VÄISTÄMISVELVOLLISUUS kohdattaessa!!

ErittäinVihainenNainen

Elikkäs haluaisin nyt näin kertoa kaikille jotka eivät ymmärrä liikennemerkkejä!
Asun Espoon Tapiolassa ja täällä on menossa metro remppaa jotenka pitää ajaa aina sen tunnelin läpi ja tunnelin päässä on 2 merkkiä yhdellä puolella "väistämisvelvollisuus kohdattaessa" toisella puolella (mikä yllätys) "etuajo-oikeus kohdattaessa" ja silloin kun ajaa siltä puolelta mistä "periaatteessa" sua väistetään KAIKKI TOLLOT ajavat suoraan eteen!! Mikä ongelma teillä on! Ja minähän en rupee peruuttaa koska mulla on se merkki joka kertoo että mulla on etuajo-oikeus! Monta kertaa jäätiin siihen jumittaa, teidän idioottejen takia! pariin otteeseen oli sentti väliä toisesta autosta! Mutta koska näkee että muija ratissa luulee että olen tyhmä tai jtn ja rupevat vielä uhkailee!! Mitä käytöstä oikeasti ihmiset! Hävetkää!! Ja vielä huutoa mulle että "mä olin jo puoles matkas sä kyllä näit mut" no voihan v**** sä näit mut jo paaaljon aikaisemmin ja huomasit mun nopeuden ja varmaankin sun merkin?!?!

15

3409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idioottikuljettajat

      Tarkoitatko näitä merkkejä?

      Etuajo-oikeus kohdattaessa:

      http://img.yle.fi/uutiset/kotimaa/article6232509.ece/ALTERNATES/w580/Liikennemerkki: Etuajo-oikeus kohdattaessa.jpg

      Väistämisvelvollisuus kohdattaessa:

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Väistämisvelvollisuus_kohdattaessa_222.svg/220px-Väistämisvelvollisuus_kohdattaessa_222.svg.png

      Moni ei tosiaankaa tunne näitä merkkejä eikä paljon muitakaan liikennemerkkejä.

      Minua *ituttaa eniten se, että ihmiset eivät osaa käyttää kaukovaloja. Monet köröttelevät pimeässä lähivaloilla ja kun itse käytän vastaan tullessa kaukovaloja sääntöjen mukaan vaihtaen ne lähivaloiksi vastaantulijan (oletettujen) kaukovalojen kohtauspisteessä, lähivaloilla köröttelijä yhtäkkiä löytääkin omat kaukovalonsa ja alkaa välkytellä niitä mielenosoituksellisesti.

      Jos ihmisiä pelottaa pimeässä ajaminen niin paljon, että he puristavat rattia jännittyneenä rystyset valkoisina unohtaen kaukovalojen käytön, jääkää kotiin tai liikkukaa yleisillä kulkuneuvoilla.

      En ihmettele ollenkaan sitä, miksi pimeän aikaan tapahtuu yliajoja, hirvikolareita ym. yllättäviä tilanteita, kun kaukovaloja ei käytetä juuri silloin, kun niitä eniten tarvittaisiin maksimaalisen näkyvyyden aikaan saamiseksi.

      Jos ajan lähivaloilla köröttelijän perässä, vilautan takana pari kertaa kaukovaloja muistuttaakseni edellä ajavaa vaihtamaan kaukovaloille. Jos tollo ei sitä ymmärrä, ohitan sellaisen idiootin oikeaoppisesti kaukovaloille vaihtaen ohitustilanteessa välittömästi ja jään hänen eteensä ajamaan OIKEAOPPISESTI KAUKOVALOILLA ja opetan näin hänelle, että kaukovaloilla näkee paremmin.

      Eikö autokouluissa nykyisin opeteta valojen käyttöä, vaikka nykyajan tolloille autokoulussa on erikseen pimeäajon kurssitkin? Vai ovatko viimeisen parinkymmenen vuoden sisällä autokoulunsa käyneet tollokuskit niin tyhmiä, etteivät he ole oppineet sitä eivätkä myöskjään liikennemerkkejä?!

      • azsxdcvbghnjmkloiuyt

        Voi sinua idioottikuljettaja, ei hirvet pimeässä liiku, hämärän aikana kyllä.


      • ErittäinVihainenNainen

        Joo JUURI noita merkkejä tarkoitan! Ihmettelen suuresti miten voi olla tietämättä noita merkkejä.
        Okei otetaan tilanne jossa ihminen ei tiedä noita merkkejä. Hän ajaa tunnelissa ja pääsee siihen asti että oma kaista päättyy ja pakko käyttää vastaantulevien kaistaa ja sieltä tulee auto! Vähän päättelykykyä käyttööööön!!! Ajatteleeko se että se tuleva auto pysähtyy ja päästää hänet?!? Ei näin.
        Olen myös joutunut Stockmannin Hullujen päivien aikana ajaa sitä kautta ja sielä on tietenkin parkkipaikat kans.. Sen 30min seisominen jälkeen (koska tollot eivät tiedä ketä väistää ja ketä ei) joudun käyttämään tunnelissa jalankulku tietä koska ne vain seiso paikoillaan ja ihmetteli.

        Kaukovaloista sellanen homma kans. Ajoin yöllä joku kolmisen tuntia ja joka toinen ei tajunnu miten käytetään kaukovaloja?! Veikkaan että niitten päässä pyöri jotain vastaavaa kun "nääh kuka jaksaa vaihtaa muka, ei moni muukaan vaihda niin en minäkään". Naurettavaa. Se on erittän helppoa ! Jos osaat käyttää vilkkuu niin kyllä osaat käyttää valojakin!! (Okei.. Ei kyllä moni osaa käyttää vilkkuakaan)

        Kerron tässä tilanteen mikä kävi Helsingin keskustassa (nyt ku muisti tän vilkku käytön) ajoin kotia päin ja matkalla sitten käännyin vasemmalle ja siinä oli edessäni hieman mäkeä ja autoja parkkeerattu molemminpuolin. Ajoin ihan normaali vauhtila kun yhtäkkiä joku idiootti vetäsee ulos sivuparkista!! Oli muuten ihan helvetin lähellä jotta olisin vetässyt suoraan sen kylkeen. Hän huomaa mut ja peruuttaa takas omalle paikalle, ajan hänen ikkunan luo ja kysyn yhden kysymyksen "osaatko käyttää vilkkua?!?" Mun ikäinen 20v poika vatsaa mulle että "ei mulla ole" katoin sitä hieman ihmetyksissäni ja kysyin "tiedätkö edes mikä vilkku on?!" Sit se vastaa siihen "aaa sä meinaat näitä(ja pistää vilkun päälle)" kysyin uudestaan "oletko tietoinen siitä että sitä vilkkua pitäisi käyttää kun poistuu tälläisestä parkista? Ja että peilien käyttö on kans hyvä asia minkä voisit oppia." Ja sit sen pissis tyttöystävä rupee viereisellä penkillä huutaa jotain epämääräistä ja lopuksi tokaisen "ens kerralla ajan sun kylkeen ja sun kotitehtävänä on selvittää kumpi on syyllinen tilanteessa."
        Toivottavasti poika opetteli vilkkujen sekä peilien käyttämistä.
        (Sori jos on kirjoitus virheitä (puhelin korjailee)


      • Hirvi on ovelampi
        azsxdcvbghnjmkloiuyt kirjoitti:

        Voi sinua idioottikuljettaja, ei hirvet pimeässä liiku, hämärän aikana kyllä.

        Niinhän sinä luulet. Mutta kokemus opettaa tässäkin asiassa. Omalle kohdalleni pahin hirvitilanne on sattunut syyskuun lopussa klo 2.30, jolloin oli taatusti pimeää.


      • P entti
        ErittäinVihainenNainen kirjoitti:

        Joo JUURI noita merkkejä tarkoitan! Ihmettelen suuresti miten voi olla tietämättä noita merkkejä.
        Okei otetaan tilanne jossa ihminen ei tiedä noita merkkejä. Hän ajaa tunnelissa ja pääsee siihen asti että oma kaista päättyy ja pakko käyttää vastaantulevien kaistaa ja sieltä tulee auto! Vähän päättelykykyä käyttööööön!!! Ajatteleeko se että se tuleva auto pysähtyy ja päästää hänet?!? Ei näin.
        Olen myös joutunut Stockmannin Hullujen päivien aikana ajaa sitä kautta ja sielä on tietenkin parkkipaikat kans.. Sen 30min seisominen jälkeen (koska tollot eivät tiedä ketä väistää ja ketä ei) joudun käyttämään tunnelissa jalankulku tietä koska ne vain seiso paikoillaan ja ihmetteli.

        Kaukovaloista sellanen homma kans. Ajoin yöllä joku kolmisen tuntia ja joka toinen ei tajunnu miten käytetään kaukovaloja?! Veikkaan että niitten päässä pyöri jotain vastaavaa kun "nääh kuka jaksaa vaihtaa muka, ei moni muukaan vaihda niin en minäkään". Naurettavaa. Se on erittän helppoa ! Jos osaat käyttää vilkkuu niin kyllä osaat käyttää valojakin!! (Okei.. Ei kyllä moni osaa käyttää vilkkuakaan)

        Kerron tässä tilanteen mikä kävi Helsingin keskustassa (nyt ku muisti tän vilkku käytön) ajoin kotia päin ja matkalla sitten käännyin vasemmalle ja siinä oli edessäni hieman mäkeä ja autoja parkkeerattu molemminpuolin. Ajoin ihan normaali vauhtila kun yhtäkkiä joku idiootti vetäsee ulos sivuparkista!! Oli muuten ihan helvetin lähellä jotta olisin vetässyt suoraan sen kylkeen. Hän huomaa mut ja peruuttaa takas omalle paikalle, ajan hänen ikkunan luo ja kysyn yhden kysymyksen "osaatko käyttää vilkkua?!?" Mun ikäinen 20v poika vatsaa mulle että "ei mulla ole" katoin sitä hieman ihmetyksissäni ja kysyin "tiedätkö edes mikä vilkku on?!" Sit se vastaa siihen "aaa sä meinaat näitä(ja pistää vilkun päälle)" kysyin uudestaan "oletko tietoinen siitä että sitä vilkkua pitäisi käyttää kun poistuu tälläisestä parkista? Ja että peilien käyttö on kans hyvä asia minkä voisit oppia." Ja sit sen pissis tyttöystävä rupee viereisellä penkillä huutaa jotain epämääräistä ja lopuksi tokaisen "ens kerralla ajan sun kylkeen ja sun kotitehtävänä on selvittää kumpi on syyllinen tilanteessa."
        Toivottavasti poika opetteli vilkkujen sekä peilien käyttämistä.
        (Sori jos on kirjoitus virheitä (puhelin korjailee)

        Hrrrrrrrrrrr..........

        Olet kuin EU:n pankkiministeri

        Respect


      • voi lapsi parka
        azsxdcvbghnjmkloiuyt kirjoitti:

        Voi sinua idioottikuljettaja, ei hirvet pimeässä liiku, hämärän aikana kyllä.

        Kyllä ne kuule liikkuu myös pimeässä...


    • Pöllökuskit
      • Opetelkaa!

    • Näkymätön mies

      Tuollaisessa paikassa on usein sellainen ongelma, ettei väistämisvelvollinen voi nähdä riittävän kauas. Sitten kun päätät mennä kapeikkoon, vastaantulija ilmestyykin jostain siltarakenteen tai sulkuaidan takaa. Siltapaikoilla tilanne saattaa olla sama molempiin suuntiin, mutta tätä asiaa pitäisi väistämismerkkien asettajan ainakin tutkia ja laittaa pyöreä kieltomerkki sille suunnalle, mistä näkee pitemmälle. Kun yksi ajattelee kunnolla, tuhat pääsee vähemmällä.

      • Asia on niin että

        Voin kertoa että kyseinen tie on noin 500metriä pitkä SUORA eikä siitä voi käänty tai vääntyy mitenkään sivulle tai sivusta! On MAHDOTONTA olla näkemättä tulevaa autoa! Ja jos on pimeetä kai ne tollot näkee mun ajovalot? olen juuri lähdössä ajaa kotiin päin ja tänään jos tapahtuu taas niinkuin aina mä en enää jaksa selittää niille rauhassa ja jos ne törmää mun autoon, se on ainoastaan niitten ongelma ja poliisi voi itse sitten halutessaan kertoa niille mikä on oikein ja mikä on väärin!
        Anteeksi nyt vain, mutta mulla menee hermot.


      • löytyi!!
        Asia on niin että kirjoitti:

        Voin kertoa että kyseinen tie on noin 500metriä pitkä SUORA eikä siitä voi käänty tai vääntyy mitenkään sivulle tai sivusta! On MAHDOTONTA olla näkemättä tulevaa autoa! Ja jos on pimeetä kai ne tollot näkee mun ajovalot? olen juuri lähdössä ajaa kotiin päin ja tänään jos tapahtuu taas niinkuin aina mä en enää jaksa selittää niille rauhassa ja jos ne törmää mun autoon, se on ainoastaan niitten ongelma ja poliisi voi itse sitten halutessaan kertoa niille mikä on oikein ja mikä on väärin!
        Anteeksi nyt vain, mutta mulla menee hermot.

        lisäys!!
        löysin tällaisen artikkelin juuri kyseisetä paikasta
        http://www.lansivayla.fi/artikkeli/120037-uudet-liikennejarjestelyt-aiheuttavat-vaaratilanteita-tapiolassa
        `"Yksikaistaisuudesta varoitetaan liikennemerkillä kymmenkunta metriä ennen kadun kapenemista."
        Eivätkä kuitenkaan ymmärrä, mua ei hirveesti kiinosta pelottaako heitä ajaamaan siellä vai ei, jos pelottaa on muitakin tapoja ajaa.


    • peräreikä

      Vittuku o taas vaikeet.

    • näillä mennään

      Ihmiset eivät osaa liikennesääntöjä, eivätkä osaa ajaa.

      Suurin osa autoilijoista on täysiä torvia.

    • ei kai mitään

      Ei tuollaista merkkiä -60 luvulla ollut, en ainakaan muista, mitä lie tarkoittaa.

      • herranen aika

        älä sitten aja jos et osaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe