Puhelimen käyttö seurassa

vumm111

Eli siis mitä mieltä olette siitä kun keskustelette tai oleskelette ihmisten kanssa niin kyseinen henkilö ei hetkeksikään voi laskea puhelinta kädestään? Mua ärsyttää tällä hetkellä ihan helvetisti kun pari kaveriani ei voi edes silloin kun jutellaan jostain, nii laskea iphonejaan pois. Ymmärrän jos laittaa pari tekstaria samalla kun juttelee, mutta se että sillä puhelimella pelataan jotain pelejä samalla kun ollaan muiden ihmisten seurassa ja ei voida keskittyä niihin muihin ihmisiin, on jo musta aika törkeetä. Se puhelin EI ole henki ja elämä ja joskus sitä miettii että kumpi tässä on tärkeempää, minä vai sitten se iphone. Tuntuu kauheen ulkopuoliselta kun kaverit vaan tuijottaa kännykän ruutujaan eikä kiinnitä mihinkään muuhun huomiota. Itse en juuri puhelimella tykkää pelata ja jos pelaan niin yleensä vaikka ajan kulukseni kun odotan kyytiä yksikseni ym.

Tietääkö muut vastaavanlaisia tapauksia? Onko se Iphone ym. niin tärkeä että sitä ei voi hetkeksikään laittaa pois, ei edes silloin kun ollaan seurassa? Kokemuksia?

21

2247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurora

      En tiedä iphonesta mutta ihan tavallisetkin vanhanajan kännykät tuottavat harmia. Kun olen ilakävelyllä naapurin kanssa, niin hänen on jostain syystä ihan pakko vastata puhelimeen, vaikka olisimme juuri juttelemassa molemmille tärkeästä asiasta.

      Siinä hän sitten lätisee loputtomasti eikä vahingossakaan sano luuriin, että anteeksi, mulla on juttu kesken kävelykaverin kanssa.

      Huonoa käytöstä, ei muuta.

    • kitliina16

      Olin ystäväni kanssa lounaalla. Tulossa oli kuulemma tärkeä puhelu, niin hän otti kännykän pöydälle. Pian se soi, ja ystäväni vastasi. Kertoi soittajalle olevansa kanssani lounaalla, "mutta ei se mitään, puhu ihan rauhassa". (!) Siinä puhuivat, söin leivän, söin leivoksen, join kahvin. Koska minulla ei ollut enää syötävää eikä juotavaa, eikä itseasiallisesti seuraakaan eikä puhelu osoittanut mitään loppumisen merkkejä, päätin lähteä. Kokosin tavarani ja sanoi lähteväni, heippa! - Siitäkös viha nousi, tekstiviestejä tuli perään miten olen tosiouto ja ettei ystävänikään "sentään ihan mitä tahansa siedä". Ihan kuin olisin jättänyt hänet synkkään metsään enkä tarjoamani lounaan ääreen.
      No, lienemme entisiä ystäviä. Mutta noin aion toimia jatkossakin. Aikani on arvokasta, minunkin.

    • Älypuheliton

      Ainahan voi koittaa sanoa asiallisesti puhelinten räplääjille, että pahoitat mielesi, kun puhelin kiinnostaa enemmän kuin sinä. Valitettavasti kuitenkin tähän suuntaan maailma on nyt vaan mennyt. Puhelin on koko ajan, joka paikassa mukana ja käden ulottuvilla. Töissä on päivittäin tilanteita, jossa joko a) lauseeni keskeytyy, kun työkaveri vastaa puheluun (henkilökohtaiseen) tai b) työntekemisestä ja työtehtävien suorittamisesta ei tahdo tulla mitään, kun vastaillaan tai soitellaan puheluita (henkilökohtaisia). Kavereiden kanssa taasen olen huomannut, vaikkei puhelinten käyttö ihan niin räikeää ole, kuin aloittaja kirjoittaa, että hyvistä, vanhan ajan keskusteluista ja kinasteluista ei tule mitään, kun kaikki asiat tarkastetaan googlesta. Kaverini eivät tunnu myöskään löytävän lähikaupasta kotiin ilman älypuhelimen navigaattoria. Kiukutteleva taapero hiljennetään älypuhelimesta näytettävällä Muumit-jaksolla.... And the list goes on and on. Voisin toki väittää, että en ole katkera älypuhelimien takia, mutta kyllä minä olen... :D Ne ovat pilanneet monia asioita ja tulevat pilaamaan vielä useampia.

    • luonto hoitaa

      saavat säteilyä päähän

    • kaunotar

      olin iphone-aikoina lähes riippuvainen puhelimestani. jatkuvasti tsekkailemassa onko tullut viestejä, puheluita tai ilmoituksia. joskus jopa suihkussa kuvittelin kuulevani puhelimeni soivan tai piipittävän ja öisin heräilin unesta viestiääneen, vaikka todellisuudessa mitään ääntä ei koskaan ollutkaan - paitsi omassa päässäni.

      asia korjaantui, kun rottweilerini hyppäsi puhelimen päälle - nyt minulla on halvin mahdollinen samsung, ja tuntuu että se ei koskaan soi eikä häiritse normaalia elämääni. soitan tai laitan viestin jos on asiaa, whatsappit, viberit, facebook puhelimessa ovat aivan turhia.

      • SAUNATAKKI

        Juuri näin. Itselläni olisi mahdollisuus saada vaikka kummoinen peli kaikkine herkkuinensa, mutta otan aina sen halvimman taviksen, jolla pystyn vastaamaan, soittamaan ja lukemaan tekstiviestit navigoimaan jos tarvis. Riittää vallan mainiosti, ei minulla ole tarvis omalla ajallani lukea työviestejä, ne kerkiää katsoa aamulla (tai loman jälkeen) kun menee töihin.


    • Kerran Skitussa

      Kerran ollessani yleisessä käymälässä tarpeillani kopissa tuli käymälään joku joka sanoi kovaäänisesti Terve! Vastasin automaattisesti että terve ,jolloinka kuului seuraava kysymys . Mitenkä menee ? johonka vastasin . Mikäs tässä istun skeidalla. Silloin tuli seuraava viesti. Hei sopisko sulle et mä soitan kohta uudestaan kun tuolta seinän takaa huutelee joku idiootti joka vastailee mun sinulle esittämiin kysymyksiin.
      Tartisko miettii vähän.

    • räppäriräplääjä

      Ne räplääjät räpläävät kännykkäänsä koko ajan sen takia, koska ilman räpläämistä olisi liian ahdistavaa keskustella toisten ihmisten kanssa, jos ei ole samalla mitään räplättävää. Eräänlainen pakokeino siis, räplääminen.

      • telephone

        ja sekin vielä, että puhelimen räplääminen on yksinkertaisempaa kun pimpan räplääminen.


    • ihmeissään.

      Samaa mieltä.. Itse juuri loukkaannuin hieman, kun ystäväni oli käymässä luonani yhtenä viikonloppuna ja asumme siis eri paikkakunnilla.. Vaikka puhuin piti räplätä puhelinta ja alkoi ottamaan kuviakin itsestään facebookkiin? Mutta niin oli tosi "kiva" käynti kyllä. :(

    • Ghjjhjk
    • 14v tyttö

      Joo, tää on oikeesti totta. Meillä yläkoulussa kaikilla vastaan tulijoilla on varmaan jonkun näköne vempain kädessä. Niitä käytetään oppitunneilla ja se häiritsee mielestäni muitten keskittymistä kun vieruskaverille supitetaan jotain mikä sieltä kännykästä on löytyny. Ja kun haluaisin tehdä yhden kaverini kanssa jotain hän vaan sanoo ettei jaksa ja räplää kännykkää. Nää älypuhelimet kyllä hallitsee ihhmisten elämää!

      • keittäjä-"täti"

        tätä se opiskelijoiden varsinkin tyttöjen elämä nykyisin on. Tauoilla rotkotetaan tuoleilla pää hieman alaspäin kännykkään päin zombeina. Tai sitten seisotaan ringissä, mutta siinäkin kännykät kädessä räplätään. Välillä kerrotaan vierustoverille mitä joku sanoi siellä kännykän keskusteluohjelmassa. Nykynuoret ovat kännyköiden ja somen orjia, joilta pyyttyy normaali keskittymistaito. Sama räplääminen tpahtuu joka paikassa, bussissa, bussia venatessa, kaupassa, kävellessä. missä ovat nuorten omat ajatukset ja mietteet?


    • ihmeissään.

      ja lisätään nytten se, että facebookkiin pitää aina lisätä turhia "paikassa henkilön pläplä kanssa" ja joku turha kommentti.. tämmöistä ainakin mun kavereideni kanssa ja ilta menee siinä kun kattovat että kuinka moni tykkää ja kuka kommentoi.. -.-

    • seniori

      On tosi epäkohteliasta toisten seurassa ruveta puhumaan puhelimeen tai tekstailla tahi muuten näplätä puhelinta, olipa tavallinen tai jostain älypuhelimesta kyse!
      Kun puhelin soi, joko sulkee sen tai vastaa ja sanoo, etten juuri nyt voi puhua, soitan myöhemmin. Koska yleensä puhelut eivät ole niin tärkeitä ja jos onkin, voi soittaja sanoa asiansa lyhyesti ja piste.
      Nuoret ja lapsetkin tekevät saman virheen, että seurassa lätistään jotain jonninjoutavaa, jopa ruokapöydässä. Kerran olin kirkossa vihkimistilaisuudessa, niin nuori näpräsi koko ajan kännykkänsä. Lienee pelasi pelejä. Kertakaikkiaan johonkin tilaisuuteen mennessä ja ollessa kertakaikkiaan kännykät pois muasta, koskee myös aikuisia. Ainakin suljettava kokonaan.
      Miten kummassa ihmiset tulivat toimeen ennen kännykkäaikaa! Nyt täytyy olla tavoitettavana ympäri vuorokauden!

    • ArskaTarska

      Jos meillä on juttu kesken ja muija alkaakin pälpättämään puhelimeen törkeästi kesken kaiken, niin otan puhelimen kädestä ja heitän sen päin seinää niin, että se menee palasiksi. Aina on toiminut. Suosittelen!

      • Tero Arska

        Minullakin oli "juttu" kesken ja nainen vastas kännyyn ja alko pälättämään...mä sieppasin sen kännyn ja työnsin sen naisen p''''uun, hetken se ihmetteli mihin se kalikka hävis ja sanoi, missä V'''TUS mun känny on, mä sanoin et katoppa ensin jääkaapista, ja vedin housut jalkaan.


    • Tohtori-X

      Itse kävelen rivakasti varastoon, ja nakkaan movojan koivuklapin poikittain peräreikäni syövereihin,

    • SAUNATAKKI

      Kyllä tiedän vastaavia ja paljon. Ei hetkeäkään ilman, jos ei soitella väännetään naamakirjassa. Itse pidän tällaisia ihmisiä täysin moukkina, ilmeisesti yrittävät olla hyvinkin tärkeitä ihmisiä, mutta kääntyy kyllä päin vastaiseksi. Ehkä tähänkin riippuvuuteen tulee oma AA-kerhonsa.

      • kotkotkoot

        pärjättiin sitä ennenkin ilman puhelinta. ihmiset ovat unohtaneet toisen huomioonottamisen. jokainen lulee olevansa niin tärkeä ja kuitenkin ei ole edes asiaa mistä puhuvat ja varmaan vois jättää puhelun väliin.


    • Anonyymi

      Se on kännykkä-ähky, jos aina pitää kännykkää käyttää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe