Nukahtaminen sydän hakkaa.

muljahtelija

Onko jollakulla samanlaista välillä, kun juuri meinaa nukahtaa sydän niinkuin oudosti muljahtaa ja alkaa hakkaamaan että pitää vetää henkeä, veemäinen homma. Silloin varsinkin tulee kun on stressiä. Onkohan alitajunnalla jotenkin sormet pelissä. Silloinkin varmasti tulee kun vähän etukäteen pelkää.

9

4900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • levollista unta

      Saattaa hyvinkin olla. Kannattais jutella varsinkin aamupäivästä niistä murheen ja stressin aiheista. Onneksi tuollaiset rytmihäiriöt eivät ole vaarallisia mutta mukavalta ne eivät tunnu.

    • 8+7

      Mullakin usein sellaista että sydän hakkaa ihan täysillä kun pitäis alkaa nukkumaan eikä nukkumisesta silloin mitään tule. Rytmihäiriöitäkin esiintyy joskus. Johtuu varmaankin sekin ahdistuksesta ja kun stressaa liikaa tulevia tapahtumia. Olen sellainen että murehdin stressaavia tilanteita jo monta viikkoa etukäteen ja pelkään etten selviä haastellisista asioista.

    • 12+1

      Minulle tuli juuri tuollaista pienestä annoksesta ketiapiinia, siis ihan jo 25 mg.

      • 12 + 1

        Siis ertyisesti tuo sydämen muljahtaminen juuri ennen nukahtamista.


      • muljuu

        Mulla aivan samasta lääkkeestä myös tuli ja sitä on kestänyt jo 07 v asti ja joutunut käyttää beetasalpaajaa muljahteluun. Illalla pitää alkaa rauhoittumaan jo noin klo 21 aikoihin niin stten nukkumaan mennnessä sydän on suht koht rauallinen


    • ahdistunut tyttö

      Ahdistuneisuuden kausina nukahtaminen on tosi vaikeaa. Saattaa olla suhteellisen normaalikin olo illalla, mutta vasta nukkumaanmeno osoittaa, että sielläpä se ahdistus on kuitenkin koko päivän kytännyt alitajunnassa. Ja hyökkää kimppuun.

      On niin veemäistä pyöriskellä sängyssä, hikoilla ja tunnustella, miten syke vain kiihtyy. Jos sattuukin nukahtamaan jonkun ajan tuskailun jälkeen, pian herää kuin sähköiskun saaneena kunnon pelkoon. Äsh.

    • 10+17

      Sain kerran yöllä ikävän paniikkikohtauksen. Ensin tuntui ettei sydän lyö ollenkaan, sitten se alkoi tykyttämään oikein kunnolla, muljahteli ja tunsin värinää sydämen kohdalla. Jouduin hengittelemään syvään, nousemaan ylös sängystä ja tällä tavalla sain kohtauksen loppumaan.

      Kerran aikaisemmin sain todella ikävän paniikkikohtauksen jonka aikana luulin että saan sydänkohtauksen kun sydän hakkas niin lujaa aivankuin olis tulossa rintakehästä läpi. En ole koskaan kokenut vastaavaa. Tunsin myös poltetta sydämen kohdalla ja olin aivan varma että mun sydän pysähtyy ja kuolen siihen paikkaan. Se kohtaus alkoi sellaisella tunteella kuin olisin saanut sähköiskun ja ihankuin joku olis kuristanut mua niin lujaa etten saisi hengitettyä. Tunsin oloni myös todella ahdistuneeksi ja siitä se ahdistus lopulta muuttui täydeksi paniikiksi.

      Olen vasta 24-vuotias mutta en tiedä pitäiskö mun nyt olla huolissaan siitä että mun sydämessä on jotain vikaa. Vai johtukohan kaikki tuo siitä paniikkikohtauksesta eikä mitään syytä huoleen ole.

    • Anonyymi

      On just stressi tai riittää jos vaimolla huono päivä kun rakastan vaimoketta niin tunteet on voimakkaat ja nulajtaessa sydän ottaa kunnon rallin ei ole tutkittu mikä aiheuttaa ja onko vaarallista mut yhteys on stressiin ja myötä tunto pahoin vointiin

    • Anonyymi

      Mulla on ollut sellainen juttu, nukahdan ja aika pian herään kuin sähköiskuun, tyntuu ettei uni tulekaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      381
      3591
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2529
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      127
      1792
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1137
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      50
      1125
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      162
      1104
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1074
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      908
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      882
    Aihe