Noniin ongelmana on se, että miten windows-palomuurin saa käyttöön. Tietokone hherjaa kokoajan,että 1 tärkeä viesti ja kun painan sitä niin siihen tulee " Toimintokeskus voi ottaa Windowsin palomuuria käyttöön" ? ja alhaaalla lukee "ota käyttöön manuaalisesti" . Kun painan "ota käyttöön manuaalisesti" niin se menee sinne mistä sen voi ottaa käyttöön eli komentokeskukseen. Siellä on pieni litannia esim "ota windowsin palomuuri käyttöön tais poista se käytöstä." Kun painaan sitä niin siinä lukee että "käytä suositeltuja asetuksia" ja kun sitä painaa niin ei tapahdu mitään...
KIITOS paljon jos saa apua kiireisesti!
ps. EN OSANNU OIKEIN SELITTÄÄ!)
En osaa laittaa palomuuria päälle!APUA!
32
1703
Vastaukset
Mikä virustorjunta sinulla on käytössä? Jos siinä on oma palomuuri niin Windows ei voi ottaa omaansa käyttöön.
- dthtyjrtjh
Mulla on Windows defender.... sanon vielä , että siihen tulee teksti: Komentokeskus voi ottaa windowsin palomuuria käyttöön.
onko joku virhe? Se ei kumminkaan ole sen ongelma vaan miten saan sen päälle(palomuurin)??? Silloin palomuuri pitäisi kyllä olla automaattisesti käynnissä. Olet jo varmaan kokeillut koneen uudelleen käynnistystä? Jos olet niin kokeile palauttaa Windows muutama päivä taaksepäin palautuspisteiden avulla.
- dthtyjrtjh
Kone on ollut jo joulusta asti käytössä...... En tiedä, että onko virhe itse ilmotuksessa tai jossakin muussa... Tarkoitan ilmoituksella siis sitä,että kone herjaa tärkeää viestiä vaikka palomuurin pitäisi kyllä olla jo päällä...
Oletko kokeillut tätä: http://support.microsoft.com/mats/windows_firewall_diagnostic/fi
- dthtyjrtjh
Juu olen mutta ei toiminut windows 8:lla :(
Ärsyttää kun ei windows kaupasta pysty lataamaan mitään tuotetta kun valittaa palomuurista!
Pitäskö ladata joku muu palomuuri? - dthtyjrtjh
Olisin todella kiitollinen jos joku tietäisi asian .....
- optiosanktio2
"Ärsyttää kun ei windows kaupasta pysty lataamaan mitään tuotetta kun valittaa palomuurista!"
Eli eikös tuon mukaan sinulla ole se palomuuri käytössä,,,, alussa kyselet miten sen saa käyttöön!!! ;))
En tiedä korjaisko seuraava toimenpide komentokeskuksen antamaa ilmoitusta.
Ota palomuuri pois käytöstä, käynnistä kone uudelleen ja ota sen jälkeen takaisin käyttöön mutta katkaise verkkoyhteys ennen kuin teet tuota kokeilua. - dthtyjrtjh
Leikitään, että olisin nyt ohjaus paneelissa.. painan : "järjestelmä ja suojaus" sitten painan sieltä "windowsin palomuuri" . Siihen aukeaa valikon tapainen juttu jossa on vasemmalla tekstejä jota voi painaa. painan "Ota windowsin palomuuri käyttöön tai poista se käytöstä" ... Siihen aukeaa "mukauta asetuksia" paikka ja ylhäällä lukee: "Mukauta kunkin verkkotyypin asetuksia" (isolla sinisellä tekstillä)
. Ja alempana on laatikko jossa on tälläisiä tekstejä: "
Päivitä palomuurin asetukset
Windowsin palomuuri ei käytä tietokoneen suojaamiseen suositeltuja asetuksia
Oikeallla on laatikko jossa on painike: "Käytä suositeltuja asetuksia" painan sitä ja tietokone lataa hetken.
Kun latausympyrä on hävinnyt niin ei tapahdu mitään.
Painan kuitenkin alhaalla olevaa OK painiketta.
Tuosta operaatiosta ei illmeisesti ole apua.. - dthtyjrtjh
• ja lisäksi vielä, että windows-kauppa valittaa siis tälläistä: "Sovellusta ei voitu asentaa, koska windowsin palomuuri ei ole käytössä. Ota windowsin palomuuri käyttöön ja yritä uudelleen."
Tuollainen tulee windowin kaupassa... - optiosanktio2
Minulla on F-secure ja johtuneeko siitä että en löydä aivan noin noita asioita kuin sinä kirjoitat.
"Ota windowsin palomuuri käyttöön tai poista se käytöstä" ... Siihen aukeaa "mukauta asetuksia" paikka ja ylhäällä lukee: "Mukauta kunkin verkkotyypin asetuksia" (isolla sinisellä tekstillä)... näin minullakin mutta...
....Tuota laatikkoa "Päivitä palomuurin asetukset".. ei minulta löydy ainakaan tuolta kohtaa...??!!
...kai siksi kun minulla on tuo palomuuri käytössä F-securen mukana tuleva eli paranneltu Windowsin oma.
Tätäkään minulta ei löydy... "Käytä suositeltuja asetuksia" painan sitä ja tietokone lataa hetken.
Kun latausympyrä on hävinnyt niin ei tapahdu mitään.
Painan kuitenkin alhaalla olevaa OK painiketta. ....
..... saattoi auheuttaa sen että palomuurin säädöt meni oletusasetuksiin..???
... ja jos... niin se taas tarkoittaa sitä että joillekkin uusille ohjelmille pitää antaa lupa tulla palomuurista läpi..!!
Katsoppa kohdasta "salli sovelluksen tai ominaisuuden tietoliikenne Windowsin palomuurin läpi"... onko siellä ruksi kohdassa Kauppa ja ellei ole niin estääkö sen puuttuminen tuohon widows-kaupan valitukseen..!!??
Ja vielä yksi asia josta en ole täysin varma koska en voi sitä tässä nyt testata mutta muistelisin että kun W8:ssa on Essentials-virustorjunta ohjelma niin silloin ei pitäisi Defenderin olla enää toiminnassakaan vaikka kirjoituksestasi saa sen kuvan että se sinulla olisi. Miten on...?- sama optio....
Korjaus edelliseen (muisti heitti) eli Essentialsia siinä ei tosiaan ole vaan mainostettiinko niin että on parranneltu Defender....! ja sisältääkö tuo jo palomuurin eli näin ollen erillistä palomuuria ei tarvita... harmi kun menee arvaukseksi koska en voi asiaa nyt tarkistaa.
- Win-7 pro
Poista se "F-sucker" ja activoi tämä Win-kasin mukana "maksettu" Windows Defender ja sillä siisti !
- Pallomuurila
sama optio.... kirjoitti:
Korjaus edelliseen (muisti heitti) eli Essentialsia siinä ei tosiaan ole vaan mainostettiinko niin että on parranneltu Defender....! ja sisältääkö tuo jo palomuurin eli näin ollen erillistä palomuuria ei tarvita... harmi kun menee arvaukseksi koska en voi asiaa nyt tarkistaa.
Windows7 ja Windows8 on palomuuri, tuo msessentials tai win8 defender ei liity palomuuriin millään tavalla.
Kaikissa Windows8 on jo vakiona palomuuri ja virustorjunta. - sama optio
Pallomuurila kirjoitti:
Windows7 ja Windows8 on palomuuri, tuo msessentials tai win8 defender ei liity palomuuriin millään tavalla.
Kaikissa Windows8 on jo vakiona palomuuri ja virustorjunta.Joo näin on, minulla meni asiat niinkuin senatsakasin-tyyliin mutta lopputulos kai nyt selvisi tuosta kommentistasi.
- dthtyjrtjh
Koitin ton optionsanktion 2:n ohjeita seuraten tota juttua....
Katsoppa kohdasta "salli sovelluksen tai ominaisuuden tietoliikenne Windowsin palomuurin läpi"... onko siellä ruksi kohdassa Kauppa ja ellei ole niin estääkö sen puuttuminen tuohon widows-kaupan valitukseen..!!??
Kun painoin "salli sovelluksen tai ominaisuuden tietoliikenne Windowsin palomuurin läpi" niin tuli taas tuollainen "päivitä asetukset. Windows ei käytä ........... " ja vieressä oli edelleen se käytä suositeltuja asetuksia... :(
Olen kiitollinen jokaisesta vastauksesta !
Pitääköhän kysyä joltain asiantuntialta(online tuesta) neuvoa vielä enemmän...- dthtyjrtjh
Niin ja kokeilin vielä painaa sitä "lisäasetukset" painiketta niin tulee tälläinen jutuska: "Virhe avattaessa Windowsin laajennettu palomuuri - laajennusta .
Virhe koodi:0x6D9 - optiosanktio2
dthtyjrtjh kirjoitti:
Niin ja kokeilin vielä painaa sitä "lisäasetukset" painiketta niin tulee tälläinen jutuska: "Virhe avattaessa Windowsin laajennettu palomuuri - laajennusta .
Virhe koodi:0x6D9Jep, minulla loppu nyt eväät/neuvot, osasyy kai siinä että minä en löydä aivan kaikkia noita kohtia omalta koneeltani, ehkä siksi että olen asentanut F-secure IS2003 ja se varmaan muuttanut tuota palomuuri juttua ja muistin varalta miten kaikki oli ennen tuon FS:n asentamista menee pieleen.
Hieman oudolta kyllä tuntuu tuo ongelmasi mikäli sinulla on W8 asennettuna perusasetuksin mitään muuttamatta. Mihinkään vastaavaan en ole törmännyt noin 7 vuoden aikana kun olen asennellut useaan kertaan XP, Vista, w7 ja w8 eri koneille Recovery levyiltä puhtaana asennuksena.
Maailmassa on monta ihmeellistä.... jne toivottavasti joku vielä löytää sinulle ratkaisun että saat toimimaan W8:n niin kuin sen alun perin pitäisi.
- dthtyjrtjh
Kiitos optiosanktio2 !! En tiedä jos ongelmana on se että minulla on joku turha mcfee tai joku sellainen..
- Win-8 pro
Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin poista kaikki virustorjunta ohjelmat ja activoi se kasin mukana tullut DEFENDER ja unohda se "palomuurin" etsintä, sillä seiskassa ja kasissa se on jo asennettu OS.än mukana, sekä muista asentaa kaikki päivitykset, mitä Microsoft ehdottaa, niin alkaa se läppis pelaamaan okey dokey !!!!!!!!
- dffghgf
EN edes välttis osaa poistaa niitä ohjelmia...Miten palomuurin päivitetään(asetukset)
- mene kouluun
Eiköhän se olisi asiallista hiukan opetella tietokoneen käyttöä, sillä olet saanut jo riittävästi apua vaikerukseesi, joten alkaa loppumaan neuvot ja ohjaukset !
http://www.microsoft.com/fi/fi/default.aspx
- Win-7 pro
Tämä ketju olikin sitten "Huu Haa" Ts. Linux hihhulin aloittama "ajanviete", kuten niin monet aijemmin !
Onko se todella niin ankeaa elää "pohja mudassa" ?
Jos se "open OS" on mitä sitä mainosretaan, niin koodatkaa se linux rypistys toimivaksi käyttöjärjestelmäksi, mutta eipä taida onnistua, kun se tieto ja taito puuttuu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos se ubutubunti ei ole toimiva, niin ainahan voi siirtyä WINDOWSIIN ja nauttia toimivasta OS,stä ! - dffghgf
Kaikka turhat ohjelmat poistettu jo aikoja sitten ja nyt pitäisi ruveta itse miettimään neuvoa . Kiitos optionsanktio ja muut , mutta Win-7 pro:n teksti oli vähän turhaa
Pitää varmaan kysyä täysin asiantuntian apua. - Sama ongelma minulla
Minulla nyt uuden koneen ja Windows 8:n kanssa sama ongelma :(
Löysitkö apua?
Ihan kuin toiminto Windows 8:ssa olisi viallinen, "Ota käyttöön"-painike ja muutkin valinnat voi kyllä tehdä, mutta ne eivät ota toimintaa käyttöön. Virheilmoitusta ei edes tule. Palomuuri yms. ei vain mene päälle. - dffghgf
" Ihan kuin toiminto Windows 8:ssa olisi viallinen, "Ota käyttöön"-painike ja muutkin valinnat voi kyllä tehdä, mutta ne eivät ota toimintaa käyttöön. Virheilmoitusta ei edes tule. Palomuuri yms. ei vain mene päälle. "
Kuvailit asian ihan samanlailla kuin minulla se on...
Onkohan windows 8:ssa joku virhe...
En ole löytänyt apua :(- repikää siitä
Virhe on kasin käyttäjässä ! Plomuuri on kasissa "oletuksena" ja myös DEFENDER, joten....................?
- dffghgf
niin on, mutta mitä se ceississä helpottaa?
- abcd....jne.
>>>ceississä
- dffghgf
case= tapaus , ceissi= tapaus ;)
Tää windows 8 temppuilee muutenkin tässä koneessa. esim.
windows 8sähköpostissa on linkki ja kun sitä painaa se ei toimi, "mitkä ovat suositellut asetukset?" painike ei toimi, windowsin bingissä on esim johonkin linkki ja se ei toimi ja paljon muita tälläisiä juttuja.
Kiitos . . , . , . , . , . , . , . , . , . , . , . , . , . ,
ps. Windowsin palomuurin asetukset pitäisi olla tälläisiä http://www.youtube.com/watch?v=PO1ShTipXJ8 MULLA EI !!!- dffghgf
dffghgf kirjoitti:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-performance/can-not-turn-on-windows-firewall-in-windows-8/ae269138-ae96-401b-b345-57e0db1ce4ac
Mulla on sama ongelma!!!!ja olisi pitänyt lisätä tuohon....
Eli: painoin Winkey R ja kirjoitin services.msc tuon tuloksena aukesi "palvelut" tila. Siellä on erinlaisia palveluita iso lista. Etsin sieltä windows palomuuri ja käynnistystapa oli automaattinen. Painoin kuitenkin "Käynnistä palvelu" se latasi latauspalkin noin puoleen väliin kunnes tuli : " Windows ei voinut käynnistää toimintoa Windowsin palomuuri sijainnissa Paikallinen tietokone. Lisätietoja on järjestelmän tapahtumalokissa. Jos palvelu ei ole Microsoftin palvelu, ota yhteys palvelun myyjään ja kerro tapahtumakohtainen virhekoodi 5. "
eli tuli tuollainen jutaska tuohon........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.546129Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652733Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181854- 1461816
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341702Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181660Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281460- 1021457
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411196Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163