Asia nimeltä kristinusko

Tätä tietoa

Jos vierailet tällä ”Elä ihmeessä”-sivustolla ensimmäistä kertaa, niin on hyvä aloittaa lukemaan kirjoituksia aivan ensimmäisestä sivusta alkaen, joten ”klikkaa” sivun lopussa kohtaa ”Edellinen sivu” niin kauan, että pääset aivan blogin alkuun. Aivan blogin alkusivuilla on myös todella tärkeätä tietoa. Kirjoittajia on täällä useita ja heidän lukumääränsä kasvaa koko ajan.

http://taivas-ihme-blogi-annelindell.blogspot.fi/

Herramme Jeesuksen Kristuksen nöyrä palvelija, evankelista ja runoilija Hilja Aaltonen on kuollut. Hän kuoli keskiviikkona 13.2. 2013 huoneessaan Koukkuniemen vanhainkodissa Tampereella. Aaltonen (o.s. Lehtonen) oli syntynyt Multialla 27.9.1907, eli hän täytti viime vuonna 105.

Aaltonen on kirjoittanut yli 20 teosta, runoja, ja lukuisiin hänen runoihinsa on sävelletty musiikkia. Esimerkiksi Sinä kaipaatko täyteyttä Hengen sen tai Kysytkö palvelushintaa ovat nousseet klassikoiksi. Ensimmäiset runonsa hän kirjoitti jo pikkutyttönä.

Vaikka ei silmäni kauaksi yllä,
se, mitä näen, riittää kyllä.
Taivas on määrännyt ajat ja tieni,
omille harteille vastuu jää pieni.
Kuninkaallista arvoa kannan,
pelkoni, huoleni Herralle annan.
Isäni, valtias taivaan ja maan,
hänkö ei pystyisi huolehtimaan.

– ”Ihmiset alkavat taas tulla, jos papit särkyvät kyyneliin Jumalan edessä ja odottavat häneltä saarnoihinsa sisältöä. Pelkkä ihmisviisaus kuuluu vain kolinana saarnastuolista. Eivät ihmiset jaksa sellaista kuunnella. Ei jouluevankeliumiakaan pidä esittää kuin jotain matkakertomusta. Joulun sanomassa on ihmiselle kysymys: Mitä Jeesus sinulle merkitsee?”

- “Jumala tulee antamaan uuden herätyksen ajan Suomelle 30 vuoden kuluttua tämän Lapualta nousevan miehen kuolemasta. (Aaltonen tarkoitti tällä miehellä Niilo Yli-Vainiota, joka kuoli marraskuussa 1981). Yli-Vainion kuolemasta tuli tarkalleen 30 vuotta marraskuussa 2011”

Aaltonen (27.9.2012) : ...”Kaipaan uutta, herkkää Herran päivää, sitä että annamme taivaan vaikuttaa ja Jumalan tuulen puhaltaa. Se ei aina toimi rytinällä, se kulkee hiljaa, hiljaisen itkun tietä, ja sen pitää riittää seurakunnalle. Mutta seurakunta niin monesti koettaa kiihottaa ihmisiä turhaan tärinään! Ei siinä henki lepää. Se lepää vain siellä, missä Golgatan tuuli puhaltaa ...”.

- ”Meidän tulee tukea nuoria uskossa, sillä tämä aika tarvitsee nuoria, sanoo Aaltonen marraskuussa 2012. ...“Me tarvitsemme tervettä, emme parkkiintunutta, kiristävää uskoa. Emme voi vaatia toisiamme olemaan kuin me itse. Sillä kukin on Jumalansa edessä ja kullakin ihmisellä on oma tie. Vaikka minä en ymmärtäisikään sitä, miksi tuon toisen ihmisen tie on tuollainen, kyllä minun kuitenkin pitää hyväksyä se, että hänen tiensä on erilainen. Emme saa tuomita toisiamme ja toistemme näkemyksiä, sillä jokainen ihminen vastaa niistä Jumalan edessä. ...”

Alla linkki Hiljan Aaltosen haastatteluun Suomen viikkolehdessä vuodelta 2001

http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/Hiljaa.htm

Tuosta haastattelusta yhden paljon puhuttelevan lauseen: ... ”Minua pelottaa se, täytyykö meidän kokea jälleen hyvin vaikea aika. Meillä on liian hyvät ulkonaiset olosuhteet.”...

Tässä linkki erääseen Hilja Aaltosen todella vaikuttavaan haastatteluun 14.10 2011
http://www.youtube.com/watch?v=xcDMD6oDqn8

9

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä pitäisi

”Kokonaiskirkko on ollut täysin kädetön, me luterilaiset olemme todella onnettomia näissä asioissa toisin kuin katoliset ja reformoidut. Ja siksi olen iloinen, että piispa Jolkkonen on ottanut julkisuudessa esiin tämän mahdollisuuden, että pitäisi harjoittaa apologiaa, ja se on minusta oikea tie.

Sen kautta saataisiin suomalaisille sellainenkin ajatus mieleen, että Jumalaan kannattaa uskoa sen takia, että se on totta. Jumala on oikeasti olemassa. Ja sitten kun se on saatu kerrottua, sen jälkeen enää jumalausko ei enää olekaan sellainen tunteenomainen asia, johon minä saan turvautua, jos olen niin onneton, etten muuten elämässä pärjää. Vaan minä voin uskoa Jumalaan, koska hän on oikeasti olemassa.

Se ei vielä riitä. Sitten meidän pitää kertoa, että tämä Jumala on tullut ihmiseksi. Voi vitsi, teillä on mahdollisuus olla tämän oikeasti olevan Jumalan kanssa tekemisissä. Ja hän on vielä kasteessa ottanut sinut liittoon kanssansa. Ja sitten sen saa vielä syödä ja juoda ehtoollisella sunnuntaina.

Sanon, että jos tuo ei riitä, sitten on vielä diakonia, jolla se osoitetaan rakkauden teoilla, että se on oikeasti totta. Mutta se pelkkä diakonia ei riitä, siinä pitää olla se opetus, se Jumalan Sana. Ja sitten jos sekään ei riitä, sitten pitää tehdä sillä tavalla kuin Paavali, joka sanoi, että jos meidän evankeliumimme on pimennossa, niin se pimento on niissä, jotka tämän maailman jumala on sokaissut. Niinhän se muuten oli Jeesuksellakin, hänkin joutui valittamaan ihan yhtenään sitä, kun sanoma ei mennyt perille.”

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/2926/sammeli_juntunen_kirkolliskokouksessa_kirkon_pitaisi_harjoittaa_apologiaa

• jotain muutakin

Varsinkin silloin, kun kun kinokset kasvavat ja pakkaset paukkuvat, on hyvä tehdä kuvaretki kesään ja aurinkoon. Näillä sivuilla liikutaan merellä, melotaan ja osallistutaan Ahvenanamaalla Fiskössä elävän ravinnon kursseihin. Meren raikkaiden tuulien annetaan viedä mennessään stressit ja pysäyttää oravanpyörät.
        Merellä ja elämällä on paljon yhteistä. Molempiin sisältyy tyyntä ja myrskyä, lempeää auringonpaistetta ja hyytäviä puhureita.

http://www.reijotelaranta.fi/kuvat_kertovat/kuvaretkia_saaristoon/

• tämä tähän
        jotain muutakin kirjoitti:

Varsinkin silloin, kun kun kinokset kasvavat ja pakkaset paukkuvat, on hyvä tehdä kuvaretki kesään ja aurinkoon. Näillä sivuilla liikutaan merellä, melotaan ja osallistutaan Ahvenanamaalla Fiskössä elävän ravinnon kursseihin. Meren raikkaiden tuulien annetaan viedä mennessään stressit ja pysäyttää oravanpyörät.
        Merellä ja elämällä on paljon yhteistä. Molempiin sisältyy tyyntä ja myrskyä, lempeää auringonpaistetta ja hyytäviä puhureita.

http://www.reijotelaranta.fi/kuvat_kertovat/kuvaretkia_saaristoon/

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.

Lue koko psalmi 23

• lue se kokonaan
        tämä tähän kirjoitti:

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.

Lue koko psalmi 23

Psalmi 23

http://www.reijotelaranta.fi/?document=88705375&session=95596248

Herra on minun paimeneni,
        ei minulta mitään puutu.
        Hän vie minut vihreille niityille,
        hän johtaa minut vetten ääreen,
        siellä saan levätä.

Hän virvoittaa minun sieluni,
        hän ohjaa minua oikeaa tietä
        nimensä kunnian tähden.
        Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,
        en pelkäisi mitään pahaa,
        sillä sinä olet minun kanssani.
        Sinä suojelet minua kädelläsi,
        johdatat paimensauvallasi.

Sinä katat minulle pöydän
        vihollisteni silmien eteen.
        Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
        ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
        Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut
        kaikkina elämäni päivinä,
        ja minä saan asua Herran huoneessa
        päivieni loppuun asti.

• käy katsomassa

• Oma usko

Eikös uskon asioita kuuluisikin jokaisen uskovaisen tuoda esille? Olisi hyvä jos jokainen kertoisi vaikka vähän uskosta, kun itse on löytänyt sellaisen aarteen.

• tämä on kaunis

• saa uskoa
        tämä on kaunis kirjoitti:

Tässä on kaunis kuva ja lyhyt lause Raamatusta

http://www.kotisatama.net/fi/taideviihde/galleria/galleria04/index.html

"Niin Jeesus sanoi hänelle;
        En Minäkään sinua tuomitse;
        mene, äläkä täst`edes enää syntiä tee."
        (Joh. 8:11)

"Sitä, joka Minun tyköni tulee, Minä en heitä ulos."
        (Joh. 6:37)

"Totisesti, totisesti Minä sanon teille;
        joka kuulee Minun sanani ja uskoo Häneen,
        joka on Minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,
        eikä hän joudu tuomittavaksi,
        vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."
        (Joh. 5:24)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe