Tarvitseeko hameväki tosiaan painonnostoa, moukarinheittoa, seiväshyppyä ynnä muita miesmäisiä lajeja tunteakseen olonsa tasa-arvoiseksi? Tarvitsisiko hameväki myös estejuoksun, joka jostain syystä vielä heiltä puuttuu?
Pitäisikö kaksilahkeiset vastineeksi komentaa telinevoimistelussa eritasonojapuille ja puomille, jotka ovat olleet naisten lajeja tähän asti?
Urheilua
6
292
Vastaukset
- Tyrä
mut voisin ajatella, että joku tosiaan pohtii tällaisiä kysymyksiä.
miesmäisyys ja naismaisuus on aika subjektiivinen juttu. minä en koskaan ole ajatellut että esim. seiväshyppy on miesmäinen laji. sinun mielestäsi varmaan vain naiset ja homot tanssivat balettia?- Antsu
Tietysti asioita pohditaan! Moukari, seiväs ja esim. kolmiloikka ovat vasta varsin vähän aikaa olleet myös naisten lajeina. Eivät ne olympiaohjelmaan ole itsestään tulleet, vaan harkinnan, keskustelun ja päätöksien kautta!
Mikäs tuo viimeinen möläyksesi oli? Ei siinä minun mielipidettäni kysytä: balettitanssijoissa ON paljon naisia, sanoisin että vähintään joka toinen, mitä nyt telkkarista olen seurannut. Homokulttuuria tunnen sen verran vähän, että lienee paras vaieta heidän harrastuksistaan. - hemmo
Antsu kirjoitti:
Tietysti asioita pohditaan! Moukari, seiväs ja esim. kolmiloikka ovat vasta varsin vähän aikaa olleet myös naisten lajeina. Eivät ne olympiaohjelmaan ole itsestään tulleet, vaan harkinnan, keskustelun ja päätöksien kautta!
Mikäs tuo viimeinen möläyksesi oli? Ei siinä minun mielipidettäni kysytä: balettitanssijoissa ON paljon naisia, sanoisin että vähintään joka toinen, mitä nyt telkkarista olen seurannut. Homokulttuuria tunnen sen verran vähän, että lienee paras vaieta heidän harrastuksistaan.Eihän naiset nyt niin paljon miehiä heikompia ole n.20% kuulemma. Kyllä silloin käyp laji kuin laji.
- rose66
tanssiihan miehet balettiakin - voihan nainenkin silloin työntää kuulaa. Minä en kyllä saa kuulaa kovinkaan kauas ja todennäköisesti pudottaisin sen möhkäleen varpailleni perkeleiden kera:)
Kuulan työntö ja moukarin heitto yms. eivät ole kovinkaan naisellisia lajeja, mutta saahan niitä urheilla kuka haluaa. Makunsa on jokaisella - mitä siitä kiistelemään... - sohvaperuna
Tarvitseeko kenenkään ylipäätään urheilla. En minä ainakaan viitsisi..
- Arvo
Naisten kuulantyöntä on ehdoton suosikkilajini, mikään ei ole niin kaunista kuin viehko romanialainen pukkaaja, joka on kaiken lisäksi karvainen. Tulee mieleen ihan viehkot feministinaiset. Mihin ovat kadonneet nämä takavuosien derkkunaiset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3536445Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483816Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava01300- 971025
- 52890
- 56856
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137833- 41830
Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard0830Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8823