Olen teettämässä isohkoa remonttia, ja haluaisin, että yrityksellä olisi vastuu vakuutus,
Siis mistä voin ottaa selvää?
Onko kelläänsä tietoa, tälläisestä?
mistä näkee Onko yrityksellä vastuu vakuutus?
8
2739
Vastaukset
- pekka p
Ei kai sitä mistään näe, luota urakoitsijaan, siinähän urakoitsija maksaa, kun ei ole vakuutusta, jos maksaa.., siis jos jotain sattuu,,
- janih3
tilaajavastuu.fi palvelusta näkee vastuuvakuutuksen olemassa olosta ja sen korvausmäärästä ilmaiseksi, mikäli ao. yritys on liittynyt järjestelmään. kaikki yritykset ei anna tietojaan ilmaiseksi käyttöön, harmi sinänsä. onnea urakkaan.
- janih3
niin palvelu kylläkin vaatii käyttäjän rekisteröitymisen
- mirja p
yritin tarkistaa 3 yrityksen tiedot, että kuuluuko ja onko vastuuvakuutus, mutta en saanut tietoja siitä. ehkei nuo yritykset eivät ole liittyneet tuohon vastuuvakuutus.fi palveluun..
joten menee ainakin minun kohdallani liian vaikeaksi tuo etsiminen.
No jos jotain menee rikki asunnossani, niin tuo yrittäjä saa maksaa, täytyy varmaan tehdä erillinen sopimus tuosta, hommasta, jos rikkoo niin maksaa, vai onkohan se vähän liian lapsellista - pera m
HEi, se voi tarkoittaa sitä, ettei yritykselle myönnetä vastuuvakuutusta, jos on luottotiedot menny,... silloin voi olla ettei urakoitsijoilla sitä vastuuvakuutusta ole!!
Vain lakisääteiset vakuutukset myönnetään-.
Itse olen teettänyt 2 remonttia, toinen oli kylpyhuone remontti, ja toinen oli keittiön kasaaminen, enkä edes kysellyt tältä työntekijältä vastuuvakuutusta.
Tietysti, jos kilpailuttaa urakan, ja onhan se hyvä plussa, jos urakoitsija kuuluu vastuuvakuutuspiiriin...
Mutta ei niin pikku hommissa sitä minun mielestä tarvitse, ja taitaa nuo vakuutus maksutkin olla aika kalliita pien yrittäjille.. joten ymmärrän täysin..- Vastuut on.
Pyydä / vaadi kirjallinen todistus vastuuvakuutuksen voimassaolosta.
- Anonyymi
Tollasille idiootti kyselijöille emme anna edes tarjousta ja laitamme hänet "mustalle listalla" sekä kerromme hänestä eteenpäin
- Anonyymi
Kun tietää mitä vastuuvakuutus korvaa niin tajuaa ettei normi hommassa juurikaan ole siitä hyötyä.
Esim. lattian hiominen ja lattiaan saakka yltävä ikkuna.
Koneen lipsahdettua ikkunaan vakuutus ei välttämättä korvaa koska tekijä olisi pitänyt ottaa asia huomioon ja tehdä suojauksia.
Jos taasen se kone vikaantuu, esim. lähtee itsekseen käyntiin ja rikkoo tuon ikkunan niin vakuutus korvaa.
Sama juttu kun poraa putkeen tai sähkökaapeliin, miksi ei varmistanut jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789