Pirkanmaan poliisi on peruuttanut vangitsemisvaatimuksen, joka tehtiin liittyen karhun ampumiseen ja törkeään metsästysrikokseen Orivedellä 30. tammikuuta.
Kaikki aihetta herjaavat viestit on ilmoitettu ylläpidolle, samoin poliisille. Siistikää suunne karhujupakassa. Epäillyt ovat syyttömiä kunnes toisin todistetaan.
Poliisi on peruuttanut vangitsemusvaatimuksen karhun ampumisesta
5
199
Vastaukset
- oikeusvaltioperiaate
Tulisiko nyt vihdoin ja viimein järki oikeuslaitokselle ja virkamiehille jotka epäiltävästi oikeustajun vastaisesti haluavat suojella tappajakarhua.
Tutkimustiedon mukaan luonnonvarainen karhu pakenee ihmistä.
Näin oikeuskäsitteen mukaan karhun olisi tullut paeta jänismetsästäjiä.
Kuitenkin karhu hyökkäsi ihmisen kimppuun ja näin on kyse häiriintyneestä karhusta jota vastaan ihminen saa puolustaa henkeään.
Itsesuojelun takia jänismetsästäjät tulee heti vapauttaa kaikesta tutkinnasta ja syytteistä.
Näin tulee tehdä oikeusvaltiossa missä ihmisellä on vielä oikeus puolustaa henkeään päällekarkaajaa vastaan. - ip ip ip ip
Tulihan se viesti missä kerrotaan otetun yhteyttä ylläpitoon ja poliisiin.
Vielä puuttuu viesti missä kerrotaan ip-osoitteta selviteltävän....
No odotellaan... - minä
Johan se on aika siistiä tätä palstaa, kohtalaisen törkeää on meno ollut.
- Julkisuusko päättää.
Olen huolissani oikeusvaltion oikeuskäytännöstä. Tästä tulee mielenkiintoinen
ennakkotapaus. Miten viranomaiset tulee rimpuilemaan irti vaikeasta
päätöksestä.
Nyt ei ole kysymyksessä 75 km ylinopeudesta 60 alueella? - mahtisonni.
Karhun ampuminen pesäänsä on ainakin monen mielestä raaka eläinsuojelurikos, mistä Suomen laki on määritellyt vankeusrangaistuksen.
Nyt kyllä asiat menee liian pitkälle !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856