Vanhojen muistojen aktivoituminen, ahdasmielinen SLEY

SLEY:n ahdistama

Pirkko Jalovaarasta tehty dokumentti sai vanhat huonot muistot heräämään... 1990-luvulla, kun olin nuori, jouduin SLEY:läisten vaikutuksen piiriin. Kävin jopa heidän tilaisuuksissaan ajoittain ja opin tuntemaan toisten nuorten lisäksi myös liikkeen johtohahmoja.

SLEY:läisten opetukset olivat tosi ankaria: ihmiset lajiteltiin hyviin ja huonoihin. Ja opetuksessa helvettiin joutui milloin mistäkin: esiaviollisesta seksistä, homoseksuaalisuudesta, abortista, alkoholin juonnista (edes pienissä määrin) ja jopa heavy-musiikin kuuntelemisesta. Naispapit ja heidän työtään kannattava pääsivät myös kuumaan paikkaan, puhumattakaan muiden uskontojen kannattajista. Tilaisuuksissa oli usein yhtä helvetinsaarnaa, vaikka toisaalta yritettiin vakuuttaa, että jumala rakastaa kaikkia ja että lähimmäisenrakkaus on kaikki kaikessa... käytännössä sitä ei näkynyt, enemmänkin oli vain pelottelua ja nuorten ihmisten ahdistamista. Yhdessä vaiheessa tunsin, että minua alettiin painostamaan "oikeaksi uskovaiseksi" - siksi irtauduin mahdollisimman pitkälti koko porukasta. Olin kuitenkin saanut piireistä muutamia ystäviä, joten ihan heti en SLEY:n vaikutuspiiristä ja sairaiden juttujen kuulemisesta päässyt irti. Nyt jälkikäteen en voi kuvata toimintaa muuksi kuin rankaksi henkiseksi väkivallaksi.

Onko teillä vastaavia kokemuksia SLEY:stä? Onko SLEY:n piireissä edelleen yhtä vanhoillista ja ahdistavaa? Yritän itse tällä hetkellä tulla toimeen MOT:n ohjelman herättämien vanhojen ahdistavien tunteiden kanssa. Onko teitä muita SLEY:n toiminnan ahdistamia? Vaihtaisin mielelläni ajatuksia kanssanne!

6

3273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fariseuksia.

      SLEY opetus on raitista mutta siellä toimivat ihmiset sairaita.

      SLEY pyrkii opettamaan Raamatun mukaaan, mutta siellä toimintaa johtavat ihmiset ovat vähintään narsisteja.

      Kristittyjen välistä keskinäistä rakkautta en kohdannut. Päin vastoin eräältä SLEY porukkaan kuuluvalta eläinlääkäriltä tosi vahvaa henkistä väkivaltaa tapaturmassa saamani aivo ja silmävamman jälkeen.

      vaiikka hän oli vain eläinlääkäri, niin silti olisi hyvinkin helposti netistä hakemalla tietoa voinut auttaa minua ja minun perhettäni, mutta toimi aivan päinvastoin.

      EN käy SLEY tilaisuuksissa siellä toimivien ihmisten takia. puhuvat yhtä ja tekevät aivan päinvastoin.

      omasta silmästään eivät halua ottaa pois kattohirttä, mutta esim. minun silmästä ovat roskia tulleet kaivamaan.

    • Näppyjäkin SLEYstä?

      Huomaa, että tänne saa kirjoittaa ilman seulontaa.

      • Hyvä jemma

        Teeskenteleviä idioottiateisteja suorastaan säilytetään täällä.


      • Fuck off
        Hyvä jemma kirjoitti:

        Teeskenteleviä idioottiateisteja suorastaan säilytetään täällä.

        Eihän se, että ei usko, tee ihmisestä idioottia. Ei edes typerää. Sen sijaan sinun retoriikkasi antaa vaikutelman, että sinulla ei ole yläkerrassa kaikki kotona. Ehkä siellä on Pyhä Henki mutta se maallinen järki on jäänyt vähemmälle. No, ehkä se onkin edellytys kirjaimellisen raamatuntulkinnan - ai anteeksi, eihän sitä tulkita eikä sitä lukiessa käytetä aivoja vaan se yksinkertaisesti luetaan ja paukutetaan päähän - hyväksymiseksi/sietämiseksi.

        Eikös täällä ole sananvapaus? Saathan sinäkin mennä jollain toisella nikillä haukkumaan helluntailaisia, jehovia, feministejä, ateistejä, vapaa-ajattelijoita, "tiedeuskovaisia", punavihreitä, mormoneja, adventisteja, liberaaleja, vapaakirkollisia tai muita normaaleja ihmisiä.

        Meinaan vaikka kuinka olisit uskovainen niin siinä vaiheessa kun alat laukomaan muita ihmisiä idiooteiksi niin kaikki uskottavuutesi... siis se meni jo. Sitten on ihan sama länkyttää Jeesuksesta edes toiselle uskovalle, koska hän pitää sinua idioottina. Kenties uskovana typeryksenä mutta sellaisena, jota kannattaa vältellä.


    • Opiskelija_Treelta

      En tiedä mistä huonot kokemuksesi johtuvat, mutta eivät ne ainakaan tämän päivän Sleyn toiminnalta kuulosta. Toivotankin sinut tervetulleeksi yhdistyksen toimintaan.

      Kuten jokainen on varmaan huomannut, niin kirkosta eroaa jatkuvasti enemmän ja enemmän ihmisiä. En tiedä mistä tämä tarkalleen johtuu, mutta sen voin todetaa, että Evankeliumiyhdistyksen toimintaan puolestaan tulee jatkuvasti lisää väkeä.

      http://sley.fi/sanansaattaja/viikon-poiminta/kavijamaarat-kasvussa-sleyn-messuyhteisoissa

      Siunausta jokaisen päivään

    • Anonyymi

      Jumala on rakkaus. Sley edustaa vihaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe