Tätäkö se nyt on...

Paha olla

Hei.. Ajattelin kirjotella tänne, että saisin vähän avauduttua. Tuntuu jotenki niin pahalta, kun tästä ei voi pysty kenellekään puhumaan.

Itselläni alkoi tänä syksynä pientä oksentelua silloin tällöin, jos oli syönyt aivan liikaa karkki tai sipsiä. Yleensä menee viikonloppusin herkkuja niin paljon että tulee siis niin huono olo, että ihan vaan sen takia olen joskus oksentanut.Se johtunee siitä, kun ahmin kaikki kerralla ja sitte valitten ähkyä oloa. Noh, mutta kuitenkin en ajatellut asiaa sen enempää, koska se oli niin harvoin kun oksensin. Mutta nyt muutaman viikon sisällä tästä onki tullut suurempi ongelma....

Olen ihan hoikka, en yhtään lihava. Yritän pitää herkut loitolla arkisin, ja syödä vain viikonloppuisin. Arkisin syön koulussa tuhdin lounaan ja kotona omenaa/jugurttia, koska en halua syödä liikaa. Sitten tulee niitä hetkiä kun täytyy saada jotain herkkua ja jos retkahan niin fiilis on niin maassa, että olen mennyt oksentamaan. Aluksi se oli siis semmoista,että jos arkisin retkahdin niin oksensin. Nykyään se on että vaikka tulee viikonloppu ja olen antanut itelleni luvan syödä niin olen taas niin ähky, että en näe muuta vaihtoehtoa kuin mennä oksentamaan.

Kerran tapahtui niin, että olin kavereiden kanssa arkena syömässä pizzaa. Tulin niin täyteen, että yritin nopeasti päästä kotia ja oksentamaan. Sitten tapahtui niin, että luonani oli kaveri yökylässä, kun syötii ihan hirveesti sipsiä jne.. Kunnes oli pakko mennä suihkuun, että pystyin oksentamaan.... Yhden kerran tapahtui jopa niin, että menin kauppaan hakemaan kakkua, ja tiedostin että ahmin sitä eka niin ettei enää tee mieli ja sitten oksenna....

Näiden tapahtumien jälkeen on alkanut pelottaa, että tästäkö se bulimia nyt alkaa. Kohtako en enää pääse tästä eroon niin helpolla?

Musta tuntuu, että koko elämä pyörii ruuan ympärillä. Arkena yritän välttää mitään turhia herkkuja, mutta silti mietin niitä joka päivä. Maanantaina odotan viikonloppua, että saan syödä herkkuja, mutta kun viikonloppu tulee, niin syöminen menee överiks ja oksennan. Eli jos en söis herkkuja mahaani ihan täyteen, ei mulla olis tarvetta oksentaa. Mutta miten sitä nyt pystyy estämään itseä syömästä jotain mitä haluaa kovasti joka päivä.

Tää paha olo vaan pahenee, kun kuulee kuinka muut elävät terveellistä elämää, käyvät salilla, syövät hyvin ja laihtuvat. Sitten ahistaa niin, että tekis mieli oksentaa.

Kuhan avauduin. Helpotti oloa!

0

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        91
        1425
      2. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        154
        1127
      3. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        84
        967
      4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

        Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
        Suomalaiset julkkikset
        15
        867
      5. Mitäs nainen

        Meinaat tehdä viikonloppuna.
        Ikävä
        82
        840
      6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        40
        737
      7. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        62
        733
      8. Vedalainen metafysiikka

        Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
        Hindulaisuus
        289
        733
      9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

        Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Ikävä
        107
        718
      10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

        Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
        Ikävä
        44
        692
      Aihe