Kehää kiertäen tuskassa.

tomis...

Kaikkeni olen antanut, mutta en vain voi sille mitään lankean syntiin, jos en teoin mutta siinäkin, niin ajatuksin ja sanoin kuitenkin.

Miksi Jeesus opetti Isämeidän rukouksen? Miksi? Miksi siitä vaijetaan, miksi sitä ei käytetä helluntaitilaisuuksissa?

Koitinko tehdä itsestäni synnitöntä vanhurskasta? Siksikö nyt olen kiusattu? Uskoni on kuitenkin Jeesukseen, mutta epäilys valtaa välistä mielen onko riittävä usko. En oikein aina usko että saan anteeksi lankeemukksia, onko syynä kun palstalla on kirjoituksia ettei saakkaa syntejä anteeksi jos niitä tehdään tietoisesti? Vai vihollinenko syyttää?

Ei tälläinen taistelu alati johda mihinkään, se rassaa ja tuntuu että silloin uskoo kuin on mieli ja tunteet reilassa, mikä syömmentä heiluttaa?

Onko sittenkin Luterilaisuus ja se lapsena saatu turvallinen rakastava Jeesus paras ratkaisu minulle?

Onko unohdettava helarilaisuus ja vain pysyttävä lestissään joka mulle kuuluu, kuulunhan Luterilaieen kirkkoon? Eli rukoilla niinkuin publikaani rukoili Herra ole minulle syntiselle armollinen ja Isämeidän rukous jossa pyydetään syntejä anteeksi, sekä rukoillaan että päästä meidät pahasta?

Täytynee alkaa käymään kirkossa, kuunnella radiosta Jumalanpalveluksia, joissa julistetaan papin toimesta synnit anteeksi Jeesuksen nimeen. Sitten paeta tälläisiltä sivustoilta Luterilaiselle foorumille.

33

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei Mikko!
      Muista ne enkelin kyyneleet....
      voimia.

• Knocknock

Jeesus ei halua että meidän huomio on omassa itsessä, vaan Kristuksessa yksin. Ei ole kyse meidän hyvyydestä tai huonoudesta, vaan Kristuksen täytetystä työstä. Sinun sydämesi on vilpitön, ja kärsit jos lankeat. Herra näkee sen, ja lukee sinut Ristin tähden lunastetuksi, ja pesee jalkasi jälleen puhtaaksi. Saara epäili Jumalan lupausta, mutta myöhemmin ei raamatussa puhuta Saaran epäuskosta, vaan pelkästään uskosta. Vaikka me uskon rippeilläkin tarraamme Kristukseen, vihollisen huutaessa epäuskoa toiseen korvaan, Jumala katsoo siihen pieneenkin uskoon joka riippuu kiinni. Hän ei välitä mihin maalliseen laumaan kuulut, kunhan kuulut Hänen laumaansa.
      Niin ei sinun toivosi ole omassa uskossasi, vaan uskosi kohteessa. Edelleenkin Hän on voimallinen sinut pelastamaan ja sinut kantamaan perille asti. Hän on meidät pelastanut. Kerran ristillä, joka päivä, ja vielä kerran vievä perille! Niin on Hänen pelastustyönsä täydellinen. Me emme elä enää synnissä, vaikka joskus lankeamme. Tästä on merkkinä katumuksen kyyneleet, ja halu puhtauteen. Jumala on antanut meille uuden nimen johon on kudottu Hänen täytetty työnsä. Niinpä vaikka me näemme itsemme pettymyksen silmin, näkee Isä rakastavin silmin. Jeesus muistuttaa valtaistuimen edessä: Tomiksen sinä annoit minulle, Tomis on minun!

• EndTimes

Se, mikä on vanhaa, on kadonnut. Uusi on sijaan tullut!

Herra ei lue meille tuomioksi vanhoja erheitä, älä siis ota ihmisiltä vastaan sitä mikä ei ole Herrasta. Jos sinua joku vanhoista arvostelee, jätä se omaan arvoonsa. Älä kommentoi sitä äläkä mieti sitä, vaan iloitse sinä Jeesuksesta!

Unhottaen sen, mikä on takana, me nyt riennämme kohti voittopalkintoa!

Ole siunattu, rakas veli Herrassa!

• Sisaresi uskossa

Luulen että kompastuksesi on juuri tuo, eli koitit tehdä itsestäsi synnittömän vanhurskaan. Se voi saada aikaan ylenpalttista onnen tunnetta, ylemmyyttä ja varmuutta siitä että, tässähän tämä nyt on, ei mitään hätää kunhan vain uskon olevani synnitön vanhurskas ja pidän siitä kiinni.
      Mutta, Jumala ei anna sinun tuudittautua sellaiseen väärään henkeen kun olet hänet Isäksesi kerran ottanut.
      Sieltä korkeuksista tipahtaminen käy kipeää, mutta vain hetken aikaa, siksi että muistaisit kuka sinun pelastajasi ja Isäsi on.
      Jumala on sinun pelastajasi. Hän pelasti sinut poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Ei meille kymmentä käskyä turhaan annettu eikä Jeesus turhaan niitä rukoilemaan opettanut. Ne osoittavat sen että me tarvitsemme noita käskyjä joka ikinen päivä ja juuri siksi että me olemme erehtyväisiä ihmisiä liharuumiissamme ja teemme syntiä niin sanoin kun teoin.

• KERTOKAA jo

Minä olen senkin sijaan lukenut Raamatusta, että Jumalan lapsi ei tee syntiä. Pitääkö tuo opetus repiä Raamatusta pois, kun on niin paljon heitä, jotka eivät sitä usko?

Onko Raamattu ristiriitainen? Sehän kertoo, että joka ei tunnusta syntiä, ei saa kokea armoa. Sitten se kertoo, että Jumalasta syntynyt ei tee syntiä. Miten tuo teidän mielestänne pitää käsittää?

• Tapio522eikirj

"Luulen että kompastuksesi on juuri tuo, eli koitit tehdä itsestäsi synnittömän vanhurskaan".
      >>>>>
      Aivan!
      Kristus ei asu muissa, kuin syntisissä.

Virsi 318
      1.
      Jeesus, sä ainoa
      heikkojen auttaja,
      anteeksiantaja uupumaton!
      Pyhyys ja puhtaus,
      rakkaus, virvoitus,
      totuus ja armahdus sinussa on.
      2.
      Kun uuvun, haavoitun,
      huomassas, Herra, sun,
      suuren ja siunatun, levätä saan.
      Toiset jos hylkäävät,
      kasvosi lempeät
      puoleeni kääntyvät rohkaisemaan.
      3.
      Herrani, armahda,
      ohjaa ja taivuta,
      minne ja milloinka tahtosi vie.
      Neuvoilla Henkesi
      valaise mieleni.
      Tee, Jeesus, rakkaaksi ristisi tie.
      4.
      Ainoa puhtaus,
      syntisen uskallus,
      tuskassa lohdutus: pyhyytesi.
      Vaatteeksi anna se!
      Ohjaa ja varjele
      jokainen askele, Jeesukseni.

• Tapio522eikirj

• >:<

>>Kristus ei asu muissa, kuin syntisissä.

• Tapio522eikirj
        >:< kirjoitti:

>>Kristus ei asu muissa, kuin syntisissä.

Asuuko Jeesus mielestäsi vain synnittömissä ihmisissä?
        Jos on synnitön, niin tarviiko sellaisen ihmisen tehdä parannusta (="Jalkojen pesua")?
        Jos on synnitön, niin tarviiko sellainen ihminen JUMALAN ARMOAKAAN?

• Sanon vaan
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Asuuko Jeesus mielestäsi vain synnittömissä ihmisissä?
        Jos on synnitön, niin tarviiko sellaisen ihmisen tehdä parannusta (="Jalkojen pesua")?
        Jos on synnitön, niin tarviiko sellainen ihminen JUMALAN ARMOAKAAN?

Sinulle Tapio ei sitten mene perille vaikka täällä monet ovat sinulle Raamatulla todistaneet kysymäsi asiat. Sinä vain elät synnissä ja peset jalkojasi. No omapa on asiasi, kun et halua synneistäsi luopua Jeesuksessa. En viitsi jankata enemää kanssasi

• Tapio522eikirj
        Sanon vaan kirjoitti:

Sinulle Tapio ei sitten mene perille vaikka täällä monet ovat sinulle Raamatulla todistaneet kysymäsi asiat. Sinä vain elät synnissä ja peset jalkojasi. No omapa on asiasi, kun et halua synneistäsi luopua Jeesuksessa. En viitsi jankata enemää kanssasi

Sanon vaan: " Sinä vain elät synnissä ja peset jalkojasi"
        >>>>>>>>>>>>>>>Sanot: "monet ovat sinulle Raamatulla todistaneet kysymäsi asiat".>>>>>>>>>>>>>>
        Tarkoitatko, että on "monia" muitakin synnittömiä, jotka eivät tarvitse "jalkojen pesua".

Kehoittaisin sinua edelleen lukemaan 1.Joh.1. luvun!

• Sanon vaan

Sanon vaan: " Sinä vain elät synnissä ja peset jalkojasi"
        >>>>>>>>>>>>>>>Sanot: "monet ovat sinulle Raamatulla todistaneet kysymäsi asiat".>>>>>>>>>>>>>>
        Tarkoitatko, että on "monia" muitakin synnittömiä, jotka eivät tarvitse "jalkojen pesua".

Kehoittaisin sinua edelleen lukemaan 1.Joh.1. luvun!

>>Kehoittaisin sinua edelleen lukemaan 1.Joh.1. luvun!

• Tapio522eikirj
        Sanon vaan kirjoitti:

>>Kehoittaisin sinua edelleen lukemaan 1.Joh.1. luvun!

Niin on!
        Laitan tähän vielä 1.Joh.1.luvun.jakeet 8-10,ja 2:1,2
        >>>
        1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        --
        ”Totuuden tekeminen” ei ole synnittömänä elämistä (8). Juuri valkeudessa eläminen paljastaa meidän syntisyytemme (8).

Monet luulevat, että kun ihminen tulee uskoon, on hän heti täydellinen (synnitön).
        Ihmisen on vaikea tunnustaa syntisyyttään. Tämä johtuu ihmisen luontaisesta puolustusjärjestelmästä. Sen tähden toistuu yhä uudelleen sama tilanne: ”sanomme, ettemme ole syntiä tehneet” (10).
        Varokaamme etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme enää pidä itseämme syntisinä.

”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (9).
        Tämän jakeen kirjoitti eräs uskonveli Raamattuni loppuun. Se muistuttaa minua Jumalan uskollisuudesta ja anteeksiantamuksesta.
        --
        Uskovissakin asuu synti (Room.7:17)
        Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
        Uskontie on kasvuntie,
        Täydellisiksi emme tule koskaan tässä ajassa, vaan riennämme sitä kohti (Filipp.3:12-14).

Kristittyinä joudumme jatkuvasti taistelemaan turmeltunutta luontoamme vastaan.
        Jumalan Hengen avulla uskova voi, elää Jumalan tahdon mukaista elämää.
        Paavali sanoo, että ”olemme moitteettomia ja puhtaita ja tahrattomia Jumalan lapsia kieron ja nurjan sukukunnan keskellä” (Fil.2:15).

Elämme jatkuvassa anteeksiantamuksen osallisuudessa ja olemme pyhiä ja puhtaita Jumalan edessä-vaikka syntiturmelus onkin meissä vielä jäljellä.
        ---
        "...kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa" (2.Piet. 3:18).

• Olen ollut pulitoistavuotta uskossa vasta noin kuukausi sitten tajusin, että olen yrittänyt suorittaa ja huomasin itsessäni uskonnollisuutta joka kuolettaa, mutta usko Jeesukseen Kristukseen tekee vapaaksi!
      Loppuun asti tämä on taistelua hyvä vs paha, henki vs liha. Kunhan vain pysymme visusti Jeesuksen Kristuksen kanssa ja vihaamme sitä syntiä mikä riippuu meissä. Ja että janoamme jatkuvaa pyhitystä. Silloin voimme uskoa sen, että vaikka me olisimme heikoilla ja uskottomia pysyy Herra meille uskollisena.
      Tärkeintä on että rakastat Häntä ylikaiken ja haluat että Hän saa toteuttaa tahtonsa sinussa. Silloin voit uskoa turvallisin mielin, että Hän johdattaa sinut maaliin voittajana!

Jeesus Kristus haluaa opettaa meille, että kaikki on täytetty Hänessä.

Itse olen langennut syntiin niin, että olin kuukauden omilla teillä. Kaiken sen aikaa kun olin langennut mielessäni rukoilin Jeesus auta! Ei ollut voimia taistella vastaan, se oli todella ahdistavaa aikaa. Kiitos Herralle apu tuli!

Jos tietoisen synnin teet niin pyydä anteeksi heti ja jatka taistelua, ettet pääse kasvattamaan tiliä.
      Mietin joskus, että voinko nyt samantien pyytää anteeksi, vai pitäisikö viettää katumus aikaa muutama päivä. Se ajatus on ihan paholaisesta, tilivelka vain katki samantien ja sitten uskotaan, että on anteeksi annettu sitten kohti uusia haasteita!

Lepää Jeesuksessa ystävä! Jeesus kutsui opetuslapsetkin ensiksi vain olemaan kanssaan, juurru sanaan sen kautta kasvat uskossa niin ettei kaikki tuulenpuuskat saa horjumaan.

Jumalan siunausta!

• Ps. Hengellinen musiikki tuo lohtua ahdistuksien keskellä, tätä kuuntelin itse usein ahdistusten keskellä

Www.youtube.com/watch?v=gtHwyhPziJ0

• tomis...

Kuten olen vastauksista lukenut on lankeemuksia varmasti uskovissa ja se on SYNTI joka ihmistä ahdistaa, on ahdistanut kautta aikain tuhansia vuosia.

Laitan muutaman raamatun paikan, nyt kun uskon varmasti koko raamatun, kuten pitääkin, koska olen sen uskon viimein saavuttanut.
      Mitä teille tulee mieleen alla olevista raamatun jakeista, ahdistaako ne koska on eleltävä vastoin raamatun sanaa?
      Vai onko joukossane henkilöitä joita ei tuo kosketa millään lailla? Nyt ei se niin kosketa koska tiedän ettei joukossane ole yhtään jotka pystyvät kertomaan ettei heitä mitenkään kosketa, elikä ovat eläneet kuten raamattu kehoittaa uskovan uskomaan.

>>1. Joh. 3:6
      Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      1. Joh. 3:8
      Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      1. Joh. 3:9
      Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
      1. Joh. 5:16
      Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
      1. Joh. 5:17
      Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
      1. Joh. 5:18
      Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

• Tapio522eikirj

1.Joh. 3:8
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä,...”.
        --
        Rosenius selittää jakeen hyvin kirjassaan Elämän leipää.
        ”Huomaa tästä, mikä ero on siinä, että jokin ON SYNTIÄ ja että joku TEKEE SYNTIÄ.

Me luemme 1.Joh. 1:1:ssä:
        ”Jos sanomme, ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme”.

Ja samassa kirjeessä:
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ”.
        --
        Mutta, kun jollakin ”ON SYNTIÄ” syntiä, merkitsee se, että synti asuu ja liikkuu kristityn lihassa. Synti voi taistelussa voittaa hänet ja hän voi langeta. Mutta hän tuntee lankeemuksensa tähden tuskaa ja sen tähden taistelee.

Hän siis pitää syntiä kärsimyksenä, vieläpä vaikeimpana kärsimyksenään, josta hän mielellään tahtoisi päästä eroon.
        Sitä vastoin ”TEHDÄ SYNTIÄ” merkitsee sitä, että joku tekee syntiä tekemisekseen, tavakseen, eikä ajattelekkaan panna sitä pois. Hän pikemmin puolustelee ja suosii sitä.

Tosin tekopyhä voi tuomita puheissaan sen, mutta itse teoissa hän kuitenkin suosii sitä ja jatkaa synnin tekemistä.

Monet ihmiset voivat taitavasti valittaa syntiä ja puhua siitä, mutteivät todella ryhdy sitä pois panemaan. He haluavat salaa pitää sen, tai sitten he ovat päättäneet panna pois sen, mutteivät vielä.

Tai he panevat pois monia syntejä saadakseen pitää yhden tai toisen, heille rakkaimman. Sitä he sentähden koettavatkin selitellen puolustella tai kätkeä.

Rehellinen sielu etsii aina neuvoa ja apua sanasta päästäkseen synnistä. Toinen etsii sanasta puolustusta synnilleen.
        Katso, tässä on ero sen, että jollakin ”ON SYNTIÄ” ja sen välillä, että joku ”TEKEE SYNTIÄ”. Tässä on ero rehellisen ja väärän hengen välillä.

Rehellinen sielu pyrkii aina kasvamaan hyvässä esim. saamaan enemmän nöyryyttä, enemmän uskoa ja rakkautta, enemmän alttiutta ja voimaa Jumalan mielen mukaiseen vaellukseen (vanhurskautta!)”.
        (C.O.Rosenius)

• tomis...

Hei Jaikal...

Viestisi oli kavonnut pois ketjusta, mutta pyyntösi kyllä toteutuu kun tässä saan aikaiseksi ja käyn kotisivuillasi.

• jaikal.se tai fi

Olen saanut sen. Kiitos!

• Niip

Niin ei ole nyt mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat. Isä kasvattaa lapsiaan. Jos Isä nuhtelee, lapsi kiipeää syliin pyytämään anteeksi.

• minä vaan

Eihän sinun pidä olla helluntailainen, eikä luterilainen. Riittää, kun uskot Jeesukseen. Kuuntelet mitä Jeesus opettaa. Luet Jeesuksen opetuksia. Usko tekee sinusta sellaisen, että ilolla huudat: Abba isä. Älä jänkkää asioita, vaan anna uskonhengen viedä sinua. Pelko pois. Rakkaudessa ei ole pelkkoa.

• tomis, totuus tekee sinutkin vapaaksi..

• KTS (Ei kirj.)

Onko Isä Meidän rukous sensuroitu helluntaikarismaattisessa vippaslössissä?

• sakkeusB.

Isä meidän rukous pitäisi olla joka tilaisuudessa yhteisrukouksena. Joskus olen saanut sellaisen käsityksen että omat suureen ääneen sanotu rukouksett ovat hurskaamia kuin valmis Isä meidän ulkolukuna. Ymmärrystä voisi avata Sanalle.

• Tapio522eikirj
        sakkeusB. kirjoitti:

Isä meidän rukous pitäisi olla joka tilaisuudessa yhteisrukouksena. Joskus olen saanut sellaisen käsityksen että omat suureen ääneen sanotu rukouksett ovat hurskaamia kuin valmis Isä meidän ulkolukuna. Ymmärrystä voisi avata Sanalle.

sakkeusB: "Isä meidän rukous pitäisi olla joka tilaisuudessa yhteisrukouksena".
        >>>>>>>>>>>
        Samaa mieltä!
        Luterilaisessa jumalanpalveluksessahan näin onkin.
        Miten on helluntaiseurakunnissa?

Samoin päätämme Raamattu- ja rukoupiirimme Isä Meidän-rukoukseen.

• sakkeus.B

sakkeusB: "Isä meidän rukous pitäisi olla joka tilaisuudessa yhteisrukouksena".
        >>>>>>>>>>>
        Samaa mieltä!
        Luterilaisessa jumalanpalveluksessahan näin onkin.
        Miten on helluntaiseurakunnissa?

Samoin päätämme Raamattu- ja rukoupiirimme Isä Meidän-rukoukseen.

Tosi harvoin hellarit sitä rukoilevat.

• sakkeus.B kirjoitti:

Tosi harvoin hellarit sitä rukoilevat.

Hellarit vihaavat Isä Meidän rukousta, koska siinä annetaan anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet.

Siihen ei lössi pysty.

• Tapio522eikirj
        KTS kirjoitti:

Hellarit vihaavat Isä Meidän rukousta, koska siinä annetaan anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet.

Siihen ei lössi pysty.

Niin....synnitönhän (perisynnistä vapaa) tuskin pyytää syntejään anteeksi. Silloinhan "synnittömyysoppi" romuttuisi.
        Samoin publikaanin rukous eikä "jalkojen pesukaan" kelpaa, kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi.

Synnitön huomaa kyllä muiden pienet rikkeet, vaikka "tukki" (suuret rikkeet) on omassa silmässä.
        Matt. 7:5
        "Sinä ulkokullattu, ota ensin malka (hirsi) omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan (roskan) veljesi silmästä.

• Isä meidän
        sakkeusB. kirjoitti:

Eipä helluntaiseurakunnassa taideta juuri Isä meidän rukousta rukoilla. Itse en ainakaan kuullut silloin kun olin enemmän liikkeen vaikutuspiirissä. Vuosi sitten kävin useita kertoja helluntailaisten tilaisuuksissa. Niissäkään ei kertaakaan rukoiltu Isä meidän -rukousta. Sen sijaan kuulin kovalla äänellä Tulimukko-Vehosmaalta kielilläpuhumista, jota kukaan ei selittänyt. Oli myös niitä, jotka huutaen vaikeroivalla äänellä rukoilivat. Helluntailaisethan yleensä rukoilevat; "anna sitä ja anna tätä", eikä niin että "tapahtukoon Sinun tahtosi. Tämän vuoksi helluntaiseurakunnassa ei ole soveliasta rukoilla Isä meidän -rukousta.

• saat anteeksi
        KTS kirjoitti:

Siihen ei lössi pysty.

KTS
        >>Hellarit vihaavat Isä Meidän rukousta, koska siinä annetaan anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet.

6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
        9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
        14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. (Matt. 6:5-15)

>>Siihen ei lössi pysty.

• Jumalan pilkkaajalle
        saat anteeksi kirjoitti:

KTS
        >>Hellarit vihaavat Isä Meidän rukousta, koska siinä annetaan anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet.

6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
        9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
        14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. (Matt. 6:5-15)

>>Siihen ei lössi pysty.

Jeesuksen opettama rukous ei ole " vain näön vuoksi " annettu.

• ole vapaa uskossa

Pois lain alta armon alle, rakas ystävä. Ei nyt tarvitse alkaa ajatuksiaan laskemaan ja syntejään. Lepää uskossa automaattisesti kuin hengittäisit. Jos unohdamme hegittää niin kuolemme fyysisesti, mutta vaisomaisesti hengitämme. Samoin on lepo uskossa. Ei sitä tarvitse tietoisesti alkaa suorittamaan. Ihan sama ongelma se vaivaa luterilaistakin jos joutuu lain alle.

• tomis...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      5
      3727
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3619
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3370
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3342
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2186
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1768
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1535
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32