Miten suhtaudutte sisaruksiin kummeina?

3xkummi

Eli haluaisin tiedustella, miten asennoidutte siskon tai veljen pyytämistä lapsen kummiksi? Ei siis lapsen siskoja tai veljiä vaan vanhempien. :D

Oma siskoni on pyytänyt lastensa kummeiksi kavereiden lisäksi minua ja veljeäni, vuorotellen. Loukkaantui verisesti, kun veljeni ei pyytänyt häntä kummankaan lapsensa kummiksi.

Onko sisaruksia ylipäätään tapana pyytää kummiksi? Hehän ovat lapsen elämässä läsnä "joka tapauksessa".

Itse kuitenkin aion pyytää sekä siskoani että veljäni lasteni kummiksi, mikäli sellaisia joskus saan. Ei vain siksi, että ovat minulle tärkeitä, vaan myös siskoni luoman paineen vuoksi.

3

2208

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummi itse

Lapsilla on monesti setä / täti / eno ( tämän puoliso) kummina - ei siinä ole mitään outoa tai ihmeellistä. Ei tietenkään ole pakko pyytää sisarustaan kummiksi...
      Olenpa törmännyt jopa sellaiseen, että lapsen sisarus oli lapselle kummina - se oli mielestäni aika outoa... ;)

• amerikankummi

Jos kummin perimmäisiä velvollisuuksia miettii, ei ole oikeastaan ollenkaan kummallista, että sisarus on valittu kummiksi. Mitä läheisemmät kummit, sen parempi. Ei se välttämättä tarkoita verisukulaisuutta, mutta usein sukulaisiin kuitenkin pidetään enemmän yhteyttä kuin muihin (ei siis aina). Minun parhaat kummini oli enoni ja hänen vaimonsa. Itse olen veljeni lapsen kummi (kaikilla hänen lapsillaan on joku sisaruksista kummina) ja minusta on ihanaa kun voin olla niin läsnä hänen elämässään, ja saan sen pienen eriytisen suhteen häneen, vaikka olen läheinen muidenkin sisarusteni lasten kanssa.

• Jijijijbjk

No mielestäni se on ihan ok, mutta eihän se mikään pakko ole. Meillä sellainen tilanne, että minun, esikoisen, kummit ovat vanhempieni ystäviä, silloin vielä ystäväpariskunta. Heidän ainoa lapsensa taas on minun vanhempieni kummipoika. Kaikilla (minun vanhemmillani ja kummeillani) on sisarus tai sisaruksia. Pikkusiskoni kummit ovt äitini eno vaimoineen,

Serkuillani on tilanne, jossa esikoistytön kummeina on hänen äitinsä sisko ja isänsä ystävä, eivät ole yhdessä koskaan olleetkaan. Toisen lapsen kummeina sitten taas olemme minä ja vanhempani.

Ei sisaruus edellytä tai velvoita kummisuhdeta, mutta en myöskään näe sitä mitenkään outona tapana. Kyllä itse olen ajatellut joskus pyytää lapseni kummiksi siskoani... Mutta sen näkee sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      79
      1100
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      109
      1092
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      75
      550
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      483
    5. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      8
      446
    6. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      112
      441
    7. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      13
      440
    8. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet