, ja mitä aikoi tehä muhametti, muutakuin lupasi haaremillisen neitsyeitä, ja käski vissiin kivittää sitä mekassa olevaa ihmiskäsin tehtyä pirunpatsasta Juutalaisten kurkunleikkaamisen vapaapäivinä ?

Niitäkö sinä muka tutkit ?

Sen ainakin tiedän miten sitä totuutta ei saada selville ja se on raamatun avulla.

"logiikkasi" miten minun logiikkani eroaa muusta logiikasta?
        Ei uskontojen pyhistä kirjoista löydy mitään muuta kuin ihmistekoja.

Sinua totuus pelottaa ja nyt kun uskovainen sivusto myönsi ettei jumala olekaan kaikkivoipa niin olet aivan kauhuissasi ja yrität kaikin keinoin vastustaa totuutta.

Kuulostaa siltä että olet todella peloissasi kun omat koirat purevat.

Sinun kannattaisi tutikia muutakin kuin sitä raamattua, kirjastoista löytyy paljon mielenkiintoisia teoksia ja niistä voit oppia paljon uusia asioita.
        Olen lukenut raamatun useita kertoja kannesta kanteen, mitä sinä tuskin olet koskaan tehnyt.
        Te uskovat luette vain samoja kohtia kerrasta toiseen ettekä edes itse tiedä mitä kaikkea pyhä kirjanne pitää sisällään.

• 4 jKr
        ,.,. kirjoitti:

"Kaikkivaltias -sanan löysin nettiraamatusta, onkos jossain sanottu että kaikkivoipa?"

http://suomisanakirja.fi/kaikkivaltias

Ymmärrätkö mikä on synonyymi?

"Ymmärrätkö mikä on synonyymi? "

Luulen ymmärtäväni synonyymin. Voipa ja valtias ovat kuitenkin suomen kielessä erisävyisiä sanoja. Kuninkaista ja keisareista voi käyttää sanaa valtias, esim. yksinvaltias tai hirmuvaltias. Kuulostaako yksinvoipa tai hirmuvoipa suomen kieleltä? Minusta ei.

Valtias hallitsee maatansa. Kaikkivaltias hallitsee kaikkia maita. Tähän yhteyteen sijoitettuna kaikkivaltias -sana tulee mielekkäisiin mittasuhteisiin. Siinä ei luvata esim. kykyä siirtyä ajassa taaksepäin ja peukaloida historian tapahtumia. Käytännön esimerkkeinä Raamatussa on vaikuttamista luonnonvoimiin kuluvassa hetkessä. Kykyä ohjata atomeja tai alkeishiukkasia tai niiden taustalla olevia energiakenttiä silloin kun tarpeelliseksi katsoo. Sellaisella taidolla voi jo hallita täysin ihmiselämää. Meidän kannaltamme kyse on siten kaikkivaltiaasta olennosta.

• Minusta sinä oot
        ... kirjoitti:

Ei, et vieläkään ole tajunnut mitä logiikka on. Olet kuin pieni lapsi joka on oppinut uuden sanan, käytät sitä väärissä paikoissa, kun et ymmärrä mitä sanalla tarkoitetaan.

ihan humpuukimaakari, kun et käsitä logiikkasi olevan täysin tyhjänpäiväistä höpinää, joka on täsmälleen yhtä fiksu, kuin se saharaan hävinny pieru, siellä niitä taitaa pörräillä ainakin muutamia miljoonia, moikkailemassa toisiaan !

• ...
        Minusta sinä oot kirjoitti:

ihan humpuukimaakari, kun et käsitä logiikkasi olevan täysin tyhjänpäiväistä höpinää, joka on täsmälleen yhtä fiksu, kuin se saharaan hävinny pieru, siellä niitä taitaa pörräillä ainakin muutamia miljoonia, moikkailemassa toisiaan !

Mongerrat yhä. Lopeta juopottelu.

• vaikka osaisit

Sen ainakin tiedän miten sitä totuutta ei saada selville ja se on raamatun avulla.

Sinua totuus pelottaa ja nyt kun uskovainen sivusto myönsi ettei jumala olekaan kaikkivoipa niin olet aivan kauhuissasi ja yrität kaikin keinoin vastustaa totuutta.

Sinun kannattaisi tutikia muutakin kuin sitä raamattua, kirjastoista löytyy paljon mielenkiintoisia teoksia ja niistä voit oppia paljon uusia asioita.
        Olen lukenut raamatun useita kertoja kannesta kanteen, mitä sinä tuskin olet koskaan tehnyt.
        Te uskovat luette vain samoja kohtia kerrasta toiseen ettekä edes itse tiedä mitä kaikkea pyhä kirjanne pitää sisällään.

Raamatun ulkoa, niin olisit vain KIRJANOPPINUT, jota Johannes kastaja sanoisi kyykäärmeen sikiöksi !

ja sinun logiikkasi on punnittu, ja köykäiseksi havaittu ! Tulet väittämään, että minä en olisi lukenu Raamattua, vaikka minä elin Raamatun kertomien asioiden parissa, kun niitä luin, ja nauroin täysillä joillekkin asioille, sillä ne omahyväisten kirjaoppineiden temput, ja tötteröinnit ovat niin hauskoja !

• ...
        vaikka osaisit kirjoitti:

Raamatun ulkoa, niin olisit vain KIRJANOPPINUT, jota Johannes kastaja sanoisi kyykäärmeen sikiöksi !

ja sinun logiikkasi on punnittu, ja köykäiseksi havaittu ! Tulet väittämään, että minä en olisi lukenu Raamattua, vaikka minä elin Raamatun kertomien asioiden parissa, kun niitä luin, ja nauroin täysillä joillekkin asioille, sillä ne omahyväisten kirjaoppineiden temput, ja tötteröinnit ovat niin hauskoja !

Lopeta mongertaminen.

• ,.,
        4 jKr kirjoitti:

"Ymmärrätkö mikä on synonyymi? "

Luulen ymmärtäväni synonyymin. Voipa ja valtias ovat kuitenkin suomen kielessä erisävyisiä sanoja. Kuninkaista ja keisareista voi käyttää sanaa valtias, esim. yksinvaltias tai hirmuvaltias. Kuulostaako yksinvoipa tai hirmuvoipa suomen kieleltä? Minusta ei.

Valtias hallitsee maatansa. Kaikkivaltias hallitsee kaikkia maita. Tähän yhteyteen sijoitettuna kaikkivaltias -sana tulee mielekkäisiin mittasuhteisiin. Siinä ei luvata esim. kykyä siirtyä ajassa taaksepäin ja peukaloida historian tapahtumia. Käytännön esimerkkeinä Raamatussa on vaikuttamista luonnonvoimiin kuluvassa hetkessä. Kykyä ohjata atomeja tai alkeishiukkasia tai niiden taustalla olevia energiakenttiä silloin kun tarpeelliseksi katsoo. Sellaisella taidolla voi jo hallita täysin ihmiselämää. Meidän kannaltamme kyse on siten kaikkivaltiaasta olennosta.

Ensinnäkin takerrut suomenkieleen. Toiseksi takerrut yhteen merkitykseen sanalle valtias. Raamatussa Jumala kumminkin monessa asiassa ylittää teoissaan ja kyvyissään valtias määritelmäsi. Sinun jumalasi on kuin kuningas tai keisari lisättynä kyvyllä vaikuttaa hiukkasiin.

• vaikka osaisit kirjoitti:

" vaikka minä elin Raamatun kertomien asioiden parissa, kun niitä luin, ja nauroin täysillä joillekkin asioille"

Nauroitko esimerkiksi sille kun jumala käski tappaa kaikki miehet, naiset, lapset ja raavaat mutta jättää henkiin neityset.

Jos minä olen kirjanoppinut niin sinä olet oppimaton.
        En usko että olet koskaan lukenut raamattua yhteen menoon kannesta kanteen ja myöskään pohtinut lukemaasi. Olet tyypillinen uskovainen joka lukee vain "hyvät" kohdat ja sivuuttaa vaikeat koska ei pysty käsittelemään ristiriitaisuuksia.

• Pakstori

Nyt kun kreationistiit myönsivät ettei jumala olekaan kaikkivoipa niin alkoi senpäiväinen selitiys että saadaan ihmeistä loogisia tekoja.

Lainaa. angelus_nigrum

Ei uskostaan kannata luopua, Joku Jumalista on kaikkivoivampi kuin joku toinen, mutta niiden tie on kaita ehkä, ei ne toistensa vastuualueita mene tuhoamaan....
        Jumalilla on paljon nimiä ja ominaisuuksia, ei ole olemassa vain yhtä Jumalaa, vaikka jokaisella yksittäisellä ihmisellä saa olla vain yksi Jumala..... Sodathan syntyvät siitä, että ihmisillä on monta Jumalaa, ja ateisti tekee rahasta itselleen Jumalan..... Jos ateisti tottelee, kaikkea rahamaailman lakia, niin tietysti sen Jumala on silloin kapitalismi.....

• Krevo
        Pakstori kirjoitti:

Lainaa. angelus_nigrum

Ei uskostaan kannata luopua, Joku Jumalista on kaikkivoivampi kuin joku toinen, mutta niiden tie on kaita ehkä, ei ne toistensa vastuualueita mene tuhoamaan....
        Jumalilla on paljon nimiä ja ominaisuuksia, ei ole olemassa vain yhtä Jumalaa, vaikka jokaisella yksittäisellä ihmisellä saa olla vain yksi Jumala..... Sodathan syntyvät siitä, että ihmisillä on monta Jumalaa, ja ateisti tekee rahasta itselleen Jumalan..... Jos ateisti tottelee, kaikkea rahamaailman lakia, niin tietysti sen Jumala on silloin kapitalismi.....

Mutta sitä on turha luulla, että joka helekutin enkelin tuhoisia toiveita Jumala täyttäisi, ei Jumala niin hullu TAVALLISESTI ole.....

Ei kaikki toivo samaa, siksi on vaikea olla kaikkivoipa siinä, että kaikki saisivat koko ajan vain sen, mitä tahtovat ja toivovat.... Ne jotka toivovat liikaa ovat likaisia, ja saastuvat siinä epäuskossaan, kun eivät voita muiden parempia toiveita....

Jumala ei olisi kaikkivoipa, jos maailma tuhoutuisi siinä, että kaikki paholaiset saisivat aina tahtonsa läpi.

• Krevo

" vaikka minä elin Raamatun kertomien asioiden parissa, kun niitä luin, ja nauroin täysillä joillekkin asioille"

Nauroitko esimerkiksi sille kun jumala käski tappaa kaikki miehet, naiset, lapset ja raavaat mutta jättää henkiin neityset.

