Ainakin naapurin.kissalla ja minulla on tapana tehdä kysymyksiä kreationisteille. Aivan liian usein käy niin että joku evokki ehättää vastaamaan ensimmäisenä, ja tämä on minusta virhe. Ja kulissien takana tiedän ainakin poikjuhgin ja hänen kauttaan Hiskin naapurin.kissan olevan samaa mieltä.
Me neljä emme nimittäin halua tietää mitä evokit olettavat kretujen ajattelevan, me haluamme tietää mitä kretut itse ajattelevat. Hiskin naapurin.kissan kielitajun ja analysointikyvyn perusteella joskus esittämämme lause "nyt pahoitit kretun mielen eikä hän halua vastata" ei nimittäin ole vitsi, vaan kertoo hyvinkin olennaisia seikkoja siitä mitä kretu ajattelee jos joku evokki vastaa ensin.
Joten jos kysymme kreationisteilta jotain, toivomme että evokit hillitsisivät itsensä ainakin seuraavaan päivään asti.
Jos kysyn kreationisteilta
6
85
Vastaukset
No ne kysymykset joihin kreationisteja pyydetään vastaamaan on melko todennäköisesti aikaisemmin palstalla ja nimenomaan kreationisteille esitetty. Ainakin kannattaisi pyrkiä tarkistamaan, onko.
- siitä niin
Tietysti näinkin, mutta aina ei halua kuluttaa kahta tuntia etsimällä vastaavaa kysymystä ja vastausta.
Tämä ei ole kilttiä mutta paljastamme kuitenkin mihin tuo mielensä pahoittamisen ajatus perustuu: jos kahdeksanvuotiaalta kysyy pitääkö hän enemmän värikynistä vai vesiväreistä (1), ja aikuinen ehtii vastata ettei se ole sitä ennenkään tiennyt, niin kahdeksanvuotiasta potuttaa eikä hän halua sanoa enää mitään. Kretujen logiikassa on tiettyjä samanlaisia piirteitä.
JC ja Sepä se vastannevat jossain vaihessa; annetaanko heille oikeus vastata ensimmäisenä?
(1) Kaikki arvannevat että tämä on vohkittu Hiskiltä naapurin.kissalta. - blindwatchmaker
siitä niin kirjoitti:
Tietysti näinkin, mutta aina ei halua kuluttaa kahta tuntia etsimällä vastaavaa kysymystä ja vastausta.
Tämä ei ole kilttiä mutta paljastamme kuitenkin mihin tuo mielensä pahoittamisen ajatus perustuu: jos kahdeksanvuotiaalta kysyy pitääkö hän enemmän värikynistä vai vesiväreistä (1), ja aikuinen ehtii vastata ettei se ole sitä ennenkään tiennyt, niin kahdeksanvuotiasta potuttaa eikä hän halua sanoa enää mitään. Kretujen logiikassa on tiettyjä samanlaisia piirteitä.
JC ja Sepä se vastannevat jossain vaihessa; annetaanko heille oikeus vastata ensimmäisenä?
(1) Kaikki arvannevat että tämä on vohkittu Hiskiltä naapurin.kissalta."JC ja Sepä se vastannevat jossain vaihessa; annetaanko heille oikeus vastata ensimmäisenä?"
Sopii minulle.
Tällä palstalla on ainakin kaksi harmittavaa ongelmaa:
1) Trollaavat multinikit. Varsinkin Sepä Se. Nostan hattua niille kreationisteille, jotka esiinty vakioilla ja rekisteröidyillä nimimerkeillään, vaikka emme olisi samaa mieltä mistään.
2) Kreationisteille tuntuu olevan hyvin vaikeata vastata kiusallisiin tai vaikeisiin kysymyksiin. Avoimia kysymyksiä jää paljon roikkumaan. Toisaalta ymmärrän kyllä miksi vastaaminen on heille usein vaikeaa.
- *JC
Huoli siitä, että jotenkin pahastuisin evon ehättäessä ensin vastaamaan kysymyksiin on tarpeeton. Eihän evolutionistinen vastaus ole koskaan palstan aihepiiriä käsittelevissä kysymyksissä Luomiskertomuksen ja luomakunnan todellisuuden mukainen.
Aikani ei vain riitä kaikkiin avauksiin vastaamaan. Jo pari aktiivista ketjua on ainakin itselleni tarpeeksi. Tietysti olen jo havainnut evojen tyypillisen taktiikan kyhätä uusia avauksia ja nostaa vanhoja ketjuja, kun käynnissä olevissa keskusteluissa joutuvat vaikeuksiin.
Todellinen ongelma palstalla on lopultakin evojen kyvyttömyys ajatella edes hetken oman oppinsa ulkopuolelle. Dogmaattisuus, denialismi, darvinismi ja Dawkins - siinä neljä D:tä, joiden ympärillä evojen piirileikki pyörii. Kreationistin mieli sen sijaan on rauhallinen ja luottavainen, Jumalan Sanaan voi aina turvata.
Ei siis turhia rajoituksia eikä uusia hätäavauksia, vaikka evo-opin tilanne ajoittain käy keskusteluissa selvästi tukalaksi. Nähdäkseni blindwatchmaker pystyy keskustelijana täyttämään varsin hyvin molochin saappaat ja solon1 myös kykenee tyydyttävään argumentointiin ja avauksiin. tieteenharrastaja, ejk, kekek-kekek, mdma ym. jatkavat hekin valitsemallaan tiellä, kuka mistäkin syystä.
Tiivistettynä: asiakysymykset on asetettava muotoseikkojen edelle. Ennemmin tai myöhemmin oikeassa keskustelussa totuus tulee ilmi kaikille.Kertoisitko lisää evo-opista? Kreationistihan viittaavan usein tällaiseen ajatusrakennelmaan mutta jostain syystä he ovat haluttomia kertomaan mitä siihen oikeastaan kuuluu. Itse olen pystynyt kaksi ynnä kaksi yhteenlaskemalla päättelemään että sillä ei ole evoluutioteorian kanssa paljoakaan tekemistä vaikka alkukirjaimet ovatkin samat. Vastaavanlainen alkukirjainyhteys on myös esimerkiksi kengällä ja kengurulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709