Joko on selvillä päivä, milloin helluntaikirkon tilanne Porin osalta käsitellään hovioikeudessa.
Loppusyksystä käräjäoikeus mitätöi helluntaikirkon päätöksen, jolla se oli vienyt perinteisiltä helluntailaisilta miljoonaomaisuuden.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012110116275317_uu.shtml
Joidenkin tietojen mukaan helluntaikirkko ei aio toimia käräjäoikeuden päätöksen mukaisesti ja on valittanut siitä ylempään oikeusasteeseen.
Ristin Voitto on myös puolustanut käräjäoikeudessa tuomion saanutta osapuolta, eikä ole kunnioittanut käräjäoikeuden päätöstä.
Helluntaikirkon Porin tilanne
75
535
Vastaukset
- Teologian lääkäri
Porissa kerätään jäseniä kirkkoon oikein vauhdilla. Ensin käy herra K, lähinnä iäkkäiden luona ja seuraavaksi tulee hänen rouvansa jäsenplanketin kanssa!!
Kokkosella on kiire kerätä jäseniä. Luulee,e ttä se jotenkin vahvistaisi kirkkoa hovioikeuden edessä!
Kirkkohenki on laittanut liikettä niveliin ja näyttää yhä hölmömmältä touhulta koko kirkko. Ihmiset eivät oikein käsitä jäsenyyksiään ja puheoikeuksiaan. Surullisen hupaisaa hengellistä työtä, muka sellaista!!Veikko muistaakseni kirjoitti joskus Ristin Voitossa että Jeesuksella olisi ollut enemmän kuin 12 apostoli-opetuslasta.
Pe.ku kirjoitti:
Veikko muistaakseni kirjoitti joskus Ristin Voitossa että Jeesuksella olisi ollut enemmän kuin 12 apostoli-opetuslasta.
Luukas paljastaa
"Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä."
eli yhteensä Jeesuksella oli 12 72 opetuslasta, joka on yhteensä 84 kappaletta.- tode*
pakis__ kirjoitti:
Luukas paljastaa
"Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä."
eli yhteensä Jeesuksella oli 12 72 opetuslasta, joka on yhteensä 84 kappaletta.Sana hallussa. :)
Myöhästynyttä Hyvää frendin päivää! tode* kirjoitti:
Sana hallussa. :)
Myöhästynyttä Hyvää frendin päivää!todé
ohoh, kiitos samoin. Miksi olet vielä hereillä?pakis__ kirjoitti:
Luukas paljastaa
"Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä."
eli yhteensä Jeesuksella oli 12 72 opetuslasta, joka on yhteensä 84 kappaletta.70 tai 72 (siitäkin motaa versiota)
Ortodoksit ovat osanneet jopa päätellä nimilistan tuosta joukosta ja nimittänyt myös heidät apostoleiksi.
Paavalihan ensin alkoi tekemään itse apostoleita.
http://www.ortodoksi.net/index.php/70_apostolia- tode*
pakis__ kirjoitti:
todé
ohoh, kiitos samoin. Miksi olet vielä hereillä?ei tätä nyt voi sanoa kummoiseksi hereillä oloksi. Kunhan urvotan...
pakis__ kirjoitti:
todé
ohoh, kiitos samoin. Miksi olet vielä hereillä?tode on hereillä samasta syystä kuin minäkin.
Ollaan hyvän oluen ystäviä:)
Myöhästynyttä ystävänpäivää.Pe.ku kirjoitti:
70 tai 72 (siitäkin motaa versiota)
Ortodoksit ovat osanneet jopa päätellä nimilistan tuosta joukosta ja nimittänyt myös heidät apostoleiksi.
Paavalihan ensin alkoi tekemään itse apostoleita.
http://www.ortodoksi.net/index.php/70_apostolia"Ortodoksit"
Katsoppas oikein on lueteltu, niitä on kyllä nimiluettelon mukaan 74 nimetkin ovat esillä.
Ovat vaatimattomuuttaan pyöristäneet 70 henkeen.tode* kirjoitti:
ei tätä nyt voi sanoa kummoiseksi hereillä oloksi. Kunhan urvotan...
Minä olen kuunnellut Ricolettiä radiosta suoraan Metropolitan estraadilsta tulee lähetys ja samalla olen luekellut tätä palstaa.
Urvota-sana onkin uusi sana, tarkoittaa varmaan nuokkua...?pakis__ kirjoitti:
"Ortodoksit"
Katsoppas oikein on lueteltu, niitä on kyllä nimiluettelon mukaan 74 nimetkin ovat esillä.
Ovat vaatimattomuuttaan pyöristäneet 70 henkeen.Junian vääntäneet Juniakseksi.
Ei hän sentään mies ollut.Pe.ku kirjoitti:
tode on hereillä samasta syystä kuin minäkin.
Ollaan hyvän oluen ystäviä:)
Myöhästynyttä ystävänpäivää."hyvän oluen"
sen nyt arvaan, juot oma tekoista sahtia ja kohta sanot että parempaa saa hakea Kaanaan kaupungista.
Minä kuuntelen juuri aariaa "la donna e mobile"pakis__ kirjoitti:
Minä olen kuunnellut Ricolettiä radiosta suoraan Metropolitan estraadilsta tulee lähetys ja samalla olen luekellut tätä palstaa.
Urvota-sana onkin uusi sana, tarkoittaa varmaan nuokkua...?Minun mielestä tuo sana tarkoittaa sitä että on saavuttanut lakipisteensä, juotuaan hyvää olutta riittävästi ja ylimennessään "sakan voi löytää kielensä alta", kuten Tapsakin lauleli henkilökohtaisen kokemuksensa tuopmalla rinta-äänellä.
Pe.ku kirjoitti:
Junian vääntäneet Juniakseksi.
Ei hän sentään mies ollut.no niinpäs onkin väänetty mieheksi, Andronikos (mies) on hävinnyt kokonaan pois.
vaikka selvästi Paavali tovottaa terveisiä molemmille tai saattoivat olla kukkopari?
"Terveisiä Andronikokselle ja Junialle, heimolaisilleni ja vankilatovereilleni, jotka ovat arvossa pidettyjä apostolien joukossa ja ovat olleet Kristuksen omia jo ennen minua."
"Runsaasti keskustelua on herättänyt se, mikä on Junian/Juniaksen sukupuoli ja kutsuiko Paavali häntä apostoliksi. Ennen 1200-lukua kaikki kommentaattorit Epifaniosta lukuun ottamatta pitivät henkilöä Junia-nimisenä naisena, joka oli Andronikoksen vaimo. "Pe.ku kirjoitti:
Minun mielestä tuo sana tarkoittaa sitä että on saavuttanut lakipisteensä, juotuaan hyvää olutta riittävästi ja ylimennessään "sakan voi löytää kielensä alta", kuten Tapsakin lauleli henkilökohtaisen kokemuksensa tuopmalla rinta-äänellä.
""sakan voi löytää kielensä alta", "
Ai tarkoitat että todélla on sakkaa kielensä alla ja hän on lakipisteessä :)- tode*
pakis__ kirjoitti:
"hyvän oluen"
sen nyt arvaan, juot oma tekoista sahtia ja kohta sanot että parempaa saa hakea Kaanaan kaupungista.
Minä kuuntelen juuri aariaa "la donna e mobile"minä en kyllä tykkää oluesta. Kerran olen sitä juonut koko tuopillisen Unkarissa, ihan kohteliaisuussyistä. Oli kuulemma huippua, mutta minä latkin sen alas silmät vesissä.
tode* kirjoitti:
minä en kyllä tykkää oluesta. Kerran olen sitä juonut koko tuopillisen Unkarissa, ihan kohteliaisuussyistä. Oli kuulemma huippua, mutta minä latkin sen alas silmät vesissä.
"alas silmät vesissä"
Otan osaa. vihje: seuraavalla kerralla jos joudut vatsaavaan kohteliaisuus tilanteeseen laita limsaa joukkoon, kummasti maku paranee.- tode*
pakis__ kirjoitti:
"Ortodoksit"
Katsoppas oikein on lueteltu, niitä on kyllä nimiluettelon mukaan 74 nimetkin ovat esillä.
Ovat vaatimattomuuttaan pyöristäneet 70 henkeen.aikamoinen liuta nimiä. Mistähän ovat nuo kaivelleet? Äkkiseltään tulee mieleeni mormonien siansaksan kielinen nimirepertuaari...
pakis__ kirjoitti:
no niinpäs onkin väänetty mieheksi, Andronikos (mies) on hävinnyt kokonaan pois.
vaikka selvästi Paavali tovottaa terveisiä molemmille tai saattoivat olla kukkopari?
"Terveisiä Andronikokselle ja Junialle, heimolaisilleni ja vankilatovereilleni, jotka ovat arvossa pidettyjä apostolien joukossa ja ovat olleet Kristuksen omia jo ennen minua."
"Runsaasti keskustelua on herättänyt se, mikä on Junian/Juniaksen sukupuoli ja kutsuiko Paavali häntä apostoliksi. Ennen 1200-lukua kaikki kommentaattorit Epifaniosta lukuun ottamatta pitivät henkilöä Junia-nimisenä naisena, joka oli Andronikoksen vaimo. "Varhaisimmassa taiteessa ei näy miesmäisyyttä:
http://www.stjuniashouse.com/gallery/cache/st-junias-house/st_junia2.jpg_w540.jpg
Ja silloin naisilla oli muutoinkin Pyhä sädekehä päänsä ympärillä:
http://www.lucascleophas.nl/wp-content/uploads/2012/04/Christ-calling-Deaconesses-to-serve-the-Church.jpgPe.ku kirjoitti:
Varhaisimmassa taiteessa ei näy miesmäisyyttä:
http://www.stjuniashouse.com/gallery/cache/st-junias-house/st_junia2.jpg_w540.jpg
Ja silloin naisilla oli muutoinkin Pyhä sädekehä päänsä ympärillä:
http://www.lucascleophas.nl/wp-content/uploads/2012/04/Christ-calling-Deaconesses-to-serve-the-Church.jpgOrtoboxit ovat oikella asialla kuvaustaiteessa, heille näyttää olevan naiskauneus korkeassa kurssissa.
Jumaläitee on heille kaikki kaikessa ja ihan oikein onkin, ilman jumalanäiteetä ei olisi jumalaakaan. Ortoboxeilla Jeesus on jumaläiteen pojanpoika.tode* kirjoitti:
aikamoinen liuta nimiä. Mistähän ovat nuo kaivelleet? Äkkiseltään tulee mieleeni mormonien siansaksan kielinen nimirepertuaari...
Onhan siellä Apfia (Filemonin vaimo) myös apostolien listalla.
Jostain syystä ortodoksit hyväksyy nais-apostolit, mutta Junian sukupuolen väärentävät.tode* kirjoitti:
aikamoinen liuta nimiä. Mistähän ovat nuo kaivelleet? Äkkiseltään tulee mieleeni mormonien siansaksan kielinen nimirepertuaari...
Raamatusta
"1. Kor. 1:1
Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoliksi kutsuttu, ja veli Sostenes"
Sostenes oli nimiluettelossa. Kaikki löytyy Raamatusta.pakis__ kirjoitti:
Ortoboxit ovat oikella asialla kuvaustaiteessa, heille näyttää olevan naiskauneus korkeassa kurssissa.
Jumaläitee on heille kaikki kaikessa ja ihan oikein onkin, ilman jumalanäiteetä ei olisi jumalaakaan. Ortoboxeilla Jeesus on jumaläiteen pojanpoika.Onhan ortoboxit monin verran protestantteja vanhempia kristinuskolaisia ja heidän syntyaikaan naisilla oli enemmän oikeuksia kristinuskossa.
Tässä taitaa nyt teillä helluntaikirkon kannattaja-rouvilla olevan joku kavala juoni leivottuna uunissa, kun olette johdatelleet minut pois avauksen aiheesta, mutta sentään nyt viime hetkellä terävöidyin huomaamaan.- tode*
Pe.ku kirjoitti:
Onhan ortoboxit monin verran protestantteja vanhempia kristinuskolaisia ja heidän syntyaikaan naisilla oli enemmän oikeuksia kristinuskossa.
Tässä taitaa nyt teillä helluntaikirkon kannattaja-rouvilla olevan joku kavala juoni leivottuna uunissa, kun olette johdatelleet minut pois avauksen aiheesta, mutta sentään nyt viime hetkellä terävöidyin huomaamaan.vai ovat ortoboxit monin verroin vanhempia kristinuskoisia kuin protestantit! Tuo oli juuri sitä pekun tyyliä puhua läpiä toisten päihin.
tode* kirjoitti:
vai ovat ortoboxit monin verroin vanhempia kristinuskoisia kuin protestantit! Tuo oli juuri sitä pekun tyyliä puhua läpiä toisten päihin.
"vai ovat ortoboxit..."
siis todé... kröhöm... en nyt oikein ymmärrä, kyllähän kreikkalaiskatolinen kirkko eli ortodoksit ovat paljon vanhempaa perua kuin protestantit eli tämä uskonpuhdistuksen haaraliike.
vai olenko ymmärtänyt nyt tämän jotein väärin?
:=0tode* kirjoitti:
vai ovat ortoboxit monin verroin vanhempia kristinuskoisia kuin protestantit! Tuo oli juuri sitä pekun tyyliä puhua läpiä toisten päihin.
Kristinuskon aikajanassa näkee kristinuskon suurimmat jakautumiset.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/a/ae/Kristitytkaavio-uusi.png
Helluntailaisia tuoreena jakautumisena ei ole siihen merkitty, mutta lähinnä protestanteistahan se on eronnut.
Kaaviossa näkyvät restorationistitkin on helluntailaisuutta vanhempi kristinuskon haara ja siihen kuuluu adventistit, mormonit ja Jehovan todistajat.
Tuonkin kaavion mukaan siis jehovan todistajat ja mormonit ovat kristittyjä.- pakis. (ei kirj)
Pe.ku kirjoitti:
Kristinuskon aikajanassa näkee kristinuskon suurimmat jakautumiset.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/a/ae/Kristitytkaavio-uusi.png
Helluntailaisia tuoreena jakautumisena ei ole siihen merkitty, mutta lähinnä protestanteistahan se on eronnut.
Kaaviossa näkyvät restorationistitkin on helluntailaisuutta vanhempi kristinuskon haara ja siihen kuuluu adventistit, mormonit ja Jehovan todistajat.
Tuonkin kaavion mukaan siis jehovan todistajat ja mormonit ovat kristittyjä.juu, tuota suurta skismaa muistelin jolloin kristikunta jakaantui totaaliseen eroon toisistaan, suuri skisma johtui poliittisuskonnollisista eroista.
- tode*
pakis__ kirjoitti:
"vai ovat ortoboxit..."
siis todé... kröhöm... en nyt oikein ymmärrä, kyllähän kreikkalaiskatolinen kirkko eli ortodoksit ovat paljon vanhempaa perua kuin protestantit eli tämä uskonpuhdistuksen haaraliike.
vai olenko ymmärtänyt nyt tämän jotein väärin?
:=0vähän näyttää, että et ole ymmärtänyt alkuperäisen ja oikean protestanttisen liikkeen alkuperää eli siis helluntailaisuuden. Lutheruksen haaraliike on siihen nähden nuori.
- Qumram
pakis__ kirjoitti:
Luukas paljastaa
"Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä."
eli yhteensä Jeesuksella oli 12 72 opetuslasta, joka on yhteensä 84 kappaletta.Essealaisilla on Qumranissa n. 200 parantamistaidon opiskellutta jäsentä, joista Jeesus valitsi nuo 70.
tode* kirjoitti:
vähän näyttää, että et ole ymmärtänyt alkuperäisen ja oikean protestanttisen liikkeen alkuperää eli siis helluntailaisuuden. Lutheruksen haaraliike on siihen nähden nuori.
"et ole ymmärtänyt alkuperäisen ..."
höh... sekoitat varmaan protestanttisen ja protestoida sanat keskenään.
alkuperäinen helluntailaisuus (Paavalin aikajana) syntyi protestiksi vallalla olleelle käsitykselle jumaluudesta. Jumalia oli tuolloin vain 1 kpl.Nimittäin juutalaisten Jumala nm to... voi selventää tarkemmin.
Paavali lansseerasi kirjeissään perustaessaan alkuperäisiä prostestisia helluntaiherätysliikkeitä ympäri lähi-itää, että jummalia onkin KOLME. (3)
Tästä pääsemmekin tähän tulokseen, josta yrität minua oikaista.
Helluntailaisuus on uusimpia protestanttisia liikkeitä. Tämä ei pois sulje sitä tosiasiaa, että helluntailaisuus syntyi heti Jeesuksen kuoleman jälkeen. Liike nimettiin helluntailaisuudeksi vasta noin 1800-1900-luvun taiteessa. Parempi 19-sataa vuotta myöhässä kuin ei koskaan.- KukaKirjoitti
pakis__ kirjoitti:
Raamatusta
"1. Kor. 1:1
Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoliksi kutsuttu, ja veli Sostenes"
Sostenes oli nimiluettelossa. Kaikki löytyy Raamatusta.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Raamatusta
"1. Kor. 1:1
Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoliksi kutsuttu, ja veli Sostenes"
Sostenes oli nimiluettelossa. Kaikki löytyy Raamatusta. >
- Teologian lääkäri
Surullista, perin murheellista on katsella helluntairikkoon hurahtaneiden huseerausta! Siinä ei Jumalalla ja seurakunnan Herralla ole osaa eikä arpaa!
Sortuminen tulee ja se on suuri ja järkyttävä.- Knuutti exm
Ei kai se kovin suuri voi olla, koska helluntaikirkko on pieni.
Ainakaan minua ei järkyttäisi helluntaikirkon sortuminen.
Miksi hajottajien kyhäelmän hajoaminen järkyttäisi? - helluntailainen1
Knuutti exm kirjoitti:
Ei kai se kovin suuri voi olla, koska helluntaikirkko on pieni.
Ainakaan minua ei järkyttäisi helluntaikirkon sortuminen.
Miksi hajottajien kyhäelmän hajoaminen järkyttäisi?Se mikä on Sanalla rakennettua se kestää. Helluntaikirkko ei ole siksi sortukoon.
- Kaikki yhdessä
Eikö seurakuntien varat ole kaikkien, ei vain perinteisten helluntailaisten?
Ei raha ja omaisuus ole yhteistä.
Jos se noin olisi, niin silloin minäkin voisin myydä vaikka sinun asunnon.
- tervolanmies
Koetit sitten keksiä tällaisen aloituksen, jälleen kerran. Olenkin poistattanut lähes jokaisen aiemmin aloituksesi.
- 1+14
Pe.ku kirjoitti:
Olenkin ollut tietoinen hellunnuntaikirkkolaisuudestasi.
Vai niin, sehän mielenkiintoista.
Itse kuulun kuitenkin niin sanottuun perinteiseen seurakuntaa ja ajan sitä asiaa.
Vaikka en ole kirkkokuntalainen, en kuitenkaan anna jumalattomien tulla esittelemään "visioitaan" tällä foorumilla. - Eikö olekin näin:
1+14 kirjoitti:
Vai niin, sehän mielenkiintoista.
Itse kuulun kuitenkin niin sanottuun perinteiseen seurakuntaa ja ajan sitä asiaa.
Vaikka en ole kirkkokuntalainen, en kuitenkaan anna jumalattomien tulla esittelemään "visioitaan" tällä foorumilla.Sinä tuskin päätät siitä asiasta kuka tällä foorumilla saa kirjoittaa?
- 4+20
Eikö olekin näin: kirjoitti:
Sinä tuskin päätät siitä asiasta kuka tällä foorumilla saa kirjoittaa?
Mietippä sitä.
- Knuutti exm
miksi Porin tilanteesta ei voisi keskustella? Onko keskustelujen poistattajalla tai edustamallaan taholla jotain salattavaa?
Käräjäoikeuden tuomiot ovat julkisia, jos niitä ei ole salaisiksi julistettu.
- Viipyy vielä tovin
Jos oikein tiedän, niin Porin käräjäoikeus kuuluu Vaasan Hovioikeuden tuomiopiiriin ja siellähän juttu voi odottaa käsittelyyn pääsemistä vielä puolisen vuotta. Muistaakseni Vaasan Hovioikeudella on istuntosalit Jyväskylässä ja Porissa.
- hihihiiii
helluntaiseurakuntalaiset pidättää kuin pas-kaa, kuitenki tulee aika liittyä kirkoon. vanhemmisto vaan halua leikkiä isoa johtajaa. hihulikansa repii tässä asissa kristusta
- minun asiani
Mitä jos jokainen huolehtii vain omista asioistaan.
Porilaiset vastaavat Jumalan edessä teoistaan ihan ite. minun asiani kirjoitti:
Mitä jos jokainen huolehtii vain omista asioistaan.
Porilaiset vastaavat Jumalan edessä teoistaan ihan ite."Porilaiset vastaavat Jumalan edessä teoistaan ihan ite. "
Nythän siihen on sekaantunutkin ulkopuolinen taho, joutuen vielä vastaajan asemaankin.- Knuutti exm
minun asiani kirjoitti:
Mitä jos jokainen huolehtii vain omista asioistaan.
Porilaiset vastaavat Jumalan edessä teoistaan ihan ite.Porilla on ennakkotapauksen luonne helluntaikirkon toimien suhteen koko Suomessa.
- pappi2
Seurakunta ei tarvitse mitään kirkkoa, seurakunta muodostuu eri tavalla. Ei pitäisi olla tietäväinen kun ei asioista mitään tiedä.
- se oikea valittu
hyvin tyypillistä helluntailaisten sokeutta. ensin ollaan liittymättä kun luullaan että seurakunta on oikea, sitten kuitenki liitytään h-kirkkoon. eli ei tiedetä mikä on oikea, tässä näkee kinka sielunvihollinen vie hihhulia kuin pässiä narussase oike
- piiku.
On suuri vaara meille ihmisille että katselemme sammakkoperspektiivistä kuralätäkön reunalta asioita. Sieltä huutelemme hurskaina kaikenlaista.
Kristus on seurakunnan pää, meidän edestämme annettu, että meillä olisi iankaikkinen elämä. Jos joku tekee syntiä sokeuksissaan hän vastaa siitä Jumalalle, muutoin kyllä Isä meidän opettaa antamaan anteeksi että istekkin olisi anteeksiantamuksessa.
- hihihihiih
helluntaiSEURAKUNTAlaisella on kova viha helluntaiKIRKKOlaisia kotaan ja toisin päin----
- otan osaa
Taitaa Pekulle ja kumppaneille tulla suru puseroon, jos Hovi-oikeus
kumoaa käräjä-oikeuden päätöksen.
Voi sitä itkua ja parkua. - von bulke
otan osaa kirjoitti:
Taitaa Pekulle ja kumppaneille tulla suru puseroon, jos Hovi-oikeus
kumoaa käräjä-oikeuden päätöksen.
Voi sitä itkua ja parkua.Pe.ku ei kuulu joukkoon muutenkaan. Hänhän ei kuulu jumalankansaan ja on sen vuoksi täysin ulkopuolinen ottamaan kantaa mihinkään, mikä kuuluu jumalanvaltakunnan asioihin.
Porin asia on surullinen esimerkki, mihin asiat johtavat, kun ei olla Jumalan johdossa ja tahdossa. Helluntaikirkko on ottanut "uskonaskeleen", jonka se on tehnyt omassa uskossaan.
Tähän ei Jumala totisesti anna siunaustaan. Seuraukset tulevat olemaan kauaskantoiset ja surulliset. - vapis ei ok?
von bulke kirjoitti:
Pe.ku ei kuulu joukkoon muutenkaan. Hänhän ei kuulu jumalankansaan ja on sen vuoksi täysin ulkopuolinen ottamaan kantaa mihinkään, mikä kuuluu jumalanvaltakunnan asioihin.
Porin asia on surullinen esimerkki, mihin asiat johtavat, kun ei olla Jumalan johdossa ja tahdossa. Helluntaikirkko on ottanut "uskonaskeleen", jonka se on tehnyt omassa uskossaan.
Tähän ei Jumala totisesti anna siunaustaan. Seuraukset tulevat olemaan kauaskantoiset ja surulliset.Von bulke, mitä mieltä olet vapaakirkon uskovista? Ovatko poissa Herran tahdosta, kun ovat jo viime vuosisadan alussa rekisteröityneet?
vapis ei ok? kirjoitti:
Von bulke, mitä mieltä olet vapaakirkon uskovista? Ovatko poissa Herran tahdosta, kun ovat jo viime vuosisadan alussa rekisteröityneet?
* Ei ole siitä kyse, onko rekisteröitynyt vai ei, vaan kirkkokansa lähti ja irrottautui lehijärveltä lähdettäessä IsonKirja Raamattu opistoon suojiin !
* Mikä oli se erottava tekijä, silloin, kun tämä jakautuminen tapahtui. Ja miksi juuri kirkkokansa vei opisto oikeudet ja varat ? Miksi Ristin voitto ja muu vastaava toiminta jäi kirkkoon ? Oliko n. yli 4 tuhatta se porukka joka jätti varsinaisen herätyksen perinnön. Ja vain muutama tuhat otti vallan ja sen myötä koko herätyksen omaisuuden ? Merkillinen jakautuminen . Jos tämä 4 tuhatta olisi mukana , ei Raamattuopistolla olisi mitään rahahuolia ! Harvain valta pirstosi koko herätyksen !
* Henkilökohtainen mielipiteeni on ,että asia pitää ehdottomasti sopia molemmin puolin, syytely pois ja yhdessä etsimään uutta, mutta vanhaa Jeesus tietä . Nyt molemmat ryhmät ovat aivan liian alttiita paholaisen hyökkäyksille, ei oiken voi uskoa, että siitä syntisi jotain hedemällistä- Pirkon, kirkonkirjat
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei ole siitä kyse, onko rekisteröitynyt vai ei, vaan kirkkokansa lähti ja irrottautui lehijärveltä lähdettäessä IsonKirja Raamattu opistoon suojiin !
* Mikä oli se erottava tekijä, silloin, kun tämä jakautuminen tapahtui. Ja miksi juuri kirkkokansa vei opisto oikeudet ja varat ? Miksi Ristin voitto ja muu vastaava toiminta jäi kirkkoon ? Oliko n. yli 4 tuhatta se porukka joka jätti varsinaisen herätyksen perinnön. Ja vain muutama tuhat otti vallan ja sen myötä koko herätyksen omaisuuden ? Merkillinen jakautuminen . Jos tämä 4 tuhatta olisi mukana , ei Raamattuopistolla olisi mitään rahahuolia ! Harvain valta pirstosi koko herätyksen !
* Henkilökohtainen mielipiteeni on ,että asia pitää ehdottomasti sopia molemmin puolin, syytely pois ja yhdessä etsimään uutta, mutta vanhaa Jeesus tietä . Nyt molemmat ryhmät ovat aivan liian alttiita paholaisen hyökkäyksille, ei oiken voi uskoa, että siitä syntisi jotain hedemällistäMutta, eikös siinä vanhanliiton puolella ollut niin, että perille luvattuun pääsi vain kaksi ja loput jäi matkalle alkuperäisestä porukasta.
Epäusko epäsi perillepääsyn.
Nyt helluntaiseurakunnan joukko jäi erämaahan ja vain murto-osa pääsee luvattuun maahan, eli he, jotka ovat kirkkonsa kirjoihin panneet nimensä. Taivaan kirjoista katsotaan juuri kirkon kirjat. Onko sinun nimesi kirkonkirjoissa? Liity äkkiä kirkkoon jos mielit päästä perille. - srk = kristuksen
vapis ei ok? kirjoitti:
Von bulke, mitä mieltä olet vapaakirkon uskovista? Ovatko poissa Herran tahdosta, kun ovat jo viime vuosisadan alussa rekisteröityneet?
Saattavat monessa asiassa olla pois Jumalan tahdosta.
Esim. lapsikaste hyväksytään.
Naisia paimenena ja vanhimpina.
Kirkkojohtoisuus srk:n yläpuolella ym. ym. - tieto paisuttaa..
