In English

Varoittava esimerkki

Kuinka helppo ihmisiä onkaan manipuloida .
Derren Brown osoittaa alla olevissa videoissa kuinka helppoa se on - pieni joukko ihmisiä joista yksi uskoi Jumalaam ja loput olivat ateisteja .. kunnes ..

http://www.dailymotion.com/en/relevance/search/Derren Brown -instant conversion- part 1/1#video=xmbh4q

http://www.dailymotion.com/en/relevance/search/Derren Brown -instant conversion- part 1/1#video=xmbh5g

ja heistä tuli "uskovia" niin sanoakseni " kerta heitolla ".

Saanpttakoon tämä : Kyll'ä Jumala on minunkin elämässäni, mutta en löytänyt uskoa tällä tavalla - olisivatko nämä videolla olleet yhä uskovaisia jos heille ei olisi kerrottu jälkeenpäin että heitä on manipuloitu hypnoosilla.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

Oikea usko on vain sellaisella, jonka Pyhä Henki on synnyttänyt uudesti, joten eivät nuo oikeasti uskossa ole.

• >>> Oikea usko on vain sellaisella, jonka Pyhä Henki on synnyttänyt uudesti, joten eivät nuo oikeasti uskossa ole. >>>

Tämä "oikea usko" on kyllä hieno ja mahtava juttu ja eniten oikeaa uskoa on tietenkin amerikkalaissa lahkoissa ja epäilen, että Jeesus oli todellisuudessa amerikkalainen.

Mitenkäs tämä sinun Pyhä Henkesi sitten todennetaan, että hän todellakin on läynyt synnyttämässä uudelleen kyseisen lahkon papiston uuden rahoittajan?

Käveleekö hän paikalle, esittelee itsensä, kättelee juhlavieraat ja sitten kaikki tietävät, että nytpä meillä on oikea usko, jota muilla ei ole, hä hä hää!

Vai onko olemassa geenitesti, jolla oikea usko saadaan selville?

Vai selviääkö oikea usko sillä, miten tarkasti noudattaa jonkin aavikolla asuneen kivikautisen heimon kansantarinoiden sääntöjä?

Vai onko se vain niin, että kuka koviten huutaa ilmoille omaa oikeinta uskoaan, niin suurinta meteliä pitänyt voittaa ja sitten muiden pitää myöntää, että hänellä on oikein usko?

• uskoja on.
        bushmanni kirjoitti:

>>> Oikea usko on vain sellaisella, jonka Pyhä Henki on synnyttänyt uudesti, joten eivät nuo oikeasti uskossa ole. >>>

Tämä "oikea usko" on kyllä hieno ja mahtava juttu ja eniten oikeaa uskoa on tietenkin amerikkalaissa lahkoissa ja epäilen, että Jeesus oli todellisuudessa amerikkalainen.

Mitenkäs tämä sinun Pyhä Henkesi sitten todennetaan, että hän todellakin on läynyt synnyttämässä uudelleen kyseisen lahkon papiston uuden rahoittajan?

Käveleekö hän paikalle, esittelee itsensä, kättelee juhlavieraat ja sitten kaikki tietävät, että nytpä meillä on oikea usko, jota muilla ei ole, hä hä hää!

Vai onko olemassa geenitesti, jolla oikea usko saadaan selville?

Vai selviääkö oikea usko sillä, miten tarkasti noudattaa jonkin aavikolla asuneen kivikautisen heimon kansantarinoiden sääntöjä?

Vai onko se vain niin, että kuka koviten huutaa ilmoille omaa oikeinta uskoaan, niin suurinta meteliä pitänyt voittaa ja sitten muiden pitää myöntää, että hänellä on oikein usko?

Kuka sinä Bushmanni olet, evoluution tulostako vai luotu, Luojan käsialaa.

Siitä on hyvä lähteä liikkeelle, niin päästään uskon asioihin käisiksi.

• Tärkeintähän on uskoontulo - uudestisyntyminen. Mutta moni kompastuu siihen, että väärällä tavalla tahi kepulikonstein ulosvedetty hengelliseen syntymään.
      Kukaan meistä ei kuitenkaan olisi uskossa, ellei Jumala houkuttelisi tavalla jos toisella. Ateistit osaavat manipuloida kääntämään selän Jumalalle, sulkemaan Kristuksen pois räkningistä.

Apt. 26:27
      Uskotko profeettoja, kuningas Agrippa? Tiedän, että uskot."
      28 "Vähälläpä luulet tekeväsi minusta kristityn", Agrippa sanoi.
      29 "Vähällä tai paljolla", vastasi Paavali. "Suokoon Jumala, että niin sinusta kuin teistä kaikista muistakin, jotka minua tänään kuulette, tulisi sellaisia kuin minä olen -- näitä kahleita lukuun ottamatta."

Luuk. 16:
      8 Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset.
      9 Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin.
      10 Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.
      11 Jos siis ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille uskoo sitä, mikä oikeata on?

Matt. 10:16
      Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.

Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1525
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1043
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      911
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      890
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      743
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76