Jos minä olen kirjanoppinut niin sinä olet oppimaton.
        En usko että olet koskaan lukenut raamattua yhteen menoon kannesta kanteen ja myöskään pohtinut lukemaasi. Olet tyypillinen uskovainen joka lukee vain "hyvät" kohdat ja sivuuttaa vaikeat koska ei pysty käsittelemään ristiriitaisuuksia.

Jumala on Isämme, jos Isä murhaa lapsensa, niin silloin oli se Jumala vallassa....
        Ehkä ne oli Juuri suunnitellut murhata Isänsä vaikkeivat tietäneet mitään, ja ei se kovin usein onnistu niin päin, jos Isä ei ollut niin vanha ja heikko, ettei tiennyt lastensa suunnitelmista....
        Vaikka kyllä Isä Jumala silloin luopuu joistakin valtuuksistaan, kun poika suoriutuu jostakin jo yhtä hyvin kuin ja tietää yhtä hyvin kuin hän. Siitä pojasta tulee silloin Isä, hän on muuttunut....

• Se se oli.
        Krevo kirjoitti:

Jumala on Isämme, jos Isä murhaa lapsensa, niin silloin oli se Jumala vallassa....
        Ehkä ne oli Juuri suunnitellut murhata Isänsä vaikkeivat tietäneet mitään, ja ei se kovin usein onnistu niin päin, jos Isä ei ollut niin vanha ja heikko, ettei tiennyt lastensa suunnitelmista....
        Vaikka kyllä Isä Jumala silloin luopuu joistakin valtuuksistaan, kun poika suoriutuu jostakin jo yhtä hyvin kuin ja tietää yhtä hyvin kuin hän. Siitä pojasta tulee silloin Isä, hän on muuttunut....

Näyttihän se oikeasti siltä, että Jeesus koko Rahan Vallan halusi lopettaa, se ei tietysti sopinut sen ajan valtaapitäville, edes tavallisille rikollisille, siksi Tämän Maailman Jumala hänet murhasi, ei Jeesus ollut Tästä Maailmasta.....

• Aika on loppumassa.
        vaikka osaisit kirjoitti:

Voi voi, jos joku olisi nöyrä, ei hän olisi alkanut vastustamaan pahaa.... Hän olisi sanonut, olen köyhäinen ja köykäinen, KEVYT mies, jolla ei riitä aika mihinkään....

• Krevo
        ... kirjoitti:

Mongerrat yhä. Lopeta juopottelu.

Sellaistahan tämä yleensä onkin, tyhjänpäiväistä höpinää, mutta olkaa kiitoillisia jos siitä ei ole vielä tullut kovia kipua ja tuskallisia murheita, vaan pääsitte ateistin kauhun matkaan....

• Shakkimies.

Tunnen raamatun.

Hei, siitä on jokaisella todiste elämässään... Jos ihminen pystyy Raamattua noudattamaan, edes joissain kohden, hän saa Jumalan mielisuosion, ja tokihan siellä oli myös pahoja asioita, mutta niilä ei saa Jumalan mielisuosiota, koska silloin ei oke hyvä Jumala voittanut aina pahaa puolustusta....

• Onko noin?

Miten tarkka tieto sinulla on siitä, mitkä on ihmisen tekoja, ja mitkä jonkun muun?
        Jos Ihminen on Jumalan Poika, kuten Jeesus sanoi, ja Jumala on itsekin Kuolevaisen Ihmisen Poika vissiin, niin mikä tässä mättää...
        Jos ihminen pääsee alun hetkeen kaikkine aisteineen, niin vasta silloin tulee ihmisen näköinen maailmankaikkeus.....
        Jos se oli pieni piste jota zoomattiin, mutta olisiko se silti aina ollut samankokoinen, se vain hajoaa pienempiin osiin koko ajan, eli sitä zoomataan.... Se on Entropian 5 pääsääntö....

Jumalat on varmaan suuria massoja, kuten planettoja ja aurinkoja.. vai olisko ne enkeleitä, ja Jumalat on Galakseja? Se vain veikkaus?

Ei meidän kannata suurinta Jumalaa tietää, siihen emme ole vielä kykeneviä menemään.....

• Krevo
        Onko noin? kirjoitti:

Miten tarkka tieto sinulla on siitä, mitkä on ihmisen tekoja, ja mitkä jonkun muun?
        Jos Ihminen on Jumalan Poika, kuten Jeesus sanoi, ja Jumala on itsekin Kuolevaisen Ihmisen Poika vissiin, niin mikä tässä mättää...
        Jos ihminen pääsee alun hetkeen kaikkine aisteineen, niin vasta silloin tulee ihmisen näköinen maailmankaikkeus.....
        Jos se oli pieni piste jota zoomattiin, mutta olisiko se silti aina ollut samankokoinen, se vain hajoaa pienempiin osiin koko ajan, eli sitä zoomataan.... Se on Entropian 5 pääsääntö....

Jumalat on varmaan suuria massoja, kuten planettoja ja aurinkoja.. vai olisko ne enkeleitä, ja Jumalat on Galakseja? Se vain veikkaus?

Ei meidän kannata suurinta Jumalaa tietää, siihen emme ole vielä kykeneviä menemään.....

Jos olette loogisia, niin kaikkeen riittää vain uskoa.... Se jollekin asialla on sanottu, että se on mahdotonta voi sanoa päinvastoin, vaikka ei siinä ole vielä tiedetty miten se on mahdollista, siihen voi mennä aikaa.... Jos joku on täysin valhetta, ja ei koskaan toteudu, niin sellaisilla on suurin pettymys, vaikka se valaisee kaiken....

• 4 jKr
        ,., kirjoitti:

Ensinnäkin takerrut suomenkieleen. Toiseksi takerrut yhteen merkitykseen sanalle valtias. Raamatussa Jumala kumminkin monessa asiassa ylittää teoissaan ja kyvyissään valtias määritelmäsi. Sinun jumalasi on kuin kuningas tai keisari lisättynä kyvyllä vaikuttaa hiukkasiin.

"Raamatussa Jumala kumminkin monessa asiassa ylittää teoissaan ja kyvyissään valtias määritelmäsi."

Auringon liikkeen muuttaminen lienee mittakaavaltaan suurin Raamatussa kerrottu Jumalan teko. Siinä tarvitaan aika monen hiukkasen ohjaamista yhtä aikaa. Elämän käynnistäminen kohdistuu varsin pieneen hiukkasmäärään, mutta kuolleen herättämiseen tarvitaan jo enemmän ohjausta.

Kaikissa näissä on aiheutettu vaikutus kuluvaan hetkeen. Meidän kannaltamme tällaisiin tekoihin pystyvä olento on kaikkivaltias.

• +++++++++++

Jumalan kohdalla ei oikeasti edes tarvitse puhua tästä kivi tapaukaesta.

Se riittää ettei Jumala kykene olemaan selväsanainen tärkeimmässä viestissään, parantamaan amputoituja raajoja tai vastaamaan kaikkiin rukouksiin, vaikka se on niin luvannut.

Jumala ei osoita pystyvänsä tekemään monia asioita, joten väite sen kaikkkeenkykenevyydestä on perusteeton.

• MITÄ hupatat

Jeesus herätti kuolleita, ja ajoi riivaajat ulos ihmisistä !

Koitappa sinä samaa, ja pidä sen jälkeen ees tyhmyytesi hiljaisena, että viisastuisit !!!

• Danielin oppilas.

Lainaa:

Se riittää ettei Jumala kykene olemaan selväsanainen tärkeimmässä viestissään, parantamaan amputoituja raajoja tai vastaamaan kaikkiin rukouksiin, vaikka se on niin luvannut.

Jumala ei osoita pystyvänsä tekemään monia asioita, joten väite sen kaikkkeenkykenevyydestä on perusteeton.

Jos joku asia on oikeasti mahdotonta, niin eihän sitä nyt juuri sillä hetkellä pysty tekemään, mutta tieto lisääntyy, kuten Daniel sanoi.....
        Mutta Jumala on sanonut: "Älkää pyytäkö minua kiirehtimään"....
        Jos kiire voittaa, on paholainen voittanut..... Se höpeltää kiiressä kaiken, ja saa aikaan paljon pahaa.....
        Vaikka niinkin on sanottu, että "Kärsivällisyys vetäytyy,ja Rauha ja Rahan Paht halut otetaan ajallaan uudelleen pois maailmasta"...
        Ei Jumala ole niin huono Jumala, ettei pysty silti Kiirehtimään, koska kiire ei silti ole aina pahasta..... EI esim juoksukilpailussa....

• Pakstori
        Danielin oppilas. kirjoitti:

Lainaa:

Jos joku asia on oikeasti mahdotonta, niin eihän sitä nyt juuri sillä hetkellä pysty tekemään, mutta tieto lisääntyy, kuten Daniel sanoi.....
        Mutta Jumala on sanonut: "Älkää pyytäkö minua kiirehtimään"....
        Jos kiire voittaa, on paholainen voittanut..... Se höpeltää kiiressä kaiken, ja saa aikaan paljon pahaa.....
        Vaikka niinkin on sanottu, että "Kärsivällisyys vetäytyy,ja Rauha ja Rahan Paht halut otetaan ajallaan uudelleen pois maailmasta"...
        Ei Jumala ole niin huono Jumala, ettei pysty silti Kiirehtimään, koska kiire ei silti ole aina pahasta..... EI esim juoksukilpailussa....

Tiedon hankkimisen suhteen on kiire aina pahasta, ei tietoa voi nopeasti saada. Vaan sitä pitää kyllä miettiä pitkään, vaikka lukea osaisi nopeasti, ennenkuin ymmärtää, jos tiedon omaksumisessa tulee kiire, ja sama se on silti juoksutekniikoissakin, tulee huono tulos....
        Rakentamisessakin on kiire pahasta...: Jos on kauhea kiire, tulee paljon virheitä.
        Mutta jos jotkut on vain laiskottelleet, niin juuri laiskottelijan kiire tulee olemaan suurin joskus.... Sille kyllä sitten kaikki muut nauraa, kun tulos on tragikoominen....

• >>Eikös muuten pyramidi ole tavallaan 5 kulmainen neliö.

• Niin on, paino oli sanalla "tavallaan". Päältäpäin kun katsoo se on neliö ja viistosti niin tulee huippu näkyviin eli viides "kulma".

Tuon oli tarkoitus olla lähinnä jokin vitsintapainen =)

• angelus_nigrum kirjoitti:

Niin on, paino oli sanalla "tavallaan". Päältäpäin kun katsoo se on neliö ja viistosti niin tulee huippu näkyviin eli viides "kulma".

Tuon oli tarkoitus olla lähinnä jokin vitsintapainen =)

Neliössäkin on ääretön määrä 180 asteen kulmia. Samoin kolmiossa, jne., missä hyvänsä kulmikkaassa tasokuviossa...

• http://keskustelu.suomi24.fi/node/10256472

Tuo tuli lähinnä mieleeni jutustasi.

http://www.youtube.com/watch?v=yQ7m33wJxXI

Toisaalta väitetään, että jumalalle todella kaikki on mahdollista. Niin miksi ei sitten viisi kulmainen neliö.

"Kaikkivoipaisuus tarkoittaa, että voi tehdä mitä tahansa joka ylipäätään on loogisesti mahdollista."

Tosin tässäkohtaan jumala alkaa kuulostamaan jo hiton monimutkaiselta. Jumala voi vain luoda asioita, jotka ovat ylipäätään loogisesti mahdollisia?

No eipä enää Eliaan lentävät tuliset vaunut, tai Mooseksen käärmesauvat, enää ole kovin uskottavia loogisuuden puutten takia.

Juttu muistuttaa vähän Petripaavolan sivustoilta bongattua kohtaa - (sori poikkean vähän aiheesta) missä:

"Buddhalaisuus ei usko vääriin tekoihin, vaan siihen että teot ovat joko taitavia tai taitamattomia. Ympärillä oleva todellisuus paljastaa buddhalaisuuden olevan valheellinen elämän filosofia ja uskonto. Murha, tappaminen, väkivallan käyttäminen ja raiskaus jne. eivät ole taitamattomia tekoja, vaan pahuudessa tehtyjä tekoja, eli syntejä. Tämä ikävä todellisuus myös paljastaa sen, että buddhalaisuuden opetus rakentuu valheellisen käsityksen ja ymmärryksen varaan."

http://koti.phnet.fi/petripaavola/buddhalaisuus.html

Valitettavasti sama ajatus löytyy myös Kristinuskosta. Uskisten ristiriidat ovat joskus huvittavia. :)

• 1213

"Toisaalta väitetään, että jumalalle todella kaikki on mahdollista. Niin miksi ei sitten viisi kulmainen neliö."

Uskoisitko, jos minä väittäisin voivani piirtää viiskulmaisen neliön? Olisiko se ihme? Minä uskon voivani pirtää viisi kulmaisen neliön, enkä pidä sitä ihmeenä.

• ...
        1213 kirjoitti:

"Toisaalta väitetään, että jumalalle todella kaikki on mahdollista. Niin miksi ei sitten viisi kulmainen neliö."

Uskoisitko, jos minä väittäisin voivani piirtää viiskulmaisen neliön? Olisiko se ihme? Minä uskon voivani pirtää viisi kulmaisen neliön, enkä pidä sitä ihmeenä.

''Minä uskon voivani pirtää viisi kulmaisen neliön, enkä pidä sitä ihmeenä.''
        Tekaise se sitten.

• 1213 kirjoitti:

"Uskoisitko, jos minä väittäisin voivani piirtää viiskulmaisen neliön? Olisiko se ihme?"

Ei asian väittäminen itsessään ihme ole. Voithan ihan yhtä hyvin väittää lentäväsi valon nopeudella galaksien välissä. Tai olleesi uimassa Lochnessin Hirviön kanssa.

"Minä uskon voivani pirtää viisi kulmaisen neliön, enkä pidä sitä ihmeenä."

Ihme sinulle tai ei. Mutta teeppä se mahdolliseksi.

• Aukino
        ... kirjoitti:

Tekaise se sitten.

Neliöstä katkaisee yhden sivun. Tarviiko muuta?

• Siellä Hän taas on.
        atac kirjoitti:

"Uskoisitko, jos minä väittäisin voivani piirtää viiskulmaisen neliön? Olisiko se ihme?"

Ei asian väittäminen itsessään ihme ole. Voithan ihan yhtä hyvin väittää lentäväsi valon nopeudella galaksien välissä. Tai olleesi uimassa Lochnessin Hirviön kanssa.

"Minä uskon voivani pirtää viisi kulmaisen neliön, enkä pidä sitä ihmeenä."

Ihme sinulle tai ei. Mutta teeppä se mahdolliseksi.

Jumala ja Jeesus on palannut Israeliin... Kyllä Hebrean kieltä alettiin puhua ja kirjoittaa uudelleen.... Vaikka pitkään meni, ettei sitä tehty, ja Raamatusta ne sen takaisin saivat.... Niistä omista originaaleistaan, ei ehkä mistään Septuagintasta tai muusta.

Mutta siinä niillä hiukan vielä vääryyttä että Yeshuasta puhuvat ristiinnaulittuna, kyllä se silti hebrealaisillakin kirjamilla kirjoitettiin Jeesus, että Jeesus tai Jesus.....
        Yeshua oli leeviläispappi jonka kreikkalaiset murhasivat makkabealaissotien aikana, niin olen jostakin lukenut.... Eli saatoi se olla yhtä iso kuolema sekin, en tiedä....

• 1213
        ... kirjoitti:

Tekaise se sitten.

Minä voin opettaa sinulle tämän neliö"ihmeen". Hankkiudu esim. AutoCadilla varustetun tietokoneen ääreen ja piirrä ohjelmalla ensin tavallinen neliö vaikka 100x100mm. Tämän jälkeen jaa yksi sivu kahteen osaan ja venytä keskelle jäänyt piste 50mm joko -x tai z suuntaan. Näin sinulla on neliö, jossa on viisi kulmaa. Neliö kun katsot z-suunnassa, kolmio, kun katsot joko y tai x suunnassa. Helppoa kuin mikä, enkä edes ole Jumala :)

• 1213

Kaikille tiedoksi, ei ole mitään syytä, miksei Jumala voisi tehdä kiveä mitä ei jaksa nostaa. Se ei poistaisi edes Jumalan kaikkivoipaisuutta, koska Jumala voisi myöhemmin kehittää esim. itselle lisää voimaa ja nostaa kiven.

