ja siis nyt minulla on huone oma ja kalusteet ja tarvikkeita niin miten voi toimia oikein, jos haluaa esim. työpöydän, työtuolin, koneita toimistoon ym ym. yrityksen nimiin omasta käytöstäni?
Tavarat siis ovat nyt minun yksityiskäytössä mutta yrityksen alettua siirtäisin ne yritykselleni. Voiko näin tehdä?
Kiitos!
Jos perustan yrityksen
7
166
Vastaukset
- 23+45
Kyllä voi tehdä. Se on omien tarvikkeiden siirto yrityksen nimiin. Sen jälkeen niistä tehdään normaalit ikävähennykset. Ja omasta huoneesta saa työhuonevähennyksen verotuksessa.
- babiann.-
No mikä se vähennyt mahtaa olla esim. jossain kirjoituspöydässä tai konttorituolissa tai mys saako kaapistonkin laittaa, ja saako kaikki siinä huoneessa mikä muuttuu työhuoneeksi yritykselle vaikka sen huoneen kaikki sisällä oli siihen asti vain mun oma? Esim. myös taulu seinällä? Matto lattialla? Mikrouuni kaapin päällä?Laitetaanko pikkutavara jonain könttänä?
Kuittejanha noista n. 7 vuotta sitten ostetuista tavaroista ei enää löydy.
Minkäsuuruisia nuo ikävähennykset ovat?
Isot kiitokset!! - babiann.-
Ja sekin, että jos ostan auton jota minulla ei ole ennen ollut ollenkaan, niin voinko ostaa kuinka kalliin auton? Ja saako koko auton vähentää kun ennen ei ollut autoa?
- 17+20
Ennnemmin kannattaa ostaa auto joka on jo ennen ollut sinulla, tulee vähemmän ongelmia verottajan kanssa, muista myös alvit!
- ei kun menoksi
Joo osta kaikkein kallein kärry ja laita lasku suoraan verotoimistoon,
- unohda yrtys
Älä perusta, jos tietosi yrittämisestä on tuolla tasolla.
- tililitarkastaja
Totta kai voit ostaa auton, suosittelen tuossa alkuvaiheessa noin 100,000 euron maasturia tai bemaria, se on katsos uskottavuuskysymys. Koululaispöytä on 7 vuotta vanhana poistoarvoltaan noin tuhannen euron luokkaa, tuolin, mikroaaltouunin ja pientavaroiden kanssa riittää apporttina osakeyhtiön osakepääomaksi, muista hankkia tilintarkastajan lausunto tavaroiden arvosta, ota koululaispöydästä ja muista tavaroista hyvät kuvat ja käy ensin arvioittamassa ne antiikkiliikkeessä, esim. bukowskilla ja marssi sitten arvion ja kuvien kanssa tilintarkastusyhteisöön, joka antaa lausunnon siitä että osakepääoma on apporttina maksettu. Kun alat tehdä kirjanpitoa (älä missään tapauksessa teetä kirjanpitoa ulkopuolisella, jotta pysyt selvillä miten yritykselläsi menee) laita heti täydet poistot kalustosta, ensimmäisenä vuonna kannattaa poistot tehdä tuplana suhteessa kaluston kirjanpitoarvoon ja tulevina vuosina sitten voit kasvattaa poistoarvoa, esim. toisena vuonnan 400 % jne.
Hyvä siitä tulee! Tsemppiä yrittämiseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018764- 695725
- 245297
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni375186Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv385021Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h784933- 624463
- 434127
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on503433- 493115