Totuus vai epätotuus?

kahden vaiheilla

Onko Jehovan todistajilla sittenkin totuus?

Onko mitään totuutta olemassakaan?

10

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dellefong

"Onko Jehovan todistajilla sittenkin totuus?"

-ei ole.

"Onko mitään totuutta olemassakaan?"

ei voi tietää. tuskin jos ainoana lähteenä pitää käyttää raamattua. Se on liian hassu kirja, että sitä voisi pitää totuuden lähteenä.

Jos totuus on, enkeli tai herra voi tulla itse kertomaan sen.

• Miksi kaikki asiat pitäisi kyseenalaistaa ? Pelkäämmekö uskonnollista totuutta ?
      Myömnämme sisimmässämme, että asia on esin tavalla A. Silti ajattelemme
      tavalla B. Emme uskalla ajatella niinkuin asiat ovat. Jos kysyjälle tulisi enkeli
      kertomaan asiasta ( uskonnollisesta totuudesta, uskoisitko siihen ?)

• zxc567

Miksi kaikki asiat pitäisi kyseenalaistaa ?

-että voisimme varmistua siitä onko kyseessä totuus

• Rintti-

>> Miksi kaikki asiat pitäisi kyseenalaistaa ?

Kyseenalaistat itsekin asioita. Miksi vain niitä joita vartiotorni asettaa kyseenalaistettavaksi? Kyseenalaistaminen tuo ymmärrystä. On paremmat syyt uskoa sellaiseen, mikä kestää kyseenalaistamisen. Kritiikin edessä kaatuvan voi puolestaan hyvillä mielin jättää omaan arvoonsa - vaikka sen julistaja sinua tästä hyvästä miten uhkailisi.

Yksinkertainen uskoo joka sanan, mutta mielevä ottaa askeleistansa vaarin.

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset;
           he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja
           tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.

Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko,
           mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

• rehellisyyyys

"Miksi kaikki asiat pitäisi kyseenalaistaa ? Pelkäämmekö uskonnollista totuutta ?"

Niin, miksi et samantien heittäydy vaikka muslimiksi? Miksi kyseenalaistat islamin ja tuhannet muut uskonnot?

Sen puolesta on olemassa lähes absoluuttiset todisteet ettei Jehovan todistajien uskonto ole Jumalallinen totuus. Kuten monien muidenkin uskontojen kohdalla.

On siis mieletöntä valehdella itselleen. Mutta useimmille uskoville asian mielekkyys onkin tärkeämpää kuin rehellisyys.

• Rintti-

Totuus ei ole ideologia, joka sinun olisi valittava ummikkona, minkä jälkeen olisit velvoitettu pitämään siitä kiinni omaatuntoasi venyttäen. Asioita ei voi niputtaa. Niitä on käsiteltävä yksi kerrallaan.

Järjestö saarnaa omaa "totuudeksi" nimittämäänsä oppia, johon kaikkien on uskottava kritiikittä - "ykseyden vuoksi". Myös silloin, kun se on valhetta. Mitä järkeä siinä on? Ei sellainen ainakaan Raamattuun perustu. Hommassa ei ole edes totuuden simentä, jos se todistetusti on vastoin jopa omia periaatteitaan.

• just noin

Kerrankin täyttä asiaa! Loistavaa!

• Joh.10.30.

Totuuden Henki,Pyhä Henki ohjaa kyllä lapsiaan,kun taas se suuri valehtelija orjineen on joutuva Raamatun mukaan hirvittävään paikkaan.Varokaa ihmiset,ettette joutuisi harhaututeksi.

• rehellinen löytää

Valitettavasti tämä on vain yksi vääristynyt lahko eritynyt pois Jumalan sanan,; Raamtun totuudesta. Jt:lla on myös oma raamatunkäännös. Ota Jeesus Kristus vastaan uskossa rukouksella syämeesi niin uudestisynnyt ja pelastut. Tulet tuntemaan totuuden ja toruus on tekevä sinun vapaaksi.
      Jeesus sanoo; minä olen tie, totuus ja elämä. Ei yksikään tule Isän Jumalan tykö kuin minun (Jeesuksen kautta). Kristuksessa on totuusVarmaan kysymyksesi on aito. Rukoile sJumalaa johdattamaan sinua ja selventämän nämä asait. älä anna ihmisoppinen eksyttää sinua!

• 7yg7yg

höpöhöpö. oma uskosi ei ole sen enempää totuus kuin todistajienkaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3185
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2233
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1829
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1677
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1391
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1351
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1220
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1167
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1137
    Aihe