Lisääkö kannabiksen dekriminointi sivareita/totaaleja?

Rautaarajalle

Mitä olette mieltä jos nuoret miehet/naiset saisivat ilman rangaistuksen pelkoa hamputella, niin vaikuttaisiko se yleiseen maanpuolustustahtoon?

Aika moni tuntemani hamputtelija ei tahdo sotia, käydä armeijaa ja kuvainnollisesti "laittaa kukkasia aseen piippuun".

Minua huolestuttaa tämä kansalaisaloite--> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/74

Mitä pirua siittä tulisikaan jos nuoret eivät aseisiin tahtoisi koskea?

11

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummu65v

      Sä olet "rautaarajalle" erittäin sekaisin. Kukaan normaali ihminen ei tahdo sotaa, aseita tai kuolemaa. Jos hamppu (auttaa ymmärtämään tämän) niin kannatan!

    • Isäm-maam pulustaja

      Vitun hippi syö paskaa ja mee nekrujen kaa homoilee. Mä pulustan sunkin isämmaata pilotti pääl kaduil! Armeija on vaa vitun koville jätkille eikä millekkää sivrihomoille! Mee sä pelle vittu ruotsii vetää aineet suonii ja ittees perseesee!

    • Raitissivari

      Polta vähemmän kannabista niin tulet lorotelleeksi vähemmän typeryyksiä nettiin. Terv. huumeeton sivari.

    • eividdumagestööö

      niimpä liika rauha on pahasta

    • makeautobaana

      Kannabiksella on mietoja psykedeelisiä vaikutuksia (erityisesti runsaasti käytettynä) Muovaa ihmisen mieltä kohti rakkautta, pasifismia ja tilaa missä ei halua satuttaa toista..

      • Marikajuuristo

        Nimenomaan, hienosti muotoiltu.


      • SakariKivi
        Marikajuuristo kirjoitti:

        Nimenomaan, hienosti muotoiltu.

        Juuri näin koen itsekkin. Hyvä "autobaana"!


    • kiitos vinkistä

      Itsekin kävin allekirjoittamassa tuon kannabiksen dekriminalisointia vaativan kansalalsialoitteen, kun sillä voi olla noinkin edullisia vaikutuksia kollektiiviseen psyykeen.

    • Sodi keskenäsi

      Minä olisin helvetisti huolissani, jos huumeidenkäyttäjät olisivat samalla myös asetta kantavia, arvaamattomia hulluja.

      Muuten kaksi asiaa on tässä oudosti koplattu yhteen. Tiesini varusmiesaikanani varusmiehiä, jotka lomillaan ja palveluksessakin pössyttelivät minkä ehtivät.

      En muuten itse ole sen enempää sivari kuin pössyttelijäkään, mutta noiden kahden yhdistäminen on minusta idioottimaista.

      Kansalaisaloitteella ilmeisesti viitattiin eräissä maissa (Tanska) olevaan käytäntöön, että mietojen kannabistuotteiden hallussapidosta ei ole enää tehty rangaistavaa, mutta myynnistä kylläkin. Hallussapidosta kiinni jääneitä on rangaistuksen sijaan ohjattu hoitoon/katkolle.

      • Metam Feta

        Suomen osallistuessa Operaatio Barbarossaan suomalaisille sotilaille syötettiin natsiliittolaisen (Saksan) valmistamaa pervitiiniä (metamfetamiini). Nyttemmin USA on syöttänyt ainakin lentäjille Irakin sodassa jotain huumeita että jaksavat pommittaa siviilejä 24/7.

        Että sellaista se on valtioiden huumepolitiikka, hyvinkin naurettavaa ja kaksinaismoralistista.


    • Vapautuksen tekosyy

      Jos pössyttelystä tehtäisiin luvallista, tämä todennäköisesti lisäisi varusmiesten määrää.

      Nythän helpoin tapa saada kutsunnoissa täysvapautus on kehua aika ajoin ahkerasti pössyttelevänsä ja takuulla jatkavansa tapaa armeijassakin.

      Mahtaisi lusmuilta naama venähtää, kun osoitettaisiin tuon tunnustuksen jälkeen suoraan upseerikoulutukseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe