Olen aikeissa lähteä bussilla kaupungille. Aikataulun mukaan bussin tulo "omalle" pysäkille kestää 3-4 minuuttia. Noh, tavan mukaan olen hiukan aikataulusta jäljessä ja saavun pysäkille kun n. 3 min on kulunut siitä, kun bussi on lähtenyt päätepysäkiltä. Odotan toivoen, että juuri nyt bussin tulo kestää vähintää sen 3 minuuttia. Mutta kattia kanssa, ei näy eikä kuullu. Seuraava lähteekin vasta 20 minuutin kuluttua, joten eikun odottelemaan.
Ja arvaattehan, sen tulo pysäkille kestää ja kestää. 5 minuutin kuluttua bussi sitten saapuukin. Miksi se juuri nyt sitten kesti noin kauan, kun olin jo "valmiina" sitä odottamassa? Ja tämä toistuu yllättävän usein.
Seuraava esimerkki: Minulla on tapaaminen muutaman minuutin kuluttua. Tarvitsen hiukan käteistä automaatista, joten ei muuta kuin kohti lähimpää pankkiautomaattia. Yllätys, yllätys, jonossa odottelee vähintään 5 henkilöä ennen minua, ja sekään ei ole yllätys, että ko. henkilöt käyttävät aikaa asioimiseen n. 2 min/henkilö(pelkkä otto-tapahtuma vie n. 30-40 sek.).
Vihdoin tulee minun vuoro, ja arvaattehan, takanani ei odota yhtään ihmistä jonossa. Miksi juuri silloin tapahtuu näin? Ja tämä toistuu yllättävän usein.
Vielä yksi(monien muiden joukossa): Olen lähdössä kävellen lähikauppaan, ulkona on pilvinen, mutta pouta sää ja matkaa kauppaan n. 700 metriä.
Astun ovesta ulos ja kun olen kävellyt n. 2-300 metriä, hirvittävä kaatosade kastelee minut litimäräksi. Vihdoin kauppaan päästyäni, toivon että sade heltyy ja pääsen edes ostokset kuivina takaisin kotiin.
Mitä vielä, sade tuntuu vain yltyvän, joten hetken odottelun jälkeen päätän vain suunnata kohti kotia.
Vettä solkenaan valuen, ostokset märkinä saavun kotiin, puran kassit kaappeihin ja vaihdan kuivat vaatteet ylleni, niin arvaattehan mitä? Sade on lakannnut kokonaan, aurinkokin pilkahtaa pilvien lomista ja minä huvittuneena vain totean, mahdoton yhtälö.
Tunnetu laki taitaa olla minun kohdalla hyvin "halussa" :), onko muilla "hyviä" kokemuksia ko. laista?
Mahdoton yhtälö?
Dr.Feelgood
2
296
Vastaukset
- laiton
sinä vaan et muista niitä tapauksia, jolloin ajoituksesi meni juuri oikein. Niinhän on puhelimenkin kanssa. Jos jättää puhelimen hetkeksikin yksin, niin sillä välin on tullut puhelu. Mutta siinäkin on virhe, sillä tuleehan niitä puheluja silloinkin kun on puhelimen luona.
- Mr.Murphy
siksi minä lakikirjanikin kirjoitin ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa562551Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631692SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631535Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241061Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964