Moi etsin minulle sopivaa poni rotuu vaik sen perusteel ei mitää sanota mut nyt kumminki et painan noin 35-40kiloo ja pituus on jotain 145-150cm ja oon ponien ystävä haluisin hyvän esteponin ja maastovarma ois kans ihan kiva kouluu ehk jonkuverran luonne ois kiva jos ois kiltti hoitotoimen piteis mut ratsastaeski vois olla kiltti mut shettiksistä tykkään kans mut ne saa pukitella :::DDD ÖÖ MUN SELITYKSET MUTTA kysyn vielä että oisko mitää shettis kastavattajaa joka myis tai mis ylipäätään myydään paljon setui paitsi hevostallissa ja torissa????oon 11.v suunnille ja oon ratsastanu 2.v tai yli.....
Minulle sopiva rotu?
4
54
Vastaukset
- Mustikka-poni
En ole todellakaan mikään expertti mutta minusta sinulle sopisi hyvin joku saksalainenratsuponi (: Ennen hevosen hankintaa kannattaa tosiaan miettiä onko varmasti tarpeeksi aikaa,rahaa,ja kärsivällisyyttä hankkia oma poni.
Jos etsit heppaa millä voit ratsastaa vielä isonakin, etsi vähintään 130cm ponia. Muuten jää saman tien pieneksi. Shettistä ei kannata edes harkita, olet nyt jo jotakuinkin pituutesi ylärajoilla niihin nähden. Mutta mistä tahansa isommasta rodusta (väh 130cm, mieluummin väh 140cm) voi löytyä hyviä hevosia, yksilöitä löytyy kaikista eikä pelkkä rotu kerro paljonkaan hevosen ominaisuuksista.
Onhan sinulla hoitopuoli hallinnassa? Osaat hoitaa ja huoltaa itsenäisesti hevosen ja sen varusteet?- Kasiro
Olen samaa mieltä kuin Lampinajadi.
Olet nyt jo puolitoistametrinen ja vasta 11v, joten ota iso poni tai vielä mieluummin hevonen. Sinä kasvat vielä aika reilusti, joten pikkuponia ei kannata ottaa kuten Lampinajadi sanoikin.
Kaikki Tanskasta tuodut hevoset ja ponit jotka tunnen ovat olleet liikenne - ja maastovarmoja ja hyviä luonteeltaan ja yhteistyöhaluisia joten äkkiseltään suosittelisin sellaista jos vain sattuu kohdalle. Sama täällä. Tanskasta tuodut ovat omienkin kokemusteni mukaan aina olleet todella hyviä joka suhteessa. Omanikin on Tanskasta tuotu ja ominaisuuksiltaan juuri sellainen kuin Kasiro sanoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418577Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261729T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli221489- 1301441
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941110Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81089- 711067
- 92902
- 75747
- 49745