Uusi Liitto

Jumala lupasi tehdä Uuden liiton
sen Israelin heimon kanssa,
jonka Hän oli tuonut pois Egyptin maasta (Jer 31).

Lupaus toteutui, kun Jeesus ojensi viinin opetuslapsilleen,
Israelin jälkeläisille, ja sanoi: "Tämä on Uusi liitto ..."

Myöhemmin nämä opetuslapset ymmärsivät,
että myös pakanat pääsevät osallisiksi tähän Uuteen liittoon.

6

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missions

      Entäs mten ennen kristuksen aikaan muualla maan äärillä olevat pelastuivat? Eihän ollut ristinsanomaa, vai millä tavalla he löysivät jumalan? juutalaisilla oli omat erityisehdot pelastumiseen, mitä raamatusta nyt ainakin ilmenee hyvinkin selkeästi. .

      • pyh!

        Höpönlöpön.

        Jeesuksen risti heidätkin pelastaa.

        Hepr. 9:15 "Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön."

        Ristinsanoma on ollut olemassa heti lankeemuksesta saakka vertauskuvien avulla. Lue. 1. Moos. 3:15.


      • Missions
        pyh! kirjoitti:

        Höpönlöpön.

        Jeesuksen risti heidätkin pelastaa.

        Hepr. 9:15 "Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön."

        Ristinsanoma on ollut olemassa heti lankeemuksesta saakka vertauskuvien avulla. Lue. 1. Moos. 3:15.

        pyh:ille miten on voinut n.5000 v sitten amazonin metsissä asuva heimo pelastua sinun antamillasi tiedoilla, eihän heillä ollut raamatun tietoja asioista?


    • Nuo ihmiset astuvat ikuisuuskohtaloonsa viimeisen tuomion kautta.

      Sitä ennen on ollut jo tuomioita muun muassa meille,
      jotka kuulumme Kristuksen morsiusjoukkoon.
      Eli meidät tuomitaan heti ylösoton jälkeen
      Kristuksen tuomioistuimen edessä. Se on palkintotuomioistuin.
      Mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka Kristuksessa ovat.

      Mutta ne ihmiset, jotka eivät kuulu tuohon Kristuksen morsiusjoukkoon,
      tuomitaan viimeisellä tuomiolla eli Valkean Valtaistuimen edessä,
      ja tuomion jakoviiva kulkee siinä,
      rakastivatko nämä ihmiset Valkeutta vai Pimeyttä. Jeesus sanoi:

      "Mutta tämä on tuomio,
      että Valkeus on tullut maailmaan,
      ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta;
      sillä heidän tekonsa olivat pahat."

      Eli jokainen ihminen on elämänsä aikana kuitenkin tehnyt
      tuon valinnan Valkeuden ja Pimeyden välillä.
      Indikaattorina on ihmisen sisimpään kirjoitettu Jumalan laki.
      Siis omatunto.

      Jos haluat saada tuntumaa siihen,
      mistä Raamattu puhuu,
      kun se puhuu Valkeudesta ja Pimeydestä,
      niin lukaise omasivustoltani pääsivuista kaksi
      http://kalamos.omasivu.fi/pimeys/
      http://kalamos.omasivu.fi/valkeus/

      • Missions

        Mitä ovat itämaiset uskonnot ym. niistäkin uskonnoista löytyy Kaikkivaltias Jumala?

        Ajattelen sitä että olisiko oikea kaikkialla oleva Jumala mahdollisesti ilmaisut itsensä kansanheimoille eriytyvillä tavoilla, josta ihmiset kääntäneet oppinsa astettain omaan kaapunsa.

        Eihän voida esim. kiinan väestön tuhansia vuosia olevia uskontoja saattaa vääräksi , jos kerran heillä ei ole koskaan mitään muuta ollut. Yleensä ihmiset omaksuvat maan sekä isien uskon. Mietin vain universaalisesti näitä asioita, eikös Jumala ole oikeudenmukainen?


      • Missions kirjoitti:

        Mitä ovat itämaiset uskonnot ym. niistäkin uskonnoista löytyy Kaikkivaltias Jumala?

        Ajattelen sitä että olisiko oikea kaikkialla oleva Jumala mahdollisesti ilmaisut itsensä kansanheimoille eriytyvillä tavoilla, josta ihmiset kääntäneet oppinsa astettain omaan kaapunsa.

        Eihän voida esim. kiinan väestön tuhansia vuosia olevia uskontoja saattaa vääräksi , jos kerran heillä ei ole koskaan mitään muuta ollut. Yleensä ihmiset omaksuvat maan sekä isien uskon. Mietin vain universaalisesti näitä asioita, eikös Jumala ole oikeudenmukainen?

        Ei mikään oppi tai uskonto ketään pelasta. Meidät pelastaa Herra.
        Ja Herra taas tietää pelastaa ne, jotka rakastavat Valkeutta.

        Jos luit nuo avaukseni, niin tiedät,
        että Jeesus on tuo Totinen Valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen.

        Siis Jeesus on Herra, joka pelastaa.
        Eikä ole muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe