Paljonko laitatte

rahaa...

Ruokaan kuussa?

29

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän perhe

jossa on 2 aikuista ja 1 alle 3-vuotias lapsi laittaa 400 euroa kuukaudessa ruokaan.

Riittää hyvin, ja hyvää ruokaa tulee.

Ostamme aivan kaikkea; lihaa, kalaa, kasviksia jne.

Kokkaamme itse.

• ihan oikea

Toimeentulotuen mukaan teillä saa mennä 412 €/kk.
        Ihan hyvin hoidat.
        477 /48 % x 1,8 = 1 0,5 0,3 = 1,8
        Toinen aikuinen yli 14 vuotias on 0,3 kertoin ei todella 1 kokonainen vaikka olisi mies ;)

• tukea tarpeeseen
        ihan oikea kirjoitti:

Toimeentulotuen mukaan teillä saa mennä 412 €/kk.
        Ihan hyvin hoidat.
        477 /48 % x 1,8 = 1 0,5 0,3 = 1,8
        Toinen aikuinen yli 14 vuotias on 0,3 kertoin ei todella 1 kokonainen vaikka olisi mies ;)

1. ensimmäinen aikuinen on 1 suhdeluvulla
        2. yli 14v on 0,5 suhdeluvulla
        kaikki alle 14 v. ovat kukin 0,3 suhde luvulla
        2 henkilöä yli 14v. 0N 1,5 kukin alle 13 v. siihen 0,3 suhdeluku.
        Tuolla lasketaan ruokiin > toimeentulotuki.
        Lasten kuluihin lasketaan lapsilisä ja elatustuki jos yhdenhuoltajan perhe.

Ainoa tapa jolla asiaa voisi auttaa olisi korottaa yksinhuoltaja lisä samalle tasolle elatustuen kanssa; 48,55 euroa kuukaudessa > Elatustukea maksetaan enintään 142,86 euroa.

Eli lapselle jolla yksihuoltaja > yhteiskunnalta 142,86 €/kk lapsilisä ja elatusapu etävanhemmalta.

• loinen6

mulla menee 500-700 sataa kuussa viinaan. tupakkaan 2-300 tiukkaa on työtön kun olen mutta en valita saa nukkua pitkään aamuisin

• Vähän menee

50-70 euroa ja siinä kaikki syötävä. Limpparit, jäätelöt, karkit, pari kertaa ulkona käyn syömässä. Siksi noin vähän koska pk-seudulla saa niin paljon ilmaista ruokaa, ruokajakeluita on paljon. Tämä siis yhden hengen taloudessa.

• jahfjd

Asun yksin ja erikoisruokavalion takia maksaa ihan kivasti toi ruoka. Eipä sillä ettei se jo muutenkin olisi kallista.

Mulla taitaa mennä n.120 e kk ja tohon sisältyy just hygienitarvikkeetkin. Ite teen ruuan kotona. Inhoan eineksiä. Ei maistu miltään ja lupaa tyhjää.

Pari kertaa 6 kk aikana tulee syötyä ulkona. Hesessä tai jossain muussa tollases paikassa.

• rehutalous

Eipä ole kallista jos reilulla satasella saat kaiken. Meillä menee noin 550 euroa, talouden koko on vaihtelevasti 3-5 aikuista, joskus viikonloppuna saattaa olla 6. Kaikki ostetaan tarjouksista, salaatteja ym syödään päivittäin.

• --------------------

Alle 90 euroa. Plus noin 17 euroa kissa ja kilppari kk. Vuokraan menee noin 410 euroa, saan loput asumistukena.Puhelin työn takia noin 20 egee kk, ja sähkötplusmiinus noin 17 euroo kk...
      Palkkaa saan keskimäärin 600 egee kk, ja hiukan päivärahaa soviteltuna haen, milloin on huono kk.

Syön ihan hyvin! Ostan kauden edulliset vihannekset ja juurekset. JA milloin lihaa, kunnollista.
      Leipää, kahvia, ja ihan voita maun takia.. oikeestaan olen tinkinut vain rilleistä, mutta kieltämättä pakko hankkia pian, ja hammaslekurista on tullut jo vuosia tingittyä.
      Nyt tulee matkakuluja yhteen tutkimukseen... Kun en ihan napakylillä asu. Töissä selviän niukin naukin ilman autoa, kun työkamun kanssa... Lomat vuorotellaan.

• Aika on tärkeintä

Noin 250 euroa yhdelle. Aikamies syö runsaasti enkä halua uhrata vapaa-aikaa kokkaamiseen. Jos talous menisi jostain syystä tiukalle, pystyisin varmaan leikkaamaan summasta kolmasosan pois suhteellisen helposti käyttämällä lisää aikaa ruoanlaittoon. Silloinhan sitä aikaakin olisi enemmän.

• pääasia

Taas on köyhän kouluttajat asialla.

Aikuinen ihminen syö massana 1,5 kg /vrk. tuo on ihan laskettavissa annosten koosta.
      Kuukauteen lasketaan 30 vrk = 45 kg / kk
      Ruoka-aineiden hinnat ovat vaihtelevia joku, vaikka perunat, maksaa nyt 0, 80 €/kk liha maksaa jo keskivertona n. 10 € /kg Juusto samoin.

http://kala-kassu.net/kalaravintona.html

et todella elä terveenä kuin syömällä monipuolisesti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ravinto

Täällä on jo ravinnostaan vammautuneita, tai todella ilkeitä ja ylimielisiä kirjoittajia.

• pääasian painovirhe

Aikuinen ihminen syö massana 1,5 kg /vrk. tuo on ihan laskettavissa annosten koosta.
        Ruoka-aineiden hinnat ovat vaihtelevia joku, vaikka perunat, maksaa nyt 0, 80 €/kg liha maksaa jo keskivertona n. 10 € /kg Juusto samoin.

Täällä on jo ravinnostaan vammautuneita, tai todella ilkeitä ja ylimielisiä kirjoittajia.

• pellolta pussiin
        pääasian painovirhe kirjoitti:

Ruoka-aineiden hinnat ovat vaihtelevia joku, vaikka perunat, maksaa nyt 0, 80 €/kg liha maksaa jo keskivertona n. 10 € /kg Juusto samoin.

kuule kyllä sitä voi halvalla elää jos vain viittii nähdä vähän vaivaa esimerkiksi syksyisin haen talven perunat porkkanat tosta ihan lähipellolta ei nyt ihan omalta mut kuitenkin minun mielestä lähiruokaa kuitenkin. ainoa miinus nouto on yö aikaan mutta kun olen työtön ei sillä niin väliä mihin aikaan keikan heittää viime syksynä noinn 300 kg perunaa. porkkanaa lanttua punajuurta. leivät jauhot ruoka jonosta onneksi on täällä 4 eri paikka mistä voi hakea sienii keräsin 20kg samal reissulla löyty kaksi ämpärillistä mustii punasii viinimarjoja tyhjän mökin pihalta tai ei siellä ainakaa ketään näkynyt. listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään kunhan vähän viittii katella ympärille

• kaupunkiköyhä
        pellolta pussiin kirjoitti:

kuule kyllä sitä voi halvalla elää jos vain viittii nähdä vähän vaivaa esimerkiksi syksyisin haen talven perunat porkkanat tosta ihan lähipellolta ei nyt ihan omalta mut kuitenkin minun mielestä lähiruokaa kuitenkin. ainoa miinus nouto on yö aikaan mutta kun olen työtön ei sillä niin väliä mihin aikaan keikan heittää viime syksynä noinn 300 kg perunaa. porkkanaa lanttua punajuurta. leivät jauhot ruoka jonosta onneksi on täällä 4 eri paikka mistä voi hakea sienii keräsin 20kg samal reissulla löyty kaksi ämpärillistä mustii punasii viinimarjoja tyhjän mökin pihalta tai ei siellä ainakaa ketään näkynyt. listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään kunhan vähän viittii katella ympärille

Muuten hyvä mutta ne jotka asuvat ihan oikeassa kaupungissa,eivät löydä peltoja ja marjapuskia ihan kulman takaa,suurin osa asuu kuitenkin kaupungin vuokra-slummeissa,muista se. Eikä kukaan lähde keräämään marjoja/sieniä noilta pieniltä "metsä" plänteiltä mitä saattaa löytyä,voi vaan kuvitella kuinka paljon kusta ja saasteita niiden päällä on..Muuten hyviä ehdotuksia.
        Mulla menee ruokaan noin 70-100 e/kk syön paljon aineksia mitä en saisi sairauksien takia,laskujen jälkeen kaikki rahat menevät oikeastaan lääke ja lääkäri kuluihin.en polta tai juo.

• leipäjono

50-80e/kk menee keskimäärin ruokaan. Ilmaista ruoka-avustusta kun saa niin, riittää oikein hyvin. Eihän ne mitää gourmet safkaa tietenkään oo mitä sieltä leipäjonosta tarjotaan, mutta kyllä niillä hengissä pysyy.

• 1100€/kk ja on elämä

Joo Suomessa on 20 % kansasta alle köyhyysrajan eläviä.

Joku 1 % asuu alueella jossa ON LEIPÄJONOJA.
        Monen leipäjonon jako on säännösteltyä esim. Tampereella kassin saa 2 x kuukaudessa seurakunnan jakopisteistä.
        Jos asuu laitakaupungilla ja lähtee hakemaan muiden leipäkassia haku maksaa TKL 3,4 euroa jos on kortti muuten 5 euroa.

On todella pieni prosentti tuosta 20 % joka saa ilmaiseksi tai pummaamalla toimeentulonsa.

Moni on myös täysin "syrjäytynyt" ei kykene tulemaan ulos neljän seinän sisältä, joten mitään kasseja ei kykene hakemaan.

Hankkikaa elämällenne jotain sisältöä. Tekin elätte vain kerran, miksi hukata ainoa elämänsä muiden kyttäämiseen ja kadehtimiseen.

• 14+14//

n. 400e/kk sis. ruuat, pesuaineet,kissankamat, ym... loput menee laskuihin ym. kaasu-sähkö-vesi-vakuutus-verot- ym-maksut

• Meidän perhe

140 eur/kk minun työpaikkaruokailu
      120 eur/kk vaimon työpaikkaruokailu
      50 eur/kk koiran ruuat
      300 eur/kk pojan ja perheen viikonloppu ja arki ilta ruokailu

yht. noin 600 euroa/kk. Joulukuussa ja kesäisin hieman enemmän.

• hiiohoio

Perheessämme on minä ja kaksi teini-ikäistä, jotka syövät enemmän kuin minä. Rahaa ruokaan menee noi 400 euroa kuukaudessa. Summa pitää sisällään myös wc-paperiostoja jne. Ruoka tehdään itse. Tämän lisäksi käyn muutaman kerran kuukaudessa syömässä työpaikkaruokalassa, johon menee rahaa noin 20-30 e/kk. Lapset onneksi syövät koulussa ruoat.

Vanhempi lapsista putoaa kohta lapsilisän piiristä pois, kun täyttää 17-v, joten sen jälkeen saan vain nuoremmasta n. 150 e/kk. Mitään muita tukia en saa. Joskus kävin kysymässä rahaa sähkölaskuun, mutta minulle sanottiin tylysti, että myy asuntosi. Kyllä harmitti. Kun yrittää sinnitellä ja pärjätä yksinhuoltajana, tekee töitä ja nälkävyötä kiristäen maksaa asuntolainan lyhennyksiä, niin harmittaa, että tuetaan paljon niitä, joita ei työnteko kiinnosta tippaakaan.

Asuntolainan lyhennykset ovat pienemmät kuin mitä mistään tämän kaupungin samankokoisesta asunnosta olisi vuokra.

Onneksi ei tarvitse nälkää nähdä. Puuroa syödään aamuisin, maitoa ruokajuomana kasvaville lapsille ja iltaisin teen lämpimän ruoan. Ruoka on yleensä keittoja, patoja tms. tavallista kotiruokaa. Kalliimpia lihoja en osta. Limpparit ja karkit on meillä vain karkkipäivää varten. Pullat ja sämpylät leivon itse. Ruisleivän ostan. Ylityöpäiviä varten on pakastimessa esim. kalapuikkoja, joista saa nopeasti ruokaa.

• ht6

voimia toveri maksele vaan lainat pois niin voit saada sankarin maineen

• En ole laskenut

mutta arvioisin että 150-200€/kk riittää kevyesti eikä tarvitse edes pihistellä. Otetaan pari esimerkkiä. Leipää ostan säkissä Vaasan leipomolta ja pistän heti pakastimeen. Samoin kahvileivät jos on jotain epäkuranttia tarjolla (ulkonäkövirheitä yms) Riittää pitkäksi aikaa ja tykkään muutenkin ruispaloista.Makkarat, lihapullat ym ostan Lidlistä, samoin maidon ja mehut. Lihan ja kanaa aina mistä sattuu edullisesti saamaan. Harvoin ostokset tekevät yli 20€ yhteensä ja käyn kaupassa pari kertaa viikossa. En tee tällaista köyhyyden takia vaan tästä on tullut sellainen tapa.

• AxxMann

Minulla menee hiukan yli 200€ kuukaudessa ruokaan siinä on sit vessapaperit ja shamppoot mukana, se on noin puolet sossutuesta, loput menee nettiin, vaatteisiin, bussikorttiin ja sitten 2 krt kuukaudessa suon itselleni joko käynnin pizzeriassa, kahvilassa tai mäkkärissä (vaikka ei aina olisi kuun lopussa varaa mutta henkinen mielenterveys säilyy en voi luopua tästä).

• P=NP

Ruokaan menee 80€/kk, en käy leipäjonoissa.

• Joku Muu

Onko kukaan kysellyt esimerkiksi kotisiivousta?
      Siitä voi ansaita työtunnilla n. 10 € ja työn saa hoitaa vapaasti.
      Firmat ottavat 30-38 euroa tunti siinä on välikäsiä ja niitä VÄLILLISIÄ kuluja joille ei kattoa ole..
      Siivoustyö ei mielestäni ole harmaatta taloutta, koska se kuuluu aina jollekulle toiselle.

• Voi voi

Ruokaan 600
      Vaatteisiin 400
      Asumiseen 190, ai niin mulla on maksettu oma asunto ;)
      matkailu ja muut menot: 1000
      Pakolliset laskut:500
      Jää muuten rahaa säästöönkin...
      Menkää luuserit töihin....
      Kun tienaa 3500 kuussa käteen, niin no problem...
      Ja btw nää oli 1 hengen menot ;)

• hepohei

Mene nyt vaan ruinaamaan mamilta karkkirahaa :)
        Onko kivaa hengailla keskellä yötä koneella kun isi ja äiti luulee sun nukkuvan? Huomenna ei aapisen tavaaminen mene ilman takkuja.
        Hus nukkumaan mukula!

• Ei aavistusta

Ei aavistustakaan, en koskaan katso kaupassa minkä hintainen tuote on, ostan mitä tarvitsen ja mitä tekee mieli.

• Löysin rantein

Minulla on 12-13,5€ päivä keskikulutus, siihen kuuluu työmatkakulut myös. Lasken taskulaskimella kaiken tarkkaan, säästöosuudet sun muut. Olen pari vuotta säästellyt ja nyt tuntuu siltä että pitää panostaa itseensä. En laske enää pennejä ja kiellä itseäni. Hyvinvointia pitää löytää jostain ja löysätä kravattia, vielä kun tulot nousi satasella, mikä työelämässä mahdollista! Pitemmän päälle se säästäminen väsyttää, välillä pitää revitellä! Ja ihan ruohonjuuritason ukkoja olen.

• Onneksi näin

Palkkanetto 1800 e/kk, josta pakolliset asumiskulut sähköineen yms. 400e, ruokaan 100e, ja loput säästöön.
      Hyvin menee, ja pesämuna senkun kasvaa kuukausittain:)

• riippuu aina

Riippuu aina.

Toimeentulotuella elän. 1 aikuinen ja 1 lapsi (6v)
      Menee n. 150-300e/kk, riippuu aina kuun muista menoista ja mitä milloinkin syödään ja kuinka usein syödään ulkona. Keskimäärin kuitenkin tuo 200e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6204
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3082
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2902
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2145
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      91
      1079
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe