Vanhana Intrum Justitian perintätoimeksiantojen asiakkaana, aika pöllämystynyt oli kun sain tänään käteeni heidän uuden hinnastonsa. Aikaisemmin olen saanut sen Intrun punaisen perintäleimasimen ja perintäpalvelun vuosittaisella 66 € alv perushinnalla.
Nyt Intrumilla tämä palveluni onkin pakattu "laajemman palvelukokonaisuuden palvelupakettiin". Samalla vuosimaksu on noussut 195 € alv tasolle.
Uudet sikahinnat astuvat voimaan 16.3.2013. Intrumin saatekirje maanittelee makeasti että "Muutokset eivät edellytä Teiltä mitään toimenpiteitä."
Ehkä ei edellytä, juu. Ensi joulukuussa vaan pukkaa 195%:lla korotettu lasku postilaatikkoon, ja maksettava on jos ei nyt sopimusta irtisano.
Totesin itse että kyllä nyt lähtee Intrumi täältä. Kymmenkunta vuotta käyttämäni Intrumin perintäpalvelupaketti menee nyt huitsin nevadaan. En ala tuollaista sikahintaa tyhjän panttina olemisesta maksaa. Otan tarvittaessa joltakin vuosimaksuttomalta perintätoimistolta nämä palvelut jatkossa.
Sapen eritys nousi taas maanantain kunniaksi oikein kierroksille tämän Intrumin kirjeen vuoksi.
Intrum Justitia nosti hintojansa 195%:lla
29
1270
Vastaukset
- Liian iso korotus
Meilläkin on Intrumin sopimus vanhastaan. Saas nähdä huomenna toimistolla onko samanlainen hinnankorotuskirje tullut myös. Jos korotus tosiaan on tuollainen, perusmaksu nousee 3-kertaiseksi en maksa vaan sanon irti sopimuksemme.
- yr12345
Kiitos aloittajalle viestistä, meillä kans sopimus intrumin kanssa. Pitää odotella kirjettä...
- lkjkll
Paljon parjattu Lindorff ei peri mitään kk / vuosimaksuja. Perii muistutus maksut ym. suoraan velalliselta.
- Sikailu-korotus
Samalla lailla suoraan velallisilta Intrumkin ne maksunsa kerää. Siksi perusmaksun korottaminen tuollaisella kertoimella on aivan posketonta.
Markkinoilla on useita ilman perusmaksua toimivia perintäyhtiöitä.
Intrumin possut alkaa tällä tavalla hintasikailemaan PK-asiakkaidensa kustannuksella. Ei muuten tule onnistumaan ainakaan meidän kohdalla. - Pakko reklamoida
Samanlainen 195 € perushinnasta kertova kirje odotteli meidänkin postilootassa näämmä. Hinnankorotus on tosiaan vanhaan verrattuna aika rasvainen.
Soitin Intrumille ja kysyin että mitä helvet-tiä tämä oikeen meinaa, en aio maksaa tätä hintaa. Vuolaspuheinen ruotsalaisella aksentilla puhuva ukko selitti ja selitti aikansa. Mutta ei sanonut hinnoista mitään, sanoi vain että uusia palvelupaketteja on tosiaan tällä tavoin tehty ja tuotteita jatkokehitetty paljon.
Ukko pyysi saada puhelinnumeroni ja että hän soittaa hetken kuluttua takaisin. Parinkymmenen minuutin päästä soittikin takaisin. Intrumin sveduääninen ukko kertoi että meidän osalta perusmaksun hinta onkin nyt sitten alennettu (??) 95 €/vuosi tasolle. Kirjeessä kerrotusta hinnasta 100€ pois.
Vieläkin hinnankorotus aikaisempaan 66 euroon nähden on 44%, edelleen siis aivan posketon kertakorotus. Kun ottaa huomioon että samaa perintäpalvelua saa useilta toimijoilta ilman mitään perusmaksuja.
Kovasti yrittivät myydä samalla erilaisia lisäpalveluitansa. Saivat sikailukeinonsa avulla hyvän tilaisuuden tyrkyttää niitä, kun olin pakotettu heille soittamaan 200% hintakorotuksen vuoksi. Jos toisaalta en olisi soittanut, olisi lootaan syksyllä pölähtänut uusi 195€ hintainen peruslasku.
Kannattanee siis muidenkin soittaa ja reklamoida hinnasta, jos haluavat saada tuon saamani 100€ säästön. Mutta veetuilkaa ja räyhätkää puhelimessa Intrumille ihan sikana. Ja älkää vaan tilatko mitään tyrkytettyjä lisäpalveluita.
Munua ainakaan ei huvita palkita millään lailla tällaisen kusetuskikan käyttäjiä, oli toimialana ihan mikä tahansa. Jäi aika pahasti jurppimaan tämänkertainen Intrumin kuse-tuskikka, hinnan vaivihkainen nostoyritys moninkertaiseksi.- Kont-10
Intrum on muuten jäänyt kiinni myös epärehelllisestä velanperinnästä.
Eräs liike, jossa olin kuluttajana, lähetti minulle aiheettoman laskun ja tulipa sitten vielä perintätoimiston karhu. Intrumin kirjeessä oli epämääräinen yhteystieto eli viittaus heidän omaan järjestelmäänsä. Sen tarkoitushan on tietenkin se, että viestin jättäjälle ei jää dokumenttia. No, jätin silti viestin. Intrum ei koskaan vastannut eli asiaa ei saatu hoidettua ainakaan perintätoimiston kautta.
Kaikki tämä tietenkin kertoi tarpeellisen tuosta firmasta.
- Intrumn tilalle joku
Tuo Intrum Justitian tekemä sumeilematon kusetusyritys kalvaa nyt kyllä edelleenkin sukkana. Miksi menivät tuollaista yrittämään, 10 v asiakkuuden jälkeen? Jotakin muuta firmaa tekee mieli kokeilla nyt, ihan vaan kilpailutuksen vuoksi.
Tänään tuli spämmipostia tällaiselta Suomen Perintätoimisto firmalta:
"" Uusi perintälaki astuu voimaan 16.3.2013. Me haluamme
pitää kiinni asiakaslupauksestamme, ja olemme edelleen
toimeksiantajalle AIDOSTI MAKSUTON PERINTÄPALVELU.
Aidosti maksuton perintäpalvelu!
Suomen Perintätoimisto Oy tarjoaa tehokkaan ja toimeksi-
antajalle aina aidosti maksuttoman perintäpalvelun
oikeudelliseen perintään ja ulosottoon asti. ""
Tuosta firmasta näkyy kuitenkin olevan aika kitkeriä kommentteja toisessa ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/8492386
Ehkä en ensimmäiseksi tuolle firmalle toimeksiantoja uskalla antaa.
Olisiko kellään kertoa todellisia kokemuksia jostakin suht hyvin toimivasta ja ilman perusmaksua toimivasta perintäfirmasta?
Mitään kovin erikoista ei tarvii olla. Kunhan toimivat selkein periaattein eikä toimeksiantajaa tai perittävää (eli meidän arvokkaita asiakkaitamme...) ärsytetä hihasta revityillä, perusteettomilla laskuilla - intrumin tilalle
Meidän putiikki käyttää PPG:tä ja ollaan tyytyväisiä. Niiden sivut on www.pappila-penkkala.fi
- chrokiss
Olen ollut Intrum Justitian asiakkaana reilut 10 vuotta, mutta lopetin eilen asiakassuhteen. Kiitos vain uuden hinnaston! Tänään sieltä soiteltiin syytä lopettamiseen. Kaunisääninen naisihminen vastasi, että hinnasto on vain "ohjeellinen" ja että hinnasta voidaan tiputtaa heti100 €. On niin ketkua toimintaa, että puolestani saa jäädä koko Intrum Justitia hienoine, kiiltävine paperineen palvelemaan äveriäämpiä yrityksiä. :)
- Svedujen kusetus
> Kaunisääninen naisihminen vastasi, että hinnasto on vain "ohjeellinen" ja
> että hinnasta voidaan tiputtaa heti100 €. On niin ketkua toimintaa,
Samanlainen fiilis jäi myös tänne Intrum Justitian suhteen. Olin aikaisemmin jotenkin siinä luulossa että nuo kuitenkin olisivat suht reiluja ainakin omia asiakkaitaan kohtaan. Toistakymmentä vuotta olemme asiakkaina mekin olleet.
Tekivät meille ihan saman kusetusjutun teki tämä hiton svedujen ruotsalaisfirma kuten ilmeisesti kokeilevat tehdä kaikille muillekin.
Ensin lähetettiin kirje että vuosimaksu nousee 195 euroon. Kun reklamoi vastaan ja uhkasi lopettaa koko sopimuksen, niin sen perästä lähettivät uuden hinnaston.
http://aijaa.com/yR4Aon
Kuten kuvasta näkyy, alkuperäinen 195€ on nyt vedetty yli, ja rinnalle on kirjoitettu 95€ hinta.
Intrum Justitian kokeilemaa petosta varten näitä hinnastoja oli ennalta valmisteltu kaksin kappalein.
Asiakkaan reklamoiman, melkein 200%, hinnankorotuksen perästä sitten lähetetään näitä jälkimmäisiä 95€ hintoja. Muka tultu vastaan "hyvälle asiakkaalle". Tosi arvokas asiakas onkin Intrumille joo, kun juuri on yritetty kusta suoraan silmään.
Olen aika kyrsiintynyt koko Intrumin svedupellejen firmaan. Minua ei kohdella tällä tavalla asiakkaana, taikka lähden litomaan jonnekin ihan muualle. - Nikke T
Miten teitä on voitu yrittää kusettaa, jos teille on tullut ilmoitus hinnankorotuksesta kirjeitse johon voitte itse vaapasti reagoida?
- Svedupellen meininki
" Miten teitä on voitu yrittää kusettaa, jos teille on tullut ilmoitus hinnankorotuksesta kirjeitse johon voitte itse vaapasti reagoida? "
Onko sinun mielestäsi kirjeitse ilmoitettava 200% hinnankorotus ihan sellainen tosta vaan juttu vai?
Kyllähän reilussa ja avoimessa hengessä lähetetyssä hinnankorotuskirjeessä kerrotaan hinnankorotuksen määrä, esim. prosenttimääräinen hinnankorotus tai vanhaan hintaan verrattuna euromääräinen korotus. Nyt ei kerrottu kumpaakaan.
Näin raju hinnan 3-kertaistaminen ei ole kahden luottamusssuhteessa toisiinsa olevan toimijan välillä normaalia kustannusten nousemiseen liittyvää hintojen korotusta.
Aikaisemmin luotin Intrum Justitiaan, että he ovat meitä kohtaan reiluja ja kohtuullisia. Tämän kirjeitse salakähmäisesti tapahtuneen hinnan superkorotuksen jälkeen en enää heistä sitä usko.
Tuli mieleen että kaikki svedufirmat lopulta kuitenkin näämmä ku-settaa aina, jos niiden kanssa bisneksiin alkaa. - Nikke T
Miten se korotus pitäisi sitten ilmoittaa? Soittaa jokaiselle erikseen vai? Samalla huonontaa palvelunlaatua, kun eivät muuta ehdi tehdä kun soitella asiakkailleen, että hinta nousee. Kirjeitse tavoittaa kaikki ja kirjeessä kerrotaan reilusti hinnan nousu ja jokainen voi itse ilmoittaa jatkaako asiakkaana vai ei.
Hinnat eivät nousseet 200% koska hinnankororotukseen sisältyi myös uusi palvelu joka mahdollistaa luottotietojen tarkistuksen. Tämä oli aiemmin hinnoiteltu erikseen. Mielestäni tämä oli hyvä juttu koska yleensä, jos perintää tulee on se seurausta puutteellisesta luottotietotarkistuksesta.
Itselläni sitäpaitsi hinta oli jatkossa 66€ sijaan 95€ vuodessa. Yritykselläni ei sentään niin huonosti mene, että joutuisin 29€ takia saneeraukseen :) - Svedupellen meininki
>>Kirjeitse tavoittaa kaikki ja kirjeessä kerrotaan reilusti hinnan nousu ja jokainen voi itse ilmoittaa jatkaako asiakkaana vai ei. >>
Kuten sanoin edellä, _reilu ja avoin meininki_ on kertoa _sekä* nykyinen_ veloitustaso että uusi veloitus. Tällöin asiakas näkee heti, että häneltä aiotaan jatkossa periä 3-kertaista hintaa palvelusta.
TÄMÄ on sitä reilua ja avointa meininkiä asiakasta kohtaan. Siis tuttu "Fair Play" meininki jota sanaparia Intrum Justitia itse mieluusti käyttää omassa mainonnassaan.
Hintojen korotuksesta kertominen ja niiden ilmoittaminen ei ole kellekään helppoa. Mutta asiakassuhteen luottamuksen säiyttämiseksi nekin piitää kertoa, ja mitä se hinnannousu käytännössä vaikuttaa asiakkaan sopimustasolla.
>> Soittaa jokaiselle erikseen vai? Samalla huonontaa palvelunlaatua, kun eivät muuta ehdi tehdä kun soitella asiakkailleen, että hinta nousee. >>
Minä ainakin olen joutunut soittamaan ja jättämään soittopyyntöjä 4 eri kertaa Intrumille tämän sotkun selvittämiseksi. En koe millään lailla että Intrum Justitia olikin mukava firma, ja säästi tässäkin kohtaa taas omaa aikaani.
Kahdella puhelinsoitolla vastapää yritti samalla myydä minulla jotakin uusia laajempia palvelupaketteja.
Haistattelin siivoilla ja painokelpoisilla sanakäänteillä takaisin. Sanoin että en tässä nykyisessä vi-tutuksen tilassa valitettavasti halua tilata teiltä yhtään mitään lisäpalveluita nyt. Korjatkaa laskutuspas-kanne kuntoon ensin, niin katsotaan sitten.- Nikke T
Kirjeessä kerrottiin mielestäni ihan riittävän tarkasti hintojen korotuksesta, jos ei sitä ymmärrä on kannattaa jo kyseenalaistaa kannattaako ylipäätänsä tomia yrittäjänä.
Minä sain selvitettyä kaikki yhdellä puhelin soitolla. Hintani nousi hieman (29€) ja sain perinnän rinnalle luottotietopalvalun eli huomattavasti enemmän sisältöä. Sinunkin kannattaisi miettiä miksi sinulla menee laskuja ylipäätänsä perintään? Voisiko syynä olla puuttellinen luottotietojen tarkitus tai epäkelpojen lähteiden käyttö?
Tuohtumuksesi ja kapeakatseisuutesi et selvästikkään perehtynyt asiaan kunnolla ja mielestäni menetit kokonaisvaltaisemman ratkaisun josta olisi sinulle ollut takuulla enemmän hyötyä, kun pelkästä perinnästä.
- 4+9
Ei yksittäisten firmojen perintä ole mitään kannattavaa bisnestä vaan pitää saada yksittäisestä asiakkaasta suuria volyymeja, tuo perusmaksun korotus varmaan liittyy siihen että saadaan 1-2 laskua kuukaudessa perintään siirtävät pois nurkista. Kymmenientuhansien kuukausiperinnässä muutama satanen on kärpäsen läjä ja ratkaisevaa on perintäyrityksen uskottavuus, alalla Lindorff ja IJ ovat ykkösiä.
Lindorff on ollut tähän asti ilmainen jos oikeudellista ei tarvita, ja oikeudellisessakin yksittäisen laskun riitely on kohtuuhintaista verrattuna että veisin sen juristille. Asiakkaiden suuntaan suuri perintätoimisto on suurempi peloite ja tulokset sen mukaisia. - näin luulen
Voipi olla niin, että kun kuluttajaperinnän veloituksiin on tullut alennuksia, niin yritysperinnän kautta pyritään tuottoa saamaan lisää.
Ilmeisesti sekä toimenksiantajalta, että tietenkin perinnän kohteelta.
Toimeksiantaja sentään pystyy vaihtamaan, mutta perinnän kohteella tuota mahdollisuutta ei ole.
Eikä kukaan perimiskuluja valvo, lain määritelmä "kohtuullisista perimiskuluista"
on täysin hampaaton - Svedupellen meininki
>> Sinunkin kannattaisi miettiä miksi sinulla menee laskuja ylipäätänsä perintään? Voisiko syynä olla puuttellinen luottotietojen tarkitus tai epäkelpojen lähteiden käyttö?>>
Tässä voi olla yksi syy miksi halusivat nostaa perusmaksumme 3-kertaiseksi tuolla riidanhakuisella kirjeellänsä.
Meillä kun ei ollut vuoden 2012 aikana ainoatakaan perintätoimeksiantoa Intrum Justitialle. Kaikki asiakkaat lopulta maksoivat laskunsa kun itse lähetettiin punaisella leimalla varustettuja perintäkirjeitämme, ja soitettiin lopuksi perään.
Tässä mielessä emme ole kovin ihanteellinen asiakas Intrum Justitialle, kun rahaa tuovia perintätoimeksiantoja ei ollut.
Varmaan Intrumin oman bisneksen pelastamiseksi tuli tosiaan kirje jossa aikaisempi 66€/vuosi perusmaksu ilmoitettiin nostettavaksi 195 € tasolle. "Nämä muutokset eivät edellytä Teiltä mitään toimenpiteitä."
Aivan sikamaista. Ihan tosta vaan perustelematta ja ohimennen, 195% hinnankorotus vanhalle asiakkaalle.- Nikke T
Kamalaa itkemistä.... Matematiikka ei ilmeisesti myöskään ole vahvin puolesi, hintasi ei noussut 195% mikäli vuosimaksusi oli 66€. Ei ihmekkään, jos et ymmärrä kirjeitä, kun ei perus alakoulu matikkaan suju.
Yrityksen tavoite on ensisijaisesti tuottaa voittoa. Pidätkö itse mielelläsi kannattamattomia asiakkaita? Tottakai yritys haluaa varmistua, että kulurakenne pysyy kelvollisena myös jatkossakin ja tarvittaessa korottaaa hintojaan. Tämän pitäisi olla kaikille itsestäänselvää.
Taidat olla loukkaantunut, kun aikasi vapaamatkustajana on ohi ja joudut maksamaan palveluista. Olet kuitenkin ilmeisesti hyötynyt leimasimesta ja käyttänyt jo vuosia intrumin nimeä hyväksesi saataviesi kotiuttamisessa ja samalla parantanut merkittävästi puljusi rahankiertoa ja tuottavuutta. Toisin sanoen olet kupannut svedupellejä lähes 0 hintaan vuosia ja nyt suutunut, kun he haluavat, että hyöty olisi molemminpuolista :) Et ole tuottanut yritykselle juuri mitään ja olet vaatimassa jotain hyvän asiakkaan etua. Nyt valoja päälle oikeasti!
- Svedupellen meininki
>> Matematiikka ei ilmeisesti myöskään ole vahvin puolesi, hintasi ei noussut 195% mikäli vuosimaksusi oli 66€. Ei ihmekkään, jos et ymmärrä kirjeitä, kun ei perus alakoulu matikkaan suju. >>
Niin siis sinun on nyt alkajaisiksi syytä ottaa entiseen peruskoulun matematiikan opettajaasi yhteyttä. Pyydä saada ostaa parin päivän kertauskurssi jossa käydään prosenttilaskuopin perusteet uudelleen läpi.
Mutta kerros nyt alkajaisiksi itse että montako prosenttia sinun mielestäsi tuossa on hinta noussut?
Kun olet sitten käynyt kertauskurssisi, niin saat sitten vastata toistamiseen, että mitenkä paljon mielestäsi se hinta taas olikaan noussut.
>> Olet kuitenkin ilmeisesti hyötynyt leimasimesta ja käyttänyt jo vuosia intrumin nimeä hyväksesi saataviesi kotiuttamisessa ja samalla parantanut merkittävästi puljusi rahankiertoa ja tuottavuutta.>>
En minä kielläkään että en siitä olisi saanut hyötyä, kun olen varta vasten sen palvelun tilannut ja siitä maksanut, että voin tuota leimasinta käyttää. Leimasimen käytön vuosihinta 66 euroa/v on siitä ihan käypäinen korvaus. Mitä ihmettä nyt oikein lässytät siellä?
Ajatetlin kyllä jo että teetän leimasinfirmalla samanlaisen leimasimen itselleni.
http://tinyurl.com/d2hxcha
Kun mallin vie, niin ne tekevät ihan 1:1:een samanlaisen punaista jälkeä leimaavan Intrumin leimasimen kopion minulle.
On täysin laillista leimata karhulaskujansa tällaisella muualta ostetulla leimasimella. Ei sitä mikään laki kiellä.- Nikke T
Jos vuosimaksusi oli 66€ niin hintasi nousi 95€ niinkuin itselläni sekä kaikilla tutuillani jotka olivat yhteydessä intrumiin.... Voit ihan itse yrittää laskea korotuksen. Minkä ihmeen takia kirjeessä muutenkaan tulisi lukea prosenttimääräistä korotusta? Kai nyt simpanssikin sen näkee noista summista?
Huolehdinthan, että uudessa hienossa leimassasi ei lue intrumin nimeä sillä ilman sopimusta se on laitonta. Et voi käyttää yrityksen nimeä uhkauksessasi ilman sopimussuhdetta, koska tällöin teillä ei ole liikesuhdetta ja intrum tuskin haluaa olla osallisena nakkikioskisi uhkaus kirjeisiin.
Valitettavasti Intrum justialla tai kenelläkään muullakaan voittoa tavoittelevalla yksityisomisteissa yrityksellä ei ole velvollisuutta hinnoitella palveluitaan sinun tai kenekään muukaan tuottamattoman asiakkaan mieleiseksi samalla logikaalla, kun sinäkin oletusarvoisesti haluat tehdä töitä riittäväällä katteella etkä lähes omakustanne hintaan?
- Svedupellen meininki
>>Voit ihan itse yrittää laskea korotuksen. >>
Mutta laske sinä nyt meille muille malliksi alkajaisiksi, koska väitit että laskettu 195% hinnankorotus ei pidä paikkaansa. Se nimittäin pitää paikkansa.
Siksi haluan saada hyvät naurut kun esität oman, suomenruotsalaisen kansakoulun opetussuunnitelman mukaisen oman laskelmasi samasta asiasta.
>>Minkä ihmeen takia kirjeessä muutenkaan tulisi lukea prosenttimääräistä korotusta? Kai nyt simpanssikin sen näkee noista summista?>>
Ehkä svedupellejen Intrum Justitialta ei tosiaan kannata toivoa prosenttilaskemisen osaamista. Mutta jos olisivat samassa kirjeessä maininneet että "Nykyinen hintanne 66 €/kk tulee nousemaan 195€/kk tasolle", niin jokainen suomalainen osaa kyllä sen korotuksen määrän laskea.
Siinä on 195% hinnankorotus, joka yritetään tuoda ohimennen ja läpihuutojuttuna asiakkaan maksettavaksi.
>>Et voi käyttää yrityksen nimeä uhkauksessasi ilman sopimussuhdetta, koska tällöin teillä ei ole liikesuhdetta ja intrum tuskin haluaa olla osallisena nakkikioskisi uhkaus kirjeisiin.>>
Intrumin leimasimen punaisen tekstissä lukee:
" Jos maksua ei suoriteta
lähetämme saamisen Intrum
Justitia Oy:n perittäväksi."
Kyllä minä voin tällaisen punaisen tekstin ja perintäuhkauksen printata ihan ilmaiseksi, vaikka joka ikiselle laskulleni, eikä siitä tekstistä tarvitse maksaa Intrumille mitään.
Jos myöhemmin päätän laittaa noita laskuja perintään, niin otan sitten Intrumiin yhteyttä ja kysyn että alettaisiinko perintäsuhteeseen, minulla olisi tässä pari kuudenkympin laskua perittävänä.
>>Valitettavasti Intrum justialla tai kenelläkään muullakaan voittoa tavoittelevalla yksityisomisteissa yrityksellä ei ole velvollisuutta hinnoitella palveluitaan sinun tai kenekään muukaan tuottamattoman asiakkaan mieleiseksi samalla logikaalla,>>
Minä toivoinkin Intrum Justitia Oy:ltyä vain "Fair play" meininkiä, jota slogania he itsekin mainonnassaan käyttävät. Tuon kirjeen mukainen meininki ei ole minkäänlaista "Fair play" juttua.
Mitä pidempään sieltä Intrumin puolelta viitsit lässyttää noita suomenruotsalaisia kommenttejasi, jossa et osaa edes korkolaskentaa suorittaa, niin sitä tiukemmin pidän oman kantani. En pidä Intrumin menettelyä hyvän liiketoimen mukaisena hinnankorotuksista tiedottamisen toimintana. - Nikke T
Ehkä svedupellejen Intrum Justitialta ei tosiaan kannata toivoa prosenttilaskemisen osaamista. Mutta jos olisivat samassa kirjeessä maininneet että "Nykyinen hintanne 66 €/kk tulee nousemaan 195€/kk tasolle", niin jokainen suomalainen osaa kyllä sen korotuksen määrän laskea.
uusi hinta on 95€ entinen oli 66€. minun matikallani 29€ korotus ei nouse 195%.
Minä toivoinkin Intrum Justitia Oy:ltyä vain "Fair play" meininkiä, jota slogania he itsekin mainonnassaan käyttävät. Tuon kirjeen mukainen meininki ei ole minkäänlaista "Fair play" juttua.
Lukutaidossasi taitaa olla vikaa. Se on FAIR PAY.
Mitä pidempään sieltä Intrumin puolelta viitsit lässyttää noita suomenruotsalaisia kommenttejasi, jossa et osaa edes korkolaskentaa suorittaa, niin sitä tiukemmin pidän oman kantani. En pidä Intrumin menettelyä hyvän liiketoimen mukaisena hinnankorotuksista tiedottamisen toimintana.
Sinulla taitaa olla jotain suomenruotsalaisia ja ruotsalaisia vastaan? Liekköhän vienneet sulta naiset tai työt? vai mistä moinen viha:) ?
Kyllä minä voin tällaisen punaisen tekstin ja perintäuhkauksen printata ihan ilmaiseksi, vaikka joka ikiselle laskulleni, eikä siitä tekstistä tarvitse maksaa Intrumille mitään.
Jos myöhemmin päätän laittaa noita laskuja perintään, niin otan sitten Intrumiin yhteyttä ja kysyn että alettaisiinko perintäsuhteeseen, minulla olisi tässä pari kuudenkympin laskua perittävänä.
Tuohon sinun kannattaisi kysyä lakimiehen kantaan. Yritykset kun ovat kovin tarkkoja tuosta luvattomasta nimen käytöstä. - Svedupellen meininki
" uusi hinta on 95€ entinen oli 66€. minun matikallani 29€ korotus ei nouse 195%. "
Vilkaisen tämän ketjun alkuperäistä kysymystä. Hänelöe uusi, kirjeitse ilmoitettu hinta oli 195€/kk. Samalla se sattuu olemaan prosenteissakin myös 195% suuruinen hinnankorotus.
" Lukutaidossasi taitaa olla vikaa. Se on FAIR PAY. "
Kyllä minä lukutaitoisena tuon tiedän. Mutta sanos mistä alkuperäisestä idiomasta arvelet tuon väännetyn? Alkuperäinen "Fair play" viittaa juurikin reiluun peliin. Sitä samaa reiluuden leimaa Intrum yrittää omalla Fair pay" väännöksellään myös kytkeä omaan yritykseensä.
" Sinulla taitaa olla jotain suomenruotsalaisia ja ruotsalaisia vastaan?
Liekköhän vienneet sulta naiset tai työt? vai mistä moinen viha:) "
Suomenruotsalaiset ovat usein Hankenin käyneitä, mutta ovat hyvin usein myös ketkuja, kaikenlaisissa rahaan liittyvissä asioissa. Suomenruotsalaisten omaksuma ketkuilun oppimäärä lienee opittu lahden takaa Ruotsista, jossa Intruminkin päämaja on.
Katainen sanoo tämän päivän Uuden Suomen haastattelussa tuskastuneensa Etelä-Eurooppalaisten käsitykseen reiluudesta. Samalla lailla olen myöskin tuskastunut ruotsinkielisten käsitykseen reiluudesta.
" Tuohon sinun kannattaisi kysyä lakimiehen kantaan. Yritykset kun ovat kovin tarkkoja tuosta luvattomasta nimen käytöstä. "
No ei tosiaan tarvitse. Tiedän parikin kaveria jotka ovat Intrumin leimasimen tyyppisen punaisen perintäleimasimen hankkineet jo aikoja sitten. Aivan hyvin ne ovat toimineet jo vuosikausia. Ainoastaan Intrumin logo ei ole 1:1:een sama, mutta punainen teksti on sama.
Intrumhan on yleinen, julkinen perintätoimisto. Kyllä laskuttaja voi karhukireessään kertoa että antaa laskun heidän hoidettavaksensa, ja antaa myös, jos lasku perintään saakka menee.
Tämän Intrumiin viittaavan perintäuhkauksen tekstin voi Boldatulla fontilla tulostaa jo suoraan laskun loppuun vakiotekstiksi. Niin silloin ei tarvitse edes sitä punaista leimasintakaan ostaa. - Nikke T
No ei tosiaan tarvitse. Tiedän parikin kaveria jotka ovat Intrumin leimasimen tyyppisen punaisen perintäleimasimen hankkineet jo aikoja sitten. Aivan hyvin ne ovat toimineet jo vuosikausia. Ainoastaan Intrumin logo ei ole 1:1:een sama, mutta punainen teksti on sama.
Intrumhan on yleinen, julkinen perintätoimisto. Kyllä laskuttaja voi karhukireessään kertoa että antaa laskun heidän hoidettavaksensa, ja antaa myös, jos lasku perintään saakka menee.
Tämän Intrumiin viittaavan perintäuhkauksen tekstin voi Boldatulla fontilla tulostaa jo suoraan laskun loppuun vakiotekstiksi. Niin silloin ei tarvitse edes sitä punaista leimasintakaan ostaa.
Omapahan on asiasi. Sinänsä hauskaa, että syytät ketkuilusta muita, mutta olet itse valmis ketkuilemaan saadaksesi intrumin sopimusedun käyttöösi :) Omat moraalikäytäntösi ovat siis vähintääkin kyseenalaisia. Samalla logiikalla minä voisin valehdella asiakkaileni, että teen yhteistyötä vaikka Nokian kanssa vaikka mistään tälläisesta ei ole koskaan sovittukaan eikä minkäälaista sopimusta tehty. Nyt valoja päälle siellä nakkikioskilla! Mikäli sinulla ei ole VARAAA maksaa uusia hintoja älä katkeroidu vaan hanki uusi yhteistyökumppani tai yritä tienata enemmän niin sinullakin on varaa maksaa palveluista! Taidat olla juuri sellainen persaukinen joka syyttää kaikkia muita omista epäonnistumisistaan milloin ruotsalaisia milloin suomenruotsalaisia milloin muita yrityksiä ym.... - Svedupellen meininki
"" Omapahan on asiasi. Sinänsä hauskaa, että syytät ketkuilusta muita, mutta olet itse valmis ketkuilemaan saadaksesi intrumin sopimusedun käyttöösi :)""
Niin metsä vasta kuin sinne huudetaan. Olemme olleet toistakymmentä vuotta luottamuksellisessa sopimussuhteessa Intrumiin. Maksaneet heille vuosimaksuja ja antaneet kymmenittäin perintätoimeksiantoja.
Mutta Intrum päätti koettaa yrittää ku-settaa meitä sikamaisella hinnankorotuksella, jota sitten pala kerrallaan perui pois. Samalla petti siinä kuitenkin luottamuksen. Mehän vastataan ihan samalla mitalla.
Leveä haara-asento vaan, tyylitellään samaa suomenruotsalaista arroganssia matkien, ja kusaistaan röyhkeästi päin näköä takaisin. Ihan samalla mitalla kohti vaan, kyllä tätä tavaraa täältä piisaa, jos piisaa sieltäkin.
" hanki uusi yhteistyökumppani tai yritä tienata enemmän niin sinullakin on varaa maksaa palveluista! "
Se uusi yhteistyökumppani, kokonaan toinen perintätoimisto on jo valittuna. Käytämme edelleen 10 v. vanhaa Intrumin punaista leimasinta karhulaskuissamme, koska tällä uudella toimistollamme ei ole sellaista tarjota. Tosin heillä ei sitten ole Intrumin tyyppistä vuosimaksuakaan lainkaan.
Niinhän se vanha markkinoinnin oppikirja sanoo, että jos saa hyvää kohtelua yrityksestä, niin siitä kerrotaan keskimäärin 1 tai 2 henkilölle. Mutta huonosta kohtelusta kerrotaan keskimäärin 9:lle muulle. - Ässätkultaan!
Yksi vaihtoehto muiden joukossa www.perintatoimistokontio.fi Näyttäisi olevan ilman vuosi- ja kk-maksuja.
- Ei enää Intrumia
Meillä Intrumin käyttö karkotti monta vanhaa asiakasta. Heitä kiinnosti vain riistokulujen periminen välittämättä vähääkään toimeksiantajan asiakassuhteiden jatkosta. Kaiken huippu oli, että suoritukset menivät aina ensin heidän kuluihinsa ja vasta sitten velan pääomaan. Lopulta vaihdoin pienelle paikalliselle perintäfirmalle meidän laskutuksen ja perinnän, toimii hyvin. Intrumin suuntaan en enää sylkäisekään!
- Esa Lötjönen
Olin asiakas Intrumille jonka lopetin mielipuolisten laskutuksien vuoksi (vaikka asiakasta peritään , siinäkin pitää olla jotakin kohtuullisuutta perintäkulujen suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894