Vuosia kestänyt syyllisyys

en saa nukuttua

Miten tästä synti ja syyllisyys taakasta pääsisi eroon kun rukoukseni ei auta, uskoon tulleet sanovat että kun syntinsä tunnustaa Jumalalle niin ne saa anteeksi ja tulee rauha sydämeen, minulle ei, eikö Pyhähenki kosketakaan kaikkia vaikka rukoilen ja anon. Olenko Jumalan hylkäämä, olenko kadotukseen tuomittu, olen aivan masentunut syyllisyyteni takia.

12

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetuslapsi1

      Sinun tulisi pyytää anteeksi myös niiltä keitä vastaan olet rikkonut, jos suinkin mahdollista... niin on Isä meidän rukouksessa opetettu. Vaatii rohkeutta kohdata nämä ihmiset.. mutta siten voit aloittaa puhtaalta pöydältä.

      Herra, Jumala, taivaallinen Isä. Ota armossasi vastaan tämä palvelijasi ja anna hänelle anteeksi kaikki hänen syntinsä. Ole hänen turvansa että hän pääsee iankaikkisen elämään kanssasi. Anna hänelle rauha ja ole hänelle armollinen. Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta. Aamen.

    • opetuslapsi1

      Pyysin Herralta vielä sanan paikkaa Raamatusta ja se avautui Sananlaskut 6 ja 7
      8 ja 9. Lue ne, sinä kyllä itse huomaat mitkä kohdat hän on sinulle antanut ojennukseksi. Siunausta sinulle.

    • Kun lakkaa pahasta

      niin sekin on parannusta.

    • etis apua

      Kyllä sinun syntisi on varmasti anteeksi annettu joten niitä älä, siis ainkaan menneitä enää Jeesukselta anteeksi anele. Syy sinulla on psykkinen ja sielullinen, ei hengellinen. Tarvitset nyt luotettavan uskovaisen sielunhoitajan, mielellään psykiatriaa taitavan terapeutin apua.
      Sinulla on alitajunnassa kätkettyä ahdistusta.

    • 18+7

      Oletko pyytänyt Jeesusta sydämesi Herraksi? Jos olet, niin syytökset tulevat sieltä toiselta suunnalta...
      Jeesuksen nimessä ja veressä kun käsket pahojen asioiden poistuvan, ne myös lähtevät. Olen itse kokenut sen. Pahan riivaaman kasvot ikäänkuin sulivat. Paha poistui hänestä.
      Paholainen yrittää pitää itsessään kiinni valehtelemalla sinulle tuomalla jatkuvasti menneet esiin. Vapauteen Kristus meidät vapautti.

      Tietoisen pahan tekeminen loppuu uskoon tuloon. Tutki Raamattua ja tueksi hanki Aapeli Saarisalon Raamatun sanakirja. Siinä on tiivistetysti kohtia, mistä asiat Raamatusta löytyvät.

      Pidä yllä jatkuvaa rukousta, pyydä iltaisin anteeksi omat sen päivän tekosi ja anna myös muille anteeksi. Siten pysyt puhtaana. Isä meidän rukous on hyvä alkuun. Yhteys on kuin kaksinpuhelua. Vastauksia ei ääneen tule yleensä, mutta elämän suunta ja mielenkiinnon kohteet muuttuvat.

    • en saa nukuttua

      Olen tunnustanut ja pyytänyt kaikki syntini anteeksi ja joka ilta nukkumaan käydessä luen Raamattua ja pyydän rukoillen anteeksi päivän aikana tekemiäni vääryyksiä ja ajatuksiani, niitäkin joita en itse ymmärrä synniksi. Kiitos neuvoistasi ja kiitos kaikille hyvistä vastauksista.

      • eräs palstalainen

        Kyllä sinua, rakas ystävä, vaivaa ankara sairaaloinen lakihenkinen yliminä. Siis syy on psyykkinen, siiis sielullinen. Olet hengellisesti aito Jumalan lapsi ja synneistä vapaa. jos syyllisyys vaivaa jakossa niin etsisilunhoitoa.


    • armon puolesta

      Mitä syntiä olet sitten tehnyt, jos tieto siitä helpottaisi rukoilijoitakin...esim. kuolemansynnit

      • Anonyymi

        Ei tällainen ihminen mitään kuoleman syntiä ole tehnyt, joka tuntee syyllisyyttä.


    • Anonyymi

      > Miten tästä synti ja syyllisyys taakasta pääsisi eroon kun rukoukseni ei auta, uskoon tulleet sanovat että kun syntinsä tunnustaa Jumalalle niin ne saa anteeksi ja tulee rauha sydämeen, minulle ei, eikö

      Oikeastaan sillä ei ole väliä mitä tunnet. Fakta on se, että syntisi on annettu anteeksi.

      "...mene, äläkä tästedes enää syntiä tee"."
      Joh. 8:11

    • Anonyymi

      Syyllisyyden tuntosi osoittaa, että olet etsijän paikalla. Se on varma merkki, joka valmistelee sinua Jeesuksen omaksi. Voit puhua Jeesukselle ongelmasi rehellisesti, mitään salaamatta. Sinä olet Hänelle suunnattoman rakas. Pyydä Häntä Herraksesi ja ota vastaan Hänen sovitustyönsä Golgatan ristillä. Hän kuoli sinunkin puolestasi. Pyydä, että Hän pesee sinut puhtaaksi, niin Hän aloittaa lempeän ja yksilöllisen traumojesi parannuksen. Ei sinun tarvitse välttämättä tunnetasolla kokea mitään valtavaa, vaikka siirryit Jumalan valtakunnan jäseneksi, ottaessasi Jeesuksen Herraksesi. Voit tyynesti uskoa Raamatun sanan mukaisesti, ettei sinulla ole mitään kadotustuomiota. Jeesus on heittänyt syntisi, lupauksensa mukaan pois, eikä Hän niitä enää muistele. Terve tuloa iloisten pelastettujen kristittyjen joukkoon.

    • Anonyymi

      Voit vastaanottaa Jeesuksen elämääsi, kun rukoilet Jumalaa tämän seuraavan rukouksen tavoin. Alapuolella rukous on myös äänimuodossa, jos haluat käyttää sitä apuna rukoilemisessa.

      ”Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

      Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

      Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      150
      8793
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1443
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1335
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      78
      1222
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1102
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1084
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      837
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      808
    9. 45
      797
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      791
    Aihe