Ei ole myöskään mitään syytä, miksei Jumala voisi luopua kaikkivoipaisuudestaan. Sen jälkeen hän ei tietenkään enää olisi kaikkivoipa, eikä kukaan käsittääkseni väitä Jumalan olevan kaikkivoipa sen jälkeen kun on siitä luopunut.

• "koska Jumala voisi myöhemmin kehittää esim. itselle lisää voimaa ja nostaa kiven"

Voiko jumala siis mielestäsi luoda tilanteen, mitä ei pysty ratkaisemaan väliaikaisesti ratkaisemaan?

"eikä kukaan käsittääkseni väitä Jumalan olevan kaikkivoipa sen jälkeen kun on siitä luopunut."

Miten tämä näkyisi tai vaikuttaisi meidän elämäämme. Jotta tietäisimme näin käyneen?

Ottaen huomioon, että jumalan paikan varanneella olennolla on kaikkivaltiaan kaikki ominaisuudet?

• Onko hyvää?

Kaikille tiedoksi, ei ole mitään syytä, miksei Jumala voisi tehdä kiveä mitä ei jaksa nostaa. Se ei poistaisi edes Jumalan kaikkivoipaisuutta, koska Jumala voisi myöhemmin kehittää esim. itselle lisää voimaa ja nostaa kiven.

Jos Jumala ei jotain nosta sen tekee paholainen,ja päinvastoin. Mutta ei Suomalaiset ja Venäläiset usko ehkä hyvään Jumalaan vaan me tiedämme sen... Suomalaisella se on Jumala ja Venäläisellä on Gosbadin... Me vain puhumme ja puhumme onko se muka hyvä asia... Hyökkäviä jos puhuisi, se olisi puheissakin hyvää......
        Briteille Good on God, Mutta oliko Goljatti ja Daavid muka hyviä? Ei jokaisen mielestä?

• Taivaassa ja ON M.
        Onko hyvää? kirjoitti:

Jos Jumala ei jotain nosta sen tekee paholainen,ja päinvastoin. Mutta ei Suomalaiset ja Venäläiset usko ehkä hyvään Jumalaan vaan me tiedämme sen... Suomalaisella se on Jumala ja Venäläisellä on Gosbadin... Me vain puhumme ja puhumme onko se muka hyvä asia... Hyökkäviä jos puhuisi, se olisi puheissakin hyvää......
        Briteille Good on God, Mutta oliko Goljatti ja Daavid muka hyviä? Ei jokaisen mielestä?

Mutta tuskin Jumalakaan saa tehtyä tekemättäksi. Jumala antaa poikansa kautta synnit anteeksi, mutta ei tehtyä saa tekemättömäksi. Jos Universiumi on paha asia, niin ei Jumala sitä pahaa ole vielä poistanut..... EI sitä saa poistettua ilman sotaa....

• Itseäni on aina ihmetyttänyt, kuinka Raamatussa kaikkivoipaiseksi kutsuttu Jumala samassa opuksessa katuu, suuttuu ja kysyy.

Epäloogista.

• 4 jKr

"katuu, suuttuu ja kysyy."

Harva ihminen tekee työssään enemmän kuin on tarpeen. Jos ohjelmoija saa uuden windowsin jotenkuten toimimaan, niin eikun jakoon vaan. Korjataan sitten jälkeenpäin kun asiakkaat valittavat.
        Ihmistä sanotaan Jumalan kuvaksi. Olisikohan Jumalakin tuotekehityksessään kokeileva? Annetaanpas muutamille olennoille valinnanvapaus, ja katsotaan millaista maailmaa ne alkavat kehitellä?

Kaikkitietävältä ei voi salata mitään. Kaikkitietävä voi jälkeenpäin saada kaiken selville. Määritelmä ei edellytä, että k.o. olento laskisi etukäteen kaikki mahdolliset tapahtumat ja niiden todennäköisyyden, tai ohjaisi asioita reaaliajassa. Jumalalla ei ole työnjohtajaa, joten työn tekotavan ja loma-ajat voi valita itse.

Raamatun kirjoista näkee, että Jumalallakin on tunteet. Ihmisen pyynnöt ovat saaneet Jumalan muuttamaan päätöksiään, kuten esim. laintaulujen kirjoittamisen aikaan.

Tällaiset ominaisuudet mahdollistavat katumuksen, suuttumisen, kysymisen ja vuorovaikutuksen ihmisten kanssa.

• Ei noin
        4 jKr kirjoitti:

"katuu, suuttuu ja kysyy."

Harva ihminen tekee työssään enemmän kuin on tarpeen. Jos ohjelmoija saa uuden windowsin jotenkuten toimimaan, niin eikun jakoon vaan. Korjataan sitten jälkeenpäin kun asiakkaat valittavat.
        Ihmistä sanotaan Jumalan kuvaksi. Olisikohan Jumalakin tuotekehityksessään kokeileva? Annetaanpas muutamille olennoille valinnanvapaus, ja katsotaan millaista maailmaa ne alkavat kehitellä?

Kaikkitietävältä ei voi salata mitään. Kaikkitietävä voi jälkeenpäin saada kaiken selville. Määritelmä ei edellytä, että k.o. olento laskisi etukäteen kaikki mahdolliset tapahtumat ja niiden todennäköisyyden, tai ohjaisi asioita reaaliajassa. Jumalalla ei ole työnjohtajaa, joten työn tekotavan ja loma-ajat voi valita itse.

Raamatun kirjoista näkee, että Jumalallakin on tunteet. Ihmisen pyynnöt ovat saaneet Jumalan muuttamaan päätöksiään, kuten esim. laintaulujen kirjoittamisen aikaan.

Tällaiset ominaisuudet mahdollistavat katumuksen, suuttumisen, kysymisen ja vuorovaikutuksen ihmisten kanssa.

"Määritelmä ei edellytä, että k.o. olento laskisi etukäteen kaikki mahdolliset tapahtumat ja niiden todennäköisyyden, tai ohjaisi asioita reaaliajassa"

Kyllä edellyttää. Tai ei varsinaisesti laskemista edellytä. Kaikkitietävän ei tarvitse laskea mitään, hän vain tietää.

Kaikkitietävä kaikkivaltias ei ohjaa tapahtumia reaaliajassa, koska tietää jo ennen tekoon ryhtymistä kaikkien mahdollisten vaihtoehtojen seuraukset ja valitsee mielestään sopivan vaihtoehdon, joka sitten toteutuu täsmälleen tavalla, jonka kaikkitietävä tiesi jo ennen mihinkään ryhtymistä.

" Ihmisen pyynnöt ovat saaneet Jumalan muuttamaan päätöksiään"

Eivät ole. Se vain ihmisten näkökulamsta näyttää siltä. Se mikä meistä näyttää päätöksien muuttamiselta, oli kaikkivaltiaan kaikkitietävän tiedossa jo ennen ensimmäiseen luomistoimeen ryhtymistä. Kaikkivaltias päätti laittaa käyntiin sellaisen tapahtumaketjun, johon tuo päätöksen muuttamiselta kuuluva asia kuului.

"Tällaiset ominaisuudet mahdollistavat katumuksen, suuttumisen, kysymisen ja vuorovaikutuksen ihmisten kanssa. "

Vuorovaikutukselta näyttävä kuuluu osana tapahtumaketjuun, jonka kaikkivaltias kaikkitietävä alussa pisti käyntiin.

• Onko?

Itseäni on aina ihmetyttänyt, kuinka Raamatussa kaikkivoipaiseksi kutsuttu Jumala samassa opuksessa katuu, suuttuu ja kysyy.

Epäloogista.

Ei kysymättä voi tietää kaikkia luotunsa tarpeita, vaikka tärkeimmät niistä Jumala tietää kysymättäkin.
        Ja ehkä Jumala vain tarkistaa, että osaako ihminen edes helppoa vastausta kysymykseensä?
        Vaikeita vastauksia jos etsii, niin voimat listaantyvät, ja vihakin....

• rt678hb

Niin mutta kun tuo on vain tarua! Siis jumalat sun muut enkulat.

• OTA AINA

Huomioon oma tietämättömyytesi asioista, jos meinaat,ettet näyttäisi ihan hölömöltä.
        Ehkä tiedät, missä sinun huopikkaasi on, mutta kun kyse on totuuden löytämisestä, niin silloin pitää liikkua aika hiljaa. Ja kysyä joka ajatukselta, -miksi tulit, ja että ymmärtäisit totuuden, niin sinulla on oltava Totuuden henki, -äläkä luota omiin luuloihisi, äläkä varsinkaan ateisteihin , sillä heille ei mikään muu ole "pyhää", kuin ainoastaan oma luulonsa, eivätkä sellaiset osaa muuta kuin luulevat tietävänsä, eivätkä tiedä luulevansa !

• ...
        OTA AINA kirjoitti:

Huomioon oma tietämättömyytesi asioista, jos meinaat,ettet näyttäisi ihan hölömöltä.
        Ehkä tiedät, missä sinun huopikkaasi on, mutta kun kyse on totuuden löytämisestä, niin silloin pitää liikkua aika hiljaa. Ja kysyä joka ajatukselta, -miksi tulit, ja että ymmärtäisit totuuden, niin sinulla on oltava Totuuden henki, -äläkä luota omiin luuloihisi, äläkä varsinkaan ateisteihin , sillä heille ei mikään muu ole "pyhää", kuin ainoastaan oma luulonsa, eivätkä sellaiset osaa muuta kuin luulevat tietävänsä, eivätkä tiedä luulevansa !

''OTA AINA
        Huomioon oma tietämättömyytesi asioista, jos meinaat,ettet näyttäisi ihan hölömöltä.''
        Mistähän se johtuu, että kaikkein pahimmat ääliöt antavat neuvoja joita ne ei itse seuraa?

• ... kirjoitti:

''OTA AINA
        Huomioon oma tietämättömyytesi asioista, jos meinaat,ettet näyttäisi ihan hölömöltä.''
        Mistähän se johtuu, että kaikkein pahimmat ääliöt antavat neuvoja joita ne ei itse seuraa?

He luulevat näkevänsä roskan meidän silmässämme mutta eivät huomaa hirttä omassa silmässään

• Osuiko se
        ... kirjoitti:

''OTA AINA

Joskus se vain osuu :))

• ...
        Osuiko se kirjoitti:

Joskus se vain osuu :))

Kyllä, sinuunhan se osui, olet vain niin kännissä että et tajua sitä.

