Keskusta, ehjiä ihmisiä

Sapiens dux

Sysäys tähän avaukseeni tuli tv- insertistä, jossa esiintyi Qatarilainen johtaja. Hänellä oli varsin selkeä käsitys siellä käyneen suomalaisen kauppavaltuuskunnan eräästä merkittävästä vajavuudesta, kyvyttömyydestä kohdata ihminen ihmisenä.
Tuo ominaisuus näkyy selvästi erityisesti Kokoomuksen politiikassa. Siinä ihmistä käsitellään vain eri toimintojen välikappaleena, itseisarvo unohtaen.

Keskustassa ihminen on toimintojen keskiössä ja persoonallisuus arvossaan. Se näkyy vaikkapa eduskunnassa todella selkeästi.
Kokoomuksen edustajat ovat melko pitkälle ulkoasultaan sliipattuja, mutta jo hetken kuuntelu paljastaa sisäisen onttouden. Poikkeukset toki vahvistavat säännön.

Minun tuntemani lukuisat Keskustan ihmiset ovat mitä sydämellisintä joukkoa, vailla teeskentelyn häivääkään. On upeaa olla sellaisen joukon lähellä.

10

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskustan jäsen

Ihminen ihmisenä, ei työstettävänä ja mukautettavana kappaleena, on Keskustan politiikan ydin. Siinä ero Kokoomukseen on kuin yöllä ja päivällä.

• Missä ne on?

Ne ehjät kepulaiset ihmiset? Tälle palstalle ainakaan ei ole montaa sellaista eksynyt. Niillä on hajallaan pää ja mah, muuten ei tulisi sitä mitä heiltä tulee. Siihen joukkoon sinäkin kuulut.

• Sapiens dux

Kertaan vain tosiasioita realistisesti. Joskus toki menee inhorealismin puolelle. Kyllä minä edelleen olen sotilaana (evp), Keskustaa lähellä olevana ja kaikessa ihan sitä parasta A- ryhmää.

Aloin tuossa juuri itse suunnitteleman ja valmistaman puutarhakaluston huollon kevättä ja kesää ajatellen. Suunnittelu ja toteutus onnistuvat mainiosti ja kehujakin on siitä tullut. Että ei kai sitä pahenpaa lahoa sisällä missään kohdin ole.

• Juhantalo Hoplaa
        Sapiens dux kirjoitti:

Kertaan vain tosiasioita realistisesti. Joskus toki menee inhorealismin puolelle. Kyllä minä edelleen olen sotilaana (evp), Keskustaa lähellä olevana ja kaikessa ihan sitä parasta A- ryhmää.

Aloin tuossa juuri itse suunnitteleman ja valmistaman puutarhakaluston huollon kevättä ja kesää ajatellen. Suunnittelu ja toteutus onnistuvat mainiosti ja kehujakin on siitä tullut. Että ei kai sitä pahenpaa lahoa sisällä missään kohdin ole.

Ja lisäksi olet kova valehtelemaan..... vai evp... Missä vankilassa teet puutarhakalustoja? On Kaikkonen tuttu tai Merisalo?

• Sapiens dux
        Juhantalo Hoplaa kirjoitti:

Ja lisäksi olet kova valehtelemaan..... vai evp... Missä vankilassa teet puutarhakalustoja? On Kaikkonen tuttu tai Merisalo?

Itse kaadetusta lehtikuusesta sahautin riittävän järeitä lankkuja tuppeen. Viimeistelin ne hienosahauksella ja kuivasin huolellisesti.
        Vaimoni oli toki osin suunnittelemassa varsinkin kaluston istuinosia. Koska kun naisilla on yleensä hieman leveämpi ahteri, tuli istuimista riittävän kookkaat. Toki varmaan myös virkaveljeni ahteri olisi ollut mitat täyttävä ja vähän virallisempi "mittatikku".

Keskustaa lähellä olevana käsittelin kaluston terva/öljyseoksella, jonka itse valmistin kotimaisista raaka-aineista. Terva on veljeni polttamaa.

Että sellainen prisoni.

Tarinan voin vielä kertoa suusanallisesti Eduskunnan portailla huomenna klo 12.00. Tulen sinne suuremman joukon kanssa.

• että silleen
        Sapiens dux kirjoitti:

Itse kaadetusta lehtikuusesta sahautin riittävän järeitä lankkuja tuppeen. Viimeistelin ne hienosahauksella ja kuivasin huolellisesti.
        Vaimoni oli toki osin suunnittelemassa varsinkin kaluston istuinosia. Koska kun naisilla on yleensä hieman leveämpi ahteri, tuli istuimista riittävän kookkaat. Toki varmaan myös virkaveljeni ahteri olisi ollut mitat täyttävä ja vähän virallisempi "mittatikku".

Keskustaa lähellä olevana käsittelin kaluston terva/öljyseoksella, jonka itse valmistin kotimaisista raaka-aineista. Terva on veljeni polttamaa.

Että sellainen prisoni.

Tarinan voin vielä kertoa suusanallisesti Eduskunnan portailla huomenna klo 12.00. Tulen sinne suuremman joukon kanssa.

Mestarismies olet silläkin alalla. Vaimokin. Tiedeharrastuksiakin. Mutta millä ajalla niitä teet, kun päivät pitkät olet vain kepusaitilla? Tässä selitys.

http://www.youtube.com/watch?v=KQRDiFeTjKo

• Sapiens dux
        että silleen kirjoitti:

Mestarismies olet silläkin alalla. Vaimokin. Tiedeharrastuksiakin. Mutta millä ajalla niitä teet, kun päivät pitkät olet vain kepusaitilla? Tässä selitys.

http://www.youtube.com/watch?v=KQRDiFeTjKo

Se vain nyt sattuu olemaan niin, että toisella on huimasti enemmän kapasiteettia kuin toisella ja täällä sen huomaa tosi selvästi.
        Olin tosiaankin sählyä pelaamassa. En ihan kahta tuntia, mutta yli puolitoista kuitenkin. Sieltä saa virtaa mm. jalkapallon seuraamiseen. Harjoittelen myös sitä lajia kerran viikossa, hyvätasoisena target- roolissani.

• kyl'näi on

Eheyttämistä kaipaisivat juu, keputollakot, eheyttämistä.

• Sapiens dux

Keskustaa lähellä olevana hallitsen kohtalaisen hyvin elämän koko kirjon. Huumorin ja toden sekä faktan ja fiktion erottaminen toisistaan ovat elämästä nauttimisen perussuolaa. Valitettavan moni ei sitä ymmärrä.

• luontaista...

Kepulaiset kieriäiset kusaavat aivain luontevasti ja lapsellisen hyväntahtoisesti isänmaan multaa moskovaan...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4148
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3087
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe