Puskista huutelu !

Hei !

Miksi täällä on vallalla tälläinen puskista huutelu kulttuuri ???

Siis ei kyetä edes omalla nikillä kirjoittamaan vaan huudellaan sitä ja tätä
piilosta nurkan takaa ja näkymättömistä !

Eikö täällä kirjoittavilla ole kanttia kirjoittaa "kasvotusten" ???

Siis ihan outoa toimintaa, ja erittäin kyseenalaista, siis ei se ole mitään keskustelua, kun huudellaan piilosta ja puskista kasvottomana, se on selkärangattomuutta sellainen toiminta nähdäkseni, jos ei kyetä seisomaan edes omien sanojen ja toimiensa takana !!

Hyi olkoon, tuli ihan huono ja paha olo tästä tälläisestä, eikä paljon huvita enää edes vastailla näille puskista huutelijoille, sillä niin selkärangatonta tuo touhu on !!!

Minulla meni itselläni täysin maku, siis täällä kirjoittelemisesta, tämän kyseisen asian vuoksi, varsinkin kun se huutelu on usein törkyä vielä ! :(

31

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide yksi

En aio kirjoittaa nimimerkillä tähtesi. Sinä olet sitä kaliperia, joka hyökkää syyttämään nähdessään nimimerkin. Nimimerkit pois, mutta kirjoitus pysyköön asiallisena.
      Kuinka monta syytöntä täällä on syytetty?

• Sniperilla

Katso ketju >Puskastahuutelijoille> tässä malliksi

>Ne jotka kuvittelevat selviävänsä nimettömillä nimimerkeillänsä ja nyt nautiskelevat hyvien kirjoittajien kiusaamisesta, tulee nyt tämä Herran sana :

Varo . Sinä. Joka pimeästä puskastasi sanan sniperilläsi kuvittelet pärjääväsi.

Minä Herra, lähetän Enkelini, joka leikkaa KAIKKI puskat pois ja sytytän valot.

Teen sinusta sen, mitä sinusta pitääkin tehdä :

Sytytän kaikki valot ympärillesi niin että sinä, juuri sinä, näyt. Ja kuulut.

Teen sinusta ensin näkyvän.

Sitten alastoman.

Sinut punnitaan. Ja kaikki yhdistävät sinun kirjoittamasi tekstit, juuri sinuun.

Olet valokeilassa silloin.

Mieti tätä, kun seuraavaksi lauot PERÄTTÖMIÄ ilkeyksiäsi.

Tässä ymmärrys nyt edelliseen :

Joko menee perille kaikille mitä tarkoittaa, kun Kirjat avataan?>

• ja toinenkin

kanttia puuttuu puskanimmareilta, valheella ei elä.....

• kivahomma

niin eli itsestäsi siis kirjoitit !

• HUOMIOITAVAA
        kivahomma kirjoitti:

niin eli itsestäsi siis kirjoitit !

Kuka tänne haluaa tuoda nimimerkkinsä, koska täällä joutuu solvatuksi.
        Vaikka tuo Raamatun mukaista tietoa, silti haukutaan nimitellään ja pyritään polkemaan Jumalan Sana maanrakoon.
        Ovatko kaikki nekin, jotka ovat oikeuden puolella joutuneet vaikenemaan heidän tähtensä. Uskomattomia nimityksiä ja iljettäviä sanoja viljellään täällä,
        jotka sanovat olevansa uskossa.
        Eikö ne solvaajat jo kertakaikkiaan mene itseensä ja ala löytämään jo oman suuren syntinsä itsestä.
        Vääryyden palkan he saavat mutta heillä on mahdollisuus tehdä parannus.
        Armon päälle syntiä Älkää tehkö.

• 3 + 14
        HUOMIOITAVAA kirjoitti:

Kuka tänne haluaa tuoda nimimerkkinsä, koska täällä joutuu solvatuksi.
        Vaikka tuo Raamatun mukaista tietoa, silti haukutaan nimitellään ja pyritään polkemaan Jumalan Sana maanrakoon.
        Ovatko kaikki nekin, jotka ovat oikeuden puolella joutuneet vaikenemaan heidän tähtensä. Uskomattomia nimityksiä ja iljettäviä sanoja viljellään täällä,
        jotka sanovat olevansa uskossa.
        Eikö ne solvaajat jo kertakaikkiaan mene itseensä ja ala löytämään jo oman suuren syntinsä itsestä.
        Vääryyden palkan he saavat mutta heillä on mahdollisuus tehdä parannus.
        Armon päälle syntiä Älkää tehkö.

>> Uskomattomia nimityksiä ja iljettäviä sanoja viljellään täällä, jotka sanovat olevansa uskossa.

Kuvaillun kaltainen "kristillinen arvomaalma" vaikuttaa olevan hyvinkin yleistä helluntaipiireissä. Kovin on hekisesti poikkeuksellisen väkivaltainen uskonliike.

Ei siksi tule olla hämmästynyt miksi helluntaipiireissa on huomattavan paljon psykologisia / mielenterveydellisiä ongelmia, varsinkin kun tuohon solvaamiseen liittyy lisäksi helvetillä pelottelu ymv.

Vakavan asteisesti epätervettä, joka ei vastaa edes kristillisyyden aivan perusytimeen, sen perustuksiin: Jeesuksen kaksoiskäskyyn.

Ilman kritillisyyden perustuksen, sen ytimen kunnioittamista ja sen hengesä toisten kohtelua ei uskolla itsellään ole mitään arvoa.

Usko ilman rakkautta on kuollut, sillä rakkaus on sen yksi keskeisin ydin.

• _!_"_#
        3 + 14 kirjoitti:

>> Uskomattomia nimityksiä ja iljettäviä sanoja viljellään täällä, jotka sanovat olevansa uskossa.

Kuvaillun kaltainen "kristillinen arvomaalma" vaikuttaa olevan hyvinkin yleistä helluntaipiireissä. Kovin on hekisesti poikkeuksellisen väkivaltainen uskonliike.

Ei siksi tule olla hämmästynyt miksi helluntaipiireissa on huomattavan paljon psykologisia / mielenterveydellisiä ongelmia, varsinkin kun tuohon solvaamiseen liittyy lisäksi helvetillä pelottelu ymv.

Vakavan asteisesti epätervettä, joka ei vastaa edes kristillisyyden aivan perusytimeen, sen perustuksiin: Jeesuksen kaksoiskäskyyn.

Ilman kritillisyyden perustuksen, sen ytimen kunnioittamista ja sen hengesä toisten kohtelua ei uskolla itsellään ole mitään arvoa.

Usko ilman rakkautta on kuollut, sillä rakkaus on sen yksi keskeisin ydin.

Jotenkin on aika vaikea enää uskoa, että helluntailaisuus on sitä uskoa, minkä Jumala tarkoitti uskoksi. On tämä palsta ainakin avannut silmät siihen, miten uskonnon uhreja tehdään. Näyttää siltä, että muut kuin helluntailaisuutta edustavat pysyvät totuudessa ja ovat kärsivällisiä, eivätkä kirjoita koskaan solvauksia ja rivouksia. Mitä helluntailaisuus yleisesti ottaen on? Tällä palstalla siitä saa erittäin huonon kuvan. Ei ole yhtään ihme, että monet kirjoittavat ilman nimimerkkiä. Täällä ainakin on sellainen ajojahti menneillään, että sitä ei varmasti ole missään muualla. Miten kauan Jumala sietää tälläistä?

• Aladobixille
        _!_"_# kirjoitti:

Jotenkin on aika vaikea enää uskoa, että helluntailaisuus on sitä uskoa, minkä Jumala tarkoitti uskoksi. On tämä palsta ainakin avannut silmät siihen, miten uskonnon uhreja tehdään. Näyttää siltä, että muut kuin helluntailaisuutta edustavat pysyvät totuudessa ja ovat kärsivällisiä, eivätkä kirjoita koskaan solvauksia ja rivouksia. Mitä helluntailaisuus yleisesti ottaen on? Tällä palstalla siitä saa erittäin huonon kuvan. Ei ole yhtään ihme, että monet kirjoittavat ilman nimimerkkiä. Täällä ainakin on sellainen ajojahti menneillään, että sitä ei varmasti ole missään muualla. Miten kauan Jumala sietää tälläistä?

Taitaa olla palstansotkijoiden tarkoituskin antaa huono kuva helluntailaisista ja pilata kaikki asialliset keskustelut, ja minne sylttytehtaalle jäljet johtaa, kun taisi johtajakin erota?

• mietittävää tässä

Etkö sinä ole seurannut kuinka ihmisiä aletaan asian sijasta korottaa ja tuoda esiin? Olkoon asia mikä tahansa, jos sen on määrätty nimimerkki kirjoittanut, alkaa joko pilkka, tai ylistys. Riippuu kuka kirjoittaja on ja ketä ihmistä fanittaa. Palsta alkaa olla pilalla tuollaisen takia.

• merkit jonossa

tosi on !

siksipä ei kannatakkaan sitoutua johonkin merkkijonoon !

• Hei !

Nähdäkseni tuota ei voi estää, mutta sen kanssa tulee oppia elämään !

Siis jos kehutaan, niin sitä ei uskova voi ottaa itselleen, sillä itsestään ihminen eikä edes uskova voi eikä kykene mitään hyvää ja oikeaa tuottamaan, vaan kaikki on on suurta lahjaa Herralta !

Näin on ihan sama myös, jos pilkan kanssa, jos meitä pilkataan niin Sana sanoo,
        Room. 15:3
        Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun".

Eli niitäkään ei kannata ottaa itseensä, mutta toki jos joku asiallisesti kehoittaa tai nuhtelee, niin se pitää silloin nöyrtyä ottamaan vastaan Herran edessä nöyränä tutkia, Herran arviota odottaen, siis kuten Maria:

38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
        39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
        40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
        41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
        42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

Siis kannattaa odottaa ja kysyä Herran arviota ja jättää ihmisten arviot omaan arvoonsa, jos ne eivät ole yhteneväiset Herran arvion kanssa !

• Markku Tampio

No laitappa nyt oma nimesi kehiin esimerkin vuoksi, niin kuulostellaan, minkälaisen vastaanoton nimesi käyttämisestä saat.

Meitsin nimestäkin on väännetty vaikka mitä. Tunnetuin on kysymys, tiedänkö minä, mitä sukunimeni: tampio, katukielessä tarkoittaa.

Eikä rekattu nikkikään, jossa profiili on salattu, anna mitään kuvaa kirjoittajasta.

• Tampion Markku terve, arvostan nimesi avoimuutta, mutta eiköhän puskistahuutelu meinaa, että kirjoitetaan milloin milläkin nimimerkillä.

Rekisteröity nimimerkki on selvä ja riittävä identifikaatio tämmöisellä areenalla. Rekisteröityneet kirjoittajat ovat täällä käyneet vähiin.

Meikä EI ole siihen ainoa syy; tuskinpa olen syypää ollenkaan, vaikka sellaistakin suitsutusta joku hätäpäissään minulle tarjoaa. Ihan kaikkien pirtaan ei sovi johdonmukainen Jumalan Sanan perustalla pysyminen. Sellainen koetaan jopa loukkaavana.

Minulle Jumalan sana on elämän Leipä.

• Hei !

Minulle kävisi nimeni perusteella päin vastoin ! :)

Mutta puhun nyt omalla nikillä kirjoittamisesta, eli siitä että reilusti kerrotaan omat näkemykset ja seistään niiden takana, sekä myös omien kommenttien takana.

En näe kuitenkaan hyväksi kirjoittaa omalla nimellä, sillä en halua törkyä kotiini ja sähköpostiini enkä fb:hen.

Siis nimeni perusteella joku häirikkö voisi alkaa vainota ja vaikeuttaa normi elämääni, enkä siihen ole halukas, enkä näe siinä olevan mitään hyötyä, vaan pelkkää haittaa vain, eli haluan kuitenkin säilyttää yksityisyyteni siten !

Siis minun kirjoitukseni löytyvät nikin kautta kaikki, ja siten niitä voi arvostella ihan vapaasti, eli olen sikäli avoin, enkä käytä muita "nikkejä" itse.

Jos täällä joku alkaa ajojahdin tai muuten kokee olevansa väärässä seurassa, niin siihen antaa Sana selvän ohjeen:

Ps. 1:1
        Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,

1. Tim. 6:20
        Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        2. Tim. 2:23
        Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        Tit. 3:9
        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Siis jos alkaa tuntua siltä, että keskustelu käy mahdottamaksi, niin aina voi poistua ei täällä kenenkään ole pakko kärvistellä !

Välttelyä siis voi harjoittaa täälläkin, niin että ei osallistu niiden keskusteluihin, jotka herjaavat ja ovat harhaopeissaan tiuksti kiinni.

Ehkäpä nyt on aika pyytää toista joko kirjoittaman nikillään, tai jos se ei sovi, jättää vain vastaamatta ! ?

Niin ja Markku, ei ole tarkoitus minun olla esillä, vaan tarkoitus on käsitellä asiallisesti asioita ja niistä keskustella, mutta se siis häiritsee jo, että kaikenlaista kirjoitellaan ja arvostellaan, eikä olla itse kunnolla liossa samoin kuin toinen.

Jokainen toki valitsee itse, mutta kuten sanottua, minulla ja jokaisella on sitten mahdollisuus valita, että viitsiikö vastailla mitään näille piilosta huutelijoille, eli nikittömiin viesteihin !

Se pitää vielä sanoa, että minä itse jo vähät välitän itseeni kohdistuvista herjauksista tai vääristä asrioista ja tuomitsemisista, voin toki yrittää korjata näkemystä, mutta jos se ei onnistu, niin ongelma ei ole minun, vaan sen joka toimii väärin, ja tuo toinen vastaa omista toimistaan Herralle, minun ei tarvitse, enkä halua vetää ketään tilille !

Joten jos ei ole herkkä hipiä, eikä tarvitse enää penätä omaa kunniaa, on helppoa olla ja elää! :)

• Nähty on
        vr62 kirjoitti:

Hei !

Mutta puhun nyt omalla nikillä kirjoittamisesta, eli siitä että reilusti kerrotaan omat näkemykset ja seistään niiden takana, sekä myös omien kommenttien takana.

En näe kuitenkaan hyväksi kirjoittaa omalla nimellä, sillä en halua törkyä kotiini ja sähköpostiini enkä fb:hen.

Siis nimeni perusteella joku häirikkö voisi alkaa vainota ja vaikeuttaa normi elämääni, enkä siihen ole halukas, enkä näe siinä olevan mitään hyötyä, vaan pelkkää haittaa vain, eli haluan kuitenkin säilyttää yksityisyyteni siten !

Siis minun kirjoitukseni löytyvät nikin kautta kaikki, ja siten niitä voi arvostella ihan vapaasti, eli olen sikäli avoin, enkä käytä muita "nikkejä" itse.

Jos täällä joku alkaa ajojahdin tai muuten kokee olevansa väärässä seurassa, niin siihen antaa Sana selvän ohjeen:

Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,

Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Siis jos alkaa tuntua siltä, että keskustelu käy mahdottamaksi, niin aina voi poistua ei täällä kenenkään ole pakko kärvistellä !

Välttelyä siis voi harjoittaa täälläkin, niin että ei osallistu niiden keskusteluihin, jotka herjaavat ja ovat harhaopeissaan tiuksti kiinni.

Ehkäpä nyt on aika pyytää toista joko kirjoittaman nikillään, tai jos se ei sovi, jättää vain vastaamatta ! ?

Niin ja Markku, ei ole tarkoitus minun olla esillä, vaan tarkoitus on käsitellä asiallisesti asioita ja niistä keskustella, mutta se siis häiritsee jo, että kaikenlaista kirjoitellaan ja arvostellaan, eikä olla itse kunnolla liossa samoin kuin toinen.

Jokainen toki valitsee itse, mutta kuten sanottua, minulla ja jokaisella on sitten mahdollisuus valita, että viitsiikö vastailla mitään näille piilosta huutelijoille, eli nikittömiin viesteihin !

Se pitää vielä sanoa, että minä itse jo vähät välitän itseeni kohdistuvista herjauksista tai vääristä asrioista ja tuomitsemisista, voin toki yrittää korjata näkemystä, mutta jos se ei onnistu, niin ongelma ei ole minun, vaan sen joka toimii väärin, ja tuo toinen vastaa omista toimistaan Herralle, minun ei tarvitse, enkä halua vetää ketään tilille !

Joten jos ei ole herkkä hipiä, eikä tarvitse enää penätä omaa kunniaa, on helppoa olla ja elää! :)

Jos kuulut joukkoon arvaamattomaan, niin ei sinua kukaan vainoa. Muut eivät vainoa kuin nuo, jotka ovat arvaamattomia ja hyökkäävät nimmarin perusteella haukkumaan. Sivistys ja usko puuttuu sieltä, missä vainoa syntyy.

• toistuu ja toistuu
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Tampion Markku terve, arvostan nimesi avoimuutta, mutta eiköhän puskistahuutelu meinaa, että kirjoitetaan milloin milläkin nimimerkillä.

Rekisteröity nimimerkki on selvä ja riittävä identifikaatio tämmöisellä areenalla. Rekisteröityneet kirjoittajat ovat täällä käyneet vähiin.

Meikä EI ole siihen ainoa syy; tuskinpa olen syypää ollenkaan, vaikka sellaistakin suitsutusta joku hätäpäissään minulle tarjoaa. Ihan kaikkien pirtaan ei sovi johdonmukainen Jumalan Sanan perustalla pysyminen. Sellainen koetaan jopa loukkaavana.

Minulle Jumalan sana on elämän Leipä.

Ja taasen tämä yksi kuhertelija on laulamassa ylistyslaulua ystävälle. Näin ajatukset saadaan itse asiasta pois. Tuossa on se nimimerkin voima. Kuherrellaan, tai haukutaan. Riippuu onko kaveri ollut kiltti ja kuunnellut miten pitää uskoa.

• vr62 kirjoitti:

Hei !

>>En näe kuitenkaan hyväksi kirjoittaa omalla nimellä, sillä en halua törkyä kotiini ja sähköpostiini enkä fb:hen

• jukka.finland kirjoitti:

>>En näe kuitenkaan hyväksi kirjoittaa omalla nimellä, sillä en halua törkyä kotiini ja sähköpostiini enkä fb:hen

Hei !

Kiitos palautteestasi !

Olen jo kertonutkin täällä, että olen tutkinut tuota "jaarittelu" asiaa, mutta en voi sille asialle mitään, eli jos Sanaa käsitellään, se vaatii yleensä laajan selityksen, sillä jos niin ei tee, tulee ihan liikaa värinkäsityksiä, joita on vaikeaa enää korjata jälkikäteen!

Tuon puskista kirjoittelu asian näen kuitenkin eri tavoin kuin sinä, ja varmaan usea joka on sitten todella joutunut jonkun häirikön tai häirikkö ryhmän vuoksi vaihtamaan puhelin numeronsa salaiseksi ja sähköpostinsa myös vaihtamaan, sun muuta, niin he kyllä kokemuksesta tietävät, että ei kannataisi sittenkään altistaa itseään sille mahdollisuudelle !

Mutta siksi siis on nikit, enkä ymmärrä miksi niiden käyttö ei maistu osalle, siis nikki toimii puskurina väärälle julkisuudelle, siis monet julkkikset todella kärsivät siitä, että heillä ei ole mitään todellista yksityisyyttä !

Mutta makuja on monia ja sinä saat vapaasti pitää oman mielipiteesi !

Minä kerroin vain omani !

• ~~tähkäpää~~
        vr62 kirjoitti:

Hei !

Kiitos palautteestasi !

Olen jo kertonutkin täällä, että olen tutkinut tuota "jaarittelu" asiaa, mutta en voi sille asialle mitään, eli jos Sanaa käsitellään, se vaatii yleensä laajan selityksen, sillä jos niin ei tee, tulee ihan liikaa värinkäsityksiä, joita on vaikeaa enää korjata jälkikäteen!

Tuon puskista kirjoittelu asian näen kuitenkin eri tavoin kuin sinä, ja varmaan usea joka on sitten todella joutunut jonkun häirikön tai häirikkö ryhmän vuoksi vaihtamaan puhelin numeronsa salaiseksi ja sähköpostinsa myös vaihtamaan, sun muuta, niin he kyllä kokemuksesta tietävät, että ei kannataisi sittenkään altistaa itseään sille mahdollisuudelle !

Mutta siksi siis on nikit, enkä ymmärrä miksi niiden käyttö ei maistu osalle, siis nikki toimii puskurina väärälle julkisuudelle, siis monet julkkikset todella kärsivät siitä, että heillä ei ole mitään todellista yksityisyyttä !

Mutta makuja on monia ja sinä saat vapaasti pitää oman mielipiteesi !

Minä kerroin vain omani !

Olen kanssasi samaa mieltä tuosta puskista kirjoittamisesta.

Mutta on niin helppo solvata ja arvostella muita, kun kirjoittaa millä nickillä milloinkin.

Toki tuolle toiminnalleen voi kehittää yhtä jos toistakin puolusstusta, milloin vainoa ja syrjintää ja milloin mitäkin, mutta usein juuri nämä puolustelijat aloittavat mm. sellaisia ketjuja, jotka on varta vasten tehty jonkun määrätyn nickin arvostelemiseen ja ruotimiseen ja mitenkäs muuten, kuin puskasta kirjoittaen. :)

Tässä muutama henk.kohtainen esimerkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11238735
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11236830

Kaikista ala-arvoisimpana pidän juuri tuota, että joltain määrätyltä nickiltä kysellään jotain ja vaaditaan vastauksia ja itse ollaan piilossa "puskassa"! :)
        Ihan surkuhupaissaa toimintaa.

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä tuosta puskista kirjoittamisesta.

Mutta on niin helppo solvata ja arvostella muita, kun kirjoittaa millä nickillä milloinkin.

Toki tuolle toiminnalleen voi kehittää yhtä jos toistakin puolusstusta, milloin vainoa ja syrjintää ja milloin mitäkin, mutta usein juuri nämä puolustelijat aloittavat mm. sellaisia ketjuja, jotka on varta vasten tehty jonkun määrätyn nickin arvostelemiseen ja ruotimiseen ja mitenkäs muuten, kuin puskasta kirjoittaen. :)

Tässä muutama henk.kohtainen esimerkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11238735
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11236830

Kaikista ala-arvoisimpana pidän juuri tuota, että joltain määrätyltä nickiltä kysellään jotain ja vaaditaan vastauksia ja itse ollaan piilossa "puskassa"! :)
        Ihan surkuhupaissaa toimintaa.

Hei !

Niin se on, eli toista ja toisen näkemyksiä voidaan vapaasti ruotia ja haukkua siis ilman, että oma rokki ryvettyy, siis ei uskalleta antautua edes omalla nikillä sellaisiin kesksuteluihin, sillä muuten joku voisi ottaa kiinni kyseisen henkilön omasta toiminnasta, eli joutuisi vastuuseen siis omasta toiminnastaan.

Nyt siis toimitaan selkärangattomasti kuin käärmeet, ja väistellän oma vastuun kantaminen omista sanoista ja toiminnasta !

Ikävää, hyvin ikävää toimintaa ! :(

• Puhu pukille!
        vr62 kirjoitti:

Hei !

Niin se on, eli toista ja toisen näkemyksiä voidaan vapaasti ruotia ja haukkua siis ilman, että oma rokki ryvettyy, siis ei uskalleta antautua edes omalla nikillä sellaisiin kesksuteluihin, sillä muuten joku voisi ottaa kiinni kyseisen henkilön omasta toiminnasta, eli joutuisi vastuuseen siis omasta toiminnastaan.

Nyt siis toimitaan selkärangattomasti kuin käärmeet, ja väistellän oma vastuun kantaminen omista sanoista ja toiminnasta !

Ikävää, hyvin ikävää toimintaa ! :(

Tähkäpää joka itsekkin kirjoittelee kasvottomana arvostelee muita samalla lailla kirjoittelevia.
        Tähkäpää kirjoittaa että on niin helppo solvata ja arvostella muita, kun kirjoittaa millä nicillä milloinkin.
        Väitätkö ihan totisella naamalla että vakituisella nicillä kirjoittavat vain niillä, eivätkä huutele puskista milloin milläkin nicillä?
        Olet naurettava jos niin väität. Ei sitä kukaan usko ja olen 100%:n varma että JOKAINEN teistä kirjoittaa oman nicinsä lisäksi myös välillä puskista.

• Puhu pukille! kirjoitti:

Tähkäpää joka itsekkin kirjoittelee kasvottomana arvostelee muita samalla lailla kirjoittelevia.
        Tähkäpää kirjoittaa että on niin helppo solvata ja arvostella muita, kun kirjoittaa millä nicillä milloinkin.
        Väitätkö ihan totisella naamalla että vakituisella nicillä kirjoittavat vain niillä, eivätkä huutele puskista milloin milläkin nicillä?
        Olet naurettava jos niin väität. Ei sitä kukaan usko ja olen 100%:n varma että JOKAINEN teistä kirjoittaa oman nicinsä lisäksi myös välillä puskista.

Hei !

Kiitos palautteesta, siinä on kyllä totuuden siemen, varmaan moni nikilläkin kirjoittava sortuu kirjoittelemaan nikin ohi !

Mutta minä voin sanoa, että minulla ei ole halua eikä tarvetta valehdella missään asiassa, olen sen oppinut Herran kanssa.

Siis minua ei hyödytä vaikka voisin valehdella ihmisille, sillä vastaan siitä toiminnasta Herralle, ja Hän näkee ja tietää kaiken.

Minä en halua ihan turhia ongelmia suhteeseeni Jumalaan !

Siis voin hyvällä omalla tunnolla sanoa kirjoittavani vain nikilläni ja siten vastaan siitä mitä kirjoitan ja omista toimistani ihmisten ja Herran edessä.

Mutta en siis mene takuuseen kuin itsestäni !

• ~~tähkäpää~~
        vr62 kirjoitti:

Hei !

Kiitos palautteesta, siinä on kyllä totuuden siemen, varmaan moni nikilläkin kirjoittava sortuu kirjoittelemaan nikin ohi !

Mutta minä voin sanoa, että minulla ei ole halua eikä tarvetta valehdella missään asiassa, olen sen oppinut Herran kanssa.

Siis minua ei hyödytä vaikka voisin valehdella ihmisille, sillä vastaan siitä toiminnasta Herralle, ja Hän näkee ja tietää kaiken.

Minä en halua ihan turhia ongelmia suhteeseeni Jumalaan !

Siis voin hyvällä omalla tunnolla sanoa kirjoittavani vain nikilläni ja siten vastaan siitä mitä kirjoitan ja omista toimistani ihmisten ja Herran edessä.

Mutta en siis mene takuuseen kuin itsestäni !

>>>>>

• 3 + 14

>> Siis ihan outoa toimintaa, ja erittäin kyseenalaista, siis ei se ole mitään keskustelua, kun huudellaan piilosta ja puskista kasvottomana, se on selkärangattomuutta sellainen toiminta nähdäkseni, jos ei kyetä seisomaan edes omien sanojen ja toimiensa takana !!

Oleellista on se mitä sanotaan, ei se onko kirjoittaja kirjautunut vai ei. Toki kaikkiin hyviin foorumitapoihin kuulu käytää yhtä nikkiä per keskusteluketju.

Ps. Itselläni on muutamia kertoja känyt juurikin niin, että helluntalainen kanssakeskustelija realielämässä luikkii tiehensä tai lopettaa keskustelun kun käsitellyssä aiheessa argumentit ovat lakanneet ja kanssakeskustelija on kyennyt vain saman epäloogiseen ja sokeaan hokemisen. Kokemuksia on erilaisia.

• Minulla ei ole

nimimerkkiä, mutta en myöskään huutele törkyä ja monet meistä nikittömistä kirjoittavat täällä niin harvoin, etten itse ainakaan koe tarvetta rekisteröintiin.

• Älä uikuta

Mikä oikein luulet olevas, mies 50v Uuusimaa?
      Nimettömänä ja kasvottomana sinä kirjoitat niinkuin kaikki muutkin.
      Mielipiteistä ja niiden vaihtamisesta keskustelukanavalla on kyse eikä kasvoista.
      Mene muualle jos ei kelpaa.

• Hei !

Kiitos vaan palautteestasi !

Ja siunausta sinullekin ! :)

• Kannatan rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittamista. Jos ei kirjoita toisten henkilökohtaisuuksista, niin hengellisten asioiden puskakirjoittaminen myös menettelee, mutta on vaikea löytää.

• miksi mitä!

Jos jotakin asiaa halutaan lähemmin tarkastella mitä joku nikki on kirjoittanut, eikö ole hyvä kysyä oletko tätä mieltä ja miksi.

• Minä en näe myöskään mielekkäänä vastailla näille puskanikkihyeenoille, joista ei koskaan tiedä, kuka mölösuu kulloinkin on viestin takana.

• nikkipuskantakaa

Ei puskanikille pidäkkään vastata, vaan vastaa siihen asiaan niin se on ihan sama kuka siellä on takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe