Hiukan varoituksen sanaa karismakansalle, vaikka näillä kommenteilla ei koskaan kavereita saakaan.
Olen "hitusen" huolestuneena seurannut nyt jonkin aikaa toiminnassa olleen "Ristiinnaulitut Ry:n" toimintaa. Ilmeisesti majapaikkaa Keuruulla (ei kuitenkaan Isossa Kirjassa) pitävä porukka on ottanut missiokseen kutsua Suomeen toinen toistaan räikeämpiä menestysteologeja, torontolaisia, kultapöly/öljymanifestaatio, ym. "julistajia".
Heidän käsialaansa on ollut mm. kiistellyn (lue: avionrikkoneen, new age, astraalimatkaajan) Todd Bentleyn kutsuminen Keski-Suomeen. Uusin kutsuttu puhuja on ilmeisesti piipahtamassa myös Hki:n menestysteologisessa River seurakunnassa samalla linttuulla.
Tässä Grace and Glory Ministriesin kotisivulta kuvausta uusimmasta vieraasta, Doug Rowlandista:
"In 1993, that cry in his heart was stirred when revival broke out in their local church. With a great hunger and thirst for the move of God, Doug pressed into many of the thirty days of revival meetings which were conducted by South African Evangelist, Dr. Rodney Howard-Browne. As the anointing of the Holy Spirit began to work strongly in their lives, Doug and Janet's hearts were transformed and broken for people."
"1993 Doungin sydämen huuto vahvistui kun herätys puhkesi heidän kotiseurakunnassaan. Suuren nälän ja janon ajamana Jumalan tekoja kohtaan Doug kävi aktiivisesti 30 päivää kestäneissä herätyskokouksissa, joita järjesti Etelä-Afrikkalainen evankelista Dr. Rodney Howard-Browne. Kun Jumalan voitelu alkoi toimia voimallisesti heidän elämässään, Dougin ja Janetin sydämet murtuivat ja muuttuivat ihmisiä kohtaan."
Eli samaa tekstiä, joka ei sano juuri mitään, mutta kuitenkin kertoo kaiken. Herätyskokoukset ovat näissä piireissä yleensä manifestaatioiden metsästystä ja kokemusten hakua harmittomimmillaan sielullisessa, pahimmillaan demonisessa ilmapiirissä.
Rodney Howard-Brownesta löytää esim. Youtubesta mittavasti materiaalia, jossa jokainen voi arvioida hänen toimitatapojaan.
Kerran istuin yhden tilaisuuden, jossa RH-B:n raamattukoulun oppilaat yrittivät pakottaa häneltä saamaansa "voitelua" nuorten ylle. Rukoustaisteluksihan se meni. Ilmapiiri oli vähintään hirvittävä/ahdistava.
Vaikka palstalla paljon paasataan ja kinataan ja puhutaan lillukoista ja niiden varsista, haluan kuitenkin varoittaa veljiäni ja siskojani: Älkää jokaista henkeä uskoko vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta. Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."
Ristiinnaulitut Ry
32
1371
Vastaukset
- Tapio522eikirj
Kiitos varoituksen sanasta!
MENESTYSTEOLOGIA
http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia
Menestysteologian keskeisimpänä tunnusmerkkinä pidetään taloudellisen menestyksen korostamista, jota perustellaan Haginin opetuksilla ja ilmestystiedolla sekä viittaamalla joihinkin yksittäisiin raamatun jakeisiin.
(Minulla oli aikoinaan Haginin kirjoja, mutta heitin ne jossain vaiheessa roskiin.)
Toinen keskeinen tunnusmerkki on opetus uskovan auktoriteetista, joka ymmärretään niin, että uudestisyntymisessä ihmiselle on annettu kaikki se auktoriteetti mikä oli Jeesuksella Kristuksella.[5][6]
Tällä tarkoitetaan sitä, että uskova ihminen menestysteologisen opin mukaan, pystyisi tekemään samoja tekoja kuin teki Jeesus, eli herättämään kuolleita, ajamaan riivaajia, parantamaan sairaita, kävelemään veden päällä ja käytännössä olisi voimassaan täysin Jeesuksen veroinen.
>>>>>>>>>>
"Henkikastetun" jaikalin synnittömyysoppi käsittääkseni muistuttaa menestysteologien oppeja.- Eenokki 12
Minäkin heitin Haginin kirjat roskiin,
- hyvää tavaraa
Eenokki 12 kirjoitti:
Minäkin heitin Haginin kirjat roskiin,
Minä itse ostin monia uusia Haginin kirjoja, myös englanniksi. Hyvää tavaraa!
Mielenkiintoinen muotoilu sinulta Hound Dog tuossa, kun kerrot olevasi >>"hitusen" huolestuneena seurannut
- Hound Dog
Asiallinen palaute.
Olen todella huolestunut!
Tässäkin ryhmittymässä termisi: "Jäljet pelottavat" sopii oikein hyvin. - Herzog-Mills
Hound Dog kirjoitti:
Asiallinen palaute.
Tässäkin ryhmittymässä termisi: "Jäljet pelottavat" sopii oikein hyvin.En ole pelkästään huolestunut vaan kauhuissani siitä porukasta, jota Suomeen roudataan. Kannattaisi todellakin tutkia taustat ja opetuksen ja ilmiöiden raamatullisuus ennen kuin otetaan puhujia vastaan. TV7 ikävä kyllä markkinoi näitä kummajaisia Yliluonnollista-shown ja Patricia Kingin ohjelmien kautta. Suosittelen Andrew Stromin kundaliinivaroitusta kaikkien luettavaksi.
- Herzog-Mills
Hound Dog kirjoitti:
Asiallinen palaute.
Tässäkin ryhmittymässä termisi: "Jäljet pelottavat" sopii oikein hyvin.En ole pelkästään huolestunut vaan kauhuissani siitä porukasta, jota Suomeen roudataan. Kannattaisi todellakin tutkia taustat ja opetuksen ja ilmiöiden raamatullisuus ennen kuin otetaan puhujia vastaan. TV7 ikävä kyllä markkinoi näitä kummajaisia Yliluonnollista-shown ja Patricia Kingin ohjelmien kautta. Suosittelen Andrew Stromin kundaliinivaroitusta kaikkien luettavaksi.
- tietoinen2
Herzog-Mills kirjoitti:
En ole pelkästään huolestunut vaan kauhuissani siitä porukasta, jota Suomeen roudataan. Kannattaisi todellakin tutkia taustat ja opetuksen ja ilmiöiden raamatullisuus ennen kuin otetaan puhujia vastaan. TV7 ikävä kyllä markkinoi näitä kummajaisia Yliluonnollista-shown ja Patricia Kingin ohjelmien kautta. Suosittelen Andrew Stromin kundaliinivaroitusta kaikkien luettavaksi.
Olet ERITTÄIN oikeassa!!! Kuuntelin jokin aika takaperin koko Andrew Stormin sarjan YouTubesta näistä, ja se oli todella kammottavaa kuultavaa!
Koetelkaa KAIKKI mitä eteen tulee ellei se ole tuttu oma seurakunta! Mihinkään "timanttien ja kultapölyn metsästykseen" EI KANNATA lähteä! Olkaa ihmiset järkeviä.........Noita hömppäjulistajia on jo suomessakin todella paljon, ja keuruulla hotelli on ainoa paikka mihin näitä kuulemma otetaan, ja olen kuullut että siellä työntekijätkin jo pelkäävät, koska siellä riehuvat oikeasti kamalat henkivallat! Ovia avautuu ja sulkeutuu itsekseen, ja ilmapiiri on kammottava ja raskas!
- Hound Dog
Olen vuoden päivät seurannut tätä Ristiinnaulitut Ry:n toimintaa ja heillä taitaa kyllä olla toiminta-ajatuksen ytimessä kutsua toinen toistaan räikeämpiä harha-opettajia vierailuille. Ihmisiä, jotka opettavat portaaleista, kolmansiin taivaisiin matkoista, parantumisista, ihmeistä ja erikoisista manifestaatioista "uutena kristinuskona".
Vaikka tiedän, että tähän hurmeeseen jos eksyy, niin tällainen arvostelu ei löydä tietä läpi, niin silti halusin varoittaa. Usein vasta sitten, kun Jumala repäisee omansa tuosta humpuukista pois ja kierrättää eksyneen "kyynellaakson kautta" ihminen huomaa, että valtavilla lupauksilla ja kokemusten metsästyksillä ei selvitä edes pienistä vastoinkäymisistä.
Tällaset hurmahenget saavat maaperää silloin kun uskomme, että Jumala yhä tänään antaa erityisilmoitusta. Herra armahda. - risti on tappokone
Minun mielestäni uskovaisilta on oikeasti hukassa se mikä ristiinnaulitseminen todella oli ja on edelleen. Siinä ei ole mitään kaunista eikä ihannoitavaa kun lihariekaleiksi ruoskittu mies kantaa ristinsä poikkipuun julkisen pilkan kohteena teloituspaikalle ja naulataan ristille kitumaan hitaasti kuoliaaksi.
Uskovaiset näkevät vaan sen krusifiksin kuvan, mutteivät ymmärrä mikä se risti oikeasti on. Se on äärimmäisen julma tapa teloittaa ihminen äärimmäisen tuskallisella, hitaalla tavalla.
On varmaan syytä muistuttaa, että joissakin islamilaisissa maissa ristiinnaulitseminen on edelleen yleinen rangaistus, joten ristin merkitys siellä päin maailmaa on vähän eri kuin se kiiltokuva jonka uskovaiset näkevät.
Kas kun te uskovaiset ette palvo samantien sähkötuolia, mikä sekään ei ole mikään kovin miellyttävä tapa teloittaa vankeja.
Kiinalaisilla oli muuten ristiä vastaava tapa teloittaa ihminen: "tuhannen viillon kuolema". Nimensä mukaan tuo oli juuri se mitä nimikin kertoo. Taitava teloittaja piti uhrin päiväkausia elossa viiltämällä pieniä haavoja jotka vuotivat hitaasti. - "sara"
VOI kun sinäkin nim. risti on tappokone. ymmärtäisit mikä risti todella on, mitä Jeesuksen ristinsovituskuolema todellisuudessa tarkoittaa. Mitä tämä tarkoittaa uskovien elämässä. Juuri tämän tähden Jeesus varoitteli kansaa:" katsokaa ettei kukaan teitä eksytä," paljon, aivan liian paljon on ihmisiä, jotka eivät ota Jeesuksen varoitusta todesta. Kun nykyään on uskovienkin ns.muotia ottaa rististä vain voima ja heittää itse risti Jeesuksen kanssa takavasemmalle, eikä sillä senjälkeen ole mitään merkitystä. Tämän jälkeen lähdetään rinta rottingilla tekemään "jonkin jeesuksen tekoja" ilman todellista sovitusta. Pitää muistaa, juuri sentähden Jumala itse lähettää eksytyksen, kun ihmiset eivät tahdo ottaa vastaan RAKKAUTTA TOTUUTEEN.
- mauvilp
Olen silminnäkijätodistaja, joka on seurannut läheltä ja ajoittain tarkasti sekä Todd Bentleyn että Rodney Howard-Brownen palvelutyötä ja myös heidän elämänsä vaiheita. Olen nähnyt tuhansien ja tuhansien tulevan Kristuksen tuntemiseen heidän palvelutyönsä kautta. Olen myös nähnyt satoja ihmeparantumisia silmieni edessä, kuolleeksiammutun todistavan elämään palaamisestaan, kymmenien rampojen nousevan pyörätuoleistaan, sokeain saavan kauniit silmät ja niihin näön ja kuurojen kuulevat korvat. Kymmenien 4-asteen syöpäsairaiden parantumisia jne. Olen kuullut myös julistettavan voimakasta Jeesuksen veren evankeliumia, joka vapauttaa synnistä ja saastasta. Saatana ei voi olla sellaisen julistuksen, eikä hedelmän lähde. Suomi tarvitsee evankeliumin muuttavaan voiman. Tämä kansa on menossa täydelliseen pimeyteen. Ottakaamme Paavalin tavoin selvää näiden kriitikkojen voimasta, ei sanoista. Kristuksen armo riittää myös erehtyneille.
- Hound Dog
mauvilp kirjoitti:
Olen silminnäkijätodistaja, joka on seurannut läheltä ja ajoittain tarkasti sekä Todd Bentleyn että Rodney Howard-Brownen palvelutyötä ja myös heidän elämänsä vaiheita. Olen nähnyt tuhansien ja tuhansien tulevan Kristuksen tuntemiseen heidän palvelutyönsä kautta. Olen myös nähnyt satoja ihmeparantumisia silmieni edessä, kuolleeksiammutun todistavan elämään palaamisestaan, kymmenien rampojen nousevan pyörätuoleistaan, sokeain saavan kauniit silmät ja niihin näön ja kuurojen kuulevat korvat. Kymmenien 4-asteen syöpäsairaiden parantumisia jne. Olen kuullut myös julistettavan voimakasta Jeesuksen veren evankeliumia, joka vapauttaa synnistä ja saastasta. Saatana ei voi olla sellaisen julistuksen, eikä hedelmän lähde. Suomi tarvitsee evankeliumin muuttavaan voiman. Tämä kansa on menossa täydelliseen pimeyteen. Ottakaamme Paavalin tavoin selvää näiden kriitikkojen voimasta, ei sanoista. Kristuksen armo riittää myös erehtyneille.
Jumala sinua armahtakoon. Eksytyksen merkit ovat heidän työssään niin ilmeiset, että vähäiselläkin Sanan tuntemuksella sen erottaa.
- mauvilp
Hound Dog kirjoitti:
Jumala sinua armahtakoon. Eksytyksen merkit ovat heidän työssään niin ilmeiset, että vähäiselläkin Sanan tuntemuksella sen erottaa.
Hei,
Tässä jotain Hound Dogille. Tuossa sinun kritiikissäsi ei tule mitenkään esille se sinun suuri tai vähäinen raamatuntuntemuksesi. Olen tutkinut vuosia vanhoja herätyksiä ja voin toimittaa sinulle yli satavuotta vanhoja kriittisiä tekstejä, jotka ovat ihan samanlaisi, kuin mitä sinä julkaiset. Ei sinun tarvitse keksiä uutta, voit lainata niitä kritiikkiisi - mikään ole muuttunut siitä mitä kirjoiteltiin mm. Walesin ja Azusan herätyksistä. Aina kun herätyksiä ja Hengen liikkeitä on ilmennyt, syntyy vastustus ja tuollaista soopaa. Sekulaarinen media koettaa kritisoida omalla käsityskyvyllään ja sanastollaan - eihän siltä voi muuta odottaa. Uskonnolliset ihmiset, kirkot, kirkkokunnat koettavat käyttää 'hengellistä' sanastoa, jolla he yrittävät 'demonisoida' kaikkea, mitä he eivät ymmärrä, tai mitä heidän pitää jotakin syystä vastustaa. Sata vuotta takaperin he kritisoivat yleisesti Azusan herätystä "afrikkalaisen woodoon” ja ”kaukasialaisen mielipuolisuuden" sekoitukseksena. Tänä päivänä kirkkohistorian tutkijat väittävät Azusan herätyksen olleen kirkkohistorian suurin ja kauaskantoisin tapahtuma, joka muutti koko kristikunnan kurssia riippumatta siitä miten he suhtautuvat itse Azusan tapahtumiin. Azusan herätys nähdään jatkuvan yhä eri virtoina eripuolilla maailmaa. Näitä 'uudestisyntyneitä', 'harhaan menneitä', sanotaan tänä päivänä olevan jo n. 700 miljoonaa, joiden taustat jäjitetään Azusan tapahtumiin ja 9/10 uudesta kristitystä maailmassa löytää pelastuksen Kristuksessa näiden Azusaan jäljitettävien kristittyjen työn kautta. Tämä on tilastoa, jonka valossa läsimaat ja erityisesti Eurooppa ja myös Suomi ovat maailman pimeintä aluetta. Kyllä meillä on jotain opittavaa. - Hound Dog
mauvilp kirjoitti:
Hei,
Tässä jotain Hound Dogille. Tuossa sinun kritiikissäsi ei tule mitenkään esille se sinun suuri tai vähäinen raamatuntuntemuksesi. Olen tutkinut vuosia vanhoja herätyksiä ja voin toimittaa sinulle yli satavuotta vanhoja kriittisiä tekstejä, jotka ovat ihan samanlaisi, kuin mitä sinä julkaiset. Ei sinun tarvitse keksiä uutta, voit lainata niitä kritiikkiisi - mikään ole muuttunut siitä mitä kirjoiteltiin mm. Walesin ja Azusan herätyksistä. Aina kun herätyksiä ja Hengen liikkeitä on ilmennyt, syntyy vastustus ja tuollaista soopaa. Sekulaarinen media koettaa kritisoida omalla käsityskyvyllään ja sanastollaan - eihän siltä voi muuta odottaa. Uskonnolliset ihmiset, kirkot, kirkkokunnat koettavat käyttää 'hengellistä' sanastoa, jolla he yrittävät 'demonisoida' kaikkea, mitä he eivät ymmärrä, tai mitä heidän pitää jotakin syystä vastustaa. Sata vuotta takaperin he kritisoivat yleisesti Azusan herätystä "afrikkalaisen woodoon” ja ”kaukasialaisen mielipuolisuuden" sekoitukseksena. Tänä päivänä kirkkohistorian tutkijat väittävät Azusan herätyksen olleen kirkkohistorian suurin ja kauaskantoisin tapahtuma, joka muutti koko kristikunnan kurssia riippumatta siitä miten he suhtautuvat itse Azusan tapahtumiin. Azusan herätys nähdään jatkuvan yhä eri virtoina eripuolilla maailmaa. Näitä 'uudestisyntyneitä', 'harhaan menneitä', sanotaan tänä päivänä olevan jo n. 700 miljoonaa, joiden taustat jäjitetään Azusan tapahtumiin ja 9/10 uudesta kristitystä maailmassa löytää pelastuksen Kristuksessa näiden Azusaan jäljitettävien kristittyjen työn kautta. Tämä on tilastoa, jonka valossa läsimaat ja erityisesti Eurooppa ja myös Suomi ovat maailman pimeintä aluetta. Kyllä meillä on jotain opittavaa.4-tason testin voit tehdä joka toimii aika hyvänä karvahattu-arviointimenetelmänä. Tämän kun toteuttaa niin Todd ja Rodney reputtavat kaikissa kohdin:
1. Tekisikö Jeesus näin?
2. Opettaisiko Jeesus näin?
3. Tekisivätkö apostolit näin?
4. Opettaisivatko apostolit näin?
Lyhyt vastaus kaikkiin on sangen negatiivinen.
Voitko valaista minua hieman ja kertoa missä kohti Raamattua opetetaan, että uudestisyntyneen tulee tehdä astraalimatkoja, lisätä Raamatun ilmoitukseen omiaan, potkia ja lyödä ihmisiä, erota vaimostaan ja mennä naimisiin nuoremman naisen kanssa?
Youtubesta löytyy videota mm. Toddin sekoilusta Helsingissä. NIISSÄ EI OLE LAINKAAN SANAN JULISTUSTA! Jos kerran Kristuksen evankeliumi on se, minkä Paavalikin kuvasi Jumalan voimaksi, miksei sitä julisteta? On enkeliä, voitelua, sähkövirtaa ja saatanallista rimpuilua, mutta EI. SANAN. SAARNAA.
Minut saa hakata kappaleiksi ja polttaa ja kirota, mikäli Todd Bentley ei ole väärä profeetta.
Saman saa tehdä, mikäli Rodneyn Afrikasta ympäri maailmaa toimittamat demonivoitelut ovat jotain muuta kuin demonista voitelua.
Meillä on jotain opittavaa, todella:
Olisi korkea aika lakata juoksemasta ihmeiden ja merkkien perässä ja keskittyä Raamatun sanomaan. Mikään muu ei meitä pelasta ja tällaiset ihmemiehet vain syventävät kuilua aidon Jumalan ja ihmisten välillä. - Hound Dog
mauvilp kirjoitti:
Hei,
Tässä jotain Hound Dogille. Tuossa sinun kritiikissäsi ei tule mitenkään esille se sinun suuri tai vähäinen raamatuntuntemuksesi. Olen tutkinut vuosia vanhoja herätyksiä ja voin toimittaa sinulle yli satavuotta vanhoja kriittisiä tekstejä, jotka ovat ihan samanlaisi, kuin mitä sinä julkaiset. Ei sinun tarvitse keksiä uutta, voit lainata niitä kritiikkiisi - mikään ole muuttunut siitä mitä kirjoiteltiin mm. Walesin ja Azusan herätyksistä. Aina kun herätyksiä ja Hengen liikkeitä on ilmennyt, syntyy vastustus ja tuollaista soopaa. Sekulaarinen media koettaa kritisoida omalla käsityskyvyllään ja sanastollaan - eihän siltä voi muuta odottaa. Uskonnolliset ihmiset, kirkot, kirkkokunnat koettavat käyttää 'hengellistä' sanastoa, jolla he yrittävät 'demonisoida' kaikkea, mitä he eivät ymmärrä, tai mitä heidän pitää jotakin syystä vastustaa. Sata vuotta takaperin he kritisoivat yleisesti Azusan herätystä "afrikkalaisen woodoon” ja ”kaukasialaisen mielipuolisuuden" sekoitukseksena. Tänä päivänä kirkkohistorian tutkijat väittävät Azusan herätyksen olleen kirkkohistorian suurin ja kauaskantoisin tapahtuma, joka muutti koko kristikunnan kurssia riippumatta siitä miten he suhtautuvat itse Azusan tapahtumiin. Azusan herätys nähdään jatkuvan yhä eri virtoina eripuolilla maailmaa. Näitä 'uudestisyntyneitä', 'harhaan menneitä', sanotaan tänä päivänä olevan jo n. 700 miljoonaa, joiden taustat jäjitetään Azusan tapahtumiin ja 9/10 uudesta kristitystä maailmassa löytää pelastuksen Kristuksessa näiden Azusaan jäljitettävien kristittyjen työn kautta. Tämä on tilastoa, jonka valossa läsimaat ja erityisesti Eurooppa ja myös Suomi ovat maailman pimeintä aluetta. Kyllä meillä on jotain opittavaa.Kiinnostaisi kyllä tietää, mitä herätyksiä olet tutkinut ja mitä on lähdeaineistosi.
Jos se on luokkaa Bill Johnson/John Arnott/Marko Selkomaa, niin silloin samat ihmiset arvioivat samoja ilmiöitä, joita pyrkivät itse edistämään. Ei liene kaikkein kriittisin arviointiporukka.
Tiesitkö muuten, että Kalifornian Reddingiin yksi johtavista "pastoreista" jotka pyrkivät "palauttamaan" Todd Bentleyn "palvelu"työn, ovat perustaneet herätyshistoriallisen museon. Kyseessä ei olekaan mikä tahansa museo, vaan siellä voi mennä katsomaan näiden vanhojen herättelijöiden reliikkejä ja imemään niistä voitelua omaan palvelutehtävään! Eikö olekin omalaatuista!
Tätäkö ei saisi vastustaa? - mauvilp
Hound Dog kirjoitti:
Kiinnostaisi kyllä tietää, mitä herätyksiä olet tutkinut ja mitä on lähdeaineistosi.
Jos se on luokkaa Bill Johnson/John Arnott/Marko Selkomaa, niin silloin samat ihmiset arvioivat samoja ilmiöitä, joita pyrkivät itse edistämään. Ei liene kaikkein kriittisin arviointiporukka.
Tiesitkö muuten, että Kalifornian Reddingiin yksi johtavista "pastoreista" jotka pyrkivät "palauttamaan" Todd Bentleyn "palvelu"työn, ovat perustaneet herätyshistoriallisen museon. Kyseessä ei olekaan mikä tahansa museo, vaan siellä voi mennä katsomaan näiden vanhojen herättelijöiden reliikkejä ja imemään niistä voitelua omaan palvelutehtävään! Eikö olekin omalaatuista!
Tätäkö ei saisi vastustaa?Olen asunut Atlannin länsipuolella noin puolet ajastani ja loput täällä Suomessa. Olemme kulkeneet tätä väliä jo lähes 20 vuoden ajan. Atlannin ylityksiä taitaa olla takana lähes 50. Minulla on ollut tilaisuus olla paikanpäällä suurinpiirtein kaikissa niissä herätyspisteissä, mitä Amerikasta raportoidaan 1990-luvulta lähtien. Olimme myös Mobilessa Alabamassa. Olen ollut siunattu siinä suhteessa, että olen saanut elää ja nähdä asioita todellisessa maailmassa, minun ole tarvinnut etsiä niitä 'totuuksia' jostain YouTubesta.
Sen verran olen vuosien aikana selannut suomalaisia WEB-sivuja, että kokenut ne lähinnä huvittaviksi. Jossain Savon perukoilla tiedetään jo tarkalleen mitä siellä Amerikoissa tapahtuu, 'mikä ei ole Jumalasta', ennen kuin paikalla olijat tietävät mitään. Mitä noihin neljään kysymykseesi tulee, niin voin kyllä vastata niihin 'kyllä'. Tietysti sillä varauksella, että vain Jesuksen teot olisivat täydelliset.
Herralla on sellainen heikkous, että Hän ei muista valkeuteen tuotuja asioita, niitä, jotka Hänen verensä on puhdistanut. Synti- ja vikauhrin tuhkakin piti viedä
leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan.
Todd Bentley on ollut palvelutyössä 'ennalleen asetettuna', Jeesuksen verellä puhdistettuna jo useiden vuosien ajan. Parhaillaan hän on tiiminsä kanssa Etelä-Arikassa, jossa on puhjennut suuri herätys. Siitä kuulemme lisää päivittäin. Ylistys Jumalalle.
Tietolähde, johon viittasit taitaa olla kirkkohistorian professorin Cecil M. Robeck Jr:n teoksesta: ”The Azusa Street Mission and Revival”, jonka mailman suurin Raamattujen ja kommentaarien kustantaja Thomas Nelson julkaisi vuonna 2006. Teos perustuu Robeckin 30-vuoden historialliseen tutkimukseen Azusan herätyksestä. Tämä on vain yksi niistä teoksista ja lähteistä, joista olen koettanut saada vastauksia kysymyksiini: "Mitä Azusan herätyksessä tapahtui".
Lakelandin hegenvuodatuksen (2008) aikana 33 ihmistä heräsi kuolleista, mikä on vahvistettua tietoa. Saatana pystyy kyllä tappamaan, mutta kuolleista heräämistä se ei pysty aikaansaamaan. Jeesus Kristus on ylösnousemus ja elämä. Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet (ks. Ilm.1:18), niitä ei ole saatanalla. mauvilp kirjoitti:
Olen asunut Atlannin länsipuolella noin puolet ajastani ja loput täällä Suomessa. Olemme kulkeneet tätä väliä jo lähes 20 vuoden ajan. Atlannin ylityksiä taitaa olla takana lähes 50. Minulla on ollut tilaisuus olla paikanpäällä suurinpiirtein kaikissa niissä herätyspisteissä, mitä Amerikasta raportoidaan 1990-luvulta lähtien. Olimme myös Mobilessa Alabamassa. Olen ollut siunattu siinä suhteessa, että olen saanut elää ja nähdä asioita todellisessa maailmassa, minun ole tarvinnut etsiä niitä 'totuuksia' jostain YouTubesta.
Sen verran olen vuosien aikana selannut suomalaisia WEB-sivuja, että kokenut ne lähinnä huvittaviksi. Jossain Savon perukoilla tiedetään jo tarkalleen mitä siellä Amerikoissa tapahtuu, 'mikä ei ole Jumalasta', ennen kuin paikalla olijat tietävät mitään. Mitä noihin neljään kysymykseesi tulee, niin voin kyllä vastata niihin 'kyllä'. Tietysti sillä varauksella, että vain Jesuksen teot olisivat täydelliset.
Herralla on sellainen heikkous, että Hän ei muista valkeuteen tuotuja asioita, niitä, jotka Hänen verensä on puhdistanut. Synti- ja vikauhrin tuhkakin piti viedä
Todd Bentley on ollut palvelutyössä 'ennalleen asetettuna', Jeesuksen verellä puhdistettuna jo useiden vuosien ajan. Parhaillaan hän on tiiminsä kanssa Etelä-Arikassa, jossa on puhjennut suuri herätys. Siitä kuulemme lisää päivittäin. Ylistys Jumalalle.
Tietolähde, johon viittasit taitaa olla kirkkohistorian professorin Cecil M. Robeck Jr:n teoksesta: ”The Azusa Street Mission and Revival”, jonka mailman suurin Raamattujen ja kommentaarien kustantaja Thomas Nelson julkaisi vuonna 2006. Teos perustuu Robeckin 30-vuoden historialliseen tutkimukseen Azusan herätyksestä. Tämä on vain yksi niistä teoksista ja lähteistä, joista olen koettanut saada vastauksia kysymyksiini: "Mitä Azusan herätyksessä tapahtui".
Lakelandin hegenvuodatuksen (2008) aikana 33 ihmistä heräsi kuolleista, mikä on vahvistettua tietoa. Saatana pystyy kyllä tappamaan, mutta kuolleista heräämistä se ei pysty aikaansaamaan. Jeesus Kristus on ylösnousemus ja elämä. Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet (ks. Ilm.1:18), niitä ei ole saatanalla.Outoa menoa oli ainakin Bentleyn suomen vierailulla, josta on Youtubessa pitkiä pätkiä. Kummallisesti sai "Herran henki" aikaan nykimistä ja hermostuneenoloista liikehdintää siinä eturivissä. Yleisön joukosta kuului outoja rääkäisyjä vähän väliä.
"Bam" "bam"eja sateli ja ne tulkattiin "tulta" "tulta. Ei sentään tainnut potkia mummoja päähän tuossa videossa. Kaikenlaisiin "hengenvuodatuksiin" ihmiset hairahtuukin.
Bentley on jo menneisyytensä takia kelvoton opetustyöhön raamatun mukaan.- Hound Dog
mauvilp kirjoitti:
Olen asunut Atlannin länsipuolella noin puolet ajastani ja loput täällä Suomessa. Olemme kulkeneet tätä väliä jo lähes 20 vuoden ajan. Atlannin ylityksiä taitaa olla takana lähes 50. Minulla on ollut tilaisuus olla paikanpäällä suurinpiirtein kaikissa niissä herätyspisteissä, mitä Amerikasta raportoidaan 1990-luvulta lähtien. Olimme myös Mobilessa Alabamassa. Olen ollut siunattu siinä suhteessa, että olen saanut elää ja nähdä asioita todellisessa maailmassa, minun ole tarvinnut etsiä niitä 'totuuksia' jostain YouTubesta.
Lakelandin hegenvuodatuksen (2008) aikana 33 ihmistä heräsi kuolleista, mikä on vahvistettua tietoa. Saatana pystyy kyllä tappamaan, mutta kuolleista heräämistä se ei pysty aikaansaamaan. Jeesus Kristus on ylösnousemus ja elämä. Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet (ks. Ilm.1:18), niitä ei ole saatanalla.Osoita vielä Raamatusta ne kohdat, joissa Jeesus tai apostolit opettivat/toimivat em. herrojen tavoin?
Eli olet käynyt hörppäämässä sielun täydeltä Torontolaisuutta 90-luvulta saakka, kun R. H-B sitä henkeä lähti jakamaan Amerikan ihmeelliseen maahan? Jos näiden kundalini/astraali-puuhastelijoiden toiminta täyttää mielestäsi kristinuskon kriteerit, tällä keskustelulla ei juuri tulevaisuutta taida olla.
Et esitä yhtä ainoaa todistetta väitteidesi tueksi. Kuka heräsi kuolleista? Missä?
Pelkäämpä, että Todd Bentley on palvelutyöhönsä asetettu ennalleen ohi Jumalan ohjeiden. Jos et näe, miten huonosti hänessä täyttyvät seurakuntapalvelijan viranhaltijan kriteerit, ei se auta vaikka pajavasaralla asioita täällä maailman tappiin koettaisin änkyttää.
Olin omaksumassa valta-/torontolaisajattelua mutta silmäni avattiin. Kun istuin kuuntelemassa suomentorontolaista opetusta siitä, miten höyheniä manifestoituu, öljyä valuu raamatusta, Jumalan henki lyö ihmisiä ja miten meidän tulisi kasvaa ristin pelastustyöstä eteenpäin ja kuinka voitelua välitetään, sitten vasta havahduin. Kiitän Jumalaa tuon opetuksen harhaoppisesta räikeydestä, koska niin kova hairahdus terveestä opista tarvittiin, jotta silmäni aukesivat.
Suren sitä, että niin monet pitävät esittämiäsi asioita Jeesukselta tulleina. Sydämeni särkyy, kun uskon yksinkertaisuus korvataan voiteluiden loputtomalla metsästyksellä. Tuon liukuhihnan toisessa päässä on rikkinäisiä uskovia, jotka kuvittelevat olevansa riivaajan vallassa tai uskonsa olevan olematonta kun he eivät saa sitä mitä herralta vaativat.
Ethän ainakaan jaa sitä henkeä eteenpän, mitä Atlantin toiselta puolelta ammennat? - mauvilp
Hound Dog kirjoitti:
Osoita vielä Raamatusta ne kohdat, joissa Jeesus tai apostolit opettivat/toimivat em. herrojen tavoin?
Eli olet käynyt hörppäämässä sielun täydeltä Torontolaisuutta 90-luvulta saakka, kun R. H-B sitä henkeä lähti jakamaan Amerikan ihmeelliseen maahan? Jos näiden kundalini/astraali-puuhastelijoiden toiminta täyttää mielestäsi kristinuskon kriteerit, tällä keskustelulla ei juuri tulevaisuutta taida olla.
Et esitä yhtä ainoaa todistetta väitteidesi tueksi. Kuka heräsi kuolleista? Missä?
Pelkäämpä, että Todd Bentley on palvelutyöhönsä asetettu ennalleen ohi Jumalan ohjeiden. Jos et näe, miten huonosti hänessä täyttyvät seurakuntapalvelijan viranhaltijan kriteerit, ei se auta vaikka pajavasaralla asioita täällä maailman tappiin koettaisin änkyttää.
Olin omaksumassa valta-/torontolaisajattelua mutta silmäni avattiin. Kun istuin kuuntelemassa suomentorontolaista opetusta siitä, miten höyheniä manifestoituu, öljyä valuu raamatusta, Jumalan henki lyö ihmisiä ja miten meidän tulisi kasvaa ristin pelastustyöstä eteenpäin ja kuinka voitelua välitetään, sitten vasta havahduin. Kiitän Jumalaa tuon opetuksen harhaoppisesta räikeydestä, koska niin kova hairahdus terveestä opista tarvittiin, jotta silmäni aukesivat.
Suren sitä, että niin monet pitävät esittämiäsi asioita Jeesukselta tulleina. Sydämeni särkyy, kun uskon yksinkertaisuus korvataan voiteluiden loputtomalla metsästyksellä. Tuon liukuhihnan toisessa päässä on rikkinäisiä uskovia, jotka kuvittelevat olevansa riivaajan vallassa tai uskonsa olevan olematonta kun he eivät saa sitä mitä herralta vaativat.
Ethän ainakaan jaa sitä henkeä eteenpän, mitä Atlantin toiselta puolelta ammennat?Niin olen saanut olla uskossa monta vuosikymmentä ja lukenut muutaman Raamatun loppuun (en kuitenkaan tarpeeksi). Joten siltä pohjalta voin sanoa näkemäni ja kuulemani perusteella, että kyllä Jeesus ja apostolit niin tekisivät ja myös opettaisivat mahdollisesti samoin vastaavissa tilanteissa. Huomioiden kuitenkin sen, että kaikki on vajaata, tieto on vajaata, profetoiminen on vajaata jne.
Jeesuksen yksinkertainen käsky on "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. (Mt.10:7). Juuri tätä tapahtui Laakelandin herätyksessä. Vaikka hyökkäys oli Amerikassa äärimmäisen kovaa herätystä vastaan lähinnä kahdelta rintamata, joista toisen muodosti uskonnolliset henkilöt ja kirkot ja toisen noitajärjestöt, en ole kenenkään kuullut kiistävän niitä kuolleistaheräämisiä, enkä parantumisihmeitä. Ne ovat faktaa.
Muistan kyllä, että sairaalasta tuli erääseen ilmoitukseen oikaisu. Kokouksessa ilmoitettiin, että eräs potilas oli herännyt kuolleista rukousyhteyden aikana ja kautta. Yleensä nämä ilmoituksen vahvistettiin sitten muutaman päivän kuluttua. Tuossa tapauksessa, mikä oli järjestyksessä 18. sairaalasta ilmoitettiin, että potilas ei ollut vielä kliinisesti kuollut, kun ihmetoipuminen tapahtui, hänen pulssinsa oli lyönyt vielä 6 kertaa minuutissa. Tämä tapaus peruttiin välittömästi kuolleista heräämisenä.
Mutta kuka pystyy sanomaan mitä Jeesus tekisi? Hän, jolla luojana on varaa tehdä jokainen lumihiutalekin erilaiseksi. Jeesus ei parantanut kahta sairasta samalla tavalla. Jeesus itse kehotti tarkkaamaan heitä ei heidän tekojaan, eikä puheitaan, vaan heidän hedelmäänsä. Sillä hedelmästään puu tunnetaan.
Siitä me voimme kuitenkin olla varmoja, että Jeeus ei kirjoittelisi tuollaista soopaa, mitä tällä palstalla viljellään. Ensinnäkin hän sanoi, että jos näet veljesi tekevän syntiä, mene kahden kesken nuhtelemaan häntä, jos hän sinua kuuluu olet voittanut veljesi. Ellei hän sinua kuule, ota mukaasi toinen ja menkää yhdessä, jne. ellei hän teitäkään kuule, niin sitten vie asia seurakunnalle ja ellei hän seurakuntaakaan kuulu, niin sitten olet vapaa. Kun sinä nyt niin kovasti näet veljesi tekevän syntiä, niin oletko noudattanut tätä Jeesuksen ohjetta? Tämän ohjeen takana on varoitus: Ettet lankeaisi viellä syvemmälle... Jos sinulla ei ole mahdollisuutta ensinnäkään todeta synnin olemassaoloa ja toiseksi mennä nuhtelemaan, ainoaksi vaihtoehdoksi jää rukous.
Taivaan tie on niin kaita.
Jeesus opetti, että kun ihmisen poika kylvää siemenen peltoon, niin ihmisten nukkuessa vihollinen kylvää lustettaa samaan peltoon. Opetus jatkuu, että ihminen ei omassa viisaudessaan pysty erottamaan orastavalla pellolla mikä on vehnää ja mikä on lustetta. Jos hän omassa viisaudessaan yrittää nyhtää lustetta, hän väistämättä nyhtää juuriltaa myös vehnää, josta Jeesus meitä varoitti. Luste tulee esille vasta kun vilja kypsyy. Tämä tarkoittaa sitä, että toiset meistä pitävät ihmisen pojan kylvöä vihollisen kylvönä ja toiset taas vihollisen kylvöä ihmisen pojan kylvönä.
Todd Bentley ei ole seurakuntapalvelija, hän palvelee evankelistan lahjan kautta ja kertoo Jumalan suurista teoista, mitä hän on saanut itse kokea. Kuka oli ensimäinen evankelista Raamatussa? Eikö se ollut samarilainen nainen, jolla oli ollut viisi miestä ja se mikä hänellä oli ei ollut hänen? Ei Jeesus kietänyt häntä lähtemästä kaupunkiin julistamaan kohtaamastaan Kristuksesta. Koko virkakäsitystä ei ole uudentestamentin alkukielessä. Mutta se on vähän eri asia. Onko niin, että kun Jumala ei saa meitä onnistuneita 'ulkoisesti' nuhteettomia liikkeelle. Hän ottaa sen joka ei mitään ole. - Hound Dog
mauvilp kirjoitti:
Niin olen saanut olla uskossa monta vuosikymmentä ja lukenut muutaman Raamatun loppuun (en kuitenkaan tarpeeksi). Joten siltä pohjalta voin sanoa näkemäni ja kuulemani perusteella, että kyllä Jeesus ja apostolit niin tekisivät ja myös opettaisivat mahdollisesti samoin vastaavissa tilanteissa. Huomioiden kuitenkin sen, että kaikki on vajaata, tieto on vajaata, profetoiminen on vajaata jne.
Jeesuksen yksinkertainen käsky on "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. (Mt.10:7). Juuri tätä tapahtui Laakelandin herätyksessä. Vaikka hyökkäys oli Amerikassa äärimmäisen kovaa herätystä vastaan lähinnä kahdelta rintamata, joista toisen muodosti uskonnolliset henkilöt ja kirkot ja toisen noitajärjestöt, en ole kenenkään kuullut kiistävän niitä kuolleistaheräämisiä, enkä parantumisihmeitä. Ne ovat faktaa.
Muistan kyllä, että sairaalasta tuli erääseen ilmoitukseen oikaisu. Kokouksessa ilmoitettiin, että eräs potilas oli herännyt kuolleista rukousyhteyden aikana ja kautta. Yleensä nämä ilmoituksen vahvistettiin sitten muutaman päivän kuluttua. Tuossa tapauksessa, mikä oli järjestyksessä 18. sairaalasta ilmoitettiin, että potilas ei ollut vielä kliinisesti kuollut, kun ihmetoipuminen tapahtui, hänen pulssinsa oli lyönyt vielä 6 kertaa minuutissa. Tämä tapaus peruttiin välittömästi kuolleista heräämisenä.
Mutta kuka pystyy sanomaan mitä Jeesus tekisi? Hän, jolla luojana on varaa tehdä jokainen lumihiutalekin erilaiseksi. Jeesus ei parantanut kahta sairasta samalla tavalla. Jeesus itse kehotti tarkkaamaan heitä ei heidän tekojaan, eikä puheitaan, vaan heidän hedelmäänsä. Sillä hedelmästään puu tunnetaan.
Siitä me voimme kuitenkin olla varmoja, että Jeeus ei kirjoittelisi tuollaista soopaa, mitä tällä palstalla viljellään. Ensinnäkin hän sanoi, että jos näet veljesi tekevän syntiä, mene kahden kesken nuhtelemaan häntä, jos hän sinua kuuluu olet voittanut veljesi. Ellei hän sinua kuule, ota mukaasi toinen ja menkää yhdessä, jne. ellei hän teitäkään kuule, niin sitten vie asia seurakunnalle ja ellei hän seurakuntaakaan kuulu, niin sitten olet vapaa. Kun sinä nyt niin kovasti näet veljesi tekevän syntiä, niin oletko noudattanut tätä Jeesuksen ohjetta? Tämän ohjeen takana on varoitus: Ettet lankeaisi viellä syvemmälle... Jos sinulla ei ole mahdollisuutta ensinnäkään todeta synnin olemassaoloa ja toiseksi mennä nuhtelemaan, ainoaksi vaihtoehdoksi jää rukous.
Jeesus opetti, että kun ihmisen poika kylvää siemenen peltoon, niin ihmisten nukkuessa vihollinen kylvää lustettaa samaan peltoon. Opetus jatkuu, että ihminen ei omassa viisaudessaan pysty erottamaan orastavalla pellolla mikä on vehnää ja mikä on lustetta. Jos hän omassa viisaudessaan yrittää nyhtää lustetta, hän väistämättä nyhtää juuriltaa myös vehnää, josta Jeesus meitä varoitti. Luste tulee esille vasta kun vilja kypsyy. Tämä tarkoittaa sitä, että toiset meistä pitävät ihmisen pojan kylvöä vihollisen kylvönä ja toiset taas vihollisen kylvöä ihmisen pojan kylvönä.
Todd Bentley ei ole seurakuntapalvelija, hän palvelee evankelistan lahjan kautta ja kertoo Jumalan suurista teoista, mitä hän on saanut itse kokea. Kuka oli ensimäinen evankelista Raamatussa? Eikö se ollut samarilainen nainen, jolla oli ollut viisi miestä ja se mikä hänellä oli ei ollut hänen? Ei Jeesus kietänyt häntä lähtemästä kaupunkiin julistamaan kohtaamastaan Kristuksesta. Koko virkakäsitystä ei ole uudentestamentin alkukielessä. Mutta se on vähän eri asia. Onko niin, että kun Jumala ei saa meitä onnistuneita 'ulkoisesti' nuhteettomia liikkeelle. Hän ottaa sen joka ei mitään ole.Mauvip hyvä, tuossa tulee nyt niin paljon asiaa, että koetan vastata kohta kohdalta:
"Niin olen saanut olla uskossa monta vuosikymmentä ja lukenut muutaman Raamatun loppuun (en kuitenkaan tarpeeksi). Joten siltä pohjalta voin sanoa näkemäni ja kuulemani perusteella, että kyllä Jeesus ja apostolit niin tekisivät ja myös opettaisivat mahdollisesti samoin vastaavissa tilanteissa."
Uskossaolovuosien ja kulutettujen Raamattujen määrä ei ilmeisesti kuitenkaan korreloi sen kanssa, erotatko oikean väärästä. Arvostan ja kunnioitan ihmisiä, jotka ovat itseäni vanhempia a) fyysisesti ja b) uskon tiellä. En kuitenkaan kumarra silloin kun selkeästi uuspakanallista viestiä yritetään selittää kristilliseksi.
Et siis löydä Raamatuistasi mainintaa Jeesuksesta potkimassa muoreja mahaan ja tekemässä astraalimatkoja? En arvellutkaan. Kannattaa myös muistaa, että Jeesus ja apostolit ovat kristillisen uskon kivijalka. Voisiko olla, että heidän toimintansa olisi sikäli ollut ainutlaatuista?
"Jeesuksen yksinkertainen käsky on "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. (Mt.10:7). Juuri tätä tapahtui Laakelandin herätyksessä."
Jeesus antoi tuon käskyn opetuslapsilleen, jotka etenivät sanoman "Jumalan valtakunta on tullut lähelle" kanssa. Me olemme saaneet käskyn julistaa evankeliumia. Kun keskitytään mihin tahansa muuhun, mennään metsään.
" en ole kenenkään kuullut kiistävän niitä kuolleistaheräämisiä, enkä parantumisihmeitä. Ne ovat faktaa."
Kolme pointtia:
1. jos jätetään kertomatta KUKA on herännyt kuollesta on melko vaikea todentaa, onko tuo hlö. ollut kuollut vai ei. Missä ovat nämä heränneet vainajat? Olisiko heidän aika avata suunsa vai ei?
2. VAIKKA kuolleita olisikin herännyt tai tuli olisi langennut taivaasta se ei tee toiminnasta sen kristillisempää kuin mikään Baalin pappien kokous. Se, korotettiinko Jumalan Sanaa vai ei kertoo mistä lähteestä oppi on.
3. Jos uskot Pyhään Henkeen, uskot Hänen kirkastavan Kristusta ja innoittaneen Jumalan Sanan, eikö totta? Miksi siis sama Pyhä Henki, joka on "sanellut" koko kirjan viipyisi paikassa, jossa Raamatun sana poljetaan jalkoihin? - Hound Dog
mauvilp kirjoitti:
Niin olen saanut olla uskossa monta vuosikymmentä ja lukenut muutaman Raamatun loppuun (en kuitenkaan tarpeeksi). Joten siltä pohjalta voin sanoa näkemäni ja kuulemani perusteella, että kyllä Jeesus ja apostolit niin tekisivät ja myös opettaisivat mahdollisesti samoin vastaavissa tilanteissa. Huomioiden kuitenkin sen, että kaikki on vajaata, tieto on vajaata, profetoiminen on vajaata jne.
Todd Bentley ei ole seurakuntapalvelija, hän palvelee evankelistan lahjan kautta ja kertoo Jumalan suurista teoista, mitä hän on saanut itse kokea. Kuka oli ensimäinen evankelista Raamatussa? Eikö se ollut samarilainen nainen, jolla oli ollut viisi miestä ja se mikä hänellä oli ei ollut hänen? Ei Jeesus kietänyt häntä lähtemästä kaupunkiin julistamaan kohtaamastaan Kristuksesta. Koko virkakäsitystä ei ole uudentestamentin alkukielessä. Mutta se on vähän eri asia. Onko niin, että kun Jumala ei saa meitä onnistuneita 'ulkoisesti' nuhteettomia liikkeelle. Hän ottaa sen joka ei mitään ole."
Mutta kuka pystyy sanomaan mitä Jeesus tekisi? Hän, jolla luojana on varaa tehdä jokainen lumihiutalekin erilaiseksi. Jeesus ei parantanut kahta sairasta samalla tavalla. Jeesus itse kehotti tarkkaamaan heitä ei heidän tekojaan, eikä puheitaan, vaan heidän hedelmäänsä. Sillä hedelmästään puu tunnetaan. "
Jokainen uskova kristitty pystyy Raamatun Sanan perusteella arvioimaan mitä Jeesus tekisi. Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä.
Juuri nuo heidän tekonsa ovat heidän hedelmiään! Heidän sydämensä kyllyydestä heidän suunsa puhuu! Ei hedelmä ole "ihmeet ja merkit" vaan uskon kuuliaisuus ja nöyryys. Mm. Todd Bentleyn julkisuuskuvalta puuttuvat molemmat.
" Kun sinä nyt niin kovasti näet veljesi tekevän syntiä, niin oletko noudattanut tätä Jeesuksen ohjetta? Tämän ohjeen takana on varoitus: Ettet lankeaisi viellä syvemmälle..."
Kiitos uhkauksesta, Mauriseni.
Sanassaan Jumala kehoittaa koettelemaan kaikki ja pitämään sen mikä hyvää on. Paavali nostaa esiin ihmisiä kaitsemistaan seurakunnista ja nimeää heidät, jotka levittävät toista evankeliumia ja väärää oppia. Kyse ei ole pelkästään veljen synnistä ja siihen suhtautumisesta, vaan kyse on räikeästä harhaopista, joka on ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa ja jättää ihmiset metsästämään voiteluita ja kokemuksia ja vaille Jumalan Sanan parantavaa vaikutusta.
"Jeesus opetti, että kun ihmisen poika kylvää siemenen peltoon, niin ihmisten nukkuessa vihollinen kylvää lustettaa samaan peltoon. Opetus jatkuu, että ihminen ei omassa viisaudessaan pysty erottamaan orastavalla pellolla mikä on vehnää ja mikä on lustetta...Tämä tarkoittaa sitä, että toiset meistä pitävät ihmisen pojan kylvöä vihollisen kylvönä ja toiset taas vihollisen kylvöä ihmisen pojan kylvönä. "
Ei. Ei. Ei. "'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28. Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin."
Luste on nähtävissä jo oraalla. Sen pois nyhtäminen vaarantaisi vain oikeankin nisun.
Vertaus puhuu taivasten valtakunnasta ja siitä miten osa ihmisistä ei ole aitoja opetuslapsia ja osa on. Viimeisellä tuomiolla nisu kerätään talteen ja luste heitetään tuleen. Aika selkeä vertaus, eikö totta? Ei Jeesus tuossa opeta, miten joku pitää Jeesuksen työtä vihollisen työnä!
"Todd Bentley ei ole seurakuntapalvelija, hän palvelee evankelistan lahjan kautta ja kertoo Jumalan suurista teoista, mitä hän on saanut itse kokea."
Eikö evankelistan tulisi julistaa Jumalan Sanaa, eikä höpistä taivasmatkoista tai Emma-enkeleistä? Jos Paavalikin sanoi, että hän ei häpeä evankeliumia sillä se on Jumalan voima, niin miksi tämä esittämäsi "evankelista" ei sitä julista? Eikö mielestäsi evankelista palvele seurakuntaa?
" Eikö se ollut samarilainen nainen, jolla oli ollut viisi miestä ja se mikä hänellä oli ei ollut hänen? Ei Jeesus kietänyt häntä lähtemästä kaupunkiin julistamaan kohtaamastaan Kristuksesta."
Eikö kuka tahansa innostu jos joku kertoo hänen elämästään kaiken ja ilmoittaa olevansa Messias? Jos olisit vaikka esittänyt, miten Pietari erosi vaimostaan ja nai toisen JO OLLESSAAN PALVELUTEHTÄVÄSSÄ, argumentillasi olisi edes jonkin verran painoa. Näin ei vain käynyt, koska tuossa tapauksessa, Pietarilla ei olisi enää ollut asiaa evankeliumin työhön. Todd Bentley on antanut itsestään todistuksen, että on uudestisyntynyt ja toiminut ns. "julistustehtävässä". Sen JÄLKEEN hän on tehnyt syntiä hyläten perheensä uuden naisen tähden. Tuollaisen toiminnan tähden tämä tie tulee häväistyksi ja uskovat parjatuksi.
Jos Todd saa vastustusta noitien taholta ihmettelen miksi.
Jos häntä raamatullisesti pyritään ojentamaan, en lainkaan ylläty. Tosiasiassa säälin häntä. Kenties uskontaival on alkanut hyvin mutta valtateologian ja väärien merkkien jakajat ovat panneet miehen pään sekaisin. Toivon, että hän voisi palata aidon evankeliumin ytimeen. Toivon, että Sinäkin voisit löytää Raamatustasi kaiken sen mitä uskonelämässä tarvitaan.
Vanhempaa miestä tulee nuhdella kuin isää. Toivottavasti en täysin toimituksessa epäonnistunut.
- asiaa puhuu !
http://users.tkk.fi/~mmalk/postmod_teol.html
Uusia merkityksiä Raamatun kertomuksille antava uskonnollinen opetus on suosittua. Metodisesti tulkinnat ovat kuitenkin kyseenalaisia. Äärikarismaattinen uskonnollisuus lienee tyypillistä jälkimodernia teologiaa, jossa Raamatun tekstin merkityssuhde hämärtyy.
Yhteistä puheella vapautumisesta sairauksista (karismaattisuus) ja vapautumisesta sortavista yhteiskunnallisista rakenteista (vapautuksen teologia) käsittääkseni on, että teologisena käsitteenä 'vapaus' on sisällöllisesti muuttunut. Termillä ei viitata niinkään klassisessa kristinuskossa tyypillisesti ymmärrettyyn seikkaan, iankaikkiseen vapauteen synnistä ja syntiä seuraavasta rangaistuksesta. Vapaus merkitsee mainituissa uusissa yhteyksissä pikemminkin vapautumista ajallisista rajoituksista. Tätä, jos mitä, voi pitää uskonnollisen elämänmuodon muutoksena.
Tämän uskonnonfilosofisen johtopäätöksen nojalla pidän perusteltuna kantaa, jonka mukaan äärikarismaattisuus on uskonnollista uusmuovausta (termi on Kirjavaisen käyttämä). Se on postmoderni ilmiö, jonka taustalla on yritys vastata uskonnollisesta viitekehyksestä ihmisten tarpeisiin.- Sanan voima
Ihmeet ovat aina toissijainen asia. Jos Jumalan sana ei pysy puhtaana, harhaan mennään, ja sitten ei ole millään ihmeillä väliä.
" Vaikka enkeli taivaasta julistaisi toisenlaista evankeliumia, hän olkoon kirottu ... "
Ristiinnaulitut ry näyttää olevan jälleen yksi helluntailais-karismaattinen yhteisö. Korostanee yltiökarismaattisuutta, kun on noita harhaopettajia ollut tuomassa Suomeen.
Olisi taas mielenkiintoista tietää, mikä on ollut alkuperäinen syy tämänkin yhteisön perustamiselle? Onko taas joku henkilö riitantunut omassa (helluntai)seurakunnassaan ja lähtenyt sieltä ovet paukkuen pois? Vai onko kenties erotettu?- Sielullinen nautinto
on syynä tuollaiselle "hihhuloimiselle"! Ristin kaita tie ei riitä, halutaan jotain muuta..ja yleensä nämä seurakunnasta lähtijät ovat sellaisia, jotka eivät ole mielestään saaneet tilaa siellä etummaisten joukossa eli heillä on tarve olla esillä "suunapäänä".
- body2
Kun usko väännetään opeiksi,kun se väännetään tekemisiksi,kun se väännetään ihmeiksi, merkeiksi, Jeesuksen tuloiksi ja lopunajoiksi,niin se on loputonta kujanjuoksua,se on kuranjuoksua,siis kura lentää.
Se on kumma kun tavallinen usko ei saa riittää, se halutaan omistaa ja vääntää monelle vaatimusten sekä tekojen kujanjuoksuksi.
Mutta se on sitä ihmistä.... - KTS (Ei kirj.)
Sitten on olemassa myös maailmanpolitiikkaan muokattu sovellus menestysteologiasta. Se on nimeltään israelfanitus ja lähtee siitä, että Israelin sotilaalliset menestykset ovat muka Jumalan aikaansaamia siunauksia. israelin vastoinkäymisisistä ei toki lössi puhu mitään eikä osaa käsitellä niitä...
- leeviläinen
Nyt kun olet meitä kaikkia palstalla vierailevia varoittanut kyseisestä puulaakista ja henkilöistä, me otamme varoituksestasi vaarin ja kartamme kyseistä puulaakia, emmekä ala veljeilemään kyseisen puulaakin puhujien kanssa, vaan tutkistelemme omassa rukouskammarissamme Raamatun Kirjoituksia sen mukaisesti, kuin Herramme Jeesus Kristus on meille ymmärrystä antanut Pyhän Henkensä kautta.
Kyllä Sinä Hound Dog kavereita samanmielisistä saat, eikä se kaveripiiri ole mikään mennareitten perässä siipeilevä turhislössi.
Jumalan siunausta! - Hound Dog
Ristiinnaulittujen harharetkimissio jatkuu:
http://ristiinnaulitut.com
http://mattsorger.com
Kolmansissa taivaissa operointia ja voitelun vaatimista, ynnä muuta kristinuskon vastaista. Eikö tuo ala jo kävijöitä kyllästyttää? - Marko-K
Hömppä evankelistojen marssi Suomeen jatkuun.
- O.P.
Heitin vanhat Haginin, Copelandin, Kenyonin, Ekmanin ja muiden näiden kalakavereiden kirjat eilen kaatopaikalle, kun löysin suursiivouksessa. Jätin Päivi Räsäsen ja Pekka Reinikaisen kirjat jäljelle. En olisi 20 vuotta sitten uskonut jos joku olisi sanonut näin käyvän :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363131Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata812394Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161868Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1941557- 271533
- 771522
- 1091465
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201388Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411381- 801317