Kysymys kuuluu: Onko K CityMarket palkannut kyseisen henkilön parkkivahdiksi? Kauppojen parkkialueet ovat ko. liikkeen omistuksessa olevia alueita, siis aivan eri asia kuin julkiset katualueet.
K.City-marketin parkkivahti
229
2238
Vastaukset
- invahko
Ihan vapaaehtoistyötä tekee ja aivan ilmaiseksi.Hyvähän se on.
- 4.3.2013
Mistäs tiedät,voi olla pimeää hommaa piilopoliisia leikkiminen, joskin
huvittavaa hänen touhu.
- invaparkkivahti
Hyvin moni on kiittänyt tuon invalidien edestä tekevän asiallista työtä ja siten opastus on ollut monelle hyvä asia ja säästyneet sakolta
Olen invalidiliiton asialla joka on valtakunnallista toimintaa ja en koskaan työskentele salaisesti ja mielestäni en ole rikollinen siinä suhteessa.
Olen muuten asiasta ollut kirjeenvaihdossa poliisipäälliköön näistä asioita ja myöskin keskustellut poliisien känssa ja ei tähän mennessä ole kieltoa tullut minun toimille
Sinänsä nyt saa solvaukset jäädä kohtaani MK- Lieksan Salapoliisil
Olet siis salapoliisi.
Lukeeko käyntikortissasi Salapoliisi Markku Korpinen? Lieksan Salapoliisil kirjoitti:
Olet siis salapoliisi.
Lukeeko käyntikortissasi Salapoliisi Markku Korpinen?Ainakin toimin päiväsaikaan ja julkisesti ja myös mielestäni asiallisesti.kuten olen todennut.
Muuten olen myöskin todennut sen että ASIA KOSKEE INVAPYSÄKÖINTIÄ eikä minun henkilöäni koskevat kirjoitukset ovat hyvinkin solvaavia, ettekö ole sitä seikkaa huomioinut, että muualla on noita rapsuja tullut hyvinkin jopa tuomioita jotta olisi syytä hieman harkita mitä kirjoittaa MK
- parkkipertti
Onko hänellä pysäköintikoneinsinöörin pätevyys?
Ainakin koulutusta on useampaan ammatiin on minulla mk ja siten olen jopa saanut siunauksen ammattiini aikanaan
Tarkoitan tällä sitä, että puollustan heikompien oikeuksia
Olen työskennellyt eri laitoksissa joiden puheiden tulkki olen ollut ja olen vieläkin.Minun on pitänyt tietää silmän tai jalan kopsautuksesta tietää mitä ihminen tarvitsee tai ääntelystä.
On todella loukkaavaa aliarvioida ihmisyyttä ja ihmisarvoa joiden puolesta työskentelen.
HÄVETKÄÄ
- jäitä pipoon joo
10 a §
Pysäköinninvalvonnassa avustaminen
Kunnallinen pysäköinninvalvoja voi hakemuksesta valtuuttaa pysäköinninvalvontaluvasta ja valvonta-avustajista annetussa laissa ( / ) tarkoitetun pysäköinninvalvontaluvan haltijan avustamaan kunnallista pysäköinninvalvojaa pysäköinninvalvonnassa tietyllä yksityisellä alueella ja maastossa.
Poliisi voi hakemuksesta valtuuttaa pysäköinninvalvontaluvan haltijan avustamaan poliisia pysäköinninvalvonnassa tietyllä yksityisellä alueella ja maastossa. Tällainen valtuutus ei kuitenkaan voi koskea avustamista 10 §:n 3 momentissa tarkoitetussa kunnassa.
Harkittaessa valtuutuksen antamista tulee ottaa huomioon valvonnan tarve yksityisellä alueella ja maastossa sekä viranomaisten edellytykset huolehtia valvonnasta näillä alueilla. Valtuutus voi koskea vain sellaista aluetta, jonka omistaja tai haltija on antanut suostumuksensa siihen, että asianomainen pysäköinninvalvontaluvan haltija avustaa kunnallista pysäköinninvalvojaa tai poliisia pysäköinninvalvonnassa alueella.
Kunnallisen pysäköinninvalvojan ja poliisin tulee pysäköinninvalvonnassa avustamista koskevaa valtuutusta antaessaan todeta avustavien henkilöiden kelpoisuus valtuutuksen hakijan esittämän selvityksen perusteella.
Ja tämkin
Yksityisten toimintaa pysäköinninvalvonnassa esitetään viranomaista avustavaksi ja luvanvaraiseksi
Yksityisten yritysten toiminta pysäköinninvalvonnassa esitetään rajattavaksi viranomaisia avustavaksi ja luvanvaraiseksi. Hallitus antoi eduskunnalle esityksen pysäköinninvalvonnassa avustamista koskevaksi lainsäädännöksi.
Kunnan pysäköinninvalvoja tai poliisi voisi käyttää pysäköinninvalvonnassa yksityisellä alueella apunaan sellaista yritystä tai henkilöä, jolla olisi pysäköinninvalvontalupa. Valvonnassa avustamiseen vaadittaisiin myös alueen omistajan tai haltijan suostumus. Aloite avustajan käyttämiseen tulisi käytännössä useimmiten alueen omistajalta tai haltijalta, esimerkiksi kiinteistöyhtiöltä.
Pysäköinninvalvontaluvan haltijan palveluksessa olevien valvonta-avustajien tulisi todentaa epäilemänsä pysäköintivirhe esimerkiksi kuvaamalla. Pysäköinninvalvontaluvan haltija tekisi tämän jälkeen kunnalle tai poliisille esityksen seuraamuksen määräämiseksi. Viranomainen päättäisi pysäköintivirhemaksusta, kirjallisesta huomautuksesta tai toimenpiteistä luopumisesta.
Seuraamuksen määräämisen on katsottu olevan perustuslaissa tarkoitettua merkittävää julkisen vallan käyttöä, jota ei voida antaa yksityisille. Uudistuksella pyritään selkeyttämään pysäköinninvalvontaa koskevaa oikeustilaa.
Pysäköintivirhemaksut saisi valtio tai kunta. Pysäköinninvalvonnassa avustavalle mahdollisesti maksettavasta korvauksesta voitaisiin sopia avustajan ja kunnan tai poliisin kesken. Lisäksi yksityisen alueen omistaja tai haltija voisi maksaa korvausta avustajalle.
Aluehallintovirasto myöntäisi pysäköinninvalvontaluvan sille, joka täyttää laissa säädetyt edellytykset. Valvonta-avustajia koskevien edellytysten täyttymistä valvoisi kunnallinen pysäköinninvalvoja tai poliisi.
Lisäksi esitetään, että hallinto-oikeuden päätökseen pysäköintivirhemaksusta, rengaslukosta tai maksun palauttamisesta ei enää jatkossa saisi hakea muutosta korkeimmalta hallinto-oikeudelta.
Tarkoituksena on, että uudistukset tulisivat voimaan maaliskuussa 2013.- koskisoppi
Pitääkö olla todistukset pätevyydestä? Jos ne on jääneet kotimaahan.
Älä sotke asioita
On aivan päivän selää että on eri asia pysäköinninvalvonta ja nyt sitten pieni kaunis ele vedota ihmisiin huomaavaisuudesta vammaisia kohtaan.
Koska todella vammaiset eivät pysty tälläistä elettä tekemään kuinkahan kauan minäkään niin kuitenkin vetoan kaikkiin tervejärkisiin joilla on tunto tallella ja empaattinen kyky ajatella lähimmäisiä, että huomioitte asian, siksi olen koittanut aikaani käyttää.
Olemme myöskin nyt asiaa selvittäneet viranomaisten ja liikkeen kiinteistön kanssa, että jokainen voisi paremmin huomioida pysäköidessään auton.
Oli tänäänkin selvää, että kiinteistön vartija oli jo asettanut lappuja asiasta kolmelle , eli on vain neljä paikkaa ja kun maanantai ja perjantai näyttää olevan ruuhka-aikoja niin silloin vammaiset unohtuu ja juuri Lieksassa meitä on.MK- kivijalka juttelee
markkukorpinen kirjoitti:
Älä sotke asioita
On aivan päivän selää että on eri asia pysäköinninvalvonta ja nyt sitten pieni kaunis ele vedota ihmisiin huomaavaisuudesta vammaisia kohtaan.
Koska todella vammaiset eivät pysty tälläistä elettä tekemään kuinkahan kauan minäkään niin kuitenkin vetoan kaikkiin tervejärkisiin joilla on tunto tallella ja empaattinen kyky ajatella lähimmäisiä, että huomioitte asian, siksi olen koittanut aikaani käyttää.
Olemme myöskin nyt asiaa selvittäneet viranomaisten ja liikkeen kiinteistön kanssa, että jokainen voisi paremmin huomioida pysäköidessään auton.
Oli tänäänkin selvää, että kiinteistön vartija oli jo asettanut lappuja asiasta kolmelle , eli on vain neljä paikkaa ja kun maanantai ja perjantai näyttää olevan ruuhka-aikoja niin silloin vammaiset unohtuu ja juuri Lieksassa meitä on.MKKuis sie oikke tuon asian liikkeen kiinteistön kanssa selvitit. Oot muuten mestari, jos kivitalon kansa kommunikoit.
- hiki hattuun
-jäitä pipoon,kuulehan ,ei tämä maksullinen pysäköinninvalvonta mitenkään
liity Lieksan City-marketin epäviralliseen pysäköintivalvojaan.
Ihan hyvä kun joku uskaltaa huomauttaa näille autoilijoille,jotka asiattomasti
INVA-paikoille pysäköivät.
Ei siitä ole aihetta kenenkään ottaa hernettä nenään. markkukorpinen kirjoitti:
Älä sotke asioita
Oli tänäänkin selvää, että kiinteistön vartija oli jo asettanut lappuja asiasta kolmelle , eli on vain neljä paikkaa ja kun maanantai ja perjantai näyttää olevan ruuhka-aikoja niin silloin vammaiset unohtuu ja juuri Lieksassa meitä on.MKsinänsä tarvittaessa voinen toimia jopa järjestyksenvalvojana koulutuksen saanut kortillinen henkilö toiminut esim hämärän kaupan illassa ilmaiseksi tehtävässä useasti jopa tarkkailen tilannetta,ettei mm rasistit käy joidenkin tiettyjen henkilöiden kimppuun heidän esiintyessä
kivijalka juttelee kirjoitti:
Kuis sie oikke tuon asian liikkeen kiinteistön kanssa selvitit. Oot muuten mestari, jos kivitalon kansa kommunikoit.
Kun juttelen tuolle kiinteistolle niin kaiku vastaa monasti INVAPAIKAT ON TARKOITETTU INVALIDIEN PYSÄKÖIMISEEN olen kokeillut heh heh
Eli asiaa on toisaalla selvitetty edustajamme poliisin ja kinteistön edustajan kanssa ja ilmeisesti muutoksia tilanteeseen on tulossa keväämmällä MK- otahan olvia
sinänsä tarvittaessa voinen toimia jopa järjestyksenvalvojana koulutuksen saanut kortillinen henkilö toiminut esim hämärän kaupan illassa ilmaiseksi tehtävässä useasti jopa tarkkailen tilannetta,ettei mm rasistit käy joidenkin tiettyjen henkilöiden kimppuun heidän esiintyessä
hämärän kaupan illassa vahtasit kepulien teltalla, etteivät toiset kepulit vie kepulien kassaa malliin taulukaupat.
- Krisse**
Älä sotke asioita
Oli tänäänkin selvää, että kiinteistön vartija oli jo asettanut lappuja asiasta kolmelle , eli on vain neljä paikkaa ja kun maanantai ja perjantai näyttää olevan ruuhka-aikoja niin silloin vammaiset unohtuu ja juuri Lieksassa meitä on.MKOnpas Korpisella korkeat ajatukset vammaisista: koska todella vammaiset eivät pysty tälläistä elette tekemään !!
No huh huh. - hyvinkä upposi viesti
Krisse** kirjoitti:
Onpas Korpisella korkeat ajatukset vammaisista: koska todella vammaiset eivät pysty tälläistä elette tekemään !!
No huh huh.Krisse ootsä syntynyt toinen toista. Ruotsalaisuuden kansallispäivänä.
otahan olvia kirjoitti:
hämärän kaupan illassa vahtasit kepulien teltalla, etteivät toiset kepulit vie kepulien kassaa malliin taulukaupat.
Talkoilin järjestyksenvalvojana ja myös lainasin vahvistinlaitteitani siten että jokaisen puolueen ehdokaat saivat esittäytyä yleisölle ja siitä toiminnasta sain eri puoluelta kiitosta mutta PS ei käyttänyt tilaisuutta hyväkseen vaan toimivat eri paikassa ja omalla tavalla. MK
Krisse** kirjoitti:
Onpas Korpisella korkeat ajatukset vammaisista: koska todella vammaiset eivät pysty tälläistä elette tekemään !!
No huh huh.Krisse pon olemassa erilaisia ihmisiä ja myös vammaisia ja tarvitaan myöskin avustajia jopa kirjoittamaan mutta tuolla invapaikalla tarvitaan jokin tai joitakin henkilöitä jotka pystyvät toimimaan jaloillaan.MK
Krisse** kirjoitti:
No huh huh.Krisse pon olemassa erilaisia ihmisiä ja myös vammaisia ja tarvitaan myöskin avustajia jopa kirjoittamaan mutta tuolla invapaikalla tarvitaan jokin tai joitakin henkilöitä jotka pystyvät toimimaan jaloillaan.MK
- Krisse**
Krisse pon olemassa erilaisia ihmisiä ja myös vammaisia ja tarvitaan myöskin avustajia jopa kirjoittamaan mutta tuolla invapaikalla tarvitaan jokin tai joitakin henkilöitä jotka pystyvät toimimaan jaloillaan.MK
Markku Hyvä.... vammaiset, jotka eivät pysty toimimaan jaloillaan, käyttävät jotain liikkumisen apuvälinettä. Joten et viitsisi ottaa noin alentavaa asennetta vammaisiin.
Krisse** kirjoitti:
Markku Hyvä.... vammaiset, jotka eivät pysty toimimaan jaloillaan, käyttävät jotain liikkumisen apuvälinettä. Joten et viitsisi ottaa noin alentavaa asennetta vammaisiin.
Olet tulkinnut sanomani väärin Krisse
Jos minun asenteeni olisi ollut vammaisiin väärä niin, en koskaan olisi voinut paastä soveltuviskokeista läpi vammaisten parissa työskentelyyn.Eli olen valmistunut aikanaan "vajaamielishoitajaksi" eli nykyinen nimike kehitysvammahoitaja ja sen jälkeen erikoistunut koulutuksessa ohjaajaksi ja silloiseen sosiaalihallituksen päteviä ohjaajia koskevaan luetteloon.
Olen aikanaan myöskin työskennellyt eri mielisairaaloissa lastenkodissa lasten ja nuorten neuropsykiatrisessa hoitolaitoksessa ja pitkään myöskin vaalijalan keskuslaitoksella nimenomaan liikuntavammaisten parissa ja hoito osastoilla jopa suorittaen letkuruokintaa.
Siinä suhteessa sanomasi kohtaani ei ole oikeutettu koska juuri koitan tehdä sitä työtä, minkä katson parhaaksi tuoda esiin, ettei todella kaikilla ole kirjoitustaitoa ja eikä myöskään puhekykyä ja minun on pitänyt jostakin silmän tai jalan liikkeestä huomioida aina ihminen ja hänen tarpeensä.
Olen vielä saanut tehtävään siunauksen valmistuessa vaalijalan kirkossa joka myös velvoittaa olla ihminen ihmiselle ja ajatella siten elämää.
Toivottavasti nyt sanomani ymmärrät. markku korpinen eläkeläinen/ johtava ohjaaja
- vanhat kyylät
Koska piilopoliisi laittaa rengaslukot väärin pysäköityihin autoihin? Joko on kohta sakotus ja puhallutusoikeus? Kyllä minä ymmärtäisin jos vaikka naisia jahtaisi mutta kun väärinpysäköintejä, sitä en oikein ymmärrä! Mutta älä menetä toivorikkauttas piilopoliisi, kyllä parkkivirheitä riittää!
Minua ihan huvitta nämä jänkhääjät kuule minun ei ole koskaan tarvinnut kovin jahdata mitään asia eli edes naistakaan kun syliin on tupsahtanut, joten mulla ei ole tarvinnut olla sellaista autoa joka olisi mulukunjatke.
Olen sen verran elämää kokenut ja nähnyt koska jos yksi kun jattää niin toinen jo ottaa mutta tiedän mitä on viimeinen jättö juuri vein kynttilä äitini muistoksi tänään neljävuotta ja vaimoni samalla. Mutta eihän meitä surulla ruokita olen sanonut elämä on elettävä
Oikein hyvää ja kaunista ajatusta elämääsi Mk
- naapurin kyylä
Asetushan sanoo. Invapaikat tulee selkeästi ja näkyvästi merkata ja liikennemerkeistä vielä. Ne tulee olla selkeästi esillä.
Tuossa sittarin edessä ei näin ole.
Se on tuo perusongelma. Parkkiruutuihin pääse ajamaan ainakin kolmea kautta, ettei noita merkkejä edes huomaa. Ja kun tulet pielisentien puolelta, niin mikäli et tiedä merkkien olemassaaoloa, niin kaikki havannointi menee kyllä noiden sekopäin kulkevien ja ajavien seurantaan.
Eriasia on vielä sitten nämä hörhöijät, jotka pomppii parta huurussa ilman että näkisivät muuta liikennettä.- Laputtaja uusi
Tämäkö on Lieksan ongelma yksi.
Kai niillä kuskeilla on silmät päässä,siitä toisesta...en ole aivan varma.
On tainnut sakkolappu ns
kolahtaa ja suu jäänyt kuivaksi.
Lämpimät onnitteluni. Hyvää se on kalliimpikin. Jos et kauppan mennessäsi sitten huomaa noita merkkejä jotka on jopa puolimetrinen niin todella olen näkövammainen miten voinetkaan ajaa autolla?
- naapurin kyylä
Jos et kauppan mennessäsi sitten huomaa noita merkkejä jotka on jopa puolimetrinen niin todella olen näkövammainen miten voinetkaan ajaa autolla?
Luehan naapurin kyylän teksti ekana. Mikäli edes osaat lukea, vastauksestasi päätellen.
- pöljjää touhua
Laputtaja uusi kirjoitti:
Tämäkö on Lieksan ongelma yksi.
Kai niillä kuskeilla on silmät päässä,siitä toisesta...en ole aivan varma.
On tainnut sakkolappu ns
kolahtaa ja suu jäänyt kuivaksi.
Lämpimät onnitteluni. Hyvää se on kalliimpikin.Niitä inva-paikkoja on liikaa citymarketilla. Mitään Parkki-Pirkkoa sinne ei tarvita sotkemaan!
- kuten totesin
Mitä jos vain on pelkkä parta huurussa mutta kun on pää ja silmälasitkin!
- eläke erkki
Taidan tulla mielin videokameran kanssa.
No sitten sakkottavat,jos eivät merkki.jää rekkarit ylös. - herlokki solmessa
eläke erkki kirjoitti:
No sitten sakkottavat,jos eivät merkki.jää rekkarit ylös.ja eläke erkille luvassa esitelmä kuvaamisesta julkisella paikalla.
- paparatsi korvesta
herlokki solmessa kirjoitti:
ja eläke erkille luvassa esitelmä kuvaamisesta julkisella paikalla.
Ei mulla ole edes kameraa..heh..hee
Pahvi lappu,johon piirretty silmän reijät.
Tietenkin kynä ja paperia.. Hyvin toimiva vatsa sekä postimerkkejä. herlokki solmessa kirjoitti:
ja eläke erkille luvassa esitelmä kuvaamisesta julkisella paikalla.
Ihan laillista ei liity yksityisyyden suojaan julkinen paikka
- ILMAINEN VIDEOKAMERA
eläke erkki kirjoitti:
No sitten sakkottavat,jos eivät merkki.jää rekkarit ylös.Nokiaan on saatavissa videokamera joka nauhoittaa katkeattomasti.
Tässä ohjelma maksaa peräti 2€, mutta se löytyy kyllä ilmaiseksikin Nokian omilta sivuilta kun kehtaa etsiä.
Et siis tarvitse hankkia videokameraa ja hankalahan se on taskussa kuljetella.
Kun lisäksi hankkii sopivan autotelineen, niin voi nauhoittaa liikenteen vaikkapa kolarin tai muun onnettomuuden varalta.
http://store.ovi.com/content/327487 - Tässä:
ILMAINEN VIDEOKAMERA kirjoitti:
Nokiaan on saatavissa videokamera joka nauhoittaa katkeattomasti.
Tässä ohjelma maksaa peräti 2€, mutta se löytyy kyllä ilmaiseksikin Nokian omilta sivuilta kun kehtaa etsiä.
Et siis tarvitse hankkia videokameraa ja hankalahan se on taskussa kuljetella.
Kun lisäksi hankkii sopivan autotelineen, niin voi nauhoittaa liikenteen vaikkapa kolarin tai muun onnettomuuden varalta.
http://store.ovi.com/content/327487http://www.nokiavnn.com/2012/06/symdvr-1-300-s60v3-s60v5-symbian3-nokia-anna-belle-unsigned-free-app-download/
Siitä vaan sitten videoimaan pysäköintialueiden nuijapäitä!
- lyörähänkös vetoa
Kattokas vaines. Tuosta se alkaa poijille lainluku. Siinä kohta saatte lukea lakikirjan kaikkine pykälineen kun lakimies korpinen rupiaa lakipykälien hienouksia tyhmille lieksalaisille lukemaan.
- kimittäjä
Nyt on Lieksassa oma formulavarikko. Kiireesti tankataan,kumi palaa..sakotetaan..
Hyvät sakot jaetaan...jee
Osaattepahan sitten oikeaa pilttuuseen.. - veivari alko
kimittäjä kirjoitti:
Nyt on Lieksassa oma formulavarikko. Kiireesti tankataan,kumi palaa..sakotetaan..
Hyvät sakot jaetaan...jee
Osaattepahan sitten oikeaa pilttuuseen..Voitas laittaa päivystys. Oho sammu valmet 20 puskuriin kiinni ja veivi jäi kotiin.
Kyllä siinä irvailijoiden hymy hyytyy.. En pidä Lieksalaisia tyhminä mutta joitakin puolijauhoosia on joukossa, mutta niin se on ,että ylypiälle orihillekkin saadaan suitset suuhun ja taltuttaja löytyy aikanaan.
En pidä Lieksalaisia tyhminä mutta joitakin puolijauhoosia on joukossa, mutta niin se on ,että ylypiälle orihillekkin saadaan suitset suuhun ja taltuttaja löytyy aikanaan.
Tämä on jo toinen solvausketju kohtaan,i toinen on se valkopartainen jota kohti tehtiin jopa uhkaus turvallisuuteeni liittyen laitopn uhkaus jonka sitemmin ylläpito ja poliisi poisti Mk
- hyvin hiekoitettu paikka
Tämä on jo toinen solvausketju kohtaan,i toinen on se valkopartainen jota kohti tehtiin jopa uhkaus turvallisuuteeni liittyen laitopn uhkaus jonka sitemmin ylläpito ja poliisi poisti Mk
Pysäköinti virhe. Kerran pojat viilsi hiekoitussäkin auki ja käänsivät sitten molemmat säkit takarenkaitten taakse. Toimitusjohtaja tuli ja ryhtyi nostamaan..sepeli levisi kuin pöskakeko. Pikkukengillä potki sitten.
Vaines niin.
Olen saanut jopa siunauksen aikanaan vammaistyöhön ja siksi minun on hieman velvollisuus opastaa.
Eli olen ollut työssä jossa ei ole ollut puhekykyä vaan minun on pitänyt tuntea tarpeet eri tavoin silmistä jalsn kopsauksesta ääntelystä yms.
Mutta nämä henkilöt eivät ole voineet ajaa autoa mutta voivat olla joidenkin kyydissä ja olla osana meidän yhteiskuntaa ja silloin tarvitaan henkilöitä jotka osaavat ja taitavat tulkita noiden henkilöiden tarpeita ja sitä mielestäni osaan pitkän kokemukseni ja tuon siunauksen mukaan tehdä,
Koska tuo siunaus on mielessä ja se kantaa vaikka muuten olen myös vajavainen ihminen niin muistan asian vaika parta poltettaisiin noiden taitamattomien viestin vuoksi olen kuitenkin loppuun asti ihmisyyden puollustaja ja kunnioitan siten ihmisyyttä ja perustuslakiamme ja myöskin sitä mitä lakimme yleensä toteaa suurinta samomaamme unohtamatta
- miten on?
Eikös tässä viisastella jollekkin parkkivahdille? Käsittääkseni ei herra Korpiselle?
- kipukoukkailu
Miten on..kuivaako suuta.
Kohta tiedät.
Peräpukat voi hoitaa kipukoukulla. Osoite on selvä " Nyt rupes Lyyti kirjoittamaan kun löysi oikean osoitteen" mitäs muuta tämä on?
On tässä kyllä todella joskun niin jotta pieru pääsöö kun vaikka kuinka pinnistäisi niin naurattaa ja on olijen kokoinen reikä takapuolessa,on se sentään hyvä että en ole naispuolinen henkilö jolta etupolelta valskaisi vaika takapuolta painaisi penkkin, näin tuumas tyttö rippileirillä papille, saatto laukoa totuuden olikohan pastori käpälööny ? vitsi
- hgfgsdjhthytr
Työnnä vaan se koukku omaan hanuriisi ja sitten vaikka kaivele sillä hampaitasi!
- kannabistako ei apua
Mie ihmettelin, mihin ne hävis....tuo viesti tuli Saharasta.
Hävis..kun hemostu. - v.ittumitäälämölöö
kannabistako ei apua kirjoitti:
Mie ihmettelin, mihin ne hävis....tuo viesti tuli Saharasta.
Hävis..kun hemostu.Saakeli miten ala-arvoista voi olla kirjoittelu täällä.
Päiväkotiin kaikki opiskelemaan perus käytöstapoja!!
joo ja autokouklun tehotunneille kertaamaan asioita
- jopas nyt
Uusi pakolaiskeskus lieksaan??Onko huhuu??
- huhuu ei oo
Joo, on tulossa noin 500 henkilölle!
- luvalla invapaikalle
Ottipa pattiin...kun parkkiasia karkaa toiseen aiheseen.
Heikolle menivät kun alkoivat rääpimään. luvalla invapaikalle kirjoitti:
Ottipa pattiin...kun parkkiasia karkaa toiseen aiheseen.
Heikolle menivät kun alkoivat rääpimään.Niin se taitaa olla kun mennään ns heikoille jäille ja sielläkin pysäköimään pysähtymiskiellon kohdalle.
Mutta ihmiset olivat huomanneet miten paljon vie juuri tuolla suurella pysäköintialuueella väärin pysäköineen autot.
Eli tuolla on selkeät opastaulut miten autot tulisi pysäköidä niin kuitenkin ajetaan siten että käytetään kahden auton paikka jossa pitäisi olla kaksi riviä pysäköitipaikkoja niin siten on vain yksi rivi ja sen vuoksi sitten ajetaan invapaikoille.Todella tuolla aluella tarvitaan liikenteenohjaajia ja opastajia tuonkin asian huomioimiseksi koskahan siitäkin asiasta sakkoja rapsahtaa joten tiedoksenne tämäkin asia. MK- piippari soimaan
Niin se taitaa olla kun mennään ns heikoille jäille ja sielläkin pysäköimään pysähtymiskiellon kohdalle.
Mutta ihmiset olivat huomanneet miten paljon vie juuri tuolla suurella pysäköintialuueella väärin pysäköineen autot.
Eli tuolla on selkeät opastaulut miten autot tulisi pysäköidä niin kuitenkin ajetaan siten että käytetään kahden auton paikka jossa pitäisi olla kaksi riviä pysäköitipaikkoja niin siten on vain yksi rivi ja sen vuoksi sitten ajetaan invapaikoille.Todella tuolla aluella tarvitaan liikenteenohjaajia ja opastajia tuonkin asian huomioimiseksi koskahan siitäkin asiasta sakkoja rapsahtaa joten tiedoksenne tämäkin asia. MKMiksi niillä on ajokortti?Kyllä pitää osata parkeerata.
Jos ne ei osaa persut lukea. - epätietoinen Emosta
Niin se taitaa olla kun mennään ns heikoille jäille ja sielläkin pysäköimään pysähtymiskiellon kohdalle.
Eli tuolla on selkeät opastaulut miten autot tulisi pysäköidä niin kuitenkin ajetaan siten että käytetään kahden auton paikka jossa pitäisi olla kaksi riviä pysäköitipaikkoja niin siten on vain yksi rivi ja sen vuoksi sitten ajetaan invapaikoille.Todella tuolla aluella tarvitaan liikenteenohjaajia ja opastajia tuonkin asian huomioimiseksi koskahan siitäkin asiasta sakkoja rapsahtaa joten tiedoksenne tämäkin asia. MKSaisikohan EU-rahoilla pystyyn pysäköintiasioihin suuntautuvan koneinsinöörin jatkokoulutuksen? Opintoihin kuuluisi tietysti työssäoppimisjaksot ja opiskelijoista saisi ilmaista työvoimaa joksikin aikaa.
- puhalluskoe ei läpi
epätietoinen Emosta kirjoitti:
Saisikohan EU-rahoilla pystyyn pysäköintiasioihin suuntautuvan koneinsinöörin jatkokoulutuksen? Opintoihin kuuluisi tietysti työssäoppimisjaksot ja opiskelijoista saisi ilmaista työvoimaa joksikin aikaa.
Ei ole vaaraa,että joutuisit töihin.
- promille-hille
puhalluskoe ei läpi kirjoitti:
Ei ole vaaraa,että joutuisit töihin.
Mihin parkki-insinöörin hommissa puhallustaitoa tarvitaan?
- kjbnkjbnfhjhfhojhjh
Ei tarvitse insinööritason parkkivahteja kun Lieksan senilit ukot hoitaa parkkiasiat!
Joensuussa on parkkiperhosia kesällä jotka laittaa mittariin kolikon jos aika alkaa umpeutua ja parkkipirkko ei pääse sitten sakottamaan! Lieksassa parkkisenilit toimii päinvastoin että autoilija saisi sakkoja! Jo on perkeles maailma kummas jamas!
Ei vainenkaan, hyvä että autoilijat saa sakkoja ja valtio rahaa!- repullinenrahhoo
Taitaa ne sakkorahat mennä kunnan kassaan, eikä valtiolle?
repullinenrahhoo kirjoitti:
Taitaa ne sakkorahat mennä kunnan kassaan, eikä valtiolle?
Toimintani on valtakunnallista toimintaa ja puollusta siten invalidien oikeutta ja ilmaiseksi, yhden tunnin aikana 10 autoilijaa säästyi siten kenties sakolta.
On väärin väittää, että toimisin siten, että autoilija saisi sakon joskin se olisi todella silloin tarpeen kun opastetaan ja ei uskota asiaa.
Lieksassa ei ole kunnallista pysäköinninvalvontaa mutta näin ollen tuolla seikalla kyllä rahaa tulisi kirstuun, tänään käydessäni kaupassa jälleen vaan invapaikalle oli työntäytynyt kolme autoa yhdellä oikeuttava merkki invapysäköintiin. MKmarkkukorpinen kirjoitti:
Toimintani on valtakunnallista toimintaa ja puollusta siten invalidien oikeutta ja ilmaiseksi, yhden tunnin aikana 10 autoilijaa säästyi siten kenties sakolta.
On väärin väittää, että toimisin siten, että autoilija saisi sakon joskin se olisi todella silloin tarpeen kun opastetaan ja ei uskota asiaa.
Lieksassa ei ole kunnallista pysäköinninvalvontaa mutta näin ollen tuolla seikalla kyllä rahaa tulisi kirstuun, tänään käydessäni kaupassa jälleen vaan invapaikalle oli työntäytynyt kolme autoa yhdellä oikeuttava merkki invapysäköintiin. MKTässä yhteydessä voinen kiittää K-citymarketin kauppiasta yhteistyöstä mitä olen havainnut eri vamaisjärjestöjä kohtaan ja nyt siitä ,että kuten olen todennut, että olemme yhteistössä heidän kanssa ja keväällä on paremmat edellytykset myös havaita koska merkintöjä tehdään lisää havaittaviksi myös talven ajaksi.
Tässä vaiheessa toiminta on siten, että jos kaunis huomautus ei riitä niin yhteistyössä vartioiden kanssa toimimme asiassa eteenpäin..sikäli valtuudet on olemassa.
Joten eiköhän nyt ole pontta asialle riittävästi MK- meirän martalla on .
Tässä yhteydessä voinen kiittää K-citymarketin kauppiasta yhteistyöstä mitä olen havainnut eri vamaisjärjestöjä kohtaan ja nyt siitä ,että kuten olen todennut, että olemme yhteistössä heidän kanssa ja keväällä on paremmat edellytykset myös havaita koska merkintöjä tehdään lisää havaittaviksi myös talven ajaksi.
Tässä vaiheessa toiminta on siten, että jos kaunis huomautus ei riitä niin yhteistyössä vartioiden kanssa toimimme asiassa eteenpäin..sikäli valtuudet on olemassa.
Joten eiköhän nyt ole pontta asialle riittävästi MKMikäs syyttely se tuolla ylempänä oli, että merkit oliskin hyvin näkyviä. Ja nyt niitä sitten merkintöjä lisäillään. Häh ei mee oikein perille ei mene.
Ja yks juttu on varma. Sulla ei ole, eikä tule koskaan olemaan mitään valtuuksia valvoa sittarin pysäköintiä.
Ja sama koskee myös vartijaa.
Joten oikohan aika lopettaa tuo voheltaminen ja pullistelu.
Ainoa taho joka ja jolla on oikeus valvoa pysäköintiä Lieksassa on poliisi. Samoin sama taho voi valtuuttaa jonkun luotettavan henkiön viranomaistehtävään ja nimenomaan koskee luotettavaa.
Vaan onhan tuo nähty aiemminkin että korpinen saa aiheen pullisteluun ja uhoiluun melkein aiheesta kuin aiheesta. meirän martalla on . kirjoitti:
Mikäs syyttely se tuolla ylempänä oli, että merkit oliskin hyvin näkyviä. Ja nyt niitä sitten merkintöjä lisäillään. Häh ei mee oikein perille ei mene.
Ja yks juttu on varma. Sulla ei ole, eikä tule koskaan olemaan mitään valtuuksia valvoa sittarin pysäköintiä.
Ja sama koskee myös vartijaa.
Joten oikohan aika lopettaa tuo voheltaminen ja pullistelu.
Ainoa taho joka ja jolla on oikeus valvoa pysäköintiä Lieksassa on poliisi. Samoin sama taho voi valtuuttaa jonkun luotettavan henkiön viranomaistehtävään ja nimenomaan koskee luotettavaa.
Vaan onhan tuo nähty aiemminkin että korpinen saa aiheen pullisteluun ja uhoiluun melkein aiheesta kuin aiheesta.Kysymys ei ole kohdallani mistaan pullistelusta vaan asiallisesta toiminnasta niitä henkilöitä kohtaan joille tuo invapysäköinti on oiekutettu.
Lisäksi kysymys on kaikkien kannalta yhteistyöstä ja sitä yhteistyötä olemme tekemässä ja saamani sähköpostin kautta näin toimintamme on tarkoituksenmukaista kuten olen todennut..
Mitä tulee luotettavuuteeni esim järjestyksenvalvonnassa niin siihen olen ainakin koulutuksen saanut ja siten tarvittaessa voinen toimia tehtävässä jos siihen on tarvetta. ja vielä siten tuota luotettavuutta on olemassa
Joten ei pidä lähteä solvauksen tielle kohtaaniMK
- Tassunsa satuttanut
Kirjoituksenne osui sattumalta silmiini ja voi hyvänen aika, jos Lieksassa todella on ihmiset tuollaisia pahvipäitä *nauraa*
Tervetuloa etelään täällä riittää paljon Invapaikkoja joka puolella ja aina yleensä jos joku sellainen kyseisiin ruutuihin pysäköi ilman pysäköintilupaa, niin se sattuu olemaan romani... vaikka kyllä ne muutkin täällä niihn autonsa tuppaa. Täällä näitä systeemeitä sentään vahtii lappuliisat... kun ja jos vahtii! Yksityishenkilön huuteluista tai huomautuksista tulee vain riitaa, joten parempi on, että ihan viralliset tekijät hoitavat nämä pysäköintiasiat ...ainakin täällä päin :)Uskon että meillä on hyvin ymmärtävisiä ja kuuliaisia ihmisiä mutta joskus ei näillä kulmilla ole kaikkea asioita huomioitu kun tilaa on olut kyläkaupoissa mutta kun palvelut on menneet kylistä niin nyt sitten on sopeutumisen aika uusiin kuvioihin joskustuo sopeutuminen tai ymärtämätömyys myöskin maksaa ja sen voinen henkilökohtaisesti tunnustaa ja sanoa muualta maalaispoikana ja sikis koitan myöskin nyt toisia maalaisia opastaa etei käy jotta maksumiehenä olisitte..
Sanoitte, että jos tulee huutelua huomautuksista niin kuviot on meillä selvillä muöskin täälläpäin. joten emme ole siinä suhteessa umpeloisia ja uusavuttomia vaan ainakin tiedän nyt sovitut pelisäännöt ja koskaan en ole tahtonut jäädä asioista tietävänä toiseksi, eli äänestähän minut tunnetaan MK- 2 kyttyräisille
Saharan autiomaassa varmaan parkkipaikkoja.
- ent kepuli
Uskon että meillä on hyvin ymmärtävisiä ja kuuliaisia ihmisiä mutta joskus ei näillä kulmilla ole kaikkea asioita huomioitu kun tilaa on olut kyläkaupoissa mutta kun palvelut on menneet kylistä niin nyt sitten on sopeutumisen aika uusiin kuvioihin joskustuo sopeutuminen tai ymärtämätömyys myöskin maksaa ja sen voinen henkilökohtaisesti tunnustaa ja sanoa muualta maalaispoikana ja sikis koitan myöskin nyt toisia maalaisia opastaa etei käy jotta maksumiehenä olisitte..
Sanoitte, että jos tulee huutelua huomautuksista niin kuviot on meillä selvillä muöskin täälläpäin. joten emme ole siinä suhteessa umpeloisia ja uusavuttomia vaan ainakin tiedän nyt sovitut pelisäännöt ja koskaan en ole tahtonut jäädä asioista tietävänä toiseksi, eli äänestähän minut tunnetaan MKPelinsäännöt invapaikalle väärin pysäköinneelle. Poliisi valvoo ja vain poliisilla on valtuutus puuttua rikkeeseen.
Ja tuossahan tuo on taasen mainittuna tuo asian tarkoitusperä. Tuo viimeinen lausehan kuvaa ko. henkilön tarkoituksia mainitussa asiassa.
Kuka osaa lukea niin tajuaa. Ja kuka tyypin tuntee, niin tietääkin jo . ent kepuli kirjoitti:
Pelinsäännöt invapaikalle väärin pysäköinneelle. Poliisi valvoo ja vain poliisilla on valtuutus puuttua rikkeeseen.
Ja tuossahan tuo on taasen mainittuna tuo asian tarkoitusperä. Tuo viimeinen lausehan kuvaa ko. henkilön tarkoituksia mainitussa asiassa.
Kuka osaa lukea niin tajuaa. Ja kuka tyypin tuntee, niin tietääkin jo .Pelisäännöt pitäisi olla selkeät mutta valitettavasti ne joiltakin unohtuu joillakin tarkoituksellisesti ja toisilla sitten huomaamattomasti ja nämä henkilöt ovat kyllä kiittäneet asiallisesta toiminnasta.
Olen kuitenkin"tyyppi" joka toimii ja jonka ääni on varmaan hyvin monelle jopa radiosta tuttu eli ääneni.
Myöskin uskallan toimia omalla nimelläni ja en myöskään tietoisesti lähde jotakin henkilöä parjaamaan toivottavasti tämä asia riittänee. MK
- rakennelautakunnan j
Citymarket tehnyt sopimuksen parkkialueen valvonnasta kaupungin kanssa.Kaupungin valvojat tarkastaa ja tarvuittaessa kirjoittaa maksumääräyksen ja samalla hoitaa perinnän.Tällainen on yleistä kun kaupan johdossa on nainen,mm Citymarket ja Carlsson.Molemmissa on sama käytäntö.Asiakkaalla on mahdollisuus äänestää jaloillaan jos ei ole lypsämiseen tyytyväinen.
Kysymys on Lieksan K-Citymarketista ja siten asia on erilainen kuin Joensuussa ja meillä ei siten ole asiat noin. MK
- pois murheet maassa
Kysymys on Lieksan K-Citymarketista ja siten asia on erilainen kuin Joensuussa ja meillä ei siten ole asiat noin. MK
Lopeta Korpinen tuo joutava höyryäminen,poliisit hoitaa tuon valvonta tehtävän,laula sinä,siihen sinullakin on oikeus,ainakin
Karpalossa. - retsnom
pois murheet maassa kirjoitti:
Lopeta Korpinen tuo joutava höyryäminen,poliisit hoitaa tuon valvonta tehtävän,laula sinä,siihen sinullakin on oikeus,ainakin
Karpalossa.Antaa Markun järjestellä invapaikkoja.On niin paljon muuta turhaa tässä maailmassa,Markun asiahan on ihan hyvä homma.
Ei luulisi,että moisesta tulee tämmöinen haloo.Mitä se vaikuttaa muihin parkkeeraajiin,jos hän huomauttaa inva-paikoilla väärin pysäköijille........
Nyt jäitä hattuun ja järjestys inva-paikoille.
Hyvää kevättä kaikille.
Ja Markku jatka sinä entiseen malliin. pois murheet maassa kirjoitti:
Karpalossa.Minulla ei ole tuon asian vuoksi murheita koska tiedän asian ja tarpeen olla tuossakin asiassa toimiva.
Juuri muuten käytin aikaani tilin ja toiminnatarkastukseen jälleen yhden järjestön osalta joten kyllä minulla on muutakin tehtävää.
Laulamaan lähden illalla kuoroon ja huomenna suuntana Kuopio kisailemaan.
Mutta pyhänä sitten kaikki ulkoilemaan pärnälle jossa on järjestetty toimintaa ja tavataan siellä.
Ensiviikolla siten on sotainvalidien juhlava tilaisuus kirkossa jossa olen solistina kuorolle ja orkesterille joten näin ääneni käytän sitä lahjaa jonka olen luojalta saanut ja sitä kehittänyt MK- jenkkiproject
Minulla ei ole tuon asian vuoksi murheita koska tiedän asian ja tarpeen olla tuossakin asiassa toimiva.
Juuri muuten käytin aikaani tilin ja toiminnatarkastukseen jälleen yhden järjestön osalta joten kyllä minulla on muutakin tehtävää.
Laulamaan lähden illalla kuoroon ja huomenna suuntana Kuopio kisailemaan.
Mutta pyhänä sitten kaikki ulkoilemaan pärnälle jossa on järjestetty toimintaa ja tavataan siellä.
Ensiviikolla siten on sotainvalidien juhlava tilaisuus kirkossa jossa olen solistina kuorolle ja orkesterille joten näin ääneni käytän sitä lahjaa jonka olen luojalta saanut ja sitä kehittänyt MKHyvä Markku,niin pitää elääkin,täysillä ja lahjojaan käyttäen.Ja kun Sinulle on vielä
annettu laaja ja kultainen sydän,niin ole onnellinen ja jatka entiseen tapaan.
Ihailen Sinua. - ent persu
jenkkiproject kirjoitti:
Hyvä Markku,niin pitää elääkin,täysillä ja lahjojaan käyttäen.Ja kun Sinulle on vielä
annettu laaja ja kultainen sydän,niin ole onnellinen ja jatka entiseen tapaan.
Ihailen Sinua.Tyhmää selvästä asiasta kiistellä. Valvotaan porukalla,ettei invapaikalle luvattomat pysäköi.
- nyk.super
ent persu kirjoitti:
Tyhmää selvästä asiasta kiistellä. Valvotaan porukalla,ettei invapaikalle luvattomat pysäköi.
Olet ihan oikeassa.Niin tehdään.
Hyvää kevättä.
Minähän se olen kuitenkin se sylkykuppi näiden keskustelujen pohjalta jotka tulee ilmeisesti taitamattomilta jopa ulkopuolisilta tarkkailijoilta , vaikka nytkin on ollut toisiakin henkilöitä asialla yhdistyksestämme ja kuten totesin noita huomautuslappuja jaetaan myöskin invalidiliiton jäsenten toimesta muuallakin Suomessa.
Selvää on kuitenkin ,että sakon määrää poliisi. Lieksan osalta- lknlkbnx nzmn cx
Hanko Markku elämä itsellesi äläkä kyttää muita! Sairasta touhua!
Kuten olette huomanneet minulla on varsin elämä tolallaan nyt.
Mutta eiköhän noilla joillakin ole elämä sitten melkoista elämää joihin todella poliisin resussit tuleekin käyttää eli nuo huumeviljelmät.
Mielestäni jos vain huomauttaa noilla lapuilla siitä että jokin autoilija ei ole katsoa että on asiattomasti pysäköinyt autonsa invapaikalle ei ole mitään kyttäämistä.Juuri tänään olen ollut apulaispoliisipäällikön kanssa kirjenvaihdossa ja ovat tutustuneet näihin viesteihin ja ainakaan toimintaani ei kieltoa tullut siltä taholta ja tasolta.MK
- Ängry cat.
Huomatkaa myös valoisat puolet korpisessa!
Ainakin tuossa invaparkkiasiassa hän pyrkii tekemään hyvää!
Tuo Herra Korpinen tulisi ohjata myös muiden akuuttien puutteiden korjausmieheksi, Lieksan kaupungissa!!
Parkkikyyläys on jo pohjanoteeraus, kun tarjolla olisi mehukkaamia tehtäviä! Paneutua esimerkiksi Lieksan vähäosaisten asioihin !- korvenukko
Eikö Lieksankaupunki voisi palkata kaksi virallista pysäköinninvalvojaa loppus tuo räksyttäminen ja joutavan kirjottaminen näillä foorumeilla nauravat jo kylän koeratkin
- ääni ei ps
Täysin eri mieltä. Heikompia pitää puolustaa.
Invapaikka kuluu,jolla on lupa. Poliiseilla on muutakin tehtävää,joten jalostamista tarvitaan. Laput hyvä homma.
Lapun toisella puolella vois olla peruspysäköinti Alkon asiakaille. Kappalemääräkin sitten prommillemäärän mukaan paikat sivumalle. - terkut vantaalta
korvenukko kirjoitti:
Eikö Lieksankaupunki voisi palkata kaksi virallista pysäköinninvalvojaa loppus tuo räksyttäminen ja joutavan kirjottaminen näillä foorumeilla nauravat jo kylän koeratkin
oikein korvenukko.
maksulliset parkkipaikat ja parkkipirkkot kirjottelemaan
sakkolappuja,tulisivat näkemään tamän etelä-suomen kaupunkien
ihanuuden kun rapsahtelisi pysäköinti sakkoja niinkuin täällä.
nariskaa nyt kun teillä ei ole muutakaan tekemistä ja kyllä
näyttää tosiaan siltä että inva paikkoja täytyy lieksassa ollakin
muuhun suomeen verraten moninkertainen määrä vaikka asukkaita
teillä on verrattain vähän.
kukas tämä konstaapeli on,joka laittaa järjestyksen korpikylään ? - terkut vanteelta
terkut vantaalta kirjoitti:
oikein korvenukko.
maksulliset parkkipaikat ja parkkipirkkot kirjottelemaan
sakkolappuja,tulisivat näkemään tamän etelä-suomen kaupunkien
ihanuuden kun rapsahtelisi pysäköinti sakkoja niinkuin täällä.
nariskaa nyt kun teillä ei ole muutakaan tekemistä ja kyllä
näyttää tosiaan siltä että inva paikkoja täytyy lieksassa ollakin
muuhun suomeen verraten moninkertainen määrä vaikka asukkaita
teillä on verrattain vähän.
kukas tämä konstaapeli on,joka laittaa järjestyksen korpikylään ?Hei sinä Lieksan valittaja perussuomalainen. Kirjoitusvirheesi.. Vanteelta eikä vantaalta.
korvenukko kirjoitti:
On kuitenkin niin,että Lieksan kaupungilla on hyvin moninaisia tarpeita ja juuri näitä alipalkattuja tehtäviä ollaan jopa vähentämässä ja kovasti viisaat olvat tietävinään miten asiat hoituu.
Kyllä tehtäviä olisi varmaan nytkin monella suunnalla mutta missä on sitten palkanmaksaja.ääni ei ps kirjoitti:
Täysin eri mieltä. Heikompia pitää puolustaa.
Invapaikka kuluu,jolla on lupa. Poliiseilla on muutakin tehtävää,joten jalostamista tarvitaan. Laput hyvä homma.
Lapun toisella puolella vois olla peruspysäköinti Alkon asiakaille. Kappalemääräkin sitten prommillemäärän mukaan paikat sivumalle.Oikein hyvää huomenta ja kaupungilla käydessäni näin,että todella sanoma on mennyt perille tavan kansalaisille Kiitos terveisin Markku
- terkut vantaalta
terkut vanteelta kirjoitti:
Hei sinä Lieksan valittaja perussuomalainen. Kirjoitusvirheesi.. Vanteelta eikä vantaalta.
Edelleen VANTAALTA,usko jo.
Ei persukaan. - de me dialetilkka
terkut vantaalta kirjoitti:
Edelleen VANTAALTA,usko jo.
Ei persukaan.Esiintyvä vanne. Tule jo pois kaapista.
Käyppäs ulkona ja katso kadun nimi.
- Lieksan kovin kyttä
Ja voishan parkkikyttääjä liittyä kerrostalokyttääjiin ja kytätä sitten kerrostalojen elämää kun parkkipaikat tyhjenee autoista kun kaupat sulkee ovensa! Pääasia ettei tarvitse olla kyttäämättä!
- möljäys
Voisko kaupunki järjestää vesitorniin kaukoputken josta vois tähystellä
laajemmallekin aluveelle pysäköityjä autoja.
muutahii kyttäystä vois väliaikona tehä. - WC vettä
möljäys kirjoitti:
Voisko kaupunki järjestää vesitorniin kaukoputken josta vois tähystellä
laajemmallekin aluveelle pysäköityjä autoja.
muutahii kyttäystä vois väliaikona tehä.Älkää perusuomalaiset enää kaljapäissään tehkö enää uusia avauksia.
Laittakaa vetoketju kiinni. Kyllä tuo kyylä on sitten useasti kirjoittamassa Lieksan lehteen mitä on verhonraosta nähnyt.
Mutta todella taritaan kuitenkin tuota yhteisvastuuta ja myöskin toimia, ettei käy kuin tuolle pienelle tytölle josta nyt on ollut puhetta.
Mutta kuitenkin toimin eri tahoilla ja omalla laillisella taholla joka varmaan hyvin moni Lieksalainen ymmärtää ja eivät siten ole täällä rakuttamassa vastaan hyvälle tarkoitukselle.MK
- tonni kuussa
Pitäsköhän ehottaa apurahoja tuohon toimintaan, kunnan piikkiin kunnan piikkiin tai ainakin kulttuuriapuraha tänne paasailusta
Olimpa omin kustannuksin jälleen kisailemassa valtakunnallisessa karsinnassa jossa oli osanottajia Kuopiossa 44 henkilöä ja pääsin jälleen jatkoon Kultakurkkukisaan
Muuten Juuri Vapaa-ajan lautakunta palkitsi urheilijoita mutta poistivat tuon kulttuuripuolen apurahan jotta älä siitä urputa sitä ei saa kuin ketä laäänintaidetoimikunta palkitsee ja sen kyllä tiedän ketä ja mitä Lieksan edustaja siellä näkee tärkeäksi ja kuka niitä anomuksia tehtailee.
Mutta nyt en ole ollut sitten näillä mailla ja halmeilla joten olette nyt sitten saaneet toteuttaa niitä unelmia leikkiä vammaista ja pysäköidä sitten autonne invapaikalle.MK
- Voi tätä elämää..!
Hauskoja ootte:)
Hienoa, kuinka kokee elävänsä luksuselämää, kun lukee tätä ketjua:) - Kerronpa ....
.... tuossa takavuosilta, silloin kun itse en tarvinnut etsiä invaparkkia, mihin tarkoitukseen Lieksassa käytettiin invalideille osoitettuja parkkiruutuja.
Esim. entisen Esa-Takomo kiinteistön läheisyydessä, mutta kaukana kuitenkin kiinteistöjen ovilta, Asemakadun ja Mönninkadun kulmassa.
LIEKKSAN INVAPAIKAT OLIVAT SILLOIN TALVEN LUMIEN PARKKIPAIKKANA!
KOKO TALVEN!
Kehitystä noilta ajoilta on Lieksassakin paljon tapahtunut!
Hyvää päivänjatkoa!
. - inssi!
Tosiaan kyllä invaparkkipaikkoja tarvitaan, kun lukee näitä palstoja.
- Markka Korpeen 2taka
Onko Korpinen se parkkivahti?
KYLLÄ ja EI Olen toiminnan mies ja jo huomasin ,että vaikka jo kesäsllä on asiaa vatvottu niin kaikille ei opastus ja opetus mene perille.
Toimimme valtakunnallisesti invalidiliiton ja poliisin kanssa yhteistyössä ja pyrimme asiasta huomauttamaan esim jakamalla huomautuslappuja ja muuten.
Ilmeisesti pitäisi toimia kuin työelämässä opastetaan koneiden kanssa toimimista, näytä ,opasta, seuraa, tee vaihe kerralla jaa opastus paloihin ei kerralla
Kovin paljon.
Joillekkin tuo viiden askeleen menetelmä pitää laitta vielä pienenmiksi opastuksiksi kun ei vuodessa asiaa vatvoessa asia mene perille mutta kummasti tuo sakkolappu virkistää tuota muistia.
- kukas se sakottaa
piipaa puupäät
17.7.2012 11:48
Olihan tuo tänään 17. 7 klo 11.30 poliisin pk 507 pysäköitynnä invapaikalle. Esimerkin näytöllähän poliisikin kansalaisia kasvattaa ja aiheuttihan tuo paikallisessa marttakerhossa todellista paheksuntaa. Varsinkin kun oli porukassa ollut henkilö, jolle samasta paikkaa oli kirjattu rikesakko.
Entäs tuo sitten- kirj hanurista
Vaihtakaa kättä välillä,voi tulla inva käsi,eikä paikkoja riitä kaikille.
- maalityttö
Onko se tuo k kaupan Jooseppi,jolla ei ole muuta kovaa kuin polvilumpiot.
- tyttömaali
Ja sula pää!
- kuutar9
Voisihan hyväkuntoiset,nuoret ja varakkaat pysäköidä ne menopelinsä vaikka matkahuollon parkkiin tai talvitorille ym. Ne muutamat ostoskassit he varmaan jaksaa kantaa sinne kyyteihinsä muutaman sadan metrin päähän..Invapaikat kuuluu ehdottamasti liikunta ym,rajoitteisille (heillä pitänee olla ao. invamerkki näkyvillä auton ikunassa.) Ja kauppaa aivan lähinnä olevat muut parkit voisi jättää käyttöön vanhemmalle asiakaskunnalle::Alle viisikympisilä on vieä terveet jalat ja kädet,joten niitä ostoksia voipi kantaa kauemmaksikin..Vai tapaako tässäkin asiassa mukana se kuuluisa UUSAVUTTOMUUS??
- joosepeollelin kin
Nuin aikaisin on tyhjiä paikkoja.
- Pysäköinninvalvoja
Tänään oli LL kirjoitus aiheesta
- copy-paste
Kyllä tuossa voisi korpisella mennä sanat sekasin.
http://www.youtube.com/watch?v=v0KCsvUpg-w copy-paste kirjoitti:
Kyllä tuossa voisi korpisella mennä sanat sekasin.
http://www.youtube.com/watch?v=v0KCsvUpg-wKyllä myös meillä tuo pitkäkilpinen hyvin kohteliaasti siirty syrjään pois invapaikalta ja nosti vielä peikun ja veti suun hymyyn ja käden lippaan, vastaavasti nämä Lieksalaiset ovat jopa sanallisesti nostaneet keskisormen jotkin taitamattomat kuten LL tänään sai lukea. Markku
- Pöllökylän väkeä
On kyllä noloa taas tämä.. voisitteko oikeasti vaan pysäköidä sääntöjen mukaan. Lieksalaistenkin, teidänkin, tulisi ymmärtää että säännöt koskevat kaikkia!
Tämähän vaikuttaa oikeasti olevan jo "kummelilämää villissä idässä".
Johtuukohan tuo lieksalainen rasismi siitä, että pelkäävät ulkomaalaisten tuovan sivistystä mukanaan?!:) - naapurin kyylä
onkos pohojanmaalaiset ulkomaalaisia. Ja toisaalta opettelehan jo tuo lieksalainen kirjoittamaan pienellä. Ja muutenkin hanki elämä.
- ei liikoooo
Tuo liikasivisstyksen pelko voi olla ihan totta.
- Usko JooseppiKieltotaulu
ei liikoooo kirjoitti:
Tuo liikasivisstyksen pelko voi olla ihan totta.
Näin on,jos parkkiasia on LIEKSASSA tärkein,vaikkei ole autoa.
Joskus kyllä kun katsoo noita kirjoituksia jotka ovat ns peruslieksalaisten kirjoituksia, jotka ei ole ulkomaita pitemmällä käyneet kuin Jamalissa
Kuitenkin ne henkilöt on mielestäni vähenmistö ja todella täällä on muitakin muualta tulleita henkilöitä pohjamnaalta lähtöisin kuin minä joka sain aikanaan ihan herran viran huonolla kansakoulutoristuksella heh heh
Mutta kyllä täällä todella on työskennellyt monia eri tehtävissä ja elävät täällä ja ovat hyviä veronmaksajia Lieksaan.MK
Selvää on että nyt taitaa jo opastus mennä perille tavan kansalaisille jotkut kyllä ovat josksu kyllä kokeilleet liikenneympyrän kivipaaluja kaataa autolla mutta aika vahvoja on kivet ja aika vahva oli myös tuo tänään lehdessä kuvassa oleva teline opastaulu jota yksi autoilija yritti laittaa viikko siten nurin.
Mutta vielä yksi huomio.Miksi käytätte yksin kahdelle autorivistölle tarkoitetun pysäköintialueen ja siten kaikki ajavat yhteen riviin ja siten pysäköidään sielläkin väärin katsokaa hyvät ihmiset opastaulujen ohjeita K citymarketin luona Lieksassa- Veivi Lada
Joskus kyllä kun katsoo noita kirjoituksia jotka ovat ns peruslieksalaisten kirjoituksia, jotka ei ole ulkomaita pitemmällä käyneet kuin Jamalissa
Kuitenkin ne henkilöt on mielestäni vähenmistö ja todella täällä on muitakin muualta tulleita henkilöitä pohjamnaalta lähtöisin kuin minä joka sain aikanaan ihan herran viran huonolla kansakoulutoristuksella heh heh
Mutta kyllä täällä todella on työskennellyt monia eri tehtävissä ja elävät täällä ja ovat hyviä veronmaksajia Lieksaan.MK
Selvää on että nyt taitaa jo opastus mennä perille tavan kansalaisille jotkut kyllä ovat josksu kyllä kokeilleet liikenneympyrän kivipaaluja kaataa autolla mutta aika vahvoja on kivet ja aika vahva oli myös tuo tänään lehdessä kuvassa oleva teline opastaulu jota yksi autoilija yritti laittaa viikko siten nurin.
Mutta vielä yksi huomio.Miksi käytätte yksin kahdelle autorivistölle tarkoitetun pysäköintialueen ja siten kaikki ajavat yhteen riviin ja siten pysäköidään sielläkin väärin katsokaa hyvät ihmiset opastaulujen ohjeita K citymarketin luona LieksassaVoisko laittaa narunpätkät,niin voisi nää läsiautot sitoa kiinni. Ei karkaa kesken kauppareissun.
Moni on kotipihallaan sitonut kiinni.
en tiedä miksi Veivi Lada kirjoitti:
Voisko laittaa narunpätkät,niin voisi nää läsiautot sitoa kiinni. Ei karkaa kesken kauppareissun.
Moni on kotipihallaan sitonut kiinni.
en tiedä miksiVastaan tuohon,että länsiautot tarvitsevat tuota sähköä jopa tolpasta
Mutta lada on varma käynnistyja. sille ei tarvitse kuin sanoa karjala takaisin kun jo hörähtää käyntiin.MK- 11. kyttä
Tarkistappas (naapurin kyylä), oliko huomio oikeinkirjoituksesta oikea?:)
- pölökkykä
Sairasta kytätä kuka mihinkin parkkeeraa ja miten voi voi ku naurattaa
Vielä sairaanpaa on mielestäni se omahyväisyys ja ajattelemattomuus muita ihmisiä kohtaan jopa eri muissa elämän toimissa, jopa omankäden oikeus ja olkapäätaktiikka jota myös voinee kutsua hevosteluksi, mutta aina sillekkin löyttyy viimeinen varoitus kuin yksi uko oli hevoselleen antanut kun oli jukuri siihen loppu se taistelu hevosen kanssa kun hevonen sai lekaa ottaan, eli aina jokin taltutus voinee tulla eri tavoin.
Muistan kyllä kun yksi ukko oli tekemässä uutta aitaa lehmille kun siihen osoi elukanostaja paikalle kun juuri lehmät oli käyneet viljavainiolla ja ukko oli siitä kuohuksissa.Kysy elukanostajalta paljonko maksat tuosta kantturasta siihen tuli tietysti alhainen hinta niin ukko paukautti lehmää moukarilla ottaan ja tuumas"en oo niin halpaa lihaa syönyt nyt syön itte tuon kantturan lihat."- Liian hapokasta
Jo on teillä ongelmat.
City-market voi halutessaan ottaa yhteyttä kaupungin viranomaisiin joka on vastuussa parkkipaikkojen käyttäytymisvalvonnasta. Invapaikkojen ollessa täynnä sinne kuulumattomin autoin voi invalidi itse tehdä aloitteen city-marketin henkilökunnalle parkkipaikkojen valvonnan tehostamisesta.
Henkilökohtainen mielipiteeni on se että yhteiskunnan tulee toimia sen järjestyksen mukaan mikä on laissa määritelty, noin on myös ongelmien ratkaisemisen suhteen. Valitustien tulee olla selvä kaikille, ei Suomessa kannata leikkiä Batmaniä tai edes Robinia.Me elämme täällä Lieksassa ja meillä on myös hyvä yhteistyö eri tahoille.tässä ei tarvita ketään kaupungin viranomaista työllistää nyt
Kuitenkin on joitakin henkilöitä joukossa jotka tahallaan jopa täten haluavat häiriköidä netin kautta kohtaamme, kun ei voida muuten asiallisesti kohdata.
Kuten olen todennut niin asia on jopa valtakunnallisesti merkittävä asia.
- Liian hapokasta
"Me elämme täällä Lieksassa ja meillä on myös hyvä yhteistyö eri tahoille.tässä ei tarvita ketään kaupungin viranomaista työllistää nyt"
Hmm...mitä seuraavaksi?
Kodinturvajoukot ettei poliisia tarvitse työllistää vai onko muita viranomaistyötä helpottavia toimenpiteitä jo käynnissä?
Kaupungin viranomaistaho lienee vastuussa lain mukaan ko. asiasta. Aktiiviset kansalaiset helpottavat mutta tuottavat usein pahaa verta koska monet ihmiset luottavat viranomaistoiminnan tehokkuuteen ja harkintakykyyn. Aktiivisten henkilöiden tulee siis varautua sylkykuppina olemiseen jos he sotkeutuvat asiaan joka lain mukaan heille ei kuulu. Moraalisesti oikein mutta ilman määräysvaltaa oleva taho voi olla ohjaava mutta ei laillisesti määräävä.
Markku, vaikka olet varmasti oikeassa itse asiassa se voidaan hoitaa myös siten ettet ota lokaa niskaasi miltään taholta. Tuosta syystä ne ihmiset jotka on palkattu kyseisen ongelman ratkaisemiseksi ovat se oikea taho joka ongelman voi poistaa.
Paikallinen pysäköinnin valvonta voi nostaa rikemaksua 40 eurosta vaikka 100 euroon jos se 40 euroa ei ole tehokas muistutus. Kyllä ihmiset oppivat kun se tuntuu lompakossa.Olen tottunut melkoiseen ryöpytykseen elämässäni joten minua ei haittaa yksi hiiren pissi piha-alueella.
Kuten varmaan tiedät jopa miten viranomaisset toimivat noissa susiasioissa niin kauan kestaisi toimet viralliselta taholta.
Olen myös oppinut sen asian, että en hae moskovasta asti ohjeita miten toimin eli jo aikanaan omassa työssäni sen asian opin vaikka siinäkin oli näitä määrääjiä jotta joka risaukseen olisi pitänyt kaukaa hakea lupaa jopa nuppineulaan karkeasti sanottuna ,joten minua ei tarvitse siten opastaa
Toiminta on hyväksyttävää ja ainakin jotkut ovat säästyneet jopa sakoilta ja sekö sitten sinua harmittaa burokratian soveltaja.MK
- markkukontkanen
Mikä perkele siinä on, että tämä kyseinen parkkivalvoja ei osaa laittaa välimerkkejä tekstiin paikoilleen? Pilkut paikoileen ja kerralla, tai muuten kannattaa jättää pysäköinninvalvonnan hommelit vähemmälle, ja keskittyä oikeinkirjoittamiseen ja sen opetteluun.
On eri asia kirjoittaa ja pysäköidä, joten keskity olennaiseen asiaan...:? §
Moititko poliiseja? eikö sakkolappu ollut oikein kirjoitettu
- lada samara
Ja mie muutes parkkaan vastasuudessa invapaikalle joka ikinen kerta. Kattotaas kuka tulee urppasemaan.
Kyllä voinet pysäköidä jos siihen on asianmuikainen lupa
Kukahan sitten "urppaseen " kun joutuu kaivelemaan kuvettaan sakkoa maksaessa
Joten pysytään asiassa siten, ettei uhota ja huomioidaan todella invapaikan tarpeessa olevat- mtk maatalous
laitan valmetin takapuskuriin ja meen seminaariin
elä itke poika
- Laki Lukenut
Hyvä kun joku edes katsoo asiaa, että menee oikein.
Olen sitä mieltä että jos ja kun todella liikentenohjausta tarvitaan niin kyllä mielestäni Lieksassa on hyvin päteviä toimitsijoita joilla on jopa vuosikymmenten kokemusta nimenomaan henkilöllä joka asiansa osaaa on VK ja monta muuta asiaa kun on vapaaehtoinen pelastuspalvelu ,joten suoritan hänelle kiitoksen siitä työstä mitä hän on tehnyt vuosikymmenten ajan. sellainen työ jäisi monelta tekemättä jotka suutaan vaan pieksevät
- vastaapa tähän
On sitä aikoihin eletty kun kepun Bonus hipat ohjaa K-liikkeen parkki liikennettä
Eikös niiden pitäisi olla omien markettiansa parkkipaikoilla
Vai yritetäänkö ohjata asiakas liikennettä omiin puljuihin häiriköimällä .On aivan selvää, että invapysäköintiin oikeuttavia henkilöitä on mielipiteiltään erilaisia ihmisiä ja mitenkään en näe asiaa siten, että millainen ihminen on vakaumuksellaan kyseessä vaan, että hän tarvitsse osallistukaseen ja asiointiinsa tuolloin kyseistä invaparkkia ja sitten asia on yhteinen ja myöskin valtakunnallinen eri pysäköintialueilla. ja toimimme yhteisen asian hyväksi valtakunnallisesti tasa-arvoisen elämän osalta
Mistään hippaleikistä jota kirjoittaja mainitsee ei ole kysymys, joka on siten perusteeton väittämä ja jopa lapsellinen. MK
Jälleen oli LL kirjoitus sekä kuva asiasta ja vastaus siihen
eli tiedän sakkoja tulleen.
Olen kuitenkin toisinaan ollut opastamassa ja siten hyvin moni on asian huomannut ja siten säästyneet sakolta.
Tänään oli myös karjalaisessa juttua Joensuusta ja siellä pysäköintivirhemaksu on 50 e lehtitiedon mukaan.
Joten kokemuksesta tiedän että maalaispoikaa opetetaan kerran Kuopiossa käydessä ja tyhjälle parkkialueelle pysäköidessä keilahallin luo tuli sakko kun ei ollut pysäköintikiekkoa näkyvillä.
Naapurini kysy vanhempi mies mikä sellainen on sanoin hänelle ilmeisesti et ole käynyt lieksaa pitemmällä auton kanssa joten hanki se kiekko aikanaan- saapiko haistattaa v
Cittarin parkissa oli muuan kouho tullut invapaikasta mökeltämään viereisen auton omistajalle. Joka oli ollut asiallisesti ja oikein parkattu. Oli vaan nuori mies ollut tupakalla ulkona autojen vieressä. Ja eikä mitä, kun vielä invapaikallakin olleessa autossa oli ollutkin asianmukainen pysäköintilupa. tosin himpun pimennossa, mutta kuitenkin.
- kaikkea turhaa
Minä ainakin parkkeeraan invapaikalle, niitä on siellä aivan liikaa. Ei riitä invaliideja kauppaan samalla aikaa niin montaa.
Joku kyylä, jos siellä ruutuja vahtaa, ilmoitan poliisille, stana! Missään rauhassa sa olla... - todistaja Oinonen
Onko ministeri Hautalan selitystauti jo tänne asti levinnyt.
Kannattaa kokeilla totuutta ja myöntää,että väärin tein.
Ei kuule juttua mene täällä läpi. Rekkarisi on tiedossa ja DNA näyte otettu sekä veriarvosi ja hiusanalyysi.
Anteeksi pyytämällä saatat selvitä ja tiedotustilaisuus pitää pitää.
Ainakin yhdestä työryhmästä pitää erota. Ranneliike ry:n parkkityöryhmästä. - sijan p ....rähmää
kaikkea turhaa kirjoitti:
Minä ainakin parkkeeraan invapaikalle, niitä on siellä aivan liikaa. Ei riitä invaliideja kauppaan samalla aikaa niin montaa.
Joku kyylä, jos siellä ruutuja vahtaa, ilmoitan poliisille, stana! Missään rauhassa sa olla...Meillä sanottaan niitä jotka ajaa luvatta invapaikalle,rähmäsilmälaisiksi. Toisilla on kädetkin,kun sorsan räpylät.
- edelliselle....
kaikkea turhaa kirjoitti:
Joku kyylä, jos siellä ruutuja vahtaa, ilmoitan poliisille, stana! Missään rauhassa sa olla....... mimim. kaikkea turhaa.
City-marketin edustalla on 250 autopaikkaa City-marketin asiakkaita varten ja 4 kpl invaliideille tarkoitettuja, joten luulisi sieltä löytyvän TERVEJALKAISELLE ja TERVEJÄRKISELLE City-marketin asiakkaalle autolleen sopiva autopaikka, ettei tarvitse tahallaan pysäköidä invapaikalle, Jos siihen ei ole asianomaista INVALUPAA!
Minäkin sanon tässä, niinkuin eräs sanoi aiemmin: Vammauta itsesi, niin pääset tähän ihanuuteen! Että pääset nauttimaan invapysäköinnin eduista!
Hyvää päivänjatkoa kuitenkin!
. kaikkea turhaa kirjoitti:
Joku kyylä, jos siellä ruutuja vahtaa, ilmoitan poliisille, stana! Missään rauhassa sa olla...Hyvä ystävä noita todella varsinaisille luvan saneille invalideille ei ole liikaa.Kuitenkin vonet hakea tuon pysäköintiluvan lääkärintodistuksella poliisilta invapaikalle.
Olessasi todella vammainen voinen opastaa sinua myös, miten voinet atoimia myöskin muissa apuneuvo asioissa,ja esim hakea ajoneuvoveron palautusta.
Olen todella mielestäni toiminut asiallisesti ja siten puollustanut yhteistyössä eri tahojen kanssa juuri tuon tasavertaisuuden puolesta ja hyvin monelta asiaa ymmärtävältä ole todella saanut vain kiitosta osakseni, joten toimin edelleen johon on jopa eri yhteistyö tahojen kautta ymmärrystä.
Mielenkiinoista on se jos ilmoitat itsesi niin hyvä se se murhe on minulta ja inva ystäviltä poissa jos et noudata ohjeita ja hyviä käytöstapoja. terveisin markku.siinähän se asian ydin onkin toisella oi pysäköintiin oikeuttava lupa mutta viereisellä autolla ei joten parkkaa vaan kunnolla se autosi, Mutta ennen parkattiin ja myös tiettiin mitä parkkaus on, ei siinä pöllin teossa ehtinyt muutakuin tehdä työtä ja pelastaa ne sotavelat ,jotta sinäkin saat nyt viisastella
Kyllä nyt tiedän ja tunnen ainakin sotainvalidin kakarana jotta ei parannu tuolla tavallla huulta heittä tosi miehistä jotka sullekkin antoi vapauden nälviä ja nyt olla kovin viisasta näitä kakaroja kohtaan jotka kantavat niitä sotahaavoja isänssä tavoin kun aina oli tuo sota läsnä lapsuudessa , jotta siihen tapaha MK- saapiko haistattaa v
siinähän se asian ydin onkin toisella oi pysäköintiin oikeuttava lupa mutta viereisellä autolla ei joten parkkaa vaan kunnolla se autosi, Mutta ennen parkattiin ja myös tiettiin mitä parkkaus on, ei siinä pöllin teossa ehtinyt muutakuin tehdä työtä ja pelastaa ne sotavelat ,jotta sinäkin saat nyt viisastella
Kyllä nyt tiedän ja tunnen ainakin sotainvalidin kakarana jotta ei parannu tuolla tavallla huulta heittä tosi miehistä jotka sullekkin antoi vapauden nälviä ja nyt olla kovin viisasta näitä kakaroja kohtaan jotka kantavat niitä sotahaavoja isänssä tavoin kun aina oli tuo sota läsnä lapsuudessa , jotta siihen tapaha MK"Cittarin parkissa oli muuan kouho tullut invapaikasta mökeltämään viereisen auton omistajalle. Joka oli ollut asiallisesti ja oikein parkattu. Oli vaan nuori mies ollut tupakalla ulkona autojen vieressä. Ja eikä mitä, kun vielä invapaikallakin olleessa autossa oli ollutkin asianmukainen pysäköintilupa. tosin himpun pimennossa, mutta kuitenkin."
Jos nyt satuit olemaan se mökeltäjä joka tuli aiheetta urputtamaan, niin sattui muutes olemaan ihan asiallisesti parkattu siihen ns. ei invapaikkaan. Satuimpa vaan tupakoimaan siinä invaparkissa olleen, luvallisesti ja merkatun ajokin vieressä. Siitäkin löytyi se parkkilappu. Joten mahtas olla viisaampi hommata vaikka riittävä ymmärrys ja edes välttävä näkökyky, ennen kuin rupiaa aiheetta suutasa pieksämään parkkialueilla.
Olen henkilö joka katsoo silmiin ja aikanaan sitä taisi olla mainintakin lehdessä "syväkatse ,jolloin jopa synnit tulee tunnustettua,
Voinen ertoa asian että varsana olessani ja kun ei ollut kuin yksi polkupyärä vei polkupyörän tarakalla vaimoani kun poliisi tuli ja nuhteli, odotin sakkolappua mutta tuo nuhtelu oli kovempi, siksikö teette samoin mutta ette hyväksy asiaa.'
Toisalta tulee mieleen vittsi kun poika vei kirkonkylällä tyttöä pyörän jopparilla eli ritsillä, niin toiset pojat huutelivat kirkon aidalta," missä on tulipalo kun paloruuttaa viedään"
Mutta asiaan.voinen mitata jopa monenlaista promilet ja verenpaineen sekä sokerin nämä mittarit on hallussani, ja ilmaiseksi ei tosin mukana mutta jos ennakolta pyydetäänKiitos hyvät ihmiset nyt alkaa viesti mennä perille tavan ihmisille ja tänään ei noilla vähäisillä paikoilla ollut niin paljon yrittäjiä enää kuin aikaisemmin.
Muuten kohdalleni ei ole kuin yksi haistattelija tullut päin naamaa sanomaan haista v eelkisteri MIN -356 ja täällä on nuo aremmat sitten kirjoittamassa seläntakaa asiattomuuksia jopa.Hyvin on ainakin joillekin autoilijoilla asia mennyt perille ja päivällä tunnin aikana kävijöitä ei ollut kuin kymmenkunta ja näin ollen sitten pääsi tositarpeen invapysäköintiin omaavat asiallisesti pysäköimään ne neljä paikkaa ja siten lähdinkin kotiin Kiitos markkinavieraille kukaan ei tuollaista kieltä tänään eikä aikaisemmin ole kohtaani käyttänyt kuin tuo mainittu henkilö ja tuo kirjoitus kenestä lienee kouhoksi nimitelyllä niin ainakin todella tiedän toimineeni asiallisesti jopa sen voinee moni todeta paikalla olijoista ja näkijöistä ja kokeneista MK
Älä itke jos sait tänään sakon.
En ainakaan juuri silloin ollut paikalla mutta näin tuon asian kun tulin käymään kaupalla.sekä katsomassa ja opastamassa autoilijoita voinen todeta hyvin monta on silloin oivaltanut asian ja näin ollen säästyneet sakolta.
Jos kyseessä on Lieksalainen niin huono on muisti kun jo kohta on vuosi kun olen aiheesta kirjoittanut ja nyt on pariin otteeseen ollut lehdessä jopa kuva ja myöskin viime viikolla olin asiasta radiossa mainitsemassa ja juuri tänään siitä joku mainitsi niin totesin, että olin silloin äänessä asiasta PK radiossa- sittarin asikas
Kysäsin tänään sittarin henk.kunnalta että ovatko he valtuuttaneet jonkun parkkialueen vahdiksi, lähinnä invaparkkia koskien. Vastaus oli että ei. Sanoivat, että mikäli ongelmia esiintyy, he kyllä osaavat sen hoitaa.
Tota on noin ristiriitaa.- kytyn viilä
Joo ooooos Se on muutes yksityinen piha-alue, aivan samoin kuin kuin Lieksan Vuokratalojen piha-alueet. On muutes samat säännöt lakikirjassa. Poliisi tulee vain ja ainoastaan kiinteistönhoitajan / omistajan pyynnöstä.
Ja saa näin ollen mandaatin hoitaa ko. asiaa.
Joten jos kuka on sakkoja saanut, niin valitus päälle. On laiton. Kutsun osalta. - Kysyn ....
.... vaan? Antoiko K-Citymarketin henkilökunta sulle oikeuden pysäköidä INVA-paikalle ilmeisesti fyysisesti terveenä???
. - kytyn viila
Kysyn .... kirjoitti:
.... vaan? Antoiko K-Citymarketin henkilökunta sulle oikeuden pysäköidä INVA-paikalle ilmeisesti fyysisesti terveenä???
.Ilmeisesti mulkku. Opettele lukemaan. Yksityisellä parlkkialueella ei ole edes paikallisella korpisella minkäänlaisia oikeuksia tulla vahtaamaan kuka parkkaa ja minne. Ja poliisikaan ei voi tiúllla sakottamaan ilman kiinteistönhoitajan kutsua. Kattos kun kyseessä on piha-alue. Ja nyt viitataan jo aiemmin mainittuun.
- Kysyn...
kytyn viila kirjoitti:
Ilmeisesti mulkku. Opettele lukemaan. Yksityisellä parlkkialueella ei ole edes paikallisella korpisella minkäänlaisia oikeuksia tulla vahtaamaan kuka parkkaa ja minne. Ja poliisikaan ei voi tiúllla sakottamaan ilman kiinteistönhoitajan kutsua. Kattos kun kyseessä on piha-alue. Ja nyt viitataan jo aiemmin mainittuun.
.... edelleen nimim "kytyn viila" olet tainnut laatia omat liikennesääntösi kauppojen pysäköintialueille.
Sinun kannattaisi mennä autokouluun kertaamaan liikennesääntöjä, ettei tarvitse puhua apulantaa täällä.
Sanon vielä sinulle, vammauta itsesi, niin pääset tähän ihanuuteen, pääset luvallisesti käyttämään inva-paikkaa!
K-Citymarketin edustalla on 250 kpl autoille varattuja paikkoja ja 4 kpl INVA-paikkoja liikuntarajoitteisille, jotka asettavat viranomaisten myöntämän lupalapun näkyvälle paikalle autoonsa.
Alueelta varmasti löytyy joka ainut päivä sopiva paikka autolle, ettei tarvitse tahallaan pysäköidä INVA-paikalle, jos asianomaisella ei ole vammaisuutensa takia viranomaisen myöntämää INVA-lupaa.
. - tutun lunkkari
Kysyn... kirjoitti:
.... edelleen nimim "kytyn viila" olet tainnut laatia omat liikennesääntösi kauppojen pysäköintialueille.
Sinun kannattaisi mennä autokouluun kertaamaan liikennesääntöjä, ettei tarvitse puhua apulantaa täällä.
Sanon vielä sinulle, vammauta itsesi, niin pääset tähän ihanuuteen, pääset luvallisesti käyttämään inva-paikkaa!
K-Citymarketin edustalla on 250 kpl autoille varattuja paikkoja ja 4 kpl INVA-paikkoja liikuntarajoitteisille, jotka asettavat viranomaisten myöntämän lupalapun näkyvälle paikalle autoonsa.
Alueelta varmasti löytyy joka ainut päivä sopiva paikka autolle, ettei tarvitse tahallaan pysäköidä INVA-paikalle, jos asianomaisella ei ole vammaisuutensa takia viranomaisen myöntämää INVA-lupaa.
.Kyse ei olekaan oikein pysäköinnistä, vaan siitä onko Korpisella oikeus tulla vittuilemaan parkkkipaikalla. Ei ole.
Kytyn viila ei ole laatinut mitään omaa lakiaan, vaan piha-alueiden valvonta kuuluu vain ja ainoastaan kiinteistönomistajalle.
- iibhiasiihfdxcx
Eikös olisi aika laittaa köysiin ja viedä lepäämään pitkälle lomalle!
Ketä akoitat laitamalla köysiin haluatko uhkailla jopa minua siinä sinunpitää muistaa jokin asia mikä on laiton uhkaus1
Todella on niin, että tuollaisiin puheisiin saadaan myös jokin järjestys ja selvää on että en ole ennenkään oikean asian edessä perääntynyt sen verran on tietoa jataitoa jo kertynyt eri asioista.MK- HELPPOA VAI ONKO
Ketä akoitat laitamalla köysiin haluatko uhkailla jopa minua siinä sinunpitää muistaa jokin asia mikä on laiton uhkaus1
Todella on niin, että tuollaisiin puheisiin saadaan myös jokin järjestys ja selvää on että en ole ennenkään oikean asian edessä perääntynyt sen verran on tietoa jataitoa jo kertynyt eri asioista.MKESITÄ KORPINEN LIITTEENÄ TÄÄLLÄ KIINTEISTÖNOMISTAJAN ANTAMA VAALTUUTUS SINULLE, JOKA OIKEUTTAA PYSÄKÖINNINVALVONTAAN JA POLIISIEN SOITTAMISEEN KYSEISELLE PAIKOITUSALUEELLE. ELI CITY MARKETIN ESIMIESTAHON VALTUUTUS.
HELPPOA VAI ONKO kirjoitti:
ESITÄ KORPINEN LIITTEENÄ TÄÄLLÄ KIINTEISTÖNOMISTAJAN ANTAMA VAALTUUTUS SINULLE, JOKA OIKEUTTAA PYSÄKÖINNINVALVONTAAN JA POLIISIEN SOITTAMISEEN KYSEISELLE PAIKOITUSALUEELLE. ELI CITY MARKETIN ESIMIESTAHON VALTUUTUS.
Lue asia LL jossa on juttu asiasta,
Olen saanut myöskin yhdistyksemme puheenjohtajalta sähköpostin, että asiasta on neuvoteltu kiinteistön omistajatahon kanssa Kiinteistötekniikka oy edustajan kanssa kauppiaan sekä poliisin
Olemme yhdistyksenä kiinnittäneet huomiota siihen, että nuo invapaikkamerkinnät olisivat paremmin huomattavissa ja siihen on tulossa parannuksia keväällä roudan poistuessa.
Kirjeessä mainitaan myöskin yhteistyöstä ja mikäli tulee"Känkkäränkkätilanne" voimme pyytää vartioita apuun.Heidän omat vartijat antavat myöskin huomautuksia mutta on sallittua meidän toiminta.
Hyvin moni ymmärtävä ihminen on ollut hyvillään, että toimimme jopa heidän ,että kaikkien ihmisten hyväksi ja toiminta on invalidiliiton ja poliisin valtakunnallista yhteistyötä.
Poliisit ovat hyvin omatoimisia ja heidän toiminta perustuu siihen tehtäväkuvaan mitä yhteiskunta edellyttää ja viime viikon vaihteessa oli sitten hieman tehovalvontaa ja moni sen on lukenut lehdestä.
Ennenkaikkea kysymys on ihmisten tasa-arvosta ja mahdollisuutta asioida myös huomioiden vammaisuuden ja yhteiskunnan tulee edistää kaikessa rakentamisessa ja suunnittelussa näitä asioita.
Olen myös kuntalaisena ja päättäjänä kiinnittänyt asioihin huomioita ja esim terveyskeskuksessa ovet aikanaan oli yksi kohde. sekä esim yleisten paikkojen rakentaminen ja luiskat ja katukiveykset siitä olemme esittäneet toiveita päättäjille yhdistyksenä myös. Markku Korpinen Lieksan seudun invalidit vpj sihteeri
- gran tourist.
Oikeuttaako kepun jäsenkirja vahtimaan muiden alueita .
- yks inva,oikee,
tarpeen ollut vahti invapaikoilla,den ymmärrä ihmisen jären juoksuu kun invapaikan valtaa n.s terveenä
- edustuskunta hakkar
Sairaslomaa saat kun meet ja ilmoitat puolueen.
- Kor- 100
edustuskunta hakkar kirjoitti:
Sairaslomaa saat kun meet ja ilmoitat puolueen.
Eivät ole muistaneet pyytää infakorttioikeutta.
yks inva,oikee, kirjoitti:
tarpeen ollut vahti invapaikoilla,den ymmärrä ihmisen jären juoksuu kun invapaikan valtaa n.s terveenä
Kun olen ollut poissa niin jotkut ovat saaneet sitten hieman vakavamman huomautuksen,eli itse näin kun sakkolappu tuli ja jo useammallekkin.
Pitäisikö sitten rikesakkoa nostaa Joensuun tasolle 50,00e meillä 20.00e
Hyvin monet autoilijat ovat hymyssä suin kääntyneet pois ja olleet muistutuksesta merkistä iloisia hyvä kun sanoit tai näytit merkkiä.
Olen tuumannut jotta pitäisi olla lipas mukana invalidien hyväksi, mutta juuri oli sotaveteraanien keräys.
Mutta on yksi henkilö tumma nainen joka käski jopa mennä perseeseen ja tänään jälleen tuli invapaikalle ,mutta sopimuksen mukaan lähdin kutsumaan vartijaa paikalle jolloin henkilö ymmärsi tilanteen ja siirsi autonsa toiseen paikkaan.
Mutta oli lapsilla myös leikkinsa toi moponsa invapaikalle kysyin mitä aijot tehdä sanoi menevänsä kauppaan ja näytti jostakin leikattua nauhaa jossa luki poliisi se oli kiinnitetty mopoon, toiset pojat seurasi tilannetta kauenpaa sanoin pojalle ei kannata ei onnistu niin mopopoika lähti.
Saa nähdä joko asia löytyy Youtubesta
Kuinka moni sai sakon tänään?
Käväisin aamupäivällä ja jälleen opastin puolen tunnin aikana oli sentään kääntyjiä 5-6 mutta iltapaivällä käväisi alueella kääntymssä 10 autoa puolen tunnin aikana joten kunhan nuo inva arvat tulee niin varautukaa "parkkimarkun" pyyntöön joka kannatatte invalidien toimintaa 2e ja poistutte heti, ellei poliisi ole sitä ennen se on sitten 20e- ifinsu
Eikö ole parempi ettei huomauteta vaan sakotetaan.
Sakko YLEmäs.
On aivan selää, että kunolen olut paikalla niin aina järkevät ihmise ovat antaneet tilaa varsinaisille invalideille,kitän heita siitä huoimiosta.
On aivan selvää, mielestani se, että sakko ei ole opastaja noin pienellä summalla mutta se että jokaisella sanotaan, että on tarvetta todella olemassa.
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että hyvin monia asian ymmärtää jopa enenmän kuin kuin sakkoa maksamalla.
Tolellä voinen kiittää siitä yhteistyöstä kaikia osapuolia kuten tänään todella ison kärryn omaavaa henkilää jok toimii myös hoitokodissa ,joka ei ollut huomannut "mukamas "asiaa.
Eli jatkan toimintaani vaikka koetellaan, koska todella olemme asian niin vaatvan.Markku K- kaamea tulevaisuus
Se se on sitten kova paikka jos joskus on ikää niin paljon ettei enää pysty vahtimaan? Entäs sitten?
Elämässäni on ollut hyviä hetkiä ja myös olen vointu jatkaa elämääni vaikka pari kertaa sydän pysähty taannoin olkapää leikkauksessa syynä allerginen reaktio lääkkeille.
Joten kysymys ei ole niin minun kohdalta vakava asia, mutta toivoisin sinunkin hieman ajattelevan asiaa niiden henkilöiden kohdalta, jotka juuri tarvitsevat henkilöä joka toimii heidän puolesta. ja se voinet olla jopa sinä itse.
Toivottavasti ymmärrät sen ettet tahallasi toimi toisin.
Muuten lähden tastä kaupalla käymään markku- K-Jooseppi!
Joutannooko tuo korpinen edes sitä karauukkee laalammaan ennee, kun aika menee invaparkkeija kyylätessä?
- ukuykuy
dggg
- Ruutu Liputus
Joosepille...
Sulla alkaa kohta se hoito osio toisella osastolla...joten klap klap sinne päin vaan pikkuhiljaa.
Ajokorttiahan sulla ei oo ja kurkkusi on kipeä,että niihin karaoke vehkeisiin elä tartu.
Rollaattorin sitten laitat sinne parkkiruutuun siellä hoito-osastolla.
No, niin hyvihän se mennöö..sulla taitaa olla housussa kun tuo vaippa pöllöttää aika lailla.
Korpinen sitten illalla tulloo laullaattaa nuita muita. Keitetään oikein pannukahvit ja paistetaan räiskäleitä. Kotona olen ja opastin jälleen todella jälleen olisi valtion kirstuun kilahtanut aika runsaasti euroja kun menin kauppaan niin ainoastaan yksi auto oli invalidin ja muut olivat sitten ihan riuskoja henkilöitä ja jokaista opastin sitten asiasta.
Toivottavasti kesä tuo nuo paremmat merkinnät mutta ei nekään auta asennevammaan.
Jooseppi En kyllä tahdo kerita karaokeen koska on ollut aika paljon noita kuorolauluja ja myös esiintymisiä ja laulattamista esin viime viikolla hengellisia lauluja karpalossa ja mukana oli 53 henkilöä, jotta terveisiä vaan noille päättäjille ja esittelijöille,jotenkin koen itseni tarpeelliseksi toisista väittämistä huolimatta ettei työlläni olisi merkitystä.
Muuten ensiviikolla kisailen jälleen EL karaokekisoissa
Mutta nyt sitten juuri on kotona jälleen leikittävä kolmen lapsen kanssa joten heipparallaa.- ...
Taitaa sulla Korpinen olla vähä liikaa tuota vapaa-aikaa jos vahtaat kuka parkkeraa invapaikalle...
On aivan selvää, että on kysymys tärkeästä asiasta joka tulee hoitaa ja tässä suhteessa olen jopa ollut kädestä pitäen opastamassa joitakin henkilöitä ja ollut sitten näiden todella invalidien asialla. Olen toiminut ja saanut koulutuksen ja aikanaan myöskin siunattu tehtävään Kehitysvamma laitoksen kirkossa ja mielestäni tuo seikka jopa velvoittaa toimimaan niiden ihmisten puolesta että jokainen ihminen on yhtä arvokas, muistaen jopa näin pääsiäisen aikaan sitä sanomaa että tehkää se niille toisille ihmisille jonka toivoisitte itsellenne tehtävän.
On aivan selvää että jokainen ymmärtävä ihminen tajuaa virheensä ja ovat jopa nöyrästi pyytäneet anteeksi mutta kyllä niitä sakkoja tulee myös muuna aikana,
Mutta nyt ulkoilemaan kun on hyvä sää.MK
- laki lex
Onko huomenna parkki valvontaa liike kii
- voihan mämmi
Hyvä se on varalta olla vartioimassa kun joku pankkiautomaatilla kävijä saattaa pysäköidä väärin ja sen jälkeen ei sitten enää mämmi maistu!
Vastaus siihen on sellaiselle märkä pieru
Eli juuri pysäköidään ja tukitaan tie tuon pankkiautomaatin kohdalla
- invamerkki
Voisit kuitenkin ensin katsoa, onko tuulilasissa jo pysäköintilupa, ennenkuin tulet ilmoittamaan, että paikka on varattu invalideille. Meidän merkkiä et ainakaan käynyt katsomassa kun olit jo ilmoittamassa kenelle paikka kuuluu. Kiitos.
- Varma Parkki
Inva.drkille...sä olit parkissa Vennamo mökin raunioilla. Siel on vapaa paikka tollasille.
mun parkissa et juhli. On kuitenkin asia niin, että kun koko ajan joku työntäytyy invapaikalle ja sitten ei todella aina näy sitä merkkiä mutta toisaalta jos todella olet oikeutettu pysäköimään niin tokko esiinnyt tuolla tavalla olet siis käenpoika toisten kyytissä tarkoitan sitä mitä sanon näin pääsiäisenä munit toisten pesään kuin käki munansa ja annat toisten hoitaa ruokkimisen.MK
- Voii helveeeet
Kuka oli palovartiossa Vennamon mökillä?
- Nokinen H
Puolueen sisäinen asia tutkia. Epäisen sitä Sisun miestä.
- huvinsa kullakin
Demarien ja keskustalaisten kolttosia se mökinpoltto! Niitä ottaa pattiin persujen kansannousu! On maailma kummas jamas? Jotkut kyttää nätei naissi jotkut parkkipaikkoi! Älä Korpinen menetä toivorikkauttas, kyllä invaparkki ruutui piissa!
Mitä sekoilette ketjuissa.
Kuitenkin toteaan koska nimeäni mainittiin, että minulla on kyllä tuo parrkipaikka -asia tärkeä mutta on minulla ihan söpö nainen tänään tulee jo 7 vuotta ja oli kivä käydä villa ainolassa syömässä mämmiä ja tapaamassa hyviä ystäviä jäätie oli hyvä
Mutta älkää sekoittako ketjuja noin pahoin.
selvää on että invapaikoitukset on todella toisten terveiden käytössä jatkuvasti joten jo vihdoinkin toivoisi järjestystä olevan siinä suhteessa, ainakin tätä palstaa lukeneiden keskuudessa, onko todella niin, että olette välinpitämättömiä ja ainoastaan sakko tepsii asiaan, minun on se asia vaikea ymmärtää jos on jotakin omaatuntoa tai järkeä olemassa- ruuvit putosi
Paree sekoilla ketjussa, kuin jossakin parkkipaikalla.
ittellään on tullut sellanenkin mieleen, ett kellekkähän ne lopultaan jakelee noita invapysäköinti lupia. Olen nähnyt niitä sellaisillakin ihmisillä, jotka painaa rinta rottinkilla ympäri lääniä ja ulospäin ei ole mimmostakaan vaivaa.
Vaan sitt ku suusa avaavat niin oireet jo esiintyykiin.
Eli saakohan tuon invakortin jos rupiaa haastelemaan omituisia juttuja kylillä ja kotona. Kysyn vaan.Olipa todella törkeä kirjoitus.
On aivan selvää se asia,että ei noita pysäköintilupia noin vain saada ja on myös niin,että voinee olla niin että jollakin henkilöllä on tuo invakortti ja hän on siten kyytissä ja sitävarten sinulla on tuo näkemys tullut.
On aivan selkeäasti myös muistettava rehellisyys tuossakin asiassa,ettei sitä käytetä väärin ja todellisessa tarpeessa oleva ei pääse pysäköimään.- Vastaan ....
.... nimimerkille "ruuvit putosi" EI SAA INVA-LUPAA, jos lääkärille puhuu höpöjä. Takavuosina ei saanut INVA-lupaa kyynärsauvoja apunaan käyttävä, piti olla pyörätuolin avulla liikkuva.
Jos sinulla on avustettava henkilö, niin sinä laitat sen avustettavan henkilön lupalapun näkyvlle paikalle autoosi, mutta sitä avustettavan henkilön lupaa et saa käyttää silloin, kun avustettava ei ole kyydissäsi.
Nämä solvaavat kirjoituset loukkaavat monta liikuntavammaista henkilöä. Kannattaisi näiden viisaiden, omia liikennesääntöjään täällä tuputtavia menemään itseensä ja asettumalla vammmaisen asemaan miltä se tuntuu!
???????
. Vastaan .... kirjoitti:
.... nimimerkille "ruuvit putosi" EI SAA INVA-LUPAA, jos lääkärille puhuu höpöjä. Takavuosina ei saanut INVA-lupaa kyynärsauvoja apunaan käyttävä, piti olla pyörätuolin avulla liikkuva.
Jos sinulla on avustettava henkilö, niin sinä laitat sen avustettavan henkilön lupalapun näkyvlle paikalle autoosi, mutta sitä avustettavan henkilön lupaa et saa käyttää silloin, kun avustettava ei ole kyydissäsi.
Nämä solvaavat kirjoituset loukkaavat monta liikuntavammaista henkilöä. Kannattaisi näiden viisaiden, omia liikennesääntöjään täällä tuputtavia menemään itseensä ja asettumalla vammmaisen asemaan miltä se tuntuu!
???????
.Juuri niin.tänäänkin olin jonkun aikaa paikalla jonne oli tulossa autoja useitakin ja kun näytin tuota ikkunaan laitettavaa korttia niin moni autoilija tajusi heti asian ja nostivat kättä lippaan sitä oli myös seuraamassa aktiivinen toimija ja totesi noin hänkin kiittäisi vähintään.
Toivottavasti nuo merkinnat sitten tulevat alueelle.
On kuitenkin niin että kyllä asiasta kuvineen on kirjoitettu lehdessä joten asia pitäisi olla tiedossa ja myös olin radiossa tuosta asiasta kertomassa. MK- pyyhi per,e,i
Juuri niin.tänäänkin olin jonkun aikaa paikalla jonne oli tulossa autoja useitakin ja kun näytin tuota ikkunaan laitettavaa korttia niin moni autoilija tajusi heti asian ja nostivat kättä lippaan sitä oli myös seuraamassa aktiivinen toimija ja totesi noin hänkin kiittäisi vähintään.
Toivottavasti nuo merkinnat sitten tulevat alueelle.
On kuitenkin niin että kyllä asiasta kuvineen on kirjoitettu lehdessä joten asia pitäisi olla tiedossa ja myös olin radiossa tuosta asiasta kertomassa. MKJoo kuulehan Korpinen. Kävin jo aikoja sitten sanoo kauppiaalle ett toi invaparkin merkitseminen on huonosti hoidettu. Joten oot muuten satavuotta jäljessä. Toisten töillä yrittää reppana kilpeesä kirkastaa.
- hsekoillaan hik
Pekkarisen Mauri sekoili myös tuulivoimansa kanssa. Nyt sieltä paljastuu taas uusi kepulien kupla.
- käy hakemassa
Invakortinhan saa jo sillä kun sano olääkärille että on kateellinen noile kellä se on!
Ensikerran kun käyt lääkärissä niin kannattaa mainita asiasta? Eikä tarvitse edes hullua esittää!- erilainen tauti
Eikös se yks saanut, kun ilmoitti puolueen.
Kysymys on vammaisen pysäköintiluvasta.
Tieliikennenlain mukaan poliisi voi myöntää vaikeasti vammaiselle henkilölle tai vaikeasti vammaisen kuljettamista varten pysäköintiluvan
Vuonna 2001 on käyttöön otettu uusi laminoitu kortti jossa on luvanhaltijan nimi valokuva sekä myöntämistä koskevat tiedot
vaikeasti vammaisen henkilön saada pysäköintiin oikeuttava kortti on sairaudesta tai vammasta aiheutuva haitta joka voidaan arvioida estävän henkilöä itsenäisesti kävelemästä ja joka on tapaturmavakuutuslain haittaluokaltaan 11.
Lääkärin todistuksella selvitetään onko vamma tilapäinen tai pysyvä lisäksi on selvitettävä onko henkilö muuten ajokykyinen.
Yleensä pysäköintilupa annetaan vammaiselle itselle vaikka ei itse kuljettaisikkaan ajoneuvoa lupa on voimassa enintään kymmenen vuotta tai tilapäisen ajan
Muuten jotkin väittämät esim puoluepolitiikasta minun on vaikea uskoa tai sitten on ollut niinkin,että sitä ei ole juuri sen mukaan ole ollut mahdollista hakea eikä siihen lupaan vaadittavaa rahaakaan ollut kun tapaturman aikaan olin vuoden toimeentuloa vailla tappelua kesti kuusi vuotta ja voitin kelan ja kuntien eläkelaitoksen oikeudessa jos niin tiedän ainakin mitä on olla vammainen ja taistella oikeuksista, joten kohtaani tuleet herjat eivät hätkäytä.MK- väinö 50 eläkeläinen
Tota noin. Onko Korpisella tuo invakortti. vastaappa. Ilman runoja tai kehuja.
Vastasin yllä siihen asiaan.
MINULLA EI OLE VAMMAISEN PYSÄKÖINTIIN OIKEUTTAVAA LUPAA
vaikka toimin Lieksan seudun invalidien vpj sihteerinä ja olen vammautunut koitan vielä pärjätä liikkumalla aikanaan kuten totesin elämässä on ollut jopa leikkauksia yksityisesti koska julkinen terveydenhoito ei kohdallani toiminut,
Onko rotumme syytä tää? MK- ei mulla muuta
Lieksan suurrempaakin suuremmat ongelmat löytyy kissamarketin parkkipaikalta. ottakaa jo se silmä kätöseen ja kattokaa pikkusen piemmälle.
Johan tuota jo kävitkin henkilökohtaisuuksiin käsiksi.kyselemällä miten MK voi
Oikein hyvin, tänäänkin ylitin pielisen tällä kertaa autolla huvipursi on telakalla vielä.Käväisin tänään tuolla inva pysäköintialueella ja hieman puhdistin aluetta siten,että tuo kuva/ tunnus tuli esiin sekä viivat pysäköintiruutu, missä on liikuntavammaisten pysäköintialue, niillä henkilöillä joilla on oikeus siihen ja vammaisen pysäköintiin oikeuttava lupa näkyvissä
Nyt ainakin asia pitäisi huomata jos on näkökyky tallella. MK- i Hyvin Vili Kaikki
Eiköhän tää ole tässä. Jos kauppias on jätöksen poistanut.
ihanaa alkokin on auki.
Taisi tuo ylläoleva kirjoitus kuuluvan toiseen osioon vai.
Vai mitä meinaat sanomallasi jätös?
Minua ei ole korjattu tuolta pois, vaan yhteistyössä olemme toimineet ja nyt näyttäisi jo hieman asia paremmalta.MKAika hyvin nyt asia huomioidaan kun maa on sulana ja olen tuota merkkiä maasta tuonut hieman näkyville.
On kuitenkin käsittämätöntä tuon yhden sinisen skodan auton kuljettajan käytös ihan tahallaan jättää autonsa jokaisen liikkeen invapaikalle, olisi hyvä virkavallan siihen puuttua aika monta tietämäni mukaan on jo oppirahat joutuneet maksamaan,
Mutta tänäänkin tuli anteeksipyyntö kun ei ollut asiaa huomannut ja moni heti osaa ja taitaa kun olen näyttänyt tuota lappua joita voimme asetttaa väärin pysäköityneisiin autoihin muistutuksena.
Kiitoksia mielenkiinnosta asiaan ja asiallisesta suhtautumisesta niitä henkilöitä kohtaan joilla on liikkumisessa vaikeuksia MK- kyllästynyttähän
Hienoa!
Nyt voitkin varmasti hyvällä omallatunnolla nauttia eläkepäivistäsi, ja luottaa siihen, että maailma pysyy pystyssä vaikka keskittyisit välillä vaan ihan omiin asioihisi! Tiedän kuitenkin vielä tarpeellisuuteni hyvinkin monessa asiassa ja tiedän myöskin sen, että aina tulee sikiämään maailmaan noita myös luonevikaisia ja tolvanoita mutta myös niitä jotka osaavat antaa arvon myöskin toisille ja mahdollisuuden elää ja toimia yhteiskuntamme normien mukaan.
Kysymys on vaan siitä että nämä asiat koen niiksi omiksi asioiksi jos toimin yhdistyksen hyväksymällä ja valtakunnallisessa toimessa invalidiliiton ja sen jäsenten puolesta yhteistyössä poliisien kanssa me jaamme huomautuslaput ja sitten myöhemmin poliisi sakkolaput MK- SLentäjän poika
Aina vaan ajetaan ja kukaan ei nykyjään huomauta.
Miksi ? Asia pitäisi olla tiedossa ja merkinnät nyt ainakin näkyy . käväisn kauppareissun ainaka kyllä ja huomasin kyllä porukan jolla oli hyviä selityksiä, oli näet henkilö ohjaimissa joka oli omasta mielestään sataprosenttinen invalidi mutta ei ole saanut kuitenkaan pysäkoitioikeuteen lupaa jaa tuo suurin miekuoro säesti asiaa lasikantisin laulukirjoin . totesin minä en sakota mutta johan peruutivat pois, silloin oli kaikki parkit asianmuksiesti muuten täynnä ja myös viereinen oli laittanut invapysäköintiin oikeuttavan merkinnän joten sillee sakot olisi paikallaan.MK
- 2000 käteen
Muutes lieksalainen sai tänään ansioistaan arvoisensa maininnan ja palkinnon. Eikä tullut marisemalla. Tiijäkkös sitä.
- SKustaavi
Pitää laittaa eriävä mielipide.
- dedKorkkaud
todella hyvä
Jos väärin parkeeraa ja ei ole päätösvaltainen sakottaa,Korpisen mukaa voi esittää eriävän mielipiteen vaikkei ole oikeutta.
- ent kepu
Olikos se entinen kuntapoliitiikko vai mistäs moinen tuli.
- tul vaa mielehen
Pohojanmaalla parkataan WinCapitan ketkuja käräjille kahen linja-autolastin verran.
- Pitäs valvoo paremmin
Taas oli parkissa väärin,eikä eriävää näy missään.
Pitäs valvoo paremmin kirjoitti:
Taas oli parkissa väärin,eikä eriävää näy missään.
Mitä sekoilet ketjussa
- Katsokaa
Nyt vapaita paikkoja
- nohuhhuhh
Minun puolesta siellä cittarin parkissa saa olla vaikka kymmenen parkkipirkkoo, kun osaisivat vaan muullakin tavalla osoittaa sen mielipiteensä/pyyntönsä ajaa muualle kuin invapaikalle! ..Oli vain kovin mieltä ylentävää kun ajoin sattuneesta syystä invapaikalle ja tää muuan hyökkää huutaan et "niinköhän on neidillä vara ottaa sakkoja, jos ei oo paljoo rahaa nii ei kannata ottaa sakkoja" ..Se on hyvä jos parkkipirkko jo kaikkien paikkakuntalaisten raha-asiatkin tietää ;)
Voin kertoa että ens kerran muuten ei auto inahakkaan, varsinkaan jos pyyntö siirtää auto on tällainen? Saapi se pirkko vaikka hinata ite sen auton sitte siitä parkista tai vaikka uhkailla niillä poliiseilla (..mikä kuulema myöskin kova sana..) Olen ollut ainakin pois maisemista ja aina olen ainoastaan todennut sen, että olette ajaneet nyt invapaikalle.
On todella niin, että jos olet pysäköinyt väärin niin sen olen sanonut ilman huutamatta mitä siitä vonee seurata.
Tiedän kyllä veisuun ja selitykset jopa vastahankaisuudet. On mielestäni hyvä jopa asia todeta kerralla suoriksi ja ainakin päin kasvoja jokaiselle asiallisesti, eikä valittaa nimettömänä jopa vastoin totuutta kertoen.MK- markun fanittaja
Asiaa on Markku. Kaiken maailman rääkkyjiä on täällä. Järjestys olla pittää.
- poistata tämäkin
Sepä huomattiin täälläkin. Kirjoitusmäärät tippu parikymmeneen.
- I. Hemmo
Se muutes huomattiin täälläkin. Kirjotusmäärät putosi heti alle 40;n-
Muutes siellä on nykkin luvattomia autoja piha täynnä. - KJ.
Tulin tuossa miettineeksi että mikä kumma pakottaa ihmiset parkkeeraamaan autonsa aina kouppujen ovien läheisyyteen ? Ne ovea lähimpänä olevat parkkinaikathan on aina täynnä! Kun kattelee missä paikkakunnalla vaan tilannetta eri kauppujen parkkipaikoilla, niin aina sama juttu!
Sitten kirjoitellaan lehtiin ja itketään, kun sitä omaa rakasta ja kallista autoa on kolhittu parkkipaikalla!
Sinne ne parempijalkaiset ,terveet ja hyväkuntoisetkin autonsa tunkee, mahdollisimman lähelle pääsisäänkäyntiä. on suksiboksia auton katolla ja urheilullista vaatetta päällä....eikö tuo ole sairasta se että jos jaksaa urheilla ja harrastaa liikuntaa niin ei jakseta kantaa ostoksia edes 30 metriä edemmäs?
Mie jätän autoni aina mahdollisimman kauaksi pääsisäänkäynneistä ja autoa ei koskaan ole kolhittu. Tuon alle satametriä jaksan kävellä selkävaivasenakin ja nauran samalla ääliöille! Toiminta on valtakunnallista Invalidiliiton ja poliisin yhteistyötä
jaamme jatkossakin noita huomautuslappuja jossa lukee
TÄMÄ PYSÄKÖINTIPAIKKA ON VARATTU LIIKUNTAESTEISILLE
Päästäkseen ulos autosta ja pyörätuolilla ja muilla apu-välineillä kulkeva liikuntaesteinen tarvitsee enenmän tilaa.Pysäköintipaikka on lähenpänä asiointikohdetta, jotta liikuntaesteisellä olisi yhtäläinen mahdollisuus käyttää palveluita kuin muillakin.
Mikäli olet oikeutettu tähän paikkaan, muista asettaa pysäköintilupasi näkyvästi esille.
Yhteispeliterveisin
INVALIDILIITTO ry- joopajoo2
Se on hyvä jos nyt tiedetään jo raha-asioiden lisäksi ketkä puhuu totta ja ketkä ei.. Minä siis EN TIEDÄ montako parkkipirkkoa siellä cittarin pihassa pyörinee, mutta oletettavasti niitä ei kovin montaa ole, ja tasantarkkaan en ole kyllä sillä kerralla saanut missään muodossa KOHTELIASTA pyyntöä, kun kaiken hyvän lisäksi vielä ajatuksissani invapaikalle ajoin!!
..Jotta voisipa ehkä parkkipirkko/pirkot rueta miettimään sanavalintojaan paremmin, mikäli sitten voidaan täällä valittaa miten teitä kohdellaan väärin kun vänkätään vastaan ja vittuillaan.. Eikös se niin mene että "sitä saa mitä tilaa", ja aivan varmasti jos minulle aletaan päätä aukomaan jossain kaupan pihassa minun raha-asioista kun on kyse PARKKIRUUDUSTA MIHIN EI SAA AJAA, ja vielä ihminen joka ei minua tunne, niin takasin saa samalla mitalla.
Taidan ajaa tästälähtien lidlin pihaan ;) Ainakin nyt asiat toimii paremmin oikein hyvää asiointia jatkossa
Olen kyllä ihan suomeksi sanonut onko teillä pysäköintiin oikeuttava lupa kuten edellä on todettu ja myöskin sen, että asiasta voinee tulla sakko ja kerran kävi niin että henkilö oli jo peruuttamassa kun poliisit tuli ja kutsuivat henkilön autoonsa.
Eli ei mitään kenenkään raha-asioita kyselly mutta joku kyllä on todennut hänellä on kyllä varaa sakko maksaa mutta ne henkilöt on harvassa.
Yleisesti ottaen yhteistyö on pelannut kaikin tavoin ja hyvässä hengessä kanssani ja olen siitä tarmokkuudesta saanut jopa kiitosta.MK
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2844755Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353056Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k512963Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7986Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78971Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52969