Onpa ihmettä kerrakseen, kun täälläpäin on aurinko killotellut ihan lämmittävästi melkein koko päivän. Hymyileviä ihmisiä vastaan tuli kaupalle kulkiessain. Vieläkin kuumottavat posket ulkoa tultuani.
Ei viittis minkäänlaista " negatiivista" ajatuksiinsa saada, harvinaista herkkua on tällainen päivä. Yhä enemmän olen sinuakin texsanell alkanut ymmärtää, kun kehotat positiivisuutta ympäriltään löytämään.
Ihan vaan vapaa-aiheeks otin tään, kun on muuten niin ´painavaa tavaraa´muu palsta.
Aurinkoinen päivä
39
207
Vastaukset
- oisko muitakin
jotka positiivisuutta löytää . Mutta eipä helmiä sioille.
- susmorsian ek.
On sekin niin tärkeä henkinen voimavara ollut näinä luopumisen vuosina, että on kerinnyt kaikenlaista elämässään kokeilla. Myös kokenut. Meistä jokainen on joutunut luopumaan ja luovuttamaan monista eri asioista, samoin monesta läheisestä ihmisestä.
Tuli mieleeni yhteen aikaan keväällä kaikenlaisten siementen ja pistokkaiden purkkeihin laittaminen ikkunalaudoille. Maalis- huhtikuuhan se elämän alkuun saattamisen aika monille kasveillekin. Oon ainakin oppinut ajattelemaan näin, että onneksi senkin ennätti kokea. Ja että onneksi sai tuntea niin monta lämmintä ja rakasta ihmistä, on helpompi aina luovuttaa. - *Kukkahame*
No niin, se aurinko minutkin sai kantamaan matot ulos ja pyykkikone päälle, kauppaan ja sitten siivoilemaan.
Nyt on sitten päiväun ilta herätty mieli virkeäni ja olo kuin 16vuotiaalla.
Luin jostain että näin pilvistä pitkää ajanjaksoa muistelevat olleen joskus vuosikymmeniä sitten.
Jos huomenna on samanoloinen ilma menenkin haastattelemaan pilkkijöitä järven jäälle ;-)).
Nyt on kevät an tanut ensiv aikutelmaa tulostaan, ihanaa. - *Kukkahame*
No niin, se aurinko minutkin sai kantamaan matot ulos ja pyykkikone päälle, kauppaan ja sitten siivoilemaan.
Nyt on sitten päiväun ilta herätty mieli virkeäni ja olo kuin 16vuotiaalla.
Luin jostain että näin pilvistä pitkää ajanjaksoa muistelevat olleen joskus vuosikymmeniä sitten.
Jos huomenna on samanoloinen ilma menenkin haastattelemaan pilkkijöitä järven jäälle ;-)).
Nyt on kevät an tanut ensiv aikutelmaa tulostaan, ihanaa.- 'Kukkahame*
Miksi tämä lähettää kahteen kertaan?
-tämä on ihme...kai?
- susmorsian ek.
Sun koneeski on kaiketi niin hyvällä tuulella. Minäki oon yrittänyt opetella nykysin valvomaan vähän myöhempään, älyttömän aikaseks meni sänkyynmeno ja sitten pomppasin ylös aamuyöllä. Ei silti, en mie liian vähän nuku, seittemisen tuntia on sopiva. Parin vuoden ajan kun oli tavallisuudesta rankempaa aikaa, yks ´oma´keksimä hoitokeino oli mennä nukkumaan.
N yt katon tuon Donna leon-dekkarin, Venetsiassahan siinä ollaan. - -3 lämpö
Kyllä aurinko päivät ovat olleet harvassa talvikin pitkä, tosin lämpöä on tulossa.
Lunta oli 30 cm lähti kaikki pois ja taas 10cm.- jos valita sais
Tämän talven kaltaisten pilvisten talvien esiintymistä on ennustettu jatkossakin. Ilmastotieteilijät tiennevät syyn moiseen. Kuluneen talven pilvisyyden totesivat olleen 50 vuoteen runsaspilvisimmän.
Hyvää näissä on suht matalat pakkaslukemat. Miinuksena ainakin vihanneksia viljeleville kasvihuoneyrittäjille. Keinovaloa joutuu käyttämään enemmän. Minusta ennemmin pilvistä kuin paukkupakkaset.
- kierrekorkki
Aurinko muistaa sentään pilkistää pilvien välistä, vaikka pitkään oli tuo taivas tasaisen harmaa. Meillä se sentään on pilkistänyt silloin tällöin, ei sentään viikkoja ole piilotellut naamaansa.
Ei aurinkokaan anna voimia kun ikävät kanssaihmiset aiheuttavat harmeja.
Olisi niin kiva illalla laittaa kädet ristiin rinnalle ja kiittää läheisitä ihmisistä, mutta kun ja valitettavasti, kaikki surut tulevat sieltä suunnalta painaen harteilla ja rinnassa.
Iltarukouksessa onkin parasta lausua kiitos omasta pitkäpinnaisuudesta ja toivoa heille voimia löytää tasapaino itsensä kanssa, silloinhan muiden syyttelyt jäävät taka alalle ja kaikkien elämä paranee.
Jättäisivät edes rauhaan elleivät voi elää tasapainoista elämää edes itsensä kanssa, muista nyt puhumattakaan. Oman elämän myrkyttäminen kantautuu kauas läheisiinkin. - Palstalaisilla
on kaikilla omat läheisensä ja heidän aiheuttamansa huolet
niinkuin ilotkin, joita useinkin on vähemmän.Ei saisi lastata jonkun syyttömän päälle omaa tuskaansa. - *Kukkahame*
Olen huomannut kuinka iän mukana läheisten vastoinkäymiset ovat minunkin vastoinkäymisiä.
Heräillen yöllä ja asiat tulee ajatuksiin, onkohan se jotenkin iokä joka herkistää vai onko se luonnollista luovutusta entiseen vahvaan ja tunnolliseen äitiin.
Eivät kyllä minulle suoraan sano vastoinkäymisiä, mutta jotain kautta ne tulee tietooni, ja osaanhan minä surra ja valvoa niitä jälkikäteenkin.
Nuorempana ne olivat elämää.
Huomisellekin luvassa aurinkoa kyllä sitä on saanutkin odottaa aivan pitkästymiseen saakka, mutta nyt vain nautitaan valosta ja käännetään vaihteet kevään suuntaan.
Huomenna aloitan uimahallikäynnit ja odotukset ovat todella korkealla, ainakin yhtä korkealla kuin aurinko.
Niin se tikanpoikakin puuhun nousee.....sisulla!
Montakohan kertaa tämä teksti puskee sivulle? ;-)),
voihan nenä sekin vielänähdään!- talvi.kki
Vielä enemmän on aurinkoa tänään kuin eilen, tosin pakkastakin. Mitä miinustelun aihetta on myönteisissä ja iloisissa ajatuksissa?
- antais muittenkin
tuoda omia myönteisiä juttujaan, mutta se kateus se kateus.
- Nuo muutamat
jaksavat päivästä toiseen yöstä toiseen mennä pimeää puoltaan pitkin ,,joskus tulee mieleen, eipä ihme jos avioliitot päättyivät lyhyeen! ei paljoa ihmetytä kierrekorkkienkaan auki ruuvaamiset- Entisiä koulukiusaajia taatusti ovat.
Oikea elämä on ihan muuta. - kröhm
Oma elämäsi näyttää olevan toisten lyttäämistä!
- texsanell1
Eikös annetaisi ihmisten kirjoittaa, kaikkien? Mitenkä on tullut noin tavaksi mennä henkilökohtaisuuksiin täällä. Luetella nyt ominaisuuksia, joita uskomme sisältyvän ihannoimiemme, tahi inhoamiimme osallistujiin.
Eihän me tunneta osallistujia oikeastaan kuin pintapuolisesti, ei aina löydy oikeita sanojakaan kertomaan. Sivuutetaan väärinkäsitykset, eikä viitti epäillä heti pahinta, vaan uskalletaan luottaa immeisiin.
Emmehän omiemmekaan parissa noin toimi? Luottamuksella päästään paljon pidemmälle ja hauskemmalla tavalla.
Aurinko se vaan paistaa tänään koko poppoolle kuin Hangon keksi, ja kevät alkaa hymyilemään!
Iloitaan aloitteita tekevistä kirjoittajista, ettemme vaan riivi ajatusversojaan säälittä, vain siksi, että "se minä" olis oikeassa, ei se aina oo!
Annetaan iloiten itseämme osallistumalla, kyll' se metsä siell' vastaa myös, kun hereill' on. - eikös vaan
annettaisi kaikkien kirjoittaa tavallaan eikä käydä kimppuun jos asiaa etsii vaikka googelista tai lehdistä. Sään kertomiset ja kaupassa käynnit ei ihan kaikille riitä palstan sisällöksi. Eipä tee mieli aloituksia tehdä tai edes osallistuakun tulee nämä teilaajat perässä.
- texsanell1
Aiheita löytyy niin paljon, ettei loppua näy, elämänkokemus antaa pohjaa tuoda ns. omaa näkemystä mikä onkin arvokkainta. Sitähän on tähdennetty useinkin palstalla!
Mitä tulee taas aihevalintoihin, ei kai kukaan "täältä odota" koko älyllistä kapasiteettiamme kiehtovaa luettavaa? Sitävarten löytyy kirjallisuutta yllin kyllin!
Antaa vaan ihmisten kertoa sään tuomasta ihastuksesta/vihastuksesta, kaikki kuuluvat elämän kirjoon,...vaikkapa vaan rollilla kauppaan menokin iloiseen ! - sama*
Katohan kun tuolla kirjoitti kerran Muori 67, aika riemastuttavasti rollilla menonsa kauppareissulla, ihan tuli hyvälle tuulelle lukiessa:) Muutamalla sanalla ja merkillä tuli tilanne selväksi! Lunta kamalina kasoina ym.
Kyll' se hyvä on puuskahtaa sekin kavereille, kun sai reissun tehtyä :D- Itse en ikinä mene
johonkin ketjuun tai johonkin viestiin sanomaan, että on huono juttu tai googlesta löydetty. Eihän avaruustutkimusta meistä kukaan itse tee.
Osoittaa todella suurta kapeutta ja kateutta katsannossa, jos sitäkin mollaamaan lähtee!
Miksi ihmeessä mennä teilaamaan ajankohtainen Andromeda-ketjukin?
Ei sitä kyllä voi ymmärtää!
Yhtä vähän teilattavaa on rollaattorilla tehdyssä kauppamatkassa, usein näen näitä rollaattorilla kulkevia, ja niinhän meidänkin mummimme kulki viimeisinä aikoinaan.
Kunnioitettavaa omaa selviytymistä se on silloin, kun terveys niin vaatii.
Suvaitsevaisuutta ja hyväksyntää lisää, silloin aurinko pääsee valaisemaan sisäänkin! :) Itse en ikinä mene kirjoitti:
johonkin ketjuun tai johonkin viestiin sanomaan, että on huono juttu tai googlesta löydetty. Eihän avaruustutkimusta meistä kukaan itse tee.
Osoittaa todella suurta kapeutta ja kateutta katsannossa, jos sitäkin mollaamaan lähtee!
Yhtä vähän teilattavaa on rollaattorilla tehdyssä kauppamatkassa, usein näen näitä rollaattorilla kulkevia, ja niinhän meidänkin mummimme kulki viimeisinä aikoinaan.
Suvaitsevaisuutta ja hyväksyntää lisää, silloin aurinko pääsee valaisemaan sisäänkin! :)No Andromeda-ketjuun tuli riitaisuutta, mutta sehän ei ole lainkaan uutta näissä maisemissa. Harvasta aloittajasta kivalta tuntuu oman ketjun "pilaantuminen", Näin voimme useimmat sanoa kokemuksesta.
Montako ketjua säästyy niiltä, en ole huomannut montakaan sellaista.
Onhan tuohon jo saanut tottua, että ihan asialliseksi tarkoittamansa viestikin tulee teilatuksi.
Hyvä olisi saada katkaistua se. Ja se katkeaa niin että antaa mennä sen ohi, kun vain mielensä malttaa. Ei kannata muissa ketjuissa palata sitä muistelemaan.
Suvaitsevuutta ja hyväksyntää lisää, sanoo :) , ja yhdyn siihen minäkin lisäten vielä siihen sallivuuden.
Suurimmalla osalla toki sitä löytyykin, mutta hukkaan menevät toivotukset joskus. Mutta nämä palstat vaan ovat tämmöisiä, noukitaan täältä jyviä jokainen omiin tarpeisiimme.
Miinustuksethan ovat catleijallekin tuttuja nykyään. Liekö merkki kehoitus vaikenemaan. Mutta minä tyttö se vaan en oikein kulumallakaan täältä lähde.- !!?
catleija76 kirjoitti:
No Andromeda-ketjuun tuli riitaisuutta, mutta sehän ei ole lainkaan uutta näissä maisemissa. Harvasta aloittajasta kivalta tuntuu oman ketjun "pilaantuminen", Näin voimme useimmat sanoa kokemuksesta.
Montako ketjua säästyy niiltä, en ole huomannut montakaan sellaista.
Onhan tuohon jo saanut tottua, että ihan asialliseksi tarkoittamansa viestikin tulee teilatuksi.
Hyvä olisi saada katkaistua se. Ja se katkeaa niin että antaa mennä sen ohi, kun vain mielensä malttaa. Ei kannata muissa ketjuissa palata sitä muistelemaan.
Suvaitsevuutta ja hyväksyntää lisää, sanoo :) , ja yhdyn siihen minäkin lisäten vielä siihen sallivuuden.
Suurimmalla osalla toki sitä löytyykin, mutta hukkaan menevät toivotukset joskus. Mutta nämä palstat vaan ovat tämmöisiä, noukitaan täältä jyviä jokainen omiin tarpeisiimme.
Miinustuksethan ovat catleijallekin tuttuja nykyään. Liekö merkki kehoitus vaikenemaan. Mutta minä tyttö se vaan en oikein kulumallakaan täältä lähde.Melkein kaikki ketjut vuo ovat käyneet pilaamassa
koko syyskauden ajan.
Luulevatko todella ettei ihmiset sitä näe ja tajuu? - MIKSI en saa
Itse en ikinä mene kirjoitti:
Suvaitsevaisuutta ja hyväksyntää lisää, silloin aurinko pääsee valaisemaan sisäänkin! :)laittaa plussaa edelliseen (Itse en ikinä mene) viestiin?
Sensuuriko täällä on?
MIKSI plussa ei tartu siihen?? - texsanell1
Itse en ikinä mene kirjoitti:
Suvaitsevaisuutta ja hyväksyntää lisää, silloin aurinko pääsee valaisemaan sisäänkin! :)Onko mielestäsi tex teilannut rollaattorilla käynnit? Nyt kyllä poimit pinnoja itsellesi texin ansioilla! Mikä ihme sinua nyt vaivaa,...pätemisenkö tarve, et minun silmissäni sitä noilla keinoilla voi saada!
Outoa käytöstä! - texsanell1
texsanell1 kirjoitti:
Onko mielestäsi tex teilannut rollaattorilla käynnit? Nyt kyllä poimit pinnoja itsellesi texin ansioilla! Mikä ihme sinua nyt vaivaa,...pätemisenkö tarve, et minun silmissäni sitä noilla keinoilla voi saada!
Outoa käytöstä!Tuo ylläoleva on nim.merkki "Itse en mene":lle,
- Ei ollut sinulle!
texsanell1 kirjoitti:
Onko mielestäsi tex teilannut rollaattorilla käynnit? Nyt kyllä poimit pinnoja itsellesi texin ansioilla! Mikä ihme sinua nyt vaivaa,...pätemisenkö tarve, et minun silmissäni sitä noilla keinoilla voi saada!
Outoa käytöstä!Mikä sinua nyt vie?
Lapsilla hiihtoloma ja niinpä yökylään sain pojanpojankin. Kauniin aurinkoisen päivän lisänä hauskasta yhdessäolosta nautimme.
Nyt kun kotiinsa lähti, taidan ottaa virkistävän päiväunen. Virtuaaliset plussat aurinkoiselle positiivisuudelle :)))Eilinen näköradiokanava huitaisikin: Aurinko, ilmainen mielialalääke ilahdutti läsnäolollaan.
- joutavoinen
capt.cöpenick kirjoitti:
Eilinen näköradiokanava huitaisikin: Aurinko, ilmainen mielialalääke ilahdutti läsnäolollaan.
Ei pilaantunut aurinkoinen päivä vaikka nuori mies tarjosi istuinta raitsikassa. Ei siitäkään pilaantunut että otin tarjouksen vastaan ja vaikka oli tunne että astuin jonkin rajan yli sillä teollani. Mieliala pysyi hyvänä.
- Vanhus?
joutavoinen kirjoitti:
Ei pilaantunut aurinkoinen päivä vaikka nuori mies tarjosi istuinta raitsikassa. Ei siitäkään pilaantunut että otin tarjouksen vastaan ja vaikka oli tunne että astuin jonkin rajan yli sillä teollani. Mieliala pysyi hyvänä.
Se raja on vaikea ylittää.
- susmorsian ek.
Nostinpa tämän ketjun esille, kun ei tunnu kovin kummosia sanottavia minullakaan olevan, uuden ketjun aloittamiseen en tunne tarvetta.
Tuotakin edellistä ajattelin...onko vanhuudella jokin raja, joka pitäisi ylittää. Mitäs sitten tapahtuu. En jaksa nyt enempää sitä miettiä.
Valon yht´äkkinen lisääntyminen ei teekään kaikille hyvää. Huhtikuu on kuukausista julmin.
T.S.Eliotin runo Autio maa - runo vuodelta 1922 sanoo näin runon alussa:
"Huhtikuu on kuukausista julmin,
se työntää sireeneja kuolleesta maasta,
sekoittaa muiston ja pyyteen,
kiihottaa uneliaita juuri kevätsateella.
Talvi piti meidät lämpiminä,
kietomalla maan lumeen ja unohdukseen
käkemällä elämän hivenen kuiviin juurikyhmyihin."
Vesi on runon tärkein elementti.
Samanniminen suomalainen elokuvakin on tehty vuonna 1983 Suvi-Marja Korvenheimon ohjaamana, sekin on painunut unohduksiin, en muista kuulleenikaan. Taisi olla -80 - luku meille vielä täyttä elämän aikaa, oli paljon muuta tekemistä.
Huhtikuu on pian. Se on vahvaa elämän eloon syöksymisen aikaa luonnossa. Ehkä siksi vaikuttaa herkempiin ihmisiinkin voimakkaasti, luontoahan mekin.
Ensi sunnuntai onkin jo palmusunnuntai, en ole muistanut vielä pajun- ja koivunoksia tuoda sisälle ilahduttamaan .
Vähän nuutuneelta tunnun tänä aamuna, jo kyllä valkenee taivaan ranta ja alan herätä uuteen päivään. Kiirettä ei ole minnekään.- Ramoona*
Näin kevät etenee, ainakin kalenterissa. Tänään liputetaan tasa-arvolle, huomenna tasataan kevätpäiväää. Minulla koivun ja sireeninoksat ovat jo vesipurkissa hyötymässä, ja pianhan ne lämpimässä puhkeavat silmuun. Eräänlaista luonnon huijaamista sekin.
Sireenien keväisistä elonmerkeistä kerrotaan tuossa Eliotin runossa, joka tuntuu olevan Sinullekin hyvin merkittävä. Aloitin keväällä 2007 ihan noviisina täällä siitä runosta ketjun, ja Sinä sen muutamaa vuotta myöhemmin nostit esille. En sillloin jatkanut, koska vanhojen ketjujen nostelua ei oikein hyvällä katseltu, taisi olla jonkin palstauudistuksen jälkeen.
Yhä tuo runo pysäyttää ja näin kylmän kevään aikana on monasti tullut mieleen konkreettisesti, miten luonto selviää. Runon sanoma on kuitenkin vertauskuvallinen, ihmisen kasvuun ja kuolemaankin liittyvä. Minulle tulee mieleen, miten maailman julmuus voi vaurioittaa kasvuun lähteneen nuoren ihmisen tunne-elämää.
Lumipeite on kuitenkin kasvien suojana, mutta lämpötilojen suuri vaihtelu voi olla pahasta. Oikullinen kuin huhtikuun sää, onhan sellainenkin sanonta. Toisaalle siteerasin vanhaa koululaulua Uinu paju pieni, viel on talven valta. Yhä saa ensimmäisten haahkojen tuloakin odottaa.
Valo kiihdyttää hormoneja, pian alkaa luonnon kevätkisailut. Se on jyrkkä vastakohta väsyneille ja masentuneille, voimat ovat vähissä pitkän talven jälkeen.
Pakkasta on täällä tänä aamuna 12 astetta, päivällä auringossa taas paljon lämpimämpää. Kaipaan edes pälviä, joita jo maaliskuun pari lämmintä alkupäivää kuin kevään lupauksesksi sulatteli. - susmorsian ek.
Ramoona* kirjoitti:
Näin kevät etenee, ainakin kalenterissa. Tänään liputetaan tasa-arvolle, huomenna tasataan kevätpäiväää. Minulla koivun ja sireeninoksat ovat jo vesipurkissa hyötymässä, ja pianhan ne lämpimässä puhkeavat silmuun. Eräänlaista luonnon huijaamista sekin.
Sireenien keväisistä elonmerkeistä kerrotaan tuossa Eliotin runossa, joka tuntuu olevan Sinullekin hyvin merkittävä. Aloitin keväällä 2007 ihan noviisina täällä siitä runosta ketjun, ja Sinä sen muutamaa vuotta myöhemmin nostit esille. En sillloin jatkanut, koska vanhojen ketjujen nostelua ei oikein hyvällä katseltu, taisi olla jonkin palstauudistuksen jälkeen.
Yhä tuo runo pysäyttää ja näin kylmän kevään aikana on monasti tullut mieleen konkreettisesti, miten luonto selviää. Runon sanoma on kuitenkin vertauskuvallinen, ihmisen kasvuun ja kuolemaankin liittyvä. Minulle tulee mieleen, miten maailman julmuus voi vaurioittaa kasvuun lähteneen nuoren ihmisen tunne-elämää.
Lumipeite on kuitenkin kasvien suojana, mutta lämpötilojen suuri vaihtelu voi olla pahasta. Oikullinen kuin huhtikuun sää, onhan sellainenkin sanonta. Toisaalle siteerasin vanhaa koululaulua Uinu paju pieni, viel on talven valta. Yhä saa ensimmäisten haahkojen tuloakin odottaa.
Valo kiihdyttää hormoneja, pian alkaa luonnon kevätkisailut. Se on jyrkkä vastakohta väsyneille ja masentuneille, voimat ovat vähissä pitkän talven jälkeen.
Pakkasta on täällä tänä aamuna 12 astetta, päivällä auringossa taas paljon lämpimämpää. Kaipaan edes pälviä, joita jo maaliskuun pari lämmintä alkupäivää kuin kevään lupauksesksi sulatteli.Jännä juttu, ai nostin sen ketjusi esille ! Tästäpä tulikin intuitio syventyä Eliot´iin runouteen uudelleen. Oivallukset ovat oivallisia silloin tällöin, pari päivää sitten löysin uudelleen rakkauteni viulumusiikkiin, yht´äkkiä olin taas kypsä nauttimaan siitä. Monet vuodet olikin kadoksissa kaiken muun "elämisen" takia.
Kaikella on tarkoituksensa. - Ramoona*
susmorsian ek. kirjoitti:
Jännä juttu, ai nostin sen ketjusi esille ! Tästäpä tulikin intuitio syventyä Eliot´iin runouteen uudelleen. Oivallukset ovat oivallisia silloin tällöin, pari päivää sitten löysin uudelleen rakkauteni viulumusiikkiin, yht´äkkiä olin taas kypsä nauttimaan siitä. Monet vuodet olikin kadoksissa kaiken muun "elämisen" takia.
Kaikella on tarkoituksensa.Nämä meidän jutut säilyvät goolessa varmaan meidän jälkeenkin, joskus jotain asiaa googlettaessa on tullut oma viesti vastaan. Ihan hirvittää, mitä kaikkea sitä on omalla nikillään nettiin sepustanut.
2010 olet ottanut vanhan ketjun esiin, muutama uusi viesti siihen ilmaantui. Kirjoitin alkuun hämäläisen appiukkoni antamalla lempinimellä Likka, tulin näet poikaperheeseen miniäksi ja tavallaan heidän kaivatuksi likakseen . Nikkiä vaihdoin siksikin , että siihen aikaan tuli palstalle monenlaista likkaa, esim. Entinen likka . ..eikä enää ole aina niin tyttömäinen olokaan.
Tässä tämä ketju, monta tuttua nikkiä löytyy ja pidin itsekin kovasti tästä ketjusta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4224252
Etenkin runojen ja musiikin kautta täältä löytää hengenheimolaisia, mitä se sitten tarkoittaakaan.
Kuinka voi olla kaunista ulkona -- aamulla aikaisin kun uusi jumi oli hennoissa oksissa vielä jäljellä , ennenkuin aurinko sulatta pois . Oli kun kukkia olis puhjennut oksiin-
Nyt on lumisade ollut jo kohta tunnin , se on sellaista kevyttä pumpuli lunta ,sulattaa kivasti jäätä ja vielä jäljellä olevaa kovaa lunta alla ..
Lunta onkin ollut tänä talvena ja sellaista kurasta aikaa ei kovin paljoa , se on koirankanssa kurjaa kun 4 kertaa on tassut ja mahanalusta pestävä , likanen lumi ja kura on koiran tassuille pahaksi , kun se hiekka tai pikku kivinen sora jota teihin heitellään on ainakin minun koirani tassuille pahaksi. -- Onneksi Poikani on tuonut Suomesta Tummelia joka on hyvä tassurasva.
Uusi lumi on vanhan surma. ja sitähän nyt tuleekin oikein kunnolla.- *Kukkahame*
Hehkutan ikkunanäkymääni minäkin, aurinko pilvettömällä taivaalla, lehdettömät puut kauniin sinistä taivasta vasten kuin taideteos.
Vastaavanlaisia näkymiä on nykyisin kuvattu ikkunaverhoissa, vain kangaspohja värillinen ja oksat sitä vasten.
Aurinko kyllä lämmittää jo kovastikin, mutta itäinen 'Putinin henkäys' on tosikylmää kyllä on pukeuduttava lämpimästi ainakin vielä tänään.
Mustarastaat ja sepelkyyhkyt ikkunani takana ruokailemassa auringonkukan siemenillä, oravakin tahtoo osansa ja on valmis häiritsemään muita ruokailijoita, mustarastat näyttää taitonsa ja ajavat keikaroivan oravan pois!
On melkoista näytelmää joka toistuu aamusta aamuun.
Näyttävin pomo on kuitenkin sinitiainen pähkinä astialla, kaikkien on poistuttava odotusoksaltakin kun tämä 'pejuuni' saapuu noutamaan pähkinäänsä.
Viime keväänä tämä komendantti ajoi kahdesta pöntöstä asukkaat ja jäi ainoaksi pesijäksi rinteeseen, vaikka tilaa on joutuivat kirjosiepot jättämään pesäpönttönsä.
Varikset ja kyyhkyt näyttävän olevan pesän rakennus puuhissa oksat ovat kysyttyä ja haluttua, tepastellaan hangella rakennustarpeita näytellen.
Kevät edistyy lämpökin tulee aikanaan. - lampuotin poika
*Kukkahame* kirjoitti:
Hehkutan ikkunanäkymääni minäkin, aurinko pilvettömällä taivaalla, lehdettömät puut kauniin sinistä taivasta vasten kuin taideteos.
Vastaavanlaisia näkymiä on nykyisin kuvattu ikkunaverhoissa, vain kangaspohja värillinen ja oksat sitä vasten.
Aurinko kyllä lämmittää jo kovastikin, mutta itäinen 'Putinin henkäys' on tosikylmää kyllä on pukeuduttava lämpimästi ainakin vielä tänään.
Mustarastaat ja sepelkyyhkyt ikkunani takana ruokailemassa auringonkukan siemenillä, oravakin tahtoo osansa ja on valmis häiritsemään muita ruokailijoita, mustarastat näyttää taitonsa ja ajavat keikaroivan oravan pois!
On melkoista näytelmää joka toistuu aamusta aamuun.
Näyttävin pomo on kuitenkin sinitiainen pähkinä astialla, kaikkien on poistuttava odotusoksaltakin kun tämä 'pejuuni' saapuu noutamaan pähkinäänsä.
Viime keväänä tämä komendantti ajoi kahdesta pöntöstä asukkaat ja jäi ainoaksi pesijäksi rinteeseen, vaikka tilaa on joutuivat kirjosiepot jättämään pesäpönttönsä.
Varikset ja kyyhkyt näyttävän olevan pesän rakennus puuhissa oksat ovat kysyttyä ja haluttua, tepastellaan hangella rakennustarpeita näytellen.
Kevät edistyy lämpökin tulee aikanaan.Varpuset ja keltasirkut yrittivät tulla syömään kauraa pihamaalle. Varislinnut valpastuivat katsomaan mitä siellä on tarjolla. Eihän ne uskaltaneet mennä kun harakat ja varikset pomottavat paikkaa.
Kun ajan ne mäkeen, jokainen siipiveikko lentää pakoon, nekin suojeltavat ja ruokittavat. Kovin kiinnostuneita eivät enää ole hätäruokintapaikoista. Valollako elätte, kysyn niiltä. - tilhi**
lampuotin poika kirjoitti:
Varpuset ja keltasirkut yrittivät tulla syömään kauraa pihamaalle. Varislinnut valpastuivat katsomaan mitä siellä on tarjolla. Eihän ne uskaltaneet mennä kun harakat ja varikset pomottavat paikkaa.
Kun ajan ne mäkeen, jokainen siipiveikko lentää pakoon, nekin suojeltavat ja ruokittavat. Kovin kiinnostuneita eivät enää ole hätäruokintapaikoista. Valollako elätte, kysyn niiltä.Niin hiljalleen lumihiutaleet lentelevät. Nuo pilvet ovatkin sen näköisiä että niistä lunta tulee. Onhan tuota jo maassa ennetään antaa tulla lisää. Kiva on katsella lintulaudan lintuja ja oravia kärttämässä osaansa.
Hauska ketju tämä kun alkaa tammikuussa jasiirrytään maaliskuuhun. Ympyrä sulkeutuu tällä nostolla. - kysymyksenä
tilhi** kirjoitti:
Niin hiljalleen lumihiutaleet lentelevät. Nuo pilvet ovatkin sen näköisiä että niistä lunta tulee. Onhan tuota jo maassa ennetään antaa tulla lisää. Kiva on katsella lintulaudan lintuja ja oravia kärttämässä osaansa.
Hauska ketju tämä kun alkaa tammikuussa jasiirrytään maaliskuuhun. Ympyrä sulkeutuu tällä nostolla.Ettäkö pitää nostaa vanhat ketjut tänne, voisihan sitä kirjoittaa aloituksen ilman vuoden vanhaa otsikkoa.
Ihmetten muutoinkin miten ihmisillä on aikaa lukea noita arkistoja ?
Eikä sekin aika olisi kiva viettää vaikka ukoillen, tai harrastaa jotain muuta kuin vanhojen juttujen uudelleen käynnistämistä.
Täälläkin satoi lunta, mutta se satoi tänään, ei tammikuusa tämä lumi.
Ei muuten, ihmettelyä vaan. Lukekaa vanhaa, minä kirjoitan uutta, vaan en tänne tämän enempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2387141IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its1883842- 1711775
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)721605- 701134
- 1341112
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61027Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte128936Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy205914- 102863