Meillä kristityillä on monta hyvää kanavaa tukea Palestiinaa:
Kirkon Ulkomaanapu:
http://www.eappi.fi/
FIDAn Palestiina-apu:
http://www.fida.info/tyomme/kummilapsityo/kummikohteet/lahi-ita/palestiinalaisalueet-gazan-majakka-koulu/
http://www.rauhanpuolustajat.fi/lahi-ita/suoma/fida.html
Patmoksen arabityö:
Humanitaarinen apu- ja mediaevankelioimistyö (videot, kasetit, TV-työ). Länsirannan palestiinalaisten keskuudessa Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta. Bethlehem Bible College -raamattukoulun työn tukeminen. Kummilapsityö Abu Joosefin sosiaalikeskuksessa Beit Jalassa. Seurakuntatyön tukeminen Gazan evankelisen seurakunnan kautta ja Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta.
HYVÄ!
Kristityt seisovat Palestiinan rinnalla! HYVÄ!
5
168
Vastaukset
- erttkl
Palestiinassa kristityt ovat tosi ahtaalla ja vainottuja! Kristityt pakenevat Palestiinasta!
- Kärsiviä autetaan
Ilman muuta kristityt haluavat auttaa myös palestiinalaisia löytämään elämäänsä Jeesuksen Herranaan ja Vapahtajanaan. Samoin meidän tulee auttaa hädässä olevia ihmisiä, jotta kukaan ei suotta kärsisi ruuan, veden, lämmön tai vaikkapa yksinäisyytden puutteessa. Kristittyjen arabityö tähtää viime kädessä samaan kuin kristittyjen Israel-työ: evankeliumin tarjoaminen maailmassa olevilla ihmisille, jotka eivät vielä tunne Jeesusta. Koska uskon antaa ainoastaan Jumala, mistään pakkokäännyttämisestä ei ole kysymys. Inhimillästä hätää on lievennettävä mahdollisuuksian mukaan myös suoraan ilman, että kohde on samanaikaisesti "käännytyksen kohteena". Kristittyjen rakkauden tulee
- mitä kummaa?
MIten niin kristityt tukevat Palestiinaa? Ketä siellä ja miksi? Tottakai jos pyytävät apua heitä autetaan, mutta sen maan tilannetta on vähän vaikea täältä käsin edes ymmärtää.
- Olenko oikeassa?
On mukava nähdä, että apua annetaan, moni vain kääntää katseensa pois kuullessaan sanan palestiinalainen. Heitä on kohdeltu huonosti ja ajettu pois kodeistaan, viety elanto ja viljelysmaita...heitä meidän on autettava, ei sortajia. Boikottiin sortovaltiot, ei sanota nimellä tai nimillä, sillä silloin sinä olet leimattu ja sinun kirjoituksesi voidaan poistaa, emmehän elä Suomessakaan aivan sanavapaassa valtiossa. Meitä johdetaan muualta, ainakin monessa osin ja johtajia kunnioitetaan ja pelätään. Tältä ainakin tuntuu, tuntuuko muista? Vai olenko väärässä ja vainoharhainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514