Lapset ovat Herran lahja, Raamattu sanoo

Kate Keetta

”Lapset ovat Herran lahja”

Kun Raamattu sanoo esim. ”Lapset ovat Herran lahja”, se todella tarkoittaa, että lapsisäännöstely on jumalatonta.

Ystävälle ihminen voi ehkä sanoa: ”En pidä tästä lahjasta” tai ”En halua enää enempää tällaisia lahjoja”. MUTTA kun lahjan antaja on Erehtymätön Jumala, on tilanne kuitenkin toinen. Kaikkivaltias tietää kyllä, millaisia lahjoja tarvitset ja kuinka monta. Jos et pysty tätä uskomaan, olet - pakkohan se on suoraan todeta - epäuskoinen.

Elikkä kun jotkut uskovaisetkin ilmoittaa nettikeskusteluissa että säännöstelevät niin tietäkää, teette syntiä.

56

2200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki käyttöön

Olet taikauskoinen hölmö. Pilaat maapallon holtittomalla lisääntymisellä. Ja miksi? Siksi että joku saunatontun taikakaveri on näin kertonut.

Älä pilaa tulevien polvien elinmahdollisuuksia, kiitos!

• Missä se niin sanoo?

Kes.

• ppfdgsdsfgkifdao

Hes. 16:33
      Kaikille muille portoille annetaan lahja, mutta sinä annoit portonlahjojasi kaikille rakastajillesi ja haureudessasi lahjoit heitä tulemaan luoksesi joka taho

• 16-v

"Lapset ovat Herran lahja", tarkoittaa sitä että sinun tulee kohdella lapsia sen arvoisesti, hehän ovat Herran lahjoja. Kohdasta voitaisiin aivan yhtä hyvin päätellä, että on jumalatonta olla silloin ehkäisemättä, jos äiti ja isä eivät jaksa hoitaa jo olemassa Herran Lahjoja.

Ei minun tarvitse uskoa siihen, että Jumala antaa juuri niin monta lasta kuin minulle on hyväksi ja että se olisi uskovaisuuden ehto. Minun tarvitsee uskoa vain siihen että Jeesus on sovittanut minunkin syntini ristinkuolemallaan. Se määrittelee olenko uskovainen vai en.

Raamattu on kokonaisuus. Yhdestä kohdasta ei voi, eikä saa päätellä sellaisia asioita, jotka sotivat esimerkiksi rakkauden kaksoiskäskyä vastaan. Jeesus oli vihainen fariseuksille, koska nämä olivat keksineet sääntöjä, jotka estivät käskyjen toteuttamista. Käskyissä tärkeintä on, että rakastat Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Jos et pysty olemaan hyvä itsellesi ja läheisillesi sen vuoksi, että toteutat perinnäissääntöä, niin se on Raamatun mukaan väärin.

• Eräs vl

Sinä uskot siis että uskovaisella on lupa ottaa elämä omiin käsiinsä Elämän Luojalta, Jumalalta. Et tahdo ottaa vastaan Hänen lahjojaan...

"Ei minun tarvitse uskoa siihen, että Jumala antaa juuri niin monta lasta kuin minulle on hyväksi ja että se olisi uskovaisuuden ehto. Minun tarvitsee uskoa vain siihen että Jeesus on sovittanut minunkin syntini ristinkuolemallaan. Se määrittelee olenko uskovainen vai en."

Entä kun uskontunnustuksessa tunnustat että "Minä uskon Jumalaan, isään, Kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan."

Sillä Luojana Jumala on jokaisen ihmisen taivaallinen isä.

Ehkäisemällä sinä kumoat Jumalan luomistyön tarkoitukset. Tämä on yvin vakava asia joka tuntuu nyt joiltakin hämärtyvän vaarallisella tavalla.

• ompa pimeää
        Eräs vl kirjoitti:

Sinä uskot siis että uskovaisella on lupa ottaa elämä omiin käsiinsä Elämän Luojalta, Jumalalta. Et tahdo ottaa vastaan Hänen lahjojaan...

"Ei minun tarvitse uskoa siihen, että Jumala antaa juuri niin monta lasta kuin minulle on hyväksi ja että se olisi uskovaisuuden ehto. Minun tarvitsee uskoa vain siihen että Jeesus on sovittanut minunkin syntini ristinkuolemallaan. Se määrittelee olenko uskovainen vai en."

Entä kun uskontunnustuksessa tunnustat että "Minä uskon Jumalaan, isään, Kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan."

Ehkäisemällä sinä kumoat Jumalan luomistyön tarkoitukset. Tämä on yvin vakava asia joka tuntuu nyt joiltakin hämärtyvän vaarallisella tavalla.

Täh:

"Ehkäisemällä sinä kumoat Jumalan luomistyön tarkoitukset. Tämä on yvin vakava asia joka tuntuu nyt joiltakin hämärtyvän vaarallisella tavalla"

Kun vanhemmat käyttävät ehkäisyä, he eivät ota elämää omiin käsiinsä vaan käyttävät sitä järkeä, jonka Jumala on heille antanut.
        Lapset syntyvät "miehen tahdosta"!!! Joh 1:13
        Ehkäistessähän EI SYNNY MITÄÄN ELÄMÄÄ!!!!

Tuolla logiikalla voitasiin väittää, että vl-läiset rajoittavat luomistyötä, jos eivät ole koko aikaa seksihommissa!!!!

• 16-v
        Eräs vl kirjoitti:

Miksi uskovaiset eivät ota nurisematta vastaan vaikkapa syöpää vastaan, vaan sitä hoidetaan? Tai jollekin voidaan antaa uusi sydän vanhan tilalle. Miksi nämä olisivat sitten eri asia, sitä ei käsitetä Jumalan luomistyöhön puuttumiseksi? Ja hedelmöityshoidot kuitenkin sallitaan, koeputkihedelmöityksessä ei käytetä kaikkia alkioita, vaan vain osa.

Olen samaa mieltä, Jumala on kaikkivaltias Taivaan ja Maan luoja. Tärkeintä elämässä on uskoa Jumalaan. En näe ristiriitaa siinä, että uskoo Jumalaan ja ehkäisee, jos ehkäisylle on elämää suojeleva syy.

Mielestäni sinun logiikallasi ollaan aika heikoilla jäillä. Oletko koskaan ajatellut että asia voisi olla toisinkin? Kannattaa pohtia asioita monelta kannalta ja tutkia Raamattua sillä mielellä, että haluaa löytää totuuden.

• Raamatun mukaista
        16-v kirjoitti:

Miksi uskovaiset eivät ota nurisematta vastaan vaikkapa syöpää vastaan, vaan sitä hoidetaan? Tai jollekin voidaan antaa uusi sydän vanhan tilalle. Miksi nämä olisivat sitten eri asia, sitä ei käsitetä Jumalan luomistyöhön puuttumiseksi? Ja hedelmöityshoidot kuitenkin sallitaan, koeputkihedelmöityksessä ei käytetä kaikkia alkioita, vaan vain osa.

Olen samaa mieltä, Jumala on kaikkivaltias Taivaan ja Maan luoja. Tärkeintä elämässä on uskoa Jumalaan. En näe ristiriitaa siinä, että uskoo Jumalaan ja ehkäisee, jos ehkäisylle on elämää suojeleva syy.

Mielestäni sinun logiikallasi ollaan aika heikoilla jäillä. Oletko koskaan ajatellut että asia voisi olla toisinkin? Kannattaa pohtia asioita monelta kannalta ja tutkia Raamattua sillä mielellä, että haluaa löytää totuuden.

Selitäppä minulle kumpi on oikein, tappaa ihminen vai pelastaa ihmishenki?

Ei varmasti löydykään loogista selitystä uskon käsityksille, mutta uskon täytyykin perustua Raamattuun.
        Raamatusta löytyy selkeä esimerkkikin siitä, että Jumala vihastui, kun henkilö laski siemenensä maahan eli ehkäisi:

"Mutta Onan tiesi, ettei siemen olisi tullut hänen omaksensa: koska hän siis makasi veljensä emännän kanssa, antoi hän sen pudota maahan, ja turmeli sen, ettei hän olisi antanut veljellensä siementä.
        Ja se paha, kuin hän teki, ei kelvannut Herralle, joka kuoletti myös hänen."
        1. Moos. 38:9-10

Lankousavioliitosta ei ollut kysymys, koska siitä oli määrätty ihan oma tuomio:

"Mutta jos mies ei suostu ottamaan kälyänsä vaimoksi, niin menköön käly porttiin vanhinten eteen ja sanokoon: 'Minun lankoni kieltäytyy pysyttämästä veljensä nimeä Israelissa; hän ei tahdo täyttää langon velvollisuutta'. "
        5. Moos. 25:7

• Raamatun mukaista kirjoitti:

Ei varmasti löydykään loogista selitystä uskon käsityksille, mutta uskon täytyykin perustua Raamattuun.
        Raamatusta löytyy selkeä esimerkkikin siitä, että Jumala vihastui, kun henkilö laski siemenensä maahan eli ehkäisi:

"Mutta Onan tiesi, ettei siemen olisi tullut hänen omaksensa: koska hän siis makasi veljensä emännän kanssa, antoi hän sen pudota maahan, ja turmeli sen, ettei hän olisi antanut veljellensä siementä.

"Mutta jos mies ei suostu ottamaan kälyänsä vaimoksi, niin menköön käly porttiin vanhinten eteen ja sanokoon: 'Minun lankoni kieltäytyy pysyttämästä veljensä nimeä Israelissa; hän ei tahdo täyttää langon velvollisuutta'. "

nimim. Raamatun mukaista. Jos olet mies niin vastaa kysymykseen.

Oletko valmis siittämään kuolleen veljesi leskelle perillisen ja lasket siemesi hänen sisään ? Mitä sinun vaimosi sanoo, jos sulla sellainen sattuu olemaan ?

• ymmällä ?
        Raamatun mukaista kirjoitti:

>ettei siemen olisi tullut hänen omaksensa<
        >Ja se paha, kuin hän teki, ei kelvannut Herralle<

Ymmärretäänkö tämä nyt niin, että simenet tulee kylvää veljien emäntiin tai muutoin on joutunut ehkäisyn syntiin?

• saivartelet
        lappix kirjoitti:

nimim. Raamatun mukaista. Jos olet mies niin vastaa kysymykseen.

Oletko valmis siittämään kuolleen veljesi leskelle perillisen ja lasket siemesi hänen sisään ? Mitä sinun vaimosi sanoo, jos sulla sellainen sattuu olemaan ?

Saivartelet vaan, mitä ajattelit saavuttaa?
        Tuohon aikaan otettiin kuolleen veljen vaimo vaimoksi, se oli laki siihenaikaan.
        Ja tiesit varmaan, että tuohonaikaan oli moniavioisuuttakin.

• etsivä-xx

Lankousavioliitto
        5 "Jos samalla perintötilalla asuvista veljeksistä toinen kuolee eikä hänellä ole poikaa, hänen leskensä ei saa mennä vaimoksi kenellekään sukuun kuulumattomalle. Hänen lankonsa tulee yhtyä häneen, ottaa hänet vaimokseen ja näin täyttää velvollisuutensa hänen lankonaan. [Ruut 4:5; Mark. 12:19]
        6 Naisen synnyttämä esikoinen katsottakoon ensimmäisen miehen pojaksi, jotta hänen nimensä ei häviäisi Israelista.
        7 Mutta jos joku ei halua ottaa veljensä leskeä vaimokseen, lesken on mentävä kaupungin portille vanhimpien luo ja sanottava: 'Lankoni kieltäytyy säilyttämästä veljensä nimeä Israelissa eikä halua solmia avioliittoa minun kanssani.'
        8 Kaupungin vanhimpien on silloin kutsuttava mies puheilleen. Jos hän pysyy päätöksessään ja sanoo, ettei halua veljensä leskeä vaimokseen,
        9 lesken on vanhimpien läsnä ollessa astuttava hänen eteensä, riisuttava sandaali hänen jalastaan, syljettävä häntä kasvoihin ja sanottava: 'Näin tehdään sille, joka ei turvaa veljensä suvun jatkumista.'
        10 Siitä lähtien miehen perhettä nimitettäköön 'paljasjalan suvuksi'.

Lakia sovellettiin vain samalla tilalla asuviin veljeksiin. Oonan rikkoi avioliiton lupauksen. Hän otti kälynsä vaimokseen mutta ei suostunut aviolliseen kanssakäymiseen eikä siihen, että leski saisi perillisen huolehtimaan hänestä vanhana. Kyse on siis eri asiasta kuin mihin Oonani tarinaa yleesä käytetään.

Kaikki vanhan testamentin nämä lait on kumottu uuden testamentin säädöksillä yhdestä vaimosta. Se on sitäpaitsi alkuperäinen paratiisinkin avioliitto yhden miehen ja yhden naisen välillä.

Jos ottaa yhden jakeen 5 Moos 25 luvusta pitäisi ottaa se kaikki muukin.
        Muita määräyksiä
        11 "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä,
        12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.

Eikä Jeesus opeta kostamistakaan mikä tässä on:
        Amalekilaisten kohtelu
        17 "Muistakaa, mitä amalekilaiset tekivät teille, kun olitte tulossa Egyptistä. [2. Moos. 17:8]
        18 Nähdessään, kuinka heikkoina ja näännyksissä te silloin olitte, he Jumalaa pelkäämättä surmasivat kaikki, jotka olivat jääneet teidän joukostanne jälkeen.
        19 Kun Herra, teidän Jumalanne, on antanut teidän päästä rauhaan kaikista ympärillänne olevista vihollisista siinä maassa, jonka hän antaa omaksenne, pyyhkikää pois maan päältä amalekilaiset ja heidän muistonsakin. Älkää unohtako tätä. [1. Sam. 15:3; 1. Aik. 4:43]

Miten ihmeessä vanhoillislestadiolaisuudessa lainaillaan vanhasta testamentistä ihan mitä sattuu ihan minkä vaan. Jotenkin suhde mooseksen satoihin elämäohjeisiin on jäänyt vajavaiseksi. Oike usko ja opetus ei voi olla että näistä perinnäissäännöistä osaa luetaan ja osaa ei. Pitäsi olla perusteet uudesta testamentista mikä on suhde niihin. Kun en ole syntynyt vanhoillislestadiolaiseksi odotan kuulevani oikeat teologiset perustelut koko mooses-litaniaan kaikkinensa. Sitä tuskin saan.

Suhdetta Jumalan lahjaan pitää hakea aivan muualta. Lapsi ei ole itsetäänselvyys, mutta ei myöskään vanhurskauttamisen väline. Totuutta pitää etsiä Jumalan mielen mukaisesta ihmiselämästä eikä se tarkoita fanaattisia ääri-ilmiötä, mitä täällä palstalla usein tarjoillaan.

Vanhan testamenti profetiat lupaavat Kristuksen.

• LueppaUudelleen
        etsivä-xx kirjoitti:

Lankousavioliitto
        5 "Jos samalla perintötilalla asuvista veljeksistä toinen kuolee eikä hänellä ole poikaa, hänen leskensä ei saa mennä vaimoksi kenellekään sukuun kuulumattomalle. Hänen lankonsa tulee yhtyä häneen, ottaa hänet vaimokseen ja näin täyttää velvollisuutensa hänen lankonaan. [Ruut 4:5; Mark. 12:19]
        6 Naisen synnyttämä esikoinen katsottakoon ensimmäisen miehen pojaksi, jotta hänen nimensä ei häviäisi Israelista.
        7 Mutta jos joku ei halua ottaa veljensä leskeä vaimokseen, lesken on mentävä kaupungin portille vanhimpien luo ja sanottava: 'Lankoni kieltäytyy säilyttämästä veljensä nimeä Israelissa eikä halua solmia avioliittoa minun kanssani.'
        8 Kaupungin vanhimpien on silloin kutsuttava mies puheilleen. Jos hän pysyy päätöksessään ja sanoo, ettei halua veljensä leskeä vaimokseen,
        9 lesken on vanhimpien läsnä ollessa astuttava hänen eteensä, riisuttava sandaali hänen jalastaan, syljettävä häntä kasvoihin ja sanottava: 'Näin tehdään sille, joka ei turvaa veljensä suvun jatkumista.'
        10 Siitä lähtien miehen perhettä nimitettäköön 'paljasjalan suvuksi'.

Lakia sovellettiin vain samalla tilalla asuviin veljeksiin. Oonan rikkoi avioliiton lupauksen. Hän otti kälynsä vaimokseen mutta ei suostunut aviolliseen kanssakäymiseen eikä siihen, että leski saisi perillisen huolehtimaan hänestä vanhana. Kyse on siis eri asiasta kuin mihin Oonani tarinaa yleesä käytetään.

Kaikki vanhan testamentin nämä lait on kumottu uuden testamentin säädöksillä yhdestä vaimosta. Se on sitäpaitsi alkuperäinen paratiisinkin avioliitto yhden miehen ja yhden naisen välillä.

Jos ottaa yhden jakeen 5 Moos 25 luvusta pitäisi ottaa se kaikki muukin.
        Muita määräyksiä
        11 "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä,
        12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.

Eikä Jeesus opeta kostamistakaan mikä tässä on:
        Amalekilaisten kohtelu
        17 "Muistakaa, mitä amalekilaiset tekivät teille, kun olitte tulossa Egyptistä. [2. Moos. 17:8]
        18 Nähdessään, kuinka heikkoina ja näännyksissä te silloin olitte, he Jumalaa pelkäämättä surmasivat kaikki, jotka olivat jääneet teidän joukostanne jälkeen.
        19 Kun Herra, teidän Jumalanne, on antanut teidän päästä rauhaan kaikista ympärillänne olevista vihollisista siinä maassa, jonka hän antaa omaksenne, pyyhkikää pois maan päältä amalekilaiset ja heidän muistonsakin. Älkää unohtako tätä. [1. Sam. 15:3; 1. Aik. 4:43]

Miten ihmeessä vanhoillislestadiolaisuudessa lainaillaan vanhasta testamentistä ihan mitä sattuu ihan minkä vaan. Jotenkin suhde mooseksen satoihin elämäohjeisiin on jäänyt vajavaiseksi. Oike usko ja opetus ei voi olla että näistä perinnäissäännöistä osaa luetaan ja osaa ei. Pitäsi olla perusteet uudesta testamentista mikä on suhde niihin. Kun en ole syntynyt vanhoillislestadiolaiseksi odotan kuulevani oikeat teologiset perustelut koko mooses-litaniaan kaikkinensa. Sitä tuskin saan.

Suhdetta Jumalan lahjaan pitää hakea aivan muualta. Lapsi ei ole itsetäänselvyys, mutta ei myöskään vanhurskauttamisen väline. Totuutta pitää etsiä Jumalan mielen mukaisesta ihmiselämästä eikä se tarkoita fanaattisia ääri-ilmiötä, mitä täällä palstalla usein tarjoillaan.

Vanhan testamenti profetiat lupaavat Kristuksen.

Missä kohtaa näit minun sanovan, että Mooseksen laista olisi kysymys. Tuossahan nimenomaan sanotaan, että lankousavioliiton rikkomisesta oli oma tuomio siihenaikaan.
        Nyt siis tuossa tilanteessa oli jostakin muusta kysymys, koska Jumala kuoletti tämän ihmisen.
        Kysymys oli siis siitä, jonka Jumala jo alussa sääti "lisääntykää ja täyttäkää maa". Kysymys ei siis ollut Mooseksen laista.

• harhassa olijalle
        LueppaUudelleen kirjoitti:

Missä kohtaa näit minun sanovan, että Mooseksen laista olisi kysymys. Tuossahan nimenomaan sanotaan, että lankousavioliiton rikkomisesta oli oma tuomio siihenaikaan.
        Nyt siis tuossa tilanteessa oli jostakin muusta kysymys, koska Jumala kuoletti tämän ihmisen.
        Kysymys oli siis siitä, jonka Jumala jo alussa sääti "lisääntykää ja täyttäkää maa". Kysymys ei siis ollut Mooseksen laista.

Olet täysin hakoteillä tässä asiassa ja myös ristiriitainen. Onan ei laskenut siementä maahan ehkäisytarkoituksessa ja Jumala ei rankaissut lisääntymisen estämisen vuoksi. Tätä vl lahko käyttää Raamatun vastaisesti koska eivät Pyhää henkeä tunne.

• mirum prodigia
        harhassa olijalle kirjoitti:

Olet täysin hakoteillä tässä asiassa ja myös ristiriitainen. Onan ei laskenut siementä maahan ehkäisytarkoituksessa ja Jumala ei rankaissut lisääntymisen estämisen vuoksi. Tätä vl lahko käyttää Raamatun vastaisesti koska eivät Pyhää henkeä tunne.

"Onan ei laskenut siementä maahan ehkäisytarkoituksessa ja Jumala ei rankaissut lisääntymisen estämisen vuoksi."

Jos sinä ehkäiset, niin ehkäiset siksi, ettei syntyisi lasta.

Onan laski siemenet maahan siksi, ettei syntyisi lasta.

Mitä eroa sinulla ja Onanilla on?

• 6768978
        mirum prodigia kirjoitti:

"Onan ei laskenut siementä maahan ehkäisytarkoituksessa ja Jumala ei rankaissut lisääntymisen estämisen vuoksi."

Jos ehkäisy olisi synti niin siitä löytyisi Jeesuksen sana, mutta kun siitä ei puhuta Raamatussa mitään. Kaikkeen löytyy vastaus Raamatusta, mieti sitä.

• Tuossahan juuri on
        6768978 kirjoitti:

Jos ehkäisy olisi synti niin siitä löytyisi Jeesuksen sana, mutta kun siitä ei puhuta Raamatussa mitään. Kaikkeen löytyy vastaus Raamatusta, mieti sitä.

Tuossahan sinulla on Raamatun sana, jonka laitoin.

• mirum prodigia
        6768978 kirjoitti:

"Jos ehkäisy olisi synti niin siitä löytyisi Jeesuksen sana, mutta kun siitä ei puhuta Raamatussa mitään."

Jumala on ilmoittanut Raamatussa kantansa ehkäisyyn Onanin kohdalla, eikä Jeesus kumonnut ainuttakaan kohtaa Raamatusta. Sanoipa niinkin, että "pikemmin taivas ja maa hukkuu, kuin rahtukaan laista putoo. "

• mietippä ite

Jos ehkäisen, ehkäisen siksi että jaksaisin hoitaa jo olemassa olevat lapseni.

Onan ehkäisi, koska ei halunnut antaa lasta kuolleen veljensä vaimolle, vaikka laki sanoi sen, että niin olisi tullut tehdä.

Siinä on vissi ero.

• vapautus uskomaan
        16-v kirjoitti:

Olet oikeassa 16 v. . Raamattu on kirjoitettu oman aikansa tietojen ja uskomusten mukaan. Sitä on sitä paitsi kirjoitettu lähes tuhannen vuoden ajan, osa kerrallaan. Sen tarinat kertovat jopa yli neljä tuhatta vuotta sitten tapahtuneista asioista. Luomisen osalta ehkä jopa 4,3 miljardia vuotta sitten tapahtuneista tämän maapallon syntytapahtumista, tai ehkäpä vieläkin vanhemmista eli maailmankaikkeuden syntymästä noin 14 miljardia vuotta sitten. Nämä luvut ovat tutkimuksen tuottamaa nykytietoa. Luvut ovat noin-lukuja.
        Siis kertomukset kertovat niistä uskomuksista ja tiedoista, jotka kunakin aikana olivat voimassa. Pitkiin aikoihin ei osattu muuta ehkäisyä kuin yhdynnöistä pidättäytyminen, ja se oli sukupuolivietin takia vaikeaa niin naisille kuin miehillekin.
        Siksi ruvettiin lohdutukseksi sanomaan, että lapset ovat Herran lahja.
        Kai niin voi vieläkin uskoa, jos ei pysty pidättäytymään yhdynnöistä tai käyttämään ehkäisyä. Ehkäisy ei ole missään tapauksessa Jumalan tahdon vastaista.

• 9874765

"Jos ehkäisy olisi synti niin siitä löytyisi Jeesuksen sana, mutta kun siitä ei puhuta Raamatussa mitään."

Jumala on ilmoittanut Raamatussa kantansa ehkäisyyn Onanin kohdalla, eikä Jeesus kumonnut ainuttakaan kohtaa Raamatusta. Sanoipa niinkin, että "pikemmin taivas ja maa hukkuu, kuin rahtukaan laista putoo. "

Se on sinun tulkintasi. Laista ei puhuta sanaakaan tuossa Onanin tapauksessa ja jos sinun tulkintasi on tuo mitä väität se kumoaa yksiavioisuuden ja tekee luvalliseksi seksin harjoittamisen avioliiton ulkopuolella kun se tapahtuu siittämistarkoituksessa. Olet täysin harhassa ja iljettävällä tavalla muutat Jumalan sanaa oman oppisi korvasyyhyyn. Sairasta ja epäluotettavaa jumalisuutta, et luota Jumalan kaikkivaltiuteen vaan olet kasvanut ulos kristillisestä elävästä uskosta.

• mirum prodigia
        9874765 kirjoitti:

Se on sinun tulkintasi. Laista ei puhuta sanaakaan tuossa Onanin tapauksessa ja jos sinun tulkintasi on tuo mitä väität se kumoaa yksiavioisuuden ja tekee luvalliseksi seksin harjoittamisen avioliiton ulkopuolella kun se tapahtuu siittämistarkoituksessa. Olet täysin harhassa ja iljettävällä tavalla muutat Jumalan sanaa oman oppisi korvasyyhyyn. Sairasta ja epäluotettavaa jumalisuutta, et luota Jumalan kaikkivaltiuteen vaan olet kasvanut ulos kristillisestä elävästä uskosta.

"jos sinun tulkintasi on tuo mitä väität se kumoaa yksiavioisuuden ja tekee luvalliseksi seksin harjoittamisen avioliiton ulkopuolella kun se tapahtuu siittämistarkoituksessa."

Onan otti vaimokseen Tamaran, Gerin lesken, oli avioliitossa hänen kanssaan ja vietti avioelämää, mutta suunnitelmallisesti ehkäisi, etteivät saisi lasta. Ei ollut kyse mistään huoruudesta vaan ehkäisystä, joka ei kelvannut Herralle.

• +0´+0

"jos sinun tulkintasi on tuo mitä väität se kumoaa yksiavioisuuden ja tekee luvalliseksi seksin harjoittamisen avioliiton ulkopuolella kun se tapahtuu siittämistarkoituksessa."

Onan otti vaimokseen Tamaran, Gerin lesken, oli avioliitossa hänen kanssaan ja vietti avioelämää, mutta suunnitelmallisesti ehkäisi, etteivät saisi lasta. Ei ollut kyse mistään huoruudesta vaan ehkäisystä, joka ei kelvannut Herralle.

Ohhoh mitä harhaa, luepa se Raamatun kohta ja ilman hengellisesti sumeita laseja, sinulle voi avautua uusi usko joka on elävä ja palastava ilman omia tekoja tai tekemättä jättämisiä.

• mirum prodigia
        +0´+0 kirjoitti:

Ohhoh mitä harhaa, luepa se Raamatun kohta ja ilman hengellisesti sumeita laseja, sinulle voi avautua uusi usko joka on elävä ja palastava ilman omia tekoja tai tekemättä jättämisiä.

Jumalan sana ei lukemalla toiseksi muutu.

4. Moos.23:
        19. Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

Milloin Jumala on käskyään avioelämästä muuttanut?

• LueppaUudelleen kirjoitti:

Lueppa nuudelleen,,, tarkennan?

Etteikö Mooseksen laista olis kysymys, mistä sitten.

Et tunne lakia.

Mooseksen lakiin, Suomalaisittain lausuttuna, Mizva juutalaisittain, kuuluu koko laki, 618 käskyä.

lankaoussiitos oli lesken turva, siksi laissa.

Kes.

• Ei pakko avioliittoa

Etkö tiedä, että oonan ei halunnut lasta veljensä lesken kanssa, kun ei rakstanut tätä? Oonanilla oli oma kihlattu tyttö rakastettu jonka kansa hänoli menossa naimisiin.

• 797078970

4. Moos.23:
        19. Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

Sinä olet ihminen. Ikävä että siitä pitää sinua muistuttaa, älä edes ajatuksissasi yritä nostaa itseäsi Hänen yli. Voit aloittaa siitä. Elävä usko on sinunkin ulottuvillasi, sinun pitää vain saada suomukset silmiltäsi, rukoile siihen Jumalaa että hän avaa sinulle sanansa. Nyt sekoilet siellä sun täällä etkä pysy aiheessa, sotket ehkäisyn ja vanhan liiton lait sekä avioelämän ekyyttäjien opin vuoksi, kuuntelet fariseuksia etkä omaa tuntoasi ja Jeesusta, meidän paimenta.

• 1+1
        Eräs vl kirjoitti:

Rakas eräs vl

Toivon, että pysähtyisit tässä asiassa Jumalan Sanan ääreen.

Jeesus opettaa niin, että rakkauden kaksoiskäsky täyttää sekä lain, että profeetat. Se on niin ankara, että sen rinnalla me kaikki tulemme varmasti syntiseksi.

Pyrkimällä noudattamaan tuota rakkauden kaksoiskäskyä niin paljon kun Jumala antaa uskon kautta voimia, seuraamme juuri Jeesuksen opetusta.

Kun ajattelemme puolisomme kanssa näitä perhe-elämän asioita, meillä on mahdollisuus kääntyä Jumalan puoleen ja pyytää rukouksessa vastausta siihen joko me taas jaksaisimme kasvattaa uuden pienokaisen.

Se on siis oltava molemmille puolisoille mieluinen. Eihän Jumala halua meidän toimivan niin, että me suoritamme jotain vastentahtoisesti. Laten kasvattaminenhan on Jumalan antama tehtävä.

Ei sillä asialla saa taakoittaa puolioa, vaan se on oltava molemmille mieluinen.

Miksi siis asetat vaatimuksen, jota ei Raamattu aseta?

• Frederikson

4. Moos.23:

Jos Onanin synti oli kun siemenet heitti maahan niin sillähän siitä pääsee kun ei heitä maahan vaan antaa mennä vaan sisään, pillerit tai kierukka hoitaa saman asian mutta synnittömästi kun siemenet on siellä missä kuuluukin olla. Ja jos päästää muualle, esim. b-rappuun tai suuhun niin muistaa vaan että yksi satsi menee sinne minne kuuluu, on tää muuten ihme opetusta kun ei luoteta Jumalan kaikkivaltiuteen. :))

• ndegrasse

Millainen lahja on semmoinen, joka on pakko ottaa vastaan?
      Entä jos sinut kutsuttaisiin juhliin, joissa olisi pakko pitää hauskaa ja joista ei saisi vapaaehtoisesti lähteä pois.

• klkkkl

Jos ihmisellä on tullut sydämeen Jumalan tahdosta "pakko", niin silloinhan ihminen on lain alla. Eihän lain noudattaminen ketään pelasta.
        Jos taas ihminen kokee sydämessään, että Jumalan tahto on hyvä ja oikein, niin hän haluaa sitä noudattaa. Silloin hän tekee sen sydämensä tahdosta eli Pyhän Hengen tahdosta, jos hän on uskovainen, eikä pidä sitä pakkona.
        Tietenkään se ei ole aina turmeltuneelle lihalle helppo tyytyä Jumalan tahtoon.

• klkkkl kirjoitti:

Jos ihmisellä on tullut sydämeen Jumalan tahdosta "pakko", niin silloinhan ihminen on lain alla. Eihän lain noudattaminen ketään pelasta.
        Jos taas ihminen kokee sydämessään, että Jumalan tahto on hyvä ja oikein, niin hän haluaa sitä noudattaa. Silloin hän tekee sen sydämensä tahdosta eli Pyhän Hengen tahdosta, jos hän on uskovainen, eikä pidä sitä pakkona.
        Tietenkään se ei ole aina turmeltuneelle lihalle helppo tyytyä Jumalan tahtoon.

Se "herra" on varsin ristiriitainen herra. Täällä ihmiset mainostavat kuinka lapset on herran lahja, mutta katsokaapas miten tämä samainen herra käskee käsitellä antamiaan lahjoja.

Hes.9.
        4 ja Herra sanoi hänelle: "Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään".
        5 Ja niille toisille hän sanoi minun kuulteni: "Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako,
        6 tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni." Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä.

Sellainen herra se lahjan antaja on.

• LueKokonaan
        lappix kirjoitti:

Se "herra" on varsin ristiriitainen herra. Täällä ihmiset mainostavat kuinka lapset on herran lahja, mutta katsokaapas miten tämä samainen herra käskee käsitellä antamiaan lahjoja.

Hes.9.
        4 ja Herra sanoi hänelle: "Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään".
        5 Ja niille toisille hän sanoi minun kuulteni: "Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako,
        6 tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni." Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä.

Sellainen herra se lahjan antaja on.

Tiedätkö lappix, että Jumalalla on valta antaa lahjoja ja ottaa lahjat pois.
        Jumala rakastaa syntistä, mutta vihaa syntiä.
        Jos luet tuon Raamatunkohdan kokonaan, niin huomaat, että Jumala rankaisee synnin tähden.

• perin outoa.
        LueKokonaan kirjoitti:

Jos luet tuon Raamatunkohdan kokonaan, niin huomaat, että Jumala rankaisee synnin tähden.

Miksihän Jumala antaa lahjan, joka on perkeleen vallassa?

Katekismus:

""Kaste vaikuttaa syntien anteeksiannon, vapauttaa kuoleman ja Perkeleen vallasta sekä antaa iankaikkisen autuuden kaikille, jotka uskovat Jumalan sanat ja lupaukset niin kuin ne kuuluvat."

• etsivä-xx
        LueKokonaan kirjoitti:

Luet vanhaa testamenttia niin kuin juutalaiset. Uskomus että Jumala rankaisee ja palkitsee tässä ajassa ei ole Kristinuskoa. Tuomio on vasta tuomiopäivänä. Vanhassa testamentissa on tekstejä jotka tukevat tätä käsitystä. Farisukset uskoivat kuoleman jälkeiseen elämään saddukeukset eivät.
        Tässä vähän wikipediaa:
        Pelastuskäsitys

Toorassa on kaiken kaikkiaan 613 erilaista käskyä (mitsva), joita noudattaen juutalaisen tulee elää. Lakien noudattamisesta tai noudattamatta jättämisestä ei määritellä mitään konkreettista palkkiota tai rangaistusta kuten paratiisia tai kadotusta. Sen sijaan Toorassa muistutetaan niiden ajallisista seurauksista[3]. Kuoleman jälkeinen pelastus tai kadotus nähdään ihmiselle liian abstrakteina käsitteinä, joten ne kuuluvat ns. tulevaan maailmaan ja ovat Jumalan käsissä.

Kristitty sen sijaan muistaa, että Jumala antaa hyvää niin hyville kuin pahoillekin.
        Matt. 5:45
        jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1]

Epäonni ei tarkoita huonoa vaellusta eikä onni todista uskosta.

• jjjuj
        perin outoa. kirjoitti:

Miksihän Jumala antaa lahjan, joka on perkeleen vallassa?

Katekismus:

""Kaste vaikuttaa syntien anteeksiannon, vapauttaa kuoleman ja Perkeleen vallasta sekä antaa iankaikkisen autuuden kaikille, jotka uskovat Jumalan sanat ja lupaukset niin kuin ne kuuluvat."

Raamatun mukaan lapsi on suurin Taivaan valtakunnassa.

• jhkjkj
        etsivä-xx kirjoitti:

Luet vanhaa testamenttia niin kuin juutalaiset. Uskomus että Jumala rankaisee ja palkitsee tässä ajassa ei ole Kristinuskoa. Tuomio on vasta tuomiopäivänä. Vanhassa testamentissa on tekstejä jotka tukevat tätä käsitystä. Farisukset uskoivat kuoleman jälkeiseen elämään saddukeukset eivät.
        Tässä vähän wikipediaa:
        Pelastuskäsitys

Toorassa on kaiken kaikkiaan 613 erilaista käskyä (mitsva), joita noudattaen juutalaisen tulee elää. Lakien noudattamisesta tai noudattamatta jättämisestä ei määritellä mitään konkreettista palkkiota tai rangaistusta kuten paratiisia tai kadotusta. Sen sijaan Toorassa muistutetaan niiden ajallisista seurauksista[3]. Kuoleman jälkeinen pelastus tai kadotus nähdään ihmiselle liian abstrakteina käsitteinä, joten ne kuuluvat ns. tulevaan maailmaan ja ovat Jumalan käsissä.

Kristitty sen sijaan muistaa, että Jumala antaa hyvää niin hyville kuin pahoillekin.
        Matt. 5:45
        jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1]

Epäonni ei tarkoita huonoa vaellusta eikä onni todista uskosta.

Raamattu sanoo, että Jumala kostaa isien pahat teot aina kolmanteen ja neljänteen polveen.
        Mistä lähdet vetämään käsityksen, että "ei ole Kristinuskoa"? Eikö Vanhatestamentin aika ollut Kristinuskoa?
        Miten selität Noan vedenpaisumuksen tai Sodomman ja Gomorran tuhon?
        On aivan selvä, että Jumala voi rankaista jo täälä ajassa, jos niin hyväksi näkee tai sitten viimeisellä tuomiolla.
        Jeesuksen sanat siihen, ( kuka on tehnyt syntiä, kun ihminen on syntynyt sokeana) , että Jumalan työt tulisivat julki sokean kautta tarkoittaa sitä että meidän ei pidä lähteä arvioimaan Jumalan päätöksiä.

• ghjkg
        jhkjkj kirjoitti:

Raamattu sanoo, että Jumala kostaa isien pahat teot aina kolmanteen ja neljänteen polveen.
        Mistä lähdet vetämään käsityksen, että "ei ole Kristinuskoa"? Eikö Vanhatestamentin aika ollut Kristinuskoa?
        Miten selität Noan vedenpaisumuksen tai Sodomman ja Gomorran tuhon?
        On aivan selvä, että Jumala voi rankaista jo täälä ajassa, jos niin hyväksi näkee tai sitten viimeisellä tuomiolla.
        Jeesuksen sanat siihen, ( kuka on tehnyt syntiä, kun ihminen on syntynyt sokeana) , että Jumalan työt tulisivat julki sokean kautta tarkoittaa sitä että meidän ei pidä lähteä arvioimaan Jumalan päätöksiä.

Lisäyksenä, että tietenkin Jumalan puhuttelulla on se tarkoitus, että ihminen kääntyisi parannukseen eikä joutuisi kadotukseen.
        Tietyssä mielessä myös tuo ajatuksesi on oikean suuntainen, ettei Jumala kenellekään kosta siinä mielessä kun ihminen kostamisen ymmärtää, vaan Jumala juurikin puhuttelee ihmistä.

• LueKokonaan kirjoitti:

Ei Jumala ketään kiusaa eikä rankaise. Turhaan te pelottelette ihmisiä keksimillänne jutuilla. Kun ihminen kuolee, hän on saanut palkan kaikista synneistään, joten tilanne on fifty fifty.

• Uskova, ei lesta
        LueKokonaan kirjoitti:

Vanhan Testamentin Mooseksen laki ei koske KRISTITTYÄ vaan ne oli juutalaosuuden lakeja.

Voi voi mitä tietämättömyyttä lestadiolaisilla on kristinuskosta. Pitäisi käydä rippikoulu, suosittelen.

Vai oletteko te olleskaan luterilaisia?

• sairasta tekstiä
        Uskova, ei lesta kirjoitti:

Vanhan Testamentin Mooseksen laki ei koske KRISTITTYÄ vaan ne oli juutalaosuuden lakeja.

Voi voi mitä tietämättömyyttä lestadiolaisilla on kristinuskosta. Pitäisi käydä rippikoulu, suosittelen.

Luther oli yhtä pihalla Jumalan sanasta, kuin lestat.
        Hän oli pahasti mieleltään sairas ihminen, vainoharhainen ja näki perkeleitä
        joka puolella, kun kirjoittaa Vähäkatekismuksen liitteissä:

"Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä. Kun kastetut ihmiset usein turmeltuvat niin kelvottomiksi, se saattaa mielestäni johtua siitä, että kaste on toimitettu kylmän välinpitämättömästi ja että kastettavan puolesta on toimituksen aikana rukoiltu täysin vailla tosi tarkoitusta."

• Uskova, ei lesta kirjoitti:

Rippikoulukin on tapakristillisen kirkon omaa keksintöä.

• naapuri apu

Vl:t on lähteneet seuraamaan saata.naa tässä ehkäisy asiassa, tekojen tie on paholaiselle hyvä eksytyksen keino, näin on käynyt että usko on kuollut kun ihminen kuulee toista ihmistä kuin Jumalaa, lääkäri sitten tekee heidän synneistään Jumalalle kelpaavan version, tähän joudutaan kun Raamatun perusta katoaa että keksitään omia syntejä joita ei Raamatusta löydy. Harhaoppi eksyttää, muistakaa vl:t että Srk on eksyttämässä teidät elävästä uskosta.

• Äipsy

Kumma juttu, että jos lapset ovat Jumalan lahja, niin osa teistä kohtelee saamiaan lahjoja hyvinkin ala-arvoisesti.........
      Pedofiilia, oman onnen nojaan jättäminen, pakkouskonnon syöttäminen, vastuun sälyttäminen liian pienenä nuoremmista sisaruksista (jolloin meidän tavallisten lapset saavat vielä ikäistensä mukaisesti leikkiä) jne.
      Kun niitä lapsia tekee, niin niistä on sitten kannettava ihan itse vastuuta, vanhemmat lapset eivät ole sitä varten. jos ei resurssit riitä, niin silloin niitä lapsia ei lisää tehdä.
      JULMURIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Kumma kun ihminen joutuu saarnamiesten ja pappien pakottamina hankkimaan näitä "jumalan lahjoja". Ei Jumala vaadi niitä !

• Luotamme Jumalaan

Kyllä, lapset ovat Jumalan lahja. Ja aina kun rakastelemme vaimoni kanssa ilman ehkäisyä, rukoilemme Jumalalta että hän antaisi meille elämän lahjan. Jos antaa iloitsemme siitä ja jos ei anna, tyydymme siihenkin kapinoimatta.

Emme kuitenkaan ole vaatimassa epäkohteliaasti lahjoja koko ajan. Siksi ehkäisemme ja luotamme siihen että Jumala johdattaa myös ajatuksiamme ja antaa meille halun pyytää juuri niin monta lahjaa kuin hän itse on aikojen alussa kohdallemme määrännyt.

• On aivan luonnollista että jokainen pari haluaa lapsen taikka muutaman lapsen jossakin vaiheessa. Sille ajatukselle ei tarvita Jumalaa, vaan se on yhteinen päätös. Eikä siinä tarvita uskonnollista järjestöä, ei pappeja eikä saarnaajia eikä Jumalaakaan. Näin se oikeasti on, mutta uskonnot tekevät asialle kuin asialle oman "kuorrutuksensa".

Lapsi on osa luonnon luonnollista kiertokulkua..

• weha
        lappix kirjoitti:

On aivan luonnollista että jokainen pari haluaa lapsen taikka muutaman lapsen jossakin vaiheessa. Sille ajatukselle ei tarvita Jumalaa, vaan se on yhteinen päätös. Eikä siinä tarvita uskonnollista järjestöä, ei pappeja eikä saarnaajia eikä Jumalaakaan. Näin se oikeasti on, mutta uskonnot tekevät asialle kuin asialle oman "kuorrutuksensa".

Lapsi on osa luonnon luonnollista kiertokulkua..

lappix, on monia pariskuntia, jotka eivät halua lapsia. Tiedän monia sellaisia.
        On myös hyvä miettiä, että jaksaako äiti hoitaa kovin paljon lapsia? Onko tänne maailmaan aina hyvä syntyä kärsimään?
        Voiko tällaiset ajatukset olla rakkautta?
        Esim. Paavali mainitsi, että vaikean ahdistuksen tähden, soisin että ette menisi naimisiin. Hän antoi myös tälläisen näkökulman asiaan.
        "Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää." (1.kor.7:28).

• weha kirjoitti:

On myös hyvä miettiä, että jaksaako äiti hoitaa kovin paljon lapsia? Onko tänne maailmaan aina hyvä syntyä kärsimään?
        Esim. Paavali mainitsi, että vaikean ahdistuksen tähden, soisin että ette menisi naimisiin. Hän antoi myös tälläisen näkökulman asiaan.
        "Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää." (1.kor.7:28).

>> On myös hyvä miettiä, että jaksaako äiti hoitaa kovin paljon lapsia? Onko tänne maailmaan aina hyvä syntyä kärsimään?** Amen. Julmalta saatu viisaus pitää voittaa ylpeyden.
        >>Voiko tällaiset ajatukset olla rakkautta?** On varmaan, jos äiti ajatelee, että jaksaa VIELÄ antaa rakkautta jo syntyneille, mutta ei uusille. Se on suurinta Rakkautta jota lapsille voi osittaa.
        Pohdintaa, joka kertoo, että Henki on Voidellut Sinua.
        Siunauksella.
        Kes.

• http..
        Kesitas kirjoitti:

>> On myös hyvä miettiä, että jaksaako äiti hoitaa kovin paljon lapsia? Onko tänne maailmaan aina hyvä syntyä kärsimään?** Amen. Julmalta saatu viisaus pitää voittaa ylpeyden.
        >>Voiko tällaiset ajatukset olla rakkautta?** On varmaan, jos äiti ajatelee, että jaksaa VIELÄ antaa rakkautta jo syntyneille, mutta ei uusille. Se on suurinta Rakkautta jota lapsille voi osittaa.
        Pohdintaa, joka kertoo, että Henki on Voidellut Sinua.
        Siunauksella.
        Kes.

Joak neljäs VL isä raiskaa omat lapsensa.
        Oulussa usieta oieusjuttuja VL isiä vastaan lastensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä.•••

Toim.huom:
        Oiheinen kirjoitus on Kesitaksen kirjoittama ns. puskista, variseus nikillä, puolustellessaan helluntailaista pedofiliaa

• 6x13
        weha kirjoitti:

Vl-logiikan mukaan Paavalin ajatukset vaikuttaa kovin järkeileviltä, eivätkä kunnioita siinä mielessä Jumalan tarkoitusta :-(. "lisääntykää ja täyttäkää maa" Miehen ja naisen tärkein tehtävä on lisääntyä?

• lähellä SRK;ta
        http.. kirjoitti:

Joak neljäs VL isä raiskaa omat lapsensa.
        Oulussa usieta oieusjuttuja VL isiä vastaan lastensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä.•••

Toim.huom:
        Oiheinen kirjoitus on Kesitaksen kirjoittama ns. puskista, variseus nikillä, puolustellessaan helluntailaista pedofiliaa

Näytä missä tai pidä naamari kiinni
        Olet raukka

• 4+65
        6x13 kirjoitti:

Vl-logiikan mukaan Paavalin ajatukset vaikuttaa kovin järkeileviltä, eivätkä kunnioita siinä mielessä Jumalan tarkoitusta :-(. "lisääntykää ja täyttäkää maa" Miehen ja naisen tärkein tehtävä on lisääntyä?

Niin juurikin noin, "lisääntykää ja täyttäkää maa".
        Kun katsoo syntyvyyden kehitystä Suomessa, niin ei siltä näytä, että tuota Jumalan säätämystä pidettäisiin arvossa.

Selventävä kuva löytyy asiasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko_ja_ehkäisy

• Truthisthis
        weha kirjoitti:

Huorin tekemistä on avioliiton ulkopuolella harrastettu seksi. Ei raamattua osaa tulkita, jos sitä sulle selittää se peräsuolessa asuva jumala.

• Kyllä vaan, korjaan sen verran etteivät KAIKKI todellakaan halua lapsia. Sekin on parin yhteinen päätös, johon ei tarvita uskontoja, pappeja, saarnamiehiä eikä Jumalaakaan.

• PettynytVanhempi

Nämä herran lahjat fiilistelee maailman riennoissa susipareina ja muina pahantekijöinä. Kyllä olis ollu parempi ettei niitä olisi siunautunur ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1187
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1183
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      866
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      99
      646
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      636
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      548
    Aihe