Ruokaa köyhälle?!

Nälkäinen

Voiko joku rikas lahjoittaa parikymppiä tai vaikka lainata, ettei tarvitse lähteä varastamaan?
Rahat loppu ja nälkä on kova.

35

1489

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elä varojesi mukaan. Tämä palsta ei ole tarkoitettu kerjuu- tai lainailmoituksille, vaan keskustelulle lainasta ja velasta.

    • NÄLKÄINEN

      okei eli varkaisiin. Kiitän kun maailma on nykyisin niin perseestä että jokainen ajattelee vain itseään. rahat loppu kun elän toimeentulotuella kun ei töitä ole mistään saanut. ja minä ajattelin paria kaveria lainaamalla heille rahaa joita ei ole näkynyt eikä tulekaan näkymään!!!!! VARKAISIIN SIIS, PYYDÄN ANTEEKSI JO ETUKÄTEEN MUTTA PAKKO ON.

    • Syytä ihan itseäsi

      Nimimerkki Nälkäinen

      Silloin, kun itse on toimeentulotuella EI todellakaan lainailla kavereille edes sitä 10 senttiä. Kyllä se on vaan ihan tosiasisa.

      Eli suotta sitä V**** muille täällä kirjoitteliville. Oma syy, miksi olet niin helve*** lepsu. Itse uskallan sano ystäville ei ole mistä lainata, jos kysyvät.

    • tuleva rikollinen

      En ole lepsu vitun apina vaan annoin tarvitsevalle. Sellaista ei tuollaiset kusipäät voi ymmärtää menen varkaisiin tossa 4h päästä syytä itseäsi jos ilmestyn kämppääsi ja viillän kurkkusi auki koska olen roskasakkia niin minulta voi olettaa tuollaista???!!!!!!!!!!!

      • 18+15

        Köyhällä on toki aina oikeus pyytää rahaa jo perustuslain takaaman ilmaisuvapaudenkin perusteella. Oletko ajatellut, että opettelemalla elämään tulojesi mukaan sinun ei tarvitsisi enää pyydellä tosilta rahaa ja välttyisit nälältä?


    • tuleva rikollinen

      Jos saisin omani niin voisinkin elää loppukuun! Oletko ajatellut sitä?
      Olen elänyt 1,5 toimeentulotuella joten enköhän sillä osaa elää, ongelma on muut ihmiset jotka tulevat niin vitun surkeina pyytämään lainaa että saisi ruokaa! Niiden ihmisten takia olen nyt samassa tilanteessa vitun urpo! Opettele ajattelemaan hanki vähän elämänkokemusta, ehkä sitten ymmärrät tilaanteeni!!!!!!! löysin tuolta jo pari mopoa ja grilliä joista saa hyvät rahat!

      • voi elämä

        Eli kun sinä annat rahasi kaverille niin se oikeuttaa sinut varastamaan jonkun omaisuutta?

        Sinulla oli alunperin vaihtoehtoina syödä itse tai antaa ruokarahat kaverille. No, sinä päätit ruokkia mieluummin kaverin kuin oman vatsan.

        Jos ei työtä löydy ja joutuu toimeentulotuella elämään niin silloin jos koska pitää osata rahankäyttöä.


      • KKHS

        Nälkääsi varastat mopon?


      • 18+15

        Miksi et ota reilusti pikavippiä? Monet paikat antavat viikon lainan ilmaiseksi. Toisaalta miksi tarvitset niin vähän kuin 20 euroa? Saatko jo tänään tai huomenna rahaa?


      • ......

        Astia käteen ja kadulle, illan tullen olet saanut ruokarahat.
        Löysin joskus kirpparivaatteen taskustakin kolikon.


    • Syytä ihan itseäsi

      Olen elänyt pelkällä toimeentulotuella 2 vuotta putkeen ja pariinkin otteeseen, joten tiedän mitä se on.

      En koskaan lainanut ystävälle rahaa, vaikka hän olisi kuinka kerjänyt. Muutaman kerran ostin, hänen lapselle ruuan (alle 2 vuotias silloin) ja tiesin silloin jo että joudun pihistämään tämän summan omasta ruuasta.

      Joten kyllä saat syyttää itseäsi, että olet ajatut itsesi kyseiseen tilanteeseen. Ja kiitos olen erittäin meilelläni se vitt**** apina ja erittäin typerä urpo. Uskallan sentään kietäytyä sellaisita asoista, jotka sotkevat oman elämäni ja saa elämänhallintani raiteitaan.

      Mutta on ihan oma valinta tuokin, että menee varkaisiin. Et voi syyttää ketään muuta kun itseäsi, koska olet lainanut rahat ja sitten ei ole varaa syödä itse. Se on sitä elämänhallintaa ja valintoja joita joutuu tekemään.

    • seurakuntaauttaa

      Käyppäs seurakunnan diakonialta pyytämässä ruokaseteli ruokapankkiin. Sieltä saat ruokaa ens hätään ja leipää, niin ei tarvitse varastella!!

      • henkisesti rikas

        Tarjoustalossa maksaa 15 kananmunaa 1,79 euroa. Kananmunassa on kaikkia ravintoaineita c-vitamiinia lukuun ottamatta.


    • työtä ja toimintaa

      Hakeudu kuntouttavaan työtoimintaan niin saat 9 euroa kulukorvausta kaiken muun lisäksi.

    • TunnustanEttTrollaan

      Anna tähän tilinumerosi, nimesi, henkilötunnuksesi ja osoite, niin katsotaan voinko lähettää muutaman euron. Ilo on kokonaan minun puolellani!

      • paskaaaaa

        Kuntouttava työtoiminta on perseestä. Teetetään kunnan/kaupungin työt ilmaiseksi työttömillä. Ennemmin karenssin ottaisin kuin lähtisin piiaksi tuollaiseen!


    • Kr. Pennonen

      Tilinumero puuttuu!

    • 16+13

      Säästä. Siis lopeta kaikki lehtitilaukset, myy autosi, lopeta puhelinliittymäsi yms. Niin minäkin tein kun ei ollut rahaa.

    • westmanwwwww

      Itsellä ei ole velkaa penniäkään. Ei työmarkkinatuella olevalla periaatteessa pidäkkään olla velkaa. Pakollisia menoja toki on, ja osa niistäkin poistui viimevuoden lopussa, kun telkkarista ei tarvi maksaa.

      Kun ei ole suuret tulot, niin aina joutuu luopumaan kaikesta. Kun saan asumistuen, niin ajattelin, että rahaa voi säästää pikkasen, eikä se ole laitonta. Vuosi sitten työmarkkinatukeakin nostettiin paljon, että olisi helpompaa.

      Nyt olen sitten ottanut sellaisen keinon, että jemmaan pienen summan kuukausittain. Kasassa on 1500e, ja ilmoitan sen vuosittain eteenpäin. Saan rahaa parin päivän odotuksella.

      Miks jotku ei saa vaikka paria sataa jemmaan, nii ei tarvis tulla tänne valittaan.

      • 2+19

        Eikö sosiaalitoimisto ota toimeentulotukea myönnettäessä huomioon säästöjäsi? Vai asutko omakotitalossa etkä näin ollen tarvitse toimeentulotukea?


      • westmanxxxxxxxx
        2+19 kirjoitti:

        Eikö sosiaalitoimisto ota toimeentulotukea myönnettäessä huomioon säästöjäsi? Vai asutko omakotitalossa etkä näin ollen tarvitse toimeentulotukea?

        En ole hakenut toimeentulotukea yli kymmeneen vuoteen.

        Kun työmarkkinatukea korotettiin 2012, niin yksi pointti oli toimeentulotuen hakemisen tarpeen vähentäminen.

        Ilmoitin asian säästöstä kelaan asumistuenhaussa, eikä säästömäärä vaikuttanut asiaan. Määrä, joka leikkaa tai poistaa tukea on lähempänä 10 000 euroa.


      • 2+19
        westmanxxxxxxxx kirjoitti:

        En ole hakenut toimeentulotukea yli kymmeneen vuoteen.

        Kun työmarkkinatukea korotettiin 2012, niin yksi pointti oli toimeentulotuen hakemisen tarpeen vähentäminen.

        Ilmoitin asian säästöstä kelaan asumistuenhaussa, eikä säästömäärä vaikuttanut asiaan. Määrä, joka leikkaa tai poistaa tukea on lähempänä 10 000 euroa.

        Niillä jotka joutuvat maksamaan vuokraa, jää asumismenojen jälkeen vain 477 euroa käteen. Sähkölaskua eikä lääkkeitä siitä ei tosin tarvitse itse maksaa. Oletko sitä mieltä, että 477 eurosta pystyy säästämään?


      • westanxxxxxxxxxxx
        2+19 kirjoitti:

        Niillä jotka joutuvat maksamaan vuokraa, jää asumismenojen jälkeen vain 477 euroa käteen. Sähkölaskua eikä lääkkeitä siitä ei tosin tarvitse itse maksaa. Oletko sitä mieltä, että 477 eurosta pystyy säästämään?

        Kaikki maksaa vuokransa, sähkönsä yms. maksut.

        2/3 tulee vuokrasta asumistukea ja siitä voi sitten maksaa vielä sähkön ja netin.


        Eikä se parin euron kuukausisäästö ole mahdottomuus.... siis vaikka 20€/kk ja pikkasen sit päälle tilanteen mukaan.

        Eikä se todellakaan ole rikollista. Mutta kun aikanaan useampana peräkkäisenä kuukautena haki toimeentulotukea, niin tunti olonsa rikolliseksi. Ollaan sit tällee rikollisia....


    • Seuraava maksaa

      En ole rikas, mutta jos tuut mun kans kauppaan ostan sulle ruokaa kympillä.

    • Töissä

      Kyllä tässä kohta töitä tekevätkin saa mennä kadulle kerjäämään tai itseänsä myymään.

      • 17+5

        Keski- ja suurituloisilla ei Suomessa ole mitään hätää, vaikka on lama. Heillä jää rahaa kuukausittain säästöön. Varaa olisi vaikka tinkiä omista tuloista, eri asia sitten on, onko halua. Heillä on usein aivan epärealistinen käsitys, että kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus hyvään palkkaan ja työeläkkeeseen . Lama koskettaa Suomessa vain pienituloisia, joille jokainen kymppi on iso asia. Näin on niin kauan kuin suosituin puolue on Kokoomus. Keski- ja suurituloiset äänestävät luonnollisesti Kokoomusta. Kaikille ei riitä edes pienipalkkaista työtä. Kansa on onnistuneesti jaettu kahtia. Amen.


      • westxxxxxxxxxxxxxx
        17+5 kirjoitti:

        Keski- ja suurituloisilla ei Suomessa ole mitään hätää, vaikka on lama. Heillä jää rahaa kuukausittain säästöön. Varaa olisi vaikka tinkiä omista tuloista, eri asia sitten on, onko halua. Heillä on usein aivan epärealistinen käsitys, että kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus hyvään palkkaan ja työeläkkeeseen . Lama koskettaa Suomessa vain pienituloisia, joille jokainen kymppi on iso asia. Näin on niin kauan kuin suosituin puolue on Kokoomus. Keski- ja suurituloiset äänestävät luonnollisesti Kokoomusta. Kaikille ei riitä edes pienipalkkaista työtä. Kansa on onnistuneesti jaettu kahtia. Amen.

        Keskituloiset on se ryhmä joka ryssii asiansa pahimmalla tapaa.

        Jos perhe tienaa vaikka 6000e kuukaudessa, ja otetaan iso asuntolaina ja pari autoa velaksi ja omavaraisuusaste on matala, ellei tyhjä, niin siinä se toimeentulopommi on.

        kymmenenvuotta mietitään ja lasketaan epärealistista vaurastumista ja sitten saadaan se kallis elämä ja velkaa, jonka sulattaminen vie 40-vuotiaan elämästä seuraavat 40v

        Joskus oikeesti miettiny kuka oikeesti on äveriäs. Täälläkin on joskus puhuttu asuntojen hinnoista ja inflaatiosta. Joku sanoo, että inflaatio syö velan ja talon arvo nousee, ja sen saa velattomana myydä eteenpäin.... Talousuutisissa puhutaan joskus 3-5 prosentin hintamuutoksesta asunnoissa, mutta eiks prosentti saada sillä että se asunto myydään ja lasketaan tase hankinnan ja myynnin välistä?

        Kun otetaan velat ja korot pois, niin kyllä sitä ollaan pakkasella ja runsaasti. Itse olen työtön ja lasken pennit, olen todennut, että oman asunnon osto on järkevää, mutta vaatii oikeasti sataprosenttisen rahoituksen ja järjen, sekä omien ajatusten kompromissin. Joku rivari tai osake, jonka hinta uutena on jotain 200 000e, nii vaatis ainakin kymmenkertaisen rahamäärän. Velkaan ei ole varaa, kun katsoo sitä minkä ikäisenä ihmisellä on tapana lähteä äkkinäisesti matojen ruuaksi.

        Kuluttamisen juhlaa on vain se uusi kiiltävä esine sen aikaa, kun eka lasku tippuu ja näkee miten se jäävä maksumäärä muuttuu.


      • ???2013

        Keneltäs kerjäät, ja kuka sulle antaa rahaa, jos kaikilla on pulaa rahoista? Miksi muiden pitäisi huolehtia sun elättämisestä?


      • Näin meillä;
        westxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Keskituloiset on se ryhmä joka ryssii asiansa pahimmalla tapaa.

        Jos perhe tienaa vaikka 6000e kuukaudessa, ja otetaan iso asuntolaina ja pari autoa velaksi ja omavaraisuusaste on matala, ellei tyhjä, niin siinä se toimeentulopommi on.

        kymmenenvuotta mietitään ja lasketaan epärealistista vaurastumista ja sitten saadaan se kallis elämä ja velkaa, jonka sulattaminen vie 40-vuotiaan elämästä seuraavat 40v

        Joskus oikeesti miettiny kuka oikeesti on äveriäs. Täälläkin on joskus puhuttu asuntojen hinnoista ja inflaatiosta. Joku sanoo, että inflaatio syö velan ja talon arvo nousee, ja sen saa velattomana myydä eteenpäin.... Talousuutisissa puhutaan joskus 3-5 prosentin hintamuutoksesta asunnoissa, mutta eiks prosentti saada sillä että se asunto myydään ja lasketaan tase hankinnan ja myynnin välistä?

        Kun otetaan velat ja korot pois, niin kyllä sitä ollaan pakkasella ja runsaasti. Itse olen työtön ja lasken pennit, olen todennut, että oman asunnon osto on järkevää, mutta vaatii oikeasti sataprosenttisen rahoituksen ja järjen, sekä omien ajatusten kompromissin. Joku rivari tai osake, jonka hinta uutena on jotain 200 000e, nii vaatis ainakin kymmenkertaisen rahamäärän. Velkaan ei ole varaa, kun katsoo sitä minkä ikäisenä ihmisellä on tapana lähteä äkkinäisesti matojen ruuaksi.

        Kuluttamisen juhlaa on vain se uusi kiiltävä esine sen aikaa, kun eka lasku tippuu ja näkee miten se jäävä maksumäärä muuttuu.

        "Kun otetaan velat ja korot pois, niin kyllä sitä ollaan pakkasella ja runsaasti."
        Säästönä on kuitenkin kymmenien vuosien aikana maksetut vuokrat.
        Itse miellän maksamamme asuntolainan korot "vuokrana" ja lyhennyksen sitten säästämisenä.

        Ekaan asuntoomme (n.100 neliötä) otimme 420 000mk lainaa, joka oli 100% asunnon hinnasta, v.1996. Myimme sen v.2003 ja saimme talosta 100 000€.
        Taloon laitoimme alle 10 000€ siellä asumisemme aikana.

        Ostimme toisen talon v.2003, joka maksoi 200 000€. Otimme lainaa 150 000€. Vanhasta talosta oli lainaa jäljellä, joka maksettiin pois.
        Tähän taloon (yli 200 neliötä) on tehty remontteja, joihin ei ole haettu lainaa.

        Tällä hetkellä asuntolainaa on enää n.70 000€ ja vuokramme (siis ne korot) alle 30€/kk. Omistusasunnossa olemme maksaneet vähemmän kuukaudessa lyhennyksiä kuin mitä olisimme vastaavasta talosta maksaneet vuokraa.

        Me emme ainakaan ole "pakkasella". Autot ja kaikki muukin on ostettu käteisellä eli rahat säästetään eka ja näin on säästetty isot rahat.


    • Keskituloinen

      Pitääkö olla rikas että voi lahjoittaa parikymppiä? Menee vähän huonosti Suomessa vissiin...

    • ......

      Joko sait rahaa ja ruokaa ei tullut
      uni kun pohdin?

      • Anonyymi

        Annatko 20 kymppiä? Jos se onnistuu? Saat takasin ensi viikolla keskiviikkona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annatko 20 kymppiä? Jos se onnistuu? Saat takasin ensi viikolla keskiviikkona

        Taitaa olla ap jo kohtalaisen laiha.


    • Anonyymi

      Kaikkein fiksuinta olisi pitää lompakossa esim. k tai S kaupan lahjakortti jossa olisi vaikka 30€ kredittiä. Antaa se sitten sitä tarvitsevalle.

      Perseilyä alkaa filosoimaan kellekkään miten tehdä. Jos ihminen ei itse tee mitään ja ala itse nostamaan asemaansa, niin ei sitten. Jos 2015 oli kymppi velkaa ja sitä on vieläkin, niin.

    • Anonyymi

      Tuli tälläinen juttu mieleen. Jos jollakin ihmisellä on kuvitteellinen miljoona ja hän kokee että on varaa ostaa lääkkeet apteekista ilman Kela korvausta tai käydä yli 10000€ sappi leikkauksessa omalla rahalla jne. Asia okei, mutta se ei anna oikeutta omantunnon kohottamiseen ”elvistelemällä” eikä oikeutta mennä apteekin tai ruokakaupan kassalle antamaan almuja. Se on vaan helvetin ahdistavaa ja polkevaa. Sitä voisi pitää myös syyllistyvänä huono-osaisuudesta. Jos on se ”miljoona” niin voi pitää sen omana tietona. Se kel onni on se onnen kätkeköön.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe