kun tuo edellinen raamatun avaus meni vain henkilökohtaiseen s-iitan syyttelyyn ja tutkimatta tuomitsemiseen. Puuttumatta enää edelliseen,
kysyn, että löytyykö asiallista selitystä tähän Jumalan itsensä antamaan kehoitukseen?
1.Moos.9:
1. "Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa
hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
2. Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
3. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4. Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on."
Haluaisin tietää tämän raamatunpaikan merkityksen,
64
369
Vastaukset
Niin että mitä sinä oikeastaan nyt sitten kysyt? Tuohan on päivän selvää tekstiä.
Jumala (siis se Kaikkivaltias. oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja kaikkiviisas Luoja) siunasi Nooan ja hänen poikansa ja antoi heille tehtävän lisääntyä ja täyttää maa. (ei ylikansoittaa maa) .
Että eläimet pelkäävät ja tottelevat ihmistä (jos ei sekoileva ihminen itse tee eläimestä sellaista joka ei enää pelkää -siis sairasta). Jumala antoi kaikki eläimet ihmisen valtaan (mutta Jumala ei sanonut että eläimiä tulee kohdella huonosti tai tappaa sukupuuttoon - se on ihmisen omaa tekoa ja typeryyttä).
Jumala antoi myös ihmiselle luvan syödä määrättyä lihaa - mutta ei verta - koska veri kaikessa lihassa on se mikä kuvaa sen elämää ja kertoo meille tänään esimerkiksi sen että Jeesuksen veri on Jeesusksen synnintön elämä - jonka hän antoi meidän syntiemme edestä.
Minä en tajua miksi ett tätä itse osaa lukea, vaikka se siihen on kirjoitettuna.- Veli ponteva
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Siis nämä kaikki on Jumala tarkoittanut ihmiselle ravinnoksi:
¤¤¤¤¤Kaikki, mikä liikkuu ja elää, OLKOON TEILLE RAVINNOKSI; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin MINÄ ANNAN teille myös tämän kaiken.¤¤¤¤¤
"Kaikkea, mikä elää ja liikuu," siis kaikkia eläimiä, jotka vain kelpuuttaa ravinnokseen, voi syödä tarvittaessa ilman omantunnon vaivoja, koska se on Jumalan lupaus.
"Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on."
Sensijaan veren syönti on kiellettyä. Veli ponteva kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Siis nämä kaikki on Jumala tarkoittanut ihmiselle ravinnoksi:
¤¤¤¤¤Kaikki, mikä liikkuu ja elää, OLKOON TEILLE RAVINNOKSI; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin MINÄ ANNAN teille myös tämän kaiken.¤¤¤¤¤
"Kaikkea, mikä elää ja liikuu," siis kaikkia eläimiä, jotka vain kelpuuttaa ravinnokseen, voi syödä tarvittaessa ilman omantunnon vaivoja, koska se on Jumalan lupaus.
Sensijaan veren syönti on kiellettyä.Niinhän sanotaan - siksi se tarkoittaa juuri sitä, mutta älä kuitenkaan jätä Raamatun lukemistasi siihen vaan lue koko Raamattu niin saat paremman ymmärryksen siitä mikä sen sanoma (siis Jumaln sanoma ihmisille on) ..
Se että saat syödä mitä haluat ei tietenkään tarkoita, että olisi viisasta syödä ihan mitä vain - esimerkiksi liika rasvan syönti ei ole ihmiselle hyväksi. Pelastuksen kannalta sillä ei ole kuitenkaan merkitystä JOLLEI ihminen tunne tekevänsä väärin siis Jumalaa vastaan syödessään.. Sillä jos ihminen ajattelee tämä on Jumalaa vastaan - mutta teen sen kuitenkin - silloiin hän uhmaa Jumalaa. Mutta joka ymmärtää, että pelastuksen kannalta ei ole syömisellä ole merkitystä, ja syö puhtaalla omalla tunnolla - hän voi syödä kaikkea .. mutta ei verta .. niinkuin tuossa sanottiin .. "Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on".
Pakanathan ovat aina syöneet mitä sattuu ja Apostolien teot 15 valaisee asiaa näin:
"Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin, niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa, jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden. Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
Sillä >Pyhä Henki< ja me olemme nähneet hyväksi,
ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä VÄLTTÄMÄTTÖMÄT:
että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin.
Jääkää hyvästi!"
Sensijaan veren syönti on kiellettyä.Näin on Veli ponteva, sillä:
"Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen." - häh?!?!
Puhdasta sanaa kirjoitti:
Näin on Veli ponteva, sillä:
"Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen."Päätit sitten, että se ei merkitsee mitään, mitä Jumala muualla Raamatussa asiasta sanoo?????
"Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen."Tuon sinä otit vain puolustaaksesi omaa ajatustasi.. jos Raamattua haluaa ymmärtää ei sitä silloin voilukea siten että ottaa siitä vain yhden jakeen tänään ja toisen jakeen huomenna ja niin edelleen joka päivä uusi ja sen mukana ikäänkuin uusi usko.. Raamatullinen usko - erotukseksi ihmisten selityksistä - käsittää koko Raamatun ja sen voi ymmärtää (aika helposti) jos jättää nuo omat uskomukset syrjään ja tyytyy siihen mitä Raamattu sanoo ..
alex- annu****
Näinä päivinä olen onnellinen siitä, etten enää syö mitään eläinkunnan tuotteita. Kaiken aikaa tulee ilmi asioita, joitten ei pitäsisi tapahtua, mutta silti niitä tulee. Ihmisen rahanahneus ja välinpitämättömyys tässä teollistuneessa maailmassa on niin valtava, että vääryyttä tehdään yhä enenevässä määrin.
Miksi altistaisin itseni saamaan tauteja ja tulehduksia, joita eläinkunnassa liikkuu? Miksi söisin sitä, minkä ihminen pilaa tuotannollaan. Tarkoitan tällä sitä, että ihmisen erikoisiin haluihin perustuvia lihavalmisteita tuotetaan eläimen hyvinvoinnista huolehtimatta, ja ne kärsivät jo kasvaessaan. Mitä on sitten eläinten liha, jota pitäsisi syödä?
Ihminen asetettiin Eedeniin viljelemään ja varjelemaan maata. Näin ei enää tapahdu. Ihminen ryöstää maata senkun kerkiää. Hän on unohtanut tehtävänsä. - Puhdassydämiset
"Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen."Jos kuuntelisimme Sirkka-Iitaa, emme olisi ymmärtämättömiä. Tässä Iita . .
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11293026
On selvää että Iita allekirjoittaisi tämänkin raamatunpaikan, tämän joka selventää, että sydämen vilpittömyys on sitä puhtautta, mistä Jumala on kiinnostunut, että löytyykö sitä vai ei.
"Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen."
Hei !
Katsoin hiukan eteenpäin ja havaitsin mistä kiikastaa.
3 Moos 11 merkitsee ravintoketun ensimmäisiä eläimiä. Liha puhtainta.
Eivät syö toisia eläimiä eivätkä raatoja joista sitten saastejäämiä ja tauteja.
Ei toki ole ollut kyse että ihmisen pitäisi syödä jokainen liikkuva olento, ei toki.
Eli "kaikki" ei ole mitenkään kirjaimellinen.
Ihmisillä ei ole aina mahdollisuuksia valita syömisiään eikä ole tietoa tervellisyysasioista. Syöminen ei ole oikea näkökulma lähestyä kristinuskoa ja pelastusoppia, sillä syömisessä on kyse vain terveysasioista, ei mistään muusta-. Ei siis mistään muusta ole kyse kuin terveysasioista.
Eeden paratiisissa oli varmasti paljon muhkeammat ja monipuolisemmat hedelmät, ainakin ne oli tropiikin hedelmiä ja kasvoivat olosuhteissa joissa ei ollut mitään muuta kuin hyvää kasvua.
Liharavinto annettiin Nooalle, ehkä syynä oli se että eläimiä oli hengissä ja vihreää ei vielä kasvanutkaan syötäväksi ja maapallolla tapahtui muutoksiakin. Ihmisen elinikä lyheni 120 vuoteen maximissaan sadoista vuosista eli jonkunlainen magneetti kenttien olosuhdemuutos ja koko maankuori sai uuden kartan maanjäristyksissä ja mullistuksissa.
Ajan lopuun saakka on eläintauteja, uusiakin tulee ja maapallolla saasteita alueittain eri tavoin ja ruoka-aineita joudutaan paikoin hylkäämään siksi.
3 Moos 11 on terveyssyistä erinimainen ohje, mutta se ei ole pelastusoppia, eikä kirkko ole ruokakulttuurin kehto eikä -.doktriini.
Kyse kasvisvoittoisesta touhtotuksesta merkitsee vain terveellistä ruokavaliota ja varautumista aikaan jolloin pitää em asioiden vuoksi entistäkin tarkemmin katsella mitä pistää suuhunsa.
Ei tämän kummemmasta ole kyse.
Yst. t. Jari LaurilaOlet ihan oikeassa mielestäni .. syöminen ei ole pelastuskysymys - veren syönnissä kuitenkin on kysymys ensin Jumalan luoman elämän kunnioittamisesta ja sen parhaimman muodon uhraamisesta muiden hyväksi - eli siis Jeesuksen antaman lunastuksen arvostamisesta.
alex- 1234567...
alex.kasi kirjoitti:
Olet ihan oikeassa mielestäni .. syöminen ei ole pelastuskysymys - veren syönnissä kuitenkin on kysymys ensin Jumalan luoman elämän kunnioittamisesta ja sen parhaimman muodon uhraamisesta muiden hyväksi - eli siis Jeesuksen antaman lunastuksen arvostamisesta.
alexalex-kasi. . .Ei tule vähätellä Jumalan sanoja. alex-kasi kyllä voi vähätellä, että syöminen ei ole pelastuskysymys, mutta Jumala ei vähättele.
Jesaja 66:17. jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA ja jatkuu jae 18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
Olkoon puheenne on on, tahi ei ei ! 1234567... kirjoitti:
alex-kasi. . .Ei tule vähätellä Jumalan sanoja. alex-kasi kyllä voi vähätellä, että syöminen ei ole pelastuskysymys, mutta Jumala ei vähättele.
Jesaja 66:17. jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA ja jatkuu jae 18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
Olkoon puheenne on on, tahi ei ei !Hei !
Hiiri tai rotta ruokana ei ole sinänsä pelastuskysymys. Saastaisen syöminen on vertauskuvaakin kaikista tavoista.
Sen ajan tapalulttuurissa ei ollut mitään kammottavampaa kuin saastaisen syöminen ja saastaiset eläimet olivat kaiken kammottavimman saastan vertauskuvaakin samalla tavalla kuin babylonia.
On ihmisiä joilla ei ole ymmärrystä terveysasioissa. Maapallolla ei ole kaikkialla mahdollisuuksia valita ravintoa aina. Ei tietoa. Jos siis syö jotakin saastaista eläintä syödäkseen, ei lihanpala ole sinänsä pelastuskysymys.
Terveysasoissa valkaistuneet ihmiset valikoivat ymmärryksensä mukaan syötäviään, tauti- ja saastetilanteiden mukaan, ja kukkaronsakin mukaan ja mitä on tarjolla valitsevat.
Kirkko ei ole ruokakultturin kehto, vaan kokonaan terveysasiaa ja Ellen G White joka oli uranurrtaja ihmisten luontaishoidoissa aloitti koko duunin metodinaan myös kokonaisen kansan ruokailutottumuksiin vaikuttamisen lopun ajan saasteita ja tauteja ajatellen jolloin ruoka-aineita joudutaan alueittain hylkäämään. 3 Moos 11 kertoo ravintoketjun ensimmäiset eläimet jotka eivät kerää ravintoketjussa jäämiä ja ovat siksi parhaita syötäviä-. Terveysasia- ei eläemän ja kuoleman kysymys sinänsä.
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16
yst. t. Jari Laurila1234567... kirjoitti:
alex-kasi. . .Ei tule vähätellä Jumalan sanoja. alex-kasi kyllä voi vähätellä, että syöminen ei ole pelastuskysymys, mutta Jumala ei vähättele.
Olkoon puheenne on on, tahi ei ei !ETTEKÖ TE MUUTAMAT USKALLA EDES RUOKA-ASIOISTA KIRJOITTAA REKISTERÖITYINÄ VAAN AINOASTAAN NIMETTÖMINÄ TUNTEMATTOMINA?
Ettekö te nimettömät vastarannan kiiskit jo vihdoinkin voisi ajatuksella tutkia mitä Sirkka-Iita sekä Jari syömisen asioista opettavat? Silloin käsittäisitte ettei Jumala todellakaan tuomitse siitä, että söisi nälkäänsä vaikkapa hiiriä. Esittämässäsi sanankohdassa Jes. 66 nainitaan sianliha ja hiiret, Ja jatkuu siten että Herra tulee kokoamaan kaikki kansat näkemään Hänen kunniansa. Samaa korostaa Sakarja 9. luku, jonka 7. jakeesta käy vääjäämättömästi ilmi, että Jumala tarkoittaa uudessa liitossa saastaisella ruualla kansojen pahuutta. Ei hän kokoa kansoja katsomaan kuinka hiirensyöjiä rangaistaan, vaan kyse on pikemminkin suusta ULOS tulevasta saastasta.
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 9:1&rnd=1362779902226
Sak. 9. Herra puhdistaa mm. Gaasassa asuvien jäännöksen (palestiinalaiset). "Verinen lihakaan" ei voine tarkoittaa raa'an verisen lihan syömistä, vaan ilmeisimmin terrorismin harjoittajia. Hyvä on muistaa sekin, ettei kukaan voi itseään puhdistaa vaan Herra puhdistaa.
Antti- Selvä juttu ja
AnttiVKantola kirjoitti:
ETTEKÖ TE MUUTAMAT USKALLA EDES RUOKA-ASIOISTA KIRJOITTAA REKISTERÖITYINÄ VAAN AINOASTAAN NIMETTÖMINÄ TUNTEMATTOMINA?
Ettekö te nimettömät vastarannan kiiskit jo vihdoinkin voisi ajatuksella tutkia mitä Sirkka-Iita sekä Jari syömisen asioista opettavat? Silloin käsittäisitte ettei Jumala todellakaan tuomitse siitä, että söisi nälkäänsä vaikkapa hiiriä. Esittämässäsi sanankohdassa Jes. 66 nainitaan sianliha ja hiiret, Ja jatkuu siten että Herra tulee kokoamaan kaikki kansat näkemään Hänen kunniansa. Samaa korostaa Sakarja 9. luku, jonka 7. jakeesta käy vääjäämättömästi ilmi, että Jumala tarkoittaa uudessa liitossa saastaisella ruualla kansojen pahuutta. Ei hän kokoa kansoja katsomaan kuinka hiirensyöjiä rangaistaan, vaan kyse on pikemminkin suusta ULOS tulevasta saastasta.
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 9:1&rnd=1362779902226
Sak. 9. Herra puhdistaa mm. Gaasassa asuvien jäännöksen (palestiinalaiset). "Verinen lihakaan" ei voine tarkoittaa raa'an verisen lihan syömistä, vaan ilmeisimmin terrorismin harjoittajia. Hyvä on muistaa sekin, ettei kukaan voi itseään puhdistaa vaan Herra puhdistaa.
AnttiAnttikin tämän tajus, vaikka on muuten ihan metsässä näissä uskon asioissa, sen "kuolemattoman sielunsa" kanssa.
- Herra kurittaa
AnttiVKantola kirjoitti:
ETTEKÖ TE MUUTAMAT USKALLA EDES RUOKA-ASIOISTA KIRJOITTAA REKISTERÖITYINÄ VAAN AINOASTAAN NIMETTÖMINÄ TUNTEMATTOMINA?
AnttiMiten mukamas Herra voi ihmisen puhdistaa, jos tämä syö sianlihaa ja hiiriä??
Ei mitenkään!
Mutta sitä ihmistä en saa sanoa saastaiseksi jonka Herra on puhdistanut, että tämä ei ENÄÄ syö sianlihaa ja hiiriä ja muuta inhottavaa!
Kun Herra puhdistaa , ihminen tulee kokonaan puhtaaksi , puheestaan ja teoistaan, sillä syöminen on teko!
tuntematon benedi - Hienoa peneti
Herra kurittaa kirjoitti:
Miten mukamas Herra voi ihmisen puhdistaa, jos tämä syö sianlihaa ja hiiriä??
Ei mitenkään!
Mutta sitä ihmistä en saa sanoa saastaiseksi jonka Herra on puhdistanut, että tämä ei ENÄÄ syö sianlihaa ja hiiriä ja muuta inhottavaa!
Kun Herra puhdistaa , ihminen tulee kokonaan puhtaaksi , puheestaan ja teoistaan, sillä syöminen on teko!
tuntematon benedi>>Miten mukamas Herra voi ihmisen puhdistaa, jos tämä syö sianlihaa ja hiiriä??
Ei mitenkään!>>
Hienoa peneti!
Tähän asti on kysytty voiko Kaikkivaltias Jumala luoda niin painavan kiven, ettei Hän itse jaksa sitä nostaa. Kienee jääty vastausta vaille mutta nyt on selvinnyt että on asioita, joita Kaikkivaltiaskaan ei voi tehdä: nimittäin puhdistaa sellaista ihmistä joka syö sianlihaa ja hiiriä. - herännyt pakana
Herra kurittaa kirjoitti:
Miten mukamas Herra voi ihmisen puhdistaa, jos tämä syö sianlihaa ja hiiriä??
Ei mitenkään!
tuntematon benediEi se lihan syöminen sielua saastuta ,- puhumattakaan Hengestä, ja juuri tämä Jumalainen henki meidän fyysisen olemuksen yllä pitää, eli siis söimmepä mitä tahansa ruoaksi tarkoitettua elitarviketta, niin aivan samantekevää: kunhan vaan emme mässäile eli emme syö ylenmäärin, sillä kaikki poistuu lunnnollista tietään, siten se ei saastuta henkeä
Jokainen oli hän kuinka vakavassa uskossa, tai ilman uskoa kuulumatta mihinkään lahkoon adventismiin tai muuhun kirkkokuntaan, niin maanpoveen joutuvat yksi toisensa perään ja maa "polttaa" sen fyysisen olennon, mutta henki palajaa sinne mistä se astui elähdyttämään äidin kohdussa heräävää elämää.
Ei yhdelläkään ihmisellä ole etua toisen edellä kuoleman tapauksessa, sillä jokainen maapallon ihminen kulkee kuoleman kautta, söi, tai joi hän mitä tahansa, sillä, se on elämän laki ja oikeus, ei siinä uskonnolla pelleily auta, "viikademies" otta vuorollaan jokaisen ihmisen, olkoompa kuka tahansa. Elämä joillekin hymyilee jonkun aikaa, sitten tulee elämän "ilta" askel lyhenee ja ruumis käy vajavaisesti ja hitaasti ja pikkuhiljaa silmien valo alkaa hämärtyä, ja niin lähenee noutaja jonkun ajan kuluttua, ja sanoo minä otan sen 'sinulta' mikä "minulle kuuluu", ja kätken sinut maan uumeniin, sillä "sieltä sinut on koottu, mutta henkeesi en voi koskea, sillä sillä ei ole loppua, koska se on Jumalainen olemus tajunta johon olet elämäsi menneinä aikoina kerännyt kaiken kokemuksen.
Siinä ovat hyvät ja pahat kokemukset tallella taivaallisessa henki-varastossa, kun seraavan kerran sielusi palaa aineeseen, niin voit kerätä hyviä-töitä tekemällä aarteita sielusi tilaan ja siten rikastuttaa "taivaallista ruumistasi", mutta minä käten aineellisen ruumiisi maan poveen, sillä sinne se kuuluu, snoo "viikade mies". herännyt pakana kirjoitti:
Ei se lihan syöminen sielua saastuta ,- puhumattakaan Hengestä, ja juuri tämä Jumalainen henki meidän fyysisen olemuksen yllä pitää, eli siis söimmepä mitä tahansa ruoaksi tarkoitettua elitarviketta, niin aivan samantekevää: kunhan vaan emme mässäile eli emme syö ylenmäärin, sillä kaikki poistuu lunnnollista tietään, siten se ei saastuta henkeä
Jokainen oli hän kuinka vakavassa uskossa, tai ilman uskoa kuulumatta mihinkään lahkoon adventismiin tai muuhun kirkkokuntaan, niin maanpoveen joutuvat yksi toisensa perään ja maa "polttaa" sen fyysisen olennon, mutta henki palajaa sinne mistä se astui elähdyttämään äidin kohdussa heräävää elämää.
Ei yhdelläkään ihmisellä ole etua toisen edellä kuoleman tapauksessa, sillä jokainen maapallon ihminen kulkee kuoleman kautta, söi, tai joi hän mitä tahansa, sillä, se on elämän laki ja oikeus, ei siinä uskonnolla pelleily auta, "viikademies" otta vuorollaan jokaisen ihmisen, olkoompa kuka tahansa. Elämä joillekin hymyilee jonkun aikaa, sitten tulee elämän "ilta" askel lyhenee ja ruumis käy vajavaisesti ja hitaasti ja pikkuhiljaa silmien valo alkaa hämärtyä, ja niin lähenee noutaja jonkun ajan kuluttua, ja sanoo minä otan sen 'sinulta' mikä "minulle kuuluu", ja kätken sinut maan uumeniin, sillä "sieltä sinut on koottu, mutta henkeesi en voi koskea, sillä sillä ei ole loppua, koska se on Jumalainen olemus tajunta johon olet elämäsi menneinä aikoina kerännyt kaiken kokemuksen.
Siinä ovat hyvät ja pahat kokemukset tallella taivaallisessa henki-varastossa, kun seraavan kerran sielusi palaa aineeseen, niin voit kerätä hyviä-töitä tekemällä aarteita sielusi tilaan ja siten rikastuttaa "taivaallista ruumistasi", mutta minä käten aineellisen ruumiisi maan poveen, sillä sinne se kuuluu, snoo "viikade mies".Hei !
Ravinto on aina terveysasia. Kirkko ja usko ei ole ruokakulttuurin kehto.
A-kirkossa on alunperin terveyskasvatuksen metodi ollut lopun ajan eläintaudit ja saastejäämät jolloin alueittain ruoka-aineita joudutaan hylkäämään ainakin toistaiseksi että kansa osaisi syödä. Lisäksi 1800 luvulla em. lisäksi ihmisten luontaishoidot oli uranuurtohommia sellaisissa.
Ruoka ja usko ei ole sinänsä uskon asia eikä pelastuskysymys koskaan, eikä A-kirkossa ole ruokakäskyjä eikä määräyksiä eikä kukaan vahdi mitä kurkusta alas kukakin kulloinkin kussakin kaataa.
Ihmiset hoitavat terveyttään oman tietonsa varassa. ja terveystietoutta on jossakin määrin ollut ei liity kuitenkaan Jumalan palvelukseen ja -elämään.
Kirkolla on yksi vaivainen terveyskurssi opistolla, siinä kaikki.
Ihmisen tiedon määrä on aina suhteessa ihmisen omaantuntoon ja sitä itsestään huolehtimiseen. Jos jollekin grillimakkaranpätkä on syntiä, niin se sitten on jos menee hotkaisemaan grillimakkaranpätkän- toiselle ei ole synniksi, siis esimerkkinä mainitakseni.
Kor 1 Kor 6:19, 3:16, Luuk 12:47-18 !
Tuossa ohjetta asiayhteydessä, myös 3 Moos 11 joka yksinkertaisesti kertoo minälainen liha onb ravintoketjun ensimmäisiä eläimiä ja puhtaimpia eivät kerää saastejäämiä ja tauteja ravintoketjussa syömällä toisia eläimiä ja raatoja.
Ei tässä asiassa tämän kummempaa taikaa ole. Olen koonnut askarruttavat asiat kaikki tähän;
- http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16.3
Yksin uskosta, yksin armosta, Ef 2:8-9, ei grillituotteiden- eikä lauantaimakkaranpätkän tähden-
yst. t. Jari Laurila
Lisäys;
Olen tänne kasannut kaiken mahdollisen kaiketi mistä polemiikkia;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16
yst. t. jariKiitos!
Olen huomannut, että sinä Jari olet yksi palstan asiallisimmista kirjoittajista. Sinä pysyt erossa toisten syyttelystä ja olet aina valmis asialliseen keskusteluun.
Aion tutustua linkkiisi.
Hei !
Kiitos.
Mukavaa että Sinäkin olet nuorentunut selvästi kuvasta päätellen.
Tervetuloa Raamattuhotelliini., Kirjoittelin sitä viime aikana, mutta nyt pitää huilata.
Käyn mietteitä pitäisikö minun kunnostautua vielä seppänäkin suvun perinteitä ajatellen, ?
Siellä sivullani on monenlaista asiaa.
Siunausta'
Jari Laurila:)) Saati sitten Jari itse - olet niin nuoren näköinen tuossa kuvassa - vaikka iloinen .. ;b)
alex
- syömäri ja juomari
Ei kaikki ole syötäväksi tarkoitettua, mikä liikkuu. Nooa osasi erottaa saastaiset eläimet puhtaista jo ennen vedenpaisumusta. Varmastikin hän ymmärsi, että monet myrkylliset ja iljettävät eläimet eivät ole tarkoitettu ihmisravinnoksi vaan niitä tulee välttää, niin kuin Mooses enkelin hänelle antaman lain kautta myöhemmin kirjoitti.
Huomattakoon se, että herra Jeesus ja apostolit eivät syöneet saastaisia eläimiä, eivät edes sikaa, joka on nimikristityn ja jopa Jumalan lasten herkkua tänä päivänä....
Jari toikin edellä esille, että jaolla saastaisiin ja puhtaisiin eläimiin pyrittiin suojelemaan ihmisiä eläinten kautta leviäviltä taudeilta ja myrkyiltä...- syöty on liikaakin..
Aivan - tosin sillä ei ole merkitystä pelastumisen kannalta. Ei se kuitenkaan tarkoita että ihmisen tulisi syödä sellaista mikä on hänelle epäterveellistä. Ei kai kukaan nyt sellaista ajattelekaan.
- Elina 4
Syökää tai olkaa syömättä, mutta jättäkää toisten vahtiminen ja tuomitseminen hänelle joka näkee sydämeen, eikä tuomitse luulojen perusteella.
- !#€%&/()=!!
Elina 4 kirjoitti:
Syökää tai olkaa syömättä, mutta jättäkää toisten vahtiminen ja tuomitseminen hänelle joka näkee sydämeen, eikä tuomitse luulojen perusteella.
Sano tuo palstan urputtaville antiadvareille.
- raamatun tietolähde
Elina 4 kirjoitti:
Elina 4. Totta että Jumala näkee sydämiin. Täällä monet kyselevät, että mitä raamattu kertoo ravinnon suhteen ja raamattu jaottelee eläimet syötäviin ja ei syötäviin eläimiin.
Pakanakin voi puhdistua vaikka olisi saastaisisia eläimiä syönyt aikaisemmin. Jeesus voi puhdistaa saastaisen ihmisen.. Usko muuttaa ihmisen ja siksi monet haluavat tietoa lisää raamatusta.
Ihmisten syömisten vahtiminen on mahdoton urakka. Ei kai siihen kukaan ryhdy. Maksusta kai saa jotain ravintoterapeutteja vahtimaan syömisiään? Raamatun periaatteet on terve sielu, terveessä ruumiissa... Ei turhaan ole Jumala omiaan valistanut ruuan suhteen.
- Kunnon ruokaa
Adventistien joukossa tyhmyys ja luulosairaus tiivistyy.
Eipä tarvitse miettiä mitä syö tai on syömättä, kun syö sitä, mistä keho saa voimaa työhön ja touhuun.
Siihen minä tarvitsen esim. uunissa kypsäksi haudutettua sian potkaa ja kyljystä.
Millään "viherpiipertäjien" eväillä en pystyisi ruumiilliseen työhön lainkaan.
Syököön persuksillaan päivät pitkät konttoreissa istuvat ja piereskelevät "konttorirotat" vaikka männyn kaarnaa.
Adventistien kohdalla ymmärrän heidän kiihkonsa ruokaan Ellen G. Whiten lasien läpi katsottuna. Adventistit ovatkin yleensä sen verran laiskoja ja heikkoja yksilöitä, että heille riittäisi ruuaksi vaikka omena päivässä.
Adventistien pastorikunta on vielä laiskempaa ja heidän työaikansa ovat kuukaudessa vain muutamia tunteja, lähinnä vain lauantaisin, joka on mukamas heidän lepopäivänsä, ironista kyllä.- Plääh!
Ainoa tyhmä olet itse, kun tuollaisia hoet. Etkö tiedä, että elefanttikin on kasvissyöjä.
Jos kaikki suomalaiset olisivat vihannessyöjiä, niin miten sille määrälle käytännössä tuotetaan kotimaasta tarvittava ruoka ?
- Näin se vaan on
Helposti. Suurin osa vihanneksista ja viljasta syötetään nyt sioille, kanoille ja karjalle. Syötettäisiin ihmisille.
Kerrohan sitten miten tomaatti kasvoi Nuorgamissa ympäri vuoden 100 vuotta sitten ? Tai salaatti, tai keräkaali puhumattakaan vehnästä.
- poro ja kalat
Nuorgam on poroaluetta.
Ilmeisesti siellä ei voi pitää karjaa, kun ei heinäkään kasva, kun vähän aikaa jotain vihreää.
Ravintona kalat ja poro.- ja hyvää
Eihän poro ja kaikki kala kuulukaan saastaisiin eläimiin. Aivan syötävää evästä Raamatun mukaan.
No niin, onhan siellä vielä tervejärkisiäkin mukana. Eli Jumala on asuttanut maapallon jokaisen kolkan ja olosuhteista riippumatta myös elintarvikkeet. Tottahan Israelissa voidaan ympäri vuoden viljellä kaikki vihanneksia ja hedelmiä, mutta samaa ei voi tehdä Siperiassa, Alaskassa, Grönlanninssa eikä pohjoismaissakaan.
Eli mikään ravinto ei tee ihmistä pyhemmäksi, koska ruoka on elinehto asuinpaikasta riippumatta. Siis mikään vihannessyöjä ei ole parempi kuin kalan ja lihan syöjä.Näinhän se on lappix!
16" Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen."
Paav. kirj. Kolos: 2: 16-21- Fniss!
Sirkka-Iita kirjoitti:
Näinhän se on lappix!
Paav. kirj. Kolos: 2: 16-21Ei sinua, Sirkka-Iita, haluta tuomita siansyömisestä. Kaikessa rakkaudessa vain ohjeistetaan. Luitko muuten tämän:
http://www.iltalehti.fi/elintavat/2013030816760924_el.shtml
Minä olen ollut lihansyöjä tähän asti, ehkä kerran viikossa. Kotimaista lihaa (ainakin luulin syöneeni). Nyt näitten lihajupakoitten jälkeen etoo kaikki liha. Ei vaan mene alas, kun ei enää voi luottaa siihen mistä se on, kuinka vanhaa, mitä se oikeasti on, onko tarkistettua lihaa...
Kalaa vielä vähin syön, en kaikkea sitäkään, mutta makrillia, seitä, ehkä tonnikalaa ja joskus lohta.
Ei voi mitään, näin kävi, mutta hyvin tässä on selvitty ilman lihaakin. Eri juttu olisi, jos olisi omakasvatettua karjaa tai poroja, niin tietäisi millä ne on ruokittu tai lääkitty... - hyvä huomio
Lappixilla hyvä huomio, että jokaiselle maapallon kolkalle on annettu syötäväksi kelpaavaa ravintoa, että ei tarvitse saastaisiin lihoihin kajota.
- ristiin naulittu
Sirkka-Iita kirjoitti:
Näinhän se on lappix!
Paav. kirj. Kolos: 2: 16-21Sirkkaa ohjeistan, sen verran ettei tuossa jakeessa 16, suinkaan tuoda esille, että on sallittua syödä saastaisten eläinten lihaa, koska eiväthän tuon jakeen kirjoittajat niitä syöneet!
Kyse on tästä: " Vaan, jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti" Heb 9: 10
Nämä uhri-ja seremonia lain säädökset, syömiset ja juomiset ja ympärileikkaukset jne. jne. tulivat loppuunsa ristiä Kol 2: 14- 17
Nämä säädökset pyyhittiin tieltämme pois..Kristus poisti Ef 2: 15...Nyt voi syödä epäjumalillekin uhrattua härkää, sillä epäjumalia ei ole,.. on vain piirroksia ja kuvia, joista pakanat sanovat: " tämä kuvaa jeesus jumalaamme"
Jos toisimme uhreja syntiemme sovitukseksi ja söisimme uhrilihaa, se toiminta jaisi meidät pois Kristuksen uhrista Gal. 5: 2-5...
Miksi Paavali sanoi: " Minä en salli ,että nainen opettaa"? Antti saa ratkaista miesten ja naisten välit. terv- benedi hyvä huomio kirjoitti:
Lappixilla hyvä huomio, että jokaiselle maapallon kolkalle on annettu syötäväksi kelpaavaa ravintoa, että ei tarvitse saastaisiin lihoihin kajota.
Kyllä Jumala tarkoitti koko maapallon asuttavaksi, ei vain että kaikki asuisivat Israelissa. Ja kun puhutaan ravinnosta, niin eiköhän sama kaveri suuressa viisaudessaan järjestänyt kaikille ruokaa selvitäkseen erilaisissa ilmasto-olosuhteissa.
Miten lie sitten eskimoiden syömät hylkeet tai sademetsien alkuasukkaiden syömät käärmeet ym. mateilijat. Jumala on heidänkin Isä eikä lue heille synniksi sitä, mitä jokapäiväinen elämä vaatii.
Eli ketään ei tuomita siitä mitä panee suuhunsa, koska se ei saastuta ihmistä.- tietämättömyys
lappix kirjoitti:
Kyllä Jumala tarkoitti koko maapallon asuttavaksi, ei vain että kaikki asuisivat Israelissa. Ja kun puhutaan ravinnosta, niin eiköhän sama kaveri suuressa viisaudessaan järjestänyt kaikille ruokaa selvitäkseen erilaisissa ilmasto-olosuhteissa.
Miten lie sitten eskimoiden syömät hylkeet tai sademetsien alkuasukkaiden syömät käärmeet ym. mateilijat. Jumala on heidänkin Isä eikä lue heille synniksi sitä, mitä jokapäiväinen elämä vaatii.
Eli ketään ei tuomita siitä mitä panee suuhunsa, koska se ei saastuta ihmistä.Lappix ei Jumala lue synniksi, sitä jonka hän on puhdistanut. Sademätsän asukkaat voivat kuulla evankeliumin ja uudistua Kristuksessa eläväksi pyhäksi astiaksi. Jättävät saastaiset käärmeet pakanoille.. Sademetsässä riittää purtavaa Jumalan Sananmukaista ravintoa, niin kasveissa, hedelmissä, kun eläimissä, ei tarvii enää käärmepaistia pistellä poskeensa, kun löytää tien joka elämään vie.
Oishan se hirveetä, jos saastaisesta ei voisi millään puhdistaa. Tuhoon tuomittuja oltaisiin jokainen. Ei lueta menneitä enää synniksi, kun ne pois heittää elämästään. Pyhyys ja puhtaus saadaan Kristuksen tekojen kautta uskossa.
Tietysti se entinen elämä vaikuttaa terveyteen, mutta solut voivat uudistua ja sitä kautta pitentää ihmisen elämää ja hyvinvointia, myös perimät vaikuttaa.
Kukapa pakanoita lähtee tuomitsemaan? Täytyy heidän oppia tuntemaan ensin hänet, joka voi ihmisen pelastaa kuoleman ruumiista.
Tuskin Lappixkaan tuomitsee pakanaa, joka ei ole edes kuullut Kristuksesta? Et kai sinä mene heti ensimmäisenä kertomaan, että hui kauheeta mitä sinä syöt tai että tuo mitä teet on vastoin raamatun sanomaa ja sitä synniksi kutsutaan. Ei pakana edes tiedä mikä raamattu on? Vielä saattaa olla niinkin tietämättömiä pakanoita. tietämättömyys kirjoitti:
Lappix ei Jumala lue synniksi, sitä jonka hän on puhdistanut. Sademätsän asukkaat voivat kuulla evankeliumin ja uudistua Kristuksessa eläväksi pyhäksi astiaksi. Jättävät saastaiset käärmeet pakanoille.. Sademetsässä riittää purtavaa Jumalan Sananmukaista ravintoa, niin kasveissa, hedelmissä, kun eläimissä, ei tarvii enää käärmepaistia pistellä poskeensa, kun löytää tien joka elämään vie.
Oishan se hirveetä, jos saastaisesta ei voisi millään puhdistaa. Tuhoon tuomittuja oltaisiin jokainen. Ei lueta menneitä enää synniksi, kun ne pois heittää elämästään. Pyhyys ja puhtaus saadaan Kristuksen tekojen kautta uskossa.
Tietysti se entinen elämä vaikuttaa terveyteen, mutta solut voivat uudistua ja sitä kautta pitentää ihmisen elämää ja hyvinvointia, myös perimät vaikuttaa.
Kukapa pakanoita lähtee tuomitsemaan? Täytyy heidän oppia tuntemaan ensin hänet, joka voi ihmisen pelastaa kuoleman ruumiista.
Tuskin Lappixkaan tuomitsee pakanaa, joka ei ole edes kuullut Kristuksesta? Et kai sinä mene heti ensimmäisenä kertomaan, että hui kauheeta mitä sinä syöt tai että tuo mitä teet on vastoin raamatun sanomaa ja sitä synniksi kutsutaan. Ei pakana edes tiedä mikä raamattu on? Vielä saattaa olla niinkin tietämättömiä pakanoita.Juurihan kerroin ettei MIKÄÄN joka menee suusta sisään saastuta ihmistä. Kai te nyt sen uskotte, jos te yleensä pidätte itseänne uskovaisena. Turha tätä on edes yrittää muuksi muuttaa, se on niinkuin sen on kirjoitettu.
Matt. 15:11
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Tietysti sitä ei ole pakko uskoa, se on jokaisen vapaa valinta.- miettimistä lappix
lappix kirjoitti:
Juurihan kerroin ettei MIKÄÄN joka menee suusta sisään saastuta ihmistä. Kai te nyt sen uskotte, jos te yleensä pidätte itseänne uskovaisena. Turha tätä on edes yrittää muuksi muuttaa, se on niinkuin sen on kirjoitettu.
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Tietysti sitä ei ole pakko uskoa, se on jokaisen vapaa valinta.Valit. 3:38
Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä?
Matt. 15:18
Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
Ilm. 16:13
Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. - tarkkuutta...
lappix kirjoitti:
Juurihan kerroin ettei MIKÄÄN joka menee suusta sisään saastuta ihmistä. Kai te nyt sen uskotte, jos te yleensä pidätte itseänne uskovaisena. Turha tätä on edes yrittää muuksi muuttaa, se on niinkuin sen on kirjoitettu.
Tietysti sitä ei ole pakko uskoa, se on jokaisen vapaa valinta.Matt:15:18-20 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.Nämä ne ihmisen saastuttavat, ei se, että syö pesemättömin käsin."
Lappix on aina tarkka siitä kenelle Jeesus puhuu.
Jeesus puhuu heille, jotka eivät syöneet saastaisia eläimiä. He eivät pitäneet saastaisia eläimiä ruokana.
Matteuksen tekstissä ei Jeesus puhu pakanoille.
Jos Jeesus olisi halunnut muuttaa kansansa ruokavaliota niin tietysti hän olisi kertonut, että nyt voitte syödä myös sitä, joka on saastaista kuten sikaa jne.. Varmaan Jeesus olisi sanonut, että teurastakaa sika ja tuokaa se tänne, että yhdessä pääsisimme aterioimaan, koska se ei ole enää saastainen eläin. Vai kuinka? - mahdottomuus on
tarkkuutta... kirjoitti:
Matt:15:18-20 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.Nämä ne ihmisen saastuttavat, ei se, että syö pesemättömin käsin."
Jeesus puhuu heille, jotka eivät syöneet saastaisia eläimiä. He eivät pitäneet saastaisia eläimiä ruokana.
Jos Jeesus olisi halunnut muuttaa kansansa ruokavaliota niin tietysti hän olisi kertonut, että nyt voitte syödä myös sitä, joka on saastaista kuten sikaa jne.. Varmaan Jeesus olisi sanonut, että teurastakaa sika ja tuokaa se tänne, että yhdessä pääsisimme aterioimaan, koska se ei ole enää saastainen eläin. Vai kuinka?Opetuslapset eivät olisi enää seuranneet Jeesusta, jos hän olisi teurastanut sian ja syönyt sen, koska hän ei pysy laissa ja todistuksissa. He olisivat sanoneet tämä mies on väärä Messias.
tarkkuutta... kirjoitti:
Matt:15:18-20 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.Nämä ne ihmisen saastuttavat, ei se, että syö pesemättömin käsin."
Jos Jeesus olisi halunnut muuttaa kansansa ruokavaliota niin tietysti hän olisi kertonut, että nyt voitte syödä myös sitä, joka on saastaista kuten sikaa jne.. Varmaan Jeesus olisi sanonut, että teurastakaa sika ja tuokaa se tänne, että yhdessä pääsisimme aterioimaan, koska se ei ole enää saastainen eläin. Vai kuinka?Niin, jokainen uskonto ja uskonnollinen ihminen voi vääntää Jeesuksen sanoja niin, että se sopisi mahdollisimman hyvin ihmisoppiin. Minä en väännä enkä käännä, mikä menee suusta sisään se ei saastuta ihmistä.
Se että joku jumalan syrjäyttänyt henkisesti häiriytynyt ihminen tekee omia oppejaan ja kirjoittelee niistä kirjoja, ei muuta Jeesuksen sanaa mihinkään.
Ei saastuta ihmistä SE, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Noin se vaan on ja pysyy, olipa se sitten mitä hyvänsä mikä menee suustä sisään, kuten sianliha ja jäniksen liha.- oikaisu sun ajatuksi
lappix kirjoitti:
Niin, jokainen uskonto ja uskonnollinen ihminen voi vääntää Jeesuksen sanoja niin, että se sopisi mahdollisimman hyvin ihmisoppiin. Minä en väännä enkä käännä, mikä menee suusta sisään se ei saastuta ihmistä.
Se että joku jumalan syrjäyttänyt henkisesti häiriytynyt ihminen tekee omia oppejaan ja kirjoittelee niistä kirjoja, ei muuta Jeesuksen sanaa mihinkään.
Ei saastuta ihmistä SE, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Noin se vaan on ja pysyy, olipa se sitten mitä hyvänsä mikä menee suustä sisään, kuten sianliha ja jäniksen liha.Juuri niin Lappix... jos Jumala on esim. sanonut. " Älä varasta".. ja sinun suustasi käy ulos.." Minäpä kuitenkin varastan"... niin sinä saastuit, ja saastuit lisää kun varastit.
Sama on sianlihakäskyn kanssa 3 Moos 11 luku--- " Sinä sanot siihen minkä Jumala on kieltänyt: " Ei ole minulle mitään kiellettyä lihaa".. niin samalla hetkellä olet saastainen... sianliha tosin ulostuu.. mutta mielesi on saastainen, sillä " Herraa Jumalaasi sinun on kumarrettava ja Häntä ainoata palveltaman"
Kristuksen veri puhdisti sinut palvlemaan elävää Jumalaa, ei sikoja! benedi - parannukseen...
lappix kirjoitti:
Niin, jokainen uskonto ja uskonnollinen ihminen voi vääntää Jeesuksen sanoja niin, että se sopisi mahdollisimman hyvin ihmisoppiin. Minä en väännä enkä käännä, mikä menee suusta sisään se ei saastuta ihmistä.
Noin se vaan on ja pysyy, olipa se sitten mitä hyvänsä mikä menee suustä sisään, kuten sianliha ja jäniksen liha.Lappix. Jeesus ei siinä tekstissä puhu pakanoiden ruuvista.
Eikä puhu pakanoille laisinkaan mitään. Ei siinä puhuta sinulle Lappix mitään, kun olet vielä pakana.
Vaan, että pesemättömin käsin syöminen ei Jumalan kansaa saastuta. Malta lukea teksti loppuun asti.
Suusta tulee raamatun kumoamisia ja se saastuttaa ihmisen. Jumala on jaotellut eläimit syötäviin ja ei syötäviin eläimiin.
Se juuri saastuttaa ihmisen, kun ei uskota kokonaisvaltaisesti Jumalan sanaa, vaan käännetään teksti koskemaan omia huonoja taipumuksiaan, niin että ei minun tarvitse mistään mitään parannusta tehdä. - vahva todistus
lappix kirjoitti:
Noin se vaan on ja pysyy, olipa se sitten mitä hyvänsä mikä menee suustä sisään, kuten sianliha ja jäniksen liha." Näin hän julisti kaikki ruuat puhtaaksi"
Jos Jeesus olisitarkoittanut että esim. sika on ruokaa, niin hän ei olisi antanut profeetoille, tietoa meille jaettavaksi, että " Kaikista niistä jotka syövät sianlihaa ja hiiriä, heistä tulee ( tehdään) loppu" Jes 66: 17
Herra ei ketään kiusaa, asettamalla määräyksiä,..joissa kielletään, ja sitten mitätöidään kielto.
" Minäolen asetukseni säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin" Jeesus
Jeesus ei laita kompastuskiviä omiensa tielle!
" Jos kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, ja tarkkaat hänen käskyjänsä, ja noidatat KAIKKEA hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egybtiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra sinun parantajasi" 2 Moos 15: 26
Missä on nykyajan Mooses? Benedikö?
" Mooses vastasi apellensa: " Kansa tulee minun luokseni kysymään Jumalalta neuvoa,..kun heillä on joku riita asia, tulevat he minun luokseni, ja minä ratkaisen heidän riitansa ja ilmoitan heille Jumalan säädökset ja lait" 2 Moos 18: 16
Jumala asetti erilaisia lakeja ja säädöksiä kts. esim. 3 Moos 3: 17
Jos Herra jostakin asiasta selvästi todistaa, mainitsemalla eläimen nimen, niin muuta ei tarvita! Jes 66: 17 ja Jes 65: 4
"Sianlihan syöjistä tulee loppu, sanoo Herra Sebaot" Tämä on vahva Herran todistus!
"Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan" Ps 19: 8
Kiitos Herra, että benedi on viisas! - näin havainnut..
vahva todistus kirjoitti:
" Näin hän julisti kaikki ruuat puhtaaksi"
Jos Jeesus olisitarkoittanut että esim. sika on ruokaa, niin hän ei olisi antanut profeetoille, tietoa meille jaettavaksi, että " Kaikista niistä jotka syövät sianlihaa ja hiiriä, heistä tulee ( tehdään) loppu" Jes 66: 17
Herra ei ketään kiusaa, asettamalla määräyksiä,..joissa kielletään, ja sitten mitätöidään kielto.
" Minäolen asetukseni säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin" Jeesus
Jeesus ei laita kompastuskiviä omiensa tielle!
" Jos kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, ja tarkkaat hänen käskyjänsä, ja noidatat KAIKKEA hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egybtiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra sinun parantajasi" 2 Moos 15: 26
Missä on nykyajan Mooses? Benedikö?
" Mooses vastasi apellensa: " Kansa tulee minun luokseni kysymään Jumalalta neuvoa,..kun heillä on joku riita asia, tulevat he minun luokseni, ja minä ratkaisen heidän riitansa ja ilmoitan heille Jumalan säädökset ja lait" 2 Moos 18: 16
Jumala asetti erilaisia lakeja ja säädöksiä kts. esim. 3 Moos 3: 17
Jos Herra jostakin asiasta selvästi todistaa, mainitsemalla eläimen nimen, niin muuta ei tarvita! Jes 66: 17 ja Jes 65: 4
"Sianlihan syöjistä tulee loppu, sanoo Herra Sebaot" Tämä on vahva Herran todistus!
"Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan" Ps 19: 8
Kiitos Herra, että benedi on viisas!Benedi on joskus viisas, joskus tyhmä kirjoituksissaan.
- älä enää tee vääryyt
lappix kirjoitti:
Noin se vaan on ja pysyy, olipa se sitten mitä hyvänsä mikä menee suustä sisään, kuten sianliha ja jäniksen liha.Lappix tämä Herran sana sinulle: " Näin sanoo Herra, Herra: Tämä on Jerusalem; pakanain keskelle minä olen sen asettanut, ja niiden maat ovat sen ympärillä,
Mutta se on niskoitellut minun oikeuksiani vastaan jumalattomammin kuin pakanat ja minun käskyjäni vastaan jumalattomammin kuin maat, jotka ovat sen ympärillä; sillä minun oikeuteni he ovat pitäneet halpoina ja minun käskyjeni mukaan he eivät ole vaeltaneet" Hesekiel 5: 5, 6
Lue : Laki puhtaista ja saastaisista eläimistä 3 Moos 11 luku
Jumala on oikeassa lakinsa kanssa, ja oikeuskäsityksiensä kanssa.. ja sinä Lappix hyvin, hyvin, väärässä!
Katsohan Hesekiel 33: 14, 15...kuinka sinun on mahdollista palata Herran tykö!
teroittaa benedi älä enää tee vääryyt kirjoitti:
Lappix tämä Herran sana sinulle: " Näin sanoo Herra, Herra: Tämä on Jerusalem; pakanain keskelle minä olen sen asettanut, ja niiden maat ovat sen ympärillä,
Mutta se on niskoitellut minun oikeuksiani vastaan jumalattomammin kuin pakanat ja minun käskyjäni vastaan jumalattomammin kuin maat, jotka ovat sen ympärillä; sillä minun oikeuteni he ovat pitäneet halpoina ja minun käskyjeni mukaan he eivät ole vaeltaneet" Hesekiel 5: 5, 6
Lue : Laki puhtaista ja saastaisista eläimistä 3 Moos 11 luku
Jumala on oikeassa lakinsa kanssa, ja oikeuskäsityksiensä kanssa.. ja sinä Lappix hyvin, hyvin, väärässä!
Katsohan Hesekiel 33: 14, 15...kuinka sinun on mahdollista palata Herran tykö!
teroittaa benediJumala ei ole antanut minulle muuta nimeä taivaan alla kuin Jeesus Kristus, jossa on pelastukseni.
Jeesus ei ilmoittanut että uskokaa Hesekieliin, Jesajaan, Daniellin, Ellen G. Whiteen, Lutheriin, eikä kehenkään muuhunkaan jotta pelastutte, vaan Hän sanoi:
Joh. 3:18
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.- seuratkaa
lappix kirjoitti:
Jumala ei ole antanut minulle muuta nimeä taivaan alla kuin Jeesus Kristus, jossa on pelastukseni.
Jeesus ei ilmoittanut että uskokaa Hesekieliin, Jesajaan, Daniellin, Ellen G. Whiteen, Lutheriin, eikä kehenkään muuhunkaan jotta pelastutte, vaan Hän sanoi:
Joh. 3:18
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.Lappix siinähän se onkin, joka uskoo Jumalan ainokaiseen poikaan... Jeesus sanoo opetuslapsilleen seuratkaa minua. Paavali kertoo, että minäkin seuraan Kristusta, joten seuraa lappix sinäkin Kristusta. Jeesus ei syönyt saastaisia eläimiä, eikä niitä edes ruuaksi kutsu, koska ne ei Jeesuksen mukaan ole ruokaa.
- siivilä !
näin havainnut.. kirjoitti:
Benedi on joskus viisas, joskus tyhmä kirjoituksissaan.
Kyllä benedillä on viisaita ajatuksia kyllä. kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen.
Profetoiminenkaan ei ole täydellistä. seuratkaa kirjoitti:
Lappix siinähän se onkin, joka uskoo Jumalan ainokaiseen poikaan... Jeesus sanoo opetuslapsilleen seuratkaa minua. Paavali kertoo, että minäkin seuraan Kristusta, joten seuraa lappix sinäkin Kristusta. Jeesus ei syönyt saastaisia eläimiä, eikä niitä edes ruuaksi kutsu, koska ne ei Jeesuksen mukaan ole ruokaa.
Sanon suoraan että älä höpötä.
Mutta eikös Raamattu sano selvästi, että Kristus uhrikuolemallaan lopetti tuon seremonia lain merkityksen ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen Hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Kol.2:14.
Tässä yhteydessä sanotaan lisäksi: Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta. älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta jae 16,17.
Tässä mainitun sapatin kuulee toisinaan rinnastettavan kymmenenkäskyn sapattiin. mutta tässä ei puhuta mitään kymmenenkäskyn sapatista.
Kysymys on pelkästään Juudan kansalle annetuista juhla säädöksistä, jotka olivat vain tulevaisten varjo.
Noina juhla päivinä ja sapatteina uhrattiin uhreja, jotka esikuvasivat Kristusta.
Juutalaiskristityt, jotka vielä noudattivat näitä vuotuisia paasto-ja juhlapäiviä, tuomitsivat pakanakristittyjä, jotka eivät seuranneet niitä. Paavali piti tätä mielipideasiana, josta ei tullut kiistellä ja toisiaan tuomita.
Siksi hän sanoo: Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden,sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa. Room.14:5,6.
Apostolisessa seurakunnassa ei ollut mitään erimielisyyksiä näistä asioista koska he ymmärsivät että kaikki nuo seremonia lain säädökset Jeesus naulitsi ristiin.Kol.2:14.- yääääk!
Myös ann-elina sitten siirtynyt siansyöjien leiriin? No yks ja sama. Minä en kuitenkaan syö sikoja.
yääääk! kirjoitti:
Myös ann-elina sitten siirtynyt siansyöjien leiriin? No yks ja sama. Minä en kuitenkaan syö sikoja.
Ehkä tuosta minun kirjoituksesta pääsit sellaiseen käsitykseen,että olen siirtynyt sianlihan käyttöön mutta se ei pidä paikkaansa en ole syönyt sianlihaa yli viiteenkymmeneen vuoteen, lopetin sen syönnin jo aikaisemmin ennenkuin tulin uskoon.
- ymmärsittekö
Aivan niin anne-elina, kukaan seremonialain noudattaja, ennen uutta aikaa, ei syönyt sikaa,..ja liinavaate näyn kautta Jumala halusi kaita Pietarin kautta Jeesuksen lampaita, eli meitä, että mekin tekisimme niinkuin Pietari
" En syö Herra" Mitä? ..Mitään saastaisia eläimiä!
Mutta vapaan miehen on lupa syödä pakanuudesta uskoon tulleen naisen lihaa :)
terv. benkku
" Älä sinä sano , saastaiseksi sitä, jonka Jumala on puhdistanut"
Sikaa ei voi puhdistaa uskolla, mutta pakana naisen Jumala voi! - no huh.
ymmärsittekö kirjoitti:
Aivan niin anne-elina, kukaan seremonialain noudattaja, ennen uutta aikaa, ei syönyt sikaa,..ja liinavaate näyn kautta Jumala halusi kaita Pietarin kautta Jeesuksen lampaita, eli meitä, että mekin tekisimme niinkuin Pietari
terv. benkku
Sikaa ei voi puhdistaa uskolla, mutta pakana naisen Jumala voi!benkku on hieman sanoissaan vinoutunut kannibalismiin.
- tirripaistia.
ymmärsittekö kirjoitti:
terv. benkku
Sikaa ei voi puhdistaa uskolla, mutta pakana naisen Jumala voi!Että lihaa, ts. läskisoppaa.
- popsi, popsi
no huh. kirjoitti:
benkku on hieman sanoissaan vinoutunut kannibalismiin.
heh, huumoria pitää olla benkullakin...Kristusta odottava saa syödä Kristusta odottavaa naista, vaimoa, vähän sieltä ja vähän täältä.. se ei ole syntiä.
Ja kun Kristus on kerran uhrattuna ottanut pois monien synnit. onhan toistamiseen ilman meidän syntejä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat!
Eikös se näin mene
- Tässä tietoa
Ensin Jumala antoi ihmiselle ruoaksi vain nämä, mitä tässä sanotaan, sillä ennen syntiinlankeemusta ei ollut kuolemaa edes kasvien keskuudessa. Niistä otettiin vain siemenet ja hedelmät.
1. Moos. 1:29 Jumala sanoi vielä: "Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne.
Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala lisäsi ruokavalioon kasvit, siis lehdet ja juurekset, jolloin kasvi kuoli, mutta antoi ihmiselle elämää.
1. Moos. 3:18 Maa kasvaa sinulle orjantappuraa ja ohdaketta, mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi.
Vedenpaisumuksen jälkeen Jumala antoi myös kaikki liikkuvat eläimet, koska tulvan jälkeen maassa ei ollut kasveja. Myöhemmin näihin tuli selvennys, kun Jumala jakoi eläimetkin puhtaisiin ja epäpuhtaisiin eläimiin. Tästä kertoo 3. Moos. 11. luku.
1. Moos. 9:3,4 Teidän ravintonanne olkoot kaikki olennot, jotka elävät ja liikkuvat. Ne kaikki minä annan nyt teille, niin kuin annoin teille vihreät kasvit. [1. Moos. 1:29]
Mutta lihaa, jossa vielä on jäljellä sen elämänvoima, veri, te ette saa syödä. [3. Moos. 3:17, 3. Moos. 7:26,27, 3. Moos. 17:10; 5. Moos. 12:16;Ap. t. 15:20]- epäpuhtaat ja puhtaa
1.Moos. 7:1 jo kerotaan epäpuhtaista ja puhtaista eläimistä. Oishan siitä sikaongemasta päästy, kun Nooa olisi pistänyt ainoan emakon suihinsa ja muut epäpuhtaat emät, ennen kun olisi kerennyt sikiämään. Nooa oli peltomies, eikä varmaan epäpuhtaita eläimiä syönyt olihan hän hurskas mies.
1. Moos. 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.
3 Niin myös taivaan lintuja seitsemän paria, koiraita ja naaraita, että siemen säilyisi elossa koko maan päällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad691265- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että356744- 116690
- 53673
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584