Juu mulla olis tällänen hassu runojuttu kouluun, mutta oon todella huono keksimään riimipareja! Auttakaa pliis mua...
Mun aiheena on mummot (juu mun ja kaverin vitsi), mutta ei mitään muuta idieaa ja se liittyy hiihtoon XD
Auttakaa mua riimeissä
6
404
Vastaukset
- j k
ninkkö
- ,,,
Mummo se hiihtämään lähti
taivaalla loisti Pohjantähti.
Vetäisi suksen pohjaan pitoa
taisi myös nauhatkin sitoa.
Mummolle maistui luistelutyyli
vinhasti liikkui iäkäs lyyli.
Narskui lumi, valitti sauva
kaukana haukkui naapurin hauva.
jne Hiihtämään lähti mummoni rakas
häipyi suojaan aarnion jäisen
Lausuen:"En tule koskaan takas
iäks jätän sulle töllini täisen".
Sain hältä eilen tällaisen twiitin
yöllä se saapui, hetkenä suden:"
Vuokrasin Kämpistä parhaimman sviitin
Nyt vain laulan, ryyppään ja kuden".- runotartar
Mummoni höppänä sukseni otti
lausui, vielä ois tehtävä motti
Halkoja puuttuisi vielä sen verran
savottaan tuli lähtö taas kerran.
Kuuntelin metsästä kaikua sahan
mummo tais ottaa tehtävän pahan
Kuukausi kului, vierähti toinen
mummolla savotta aikamoinen.
Kesä kun koitti, jo palasi mumma
ulkomuoto jokseenkin tumma.
Eteiseen hoippui, avasi ukset
sanoi piru, ei enää luistaneet sukset! - vaikkakin.
Mummo kun kerran miettiessään asioitansa,
päätti että lähden tästä töllin kämpästä.
Otan sukset mukaani ja takin jos muistan,
kerrankin pois jäi se sen kyllä muistan.
Kylmyys hiipi reittä pitkin aluksi iloitsin lopussa itkin.
Perille saapui viimein väsynyt ja laihtunut mummo,
hetken jo luuli että sydän pettäis.
Huoli oli turhaa kun hengitys tasas.
taas oli kunnossa mummumme rakas. - Salonen
Kaks mummoo meni mustikkaan, muuta toinen ei mahtunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site395777Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2165323Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers394452Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464302SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun514068Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813766SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt853680Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään463124Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062450SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het472394