Helluntaikirkon talvipäivät

Helluntaiherätyksessä on perinteisesti järjestetty yhteiset talvipäivät, jossa tehdään koko liikettä koskevia päätöksiä.

Nykyisin helluntaiherätyksen vähemmistöön kuuluva helluntaikirkko päättää ja hoitaa talvipäivät, sekä kutsuu väkeä sinne, kuten ilmeneekin heidän tiedotteeestaan tammikuisilta talvipäiviltä.

http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/uutiset/2013/1/1891/talvipaivat_2013

Onko Suomen helluntaiherätyksessä kokonaan siirrytty siihen että enemmistö ei päätä yhteisistä asioista?

39

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DoctorT

      Näinhän se taitaapi olla käytännössä! Ollut jo vuosia!

      Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien usko.

      Eiköhän tästä ilmiöstä ole pitkälti kyse. Touhutaan kuten ennen, mutta lihan käsivarren mukaan. Siitähän tulee juuri sellainen helluntaiRikko kuin Porissa on, hovioikeudessa puidaan sen laittomuuksia.

      Muuallakin olisi siihen aihetta, ei vain ole niitä, jotka jaksaisivat prosessit aloittaa. Maailman juristeja ei hihhulilahko touhut jaksa kiinnostaa, vaikka laittomuus rehottaakin.

      Onhan se ERITTÄIN OMITUINEN TILANNE, MISSÄ VÄHEMMISTÖ RYÖSTÄÄ, MÄÄRÄÄ JA PÄÄTTÄÄ! Nakkelee sivuun heidät, jotka uskaltavat olla toista mieltä ja kyseenalaistaa käytänteitä!

      Helluntaiherätyksen edesmenneet patriarkat pyörivät haudoissaan!

      • Pe.ku

        Vielä suurempi ihmettelyn aihe on se kun vähemmistön äänenkannattaja Ristin Voitto antaa kuvaa yksimielisestä helluntaiherätyksestä.


      • 5+13
        Pe.ku kirjoitti:

        Vielä suurempi ihmettelyn aihe on se kun vähemmistön äänenkannattaja Ristin Voitto antaa kuvaa yksimielisestä helluntaiherätyksestä.

        Milloin olet ristinvoittoa lukenut?


      • 15@15
        Pe.ku kirjoitti:

        Vielä suurempi ihmettelyn aihe on se kun vähemmistön äänenkannattaja Ristin Voitto antaa kuvaa yksimielisestä helluntaiherätyksestä.

        Helluntaikirkko levittää muiden kirkkokuntien ihmisille väitettä, että Helluntaikirkko on muka Helluntaiherätystä kokoava ja "Ristin kansa" hajoittava voima. Mä tiettekste sain raivarin kun luin tämän. Mulla keitti yli, sekunnissa. Niin sanotusti karjaisin netissä.


      • Liperit roskikseen
        15@15 kirjoitti:

        Helluntaikirkko levittää muiden kirkkokuntien ihmisille väitettä, että Helluntaikirkko on muka Helluntaiherätystä kokoava ja "Ristin kansa" hajoittava voima. Mä tiettekste sain raivarin kun luin tämän. Mulla keitti yli, sekunnissa. Niin sanotusti karjaisin netissä.

        RV:ssahan oli taannoin juttu jostain miehestä, joka oli tehnyt Tutkimusta juuri tästä jaosta, mitä on tapahtunut ja hän korosti, että käsittelee asiaa puolueettomasti, mutta kun artikkelin luki siellä oli heti havaittavissa sanamuotoja, jotka viittasivat siihen, että ne jotka eivät helluntaikirkkoa kannata ovat hajaannuttava tekijä koko sopassa. Kyllä ärsytti lukea sellaista mielipiteiden pakkosyöttöä vielä erittäin kierossa muodossa eli väitetään jotain ja sanotaan kuitenkin ihan muuta.


      • koditon1
        Liperit roskikseen kirjoitti:

        RV:ssahan oli taannoin juttu jostain miehestä, joka oli tehnyt Tutkimusta juuri tästä jaosta, mitä on tapahtunut ja hän korosti, että käsittelee asiaa puolueettomasti, mutta kun artikkelin luki siellä oli heti havaittavissa sanamuotoja, jotka viittasivat siihen, että ne jotka eivät helluntaikirkkoa kannata ovat hajaannuttava tekijä koko sopassa. Kyllä ärsytti lukea sellaista mielipiteiden pakkosyöttöä vielä erittäin kierossa muodossa eli väitetään jotain ja sanotaan kuitenkin ihan muuta.

        Eiköhän tuon Kapasen tutkimuksesta tehty RV:n juttu ollut saanut oman värityksensä lehden tekijöiltä ... Nyt vasta tekivät ko. aiheesta jutun, vaikka tutkimus on julkaistu jo hyvän aikaa sitten. Oli kuitenkin ilmeisen tulenarka aihe ...


      • Jeesuksen oma
        5+13 kirjoitti:

        Milloin olet ristinvoittoa lukenut?

        Niin, on tämä palstakin aikamoinen, ateistit availee ketjuja ja arvostelevat helluntaiherätyksen tilaa, ja se että varsinkin , hengellistä tilaa. Jotain tosi kieroa ja eksyttävää tässä on ? Ei tälläistä ole koskaan ennen ilmennyt missään muualla, Peku on soluttautunut Jumalan vihollisena päättelemään Jumalan seurakunnan sisäisiä tekemisiä ja seurakunnan asemaa Kristuksessa, on niin nurinkusrista ja sekavaa haureuteen verrattavaa veljeilyä , ja että yleensä keskutellaan ja hyväksytään julkijumalaton sekaantumaan " pyhiin" asioihin.
        . Peku on varustettu antikristuksen hengellä ja riivaajain viisaudella, ja ohjattu vieraan henkioppaan kautta tälle avoimelle palstalle repimään ja hajoitamaan Jumalan seurakuntaa, eikä kukaan sitä näe mitä suurempana vaarana..


      • Jeesuksen oma kirjoitti:

        Niin, on tämä palstakin aikamoinen, ateistit availee ketjuja ja arvostelevat helluntaiherätyksen tilaa, ja se että varsinkin , hengellistä tilaa. Jotain tosi kieroa ja eksyttävää tässä on ? Ei tälläistä ole koskaan ennen ilmennyt missään muualla, Peku on soluttautunut Jumalan vihollisena päättelemään Jumalan seurakunnan sisäisiä tekemisiä ja seurakunnan asemaa Kristuksessa, on niin nurinkusrista ja sekavaa haureuteen verrattavaa veljeilyä , ja että yleensä keskutellaan ja hyväksytään julkijumalaton sekaantumaan " pyhiin" asioihin.
        . Peku on varustettu antikristuksen hengellä ja riivaajain viisaudella, ja ohjattu vieraan henkioppaan kautta tälle avoimelle palstalle repimään ja hajoitamaan Jumalan seurakuntaa, eikä kukaan sitä näe mitä suurempana vaarana..

        Noinhan Mohikaani_27 kirjoitti.


      • 3+2
        Jeesuksen oma kirjoitti:

        Niin, on tämä palstakin aikamoinen, ateistit availee ketjuja ja arvostelevat helluntaiherätyksen tilaa, ja se että varsinkin , hengellistä tilaa. Jotain tosi kieroa ja eksyttävää tässä on ? Ei tälläistä ole koskaan ennen ilmennyt missään muualla, Peku on soluttautunut Jumalan vihollisena päättelemään Jumalan seurakunnan sisäisiä tekemisiä ja seurakunnan asemaa Kristuksessa, on niin nurinkusrista ja sekavaa haureuteen verrattavaa veljeilyä , ja että yleensä keskutellaan ja hyväksytään julkijumalaton sekaantumaan " pyhiin" asioihin.
        . Peku on varustettu antikristuksen hengellä ja riivaajain viisaudella, ja ohjattu vieraan henkioppaan kautta tälle avoimelle palstalle repimään ja hajoitamaan Jumalan seurakuntaa, eikä kukaan sitä näe mitä suurempana vaarana..

        Olen samaa mieltä, että "julkijumalaton" ei sovi palstalle kirjoittajaksi tässä mielessä, kuten tämä niin sanottu ateisti kirjottaa.

        Hän on siihen saakka ulkopuolella, kunnes Jumala armossaan hänet pelastaa, jos pelastaa. Paitsi, että mitä ilmeisimmin tällä henkilöllä on henkilökohtainen trauma helluntailaisuuteen liittyen, voi takana olla lisäksi muutakin. Yhdessä vaikeiden luonteenpiirteiden kanssa nämä tietysti ohjaavat nyt kyseessä olevan henkilön toimintaa ilmeisesti muutoinkin hänen elämässään. Yleensähän on niin, että tietynlaiset taipumukset omaava henkilö ottaa "tyhjän tilan", silloin kun sitä hänelle tarjotaan. Näinhän on monen montaa kertaa elämässä, eikä vähiten työpaikoilla, saati seurakunnissa. Voisi karkeasti sanoa, että sellainen esimies, kuin ovat alaisetkin. Tällainen "tyhjä tila" täytyy ottaa vain henkilöltä yksinkertaisesti pois. Ei se sen vaikeampaa ole.


      • koditon1 kirjoitti:

        Eiköhän tuon Kapasen tutkimuksesta tehty RV:n juttu ollut saanut oman värityksensä lehden tekijöiltä ... Nyt vasta tekivät ko. aiheesta jutun, vaikka tutkimus on julkaistu jo hyvän aikaa sitten. Oli kuitenkin ilmeisen tulenarka aihe ...

        Ristin voiton toimitus on siitä ihmeellinen että se on saanut näinkin kaun jatkaa, vaikka mollaavat palkkansa maksavaa jäsenkuntaa eli omistavaa osapuolta.

        Minkä tahansa muun aatteellisen lehden toimitus potkaistaisiin pihalle ensimmäisestä mollauskerrasta.


      • uhrimieli hukassa
        Jeesuksen oma kirjoitti:

        Niin, on tämä palstakin aikamoinen, ateistit availee ketjuja ja arvostelevat helluntaiherätyksen tilaa, ja se että varsinkin , hengellistä tilaa. Jotain tosi kieroa ja eksyttävää tässä on ? Ei tälläistä ole koskaan ennen ilmennyt missään muualla, Peku on soluttautunut Jumalan vihollisena päättelemään Jumalan seurakunnan sisäisiä tekemisiä ja seurakunnan asemaa Kristuksessa, on niin nurinkusrista ja sekavaa haureuteen verrattavaa veljeilyä , ja että yleensä keskutellaan ja hyväksytään julkijumalaton sekaantumaan " pyhiin" asioihin.
        . Peku on varustettu antikristuksen hengellä ja riivaajain viisaudella, ja ohjattu vieraan henkioppaan kautta tälle avoimelle palstalle repimään ja hajoitamaan Jumalan seurakuntaa, eikä kukaan sitä näe mitä suurempana vaarana..

        Juuri niin. Sellaisethan kirjoittavat jotka muka luulevat tietävänsä, vaikka eivät tieä mitään. Porissa se juttu oli tosi naurettava. Ei kenenkään omaisuutta ole viety, ja oikeuskulut maksavat kaikki valittajat ja syyttömät. Eiköhän herätysliikkeessä olisi tärkeämpää tekemistä kuin vinkua omaisuutensa perään, jonka on vapaaehtoisesti uhrannut JUMALALLE.


    • hihihihiihih

      helluntailaisilla on jonkinlainen ''sota'' keskenääm....

      • Noin voi sanoa.
        Ei voi puhua mistään yhteisestä helluntaiherätyksestä kun porukka on jakautunut kolmeen osaan ja perinteisin osa on Ristin Voiton poikotissa ja yhteiseen juhannuspaikkaan Keuruulle ei voi mennä.

        Viime ajat on eripurat vaan kiihtyneet ja millä hetkellä tahansa käy kuin Laukaan ratsastusmaneesille.


      • Nou Keuruu
        Pe.ku kirjoitti:

        Noin voi sanoa.
        Ei voi puhua mistään yhteisestä helluntaiherätyksestä kun porukka on jakautunut kolmeen osaan ja perinteisin osa on Ristin Voiton poikotissa ja yhteiseen juhannuspaikkaan Keuruulle ei voi mennä.

        Viime ajat on eripurat vaan kiihtyneet ja millä hetkellä tahansa käy kuin Laukaan ratsastusmaneesille.

        Kyllä Keuruulle voi mennä kuka haluaa,itse menen perheeni kanssa juhannusjuhlille Mertiörantaan Jämijärvelle.Vuodesta 58 konferensseissa käynyt,tosin oli 20 vuotta väliäkin joskus 60 ja 70 luvuilla.(olin silloin askossa en siis uskossa".Mutta onneksi Herra uudisti vaellukseni 80 luvulla.Joten kaipaan sitä mitä vuosikymmeniä sitten lapsuusaikana näin ja koin.Tutuksi tuli Myös Katinala 1 käynti ja Lehijärvi useampi reissu ja Keuruu joku kerta,mutta se 5 euron päiväparkkimaksu ei paljon kiinnosta tulemaan,sinne kirkkolaisten juhlille.


      • 29@29
        Nou Keuruu kirjoitti:

        Kyllä Keuruulle voi mennä kuka haluaa,itse menen perheeni kanssa juhannusjuhlille Mertiörantaan Jämijärvelle.Vuodesta 58 konferensseissa käynyt,tosin oli 20 vuotta väliäkin joskus 60 ja 70 luvuilla.(olin silloin askossa en siis uskossa".Mutta onneksi Herra uudisti vaellukseni 80 luvulla.Joten kaipaan sitä mitä vuosikymmeniä sitten lapsuusaikana näin ja koin.Tutuksi tuli Myös Katinala 1 käynti ja Lehijärvi useampi reissu ja Keuruu joku kerta,mutta se 5 euron päiväparkkimaksu ei paljon kiinnosta tulemaan,sinne kirkkolaisten juhlille.

        Ai ne ottaa siitäkin rahan? 5 euroa ja n. 30000 kävijää. Ei mikään pieni voitto pysäköintimaksuissa, ja useampana päivänä erikseen. Hahhahahaaa.


      • 29@29 kirjoitti:

        Ai ne ottaa siitäkin rahan? 5 euroa ja n. 30000 kävijää. Ei mikään pieni voitto pysäköintimaksuissa, ja useampana päivänä erikseen. Hahhahahaaa.

        Ei niin, siitäkään huolimatta että kävijämäärä lasketaan, kun porukka kävelee edestakaisin telttapaikan ja juhla-alueen väliä.
        Tokihan sitten joutuu maksamaan myös teltta- tai vaunupaikasta ja lisämaksulla saa jopa sähköpaikan.


      • Rakkaus rakentaa?
        Nou Keuruu kirjoitti:

        Kyllä Keuruulle voi mennä kuka haluaa,itse menen perheeni kanssa juhannusjuhlille Mertiörantaan Jämijärvelle.Vuodesta 58 konferensseissa käynyt,tosin oli 20 vuotta väliäkin joskus 60 ja 70 luvuilla.(olin silloin askossa en siis uskossa".Mutta onneksi Herra uudisti vaellukseni 80 luvulla.Joten kaipaan sitä mitä vuosikymmeniä sitten lapsuusaikana näin ja koin.Tutuksi tuli Myös Katinala 1 käynti ja Lehijärvi useampi reissu ja Keuruu joku kerta,mutta se 5 euron päiväparkkimaksu ei paljon kiinnosta tulemaan,sinne kirkkolaisten juhlille.

        Maksat ostoskeskuksen parkkimaksun, mutta et oman herätysliikkeen. Sellaistahan se nykyään on.


      • Rakkaus rakentaa? kirjoitti:

        Maksat ostoskeskuksen parkkimaksun, mutta et oman herätysliikkeen. Sellaistahan se nykyään on.

        En minä ole vielä törmännyt ostoskeskuksissa parkkimaksuihin.


      • Isoon Kirjaan
        Nou Keuruu kirjoitti:

        Kyllä Keuruulle voi mennä kuka haluaa,itse menen perheeni kanssa juhannusjuhlille Mertiörantaan Jämijärvelle.Vuodesta 58 konferensseissa käynyt,tosin oli 20 vuotta väliäkin joskus 60 ja 70 luvuilla.(olin silloin askossa en siis uskossa".Mutta onneksi Herra uudisti vaellukseni 80 luvulla.Joten kaipaan sitä mitä vuosikymmeniä sitten lapsuusaikana näin ja koin.Tutuksi tuli Myös Katinala 1 käynti ja Lehijärvi useampi reissu ja Keuruu joku kerta,mutta se 5 euron päiväparkkimaksu ei paljon kiinnosta tulemaan,sinne kirkkolaisten juhlille.

        No jo on pienestä kiinni kuin 5 eurosta. Ajatelkaapa sateista juhannusta jonka jälkeen on parkkipaikat kunnostettava, kun ne on mutavellillä. Ei niitä kukaan ilmaiseksi tee. Iso Kirja on hieno paikka ja sen kunnossapito yhteinen asia, joten yksi viitonen ei varmaan kenenkään taloutta kaada.


      • autoilija
        Pe.ku kirjoitti:

        En minä ole vielä törmännyt ostoskeskuksissa parkkimaksuihin.

        no käyt varmaan sitten jossain perähikiän sekatavarakaupassa. Kaupinkien parkkipaikat ovat kyllä maksullisia.


      • maksetaan
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei niin, siitäkään huolimatta että kävijämäärä lasketaan, kun porukka kävelee edestakaisin telttapaikan ja juhla-alueen väliä.
        Tokihan sitten joutuu maksamaan myös teltta- tai vaunupaikasta ja lisämaksulla saa jopa sähköpaikan.

        joo meneppä vaikka Kalajoelle. Paikasta saa maksaa jokaisella leirintäalueella. Ompa köyhää väkeä jos viidestä eurosta yhteiseksi hyväksi vikistään.


    • 13@14

      "Nykyisin helluntaiherätyksen vähemmistöön kuuluva helluntaikirkko päättää ja hoitaa talvipäivät, sekä kutsuu väkeä sinne, kuten ilmeneekin heidän tiedotteeestaan tammikuisilta talvipäiviltä."

      Helluntaikirkko käyttäytyy kuin huono äitipuoli. Tulee toisen kotiin, valtaa sen ja alkaa esintyä kuin kuningatar, toivottaen jopa perheen omat lapset "tervetulleeksi kotiinsa".

      Helluntaikirkko on äärimmäisen vastenmielinen pulju. Eivät he ketään "toivota tervetulleiksi." Antakaa pois se minkä olette varastaneet, sillä pelkkiä varkaita te olette! Helluntaikirkon perustus on talousrikoksessa, eikä se pyhity koskaan, tämä tosiasia tullaan aina muistamaan ja siitä aina muistuttamaan. Samaten kaikkien näiden helluntaihuijareiden nimet.

      Jos jokin helluntaiseurakunta lakkautetaan, kenelle sen rahat menevät? Sen johtajien taskuun, jotka eivät ole seurakuntaa rakentaneet, siihen varoja antaneet. Johtajien perheet, malattuine ylistystanssijatyttärineen ja kraka kaulassa "pastoria" esittävine poikineen, lähtevät nauraen ja rahat taskuissa veroparatiiseihin. Älkää koskaan luulko heidän missään "uskossa" olleenkaan.

      • ei tule uni tuon pää

        Helpottiko taas ?


      • 2@11
        ei tule uni tuon pää kirjoitti:

        Helpottiko taas ?

        Helluntaikirkko on EU:n alainen Petokirkko, Henkeä siinä ei ole.

        Tämän ymmärtää jokainen, jossa Pyhä Henki asuu. Vierasta paimenta he eivät seuraa. Herätykselle annetut rahat meni ja loputkin ovat menossa, aito helluntaikansa ajetaan ulos huijarimiesten puljusta. He pitävät kiinteistöt, myyvät ne ja ylistystytöt, jotka muutoinkin tunnetusti mm. evankelioivat Israelia selällään maaten, jättävät Jeesuksen pois kiljahduksistaan, muu meno on entinen.

        Tavataan uskovat myöhemmin katakombeissa, viimeistään areenoilla!


      • Palkkatyössä.

        Kun katsoo helluntaiseurakuntien tilinpäätöstä on se vuoden vaihteessa -0 joten ei taida kenenkään taskuun niistä tulla, paosta veroparatiisiin puhumattakaan. Tuntuu että syyttä ovat kateellisia. Työmies on palkkansa ansainnut, pastorikin.


    • koleerikko

      Surullinen tosiasia mitä Pe.ku kirjoittaa. En olisi rakkaasta herätyksestä ikinä uskonut, että tähän tilaan joudutaan. 90- luvulla oli jo jotain aavisteltavissa, mutta ei tällaista. Vähemmistö sanelee enemmistölle ehdot. Jotenkin tulee mieleen 1 Samuelin kirja kun kansa halusi itselleen kuninkaan, ihan kuin ympärillä olevilla kansoilla oli. Se ei ollut kuitenkaan Herralle mieleen, mutta Herra salli sen tapahtua. Onko kirkkohankkeessa jotain samaa?

      Ne jotka sukkuloivat kahden kerroksen väliä, helluntailaisten ja helluntaikirkon, joutuvat pakosta kohta valitsemaan puolensa.

      • Kas minä

        Mitä ehtoja ne ovat ilkimykset sinulle jakaneet?


      • Voi niitä aikoja
        Kas minä kirjoitti:

        Mitä ehtoja ne ovat ilkimykset sinulle jakaneet?

        Toista se oli ennen vanhaan hyvään aikaan kun neljä Einoa päätti helluntai-
        herätyksen asioista.
        Ei silloin tarvittu keskusteluja.
        Saisipa nuo ajat takaisin.


    • DoctorT

      Lopullinen niitti helluntaiherätyksen alasajolle ja hajaannukselle siinä hiljaiselossa, jonka Niilo Yli-Vainion poismeno jätti, oli Raamatun väärennöksen sisäänajaminen seurakuntiin.

      Siteeraan erästä vanhaa näkijää 1920: Tulee aika, kun väärennetty Sana otetaan käyttöön. Tämä avaa saatanalle portit seurakuntiin.

      Tämän, 1992 jälkeen tuli hajottava nauruherätys eli torontolaisuus ja heti perään EU:n vaatimus helluntaikirkosta. Herätysliike ei katoliselle kirkolle passannut.

      Summa summarum: Raamatusta poispoikkeaminen toi vihollisen metkut liikkeeseen ja tässä ollaan!

      Luin juuri Mika Piiparisen elämänkerran. Voi millainen herätys oli Inkerissä ja Karjalassa ennen vallankumousta ja 10 vuotta sen jälkeen!

      Tämä, mitä nyt harrastellaan, ei ole Herran palvelemista alkuunkaan. Muotomenot ja ihmisten viihdyttely! Aika tulee vielä, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Hengessä ja totuudessa!

      • Perinteinen Helluntaikansa ry. kirjoittaa talvipäivistä seurakuntien yhteystapahtumassaan 28.5.2011:

        "Talvipäivien asemasta käytettiin useita puheenvuoroja ja todettiin talvipäivien aina olleen suosituksia antava, ei päättävä foorumi. Nyt näyttää siltä, että talvipäivistä ollaan muodostamassa jonkinlaista ”kirkolliskokousta”, joka voisi antaa seurakuntia velvoittavia päätöksiä. Tämänkaltaiseen muutokseen eivät itsenäiset seurakunnat voi lähteä mukaan ja siksi ehdotettiinkin itsenäisten helluntaiseurakuntien omia ”talvipäiviä”."
        http://www.helluntaikansa.fi/miten_on.htm

        Tuosta on nyt kohta 2 vuotta ja Helluntaikirkko päättää itse itse jo Talvipäivien järjestelytkin ja enemmistö ei ole saanut omia Talvipäiviään, eikä varmaan saakaan ennen hajoamista, kun nykyisin Helluntaikirkko päättää myös enemmistön asiat.


    • heng.haureutta

      Yhtä minäkin ihmettelen, asia oli "muut lehdet" otsikon alla, mutta siitä kuitenkin huokui "murhe" siitä, kun vauvakasteet on vähentyneet kirkossa rajusti. Miksi helluntaiherätys murehtii kirkon harhojen vähentymisestä ?
      Miksi helluntaiherätys pitää yhteisiä paasto ja rukouspäiviä uskottomien, uskonnollisten ekmeenisten kirkkojen kanssa? Jumalallinen ja todellisten uudestisyntyneiden helluntaiherätys on kaiketi historiaa, kun pelkkä uskonnollisuus ja kristilliset arvot, ilman PH:n osallisuutta riittävät, kirkko on todella kirkko, se vie kaiken aidon ja todellisen hengellisen elämän ja tilalle tungetaan tenoreita ja sopraanja , ja muuta krääsää, vain saadakseen ihmismassat liikkeelle, kassavarannon kohottamiseksi, ei näissä konserteissa kuule kukaan Jeesuksen kärsimyksistä ja Hänen verensä voimasta antaa sytejä anteeksi ja uudestisynnyttää uuteen elämään Kristusta Jeesusta seuraamaan. Surakunnan tehtävä on unohtunut kokonaan. Hienostellaan näillä konserteilla ja ylistetään ihmistä itseään, Jeesus karkotetaan kauas, ettei vain Hän pääse vaikuuttamaan ja läsnäolollaan herättelwmään syntisiä synnin tuntoon ja saamaan anteeksi syntinsä ja tervehdyttämään sisäisen ja henkisen elämänsä totuudessa.

      • mathetes

        Pitkälle samaa mieltä nimim, - heng,haureutta!

        Olen asiasta pitkälle samaa mieltä kanssasi, sillä ilmeisestikin kaiken takana on "uudestisyntymättömyys" , Pyhää Henkeä ei ole saatu! Elikä toisinsanoen uskonnollismieliset ihmiset pääsevät seurakuntiin mukaan ja myös kasteelle asti jopa, ja sen myötä myöskin seurakuntien päättäviin elimiinkin mukaan! Olenkin joissain seurakunnissa surulla havannut kuinka "veren evankeliumi" on lähes tyystin hukassa, ja tilalle on tullut nuo viihteen tekijät ja tekemiset etualalle, jotta viihdyttäisiin! Kristuksen veren ja ristin uhrisanomasta on tullut kuin "kirosana" ja siksi sen julistamisesta on luovuttu tai jätetty ainakin hyvin vähälle julistukselle!

        Kaiketi tuo ns, "kirkkoutunut" helluntailaisuus hakee itselleen hyväksyntää valtakirkon silmissä ja myöskin sitä, että kirkkoutuneena seurakuntana voidaan "vihkiä avioliittoon"! Erään tuttavani seurakunnassa oli ollut juuri tuosta kuulema puhetta, että; - "kun olisimme kirkko niin voisimme sitten vihkia avioliittoonkin"!

        Onneksi seurakunnan muu vanhimmisto oli asiasta ollut toista mieltä ja kirkkoutumispuheet jäivän siihen paikkaan! Maistraatissa voidaan aivan hyvin vihkiä ja seurakunnassa voidaan sitten siunata tuo avioliitto sen jälkeen aivan hyvin! Kuten minullakin aikanaan tapahtui - (25.2.-83) Elämme edelleenkin onnellista ja vanhurskasta yhteiselämää vaimoni kanssa, vanhan perinteisen helluntaiseurakunnan keskuudessa! :)

        Terv, nimim, mathetes, veli herrassa!


      • voi pimeyttä

        Kylläpäs fariseukset ovat tänään ahkerasti liikkeellä!

        Kumma, ettei ylläolevien kirjoittajienkaan ympärillä ole herätystä, vaikka
        ovat mielestään noin täydellisiä!

        Olisikohan Jeesus karkoitettu kauas ja arvostelun henki tullut tilalle?
        Sielunvihollinen kun käyttää toisia uskovia toisten mollaamiseen.


    • rahanhimo

      "mathetes" on oikeassa tässä kommentissaan

      "Kaiketi tuo ns, "kirkkoutunut" helluntailaisuus hakee itselleen hyväksyntää valtakirkon silmissä" Tuonhan nyt havaitsee RV:ssakin nykyään, ev.lut.kirkon toimintaa seurataan, sieltä haetaan pappien ja kirkonmiesten kommentteja asiaan kuin asiaan.

      Tärkein asia liene kirkottumiselle eli rekisteröitymiselle on se, että saadaan valtionavustuksia, kun seurakuntalaisten kukkaronnyörit ovat käyneet tiukemmiksi...mutta, mutta, kun maallisilta tahoilta otetaan ja odotetaan tukea, niin maalliset tahot alkavat myös määrittelemään, miten seurakunnassa asioita järjestetään, joten nähtäväksi jää, mitä lähivuosina tapahtuu ja miten loputkin Raamatun periaatteet heitetään romukoppaan.

    • KelloKaapissa

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Lopullinen niitti helluntaiherätyksen alasajolle ja hajaannukselle siinä hiljaiselossa, jonka Niilo Yli-Vainion poismeno jätti, oli Raamatun väärennöksen sisäänajaminen seurakuntiin.

      Siteeraan erästä vanhaa näkijää 1920: Tulee aika, kun väärennetty Sana otetaan käyttöön. Tämä avaa saatanalle portit seurakuntiin.

      Tämän, 1992 jälkeen tuli hajottava nauruherätys eli torontolaisuus ja heti perään EU:n vaatimus helluntaikirkosta. Herätysliike ei katoliselle kirkolle passannut.

      Summa summarum: Raamatusta poispoikkeaminen toi vihollisen metkut liikkeeseen ja tässä ollaan!

      Luin juuri Mika Piiparisen elämänkerran. Voi millainen herätys oli Inkerissä ja Karjalassa ennen vallankumousta ja 10 vuotta sen jälkeen!

      Tämä, mitä nyt harrastellaan, ei ole Herran palvelemista alkuunkaan. Muotomenot ja ihmisten viihdyttely! Aika tulee vielä, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Hengessä ja totuudessa!

    • >>>Onko Suomen helluntaiherätyksessä kokonaan siirrytty siihen että enemmistö ei päätä yhteisistä asioista?

      • Muutaman ihmisen rahan ja vallanhimo oli kai suurin syy helluntaikirkon perustamiseen, kun sitä näin jälkikäteen katsoo.
        Helluntaikirkon olisi voinut perustaa myös rehelliselle demokraattiselle pohjalle ja varmaan kaikki helluntailaiset olisi lopulta olleet tyytyväisiä.

        Nyt Helluntaikirkko on diktatuurimaisella käytöksellään tuhonnut menestyksensä ja hajonnee jossain vaiheessa.

        Helluntaikirkko myi muutamasta eurosta jäsentä kohti vanhan perinteisen opin kasteestakin ja nyt helluntaikirkkoon ei tarvitse kastetta ja vauvana sinne päästään.


      • voi ressua!
        Pe.ku kirjoitti:

        Muutaman ihmisen rahan ja vallanhimo oli kai suurin syy helluntaikirkon perustamiseen, kun sitä näin jälkikäteen katsoo.
        Helluntaikirkon olisi voinut perustaa myös rehelliselle demokraattiselle pohjalle ja varmaan kaikki helluntailaiset olisi lopulta olleet tyytyväisiä.

        Nyt Helluntaikirkko on diktatuurimaisella käytöksellään tuhonnut menestyksensä ja hajonnee jossain vaiheessa.

        Helluntaikirkko myi muutamasta eurosta jäsentä kohti vanhan perinteisen opin kasteestakin ja nyt helluntaikirkkoon ei tarvitse kastetta ja vauvana sinne päästään.

        Mistähän "peku" ammentaa voimaa tuohon jatkuvaan rienaamiseen ja suoranaiseen valehteluun?

        "Helluntaikirkko myi muutamasta eurosta jäsentä kohti vanhan perinteisen opin kasteestakin ".


    • jeeppet

      Mitäs tyhmät haluatte kuulua tällaisiin alistaviin yhteisöihin, joissa ei jokaisen jäsenen ääntä kuunnella? Omasta tyhmyydesä saa kärsiä ihan vapaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe