Alkoi 80-luvulla ja leimahti täyteen loistoon 90-luvun laman jälkeen.
Firmat alkoi palkata polilta poikasia johtotehtäviin. Ne ei sietänyt kokeneita , tietäviä vanhempia alaisia.
Nuorennettiin ja ja aina alemmas ja alemmas. Tuli myytti: 45 on liian vanha.
Poikaset palkkas usein ikäisiään, tai nuorempia kavereitaan.
totuus ikäsyrjinnästä!
9
55
Vastaukset
- ton olen
Kokenut ja nähnyt.
- ikääntyvä kouluttaja
. Olen ikärasismista pitänyt melua netissä ja joka paikassa missä olen suuni saanut auki. Vain tutkija on vastannut näinhän asia on mutta minkäs teet. Valtio kuntayhtymät ym julkisyhteisöt ovat yhtä pahoja ikäsyrjijöitä, Jopa pahempia kuin yksityiset.Mutta siellähän on poliittisesti valtut päättäjät.Nyt Helsinki on tehnyt uraa uurtvan päätöksen hakupapereissa ei näytetä ikää, sukupuolta jne ainoastaan koulutus ja työkoemus saa nähdä vaikuttaako
- paljastuu..
ikääntyvä kouluttaja kirjoitti:
. Olen ikärasismista pitänyt melua netissä ja joka paikassa missä olen suuni saanut auki. Vain tutkija on vastannut näinhän asia on mutta minkäs teet. Valtio kuntayhtymät ym julkisyhteisöt ovat yhtä pahoja ikäsyrjijöitä, Jopa pahempia kuin yksityiset.Mutta siellähän on poliittisesti valtut päättäjät.Nyt Helsinki on tehnyt uraa uurtvan päätöksen hakupapereissa ei näytetä ikää, sukupuolta jne ainoastaan koulutus ja työkoemus saa nähdä vaikuttaako
Pitkä työhistoria kertoo iän.. Ei sovi nuorekkaaseen joukkoomme..
Toiseksi, kuka piru voi väkisin olla, jos ei tykätä, ne nuoret, sis.. - älynvälähdykö
ikääntyvä kouluttaja kirjoitti:
Hyvä Helsinki--- lisää sumua kasvoille.
Eikö silti käynyt Helsingin viisaitten mielessä että jos cv:llä näkyy että on ollut työssä firmassa x esim 35 vuotta, voi arvella että ko hakija on nykymallissa ongelmajätettä?? - vaikka missä..
älynvälähdykö kirjoitti:
Hyvä Helsinki--- lisää sumua kasvoille.
Eikö silti käynyt Helsingin viisaitten mielessä että jos cv:llä näkyy että on ollut työssä firmassa x esim 35 vuotta, voi arvella että ko hakija on nykymallissa ongelmajätettä??Ekamerkintä, kun 40-vuoden takaa..
- näin menee
Nuorijohto haluaa itseään nuoremmat alaiset.
Kokemusvuosien myötä kertyneen tietotaidon vähättely ja mitätöinti kertoo paljon itse vähättelijöistä ja mitätöijistä, heidän henkisestä tasostaan. Kyseessähän ovat siis yritysten omistajat, toimitusjohtajat ja työhönottajat, pestaajat. Pätevä ja ammatitaitoinen työtön syrjäytetään työmarkkinoilta. Tilanteen ratkaisijoiksi ovat useimmiten päässeet nuorehkot päällepäsmärit, jotka eivät halua pitää itseään pätevämpää väkeä firmassa eivätkä itseään päteviä työttömäksi joutuneita työnhakijoita töihin pestata. Kysymys on siis yleisestä työpaikkakulttuurin ilmapiiristä meillä Suomessa. Samaan aikaan kuullaan hurskastelevia puheita yhteen hiileen puhaltamisesta, ym. kulissilöpinää. Toisaalta onhan olemassa myös ilmapiiriltään kelvollisia yrityksiä pätevine johtajineen, mutta niitä firmoja ja semmoisia työpaikkapäättäjiä soisi olevan runsaamminkin.
- harvan kantti..
Kestää palkata alaisekseen itseään pätevämpää ja vanhempaa..
- Töihin haluava
Olen nyt työllisyyskurssilla alalla, jolla huutava työvoimapula. Kaikki ao. alan koulutuksen saaneet saivat heti työpaikan. Muun koulutuksen omaavat 30v ovat saaneet työpaikan. Jäljelle jäänyt sellaiset yli 45 v. lähinnä naisihmiset.
Tällä kurssilla vasta huomasin miten ikärasismi on näin hurjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302846Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081837Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171810- 171424
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731340- 241255
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431248Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311028
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa971007