Vastoin parempaa tietoa noin vuosi sitten pätkäisin kultaköynnöksestäni kasvamaan latvapistokkaita. Juurrutin siis latvat ja viskasin muun osan köynnöstä menemään.
No kasvi on hengissä, mutta ei kasva pituutta. Voinko pelastaa kasvin katkaisemalla latvapistokkaat ja siis jättää juuripuolen ruukkuun kasvamaan? Yksi tai kaksi lehteä säästyisi näistä lyhyinä pysyneistä 3-5 lehtisistä latvoista. Alkaisivatko nämä sitten kasvamaan kuin varsipistokkaat?
Latvapistokkaista varsipistokkaiksi?
3
50
Vastaukset
- Ei kaljuksi
Typistät vain kärkilehden veks, niin kasvu jatkuu haaroittumalla.
- Pioni
Kyllä ne siitä lähtevät ksvamaan. Latvasilmun voi tosiaan napsaista ainakin muutamasta pistokkaasta.
Jatkossa kun lisäät köynnöstä, katso että pistokkaassa on ilmajuurinystyjä, joilla se tarraa esim. sammalpylvääseen. Tulee muuten rumat jäljet, jos ottaa seinään kiinni - varoituksen sana siis.
Itse kiersin aikoinaan talvella kaljuuntuneen kultaköynnöksen keväällä rullalle isohkoon ruukkuun, painoin rullan kiinni multaan ja sain tuuhean uuden kasvin altakastelevaan lattiaruukkuun. Helppo kasvi. - apuatoopelle
Kiitos! Pätkäisen siis vain yhden kärkilehden pois ja katson, että alkaako kasvulle löytymään suunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368