Puhelinmyyntiä törkeää sellaista

Minnie007

Tänään soitti puhelinmyyjä (mies) numerosta 038740999 ja kauppasi jäsenyyttä Veronmaksajien keskusliittoon.
Pitkän puhelun piti tarjouslehdestään ym. muista eduista. Kun kerroin ettei kiinosta, niin sanoi, että toivottavasti jokin asia tässä maailmassa kiinostaa ja löi luurin korvaan.
Todella törkeää käyttäytymistä palvelun myyjältä.
Viimeinen kerta kun vastaan ja jos vastaan, niin tiedän kyllä mitä sanoa.

35

18542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nonamano

      Kiitos tiedosta! Samasta numerosta yritetty soittaa, tiedänpähän olla vastaamatta. Kaikki markkinointikiellot on mut ei auta ei..

    • Nauraa

      Mulla on kans samasta numerosta soitettu nyt 4 aamuna enkä ole vastannu. Katotaan kuinka monena päivänä vielä jaksaa soittaa :D

    • tsirpp1

      Minulle soitteli tänään samasta numerosta...olen jo tallentanut puhelimeeni pitkän listan ÄLÄ VASTAA, niihin numeroihin jotka on paljastuneet puhelinmyyjiksi.

    • ei vastannut

      joo sama numeron tännän kilauttellut

      en vastannut

    • Näin se on

      Melkein joka talossa on kerjääminen ja kaupustelu kielletty. On se ihmeellistä, ettei tätä häirintää saada millään loppumaan.
      Markkinointikiellot ovat vain rahankeruuta, ei niillä ole paljon vaikutusta.
      Jos löytyisi kansanedustaja, joka saisi tämän loppumaan, hän saisi ääneni puolueesta riippumatta.

      • ,..,.

        Olet väärässä. Markkinointikielloilla on aivan perkeleen suuri vaikutus.


      • Markkinointikielto kannattaa tehdä Maistraatin kautta, sieltä saa numeronsa Robinson rekisteriin eikä se maksa mitään. Pitää kuitenkin muistaa uusia kielto kolmen vuoden välein.


    • Saisloppua

      Puhelinmyyjät ovat olleet aktiivisia ja ärhäköitä koko kesän. Tilasin tukeakseni suomenruotsalaista kulttuuria aikakausilehden mikä osoittautui (paitsi alunperinkin ylihintaiseksi) huonosti kokoonpannuksi ohueksi mainoslehtiseksi. Sivuja puuttui ja n 10 oli tuplana! Ja minua on vimeisen viikon aikana lähestytty halvoin myyntikikoin sekä ruotsiksi että suomeksi. Ovat lyöneet luurin korvaan kun olen sanonut ettei sanottavansa stemmaa ja (toisessa tapauksessa) kun kysyi saako lähettää ilmaiseksi jotain ja kyseenalaistin niin taas luuri korvaan. Eivät koskaan vahingossakaan sano aluksi olevansa myyntihommissa vaan teeskentelevät olevansa tärkellä asialla. Näitä soittoja tulee pitkin päivää ja iltaa. Lopetan kohteliaan vastaamisen ja valitan. Viime tölpöt ovat myyneet jotain terveys-/hyvinvointiteemaisia lehtiä.

      • Älypuhelimiin esto

        Tehkää näin. Myyjä soittaa. Vastatkaa että älkää enää ikinä soittako tähän numeroon, vaikka muutamalla voimasanalla höystettynä, se on nyt kiellety. Jos soittavat, se on kotiraukan häirintää josta voi ilmoittaa viranomaisille. Nimittäin myyjät nauhoittavat nämä puhelut.
        On itellä ainakin toiminut.


      • Ruunari
        Älypuhelimiin esto kirjoitti:

        Tehkää näin. Myyjä soittaa. Vastatkaa että älkää enää ikinä soittako tähän numeroon, vaikka muutamalla voimasanalla höystettynä, se on nyt kiellety. Jos soittavat, se on kotiraukan häirintää josta voi ilmoittaa viranomaisille. Nimittäin myyjät nauhoittavat nämä puhelut.
        On itellä ainakin toiminut.

        Joopa joo, yritä vaan oikeudessa saada läpi tuota kotirauhan häirintänä niin kyllä sinut nauretaan sieltä pihalle. Laki on laki eikä se mitä se on sinun mielestäsi.
        Tuuri on käynyt jos ei ole puhelimesi soinut.


      • VilleSalamanteri
        Ruunari kirjoitti:

        Joopa joo, yritä vaan oikeudessa saada läpi tuota kotirauhan häirintänä niin kyllä sinut nauretaan sieltä pihalle. Laki on laki eikä se mitä se on sinun mielestäsi.
        Tuuri on käynyt jos ei ole puhelimesi soinut.

        Minä aina vastaan mutta jätän puhelimen auki pöydälle. Saan kuunnella aluksi, että varmasti kyseessä on puhelinmyyjä. Sitten poloinen siellä yrittää höpistä jotain. Minulla on suoramarkkinointikielto väestötietojärjestelmässä, joten jos eivät tätä tarkasta, niin saavat sitten puhua ilmalle, jos on jotain asiaa. Saanpa samalla tuettua suomalaisia verkko-operaattoreita.

        Ihmeesti on kyllä puhelujen määrät laskeneet tällä menetelmällä :) Joskus ei tule pitkään aikaan yhtään puhelua. Välillä tuli melkein joka päivä, kun olin vielä kohtelias.


      • Anonyymi
        VilleSalamanteri kirjoitti:

        Minä aina vastaan mutta jätän puhelimen auki pöydälle. Saan kuunnella aluksi, että varmasti kyseessä on puhelinmyyjä. Sitten poloinen siellä yrittää höpistä jotain. Minulla on suoramarkkinointikielto väestötietojärjestelmässä, joten jos eivät tätä tarkasta, niin saavat sitten puhua ilmalle, jos on jotain asiaa. Saanpa samalla tuettua suomalaisia verkko-operaattoreita.

        Ihmeesti on kyllä puhelujen määrät laskeneet tällä menetelmällä :) Joskus ei tule pitkään aikaan yhtään puhelua. Välillä tuli melkein joka päivä, kun olin vielä kohtelias.

        Voi sua reppanaa onko sun elämä noin köyhää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sua reppanaa onko sun elämä noin köyhää!

        taidat olla ite joku puhelin vässykkä kun niin puolustelet niitä perskärpäsiä??


    • Vieras40

      Mullekin soitettiin tuosta numerosta tänään - olin töissä enkä vastannut mutta enpä taida vastatakaan, jos soittavat uudestaan.

    • Vieras Hr46

      Samasta numerosta soitettiin, en vastannut, mutta tulipahan yksi numero lisää AUTO REJECT listaan :) on se teknologia ihmeellistä! Pitäisi varmaan laittaa oletuksena että KAIKKI tulevat puhelut torjutaan, paitsi ne numerot jotka löytyvät TURVALLISELTA LISTALTA.

    • ei hyvänen aika 666

      MIKÄ IHME ON VERONMAKSAJIEN KESKUSLIITTO??? :------D EIKÖ SE OLE SAMA ASIA KUIN SUOMEN KANSALAISUUS..................................................................................

      t: jos meinataan kusettaa niin kusettakaa edes kunnolla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • hyviä ja huonoja

        Itse olen ollut jäsenenä ja liityin aikoinaan poikkeuksellisesti puhelinmyyjän kautta (ja luulin, että soittavat oikeasti sieltä heidän toimistolta eikä markkinointifirmasta). Jäsenyys oli hyödyllinen, sillä käytin veroneuvontaa usein. Mutta puhelinmyyjiä on valitettavasti joka lähtöön ja 99%:sti jää kaupat tekemättä. Ei tarvitse olla kuin muutama mätä omena (ja niitä tulee) ja se leimaa kaikki muut. Ja kannattaa mainita jos haluaa numeron kieltolistalle tai jos sen pitäisi olla siellä, turha siitä on soittajalle huutaa kun ei hän sitä numeroa ole poiminut. Olet voinut itse antaa numerosi jonkin kilpailun tai arpajaisen kautta ja se on mennyt ohi kieltolistan.


    • loppukiusaamiselle88

      ainakin omassa älypuhelimessa (joku satasen samsung) on vastaamattoman puhelun vaihtoehdoissa "lisää hylättyjen listalle" ehkä puhelin sitten automaattisesti hylkää siellä olevat puhelut? kokeilemisen arvoinen juttu :))))))))))))) VINK VINK

      • ----!!!----

        Kiitos tästä vinkistä!
        En ole vielä niin kokenut älypuhelimen käyttäjä, että olisin tuollaista huomannut. Nyt sen kohdan löysin ja heti meni yksi numero listalle.
        Kiitos vielä.


    • vieras9

      Mullekin soitettiin tuosta numerosta tänään - en vaivaantunut vastaamaan.

    • vieras5

      Itselle soitettiin tänään tuosta numerosta. Latasin joskus aikoinaan iPhoneen yli 1000 numeron listan puhelinmyyjistä ja tuokin puheli tuli puhelinmyyjä nimikkeellä. Jos omistat iPhonen, voit nykyään myös lisätä ei toivotut soittajat suoraan puhelimesta estolistalle. Valitsemalla numeron tiedoista "Estä tämä soittaja", kyseisestä numerosta tulevat puhelut ei tule läpi, vaan linja on kyseiselle soittajalle aina varattu, eikä puhelimeenkaan tule edes näkyviin, että numerosta on koitettu soittaa.

    • esto

      Tänään koitettiin soittaa tuosta numerosta, mutta esto listalle lähti... siinähän soittelee jatkossa kun aina jatkossa lyö "varattua" :D Tulee listoille "kolmioita" jos merkataan vielä jossain käsin ja samanlailla niinku jokunen vuos sitten :D

    • kielto ja nyt esto

      Soitellut lähipäivinä muutaman kerran tämä numero eli ilmeisesti Scandinavian Marketing Services Oy
      Soittojen kohteena oleva numero on ollut jo vuosia yhtäjaksoisesti Robinson-listalla, aina siis välillä tuo uudistettu.
      Eli kyseessä on laeista ja muutenkin kaikesta kunniallisesta toiminnasta piittaamaton huijarifirma,
      Mistä ihmeestä tämmöisille riittää asiakkaita ?
      Ei nimittäin ole kovin hyvää mainosta kyseisille asiakkaille, jotka vielä noille maksavat siitä että heidänkin maineensa mustataan.

    • Tavoittamattomuus

      Numero edelleen aktiivinen, mulle soitettiin tänään. En tiedä mitä kauppasi tällä kertaa kun en vastannut....

    • hartza12

      Kivan kuulonen ja asiallinen tytsy soitteli ja tarjosi jäsenyyttä veronmaksajien jäsenliittoon. En tarttunut tarjoukseen tällä kertaa.

    • Ärsyyntynyt

      Tänään soitettiin minullekin samasta numerosta. En todellakaan vastannut. Pitkälista jo puhelimessa estolistalla.

    • PonuPate

      Kaikki puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset eivät kuulu.
      Suomen Suoramarkkinoitiliiton alaisuuteen.
      On paljon ns villejä yrittäjiä,jotka sitten soittelevat milloin sattuu,
      ja kauppaavat kaikenmaailman hilavitkuttimia,remontteja,ym palveluita ja tuotteita.

      Sitten voi soitella firmat jota ovat saaneet asiakasrekisterin jostakin
      ulkopuolisesta lähteestä.Esim: Kodinkone ketjut.Huonekaluliikkeet.
      Lehtifirmat,ym,ym..Jos henkilön tietoja löytyy kyseisitä rekistereistä.

      Eri firmojen asiakasrekisterit ovat julkista kauppatavaraa.
      Niitä ostetaan,myydään,vaihdetaan yritysten kesken.

      Toi Robinsonrekisterikään ei ole 100% täysin pitävä.

      Että mikään ei ole,niin varmaa,kun epävarma.

    • Anonyymi

      Onko nämä soitot alkaneet uudestaan ilmaantua? Huomaan, että edelliset tekstit ovat vuodelta 2013. Minulle on soitettu muutama kerta numerosta 0405422550.Tänään vihdoin vastasin eikä siellä ollut ketään!? Löikö luurin korvaan mahdollisesti!?

    • Anonyymi

      Minullekin soitti, oli nainen, ja kun en ruvennut jäseneksi, löi luurin korvaan. Ei minkäänlaisia käytöstapoja!

    • Anonyymi

      Nainen nainen löi minulle luurin korvaan.

      • Anonyymi

        Mikä on ongelmasi? Etkö päässyt jäseneksi elättämään "toimiston" henkilökuntaa.

        Nämä huijarit keräävät rahaa vain omiin palkkoihinsa ja palkkioihin eli ovat loisia ja kerjäläisiä. Palkkaavat hyväuskoisia kokemattomia provisiopalkkaisia puhelinmarkkinoijia, joille ei kerrota toiminnan jatkuneen jo vuosia ja kaikille potentiaalisille uhreille on jo soitettu useita kertoja häiriöiksi asti.

        Kannattaa kertoa soittajalle selvin sanoin totuus toiminnasta ja odottaa hänen lopettavan puhelun. Jos ei tajua lopettaa, kertokaa millainen oppimiskyvytön epäpätevä idiootti hän on. Jos väittää vaan tekevänsä työtään, toistakaan sanomanne hiukan enemmän kärjistäen ja kertokaa jotain soittajan esimiehestä ja vanhemmista.


      • Anonyymi

        Hirveää. Miten selvisit siitä takaiskusta? Vai olitko kenties ansainnut sen omalla käytökselläsi?


    • Anonyymi

      Jättää vaan avoimen puhelimen pöydälle ,keskustelkoot itsekseen niin kauan kuin lystää , ei noille enään viitsi edes keskustella kohteliaasti mitään kun jatkavat vaan inttämistään.

    • Anonyymi

      Just soitti joku ämmä monotonisella äänellä samasta paikasta. löin luurin korvaan..pelkästään puheääni oli kusipäinen

    • Anonyymi

      Soittajat eivät ymmärrä,että kouluissa,töissä ja kursseilla ehditä vastailemaan vaan kuunnellaan opetusta samaten nukkuessa vuorotöiden jälkeen vastaamattomia puheluita....soittaa apua jos hätä hoitoa saa.Kodeissa ongelmia puhelimen käytössä mukamas aikuiset sivullisina sitten häiritsee mallina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe