Ashkenasit ja sefardit

Utelias

Mitä väkeä ovat ashkenasit ja sefardit?

11

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shalom1
    • NeverUniLever

      Israelin ashkenasit ovat pääasiassa Keski- ja Itä-Euroopasta nykyiseen israeliin tulleita juutalaisuskoisia arabeja, joiden esi-isät muuttivat ajanlaskun alussa Palestiinasta Eurooppaan.

      Israelin sefardit ovat pääasiassa muista arabimaista israeliin muutaneita juutalaisuskoisia arabeja.

      • Shalom1

        ... tulee uskoa vain pienin osin.

        Asiatiedot saat ilmoittamiltani sivuilta, ja siihen ei neveriä millään tavoin tarvita.

        Hän ei osaa muuta kuin herjata.


      • NeverUniLever
        Shalom1 kirjoitti:

        ... tulee uskoa vain pienin osin.

        Asiatiedot saat ilmoittamiltani sivuilta, ja siihen ei neveriä millään tavoin tarvita.

        Hän ei osaa muuta kuin herjata.

        Kertoisitko Shalom1, mikä tuossa kirjoituiksessani ei pitänyt mielestäsi paikaansa.

        Sionistista propagandaa saa Shalom1:ltä jos sitä joku kaipaa.


      • Shalom1
        NeverUniLever kirjoitti:

        Kertoisitko Shalom1, mikä tuossa kirjoituiksessani ei pitänyt mielestäsi paikaansa.

        Sionistista propagandaa saa Shalom1:ltä jos sitä joku kaipaa.

        ... on, että juutalaiset ovat arabeja. Kunpa vain tuolle väitteellee löytyisi edes siteeksi todellisuuspohjaa, niin voitaisiin aiheesta jatkaa keskustelua!

        Kansallissosialistien sivut eivät totuudeksi kelpaa, rakas neveri! Pitää olla jotakin muuta, joka on samaa mieltä kanssasi. Minä en toistaiseksi ole yhtäkään löytänyt!


      • NeverUniLever
        Shalom1 kirjoitti:

        ... on, että juutalaiset ovat arabeja. Kunpa vain tuolle väitteellee löytyisi edes siteeksi todellisuuspohjaa, niin voitaisiin aiheesta jatkaa keskustelua!

        Kansallissosialistien sivut eivät totuudeksi kelpaa, rakas neveri! Pitää olla jotakin muuta, joka on samaa mieltä kanssasi. Minä en toistaiseksi ole yhtäkään löytänyt!

        ... on, että juutalaiset ovat arabeja.

        Mennäänpä ajassa n.2000 - 3000 vuotta taaksepäin. Juutalais-uskoiset arabi kuninkaat esim. Salomon otti lukuisia vaimoja naapuri arabiheimoista ja samaa tavallisen rahvaan aktiivista ristiin naintia oli läpi koko arabi heimojen noihin aikoihin.
        5000 -6000 vuotta aikaisemmin eläneet Abrahamit, Eevat, Aatamit ja muut Väinämöiset voidaan kansansatujen taruolentoina unohtaa näistä keskusteluista.

        n.2000vuotta sitten juutalaisille tuli jostain syystä äkkilähtö Palestiinan alueelta muiden arabien seasta ja niin heidän eriytyminen muista arabeista alkoi tietynlaisen kuppikuntaisen sisäsiittoisuuden myötä.
        Rodullisten piirteiden voimakkaan erillaisuuden vuoksi europpalaiset eivät sekaantuneet noihin alueelle saapuneisiin juutalais-arabeihin. Ja näin tuo pieni juutalainen uskonlahko säilyi omissa suljetuissa piireissään.
        Pientä ristiin naimista tietenkin oli ja tämän vuoksi ashkenaasit ovat "rodullisestikin" astetta eurooppalaisempia kuin sefardit.

        Ihmetyttää miksi juutalaiset häpeävät sukulaisuuttaan muiden arabien kanssa.
        Vaikka näinhän se on että suomalaiset vihaavat ruotsalaisia ja venäläisiä eniten koska heidän kanssaan on kaikkein eniten yhteistä perimää.


      • Shalom1
        NeverUniLever kirjoitti:

        ... on, että juutalaiset ovat arabeja.

        Mennäänpä ajassa n.2000 - 3000 vuotta taaksepäin. Juutalais-uskoiset arabi kuninkaat esim. Salomon otti lukuisia vaimoja naapuri arabiheimoista ja samaa tavallisen rahvaan aktiivista ristiin naintia oli läpi koko arabi heimojen noihin aikoihin.
        5000 -6000 vuotta aikaisemmin eläneet Abrahamit, Eevat, Aatamit ja muut Väinämöiset voidaan kansansatujen taruolentoina unohtaa näistä keskusteluista.

        n.2000vuotta sitten juutalaisille tuli jostain syystä äkkilähtö Palestiinan alueelta muiden arabien seasta ja niin heidän eriytyminen muista arabeista alkoi tietynlaisen kuppikuntaisen sisäsiittoisuuden myötä.
        Rodullisten piirteiden voimakkaan erillaisuuden vuoksi europpalaiset eivät sekaantuneet noihin alueelle saapuneisiin juutalais-arabeihin. Ja näin tuo pieni juutalainen uskonlahko säilyi omissa suljetuissa piireissään.
        Pientä ristiin naimista tietenkin oli ja tämän vuoksi ashkenaasit ovat "rodullisestikin" astetta eurooppalaisempia kuin sefardit.

        Ihmetyttää miksi juutalaiset häpeävät sukulaisuuttaan muiden arabien kanssa.
        Vaikka näinhän se on että suomalaiset vihaavat ruotsalaisia ja venäläisiä eniten koska heidän kanssaan on kaikkein eniten yhteistä perimää.

        ... niitä todisteita väitteillesi.

        Sinun sepustuksesi eivät näe kelpaa. Jokin kansainvälinen linkki, jonka puolueettomien tutkimusten perusteella voit todistaa olevasi oikeassa.

        Minäkin voin väittää olevani Guatemalan presidentti, ja sinä et sitä voi millään todistaa valheeksi. Samoin on suhtauduttava sinun väitteisiisi!

        Siis... älä valehtele!


      • NeverUniLever
        Shalom1 kirjoitti:

        ... niitä todisteita väitteillesi.

        Sinun sepustuksesi eivät näe kelpaa. Jokin kansainvälinen linkki, jonka puolueettomien tutkimusten perusteella voit todistaa olevasi oikeassa.

        Minäkin voin väittää olevani Guatemalan presidentti, ja sinä et sitä voi millään todistaa valheeksi. Samoin on suhtauduttava sinun väitteisiisi!

        Siis... älä valehtele!

        Ottiko luonolle, kun huomasit ymmärtämättömyyttäsi palvoneesi ikäsi arabeja?
        No pieni virheän se on kun muistat jatkossa että arabeja on niin uskoltaan islamilaisia, juutalaisia kuin kristittyjäkin.

        Ei kun Hallelujaa Shalom1!


      • Shalom1
        NeverUniLever kirjoitti:

        Ottiko luonolle, kun huomasit ymmärtämättömyyttäsi palvoneesi ikäsi arabeja?
        No pieni virheän se on kun muistat jatkossa että arabeja on niin uskoltaan islamilaisia, juutalaisia kuin kristittyjäkin.

        Ei kun Hallelujaa Shalom1!

        ... pyyntö uudelleen ja uudelleen:

        Niitä lähteitä, please, vai joko tunnustaudut valehtelijaksi ja typeryyksien kirjoittajaksi?


      • etselinsbibabben

        Samaa porukkaa. Israelilaiset kehitti asetta joka olisi tehonnut geneettisesti palestiinalaisiin ym. mutta keskeyttivät sen koska olisi tehonnut myös juutalaisiin itseensä, kun samoja geneettisesti.


      • Anonyymi

        Eivat ole arabeja, vaan juutalaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1896
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      681
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      44
      459
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    10. Näin juhannuksena tuttu nainen

      Harrastettaisiin sitä kovasti, yhdessä. Tunteeni tiedät kun ne ilmaisin. Olet koko ajan mielessä, houkuttelevana, halutt
      Ikävä
      27
      406
    Aihe