Johanna Korhonen teki tutkintapyynnön vihapuheesta
Toimittaja Johanna Korhonen jätti maanantaina Vantaan poliisille tutkintapyynnön uskonnollisesta vihapuheesta.
Korhosen mukaan hänestä käyty keskustelu Seurakuntalainen.fi-sivustolla saattoi olla rikollisen loukkaavaa.
Korhonen otti julkisuudessa kantaa kirkon johtamiseen Pirkko Jalovaara -jupakan yhteydessä. Tämä kirvoitti nettikeskustelua, jossa paheksuttiin muun muassa tilan antamista Korhosen "henkilökohtaiselle lesbous-ongelman ratkaisulle".
Korhonen elää rekisteröidyssä parisuhteessa naisen kanssa.
– Kristillisille vihakirjoittajille tyypillistä on ”syntisyyteni” paheksunta, ”parannuksenteon” vaatiminen ja eräänlainen uhkailu: ”Teidän tulevaisuutenne ei ole helppo Jumalan tuomiolla", Korhonen kertoo tiedotteessaan.
Korhosesta uskonnolliselle vihapuheelle pitäisi saada rajat.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/03/1716079/johanna-korhonen-teki-tutkintapyynnon-vihapuheesta
Synnin sanominen synniksi on näköjään vihapuhetta! On aikoihin eletty!
Syntiä ei saisi sanoa synniksi!
49
216
Vastaukset
- Voi niitä
Jes. 5:20
- to..
Millä lailla tuo ensimmäisen Jesajan kohta liittyy Korhoseen?
- Kaikkea sitä lukeeki
to.. kirjoitti:
Millä lailla tuo ensimmäisen Jesajan kohta liittyy Korhoseen?
Varmasti ymmärsit miten tuo Jesaja 5:20 liittyi aiheeseen.
"Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!"
Mikä ihme "ensimmäinen Jesaja".
"Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!" (Jes 5:21). - Luulo ei tiedon väär
Kaikkea sitä lukeeki kirjoitti:
Varmasti ymmärsit miten tuo Jesaja 5:20 liittyi aiheeseen.
"Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!"
"Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!" (Jes 5:21).Mikä ihme "ensimmäinen Jesaja".
Taitaa toi To.. luulla että Jesajan kirjaan on kirjotellut enempikin kirjottajia, 2-3.(?)
Jesaja Wikipedia, Yksi vai useampi kirjoittaja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesaja - to..
Luulo ei tiedon väär kirjoitti:
Taitaa toi To.. luulla että Jesajan kirjaan on kirjotellut enempikin kirjottajia, 2-3.(?)
http://fi.wikipedia.org/wiki/JesajaEnsimmäinen Jesaja - jonka nimikin oli Jesaja- eli Juudan kuningaskunnassa 700-luvun lopulla kun Israel ja Juuda sotivat keskenään ja Assyyria uhkasi kumpaakin, mutta vain Israel tuhoutui.Toinen "Jesaja "eli Babyloniassa eksiilin aikaan ja kolmas profetoi eksiilin päätyttyä Israelin maahan palanneena . Ensimmäisen ja viimeisen välillä oli satoja vuosia. Heprealaista raamattua saa lukea järjen kera .
- Niko.
Luulo ei tiedon väär kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/JesajaJeesus Kristus, Jumalan Poika itse siteerasi Jesajan kirjaa niin alku luvuista kuin lopusta ja sanoi ja uskoi molemmat Jesajan kirjoittamiksi.
Jos siis Herra itse uskoi koko Jesajan kirjan olleen samaisen Jesajan kirjoittaja, uskon minäkin, sanoi tutkijat mitä tahansa, sillä Hän on minun Herrani ja Luojani ja se mitä Hän sanoo on Totuus. - Roomalaisille 1.
Niko. kirjoitti:
Jeesus Kristus, Jumalan Poika itse siteerasi Jesajan kirjaa niin alku luvuista kuin lopusta ja sanoi ja uskoi molemmat Jesajan kirjoittamiksi.
Jos siis Herra itse uskoi koko Jesajan kirjan olleen samaisen Jesajan kirjoittaja, uskon minäkin, sanoi tutkijat mitä tahansa, sillä Hän on minun Herrani ja Luojani ja se mitä Hän sanoo on Totuus.Raamattu on pian täälläkin kielletty kirja kuten NL:ssa ja Maon Kiinassa . I
Roomalaiskirje:
1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
1:7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
1:8 Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
1:9 Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
1:10 aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
1:11 Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
1:12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.
1:13 Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka.
1:14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
1:15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
- hyvä juttu
Kyllä se on vihapuhetta silloin kun toisia ihmisiä syytellään syntisiksi. Vihapuheelle on olemassa rajat jotka määrittää laki. Tässä tapauksessa poliisi tutkii ja sitten tapaus katsotaan todennäköisesti raastuvassa.
Uskovaisten törkeä kielenkäyttö on muutenkin johtamassa siihen, että nettivainoaminen tulee lakiin samoin kuin vihapuhe on rikos silloin kun ihmisryhmää tai ihmistä loukataan erityisen törkeällä tavalla tai kun mennään suoranaiseen henkeen ja terveyteen kohdistuvaan uhkaamiseen.
Ette te uskovaiset voi enää 2000-luvun vallitsevassa todellisuudessa näissä lakioloissa kaataa paskaa toisten niskaan miten sattuu syyttelemällä synnistä milloin mistäkin syystä. Siinä tulee ihan aito rikoslaki vastaan.
Korhosen tapauksesta saataneen ennakkotapaus, jolloin käräjäoikeuksien linja selkityy eli meillä on Suomessa sitten raja sille mitä uskovainen voi suustaan päästää ennen kuin häkki heilahtaa.- Jumalako käräjille ?
Musta on kovin outoa, jos meidät uskovat tuomitaan siitä, että me kerromme mitä Jumala on sanonut asioista. Minä en tuomitse homoja. Raamatussa Jumala ilmoittaa tuomitsevansa heidät. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Syyte pitää suunnata siis tuomitsijaan eli Jumalaan. Haastakaa hänet oikeuteen, älkääkä niitä, jotka uskovat hänen sanansa tosiksi.
- uskovaiset käräjille
Jumalako käräjille ? kirjoitti:
Musta on kovin outoa, jos meidät uskovat tuomitaan siitä, että me kerromme mitä Jumala on sanonut asioista. Minä en tuomitse homoja. Raamatussa Jumala ilmoittaa tuomitsevansa heidät. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Syyte pitää suunnata siis tuomitsijaan eli Jumalaan. Haastakaa hänet oikeuteen, älkääkä niitä, jotka uskovat hänen sanansa tosiksi.
Pointti onkin siinä, että MUU YHTEISKUNTA EI halua teiltä mikäänlaista kannanottoa siihen miten me MUUT elämme OMASSA maassamme, jossa kansa säätää lain, ei Jumala. Kun vihapuhe on lakiin kirjattu kansalaisten vapauksia suojelemaan niin se laki koskee MYÖS joka ainoaa uskovaista.
Kun te syyllistytte muiden solvaamiseen syntiseksi sekä muutenkin aiheettomaan ihmisvainoon niin silloin te USKOVAISET teette rikoksen.
Jos teille ei kelpaa maallinen demokratia, olette aina vapaita muuttamaan USA:han kiihkoilemaan uskonne kanssa. Suomalaisia teillä ei ole mitään oikeutta ajaa pois kotimaastaan uhkailemalla ja solvaamalla syntisiksi kun emme elä teidän jäykkäpolvi Jeesus-natsien tahdon mukaan.
Minua on kutsuttu Jumalattomaksi, syntiseksi, kafiiriksi, vääräuskoiseksi ja niin edelleen. Samanlainen solvaus se on aina minua ja elämääni vastaan. Joku keksi syyttää jopa saatananpalvonnasta vaikken usko alakerrankaan herraan.
On ihan hyvä, että nyt saadaan laki, joka kriminalisoi uskovaisten harrastaman ihmisten aiheettoman syyttelemisen ja tuomitsemisen. Vihapuhelaki on loistava uudistus lakiin samoin kuin laki nettivainoista.
Tämä on minun kotimaani joten tässä maassa minulla on oikeus elää kuin sika jos niin haluan tehdä niin kauan kun noudatan maallista lakia. - Usko Toivonen
uskovaiset käräjille kirjoitti:
Pointti onkin siinä, että MUU YHTEISKUNTA EI halua teiltä mikäänlaista kannanottoa siihen miten me MUUT elämme OMASSA maassamme, jossa kansa säätää lain, ei Jumala. Kun vihapuhe on lakiin kirjattu kansalaisten vapauksia suojelemaan niin se laki koskee MYÖS joka ainoaa uskovaista.
Kun te syyllistytte muiden solvaamiseen syntiseksi sekä muutenkin aiheettomaan ihmisvainoon niin silloin te USKOVAISET teette rikoksen.
Jos teille ei kelpaa maallinen demokratia, olette aina vapaita muuttamaan USA:han kiihkoilemaan uskonne kanssa. Suomalaisia teillä ei ole mitään oikeutta ajaa pois kotimaastaan uhkailemalla ja solvaamalla syntisiksi kun emme elä teidän jäykkäpolvi Jeesus-natsien tahdon mukaan.
Minua on kutsuttu Jumalattomaksi, syntiseksi, kafiiriksi, vääräuskoiseksi ja niin edelleen. Samanlainen solvaus se on aina minua ja elämääni vastaan. Joku keksi syyttää jopa saatananpalvonnasta vaikken usko alakerrankaan herraan.
On ihan hyvä, että nyt saadaan laki, joka kriminalisoi uskovaisten harrastaman ihmisten aiheettoman syyttelemisen ja tuomitsemisen. Vihapuhelaki on loistava uudistus lakiin samoin kuin laki nettivainoista.
Tämä on minun kotimaani joten tässä maassa minulla on oikeus elää kuin sika jos niin haluan tehdä niin kauan kun noudatan maallista lakia.Jeesusta vihattiin Hänen julistamansa sanan vuoksi, Hänet vietiin maallisen tuomioistuimen eteen ja tuomittiin kuolemaan.
Mikähän olisi tilanne tämän ajan Suomessa, jos Jeesus olisi ilmestynyt tässä ajassa?
Evankeliumin julistaminen ja synnistä puhuminen olisi liikaa monen korvasyyhyyn.
27. Ja häntä seurasi suuri joukko kansaa, myös naisia, jotka valittivat ja itkivät häntä.
28. Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne.
29. Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'.
30. Silloin ruvetaan sanomaan vuorille: 'Langetkaa meidän päällemme', ja kukkuloille: 'Peittäkää meidät'.
Luuk. 23.
Tuo tekstikohta viittaa Jumalan vihaan, joka on maata kohtaava, mutta Jeesuksen sanat eivät ole vihaa, vaan rakkautta. - maallinen syy
Usko Toivonen kirjoitti:
Jeesusta vihattiin Hänen julistamansa sanan vuoksi, Hänet vietiin maallisen tuomioistuimen eteen ja tuomittiin kuolemaan.
Mikähän olisi tilanne tämän ajan Suomessa, jos Jeesus olisi ilmestynyt tässä ajassa?
Evankeliumin julistaminen ja synnistä puhuminen olisi liikaa monen korvasyyhyyn.
27. Ja häntä seurasi suuri joukko kansaa, myös naisia, jotka valittivat ja itkivät häntä.
28. Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne.
29. Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'.
30. Silloin ruvetaan sanomaan vuorille: 'Langetkaa meidän päällemme', ja kukkuloille: 'Peittäkää meidät'.
Luuk. 23.
Tuo tekstikohta viittaa Jumalan vihaan, joka on maata kohtaava, mutta Jeesuksen sanat eivät ole vihaa, vaan rakkautta.Hohhoijaa. Jeesus rikkoi oman aikansa maallista lakia. Pontius Pilatus kirjoitti ilmeisesti ihan henkilökohtaisesti tuomiosyyn julistukseen ainakin kolmella kielellä syyn mistä Jeesus teloitettiin. Jeesus ilmoitti olevansa juutalaisten kuningas. Arvaas mitä mieltä Caesar oli siitä?
- Usko Toivonen
maallinen syy kirjoitti:
Hohhoijaa. Jeesus rikkoi oman aikansa maallista lakia. Pontius Pilatus kirjoitti ilmeisesti ihan henkilökohtaisesti tuomiosyyn julistukseen ainakin kolmella kielellä syyn mistä Jeesus teloitettiin. Jeesus ilmoitti olevansa juutalaisten kuningas. Arvaas mitä mieltä Caesar oli siitä?
Pontius ei löytänyt Jeesuksen tuomioksi mitään perustetta.
4. Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
Joh. 19.
Ja pesipä vielä kätensä ja luuli olevansa viaton Jeesuksen vereen.
24. Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
Matt. 27. - to..
Usko Toivonen kirjoitti:
Pontius ei löytänyt Jeesuksen tuomioksi mitään perustetta.
4. Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
Joh. 19.
Ja pesipä vielä kätensä ja luuli olevansa viaton Jeesuksen vereen.
24. Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
Matt. 27.Raakuuden johdosta erotettu maaherra tuomitsi siis syyttömän koska miehitetyt itse vaativat että taas yksi juutalainen telotettaisiin ? Mikseivät juutalaiset saman tien vaatineet vapautta koska maaherra näköjään teki mitä joku joukko vain keksi huutaa?
- to..
Jumalako käräjille ? kirjoitti:
Elämme maallisessa yhteiskunnassa jossa on maalliset lait, jos joku halua elää uskontonsa opetusten mukaan -minkä hyvänsä uskonnon - uskonnonvapaus antaa siihen mahdollisuuden kuitenkin niin, että maallisia lakeja ei rikota . Se että solvaa toisia oma uskonto alibina, ei voi olla sallittua.
"Olen uskova saan julkisesti nimittää toisia miten haluan jos tuo toinen mielestäni rikkoo niitä sen uskonnon määryksiä joita minä pidän sitovina ".Tällainen ei nyky-yhteiskunnassa enää käy ja on hyvä että rajat näihin tapauksiin haetaan.
- body2
Se itseäni jatkuvasti ihmetyttää kun uskikset, nuo joitten tulisi olla täynnä Jeesuksen rakkautta, täynnä armahtavaisuutta, täynnä myötätuntoa, täynnä laupeutta, olla puettu embatiaan, puettu symbatiaan, ovatkin ottaneet itselleen syyttäjän osan ja ovat kuin taivaanportin vartijat.
Jeesus sanoi,:"viimeiset tulevat ensimmäiseksi.." ja antaa tällä ymmärtää että ihmisten mitta ei päde, se ei päde, joten enemmän rakkautta ja myötätuntoa, ja syyttely, arvostelu pois.
Elämme kylmässä ja rakkaudettomassa maailmassa,ja siinä olisi uskovaisille työsarkaa, olisi kenttää olla osoittamassa ja antamassa rakkautta.
Mutta näyttää että oppi on tärkeämpi kuin ihminen. Ihan samalla tavalla menetettiin 13000 luvulla Italiassa jossa alkoi inkvisiitio ja sen raakuudet kun uskovaisilta pistettiin ilmat pihalle. Ei mitään uutta auringon alla. Jaa että nyt se alkaa ?? Hyvä tietää..
- ennustaja ukkeli
paitsi emme ole vielä ihan tuonne saakka--ehtineet.... 13000 luvulla Italiassa
tuskimpa kerkiimmekään,,jotakin posahtaa ennen sitä,,ja hyvä niin- tulee sota
Suomi ajautuu pikkuhiljaa sisällissotaan sillä menolla mitä maassa nyt tapahtuu. Kun uskovaisten kiihkolle ei näy loppua ja samalla vapaa kansa säätää uutta lakia suojakseen uskovaisia vastaan on selvää, että tavallisten kansalaisten ja uskovaisten välit ovat katkemassa. Tilanne johtanee jossakin vaiheessa sotaan.
Sisällissotaan johtaa myös taloudellinen eriarvoistuminen sekä poliittinen hajoaminen maassamme. Maata ei yhdistä kukaan eikä edes yritä yhdistää vaan poliitikot repivät maata kappaleiksi kääntämällä kansan toisiaan vastaan. - missä kiihko
tulee sota kirjoitti:
Suomi ajautuu pikkuhiljaa sisällissotaan sillä menolla mitä maassa nyt tapahtuu. Kun uskovaisten kiihkolle ei näy loppua ja samalla vapaa kansa säätää uutta lakia suojakseen uskovaisia vastaan on selvää, että tavallisten kansalaisten ja uskovaisten välit ovat katkemassa. Tilanne johtanee jossakin vaiheessa sotaan.
Sisällissotaan johtaa myös taloudellinen eriarvoistuminen sekä poliittinen hajoaminen maassamme. Maata ei yhdistä kukaan eikä edes yritä yhdistää vaan poliitikot repivät maata kappaleiksi kääntämällä kansan toisiaan vastaan.Uskovaiset kertoo Raamatun ilmoitusta niille jotka ovat vapaaehtoisesti kuulolla.
mikä siinä on sitä kiihkoa, kerrohan !? - uskovaisten kiihkoa
missä kiihko kirjoitti:
Uskovaiset kertoo Raamatun ilmoitusta niille jotka ovat vapaaehtoisesti kuulolla.
mikä siinä on sitä kiihkoa, kerrohan !?Kaikki se "noitavaino" mitä tälläkin palstalla on joka ainoa keskustelunavaus täynnä. Uskovaiset syyttämässä kaikkia muita ihmisiä milloin mistäkin ja vainoamassa homoja tai lesboja joilla ON oikeus omaan seksuaalisuuteensa 2000-luvun maallisessa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa riippumatta uskovaisten mielipiteistä.
Eduskunta on pakotettu puuttumaan asiaan ihan laillakin, siksi nettivainot tulevat lakiin. Aloite on muuten peräisin nettipoliisin tekemästä selvityksestä. Samoin vihapuheet ovat laissa siksi, että ketään ei voisi leimata ja uhkailla enää ilman, että oikeuslaitos ja poliisi puuttuvat siihen.
Nythän ei ole niin, että muu yhteiskunta säätää huvikseen lakia vaan uskovaiset ovat ihan itse ajaneet tilanteen siihen pisteeseen, että nettivainoihin on pakko puuttua lailla. Jeesus on ylittänyt uskovaisten mielestä Suomen lain ja yhteiskuntarauhan vaatimuksen.
- uskovainen87
Eräs voimakas syy Herran Jeesuksen opetuslapsiin kohdistuvasta vainosta lopunajassa on homoseksuaalisuus. Koska Herran Jeesuksen opetuslapset uskovat Jumalan sanan totuutta ja sanovat homoseksuaalisuuden olevan syntiä, niin sen tähden lopun aikana heitä vastaan alkaa voimakas vaino.
Lopunajan yhteiskunnat hyväksyvät homoseksuaalisuuden sekä tekevät siitä ihmisoikeus kysymyksen. Se joka ei hyväksy homoseksuaalisuutta ja uskaltaa sanoa sen synniksi tekee lopun aikana ihmisoikeus rikoksen, josta voi seurata vankeustuomio.
Lopunajan laittomuus kääntää asiat päinvastaisiksi ja siksi homoutta vastustavat tahot tullaan luokittelemaan rikollisiksi. Tämän tähden Herran Jeesuksen opetuslasten tulee rakastaa Jumalan rakkaudella homoseksuaaleja; tulee sanoa homoseksuaalisuus synniksi, mutta rakastaa Jumalan rakkaudella homoseksuaaleja ihmisinä.
Kopioitu; http://koti.phnet.fi/petripaavola/lopunajanvainot.html - outoa suvaitsevuutta
Niinhän se menee kuin Jeesuksenkin aikana kävi Johanneskastajan.
mitä hän teki että pää lähti harteilta ?
