Välinpitämätön Jumala

Esitin Pyh!:lle kysymyksen, johon en tule saamaan mitään järjellistä vastausta, vaan lähinnä adventtikirkon papiston hänelle opettamia solvauksia, niin kysynpä teiltä kaikilta yhteisesti ja katsotaan, että millaisia vastauksia tarjotaan tällä kertaa.

Maailma on elänyt kurjia jaksoja historiansa aikana ja mm. Eurooppa on ollut sodassa noin 700 vuotta putkeen, alkaen 1000-luvun alusta.

Mitä teki Jumala tänä aikana? Katsoi sivusta ja nautti ihmiskunnan kärsimyksistä, kun ei muutakaan keksinyt, vai onko parempia selityksiä?

Sitten oli vaikkapa Musta Surma, rutto, joka surmasi lähes 30 % maailman silloisista asukkaista ja mitäpä teki Jumala?

Kaikkivaltiaana olisi varmaan voinut tehdä vähän yhtä sun toista.

Sitten kaksi maailmansotaa, juutalaisten joukkotuhonta ja Jumala edelleen seisoo kädet puuskassa ja odottaa, että hänen nimeään hoetaan mieltä vailla eräänä määrättynä viikonpäivänä?

Jos sinä näet loukkaantuneen ihmisen kadulla, etkä pysähdy auttamaan vaikka voisit, niin sinua voidaan syyttää oikeudessa heitteillejätöstä.

Kuinka tämä mahdollinen Kaikkivaltias Jumala eroaa sellaisesta ihmisestä, joka näkee lähimmäisen verissään kadulla makaamassa, mutta ei pysähdy auttamaan vaikka voisi?

Mitä me teemme sellaisella Jumalalla, joka seuraa välinpitämättömänä kaikkea sivusta, eikä käytä Kaikkivaltiaan mahdollisuuksiaan, vaan vain odottaa itseään palvottavan sapattisin?

Tuollaisia henkilöitä me tapaamme lähinnä takapajuisissa diktatuureissa, eikä heistä pidä edes adventistit, mutta kun Jumala käyttäytyy samalla tavoin, Häntä palvotaan ja ylistetään yhtenä viikonpäivänä hymyssä suin.

Miksi?

37

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Esität pelkkiä valheita. Jos tuntisit Jumalan sanaa, tietäisit vastaukset, mutta syydät pelkkiä valheita Jumalasta koko ajan. Olet oman pimentyneen sydämesi vanki.

      Vaan minäpä esitän vastakysymyksen. Miksi Jumalan pitäisi puuttua ihmisten omien syntien seurauksiin, kun nämä samat ihmiset eivät tee mitään muuta kuin pilkkaavat Jumalaa?

      Vaan ethän sinä tuotakaan ymmärrä, koska et ole Jumalan oma.

      • pyh on oikeassa

        Pyh vastasi hyvin. Piste.


      • >>> Esität pelkkiä valheita. Jos tuntisit Jumalan sanaa, tietäisit vastaukset, mutta syydät pelkkiä valheita Jumalasta koko ajan. Olet oman pimentyneen sydämesi vanki. >>>

        No mutta rakas Pyh. Älä suinkaan pidä kynttilääsi vakan alla, vaan koska sinä ilmeisesti tunnet Jumalan sanan, niin sinun kannattaa osoittaa minulle selkeästi esimerkein se, kuinka minä tunnen Sanaa huonommin.

        Katsos kun Jumala oli hyvin aktiivinen toimissaan noin 2000-4000 vuotta sitten ja puuttui heti peliin, jos koki itseään loukatun.

        Kaikki muistanevat sapattina puita keränneen miehen, jonka synti Jumalan pyhää sanaa kohtaan oli niin suuri, että Jumala murhautti hänet saman tien, eli määräsi kivitettävän kuoliaaksi.

        Muistanemme erään Jumalan sanansaattajan, jota pikkupojat pilkkasivat kaljupääksi ja Jumala suuttui tästä niin, että määräsi karhun tappamaan 16 pikkupoikaa tästä Jumalaa suuresti suututtaneesta teosta.

        Osaatko kertoa, että miksi Jumala ei määrää karhua minun kimppuuni tai kivitytä minua kuoliaaksi?

        Miksi Jumalasta on tullut saamaton ja laiska?

        >>> Vaan minäpä esitän vastakysymyksen. Miksi Jumalan pitäisi puuttua ihmisten omien syntien seurauksiin, kun nämä samat ihmiset eivät tee mitään muuta kuin pilkkaavat Jumalaa? >>>

        Hyvin mielenkiintoinen näkemys ja koetatko siis esittää, että Jumalasi on vähän kuin Ville-Petteri 5v hiekkalaatikolla, joka lyö Einaria sillä perusteella kuin Einari ensin löi häntä?

        Tai ei leiki Einarin kanssa, kun Einari ei suostu leikkimään niillä säännöilä, jotka Ville-Petteri 5v on hänelle selittänyt?

        Jos minun kirjoitukseni ovat jumalanpilkkaa, niin mitäpä Jumalasi tuumii siitä, että sinä koetat tehdä jumalastasi ihmisen kaltaista, eli Jumalasi kiukuttelee siitä, että me emme käyttäydy niinkuin Hän haluaa, vaan Jumala voisi kyllä puuttua kaikkeen, mutta ei puutu kun Häntä ottaa päähän meidän käytöksemme?

        Minä taas luulisin, että Kaikkivaltias voisi olla tuollaisen pikkusiuluisen kiukuttelun ja ajattelun yläpuolella, eikä käyttäytyisi kuin pahainen kakara hiekkalaatikolla jota kiukuttaa kun Einari ei leiki niillä säännöillä, jotka on kerrottu.

        Vai mitä sinä koetit tuolla esimerkilläsi minulle kertoa?


      • pyh on oikeassa kirjoitti:

        Pyh vastasi hyvin. Piste.

        >>> Pyh vastasi hyvin. Piste. >>>

        Arvoisa Pyh. Eikö sinua yhtään hävetä kehua itseäsi toisella nimimerkillä onnettomista jutuistasi? Mitäpä Jumalasi tuumii tuosta?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Pyh vastasi hyvin. Piste. >>>

        Arvoisa Pyh. Eikö sinua yhtään hävetä kehua itseäsi toisella nimimerkillä onnettomista jutuistasi? Mitäpä Jumalasi tuumii tuosta?

        Vaan kun en tuota kirjoittanut, joten taas syytät perusteettomasti.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Esität pelkkiä valheita. Jos tuntisit Jumalan sanaa, tietäisit vastaukset, mutta syydät pelkkiä valheita Jumalasta koko ajan. Olet oman pimentyneen sydämesi vanki. >>>

        No mutta rakas Pyh. Älä suinkaan pidä kynttilääsi vakan alla, vaan koska sinä ilmeisesti tunnet Jumalan sanan, niin sinun kannattaa osoittaa minulle selkeästi esimerkein se, kuinka minä tunnen Sanaa huonommin.

        Katsos kun Jumala oli hyvin aktiivinen toimissaan noin 2000-4000 vuotta sitten ja puuttui heti peliin, jos koki itseään loukatun.

        Kaikki muistanevat sapattina puita keränneen miehen, jonka synti Jumalan pyhää sanaa kohtaan oli niin suuri, että Jumala murhautti hänet saman tien, eli määräsi kivitettävän kuoliaaksi.

        Muistanemme erään Jumalan sanansaattajan, jota pikkupojat pilkkasivat kaljupääksi ja Jumala suuttui tästä niin, että määräsi karhun tappamaan 16 pikkupoikaa tästä Jumalaa suuresti suututtaneesta teosta.

        Osaatko kertoa, että miksi Jumala ei määrää karhua minun kimppuuni tai kivitytä minua kuoliaaksi?

        Miksi Jumalasta on tullut saamaton ja laiska?

        >>> Vaan minäpä esitän vastakysymyksen. Miksi Jumalan pitäisi puuttua ihmisten omien syntien seurauksiin, kun nämä samat ihmiset eivät tee mitään muuta kuin pilkkaavat Jumalaa? >>>

        Hyvin mielenkiintoinen näkemys ja koetatko siis esittää, että Jumalasi on vähän kuin Ville-Petteri 5v hiekkalaatikolla, joka lyö Einaria sillä perusteella kuin Einari ensin löi häntä?

        Tai ei leiki Einarin kanssa, kun Einari ei suostu leikkimään niillä säännöilä, jotka Ville-Petteri 5v on hänelle selittänyt?

        Jos minun kirjoitukseni ovat jumalanpilkkaa, niin mitäpä Jumalasi tuumii siitä, että sinä koetat tehdä jumalastasi ihmisen kaltaista, eli Jumalasi kiukuttelee siitä, että me emme käyttäydy niinkuin Hän haluaa, vaan Jumala voisi kyllä puuttua kaikkeen, mutta ei puutu kun Häntä ottaa päähän meidän käytöksemme?

        Minä taas luulisin, että Kaikkivaltias voisi olla tuollaisen pikkusiuluisen kiukuttelun ja ajattelun yläpuolella, eikä käyttäytyisi kuin pahainen kakara hiekkalaatikolla jota kiukuttaa kun Einari ei leiki niillä säännöillä, jotka on kerrottu.

        Vai mitä sinä koetit tuolla esimerkilläsi minulle kertoa?

        Päivä tulee, jolloin itket ja parut.


      • pyh! kirjoitti:

        Päivä tulee, jolloin itket ja parut.

        >>> Päivä tulee, jolloin itket ja parut. >>>

        Ja Pyh!:ltä loppuivat järkevät argumentit, joten papukaija palasi takaisin.

        Eipä sitä päivää taida tulla ja jos se päivää tulee, jolloin sadistinen ja murhanhimoinen jumalasi saa minut parkumaan ja itkemään, niin eipä taida sinä päivänä olla sinullakaan pullat kovin hyvin uunissa.

        Mutta onhan se hienoa, että on lähimmäisiä, jotka odottavat toisten lähimmäisten kärsimyksiä, itkua ja parkunaa.

        Sellaisia ihmishirviöitä amerikkalaiset lahkot saavat aikaan.


      • pyh! kirjoitti:

        Vaan kun en tuota kirjoittanut, joten taas syytät perusteettomasti.

        > Vaan kun en tuota kirjoittanut, joten taas syytät perusteettomasti. >>>

        Heh. Luepas omia vastauksiasi tältä palstalta ja katso, että mikä nimimerkki vastaa hyvin usein näin:

        Olet matkalla kadotukseen. Piste.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        > Vaan kun en tuota kirjoittanut, joten taas syytät perusteettomasti. >>>

        Heh. Luepas omia vastauksiasi tältä palstalta ja katso, että mikä nimimerkki vastaa hyvin usein näin:

        Olet matkalla kadotukseen. Piste.

        Hällä väliä. Minä en kirjoittanut minua tukevaa viestiä. Ihan sama mitä jankutat.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Päivä tulee, jolloin itket ja parut. >>>

        Ja Pyh!:ltä loppuivat järkevät argumentit, joten papukaija palasi takaisin.

        Eipä sitä päivää taida tulla ja jos se päivää tulee, jolloin sadistinen ja murhanhimoinen jumalasi saa minut parkumaan ja itkemään, niin eipä taida sinä päivänä olla sinullakaan pullat kovin hyvin uunissa.

        Mutta onhan se hienoa, että on lähimmäisiä, jotka odottavat toisten lähimmäisten kärsimyksiä, itkua ja parkunaa.

        Sellaisia ihmishirviöitä amerikkalaiset lahkot saavat aikaan.

        Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on.


      • pyh! kirjoitti:

        Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on.

        >>> Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on. >>>

        Voi pientä. Kun argumentit loppuvat, helvetillä uhkailu alkaa, mutta sellaisia te lahkolaiset olette.

        Eniten minua tietenkin säälittää adventtikirkon jäsenistön nykytila, kun sinun pitäisi edustaa adventtikirkon tulevaisuutta ja tuo typerien hokemien toisteleminen on parasta osaamistasi.

        Etkö todellakaan pysty jumalaasi puolustamaan millään muulla tavalla kuin naurettavalla helvetillä uhkailemalla?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on. >>>

        Voi pientä. Kun argumentit loppuvat, helvetillä uhkailu alkaa, mutta sellaisia te lahkolaiset olette.

        Eniten minua tietenkin säälittää adventtikirkon jäsenistön nykytila, kun sinun pitäisi edustaa adventtikirkon tulevaisuutta ja tuo typerien hokemien toisteleminen on parasta osaamistasi.

        Etkö todellakaan pysty jumalaasi puolustamaan millään muulla tavalla kuin naurettavalla helvetillä uhkailemalla?

        Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on.


      • pyh! kirjoitti:

        Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on.

