Jeesus ja Isä Jumala sama asia/ sama henkilö? Mua häiritsee suunnattomasti kun opetuksissa ja saarnoissa puhutaan Jumalasta, jeesuksesta ja Isästä samassa hengenvedossa... Niitä ei ikinä eroteta toisistaan vaan ikäänkuin olisivat yksi ja sama. Mä oon jo pari vuotta ihmetellyt asiaa kun en oikein pääse sinuiksi asian kanssa... en ymmärrä et Miten Jeesus vois olla sama kuin Jumala koska koko elämänsä ajan oli yhteydessä Isän kanssa. puhuiko hän sit itsekseen/itselleen?? Rukoili itseään? Kolmiyhteisen voi sit pliis jättää kokonaan selittämättä. Musta se on jotenkin niin naurettavan kuuloinen selitys koska raamattu ei siitä puhu.
Mua häiritsee ja mietityttää myös se et sanotaan et JUMALA tuli itse mukamas maahan, alensi itsensä meidän keskelle, mut raamattu ei mitään puhu moisesta... MITEN jumala vois yhtäkkiä tulla alas maahan kun on koko vanhan testamentin ajan paasannut siitä ettei kukaan voi häntä nähdä ja edes vuoreen ei saa koskea kun on niin pyhä. Miten voi sitten yht äkkiä muuttaa mieltään ja tulla likaamaan ittensä.. SEHÄN sillon kieltäis oman itsensä ja sen mitä on sanonut ennen sitä. Vanhassa testamentisssa ei edes puhuta siitä kertaakaan et jumala itse tulis alas vaan siitä et ihminen tulee... Ja sekin et sanotaan ettei Jeesus ole mukamas LUOTU, miten niin.. Ihminen sekin oli niinku meki eli LUOTU... Jos jeesus ei olis luotu niin ei olis meitäkään.. ja eisk raamattu sano et jeesus oli JUMALAN ensi työ, loi jeesuksen ihan ansiksi ja sitä kautta kaiken muun. LOI jeesuksen ensiksi, oman poikansa... Mutta eiks raamattu sano ettei jumala voi itseään kieltää tai ei valehtele niinkuin ihminen... Jos näin on niin sit kun hän tuli mukamas meidän keskuuteen hän valehteli ja kielsi itsensä. sehän kumottais koko raamatun??? Tai kun on koko VT:n hokenut et ei ole kuin yksi jumala, nyt niit on kolme.. isä, poika ja pyhä henki... Kun palvoo jeesusta, pyhää henkeä... palvoo jotakin muuta kuin jumalaa joka oli jumala jo VT:ssä... Jeesus palvoi koko ajan isäänsä, miksi sitten meidän pitäis palvoa jeesusta, eiks meidänkin pitäis antaa yksinoikeus palvonnalle ISÄLLE?? Ei UT sano että Jeesus ja isä olis sama asia.. Kaikki siellä erottaa ne toisistaan joten onko teidän mielestä ne sitten yksi ja sama asia... Ei sit pliis mitään soopaa kolmiyhteydestä.. Raamattu ei sano että isä, poika ja pyhä henki olis YKSI ja sama asia. EI missään kohdin.. Mua vaan häiritsee ja mietityttää nää hommat niin kovin..
ONKO...
15
<50
Vastaukset
- mulle on selvinny
#Ei sit pliis mitään soopaa kolmiyhteydestä..#
Miks sit kyselet, kun et halua tietää kuitenkaan? Jää sit vaan ihmettelemään itsekses. - Jumala on viisas
Katsotaan mitä Raamattu sanoo.
Johannes 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Raamatussa sanotaan myös, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Siellä sanotaan myös, että jos joku on laupea toista ihmistä kohtaan, hän on laupea Jeesusta kohtaan: Matteus 25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Mark. 9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".
Luuk. 9:48 ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."
Jeesus sanoo, että joka kuulee Häneen uskovia, kuuleekin itse asiassa HÄNTÄ!
Luuk. 10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
Näissä kaikissa ajatuksissa on Jumalallinen viisaus takana.
Joh. 12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. - ml213.
Jos uskot sydämesi kyllyydestä asti Raamatun ilmoituksen, että viimeisinä päivinä JUMALA puhui Pojan kautta ja piste. Heb 1
Tuohon uskominen antaa ihmiselle ymmärryksen ymmärtää muutkin ilmoitukset oikeassa valossa.
JUMALA oli Jeesuksessa Kristuksessa ja näin toteutui; JUMALA maidän kanssamme.
Niin, itse JUMALA on näkymätön Henki ja kaiken Isä ja kukaan ei ole JUMALAA omin silmin nähnyt. JUMALA toimii ja ilmestyy aina jonkun kautta. - jumala on
Kun puhun Jumalasta, tarkoitan sillä aina isää. Kun puhun pojasta, tarkoitan Jeesusta, ja kun puhun hengestä, tarkoitan Jumalan pyhää henkeä. En sekoita näitä koskaan toisiinsa.
Eli kun käytän sanaa "Jumala", en tarkoita sillä koskaan kolmiyhteistä Jumalaa tai poikaa tai pyhää henkeä, vaan tarkoitan sillä aina yksinomaan isää Jumalaa, meidän isäämme ja Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja isää. Näin Jumalasta myös Raamatussa puhutaan. - l-h
ja raamattu myos sanoo---Matt. 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
onko Poika tuossa erillinen vai sama,kun Isa??? jos sanot sama ,niin taitaa menna pieleen..
entas tuo--Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.- ymmäryksen saanut
Et siis ymmärrä Raamatun totuutta kolmiyhteisyydestä?
Yksi henki, kolme persoonaa?
Pyydä Jumalalta viisautta ja ymmärrystä tähän asiaan, jos olet Hänen omansa, Hän antaa. - ml213.
ymmäryksen saanut kirjoitti:
Et siis ymmärrä Raamatun totuutta kolmiyhteisyydestä?
Yksi henki, kolme persoonaa?
Pyydä Jumalalta viisautta ja ymmärrystä tähän asiaan, jos olet Hänen omansa, Hän antaa.Taas valheenhenki on tullut paikalle. JUMALA ilmoittaa itsestään, että hän yksin on totinen JUMALA ja kaiken Isä. JUMALA ei missään ole puhunut yhdestä tai kolmeasta persoonasta tai jakavansa JUMALANA olemistaan.
- kerran kuollut
Monien kolminaisuusopin kannattajien mukaan Jeesus ei lakannut koskaan olemasta Jumala, kun tuli ihmiseksi maan päälle. Niinpä hän jatkoi Jumalana olemistaan taivaassa Isän tykönä, kun sikisi neitsyt Mariassa pyhästä hengestä ja syntyi ihmiseksi, ja eli ihmisenä yli 30 vuotta maan päällä. Näin on erotettu ihminen-Jeesus ja Jumala-Jeesus toisistaan kahdeksi eri persoonaksi vastoin kaksiluonto-opin määritystä, joka on vuodelta 451 Khalkedonin kirkolliskokouksesta.
Kun Jeesus meni trinitaarisen uskon mukaan pian kuolemansa jälkeen tuonelasta taivaaseen jo ennen ylösnousemustaan, yhtyi hänen ihmis-persoonansa Jumala-persoonaan "hengessä" tai "henkenä"/"sieluna". Ylösnousemuksen jälkeen Jeesuksella on vain yksi persoona yhdessä ruumiissa, jossa Jumala ja ihminen ovat täydellisesti yhdistyneet toisiinsa: kaksi "luontoa" ja "olemusta" yhdessä persoonassa, niin kuin kaksiluonto-opissa väitetään.
Mitä tulee Jeesuksen maanpäälliseen vaellukseen ihmisenä, niin hänessä vaikuttivat vajavaisen ihmisen luonto ja olemus yhdessä täydellisen Jumalan luonnon ja olemuksen kanssa, joka ei ollut koko ajan täydellisesti havaittavissa, sillä Jeesus oli täydellisenä ihmisenä myös vajavainen ihmisten tavoin verrattuna Jumalaan. Siitä huolimatta hän säilytti jumaluutensa isän luona taivaassa koko sen ajan, jonka hän vietti maan päällä ihmisenä ennen ristinkuolemaansa. Näin siis trinitaarinen usko asioita selittää, kun niitä trinitaareilta kysytään.
Oppi kolmiyhteisestä Jumalasta (kolminaisuusoppi) on suojattu Rooman laissa vuodelta 521 keisari Justinus I:n ja paavin toimesta niin, että antitrinitaarit saivat kuolemanrangaistuksen eriuskoisuutensa vuoksi yhdessä kasteenuusijoiden (anabaptistit) kanssa. Trinitaarit ja vauvojen kastajat ovatkin vainonneet ja tappaneet aitoja kristittyjä siitä asti, kun tunkeutuivat seurakuntiin ja saivat ne valtaansa, vieläpä niin, että katolisesta uskonnosta tehtiin valtionuskonto ja eriuskoisuus kiellettiin tai sitä rajoitettiin uskonto-lakien säätämisen kautta.- Todellisuus
Ei Jeesus ole koskaan ollutkaan JUMALA vaan Jumalan poika aamen.
- kerran kuollut
...
Useat trinitaarit väittävät kuitenkin, että "ihminen Kristus Jeesus" oli ihmisenä ollessaan yhtä aikaa sataprosenttisesti Jumala ja sataprosenttisesti ihminen, tosi Jumala ja tosi ihminen, täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen. He eivät siis erota toisistaan taivaassa ollutta Jumala-Jeesusta ja maan päällä ollutta ihminen-Jeesusta siten, että kyseessä olisi kaksi eri persoonaa. Sitä, miten ihminen-Jeesus saattoi olla yhtä aikaa vajavainen ihminen ja täydellinen Jumala, ei selitetä lainkaan: se ja kolminaisuusoppi kokonaisuudessaan ovat mysteereitä, jotka voidaan "uskoa" ja ymmärtää vain "uskon kautta", vaikka ihminen ei tätä vaikeaa asiaa voi täydellisesti tässä ajassa käsittää.
Ei ole sama, mutta kirkolla ja uskonnollisilla lahkoilla voi olla eri jumala, joka on kolmesta persoonasta yhteen hitsattu sekajumala.
- valkoinen puhuva por
Ja kukas se täällä poronsarvista katsoo miten asiat ovat taas kerran !!
- kerran kuollut
Selvennyksen vuoksi sanottakoon vielä kerran se, että kolminaisuusopin mukaan Isä ja Poika eivät ole yksi ja sama vaan ovat kaksi eriä, jotka ovat yhtä keskenään...
- Jumala on yksi
Tämä ketju on yksi lisä näihin riitaisiin helluriketjuihin ja samalla yksi uusi samaa aihepiiriä pyörittäviin ketjuihin. Uutta avaus ei olisi tarvittu - ja samalla uutta kinastelua. En jaksa enää aiheeseen seikkaperäisesti paneutua ja Raamattua tutkien jälleen kerran kirjoittaa, mutta tarjoan tässä kuitenkin muutaman huomion:
l-h: "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."
Kommentti: Mihin suuntaan kallistut? Jos Jumala yksin on hyvä, niin oliko Jeesus näin ollen paha - vai vihjasiko Jeesus kysyjälle, että Jeesuskin on hyvä ja näin ollen myös Jumala? Pidätkö itse Jeesusta hyvänä ja uskotko Jeesuksen sanoihin, että "ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin"?
Kerran kuollut: "Sitä, miten ihminen-Jeesus saattoi olla yhtä aikaa vajavainen ihminen ja täydellinen Jumala, ei selitetä lainkaan."
Kommentti: Eihän tämä pelastuksemme kannalta keskeinen asia Raamatussa sentään ilman selitystä Sanassa jää. Jeesus ei ollut meidän laillamme vajavainen, syntinen ihminen. Hän sikisi Pyhästä Hengestä Marian kohdussa ja oli näin ollen sekä täysin synnitön eli täydellinen. Hänen teoissaan, puheissaan ja ajatuksissaan ei ollut eikä voinut olla mitään vajavaista. Pyhän Hengen vaikutuksesta Jeesus tuli ihmiseksi, joten hän eli ihmisen elämän: oli rintaruokintaa tarvitseva vauva, kasvava kävelemään opetellut lapsi, nuori ja viimein aikuinen - hän oli kaikessa kiusattu kuten mekin ja voi meitä kiusattuja auttaa. Mitään meihin liittyvää vajavuutta Jeesuksessa ei kuitenkaan ollut. Jeesus on Raamatun mukaan aina ollut Isän tykönä taivaassa ja Jeesuksen kautta on kaikki myös luotu - inkarnaatiossa (Jeesuksen tulemisessa ihmiseksi) tapahtui Jumalan ihme, jotta ristin kuoleman kautta me saisimme lunastuksen vajavaisesta, syntisestä olemuksestamme.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh 1:1-3
Kun kerran Jumala puhuu kaiken tänä päivänä Poikansa Jeesuksen kautta, niin katsotaan mitä Jeesus sanoo.
Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille, Joh 8:23-25.
Jeesus käytti usein itsestään Jumala-sanaa, "minä olen". Koska Jeesus sanoi olevansa Jumala, fariseukset ja kirjanoppineet vihasivat Häntä ja pitivät Jeesusta Jumalan pilkkaajana. Jeesus sanoi; ” te kuolette synteihinne, sillä ellette usko minua siksi, joka Minä olen, niin te kuolette synteihinne”.
Peti on kirjoittanut aiheesta varsin perusteellisesti, joten annan teille siitä linkin:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesus_on_Jumala
Aikojen lopussa Raamatun mukaan Jumala tulee tuomitsemaan maailman. Raamatun mukaan kaikki tuomiovalta on annettu Pojalla ja myös Ilmestyskirjassa tuomarina on Jeesus. Tämä on täysin ymmärrettävää, kun uskossa näemme Jeesuksen olevan olemukseltaan täysi Jumala. Samaa yhtä jumalalista olemusta ovat sekä Isä, Jeesus että Pyhä Henki. Jumala on yksi. Uskonnollinen sokeus tekee ihmisestä aivot narikassa vaeltavan muumion, jolle kelpaa toisten muumioiden keksimät luulot uskon perustaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754