Yhdistys on hoitanut seurakunnan taloutta hyvin 80 vuotta.
Yhdistys ei johda seurakuntaa vaan vanhimmisto, yhdistys hoitaa talousasiat.
Helluntaikirkon rakenne ei vastaa raamatun opetusta.
Kova viha, saattaa olla tottakin vaikka toisin väitetään. Vihan kantajana on lähinnä ne jotka vaatii liittymään kirkkokuntaan. Eihän viha ole mitään sen rinnalla että ensin valehdellaan ja sitten vielä ei tunnusteta syyllisyyttä. Häpeä tämä on meille kaikille uskoville ei sana suotta kehoita uudistumaan mieleltä ja hengeltä.
Kuka on suurin ( pomo) seurakunnassa on jätetty Jeesus vaille huomiota.
Jos jäsenhankintakamppailu pitää paikkansa, näen sen kiljuvan jalopeuran viimeisenä yrityksenä tässä aiheessa.
Onko määräys valtakunnallinen keskusjohdon taholta? Jäsenmäärän kasvatukseen ei muita keinoja käytettäne? Oli miten oli, yleisölle ei kaikkea kerrota.
Porissa ei tuo omaisuusasia ole olennaisin, mutta näkyy olevan Jumalan sormi mukana, mutta Hänen suunnitelmiensa mukaisesti.
Jos alussa olisi ollut kokousjärjestyksen suhteen riidaton tulos - ja se vaikka sillä kertaa ei olisi ollut omaisuuden siirtopäätös, olisi tullut taas seuraava, ja seuraava kokous. Niin kauan että tulos on kokoukset käynnistävälle taholle mieleinen.
Siksi tarvittiin ensimmäinen lykkäävä episodi.
Sitten tuli käräjäoikeuden päätös. Edessä olisi ollut sama tilanne kuin edellä kuvasin.
Siksi tarvittiin seuraava asioita lykkäävä kuvio.
Seuraavassa ajankohtaisessa vaiheessa on aika toinen, sen vuoksi tarvittiin nuo lykkäykset.Niinpä.
Mielenkiinnolla voidaan odottaa hovioikeuden päätöstä, joka lienee sama kuin käräjäoikeudellakin ja asianajajat saavat saavat helluntaikirkolta rahansa, jotka ei tällä kertaa pysähdy kymppitonniin.Pe.ku kirjoitti:
Niinpä.
Mielenkiinnolla voidaan odottaa hovioikeuden päätöstä, joka lienee sama kuin käräjäoikeudellakin ja asianajajat saavat saavat helluntaikirkolta rahansa, jotka ei tällä kertaa pysähdy kymppitonniin.En ole kysynyt, vaikka voisin.
Mikä taho on vastaajana. Yhdistyksen hallitusko?
Tässä vaiheessa on ennenaikaista muulla tavoin maksajasta keskustella, kuin että kuka on maksaja eri vaihtoehdoissa.
Jos vastaaja voittaa jutun, ei maksaja liene epäselvä.
Jos kantaja voittaa jutun, on maksajana yhdistys. Käytännössä se joka suostuu makselemaan ja on jo suostunutkin.
Entä jos yhdistys asettaa hallituksen vastuuseen. Hallituksen jäsenetkö maksavat henkilökohtaisesti? Meneekö se niin? Kovin nopeasti ei kannata vastata että ei mene.puimaaja kirjoitti:
En ole kysynyt, vaikka voisin.
Mikä taho on vastaajana. Yhdistyksen hallitusko?
Tässä vaiheessa on ennenaikaista muulla tavoin maksajasta keskustella, kuin että kuka on maksaja eri vaihtoehdoissa.
Jos vastaaja voittaa jutun, ei maksaja liene epäselvä.
Jos kantaja voittaa jutun, on maksajana yhdistys. Käytännössä se joka suostuu makselemaan ja on jo suostunutkin.
Entä jos yhdistys asettaa hallituksen vastuuseen. Hallituksen jäsenetkö maksavat henkilökohtaisesti? Meneekö se niin? Kovin nopeasti ei kannata vastata että ei mene.Helluntailähetyksen hallitus on tehnyt laittomat päätökset ja lopettamalla yhdistyksen ja siirtämällä omaisuudet helluntaikirkolle ja Salonen istui molemmissa paikoissa.
Valtakunallinen helluntaikirkkohan tässä on taustalla vaikuttanut ja heidän oma edustajansa sekä helluntailähetyksessä, että helluntaiseurakunnassa.
Kyllä se varmaan hovioikeuskäsittelynkin jälkeen asia on niin että laiton yhdistyksen purku perutaan ja miljoona-omaisuus palautuu sinne.
Mahdollisesti tulee myös uusi oikeudenkäynti jossa laittomien päätösten tekijät ovat sitten henkilökohtaisesti korvausvelvollisia, elleivät jo nyt ole ja tuskinpa he saavat jatkaa enää alkuperäisessä yhdistyksessä.- Pääkonttorin mies
Pe.ku kirjoitti:
Helluntailähetyksen hallitus on tehnyt laittomat päätökset ja lopettamalla yhdistyksen ja siirtämällä omaisuudet helluntaikirkolle ja Salonen istui molemmissa paikoissa.
Valtakunallinen helluntaikirkkohan tässä on taustalla vaikuttanut ja heidän oma edustajansa sekä helluntailähetyksessä, että helluntaiseurakunnassa.
Kyllä se varmaan hovioikeuskäsittelynkin jälkeen asia on niin että laiton yhdistyksen purku perutaan ja miljoona-omaisuus palautuu sinne.
Mahdollisesti tulee myös uusi oikeudenkäynti jossa laittomien päätösten tekijät ovat sitten henkilökohtaisesti korvausvelvollisia, elleivät jo nyt ole ja tuskinpa he saavat jatkaa enää alkuperäisessä yhdistyksessä.Yhdistyksen vuosikokous on antanut vastuuhenkilöille vastuuvapauden, eikä tuore hovioikeuden päätös vaatinyt yhteisvastuullisuutta. Kanne oli kohdistettu alkuperäistä yhdistystä kohtaan.
- täytyy kysyä
Pääkonttorin mies kirjoitti:
Yhdistyksen vuosikokous on antanut vastuuhenkilöille vastuuvapauden, eikä tuore hovioikeuden päätös vaatinyt yhteisvastuullisuutta. Kanne oli kohdistettu alkuperäistä yhdistystä kohtaan.
Puuttumatta kohdistettuihin vaatimuksiin.
Hovioikeus määräsi maksajaksi vastaajan, eli Porin Helluntailähetys ry:n.
Milloin yhdistys on pitänyt vuosikokouksen sitten 23.9.2010 ylimääräisen kokouksen jälkeen?
- Ikävä juttu
Se seurakunta voittaa jupakan, kumpi saa enemmän rahaa... Ei se ihan noin mene. Jumalan on kullat ja hopeat. Useammassa kaupungissa helluntaikirkkoon mukaan lähteneet ovat saaneet koko omaisuuden ja se pieni jäännös on lähtenyt muualle luottaen Jumalan huolenpitoon. Ei raha näissä jutuissa ratkaise. Ikävää, että uskovaiset käyvät jumalattomien johdolla oikeutta keskenään rahasta.
Aika niljakas tapa liittää kirkkoon.
Ihan kuin keskiajalta.
Ne seurakuntalaiset, jotka ei vapaaehtoisesti liity kirkkoon painostetaan "hoitokokouksessa" allekirjoittamaan liittymislomake.
Pitää muistaa että lopulta kun omaisuus on palautettu alkuperäisille omistajille, niin siellä on se entinen jäsenkunta ja hallitus.
Jäsenkunta pistänee sitten hallituksen vastuuseen tekemisistään.- DoctorT
tutkikaapa kirjoituksia!
perttijä[email protected]?site
Siellä on FAKTAA siitä, miten rosvot ja väärämieliset omaisuutta ryöstivät ja yhdistyslakia ja -järjestystä halveksivat!
JÄRKYTTÄVÄÄ MENOA!- syntistä taistelua
väittääkö tämä pertti järvinen olevansa uskovainen? eipä juuri siltä vaikuta, vaikka onpahan noita uskontoja....
- 66666
No mites tänään hovissa kävi...
- katteellaanpa
On käsittelypäiviä useampia, kait vielä ylihuominenkin.
Päätöksen tuloon menee sitten aikansa. Kauonko ne yleensä vie, ehkä yli kaks viikkoo.
- Kummaa sakkia
von bulke... onko hän Jumala, koska osaa erotella lampaat vuohista? Olisin hyvin varovainen tuomitsemaan ketään.
- v.b.
Sattuisin kurkkasin tänne ja, kuinkas ollakaan, joku eli sinä olit maininnut minut "osaamisestani erotella lampaat vuohista".
Hmm. Niin.
Missähän tuo mainitsemasi asia on tullut esille?
- demo-srk
eiks nämä helluntailaiset olekin se erityisen hengellinen porukka joka on tullut luotsaamaan lopun ajan ihmiset pelastukseen? Aika erikoisella tavalla...
puhutaan kiälilläkin niin komeesti, mahtaako olla demoniset loitsut heillä?- armolahjat
Toi on Jumalanpilkkaa , en puhuisi tohon sävyyn
- paikallinen1
Ristinvoitto on kirkkoseurakunnan kannattaja ,täytyyhän sen puoltaa omiaan.
Tosin konkurssi saattaa aukaista silmät, eivät tiedä totuudesta mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394