        >>> Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on. >>>

        Adventtikirkolla on edessään loistava tulevaisuus, kun siellä on noin hienoja oppineita hokemassa ulkoaopittuja typeryyksiä.

        Jatka vain samaa rataa, niin lahkosi onneton kohtalo on sinetöity.


      • advr.
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Lässytä mitä lässytät. Jumalan tuomiota et pääse pakoon. Se tulee kun sen aika on. >>>

        Adventtikirkolla on edessään loistava tulevaisuus, kun siellä on noin hienoja oppineita hokemassa ulkoaopittuja typeryyksiä.

        Jatka vain samaa rataa, niin lahkosi onneton kohtalo on sinetöity.

        Mikset itse lue Raamatusta miten siellä on vastaus kysymykseesi?

        Jumala puuttui Raamatussa israelilaisten asioihin kuten Hän oli itse sanonut.
        Jumala luovutti ihmisille vastuuta vaiheittain ja jätti sitä mukaa puuttumasta asioihin.
        Jos olisit lukenut, ei tarttis kyselklä.
        Ja miksi kysyt adventisteilta? Hehän vastaavat kuitenkin väärin kaikkiin asioihin!
        Ei heihin voi luottaa missään asiassa.


    • pyh! on väärässä

      Jumalaa ei yksiselitteisesti ole. Voi olla että tuollainen Deistinen jumala on joka saattaa olla luojakin. (tosin loi kaiken, tieteen määrittämällä tavalla)

      Jumalaa joka haluaisi itseään palvottavansa ja rukoiltavan jatkuvasti, joka luo ihmiselle halun naida ja sitten kieltää naimasta. Kertoo toisille kansoille niiden olenvan muita parempia, kaikkine seurauksineen. Sekä ilmoittaa itsensä niin sekavasti ihmisille, että ihmisillä ei ole mitään mahdollisuutta kellään pelastua, koska jokainen on ymmärtänyt raamatun väärin.

      Huh huh..

      Mihin sitä sekavaa 6 päivässä maailman luonutta satuukkoa tarvitaan nykyisin.

      kannattaa katsoa. http://www.youtube.com/watch?v=mHhSYyvI-5k

      kannattaa katsoa nuo kaikki kolme jaksoa pahimpien jumalharhojen poistamiseksi.

      • pyh!

        Ei kiinnosta saatananpalvojan lässytys.


    • kehänkiertäjä B.,lle
      • >>> http://keskustelu.suomi24.fi/node/11244008#comment-59868759

        Lue ja ymmärrä ensin Jumalan paikka ja jatka sitten keskustelua.
        Jos et ymmärrä, asia ei muutu miksikään, koska keskustelet vain omannäköisesi jumalankäsityksen kanssa. >>>

        Arvoisa kirjoittaja. EN saanut tuosta sekavasta hölynpölystä yhtään mitään tolkkua eikä siinä mielestäni ollut yhtään ymmärrettävää lausetta, niin voisitko esittää ajatuksesi lyhyemmin ja ymmärrettävämmin.

        Uskon, että adventtikirkon jäsenet ymmärsivät tuon hölynpölyn erittäin hyvin, mutta voisiko joku tiivistää sen sisällön vaikkapa pariin ymmärrettävään lauseeseen.


      • tunnustit kuitenkin
        bushmanni kirjoitti:

        >>> http://keskustelu.suomi24.fi/node/11244008#comment-59868759

        Lue ja ymmärrä ensin Jumalan paikka ja jatka sitten keskustelua.
        Jos et ymmärrä, asia ei muutu miksikään, koska keskustelet vain omannäköisesi jumalankäsityksen kanssa. >>>

        Arvoisa kirjoittaja. EN saanut tuosta sekavasta hölynpölystä yhtään mitään tolkkua eikä siinä mielestäni ollut yhtään ymmärrettävää lausetta, niin voisitko esittää ajatuksesi lyhyemmin ja ymmärrettävämmin.

        Uskon, että adventtikirkon jäsenet ymmärsivät tuon hölynpölyn erittäin hyvin, mutta voisiko joku tiivistää sen sisällön vaikkapa pariin ymmärrettävään lauseeseen.

        No ei sitten voi kun valittaa ettet pysy kärryillä. Että se sinulle on hölynpölyä on aivan ymmärrettävää koska et siitä mitään tajunnut. Mutta tuskin tuuota kukaan viitsii sinulle tulkata, opettele ymmärtämään.


    • Heikko esitys

      Bushmanni, miksi teit asiasta uuden aloituksen ?

      Sait monta hyvää vastausta noihin kysymyksiisi. Siksikö teit "muuttoliikkeen" että välttyisit kommentoimasta saamiasi vastauksia.

      • >>> Sait monta hyvää vastausta noihin kysymyksiisi. >>>

        Mikä niistä sekavista, järjettömistä sepustuksista on mainitsemasi hyvä vastaus?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Sait monta hyvää vastausta noihin kysymyksiisi. >>>

        Mikä niistä sekavista, järjettömistä sepustuksista on mainitsemasi hyvä vastaus?

        Mikä sinun sekavista, järjettömistä sepostuksista ansaitsee vastauksen? Ei yksikään.


      • pyh! kirjoitti:

        Mikä sinun sekavista, järjettömistä sepostuksista ansaitsee vastauksen? Ei yksikään.

        > Mikä sinun sekavista, järjettömistä sepostuksista ansaitsee vastauksen? Ei yksikään >>>

        Sinä tunnut viettävän minun kanssani paljon enemmän aikaa kuin sadistisen ja murhanhimoisen jumalasi kanssa.

        Ehkäpä jopa ajattelet minua enemmän kuin umpikahjoa jumalaasi?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        > Mikä sinun sekavista, järjettömistä sepostuksista ansaitsee vastauksen? Ei yksikään >>>

        Sinä tunnut viettävän minun kanssani paljon enemmän aikaa kuin sadistisen ja murhanhimoisen jumalasi kanssa.

        Ehkäpä jopa ajattelet minua enemmän kuin umpikahjoa jumalaasi?

        Älä ole typerä.

        Jumala ei ole sadistinen eikä murhanhimoinen. Sinä vain toistat herrasi saatanan valheita Jumalasta.


      • >>> No, eikö Jumala ole tehnyt sen, mitä ei kukaan muu voisi tehdä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11244008#comment-59869509-view >>>

        Mitäpä jos sinä sahaatkin omaa oksaasi ja olet matkalla jonnekin, jonne toivot minua?

        Ajatuksesi lähtee siitä käsityksestä, että sinä olet parempi uskova kuin minä ja sinä ymmärrät kaiken paremmin kuin minä, mutta asiat voivat olla myös toisin päin.

        Entäpä jos Jumala arvostaakin tällaista suoraselkäistä ja suorapuheista syntistä enemmän kuin nöyristelevää ja mielistelevää parempaa uskovaa, joka kuvittelee olevansa niin paljon parempi uskova kuin kukaan toinen koko maailmassa?

        Mietipä sitä hetki seuraavaksi.

        Ja jälleen kerran en ymmärtänyt tuosta hyvin sekavasta tajunnanvirrasta juuri yhtään mitään ja en ymmärrä sitä, miten se liittyi millään tavalla mihinkään.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> No, eikö Jumala ole tehnyt sen, mitä ei kukaan muu voisi tehdä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11244008#comment-59869509-view >>>

        Mitäpä jos sinä sahaatkin omaa oksaasi ja olet matkalla jonnekin, jonne toivot minua?

        Ajatuksesi lähtee siitä käsityksestä, että sinä olet parempi uskova kuin minä ja sinä ymmärrät kaiken paremmin kuin minä, mutta asiat voivat olla myös toisin päin.

        Entäpä jos Jumala arvostaakin tällaista suoraselkäistä ja suorapuheista syntistä enemmän kuin nöyristelevää ja mielistelevää parempaa uskovaa, joka kuvittelee olevansa niin paljon parempi uskova kuin kukaan toinen koko maailmassa?

        Mietipä sitä hetki seuraavaksi.

        Ja jälleen kerran en ymmärtänyt tuosta hyvin sekavasta tajunnanvirrasta juuri yhtään mitään ja en ymmärrä sitä, miten se liittyi millään tavalla mihinkään.

        Sinä et ole suoraselkäinen ja suorapuheinen syntinen.

        Sinä olet yksin omaan syntinen jumalanpilkkaaja. Mieti sitä.


      • Surkeaahan tuo on
        bushmanni kirjoitti:

        >>> No, eikö Jumala ole tehnyt sen, mitä ei kukaan muu voisi tehdä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11244008#comment-59869509-view >>>

        Mitäpä jos sinä sahaatkin omaa oksaasi ja olet matkalla jonnekin, jonne toivot minua?

        Ajatuksesi lähtee siitä käsityksestä, että sinä olet parempi uskova kuin minä ja sinä ymmärrät kaiken paremmin kuin minä, mutta asiat voivat olla myös toisin päin.

        Entäpä jos Jumala arvostaakin tällaista suoraselkäistä ja suorapuheista syntistä enemmän kuin nöyristelevää ja mielistelevää parempaa uskovaa, joka kuvittelee olevansa niin paljon parempi uskova kuin kukaan toinen koko maailmassa?

        Mietipä sitä hetki seuraavaksi.

        Ja jälleen kerran en ymmärtänyt tuosta hyvin sekavasta tajunnanvirrasta juuri yhtään mitään ja en ymmärrä sitä, miten se liittyi millään tavalla mihinkään.

        Aika turha sinulle on mitään kirjoittaa, ethän sinä kuitenkaan ymmärrä. Joko et halua ymmärtää tai sitten et tosiaan ymmärrä - mikä on siinätapauksessa valitettava asia. Muut kyllä ymmärtää nuokin kirjoitukset joista et oman sanasi mukaan mitään tajua.

        Ehkä helpottaa, kun sanon että tämä osa siitä kirjoituksesta (mistä et mitään ymmärrä on suoraan koipioitu Raamatusta:

        Jes. 53
        Kuka uskoo meidän sanomamme?
        KUKA YMMÄRTÄÄ HERRAN KÄSIVARREN VOIMAN?

        Hän kasvoi Herran edessä kuin vähäinen verso, kuin vesa kuivasta maasta. Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta, jota olisimme ihaillen katselleet, ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet.

        Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.

        Ja kuitenkin:
        hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan ME USKOIMME hänen kärsivän rangaistusta, LUULIMME Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.

        ME HARHAILIMME EKSYNEINÄ kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen.

        - Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        - Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois, kuka hänen kansastaan siitä välitti?
        - Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        - Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa.

        Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.

        Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin.

        MUTTA KUN HÄN ANTOI ITSENSÄ SOVITUSUHRIKSI, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, JA Herran TAHTO TÄYTTYY HÄNEN KAUTTAAN.

        Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon, ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet.

        Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi monet, heidän pahat tekonsa hän kantaa. Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon.

        Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.

        -------------------

        Ymmärrätkö nyt?


      • pyh! kirjoitti:

        Sinä et ole suoraselkäinen ja suorapuheinen syntinen.

        Sinä olet yksin omaan syntinen jumalanpilkkaaja. Mieti sitä.

        >>> Sinä et ole suoraselkäinen ja suorapuheinen syntinen. >>>

        Sinä olet oikeasti niin sekaisin, että pidät itseäsi jonkinlaisena jumalana?

        No onneksi sinä et päätä minun syntisyyteni astetta, et nyt, etkä tulevaisuudessa.

        Mitähän jumalasi ajattelee siitä, että koetat ängetä hänen pallilleen?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> No, eikö Jumala ole tehnyt sen, mitä ei kukaan muu voisi tehdä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11244008#comment-59869509-view >>>

        Mitäpä jos sinä sahaatkin omaa oksaasi ja olet matkalla jonnekin, jonne toivot minua?

        Ajatuksesi lähtee siitä käsityksestä, että sinä olet parempi uskova kuin minä ja sinä ymmärrät kaiken paremmin kuin minä, mutta asiat voivat olla myös toisin päin.

        Entäpä jos Jumala arvostaakin tällaista suoraselkäistä ja suorapuheista syntistä enemmän kuin nöyristelevää ja mielistelevää parempaa uskovaa, joka kuvittelee olevansa niin paljon parempi uskova kuin kukaan toinen koko maailmassa?

        Mietipä sitä hetki seuraavaksi.

        Ja jälleen kerran en ymmärtänyt tuosta hyvin sekavasta tajunnanvirrasta juuri yhtään mitään ja en ymmärrä sitä, miten se liittyi millään tavalla mihinkään.

        Jassoo :) Sinä vastasit siihen osaan jonka kuitenkin ymmärsit melkein oikein - vaikka tapasi mukaan veditkin siitä täysin virheelliset johtopäätöksesi - asiahan on niin että kaikki ihmiset jotka kieltäytyvät tarttumasta Jumalan ojennettuun käteen ovat verratrtavissa mieheen joka istuu samalla oksalla jota sahaa poikki.
        Ei ihmisen ketään pelasta hänen omat tekonsa - SE on ikäänkuin Raamatun pointti.

        Loput siinä kirjoituksessani olikin sitten kopioitua Jumalan Sanaa Raamatusta - ja jos Jumalan Sanasta mielestäsi voi antaa lausunnon #Mikä niistä sekavista, järjettömistä sepustuksista on mainitsemasi hyvä vastaus?# ... niin siinä tapauksessa ihmettelen kuinka puhut itsestäsi sanpoilla kuin # tällaista suoraselkäisenä ja suorapuheisena syntisenä #

        Ethän sinä hyvä mies näe malkaa omassa silmässäsi.
        Jumalan ihmeellistä ja yhtä tärkeimmistä ilmoituksista ihmisolle sinä kutsut "suoraselkäisesti" sekaviksi, järjettömiksi sepustuksiksi .. HALOO ..

        Mies parka .. tuo atakkisi adventisteja kohtaan vie sinut mukanaan - se on sokaissut sinut täysin ... Minä en ole adventisti mutta ei todellakaan tulisi mieleeni käyttäytyä heitä kohtaan tavallasi - usko minua, jos et sitä itse tajua - se on ihan sairasta touhua, miksi tekisit tuollaista itseäsi ja perhettäsi vastaan (sillä on selvää että tuolla on kauas kantoiset seuraukset myös perheeseesi - eikä yksin sinuun) - muihinhan tuo ei paljon vaikutusta tee.

        Lue kerran vielä (ajatuksella) mitä Jesaja kirjoitti tulevasta Messiaasta siis Jeesuksesta:

        Jes. 53
        Kuka uskoo meidän sanomamme?
        KUKA YMMÄRTÄÄ HERRAN KÄSIVARREN VOIMAN?

        Hän kasvoi Herran edessä kuin vähäinen verso, kuin vesa kuivasta maasta. Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta, jota olisimme ihaillen katselleet, ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet.

        Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.

        Ja kuitenkin:
        hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan ME USKOIMME hänen kärsivän rangaistusta, LUULIMME Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.

        ME HARHAILIMME EKSYNEINÄ kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen.

        - Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        - Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois, kuka hänen kansastaan siitä välitti?
        - Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        - Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa.

        Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.

        Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin.

        MUTTA KUN HÄN ANTOI ITSENSÄ SOVITUSUHRIKSI, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, JA Herran TAHTO TÄYTTYY HÄNEN KAUTTAAN.

        Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon, ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet.

        Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi monet, heidän pahat tekonsa hän kantaa. Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon.

        Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.
        ------------

        alex


      • Wow !!
        alex.kasi kirjoitti:

        Jassoo :) Sinä vastasit siihen osaan jonka kuitenkin ymmärsit melkein oikein - vaikka tapasi mukaan veditkin siitä täysin virheelliset johtopäätöksesi - asiahan on niin että kaikki ihmiset jotka kieltäytyvät tarttumasta Jumalan ojennettuun käteen ovat verratrtavissa mieheen joka istuu samalla oksalla jota sahaa poikki.
        Ei ihmisen ketään pelasta hänen omat tekonsa - SE on ikäänkuin Raamatun pointti.

        Loput siinä kirjoituksessani olikin sitten kopioitua Jumalan Sanaa Raamatusta - ja jos Jumalan Sanasta mielestäsi voi antaa lausunnon #Mikä niistä sekavista, järjettömistä sepustuksista on mainitsemasi hyvä vastaus?# ... niin siinä tapauksessa ihmettelen kuinka puhut itsestäsi sanpoilla kuin # tällaista suoraselkäisenä ja suorapuheisena syntisenä #

        Ethän sinä hyvä mies näe malkaa omassa silmässäsi.
        Jumalan ihmeellistä ja yhtä tärkeimmistä ilmoituksista ihmisolle sinä kutsut "suoraselkäisesti" sekaviksi, järjettömiksi sepustuksiksi .. HALOO ..

        Mies parka .. tuo atakkisi adventisteja kohtaan vie sinut mukanaan - se on sokaissut sinut täysin ... Minä en ole adventisti mutta ei todellakaan tulisi mieleeni käyttäytyä heitä kohtaan tavallasi - usko minua, jos et sitä itse tajua - se on ihan sairasta touhua, miksi tekisit tuollaista itseäsi ja perhettäsi vastaan (sillä on selvää että tuolla on kauas kantoiset seuraukset myös perheeseesi - eikä yksin sinuun) - muihinhan tuo ei paljon vaikutusta tee.

        Lue kerran vielä (ajatuksella) mitä Jesaja kirjoitti tulevasta Messiaasta siis Jeesuksesta:

        Jes. 53
        Kuka uskoo meidän sanomamme?
        KUKA YMMÄRTÄÄ HERRAN KÄSIVARREN VOIMAN?

        Hän kasvoi Herran edessä kuin vähäinen verso, kuin vesa kuivasta maasta. Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta, jota olisimme ihaillen katselleet, ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet.

        Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.

        Ja kuitenkin:
        hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan ME USKOIMME hänen kärsivän rangaistusta, LUULIMME Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.

        ME HARHAILIMME EKSYNEINÄ kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen.

        - Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        - Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois, kuka hänen kansastaan siitä välitti?
        - Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        - Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa.

        Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.

        Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin.

        MUTTA KUN HÄN ANTOI ITSENSÄ SOVITUSUHRIKSI, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, JA Herran TAHTO TÄYTTYY HÄNEN KAUTTAAN.

        Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon, ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet.

        Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi monet, heidän pahat tekonsa hän kantaa. Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon.

        Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.
        ------------

        alex

        Mikä oiva vastaus tämä Raamatun paikka onkaan Bushmannin aloitukseen ja suoraan Jumalalta itseltään.

        Totto tosiaan.

        "KUKA YMMÄRTÄÄ HERRAN KÄSIVARREN VOIMAN? "


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Sinä et ole suoraselkäinen ja suorapuheinen syntinen. >>>

        Sinä olet oikeasti niin sekaisin, että pidät itseäsi jonkinlaisena jumalana?

        No onneksi sinä et päätä minun syntisyyteni astetta, et nyt, etkä tulevaisuudessa.

        Mitähän jumalasi ajattelee siitä, että koetat ängetä hänen pallilleen?

        Turhaan lässytät valheitasi. Jumalanpilkkasi on selviö. Turhaan sitä kiellät.


    • Täysin selvää.

      Nimimerkki "pyh!" ei ole uskovainen lainkaan, vaan hän pilkkaa tahallaan Jumalaa.
      Hän on vain palstan provo ja pelkkä jumalaton räksyttäjä.
      Se on täysin selvää kaikille.

      • pyh!

        Te antiadvarit niitä provoilijoita olette. Se on selvää kaikille.


      • Täysin selvää.
        pyh! kirjoitti:

        Te antiadvarit niitä provoilijoita olette. Se on selvää kaikille.

        Olen ollut adventistina liki 50 vuotta ja Pyhä Henki kyllä selvästi näyttää, että nimimerkki "pyh!" kulkee pahojen henkien talutusnuorassa. Aito uskovainen ei käytä sellaista kieltä, jota "pyh!" käyttää kirjoituksissaan mm. toivomalla toisille helvetin kärsimyksiä ja halveksimalla muita palstan kirjoittajia. Jumalan oma ei käyttäydy moukkamaisesti, kuten "pyh!" käyttäytyy..


      • pyh!
        Täysin selvää. kirjoitti:

        Olen ollut adventistina liki 50 vuotta ja Pyhä Henki kyllä selvästi näyttää, että nimimerkki "pyh!" kulkee pahojen henkien talutusnuorassa. Aito uskovainen ei käytä sellaista kieltä, jota "pyh!" käyttää kirjoituksissaan mm. toivomalla toisille helvetin kärsimyksiä ja halveksimalla muita palstan kirjoittajia. Jumalan oma ei käyttäydy moukkamaisesti, kuten "pyh!" käyttäytyy..

        Höpönlöpön. Sanon suoraan, koska Jeesus sanoi suoraan.


    • Nainen 36

      Jumala loi ihmisen elämään paratiisiin, niinkuin varmaan tiedät. Jumala myös antoi ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen käytti vapauttaan väärin ja koko maailma joutui kirouksen alaiseksi. Tiedät tämän kaiken. Niin kauan kuin ihmiset ovat kirouksen alaisia, maailmassa tapahtuu pahoja asioita. Ihmiskunta vapautuu kirouksesta lopullisesti vasta Jeesuksen toisessa tulemisessa, kuten tiedät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe