Opettaja Tiina Keskinen kirjoitti Aamulehdessä 28.2. syyllistävänsä oppilaitaan tarkoituksella. Keskinen sanoo oppineensa syyllistämisen taidon omalta äidiltään ja käyttävänsä syyllistämistä myös omiin lapsiinsa.
Oli todella kammottavaa luettavaa tuo Keskisen kolumni. Se oli kuin suoraan Vanhasta Testamentista repäisty. Minua alkoi pelottaa hirvittävästi Keskisen oppilaiden jaksaminen heitä syyllistävässä oppimisympäristössä.
Tiina Keskinen syyllistää oppilaitaan tarkoituksella
5
2045
Vastaukset
- Kaikensevoittaa
Jotain rajaa pitäisi opettajillakin olla toimiessaan lasten kanssa päivästä toiseen. Syyllistäminen ei ole se keino, jolla lapsia kasvatetaan ja opetetaan. Keinoja ovat:hyvän ja oikean esimerkin antaminen, ohjaus, hyväksyntä ja rakkaus.
- Julkinen tunnustus
Voi hyvällä syyllä kysyä, onko Keskisestä opettajaksi sen jälkeen, kun hän on julkisesti tunnustanut syyllistävänsä tarkoituksella oppilaitaan.
- vastuu opitaan
Miksi sekoitat Vanhan Testamentin tähän ? Onko sinulla kielteinen asenne muutenkin uskontoon?
Linkkikin jäi hyvän nettitavan mukaan antamatta..ei näin! - KeskisenEntineOppilas
Keskinen opetti minua yläasteella äidinkielessä ja ilmaisutaidossa, ja voin sanoa hänen olleen yksi ihanimpia opettajia ikinä. Kyllä, hän saattoi aina joskus syyllistää oppilaita, mutta se toimi. Ja loppujen lopuksi hän oli yksi niitä opettajia, jotka oikeasti välittävät oppilaistaan. Hänelle uskalsi puhua, jos oli vaikeaa, ja syyllistäminenkin motivoi toimimaan.
Ja kuinkas moni teistä onkaan ollut Keskisen opetuksessa?- muistelen.kun.kerrot
Minäs vuonna olit yläasteella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388