Olen töissä tiskaajana iltaisin, ja päivisin teen 2-3kertaa viikossa raksahommia, teen omilla työkaluilla.
minulla on oma y-tunnus,laskutan yrityksiä, joissa olen töissä, onko minun ihan pakko ilmoittaa verottajalle kaikki tuloni?
kolmeen vuoteen en ole ilmoittanut yhtikäs mitään verottajalle, eikä verottaja ole kyllä minulta mitään kysellytkään..
rahaa menee ajomatkoihin, ruokaan, vuokraan, sisustamiseen, puhelin kuluihin.
autoon, korjaukset katsastukset, bensa, vakuutukset. ym...
onko pakko maksaa veroja?
19
1454
Vastaukset
- H*aista v*ttu v*erot
Ei kannata ilmoittaa mitään.
- Ei aina ole ...
Rikoksella saadusta tulosta ei tarvitse maksaa veroa, sanoo laki ja ennakkotapuksiakin löytyy:
Kokkolan käräoikeuden tuomio 31.8.2007:
"...Käräjäoikeuden mukaan A oli saanut syytekohdissa 4 ja 15 tarkoitetut varat rikoksella eikä hän ollut ollut velvollinen ilmoittamaan verottajalle tehneensä rikoksen. Lisäksi A:n oli maksettava rikoksella saamansa varat takaisin, joten verotettavaa tuloa ei ollut syntynyt. ..."
koko juttu:
http://www.kko.fi/tulostus/54937.htm
- samppali2
Noe, tietenkään, mitä tyhmiä kyselet,.
ittekkin olin joskus rakennustyömaalla 3kk, ja en mihkään siitä ilmoittanu...
se että jos pimiänä tekee töitä, niin ei tuo eläke kerry.
ja taas sellaisilla ihmisillä joilla on luottotiedot viturallaan, niin ulosottomieshän ulosmittaa jotakin siitä eläkkeestä, joten. no, no no - yrittäjä....22
Koska olet laskuttanut Y-tunnuksella yrityksiä niin varaudu siihen että jonain päivänä verottaja iskee sinuun ja joudut maksamaa kaiken takautuvasti. Korkojen ja sakkojen kera. Nykyään jopa vankeustuomiollakin. Kulusi olisit saannut vähentää tuloistasi. Olisikohan kannattanut käyttää tilitoimistoa firman raha asioille. Kohta kuulut tuolla menolla jotka itkee ikuista velkaa eikä sen vuoksi kannataa enää tehdä mitään...Näitä yrittäjiä kun on tullut nähtyä ihan riittämiin......
- niita naita
eiköhän ne lähettele perään arioalv:tä korotuksineen ja arvio verotuksia vuosituloista.
- Provoko??
Provoko?
- janis4
En oikein tiedä verojuttuja, ja että miten minun pitää mitäkin maksaa, ja mihin?
Toi vero juttu on ihan liian ongelmallinen minulle,
Koska olet laskuttanut Y-tunnuksella yrityksiä niin varaudu siihen että jonain päivänä verottaja iskee sinuun ja joudut maksamaa kaiken takautuvasti.
Mistä se verottaja tietää missä olen töissä ollu ja mitä olen saanu palkkaa?
Eihän mulle jää mitään töistä käteen, jos alan jollekkin kirjanpitäjälle maksaa, tai vakuutuksia ym veroja...
Kysyin, että onko minun pakko maksaa veroja, jos työstä saadut rahat menevät minun henkilökohtaisiin menoihin?! ei minulla ole varaa alkaa maksamaan mitään ylimääräistä kenellekkään..
Jos alkaisin maksamaan veroja, ja maksaisin kirjanpitäjälle, ja pakolliset vakuutukset, ja muut, niin eihän minulle itselleni jää sitten yhtään mitään, ja sossustahan ei sitten saa senttiäkään, milläs sitten vuokrat ja muut maksan?
Ei muutakun pahvilaatikon suojaan asumaan,, vittu mikä maa tää suomi...
En vain ymmärrä,...
- Huuto.nörtti
PIKKU VINKKI:
Jos teet 10€/h:lla töitä illassa ja laskutat yritystä esimerkiksi 20€/ilta (2h max)
20€ saamiseksi sinun on pitänyt ajaa omalla ajoneuvolla 100km eli noin 15€
Sitten olet joutunut ostamaan jotakin työvälinettä 2€:lla
Joka jälkeen olet ostanut tisellesi virikkeitä 2€:lla jotta voit tehdä sitä työtä:
LASKUSTA JÄÄ käteen 1€ josta nostat palkkaa 0,85€/h.
Verotettava osuus on 0,85€ sen mitä palkkastakin masaisit ja 0,15€ laskutetaan arviolta 30% mukaan
Maskoit veroa tästä 20€ keiksta kaiken kaikkiaan: 0,22€ eli 1€:sta käteen jäi 78€
Sinun tulee muistaa ilmoittaa kaikki ostosi, kaikki tulon hankkimiseen liittyvät kulut, virkistysmiskulut (eli tauolla käytetyt varat), kaikki mitä voidaan vain pitää vähennettävä jonkun tuloksen saamiseen.
Esimerkiksi oma yritykseni tekee näin:
laskutamme about 200€/palvelu
Tämän 200€ saamiseksi edellytetään oman ajoneuvon käyttöä:
Vähennykseen xxkm * 0,44€. Esim 50km = 22€
verotettava osuus 188€
Tosin palveluun kuuluu työkalut jotaka maksavat jokaista keikkaa kohden yhteensä 25€
Eli 188€ - 22,€ työkalukorvaus = 166€
verotettavaksi jää 166€
Työntekijöitä tarvitsen tuon 200€ saavuttamiseen.
Aikaa menee 2 tuntia ja maksan läpeensä 15€/h eli 30€ yhteensä.
166€ - 30€ = 136€
Oma palkkasi on 45€
Eli yritysverotukseen jää 91€
91€ verotetaan noin 30% mukaan ja se on = 27€
eli 64€ vapaata rahaa (tulosta)
45€:sta (oma palkka) maksat mitä normaalistikkin esim 22% = 9,9€
Eli palkkasi on = 35,1€
Palkkaa maksoit 30€ ja työntekijältä pidätetään hänen ennakkopidätyksensä. esim 18% = 5,4€
arvolisäveroa maksat 200€:sta 24% (riippuen alasta) = 38,71€
Verottajalle tästä 200€ hankkimisesta maksetaan suurin piirtein: 5,4 9,9 27 38,71 = 81€
Eli: 200€ - 81€ verottajalle - 31,5€ itselle - 24,6 työntekijälle = 62,9€ TULOS
JA SAAT VEROTTAJALTA vuoden päästä työkalukustannuksen 22€ ja bensa kustannuksen 22€ eli 106€ yhteensä on tulosta.
Älkää jauhako vittu paskaa! - matikka 4
en ymmärrä kyllä yhtään. taidan vaan tehdä mitä osaan, ja jättää nuo laskut kokonaan pois, , itselläni oli 4 matikka, en osaa laskea, kun siitä tulee vihaiseksi, ja päänsärkyä,.
4 vuotta yrittäjänä toiminut, ja toimin edelleen.. en pidä kirjanpitoa, kaikki mitä tienaan, menee kurkusta alas... jatkan niin pitkään kuin verottaja antaa, sitten kun tulee stoppi, niin yritys virosta, ja samaa rataa.. ihan tyhmää maksella mitään täällä suomessa, kaikki vain itselle... sitä mieltä minä olen.. ja suosittelen muillekkin, mitä sitä nyt verottajalle kertomaan jokaista euroa minkä saa?!
itse voin nyt huoletta ostella lapsilleni kaikkea, ja vähän laittaa kämppää kuntoon, vähän sisustaa, muuten ei kannata, viimevuoden bruttotulo oli 220000e tosin aika paljon hankintoja / työvehkeitä ym.. miettikää hei nyt kuinkapaljon sitä voi ostaa jotain muuta niillä rahoilla?.. - Mieti sitä.
Jossain vaiheessa verotoimiston herrat/rouvat tulevat koputtelemaan ovellesi ja pyytävät nähdä kirjanpidon. Ne paperit on löydyttävä 6-10 vuotta taaksepäin lajista riippuen.
Tarkistuksen jälkeen verottaja mättää arviolta.- Edellinen
... ja siihen kirjanpitoonkaan ei ihan mitä vaan saa ujuttaa. Kuullut tarinan yrittäjästä joka muuten hoiti asioitaan säntillisesti, mutta osti joka päivä firman laskuun pullakahvit ja molemmat ip-lehdet. Vuosia se kesti. Jostain syystä verottaja päätti tehdä tarkistuksen. Moinen päivittäinen kuluerä ei viranomaisten mielstä kuulunut yrityksen normaaliin toimintaan. Sanktioita tuli.
- nokuneni
Ihan sama tuleeko vero velkaa, kun en niitä kuitenkaan maksa. siinähän pyytävät..
Ja jos haluavat vankilaan laittaa, niin ihan ok, minulle, siellähän on hemmetin hyvät oltavat... - Karhun kaataja
Hiipivä verottaja piilotettu omaisuus. elät sossu tuilla ja teet niin perkuuleesti pimeetä.
on huvilat ja jahdit espanjassa, enkä euroakaan verottajalle ole antanut .
koirat päästetään irti jos tontille eksyy verottaja parka. - tyhmä pää
teet niin perkuuleesti pimeetä.
Juu olen tehnyt 4 vuotta sitä, enkä kelallekkaan kertonut, sain asumistukea, ja sossurahaa 250/kk.. mahtavaa, mutta ei sittenkään, kun ei perhana jääny mitään käteen, piti ostaa 2400e sohva, 370e nojatuoli, taulutv ja muuta paskaa.
ne menot kasvoivat tulojen myötä, nyt syön kynsiäni, miettien mistä saan huomiseksi jotain syötävää,.. tyhmä olen todellakin...
Miksi sitä ei osaa elää nuuasti, ja koettaa säästää, ei perhana.. - H.Hautala 1
Ei sun tarvi maksaa mitään veroja.Pyydät sitten vaan anteeksi jos jäät kiinni.
- Maan tapa
Rakensin v 90 omakotitalon ja v 2000 kesämökin ei kuitin kuittia siis Talkoilla.Nyt
olen onnellinen kiinteistö veron maksaja 1000 per.vuosi
- kutenhaluamme
Verotuksessahan on vaihtoehtoja
1. Ei veroja ollenkaan.
2. Maksetaan vain tuloveroja.
3. Ei tuloverotusta, maksetaan veroa vain palveluiden ja tuotteiden hinnoissa.
4. Maksetaan veroa Eu:lle
5. Maksetaan veroa Venäjälle.
6. Uskotaan, että veroilla ylläpidetään oman yhteiskunnan hyvinvointia.
Herrat ja päättäjät kertovat kuinka menetellään ja näyttävät esimerkkiä. Tiettyä kehitystä tapahtuu koko ajan. Raha on väline tai sitten ei. - 14+
Niin, tyhmyydestä sakotetaan, eli ne verot lankeavat jokin päivä maksuun korkoineen ja verotarkastajan arvion mukaan.
Ottaen huomioon kirjanpidon puutteen ja pitkään jatkuneen sytemaattisen pimeän työn, niin lähtökohta verottajan kanssa neuvotellessa on lievästikin ilmaisen haasteellinen. Saatta myös häkki heilahtaa.
Mistä ihmeestä näitä avauksen kaltaisia (trolli?) "yrittäjiä" oikein sikiää ja jotka ampuvat itse itseään polveen ja sitten valittavat jälkikäteen.
Jo ennen yritäjäksi alkamista yksi aivan ensimmäinen asia on opiskella ja selvittää itselleen kaikki asian liittyvät pelisäännöt. Sen voi toteuttaa itseopiskeluna tai kursseilla.
Sitten on pilvin pimein yksilöitä joille yrittäminen ei sovellu lainkaan.
Kannustaisin aloittajaan laittamaan asiansa verottajan kanssa järjestykseen oma-aloitteisesti ja viipymättä. Silloin saisi ehkä jotekin sovittua asioita ( neuvoteltua ehkä maksuaikaa veroille ymv. yrittämiseen liittyville pakolisille maksuille ) ja ainakin minimoida hieman väistämättä jossakin vaiheessa päälleen katuvaa tilannetta.
Seuraava etappi olisikin sitten harkita aivan uudestaan uranvalinta ja harkita josko yrittäminen on edes iteselle sopiva vaihtoehto.
Ps. Jotkut ovat erityisen taitavia sabotoimaan ja pilaamaan ihan itse oman elämänsä. Taitolaji sekin. - verot on ei!
tulihan selväkis, ettei todellakaan siis tarvitse maksaa veroja, onneksi nyt siis näin.. jees..
eli säästyy omaan taskuun nuokin rahat.
en oikeasti edes ymmärrä miksi maksaisin omasta tehdystä työstäni jollekkin jotain?? sehän on ihan vitun tyhmää, tyhmä se on joka maksaa..
Ja jos joskun se päivä koittaa, että joku vero toimistosta soittaa ja kyselee, jotain, kiistän kaiken.,, helppoa, eikö totta,.
Tuskimpa mahtavat mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2063858Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622446Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472223
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 711175
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136