Kertoi että sinulla ei ole lupa pitää veljesi vaimoa. siinä kaikki. varmaan s e oli sitä vihapuhetta sitten sekin totuuden julkipuhuminen.
miksiköhän sitä totuutta ei saa sanoa kuka tietää !
Saakohan sanoa että tänään on kova pakkanen ! loukkaako se auringossa makaajia miten paljon.- millä perusteella?
Millä perusteella en voisi nussia veljeni vaimoa jos veli antaa siihen luvan ja vaimo itse suostuisi? Sitä sanotaan ryhmäseksiksi.
- olen tutkimassa
Vainojen syynä on homouden synnin nimittäminen oikeilla sanoilla.
Olen kuullut samaa Turussa yli vuosikymmen sitten.
MH - Tosikristitty
Hyvä että tulee laki tähänkin asiaan. Loppuu nimikristittyjen vihakirjoitukset joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa sillä se on vain yksi purkaustie heidän omaan pahaan oloonsa. Ehkäpä siitä saa jotain euforiaa kurjaan elämäänsä.
Minä kieltäydyn Jeesuksen oppien mukaan ehdottomasti kivittämästä ketään. - laki kohtuullistaa
Suomalaisessa yhteiskunnassa on pyritty aina pitämään yllä suhteellisen tasa-arvoista, rauhallista yhteiskuntaelämää. Lailla on puututtu tilanteeseen silloin kun joku porukka on alkanut vetää räikeästi yli sen minkä kansa yleisesti pystyy hyväksymään. Uskovaisten vihapuheet ovat nyt ylittäneet yhteiskunnallisen ärsytyskynnyksen, jolloin eduskunta reagoi tilanteeseen kansan toivomalla tavalla ja siksi, että voisimme säilyttää kohtuullisen rauhallisen yhteiskunnan.
Yhdentyyppinen poliittinen viha meni täysin yli äyräiden 1918 ja sitten Suomi kävi sisällissotaan. Sen jälkeen opittiin pitämään suhteellisen toimivaa yhteiskuntaa lain avulla yllä.
Se, että uskovaiset kokevat itsensä uhriksi, kun säädetään kohtuullisuutta parantavaa lakia on täysin käsittämätöntä. Onko kiihkoiluoikeus joku itsearvo, jota vastaan muu yhteiskunta ei saa hyökätä? Muu yhteiskunta sattuu kokemaan oikeudekseen vaijentaa kiihkoilevan suunsoiton synneistä.
Suomi ei ole mikään kristittyjen hihhulien luvattu maa vaan tässä maassa on ja tulee aina olemaan voimassa laki jonka KANSA säätää itselleen hyväksi katsomallaan tavalla.- missä loogisuus
Ja se laki sitten tukkii uskovien mielipiteet asioista niinkö ?
ja sama laki olevinaan perutetaan vapaudelle ja suvaitsevaisuudelle.
onko yhtään mitään ristiriitaa häh.
eli syntiä pitää saaha toteuttaa mielin määrin mutta siitä ei ole lupa kenenkään olla muuta mieltä, se on suvaitsevuutta teidän mielestänne vai ? - laki tulee
missä loogisuus kirjoitti:
eli syntiä pitää saaha toteuttaa mielin määrin mutta siitä ei ole lupa kenenkään olla muuta mieltä, se on suvaitsevuutta teidän mielestänne vai ?Ei tässä ole mistään suvaitsevaisuudesta kyse vaan siitä, että kansa tuomitsee selvästi uskonnollisen vihapuheen ja ihmisvainot jonkun syntisyyden varjolla harjoitettuna. Siksi säädetään laki.
- muista se
Älä lässytä, mitään sellaista lakia ei tule olemaan, jossa ei Raamatun sanaa saisi käyttää.
- to..
missä loogisuus kirjoitti:
eli syntiä pitää saaha toteuttaa mielin määrin mutta siitä ei ole lupa kenenkään olla muuta mieltä, se on suvaitsevuutta teidän mielestänne vai ?Eiköhän kunkin oma syntisyys ole oman omantunnon asia, se että nimittelee muita syntiksi ja pyrkii määräämään heidän elämäänsä on jotain muuta.Uskovien mielipiteitä ei kukaan tuki, kunhan ne eivät käy henkilöön ja hyvä olisi jos uskovat vielä muistaisivat oman uskontonsa kaikki määräykset, nekin jotka koskevat asianomaisia itseään eikä vain niitä joita katsoo voivansa julkisesti soveltaa muihin.
- katsotaan nyt
muista se kirjoitti:
Älä lässytä, mitään sellaista lakia ei tule olemaan, jossa ei Raamatun sanaa saisi käyttää.
Juurihan se Raamatun sanan käyttö on menossa käräjille viharikoksena. Katsotaan mitä mieltä oikeuslaitos on asiasta.
- Jeesus=Loukkauskivi
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
--Voi että, olisiko parempi sanoa lesboille sitten, että elätte häpeällisissä himoissanne vai oisko sittenkin sana synti jotenkin kepeämpi kestää. Saahan sitä yrittää, mutta silloin joudutaan oikeudelta vaatimaan, ettei Raamatun sanaa saa käyttää tässä maassa, että se on loukkaavaa ja häpeällistä. Silloin ei myöskään kirkkosaleissa enää saa käyttää koko Raamatun tekstiä, pitää karsia milloni ketäkin loukkaavat sanat pois.- kirkko noudattaa lak
Kirkkohan noudattaa lakia laitoksena, eikä päästele juurikaan harkitsemattomia sammakoita julkisuuteen typerien ja asiattomien möläytyksien muodossa. Loukkaavat sanat karsitaan pois.
Lesbot elävät ihan tavallista seksuaalisuutta kuten homot ja heterotkin. Se mitä mieltä te uskovaiset olette on täysin merkityksetöntä.
Lain säätää tässä maassa eduskunta eikä oikeuslaitos muuten. Oikeus tuomitsee lain puitteissa ja tutkiva elin on poliisi. Oikeuden tuomiovalta perustuu lakikirjan tekstiin ja oikeus tuomitsee aina lain sallimissa liikkumarajoissa kun harkitaan tuomion ankaruutta kunkin rikoksen kohdalla. Yleinen oikeuskäytäntö on tuomita lievennyksin. - hehehehehheeh
kirkko noudattaa lak kirjoitti:
Kirkkohan noudattaa lakia laitoksena, eikä päästele juurikaan harkitsemattomia sammakoita julkisuuteen typerien ja asiattomien möläytyksien muodossa. Loukkaavat sanat karsitaan pois.
Lesbot elävät ihan tavallista seksuaalisuutta kuten homot ja heterotkin. Se mitä mieltä te uskovaiset olette on täysin merkityksetöntä.
Lain säätää tässä maassa eduskunta eikä oikeuslaitos muuten. Oikeus tuomitsee lain puitteissa ja tutkiva elin on poliisi. Oikeuden tuomiovalta perustuu lakikirjan tekstiin ja oikeus tuomitsee aina lain sallimissa liikkumarajoissa kun harkitaan tuomion ankaruutta kunkin rikoksen kohdalla. Yleinen oikeuskäytäntö on tuomita lievennyksin.Kristillinen kirkkonne ei ole enää millään muotoa kristillinen, jos siellä aletaan Raamatun lehtiä repimään sieltä täältä sen takia, että ne loukkaavat joitakuita herkkähipiäisiä tai että saavathan ne siellä tekstinä olla, mutta ei niitä tarvitse ääneen sanoa. Kyllä moni saisi miettiä ihan tosissaan, että minkä takia itselleen valehtelee ja haluaa maksaa veronsa kirkolle, jos ei kerta Raamatun totuudet kelpaa.
Onneksi en kuulu, sen enempää kirkkoon kuin muuhunkaan seurakuntaan, mutta sitä ei onneksi kukaan voi estää, vaikka menisin tuohon kadunvarteen lukemaan ääneen, mitä Raamatussa sanotaan asioista ja jos siitä joku loukkaantuisi, ihan oma ongelmansa.
Uskovaisten kannattaisi enemmänkin muuten käyttää sananvapauttaan, mennä kahviloihin ja kuppiloihin ja ravintoloihin jutustelemaa pöytäseurueissa Raamatun sanasta, sitä ei pysty kukaan estämään ja jos yrittää, joutuu oikeuteen ja maksamaan sakot syrjinnästä. - nyt jotain järkeä
hehehehehheeh kirjoitti:
Kristillinen kirkkonne ei ole enää millään muotoa kristillinen, jos siellä aletaan Raamatun lehtiä repimään sieltä täältä sen takia, että ne loukkaavat joitakuita herkkähipiäisiä tai että saavathan ne siellä tekstinä olla, mutta ei niitä tarvitse ääneen sanoa. Kyllä moni saisi miettiä ihan tosissaan, että minkä takia itselleen valehtelee ja haluaa maksaa veronsa kirkolle, jos ei kerta Raamatun totuudet kelpaa.
Onneksi en kuulu, sen enempää kirkkoon kuin muuhunkaan seurakuntaan, mutta sitä ei onneksi kukaan voi estää, vaikka menisin tuohon kadunvarteen lukemaan ääneen, mitä Raamatussa sanotaan asioista ja jos siitä joku loukkaantuisi, ihan oma ongelmansa.
Uskovaisten kannattaisi enemmänkin muuten käyttää sananvapauttaan, mennä kahviloihin ja kuppiloihin ja ravintoloihin jutustelemaa pöytäseurueissa Raamatun sanasta, sitä ei pysty kukaan estämään ja jos yrittää, joutuu oikeuteen ja maksamaan sakot syrjinnästä.Saattaa käydä ravintolapöydässä äkkiä hyvin huonosti. Se ei kännistä ihmistä paljon tarvitse ärsyttää ennen kuin nyrkki puhuu. Olen baarielämässä oppinut pitämään turvan kiinni politiikasta ja uskonnosta, koska muuten se turpa turpoaa kiinni.
Se mitä todella tulee yöelämään, niin totuus on se, että joka toisella on ase taskussa ja melkein joka jannulla löytyy puukko tai nyrkkirauta. Tervettä järkeä puheiden suhteen on suotavaa käyttää siis.
Ja tämä EI ollut uhkailua vaan ennemminkin käytännön elämän ja kokemuksen syvällä rintaäänellä annettu hyvä neuvo.
Olen ollut näkemässä baareissa tappeluja, puukotuksia ja jopa ammuskelun olen ollut todistamassa. Kaikki lähteneet hyvin pienistä syistä liikkeelle, yleensä suunsoitto on riittänyt. - KTS (Ei kirj.)
nyt jotain järkeä kirjoitti:
Saattaa käydä ravintolapöydässä äkkiä hyvin huonosti. Se ei kännistä ihmistä paljon tarvitse ärsyttää ennen kuin nyrkki puhuu. Olen baarielämässä oppinut pitämään turvan kiinni politiikasta ja uskonnosta, koska muuten se turpa turpoaa kiinni.
Se mitä todella tulee yöelämään, niin totuus on se, että joka toisella on ase taskussa ja melkein joka jannulla löytyy puukko tai nyrkkirauta. Tervettä järkeä puheiden suhteen on suotavaa käyttää siis.
Ja tämä EI ollut uhkailua vaan ennemminkin käytännön elämän ja kokemuksen syvällä rintaäänellä annettu hyvä neuvo.
Olen ollut näkemässä baareissa tappeluja, puukotuksia ja jopa ammuskelun olen ollut todistamassa. Kaikki lähteneet hyvin pienistä syistä liikkeelle, yleensä suunsoitto on riittänyt.Minä en liikukaan ulkona ilman palestiinalaishaalareita, panosvyötä, kalashnikovia. käsikranaatteja ja Palestiinan pienoislippuja.
- tervettä järkeä
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Minä en liikukaan ulkona ilman palestiinalaishaalareita, panosvyötä, kalashnikovia. käsikranaatteja ja Palestiinan pienoislippuja.
Nääh... se nyt vaan täytyy huomioida, että väkivallan riski on olemassa ja todellinen asia yöllä liikkuessa ja baareissa. Itse varaudun siihen pitämällä teräasetta taskussa äärimmäisen tilanteen varalle, mutta toivottavasti ei koskaan tarvitse käyttää vaan vähempi riittää. Yleisesti jokainen tilanne on aina selvitettävissä puhumalla niin kauan kuin kohtuullinen puheyhteys vastapuoleen on olemassa ja viestinsä saa perille perustelluilla kysymyksillä, tarkentavilla kysymyksillä ja neuvottelutaktiikalla.
Paras turva on aina terve järki: ei hommaa itseään tilanteeseen jossa tulee helposti kuonoon. - LslslSas
tervettä järkeä kirjoitti:
Nääh... se nyt vaan täytyy huomioida, että väkivallan riski on olemassa ja todellinen asia yöllä liikkuessa ja baareissa. Itse varaudun siihen pitämällä teräasetta taskussa äärimmäisen tilanteen varalle, mutta toivottavasti ei koskaan tarvitse käyttää vaan vähempi riittää. Yleisesti jokainen tilanne on aina selvitettävissä puhumalla niin kauan kuin kohtuullinen puheyhteys vastapuoleen on olemassa ja viestinsä saa perille perustelluilla kysymyksillä, tarkentavilla kysymyksillä ja neuvottelutaktiikalla.
Paras turva on aina terve järki: ei hommaa itseään tilanteeseen jossa tulee helposti kuonoon."Itse varaudun siihen pitämällä teräasetta taskussa äärimmäisen tilanteen varalle,. "
Itse en ikinä ottanut mitään kättä pitempää mukaan vanhassa elämässä. Eikös juuri tämän takia niitä puukotuksia ja muita tule kun kaikki ottaa kättä pidempää mukaan peloissaan? Oma pelkoni puukon kantamiseen oli se jos kävisikin niin, että uhkaisit puukolla ja saisitkin pataan(joka on meille kaikille mahdollista, aina löytyy astetta kovempi(pölkympi) jätkä. Väittääpä se oma ego sitten mitä vain) niin sitten vielä saisit omasta puukostasi. "se joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu"
- kadonnut maailma
Uskovaiset eivät voi enää nykymaailmassa muutenkaan syytellä yleisesti syntisyydestä, koska tässä yhteiskunnassa uskontoja alkaa olla niin paljon ja myöskin uskonnottomuus nousee nopeasti. Menkääpä kertomaan Buddhalaiselle synnistä niin Buddhalainen nauraa teille. Kas kun Buddhalaisuudessa ei ole synnin käsitettä ollenkaan vaan moraali perustuu Buddhan opetuksiin.
Eikä ole syntiä käsitteenä muuten sitten Hindulaisuudessakaan, eikä missään luonnonuskonnossa eikä uuspakanuudessakaan.
Edes islam ei sisällä syntiä käsitteenä vaan islamissa on laki ja tapaoikeus joka määrittelee oikean ja väärän. Islamissa on kuitenkin huomattavasti joustavampi oikean ja väärän punnitseminen kuin kristinuskossa, eikä laki ole ehdoton vaan shariaa tulkitaan tilannekohtaisesti.
Synneistä syyttely ei ole nykypäivää 2000-luvun moniarvoisessa ja moniuskontoisessa maailmassa.
Se mitä uskovaiset tekevät kuuluu maailmaan yli 2000 vuotta sitten, ei enää tähän nykymaailmaan.- raippakallio
Kautta maailman sivun ovat Jeesuksen seuraajat olleet vihattuja, ne jotka uskaltavat tuoda Jumalan Sanan esiin niinkuin se on. Käytännössä asetelma on ollut sellainen, että yksi pieni kalaparvi meressä saa koko meren kuohuamaan, ärjymään ja raivoamaan, yksi pieni sana synnistä ja Jeesuksen tarjoamasta pelastuksesta saa monet raivonvaltaan.
Jeesuksen opetuslapsilla on valtava voima, se on annettu Pyhän Hengen kasteena ja joillekin myös muina vahvistavina merkkeinä. Sitä vastaan on turha kiristellä hampaita, koska se ei hyödytä mitään. - Uskossa Sanaan.
Luojamme on eri mieltä. Mitä luulet, kumpiko on oikeassa? Kenen näkemys pääsee voitolle, loppujen Lopuksi? Kannattaako ajaa 120 km/h päin kallioleikkausta?
- KTS (Ei kirj.)
Onhan buddhalaisuudessa ja hindulaisuudessakin karma, joka vastaa synti-käsitettä.
Ei niissäkään uskonnoissa ole kaikki sallittua. Tai on mutta että maksu tulee jälkeenpäin. - ei ole sama asia
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Onhan buddhalaisuudessa ja hindulaisuudessakin karma, joka vastaa synti-käsitettä.
Ei niissäkään uskonnoissa ole kaikki sallittua. Tai on mutta että maksu tulee jälkeenpäin.karma ei vastaa opillisesti syntiä. Karma on eräänlainen painon ja vastapainon laki, joka palauttaa hyvät ja pahat teot muita ihmisiä kohtaan tekijälleen. Synnin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, koska hyvää ja pahaa ei voi käsitellä syntinä. Joskus pahakin teko on hyvä ja joskus jonkun hyvä teko johtaa karmeisiin seurauksiin.
Karma on tarkoitettu siihen, että ihminen kulkee elämässään sellaista kohtuuden keskitietä. - ihminen voittaa
Uskossa Sanaan. kirjoitti:
Luojamme on eri mieltä. Mitä luulet, kumpiko on oikeassa? Kenen näkemys pääsee voitolle, loppujen Lopuksi? Kannattaako ajaa 120 km/h päin kallioleikkausta?
Ihmisen näkemys voittaa koska Jumalaa ei ole olemassa.
Kannattaako ajaa 120 km/h päin kallioleikkausta, on kysymys joka riippuu täysin tilanteesta. Kun kysymys on vaikkapa autoteknisestä tieteellisestä kokeesta, näin voidaan toimia, mutta auto on silloin varustettu antureilla jotka tuottavat telemetriaa.
Yleisesti ei ole suotavaa ajaa kallionseinään ellei tarkoitus ole kuolla pois. - KTS (Ei kirj.)
ei ole sama asia kirjoitti:
karma ei vastaa opillisesti syntiä. Karma on eräänlainen painon ja vastapainon laki, joka palauttaa hyvät ja pahat teot muita ihmisiä kohtaan tekijälleen. Synnin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, koska hyvää ja pahaa ei voi käsitellä syntinä. Joskus pahakin teko on hyvä ja joskus jonkun hyvä teko johtaa karmeisiin seurauksiin.
Karma on tarkoitettu siihen, että ihminen kulkee elämässään sellaista kohtuuden keskitietä.Juuri samaa tarkoittaa "synti" eli "hamartia", joka on itse asiassa jousiammuntatermi.
Synnin tekeminen tarkoittaa raamatullisesti maalin ohi ampumista.
Kokonaan eri asia on se, että vippaslössit sun muut lahkot ovat tehneet siitä lyömäaseen ja vallankäytön välineen.
- Sanalla sanoen.
Raamattu on pian täälläkin kielletty kirja, kuten NL:ssa ja Maon Kiinassa. . I
Roomalaiskirje:
1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
1:7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
1:8 Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
1:9 Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
1:10 aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
1:11 Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
1:12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.
1:13 Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka.
1:14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
1:15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Jaahas, näyttääpä Kuluttava Tuli odottavan
monia jotka luulevat olevansa uskossa.- tuskin sentään
Tuskin Raamattu tulee kielletyksi, mutta Raamatun perusteella ihmisten syyllistäminen kyllä tulee rikokseksi sekä nettivainolain että vihakirjoittelulain perusteella. Uskovaisten kiihkoilu siis kielletään ja estetään lailla, toteutuspuolesta huolehtii poliisi yhteistyössä oikeuden kanssa.
- kahleissakin ylistet
Eikö ruottissa jotkut papit saaneet ihan linna tuomioita saarnoistaan, siihen mennään vielä täälläkin, varautukaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2944176Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820