• Pakstori

He luulevat näkevänsä roskan meidän silmässämme mutta eivät huomaa hirttä omassa silmässään

Angelus lainasi Raamattua....

Nyt osuit oikeaan. Mutta mikset kertonut että se oli Jeesuksen sana?
        Onko sillä mitään merkitystä, jos Jeesus oli ihminen kuin me. Pyhä Henki vain kertoi hänelle mitä hän halusi tai ei halunnut....

Jos ihminen on vain pilkallinen, ei hän välitä tietää sitäkään, että näkikö ne muka nyt sitä roskaa sinunkaan silmässä todellisuudessa, eli oletusarvoisesti luulee kaikkien tekevän kaikessa väärin....

"Sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita"(Jeesus)
        Ei se ole välttämättä paha asia, jos sillä silmällä ei silti tarkoiteta meidän päässämme sijaitsevaa 100 miljoonan pikselin erotuskykyyn kykenevää aparaattia, vaan vertauskuvallisesti... Ei Jeesus keneltäkään luonnollista silmää tulee puhkomaan, sen tekevät mammona lääkärit, ja muut pahis-puoskarit.... Mutta heidän on maksettava elento sellaiselle, jonka ovat tehneet työkyvyttömäksi....

• OOtko ylpee....
        Pakstori kirjoitti:

Onko sillä mitään merkitystä, jos Jeesus oli ihminen kuin me. Pyhä Henki vain kertoi hänelle mitä hän halusi tai ei halunnut....

Jos ihminen on vain pilkallinen, ei hän välitä tietää sitäkään, että näkikö ne muka nyt sitä roskaa sinunkaan silmässä todellisuudessa, eli oletusarvoisesti luulee kaikkien tekevän kaikessa väärin....

Ei se ole välttämättä paha asia, jos sillä silmällä ei silti tarkoiteta meidän päässämme sijaitsevaa 100 miljoonan pikselin erotuskykyyn kykenevää aparaattia, vaan vertauskuvallisesti... Ei Jeesus keneltäkään luonnollista silmää tulee puhkomaan, sen tekevät mammona lääkärit, ja muut pahis-puoskarit.... Mutta heidän on maksettava elento sellaiselle, jonka ovat tehneet työkyvyttömäksi....

Mutta vain siinä on aihetta ylpeilyyn, jos on saanut maailmaan terveen vauvan ja lapseksi senkin saa, ei missään muussa asiassa, Maan päällä..... Ja siinäkin terveen, ettei se ei siihen heti kuole, jos muut luulevat vammaansa vakavaksi ja vain itse vammaisesti virnuilevat....
        Mutta vain lapsuuteen asti, voimme syyttää vanhempiamme kaikesta, jos saavutamme nuoruuden, alkaa oma aika....

• Veikko.
        ... kirjoitti:

Kyllä, sinuunhan se osui, olet vain niin kännissä että et tajua sitä.

Hei, ootko itte koskaan Juonut väkeviä? Kännissä menee kyllä sekaisin, mutta kännipääte kyllä tajuavat monta asiaa, ei vain aina sitä yhtä. Koska ovat päissään, ja niitä on silloin monta.
        Minä olen Kahvi-Juoppo, oluelta eli Kaljalta melkein maistuu, mutta Viina on liian väkevää, melkein bensaa....

• Satuilee....

Tarinat on yleensä totta. Taruko ei ole?

• Aistii....

Mihin taivaalliset voimat hajoavat? Jos Hajuja aletaan pidetä Jumalina? Mutta TSE Jumala on Koiralle tutumpi kuin ihmiselle....
        Edes Kuolema ei pysynyt olemattomana siinä, ettei se miltään haissut:-)

• Pakstori kirjoitti:

"Mutta mikset kertonut että se oli Jeesuksen sana?
        Onko sillä mitään merkitystä, jos Jeesus oli ihminen kuin me"

Unohtui mainita mutta eiköhän enemmmistö tällä palstalla tiedä sen muutenkin.
        No, jos Jeesus oli olemassa niin hän oli samanlainen ihminen kuin me muutkin, ilman mitään pyhiä henkiä ja muita jumaluuksia.

• ...
        Veikko. kirjoitti:

Hei, ootko itte koskaan Juonut väkeviä? Kännissä menee kyllä sekaisin, mutta kännipääte kyllä tajuavat monta asiaa, ei vain aina sitä yhtä. Koska ovat päissään, ja niitä on silloin monta.
        Minä olen Kahvi-Juoppo, oluelta eli Kaljalta melkein maistuu, mutta Viina on liian väkevää, melkein bensaa....

Olen juonut väkeviä, ja paljon, mutta silloinkin kun juon, tajuan pysyä poissa netistä, en ainakaan tule jollekin palstalle mongertamaan.

• Yks' Tähdenlento

Niin:

""Voiko Jumala tehdä niin suuren kiven, ettei jaksa itse nostaa sitä?""

mutta, tässä kohtaa unohdit yhden tärkeän jutun, koska jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen...

• ...

Kävitkö typerien heittojen kurssin, vai oletko luonnonlahjakkuus?

• Yks' Tähdenlento
        ... kirjoitti:

Kävitkö typerien heittojen kurssin, vai oletko luonnonlahjakkuus?

Olen toki käynyt tiettyjen heittojen kurssin, mutta olenko luonnonlahjakkuus?

Näin nopeasti ajateltuna, mielestäni, olen osa luontoa ja omaan myös tietynlaista lahjakkuutta. Mitä sillä sitten halutaankin tarkoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe