Oletko sinä koskaan ajanut autoa humalassa, tai jäänyt kiinni rattijuopumuksesta?
Itse en ole ajanut autoa humalassa koskaan, enkä siis ole jäänyt kiinni rattijuoppoudesta.
Ja mitä mieltä olet yleensä rattijuoppoudesta?
Se on mielestäni niin että pitää olla selvä kun lähtee rattiin, onko selvä =).
Eikä niin että kun poliisi pidättää niin sanotaan vaan, että tuossa otin ruoan kanssa muutaman oluen, eihän se haittaa.. haittaa se
Oletko ajanut autoa humalassa?
28
8517
Vastaukset
- Rosmariina
Olen, nuorena työkaverin luona innostuttiin ryyppäämään työpäivän päätteeksi hänen korvessa sijaitsevassa talossaan. Hmm, pitihän sieltä kotiinkin päästä... vaikka kinokseen ensin juutuinkin. Työkaveri työnsi liikkeelle ja ajoin törkeästi täydessä kännissä 3 km keskustan halki kotiin. Tunnustan siis syntini.
- minä
En oo ajanu ku vielä alaikänen oon..enkä aijokkaan....varotus kaikille, et sitä ei koskaan kännissä tiedä mitä tekee...tunnen yhen tyypin joka 18 vuotta täytettyään oli saanut ajo-kortin..ja 3 kuukautta ehti ajaa, kunnes kännissä ajo kolarin ja joutu pyörätuoliin. Joten sanonpahan vaan, et jos yhtään välittää itsestään niin ei kannata ottaa sitä riskiä. Onneksi ukko jäi eloon kuiteskin..:)
- utelias
Ja pitää myös muistaa yksi asia, se että rattijuoppo saattaa aiheuttaa myös toisille vahingon, ja pahimmassa tapauksessa saattaa rattijuoppo ajaa toisen ihmisen hengiltä.
Eli jos otat (ota taksi), et aja, ja jos ajat et ota. - JOS MULLA ON JOSKUS AJOKORTTI
AJAISIN AINA SELVIN PÄIN. NUKKUISIN 4 - 5 TUNNIN UNET JA JOISIN COCACOLAA.PEPSIÄ.SPRITEÄ BENSA-ASEMILLA SÖISIN AINA LAIDASTA LAITAAN TYYLIÄ. SIIS MÄ EN AJAISI. MUTTA KUN AJAISIN ,,, MM EURA - RAUMA - PORI VÄLIN PUHALTAISIN KERRAN SILL KUN OLISI AJOKORTTI. SITTEN MÄ TUNTISIN NELJÄ JOTKA JÄISIVÄT RATISTA KIINNI.MINÄ AJAISIN AINA SELVINPÄIN OLISIN ABSOLUTISTI.SITTEN NUKKUISIN MOTELLEISSA 5 - 6 TUNNIN VÄLIN
- kepu
En ole enkä aio sitä tehdä. En voi sietää rattijuoppoja ja ilmoitan heti poliisille jos epäilen. Vielä ei ole kohdalle sattunut. Tai sitten otan itse kiinni ja vedän turpaan. Poliisille voi sitten sanoo että se kaatu tai jotain kun on naama veressä. Ja kovemmat rangaistukset pitäisi olla. Eihän se mitään estä jos kortti otetaan pois. Kyllä ainakin minä saan auton käyntiin ja pystyn ajamaan sillä ilman korttiakin. (Siis kortti kyllä löytyy mutta tajusitte varmaan mitä tarkoitin). Auto pitäisi juopoilta ottaa pois. Ja jos jää uudestaan kiinni vaikka juoppokaverin autolla niin sekin pois valtiolle. Ja jokin merkintä ajokorttiin ja kaikkiin rekistereihin että olen rattijuoppo, älä myy minulle autoa.
- häpeävä
Olen ajanut n. 10 v. sitten autoa melkoisen humalassa (ja muutaman kerran parin siiderin jälkeen). Ajoin noin 4 km melko pienellä paikkakunnalla kaverin luota suoraan baarin pihaan, ja matkan varrella oli myös poliisilaitos. Tyhmää hommaa, mutta onneksi kenellekään ei tapahtunut mitään, enkä jäänyt kiinni. Autolla ajo tuntui kyllä ihmeen helpolta humalassa...Ja rattijuopot kyllä tuomitsen nykypäivänä täysin.
- rike
Ehkä on tullutkin ajettua.
On sitä ihan tutkittukin: Alle 0,5promillen humalassa ajosimulaattoritestissä(TM) refleksit ja huomiokyky suorastaan terävöityivät verrattuna nollapromillen. Ajaakohan sitä pienessä sievässä huolellisemmin ettei AINAKAAN silloin tee ajovirheitä. Joskushan tuttua tietä ajaessa saattaa syyllistyä siihen, ettei ympäristöä tarkkailekkaan huolella:"Ei tästä ennenkään ole autoa tullut". - Anonyymi
Ajan suurinpiirtein kännissä ja selvänä yhtä paljon. Ei siinä mitään muuta eroa ole, kuin että kännissä tulee noudatettua liikennesääntöjä.
Vuosittain tulee noin 30 000 km ajoa. Joo, kun noita paskajalkoja on joskus liikkeellä, täytyy kännissä olla varovainen.
- Neiti M
Ehdoton ei. Jos ottaa ei todellakaan autonrattiin!. Soitan takuulla poliisit jos tied'n humalaisen l'htev'n ajamaan!.
- Vastaan...........
En ole enkä aio ajaakaan. Noita juoppoja on jo ihan tarpeeksi liikenteessä. Kovemmat rangaistukset ehdottomasti pitäisi antaa, jos siitä sitten oppisivat ajamaan autoa vain selvänä.
- Opelman
mutta -97 kävi käry,joka oli ensimmäinen ja viimeinen.Ehdoton EI kännissä ajamiselle.
- yx.
No missään hirveessä humalassa en oo ajanu, mut viime viikonloppuna olin kuskina ja baarissa nii tuli muutama siideri vedettyy..Kotimatka oli aika kielikeskellä suuta ajamista. Ei kyllä toiste tuu tehtyy samaa.
- se kommentaattori
> Oletko sinä koskaan ajanut autoa humalassa, tai jäänyt kiinni rattijuopumuksesta?
Itse en ole ajanut autoa humalassa koskaan, enkä siis ole jäänyt kiinni rattijuoppoudesta.
Ja mitä mieltä olet yleensä rattijuoppoudesta?
Se on mielestäni niin että pitää olla selvä kun lähtee rattiin, onko selvä =).
Eikä niin että kun poliisi pidättää niin sanotaan vaan, että tuossa otin ruoan kanssa muutaman oluen, eihän se haittaa.. haittaa se
Luuletko tosiaan, että tulee monennäköisiä vastauksia, kun heti alat moralisoimaan ("Se on mielestäni niin että pitää olla selvä kun lähtee rattiin, onko selvä =)", Juuei, hymiö ei auta.) Tietty näin kuuden vuoden jälkeen et varmaan edes muista koko raapustustasi. - qappa
Oma periaatteni tuntuu olevan täysin valtavirran vastainen, eli en aja jos en ole edes pienessä humalassa. Ajaminen on mielekkäämpää ja sujuu rattoisammin kun on alkoholia veressä. Onnettomuusriskikään tuskin merkittävästi kasvaa kunhan ei ole liian kännissä. Ajelkaahan varovasti, ja hyviä joulun odotuksia kaikille.
- Pohjanmaanpoeka
Olen ajanut,en keskustassa/yleisellä tiellä
En ole koskaan ajanut autoa humalassa.
Kyydissä olen kyllä ollut kun kuski on ottanut muutaman. Joitakin kertoja olen istunut pikkusievässä ollessani sitä autoa ajavan sylissä. Kuski on ollut kyllä ihan hyvä joka kerta, koska kertaakaan ei olla ajettu ojaan, vaikka välillä auto onkin hieman seilannut kaistoilla. :)- jomppelipomppeli
heh, teinilutka.
- Korttipois
Ajettu on kännissä useastikin. Olen sillä lailla tekopyhä, että että voin kyllä itse ajaa autoa kännissä; Mutta jos nään että joku muu sitä tekee, niin palleistahan semmonen tekisi mieli naulata kattoon..
- Carrer.J.Costa
Asuessani Barçelonassa aikoinaan 90-luvun alussa, oli aivan normaalia ajella pienessä sievässä. Siihen aikaan ei siellä ollut puhallusratsioita.
- NissanSkyline_R34_kuski
En sitten ikinä, en koskaan oo ajanut kännissä autoa. Enkä tuu koskaan ajamaankaan. Sitä paitsi
Ensinnäkin A. Aivan Vitun laitonta! tulee sakot ja lähtee kortti kuivumaan.
B. Vitun Vaarallista! Itselle ja muille.
Ja C. Vitun typerää! edes harkita kännissä ajamista. - Anonyymi
skootterilla kyllä. Pilvessä sekä kännissä, tyhmässä nuoruudessa. Ajokortti tuli käteen 18v ja sen jälkeen ei ole käynyt mielessäkään. Autolla voi tehdää hallaa muillekin kun vain itselleen.
- Anonyymi
En mutta on edes mennyt Risto ajanut, Olen saanyt Latvasen Pyhäjärvi Kolehmainen puheet korville syytelyt Juoppo tarvii ajokortin jotta saa olla tappo vaara IP.
Se ei ajokorttia koskaan saanut ja minulle juopot haluaa hullu paperit kun on menneisyys - Anonyymi
Siitä on yli 30 vuotta kun yhden ainoan kerran ajoin autoa humalassa. Ja eiköhän joku hetken päästä maannut auton konepellillä. Oli hengissä. Aamulla kun heräsin ei ollut enää. Sitten tuli poliisi. Puhallutti alkometriin. Oli tuuria. Alkoholi oli jo haihtunut ja syyllinen eli ... pääsi kuin koira veräjästä.
- Anonyymi
en aja humalassa koskaan vaikka joku niin voisikin ajatella
- Anonyymi
Olen nuorena muutaman kerran ajanut kaverin autolla pikku pöhnässä ilman ajolupaa. Kerran ajoin jopa poliisiauton perässä jokusen kilometrin. Kiinni en ole jäänyt kertaakaan ja sen jälkeen en ole ajanut kuin kerran yksityisellä piha-alueella ja pätkän metsäautotiellä marjareissulla kun piti autoa siirtää.
- Anonyymi
Minäkin olen yhtä raitis kuin Ville Niinistö ja Sirpa Pietikäinen, siirtelen autoa vain paikasta toiseen kännipäiten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982