Joko olet löytänyt jonkun käytännön sovellutuksen marxin käyttämälle määritteelle "yhteiskunnallisesti välttämätön työ"?
Sen soveltamista tosielämään vaikeuttaa huomattavasti, ettei sitä voida mitata eikä sen suuruutta tietää. Olisikohan se syy siihen, ettei sitä käytetä talouselämässä eikä yhteiskuntataloudessa yhtään missään?
Marxin opit tuntuvat olevat kovin filosofisia, joilla ei ole mitään käyttöä oikeassa elämässä.
Sitä paitsi marx taisi kiireiltään ehtiä käsittelemään vain sen harvinaisen erikoistapauksen, jolloin tavara myydään sen arvoa vastaavaan hintaan. valitettavasti todellisessa elämässä ei voi edes tietää, että milloin tälläinen erikoistapaus tapahtuu sillä tavaran arvoon sisältyy juuri tämä yhteiskunnallisesti välttämätön työ, jonka määrää ei voida laskea eikä mitata.
Joten emme edes tiedä, että milloin marxin käsittelemä erikoistapaus tapahtuu oikeassa elämässä - vai tapahtuuko koskaan.
.....................
Marxin opit ja punanuttulan kirjantietäjät
4
<50
Vastaukset 4
- höhöhöhhhhööööö
Voi voi sentään. Jatkuvasti löysät valuu housuihin. Taas haluaa uudeelleen. Itsetuhovietti toimii.
Jaha, sinulla ei siis ole mitään käyttöä käsitteelle "yhteiskunnallisesti välttämätön työ".
Odotellaan, josko jollakin lajitoverillasi olisi sille käsitteelle käyttöää.
Kalle ei usko näin käyvän.
..............- hahahahahhhhhhhhhhhh
Oletko "ruokkinut" koiraasi ? hahahahahhhhhhhhhhhhhh
- Outoja kyselet
antipunikki kirjoitti:
Jaha, sinulla ei siis ole mitään käyttöä käsitteelle "yhteiskunnallisesti välttämätön työ".
Odotellaan, josko jollakin lajitoverillasi olisi sille käsitteelle käyttöää.
Kalle ei usko näin käyvän.
..............kun tossa toisessa aloituksessa myönnät ettet tiedä mitä "yhteiskunnallisesti välttämätön työ" tarkoittaa? Joku sulla aina mättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 71571
- 47568
- 30556
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522