en tiedä oikeaa palstaa, mutta kun tämä

joo...

shoppailu kuitenkin kuluttamiseen liittyy, niin laitan tänne.

Onko mitään niksejä, millä saa froteepyyhkeitten nukkaamisen loppumaan? Kyseessä on finlaysonin paksut froteepyyhkeet, nämä on pesty nyt pariinkin kertaan ja käytetty lisähuuhteluita kummallakin kerralla, nyt kolmas kerta, ihan vaan sen vuoksi, että nukkaavat ja nukka kutittaa iholla jos pyyhkeitä käyttää. Onko mitään konsteja, en viitsisi jatkuvasti pyörittää koneella, vaikka taitaa olla ainoa keino! Niin kauan kuin sitä nukkaa niistä iholle irtoaa, niin ovat ainakin minulla käyttökelvottomat, eilen illalla kuivasin itseni tämän erän pyyhkeisiin ja jumalton kutina kasvoilla ja keholla koko yön. Helpotti vähän kun pyyhki (yöllä ei enää viitsinyt uudelleen suihkuun mennä) toisenlaiseen pyyhkeeseen. Ja kylpyhuoneen lattialla on näitten uudempien pyyhkeitten väristä nukkaa silloin kun niitä on käytetty. Kuinka monta kertaa niitä oikein pitää pestä nukan poistamiseksi, tai ravistella ulkona parvekkeella! Siis suoraan sanoen järkyttävää!

Juu, mä laitoin finlaysonille viestiä myös, kehoittivat lähettämään heille tutkittaviksi, ehkä pitää se tehdä sitten...

5

1146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kökkööäålkölkö

Pyykin kuivaaminen kuivausrummussa poistaa pyykistä pölyn ja esim. eläinten karvat. Se on uskomaton määrä, mikä esim. pyyhkeistä tai petivaatteista lähtee pölyä kuivatessa.

• kamalia!

Ei ole kuivausrumpua. Ja muitten pyyhkeitten kanssa ei kyllä tällaista ongelmaa ole ollut. Jos jotain nöyhtää/nukkaa on uutena irronnut, niin se on kyllä loppunut ensimmäisen pesun jälkeen.

Eilen siis pesin ne pyyhkeet vielä kerran. Siitä kun kuivuivat, otin taas käyttöön, ja edelleen esim. kasvoissa tuntui suihkun jälkeen tuon satsin pyyhkeeseen kuivaamisen lkeen ja rasvaa naamaan laittaessa, että siinä ihon pinnalla on jotain pientä nukkaa. No, ei sentään viime yönä kutittanut....

Siis käsittämätöntä! Ja sekin vielä, että eilen kun pesin ne pyyhkeet koneella, niin mulla menee koneen poistovesi lavuaarin kautta, niin se lavuaarikin tuntui ja kun vähän sormea liikutteli siinä pinnalla niin näkyikin pyyhkeitten väristä nukkaa, ja samaten kun ravistelin ja pölläyttelin niitä pyykeitä siinä kosteina ja kuivina, niin suihkun jälkeen lattiaa kuivatessa (pyykin kuivatus kylppärissä) lattialla oli taas sitä pyyhkeitten väristä nukkaa...

Luulisi nyt jo kolmen (ellei peräti neljän) pesun jälkeen sen nöyhtän kadonneen, vaan ei!

• 1+10

Ei ole oikopolkua.

Pyyhkeet on vain pestävä niin monta kertaa kunnes niistä ei lähde nukkaa. Ehkä nopeimmin saavuttaa käyttökelpoisuuden kun ei pese hellävaraisilla hienopesuilla vaan laittaa tehokkaimman pesun pyörimään.

Tuo kuivausrummun käyttö on hyvä idea, jos sellaisen omistaa.

Itselläni on aivan ihana tummansininen froteepyyhe ja siitä jää iholle nukkaa vaikka useampia pesukertoja on takana (olisikohan jo 6-8 kertaa). Ehkä tumma väri näkyy paremmin kuin jokin hailakka pastilliväri. Toisaalta kun iho kuivuu, niin nukka todennäköisesti tippuu pois. Tietenkään nukan kanssa ei kannata mennä sänkyyn, sillä silloin saattaa hengittää nukat sisäänsä.

• herkkä hipiä

Ai, kiitti sullekin.

Ok, pitää vaan pestä ja pestä.

No, ei tämä nukka nyt niin hirveän näkyvää ole, että olisin ihan terranvärinen kun olen itseni niihin pyyhkeisiin kuivannut. Mutta siis, kurjaahan tuo on, että tuollainen ärsytys jää. Ja siis ihan tuntuu kasvoillakin sellainen karhea sormien alla pyörivä inha, kun laittaa rasvaa sitten pesun jälkeen. Ja eilen juu, kun sitä ilmeisesti menee sitten jopa silmiin, niin oli koko päivän silmissä ihan hirveä ärsytys...

En mä jaksais kyllä. Enkä tosiaan ikinä pese pyyhkeitä hienopesuohjelmalla. Mun mielestä pyyhkeet pestään ainakin 60 asteessa ja kunnon pitkällä kaavalla.

Juu, en mä niitä viitti sinne finlaysonille takasin lähettää, pesen vaan ja kattelen josko jossain vaiheessa alkaa oleen haitattomat pyyhkeet sitte. Aika älytöntä kyllä, että saa puhtaita pyyhkeitä pestä ja pestä ja pestä, että se nukka lähtee vähenemään.

Hengittää nukat sisäänsä - joo, on mulla sieraimissakin ollut inhaa kutinaa, mutta ei ne pyyhkeet sentäs niin nukkaa ja nöyhtää, että tukehtumisvaara olisi!

hehe ja hihi.

• -------
        herkkä hipiä kirjoitti:

Ai, kiitti sullekin.

Ok, pitää vaan pestä ja pestä.

No, ei tämä nukka nyt niin hirveän näkyvää ole, että olisin ihan terranvärinen kun olen itseni niihin pyyhkeisiin kuivannut. Mutta siis, kurjaahan tuo on, että tuollainen ärsytys jää. Ja siis ihan tuntuu kasvoillakin sellainen karhea sormien alla pyörivä inha, kun laittaa rasvaa sitten pesun jälkeen. Ja eilen juu, kun sitä ilmeisesti menee sitten jopa silmiin, niin oli koko päivän silmissä ihan hirveä ärsytys...

En mä jaksais kyllä. Enkä tosiaan ikinä pese pyyhkeitä hienopesuohjelmalla. Mun mielestä pyyhkeet pestään ainakin 60 asteessa ja kunnon pitkällä kaavalla.

Juu, en mä niitä viitti sinne finlaysonille takasin lähettää, pesen vaan ja kattelen josko jossain vaiheessa alkaa oleen haitattomat pyyhkeet sitte. Aika älytöntä kyllä, että saa puhtaita pyyhkeitä pestä ja pestä ja pestä, että se nukka lähtee vähenemään.

Hengittää nukat sisäänsä - joo, on mulla sieraimissakin ollut inhaa kutinaa, mutta ei ne pyyhkeet sentäs niin nukkaa ja nöyhtää, että tukehtumisvaara olisi!

hehe ja hihi.

Hanki kunnon pellavapyyhkeitä, voi pestä keitto-ohjelmalla ja ovat imukykyisiä, kestävät kymmeniäkin vuosia.
        Pellavainen frotee ei nukannut mielestäni niin paljon kuin muut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3773
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3120
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1686
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe