Miten luottaa enää koskaan?

Särkynyt sydän

Pitkäaikainen parisuhteeni päättyi muutama kuukausi sitten tavalla, jota en koskaan olisi osannut kuvitella edes pahimmissa painjajaisissani. Siihen liittyi niin paljon julmia tekoja miehen puolelta, etten niitä ala selittämään...

En ole vielä edes alkanut toipua erosta, räpiköin päivästä toiseen, hyvä kun saan hoidettua lapsen ja työn kunnialla. Viime aikoina on alkanut ihmisiltä tulla kyselyjä ja kommentteja uudesta suhteesta. "olet vielä nuori, ehdit vielä lisää lapsiakin saamaan, kohta sieltä tulee mies kuka vie jalat alta" jne jne.

Tiedän, ettei kukaan noita kommentteja pahalla sano. Itse vaan koen ne niin tyhjiksi. Tyhjiksi sen takia, etten näe itselleni enää parisuhdetta. En vain tiedä miten koskaan voin enää luottaa niin paljon, että päästäisin ketään sydämeeni. En halua joutua kokemaan samoja julmuuksia kuin mitä koin edelliseltä mieheltä. Mieheltä, jonka kuvittelin olevan täysin erilainen kuin mitä hän on osoittautunut olevan...

Järki sanoo, että ajattelen eri tavalla kunhan olen selvinnyt pahimmasta mutta vaikka kuinka yritän ajatella että itselle on vain annettava aikaa, minulla on todella vahva tunne siitä ettei aika auta. Ei tämä miksikään muutu kymmenenkään vuoden päästä, suhdepolku on osaltani loppuunkuljettu. Olen luonteeltani ollut hyvinkin positiivinen ja elämäniloinen ja mielestäni minulla on ollut paljonkin rakkautta annettavana, mutta en enää löydä noita piirteitä itsestäni. Tuntuu, että olen kadottanut sellaisen osan itsestäni lopullisesti mistä pidin itsessäni puhumattakaan siitä, että itsetuntoni on nykyään olematon. Ainoastaan lapseni herättää minussa elämäniloa, kaikki muu tuntuu harmaalta.

Kuulen jatkuvasti tarinoita ympäriltä ikäisistäni suunnilleen samassa elämäntilanteessa olevista ihmisistä (kolmekymppisistä pienten lasten vanhemmista) ja hyvin tyypillistä on, että muutaman kuukauden päästä erosta ihmisillä on jo uudet kumppanit. Tunnen itseni jotenkin "vialliseksi" kun en pysty edes ajattelemaan koko asiaa ja ahdistun kun ihmiset puhuvat koko asiasta... Hymähdän vain jotain epämääräistä vastaukseksi ja vaihdan puheenaihetta...

Miten te, jotka olette kokeneet rankan eron ja tulleet petetyiksi, olette löytäneet luottamuksen niin että olette voineet aloittaa uuden suhteen? Miten aikakaan voi tähän auttaa?

28

1839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaus Vastuu Valta

Tarviiko sun tostakin ottaa taakkaa ja murehtia tulevaa? Et ole kellekään velkaa mitään, eikä kenenkään ole pakko alkaa uusiin suhteisiin jos ei halua. Taidat olla aika ankara itsellesi ja luulet että sun pitää tietää ja päättää kaikki nyt.

Sanoitkin jo tossa että lapsen ja työn hoitamisessa on haastetta riittävästi, sen lisäksi ainoa josta huolehtisin asemassasi olisi oma hyvinvointi, että ehtisit tehdä kaikkea mistä nautit. Lukea hyvää kirjaa tai leipoa tai lenkkeillä tai käydä teatterissa, mikä nyt vaan on sellaista mistä nautit. Antaa miespopulaation nyt odottaa jossain siellä meisselimaailmassa, ei sinne pakko kenenkään ole rynnätä.

• Särkynyt sydän

Kiitos kommentistasi.

Ehkä olen toisinaan liian ankara itselleni, en ole osannut ajatella tuota... Sain itseasiassa pomoltani vastaavan kommentin jokin aika sitten. Hän arvioi työsuoritukseni erinomaiseksi, mutta sanoi että välillä voisin olla lempeämpi itselleni kun olen aika armoton itselleni pienistäkin epäonnistumisista.

Taidan olla myös hiukan malttamaton, haluaisin asiat järjestykseen heti... Yritän kyllä huolehtia itsestäni tekemällä asioita joista olen aikaisemminkin nauttinut ja tiedostan itsestään huolehtimisen tärkeyden. En vain tunnu osaavan nauttia enää mistään ja kaikki tuntuu niin harmaalta. Sen harmauden keskellä ihmisten kommentit ja kyselyt vain ärsyttää ja mietin mikä vika minussa on kun en ole innoissani edes ajatuksesta aloittaa uutta suhdetta joku päivä. Se vain tuntuu mahdottomalta...

Kuka mies edes haluaisi kaltaistani naista, jolla on menneisyydessä enemmän haamuja kuin Ghostbusterseilla oli jahdattavanaan... Tuntuu, että olen "pilalla", epäkelpo suhteeseen kaiken menneisyydessäni tapahtuneen takia (ei vain tämän rumasti päättyneen eron) enkä tiedä olenko tarpeeksi vahva päästäkseni niistä täysin yli niin, että löydän itsestäni luottamuksen uudelleen.

Kuulostan säälittävältä, tiedän sen... Yleensä minä olen ollut se vahva, johon muut tukeutuu ja löydän ratkaisut ja blaah blaah mutta nyt minusta on tullut epävarma kyynikko enkä pidä itsestäni lainkaan tällaisena. Haluan löytää ulospääsyn tästä olotilasta, mutta en tiedä miten se tapahtuu. Terapeutillekin olen jo puhunut, mutta se ei tunnu ainakaan vielä vieneen mihinkään...

• voimia

Sinun täytyy saada surra kariutunut suhteesi rauhassa, kyllä se elämä sitten ajan kanssa sieltä vihdoin voittaa ja usko pois olet myös sinä valmis uuteen rakkauteen kun olet sinut ns. entisen elämäsi kanssa. Huono ja epäkelpo et ole nuo tunteet ovat aivan normaaleja....
      Kaikilla meillä on menneisyys ja menneisyytenä se myös pysyy.... ei sinuakaan sen vuoksi kukaan tuomitse..... se on sitä elettyä elämää joka tuo elämänkokemusta.....
      Olen itse käynyt kaksi eroa läpi ja nuo sinun tunteesi ovat hyvin tuttuja..... nyt elän aivan ihanan miehen kanssa avoliitossa...... siis toivoa aina on.... tsemppiä sinulle ja lapsellesi =D

• Särkynyt sydän

Kiitos kauniista sanoista.

Ihana kuulla onnellisiakin tarinoita, ehkä se onnellisuus joskus vielä kohtaa minutkin...

• Itke vain

Ole ylpeä siitä, että hoidat lapsen ja työn kunnialla. Se on paljon se.

Suru ja pettymys on pakko käydä läpi. Useimmat niistä, jotka heti eron jälkeen ovat valmiita uuteen suhteeseen, ovat jo käsitelleet tunteensa liiton viimeisinä, huonoina vuosina. Harva oikeasti porskuttaa eteenpäin ilman mitään taukoa.

• mngt

On pakko tähän kommentoida. Olen samankaltaisessa tilanteessa. Pitkä parisuhde, miltei 10 vuotta, päättyi yllättäen miehen aloitteesta. Mielestäni en edes saanut kunnon syytä erolle.

Minullakin on samankaltaisia ajatuksia; mitä tein väärin, mikä on minussa vialla, voinko enää löytää yhtä hyvää miestä ja voinko enää luottaa rakkauteen. Sydän on tuhannen päreinä.

Käyn psykoterapiassa (ei erosta johtuen) ja terapeutti sanoi, että noin karkeasti arvioituna pahin vaihe on ohi parissa kuukaudessa. Uusia tuulia elämäänsä voi ajatella noin vuoden kuluttua ja uutta suhdetta noin puolen vuoden päästä. Mutta missäpä tavata se uusi kumppani? En hirveästi ehdi kapakoissa juosta. Elämä voi yllättää positiivisestikin. Nähtäväksi jää.

• unelma säleikkö

Suosittelen sinulle Jope Ruonansuun kappaletta "ollaan enkeleitä toisillemme" se varmasti sopii tilanteeseesi ♥

• ~≈~

EIH! Se ei ole mikään ratkaisu! Vaikka se tuntuisi ainoalta pääsyltä ulos tuskasta, niin älkää ihmiset koskaan tehkö tuota! Aina on toivoa.

• särkynytsydän

nainen katso peiliin!! mitä näet?? minä luulisin ettäkaunis suomalainen perus nainen!! me ihmiset joihin nämä asiat koskevat ja repivät sydämmen riekaleeksi,niin me vahvistumme vaikka se on kipeä paikka !!mutta haavat paranevat mutta hitaasti!! itselläni on ero asiat samalla mallilla !!olin23vuotta onnellinen mut kun kuljin työ keikoilla oma luonteeni oli kovettunut niin paljon etten huomannut toisen tuskaa,kuin viimekesänä tulin kymmenen nolla alas!! mut vaimoni sanoi et liian myöhään, tämä oli minulle niin kova isku ettei ollut minusta edes töihin!! mutta minä toivun!! ja sinä toivut !!! periksi ei anneta!! mutta asiat pitää olla puhuttuna ,etteivät seuraa mukana seuraavaan suhteeseen!!
      kaikkia hyvää toivotan!! minä jouduin jopa rukoilemaan että kaikki korjaantuisi,vaikka en käykkään kirkossa!! eikö liiton pitänyt kestää kuolemaan asti!!!! olen yksi monesta kohtalon tovereista.....

• Särkynyt sydän

Kiitos kannustuksesta, kaikki tuki tulee tarpeeseen.

Tuohon peiliasiaan täytyy todeta, että se on yksi asia mikä tässä eron jälkeen on korostunut, epävarmuus omasta viehättävyydestään. Lapsensaannin jälkeen en ole onnistunut pääsemään muutamasta ylikilosta eroon ja tunnen itseni kaikkea muuta kuin viehättäväksi. Koen, että ulkoisesti en tule kelpaamaan enää kenellekään ja melkeinpä häpeän itseäni. Ennen tunsin itseni kauniiksi, en enää... Se ilo, mikä ennen paistoi silmistäni on poissa. Näen peilistä vain plösähtäneen ja väsyneen naisen... Miten sellainen voisi viehättää ketään miestä?

Kiitos sinulle kuitenkin, toivon voimia sinullekin selvitä erosta. Hienoa kuulla, että olet päättänyt selvitä, se auttaa takuulla löytämään ilon takaisin elämään.

• tuskainen

Minulla täysin sama tilanne, 1 uhmaikäinen ja olen raskaana. Kaiken paljastumisesta on vasta viikko ja tiedän sisimmässäni menettäneeni uskon ihmisiin... Kaikki tuntuu niin lopulliselta ja rikkinäiseltä. Tulevaisuudelta ei osaa odottaa mitään ja seuraavan 5 kk aikana tapahtuu niin paljon, muutto, töiden jättäminen, avioliiton karsiutuminen synnytys, yksinhuoltajaksi jääminen...ei kenenkään pitäisi kärsiä näin paljon. Työt kärsii, lapsi kärsii, lähipiiri kärsii, MINÄ ITSE kärsin :(

Tiedän kuitenkin että me selviämme. Tiedän olevani normaali ihan mukiinmenevän näköinen, tosin sillä ei ole mitään merkitystä. En todellakaan halua, saati voi saada uutta parisuhdetta tulevan vauvan takia. Keskittyminen lapsiin on nyt tärkeintä. He ovat kuitenkin ne jotka ovat ja pysyvät. Heitä ME emme saa nyt pettää!

kOITA JAKSAA JA MUISTA, ETTÄ ET OLE YKSIN! KYLLÄ ME SELVITÄÄN!! JOTENKIN, JOSKUS....

• Särkynyt sydän

Olen todella pahoillani tilanteestasi. Voin samaistua hyvin tuskaasi, lasten takia kaikki sattuu niin moninkerroin enemmän... Toisaalta lapsista saa myös voimaa. Oma lapseni on ollut elämäni valo tämän tuskan keskellä, vaikkei lapsen tehtävä tietystikään ole "korjata" rikkinäistä vanhempaansa.

Kyllä me tästä selvitään joskus. Toivon sinulle onnea synnytykseen ja voimia selvitä kaikesta.

• wendy1

Tsemppia teille jätetyille.Viisas mummoni sanoi eläessään usein että pientähän tämä on iankaikkisuuden rinnalla ja nätiti tytöt kyllä viedään :) ja naurahti suloisesti ja pari hammasta näkyi suusta :D Oli itse aikanaan menettänyt puolison sodassa ja joutunut pois kotoaan karjalasta pienten lasten kanssa..että siinä oli elämänkokemusta.

• wendy1 Sulla oli viisas mummu =) Ja vanhemmat ihmiset ovat enemmän kokeneet, että neuvojaan kannattaa kyllä kuunnella! Tosin, mä en totellu mun mammaa (85v.). N. kuukausi sitten pitkäaikainen avokkini lähti kaverinsa kanssa laivalle... Ja tietäähän sen mitä laivalla voi tapahtua. Viina virtaa ja sitä muuttuu jotenki "vapaaksi". Poikaystäväni kaveriansa matkien, tuli kans harrastaneeks seksiä =( Olen huutanu ja raivonnut aikani... Me oltiin niin onnellisia ja tälle pettämiselle ei löydy mitään järjellistä selitystä! Nyt käydään parisuhdeneuvolas ja varmaan aika pitkään... Meillä ei ole lapsia, mutta jotenki tuntuu, että meidän suhde kannattaa pelastaa! Pitkään luottamuksen palautuminen kyllä vie, enkä usko koskaan ihan täysin pystyväni unohtamaan miehen tekoa... Mieheni on kyllä toiminut täysin omien arvojensa vastaisesti! Mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, voi olla, että jonain päivänä huomaan tehneeni väärän valinnan, mutta en halua tehdä näin suuria ratkaisuja hetken mielijohteesta. Suomi on muutenki täynnä petettyjä, jätettyjä sinkkuja...

• Särkynyt sydän
        oikku kirjoitti:

wendy1 Sulla oli viisas mummu =) Ja vanhemmat ihmiset ovat enemmän kokeneet, että neuvojaan kannattaa kyllä kuunnella! Tosin, mä en totellu mun mammaa (85v.). N. kuukausi sitten pitkäaikainen avokkini lähti kaverinsa kanssa laivalle... Ja tietäähän sen mitä laivalla voi tapahtua. Viina virtaa ja sitä muuttuu jotenki "vapaaksi". Poikaystäväni kaveriansa matkien, tuli kans harrastaneeks seksiä =( Olen huutanu ja raivonnut aikani... Me oltiin niin onnellisia ja tälle pettämiselle ei löydy mitään järjellistä selitystä! Nyt käydään parisuhdeneuvolas ja varmaan aika pitkään... Meillä ei ole lapsia, mutta jotenki tuntuu, että meidän suhde kannattaa pelastaa! Pitkään luottamuksen palautuminen kyllä vie, enkä usko koskaan ihan täysin pystyväni unohtamaan miehen tekoa... Mieheni on kyllä toiminut täysin omien arvojensa vastaisesti! Mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, voi olla, että jonain päivänä huomaan tehneeni väärän valinnan, mutta en halua tehdä näin suuria ratkaisuja hetken mielijohteesta. Suomi on muutenki täynnä petettyjä, jätettyjä sinkkuja...

Jos kummastakin siltä tuntuu ja olette valmiita panostamaan suhteeseenne, niin ehdottomasti kannattaa yrittää. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa, mikä on juuri teille oikea tie. Ihailtavaa, että olette hakeneet apua. Ottakaa tapahtuneesta opiksenne älkääkö unohtako niitä oppeja edes silloin kun tuntuu, että arki kaatuu päälle eikä enää jaksaisi...

Onnea teille!

• Särkynyt sydän kirjoitti:

Jos kummastakin siltä tuntuu ja olette valmiita panostamaan suhteeseenne, niin ehdottomasti kannattaa yrittää. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa, mikä on juuri teille oikea tie. Ihailtavaa, että olette hakeneet apua. Ottakaa tapahtuneesta opiksenne älkääkö unohtako niitä oppeja edes silloin kun tuntuu, että arki kaatuu päälle eikä enää jaksaisi...

Onnea teille!

Kiitokset sinulle särkynyt sydän =) Vinkkinäni neuvoisin sinuakin kääntymään ulkopuolisen apuun? On todella helpottavaa, kun sinua kuuntelee, joku ketä ymmärtää! Saa kenties uutta näkökulmaa elämään? Tämä auttaa myös, kun kirjoittaa mieltä painavista asioista, mutta täällä sinua voi kommentoida kuka tahansa... On oudolla tavalla helpottavaa kuulla, että ei ole ongelmiensa kanssa yksin.

Lasten tähden arkea on yritettävä pyörittää niin normaalisti kuin vain kykenee... Ja siitäkin on varmaan jotain apua? Voimia!

• 18+3

Minun pidempi parisuhde päättyi useita vuosia sitten kipeällä tavalla. Henkiseen toipumiseen meni varmaan pari vuotta, mutta en edelleenkään pysty parisuhteeseen. Eli jotain voi mennä pysyvästi rikki. Yhteinen tulevaisuus ei enää tule kysymykseen. Jos vielä lähden suhteeseen, niin pidän oman kotini ja etäisyyden naiseen.

Olen nyt keskittynyt uran luomiseen ja itseni fyysiseen sekä henkiseen kehittämiseen. Suosittelen tätä lääkkeeksi kaikille muillekin pettyneille.

Kun ei tarvitse jakaa aikaansa kenenkään kanssa, niin voi luoda huikean uran, kehittyä mestariksi vaativissa harrastuksissa, sivistää itseään ja matkustella. Menetetyn elämänilon voi löytää uudestaan, muualtakin kuin parisuhteesta.

T. Kolmekymppinen mies

• Särkynyt sydän

Elämässä on toki paljon muitakin ilon ja onnen aiheita kuin vain parisuhde. Etkö kuitenkaan koskaan tunne luopuneesi jostain liian tärkeästä, jos olet päättänyt ettet enää päästä ketään lähellesi?

Raastaa sydäntä ajatella, että tulen olemaan lopun elämääni yksin... Minulla olisi paljon rakkautta annettavana ja kaipaan ihmistä vierelleni jakamaan elämän kanssani, mutta en tiedä uskallanko minäkään enää koskaan päästää ketään niin lähelle. Pelkään juuri tuota, että jotain on mennyt pysyvästi rikki...

Kaikki tähän liittyvä tuska, suru, pettymys, menetys, nöyryytys, häpeä... Kaikki tuntuu niin paljon raskaammalta kuin olisin ikinä voinut kuvitellakaan.

Ironisesti työelämässä on mennyt hyvin. Sain juuri palkankorotuksenkin ja tunnustuspalkkion, josta toki olen iloinen mutta tämän tuskan keskellä sekin tuntuu niin toisarvoiselta. Kun tulin kotiin, huomasin etten voinut kertoa uutista kenellekään kuten ennen tein, ei ollut ketään iloitsemassa kanssani ja se sai oloni äärettömän yksinäiseksi. Tottuuko tähän yksinäisyyteen koskaan...?

• 2+2

Itse miehen pettämänä ja jättämänä voin kuvitella tuntemuksesi! Tsemppiä, meille molemmille! Aikaa on muutama kuukausi tapahtuneesta ja edelleen olen niin pohjalla kuin ihminen olla voi... Ikävä, tuska, yksinäisyys, pelko, suru... Kaikki nämä tunteet olleet päällimmäisinä viimeiset viikot. Turvallisuuden tunne on kadonnut, olen kuin "tyhjän päällä". Ei ketään kenen kanssa asioita jakaa, kuten ennen. Ero tuntuu epätodelliselta ja ja niin raastavalta. En olisi koskaan voinut kuvitella että minulle käy näin... Lapset yhteishuollossa, näemme exän kanssa jatkuvasti, mikä pahentaa ikävää ja tuskaani. Hän näkyy jatkavan elämäänsä, kentien uuden naisen kanssa. Minä jäin yksin. Ja luotto on niin nolla, että ihmeen täytyy tapahtua jos tästä korjaantuu. Kaipaan häntä niin!!! Lapsille jaksan hät'hätää olla "hyvä äiti". Tehdä ruuat ja ja huolehtia perusjutuista, mutta siinä kaikki. Pinna on kireällä ja mitään ylimääräistä en jaksaisi. Soittelin paikkakuntani kriisikeskukseen, työterveyshuollon psykologille, ajat kuukausien päässä ja toisaalta en edes usko saavani sieltä mitään vastauksia. Läheisen kuoleman yhteydessä aikanaan kävin ammattilaisen kanssa juttelemassa ja koin sen lähes mitättömäksi avuksi. Samat jutut ja asiat osaan ajatella myös ilman ulkopuolista. Lähinnä koin nöyryyttäväksi käydä kertomassa "itsestään selviä asioita" siellä. Mutta millä saada tämä ikävä ja ahdistus pois??? On niin kamalan yksinäinen olo...

• Särkynyt sydän

Olen todella pahoillani tilanteestasi :(

Yksinäinen olo on täälläkin, edelleen... En tiedä tottuuko tuohon yksinäisyyteen koskaan, kun on tottunut jakamaan elämänsä jonkun kanssa. Vieläkin tulee hetkiä, kun ajattelen kertovani jostain ihanasta tapahtumasta miehelleni ja samantien sydämen valtaa tuska, ettei miestä enää olekaan...

En tosin tahtoisikaan exääni takaisin. Hän on niin syvästi ja lopullisesti rikkonut luottamuksen väliltämme... Samalla hän on tavallaan pilannut yhteiset vuotemme, aivan kuin ne olisivat olleet hänelle täysin merkityksettömiä, aivan kuin minä olisin ollut hänelle täysin merkityksetön.

Ehkä tästä vielä joskus paranee... Voimia sinulle, yritä jaksaa vaikka tiedän että vaikeaa se on. Kunpa olisi jotain mitä voisi sanoa kivun lieventämiseksi, mutta ei oikeastaan ole mitään mikä muuttaisi tilannetta. Se on vain läpikäytävä :(

• 2+2 fan

Hyvä 2 2 Ei ollut itku kaukana kun luin olostasi.

Ja ajattele että vain hyvät ihmiset kärsivät näistä, sinä niiden joukossa.
        Pahat ja ilkeät eivät mitään
        Heillä elämä jatkuu kuin ei mitään. se siitä
        ON ihailtavaa kun jaksat lapsesi hoitaa..todella...

Psyykkinen pahoinvointi on moninkertainen kuin fyysinen, silti jaksat
        ikävä, ahdistus, tuska,mm vie hyvän olosi nyt
        Mutta sinun entinen minäsi on tallella tuskainen olo vain peittää sen
        Varmaan tuntuu siltä ettei tule enää oloa kuin se oli

kuinka paljon se häiritsee sina, onko hetkeäkään että saat sen pois
        mielestäsi... vaan painaako se kaiken aikaa?
        Saako joku musiikki sen jäämään taka alalle?
        musiikki ei paranna mutta se mittaa kuinka pajon tuska kahlehtii
        sinua
        Jos haluat,, niin laitan jotain mitä ehkä joka päivä kuule. Itse pidän
        Theremiininstä
        laita nämä Googleen. kuuntele mieluummin luureilla ja rauhassa.. jos
        voit ilman häiriötä. Kerro jos jokin nästä veti sinut mukaansa!

Mate peter-Egyszer veget er

Olesya Rostovskaya - plays Georges Bizet

Andre Rieu - Zirkus Renz Heidelberg 2009

Andre Rieu Russian Walz

Nemeth Jozsef-kiscit szomorkas

ota tämä vimeinen ja rullaa alas kun tulee pieniä kuvia ja niistä kuva missä
        tyttö istuu penkillä selkä sinuunpäin (mielestäni paras versio) lycka till.

• polonez3

2 2 Sanot..... MIEHESI.... jätti sinut,,,perheensä,,, lapsensa.. kaikki parhaansa.
        petti sinua. jne Olosi miten paha on olla.....

Kaipaan häntä niin???

Mikä näistä pitää paikkansa? Mieti nyt vähän!!!

Tarvitset nyt vähän neuvoa.
        Destruktiivinen ajattelutapasi (toki ymmarrettävää) pystyy nujertamaan
        karhunkin. saati sitten sinut itsesi. Lastesi KAIKKI kaikessa... todellakin...
        Ennenkuin jatkan.

Oletko todella edes oikeasti olemassa???
        Kun et vastaa kenellekään

• 2+2 fan

2 2 kicsit szomorkas = vähän surumielinen.. tyttö kertoo äidille huoliansa
      pitäisi olla sukulaiskieli, ei kyllä paljoa ymmärrä..

ehkä pitää kirj ....Georges Bizet on thereminvox_xvid.avi
      No ei tietenkään kirjoiteta näitä vaan tehdään siniseksi niin google hoitaa..

• saturn3

Särkynyt sydän:... Suomen kieleni ei ole enää paras.... mutta.

Mitä väliä "edellisen" miehesi julmuuksilla on tekemistä ko miehesi kanssa.
      siis tämän joka sinut jätti??

Vilpitön kunnioituseni, että hoidat lapsesi ja työsi, raskaasta olostasi
      huolimatta.. Olet kunnioitettava tyttö, Exellent.

Jos päästit SIAN sydämeesi.... Miksi et tulevaa mahdollisesti oikeaa
      miestä
      Niitäkin on,
      Niiden löytäminen ei ole helppoa ..älkää jumalan tähden etsikö vääristä
      paikoista... eikä vääriä miehiä..Oikea mies pysy rinnallasi, on onnellinen
      sinusta, kun tietää että SINÄ teet hänen onnelliseksi....tajuaa sen.

Ja sinä olet ikionnellinen kun huomaat tekeväsi ihmisen onnelliseksi..

Lopulta sanoit: "miten aikakaan........
      aika on liian pitkä processi.

Jos opettelet tietämään,,mistä tulee tunteet.. mikä niitä ohjaa.. Pääset
      ikävistä... epämiellyttävistä tunteista...... Vapaaksi..

Kaikilla on mahdollisuus siihen..

• Särkynyt sydän

Kiitos rohkaisevista sanoista.

Päästin miehen sydämeeni, sillä hän ei aina ollut sika. Hän kohteli minua hyvin, meillä oli paljon hyviä hetkiä, hyviä vuosia... Mutta kaikki tuo on nyt mennyttä.

En edelleenkään ymmärrä tapahtunutta ja tuska on edelleen jokapäiväistä. Hiljalleen olen kuitenkin oppinut elämään tuskan kanssa ja ehkä jokin päivä tuska on laimennut vain muistoksi...

• saturn3
        Särkynyt sydän kirjoitti:

Kiitos rohkaisevista sanoista.

Päästin miehen sydämeeni, sillä hän ei aina ollut sika. Hän kohteli minua hyvin, meillä oli paljon hyviä hetkiä, hyviä vuosia... Mutta kaikki tuo on nyt mennyttä.

En edelleenkään ymmärrä tapahtunutta ja tuska on edelleen jokapäiväistä. Hiljalleen olen kuitenkin oppinut elämään tuskan kanssa ja ehkä jokin päivä tuska on laimennut vain muistoksi...

Pyydän anteeksi, särkynyt sydän. takoitukseni ei todellakaan ollut loukata
        muistojasi menneestä.
        Näen sinut jaloimpina naisista.

Sanoit vain vaatimattomasti." hyvä kun hoidan lapseni ja työni"

Vilpitön ihailuni sinulle.
        Sinunhan on jaksettava oli tuskasi kuinka suuri.....
        sen sijaan toinen saa vain mennä.....

Takerruin vain siihen "sikaan" kun sanoit "julmuuksista joita oli niin paljon"
        Tunnen... kuin hiljaa kärsit..... syyttämättä toista paljoakaan...
        Ihailen itkuun asti sinua.

En tiedä... vaan jotenkin tunnen että.... kerran annoit vilpittömän rakkautesi.
        ehkä toivoit sen kantavan teidät kaksi sinne missä olisitte onnellisia....
        olisitte toisenne... ...suuri haave.. ikuisesti....
        Jos "näen" oikein se kantoi sinua siivin.. jonka vain naisen rakkaus suo..
        Sinun..

Kun se särkyi.. sinuun se koski eniten.....niin pohjattoman paljon
        mikään sana sitä ei selitä.....koskaan
        sinulta revittiin jotain jota et milloinkaan.....milloinkaan....
        olisi halunnut tuntea....
        Et ollut sitä ansainnut.....

jospa ymmärrät, siksi käytin rumaa nimeä (mutta se vääryys sinua kohtaan)

Jotenkin...mitä enemmin luen sinua....kuin tuntisin syvemmin vilpittömän
        rakkautesi jälkeisen tuskan....

ajattelin.. kuin tuntisin se viilto jonka tunnet.....
        se vahveni.ja aivan kuin olisin halunnut tuntea jalon naisen tuskan....
        soitin ja kuuntelin Mami1801 - .YouTube ja sieltä miljoona ruusua. ja sen
        jälkeen.. Kaunis on luoksesi kaipuu... oli kuin sinä olisit sen laulanut
        Mikään ei voinut itkuani pidättää..

soita sinäkin ne sieltä.. nauti kuulemastasi tyttö...tunne itsesi sen jälkeen
        että olet maailman ihanin nainen........jota nyt oletkin...

Jos haluaisit niin kerro.......

• saturn3

Sinulle.. särkynyt sydän..

Ota tämä Mami1801 - you tube Googlelta. eli vedä sen vain siniseksi ja
      Google hoitaa itse, yleensä, johtuu siitäkin miten on konfigurerattu.
      (ei kyllä olisi hullumpaa jos osaisi Suomea)

Joudun käyttämään 100 000 sanaa kun ei osaa YHTÄ oikeaa. (on raakaa)

Yrittänyt repiä hiukset ja korvat päästä. ei auta..

youtube sivulla on vihreä pohja siinä mamin 8 laulua ensimmäinen on
      miljoona ruusua 6 muistosi on....

Ei ole aina varmaa että menee tälle sivulle, klikkaa usein i så fall.
      Lycka till Toivottavasti menee hyvin!

• jaksamisia sinulle

Olen kokenut vaikean eron liki 2 v sitten... tuska jota tunsin oli suunnaton ja ahdistus. Onneksi ystäviä ja aikuiset lapseni tukena. Päivä päivältä lahustin tuskassa eteenpäin, pikku hiljaa ajan kanssa alkoi nähdä ympärillä pienen pieniä valopilkkuja ja yritti ajatella positiivista mitä oli vielä olemassa. Pienet lapseni jouduin jättämään ex ukolle kun pyysi minua lähtemään kahdeksi päiväksi jotta mietittäisiin liittoamme erillään. Minä lähdin, mutta hän ei koskaan enään päästänyt minua kotiini. Olin asunnoton ja kassillinen tavaraa matkassa. Näin jälkeenpäin olen onnellinen että näin kävi liitto ei toiminut ja roikuimme siinä, eron olisi mies voinut hoitaa kyllä asiallisemmin. Anteeksi en anna koskaan... Nyt kun katson taakseppäin olen kulkenut kovan ja tuskaisen taipaleen... Asiat ovat järjestyneet hitaasti mutta varmasti niin henkisellä puolella kuin taloudellisestikkin, Olen saanut kodin rakennettua muuttanut lähelle ex miestä pienten lastemme takia. Ennen kaikkea kun olen kynyt koko raskaan eroprosessin läpi tunnen itseni eheäksi ja tavallaan voimmakkaammaksi. Elämä voittaa mutta nyt vasta muutama kuukausi sitten uskaltauduin tutustuman mieheen... ja sattui niin onnekkasti että olemme kuin luodut toisillemme. Kaikki vie aika ja kyllä se on niin vn että yli vuosi menee reilusti että pääsee jaloilleen ellei hae laastarisuhdetta, minulle se ei ainakaan sopinut sillä olin niin rikki enkä uskonut koskaan enään parisuhteeseen ja luottamaan toiseen ihmiseen. Aika on vaan oiva ja parantava asia se tekee tehtävänsä , ajan kanssa itse eheytyy , polkusi on raskas mutta joka päivä kuljet parempaan suuntaan. Voimia sinulle ja jaksamista. Aika parantaa sanonta kyllä pitää paikkansa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe