Pikko Jalovaara - loppuun jauhettu purkka

koleerikko

Tuskin kenellekään asiaan kriittisesti suhtautuvalla on asiasta epäselvyyttä. Ristin Voitto on julkaissut vuosia joka viikko Jalovaaran ilmoituksia tilaisuuksista. Olenkin kysynyt miksi? Nyt viime numerossa ei enään ollut. Pistokokein oli myös kysytty helluntaivaikuttajilta mielipidettä Jalovaaran asioiden demonisointiin. Kaikki vastaajat pitivät puheita vääränä. Mitä olen keskustellut tavallisten ns. rivijäsenten kanssa, mielipiteet ovat samoja, nyt on mennyt överiksi ja pahasti. Kivun henkeä, masennuksen henkeä, jne. Mitä viimeisen vuoden aikana Pirkko Jalovaaralle on tapahtunut?

Ensi vaikutelma oli 90- luvulla. Silloin hän oli yhdessä Seppo Juntusen kanssa. Myöhemmin tiet heillä erosivat. En ole koskaan kuullut Pirkko Jalovaaran puhuvan Jeesuksesta syntien sovittajana. Mitä se hyödyttää ihmistä parantua vaikka syövästä, mutta mennä pelastusta kuulematta kadotukseen?
Kyllä 90- luvulla jo huomasi, ettei kaikki ole kohdallaan. Onko Jalovaara täyttynyt Pyhällä Hengellä? Jos ei ole silloin ei voi olla yhtään ainoaa armolahjaa.

Toimintaansa Pirkko Jalovaara tulee jatkamaan ja häntä uskollisesti seuraavat seuraavat perässä. Kumpa Pirkko Jalovaara julistaisi pelastusta Jeesuksesta, silloin olisi eri syke tilaisuuksissa.

40

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nim.koleerikko, jos olet helluntailainen ja kasteesi ottanut heidän tavallaan, et tule koskaan hyväksymään lapsikastettua Pirkko Jalovaaraa. Siitä juontaa tuo katkera takaa ajaminen. Eiväthän lapsena kastetut teidän mielestänne voi omata armolahjoja. Vaikka nyt on selvästi näkyvissä laspikastettujen syvä ja puhdas usko. He eivät temppuile, eivätkä omilla teoilla armoa havittele. Heidän keskuudessaan toimi armolahjat.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Korjaus. Lapsena kastettujen keskuudessa TOIMII armolahjat.

• koleerikko

"Nim.koleerikko, jos olet helluntailainen ja kasteesi ottanut heidän tavallaan, et tule koskaan hyväksymään lapsikastettua Pirkko Jalovaaraa. Siitä juontaa tuo katkera takaa ajaminen. Eiväthän lapsena kastetut teidän mielestänne voi omata armolahjoja. Vaikka nyt on selvästi näkyvissä laspikastettujen syvä ja puhdas usko. He eivät temppuile, eivätkä omilla teoilla armoa havittele. Heidän keskuudessaan toimi armolahjat." - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjottaa.

Olet väärässä luulossa.
        En ole katkera ja ev.lut uskovia on täyttynyt Pyhällä Hengellä, omaten armolahjoja.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Korjaus. Lapsena kastettujen keskuudessa TOIMII armolahjat.

* Voi olla, mutta ei toimi, jos ei ole saaneet Pyhän Hengen kastetta. Ja sen saa vain, jos on uudestisyntynyt Jumalan Hengestä, kaste ei tässä merkitse mitään, koska PH: saamisen kriteeeri on ainoastaan uudestisyntyminen, kasteen voi ottaa sitten myöhemminkin . Ja armolahjoa ei voi saada, ellei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä kielillä puhumisineen, tämä on Raamatun fackta !
        * Ja mikä siitä vavakasteen harhasta nyt niin " puhtaan" on tehnyt? Ehkä lihan tyydyttämiseksi on alettu sitä palvoa epäjumalana. ?

• * Miksi te vauvakasteen armoon uskovat olette aina niin katrassa hengessä muita uskovia kohtaan, kirjoituksenne on aina enemmän tai vähemmän ironisia, ja halveksuntaa henkiviä ? Niin kuin nyt on kyse armolahjoista ja PH: kasteesta, niin muilla vesikastella ei ole mitään merkitystä, ei vauva eikä uskovien kasteella.
        * Ainoastaan sillä, että on uudestisyntynyt Jumlan Hengen kasteessa, ja saanut Pyhän Hengen sinetin sismpäänsä, ja on sisäisesti sisäistynyt Kristukseen. Silloin voi täyttyä kuka vaan Pyhällä Hegellä !

* Sanot koleerikkoa katkeraksi, itse olet katkera, kyllä tuon viha hengen tuntee kirjoitusestasi !

* "Heräjä sinä joka nukut, niin Kristus sinua valaisee "!

• Elämään sisään
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Miksi te vauvakasteen armoon uskovat olette aina niin katrassa hengessä muita uskovia kohtaan, kirjoituksenne on aina enemmän tai vähemmän ironisia, ja halveksuntaa henkiviä ? Niin kuin nyt on kyse armolahjoista ja PH: kasteesta, niin muilla vesikastella ei ole mitään merkitystä, ei vauva eikä uskovien kasteella.
        * Ainoastaan sillä, että on uudestisyntynyt Jumlan Hengen kasteessa, ja saanut Pyhän Hengen sinetin sismpäänsä, ja on sisäisesti sisäistynyt Kristukseen. Silloin voi täyttyä kuka vaan Pyhällä Hegellä !

* Sanot koleerikkoa katkeraksi, itse olet katkera, kyllä tuon viha hengen tuntee kirjoitusestasi !

* "Heräjä sinä joka nukut, niin Kristus sinua valaisee "!

Mohikaani27, olen kauan lukenut kirjoituksiasi ja nähnyt miten erottelet ihmisiä täällä. Se ei totisesti ole Jeesuksen mieltä, joka uudestisyntyneessä ihmisessä on. Tee vihdoin parannus ja nöyrry kuuntelemaan Herran ohjeet, miten elämään pääsee sisään. PIDÄ KÄSKYT, JOS TAHDOT PÄÄSTÄ ELÄMÄÄN.

Itse olen alkanut pitämään sinua jopa pahasuisimpana kirjoittajana, koska olen niin usein joutunut näkemään pahaa sisuasi. Silti toivon sinulle vain hyvää.

• koleerikko
        Elämään sisään kirjoitti:

Mohikaani27, olen kauan lukenut kirjoituksiasi ja nähnyt miten erottelet ihmisiä täällä. Se ei totisesti ole Jeesuksen mieltä, joka uudestisyntyneessä ihmisessä on. Tee vihdoin parannus ja nöyrry kuuntelemaan Herran ohjeet, miten elämään pääsee sisään. PIDÄ KÄSKYT, JOS TAHDOT PÄÄSTÄ ELÄMÄÄN.

Itse olen alkanut pitämään sinua jopa pahasuisimpana kirjoittajana, koska olen niin usein joutunut näkemään pahaa sisuasi. Silti toivon sinulle vain hyvää.

Miten sinä "Elämään sisälle" kehoitat Mohikaania tekemään parannuksen kun et itse ole uskossa? Pidä käskyt. Kukaan ei siinä onnistu. Jeesus on lain loppu, sanoo Raamattu.

• Tässä vastaus
        koleerikko kirjoitti:

Miten sinä "Elämään sisälle" kehoitat Mohikaania tekemään parannuksen kun et itse ole uskossa? Pidä käskyt. Kukaan ei siinä onnistu. Jeesus on lain loppu, sanoo Raamattu.

Ilmestyskirjassa kerrotaan uskovaisia olevan vain he, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Jostakin syystä tuota tärkeää asiaa on tällä palstalla aina pimitetty.

Jeesus opetti usein käskyistä, mutta täällähän on sellaista hapatusta, että ne eivät kuulu muille kuin juutalaisille. Raamatun mukaan Jumalan käskyt kuuluvat kaikille uskovaisille, jotka tahtovat päästä sisälle elämään.
        Paavali kiitti käskysanoja, koska ne näyttivät hänelle synnin. Nythän elämään pyritään sisään ilman käskysanoja ja sen takia on niin paljon pahuutta uskovaisten joukossa. On paljon sairautta ja henkivallat ovat tyytyväisiä, kun Jumalan käskyt ja Jeesuksen todistus on hylätty.
        Matteus 19

17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Tässä vastaus kirjoitti:

Ilmestyskirjassa kerrotaan uskovaisia olevan vain he, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Jostakin syystä tuota tärkeää asiaa on tällä palstalla aina pimitetty.

Jeesus opetti usein käskyistä, mutta täällähän on sellaista hapatusta, että ne eivät kuulu muille kuin juutalaisille. Raamatun mukaan Jumalan käskyt kuuluvat kaikille uskovaisille, jotka tahtovat päästä sisälle elämään.
        Paavali kiitti käskysanoja, koska ne näyttivät hänelle synnin. Nythän elämään pyritään sisään ilman käskysanoja ja sen takia on niin paljon pahuutta uskovaisten joukossa. On paljon sairautta ja henkivallat ovat tyytyväisiä, kun Jumalan käskyt ja Jeesuksen todistus on hylätty.
        Matteus 19

17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

* Minulla on, ja sanon tämän Jeesuksen nimessä, vereen turvaten. Usko pois ! ja tee parannus, äläkä soimaa toisia. Tiedätkös, se on farsialaisuutta ! Siinä omakehu tuokashtaa !

• KTS (Ei kirj.)

Uus bisnesidea Pirkolle.
      Jalovaara purukumi.
      Maustettuna Pyhällä Hengellä.

Ei samaan aikaan lääkkeiden kanssa.

• tavallinen

En usko Pirkko Jalovaaran olevan loppuun jauhettu purkka. Vaan päinvastoin sinusta koleerikko huokuu "astian" maku saattaa hänet pois "parantajan virasta".
      Tuosta tekstistäsi henkii sellainen ymmärtämättömyyden henki, joka on jokaisessa joka johonkin ihmisviisauksien kehittämiin oppeihin kuuluukin.

Kun sinä koleerikko, kuten lukemattomat muutkin ihmiset olette kivittäneet tämän Jalovaaran, niin te olette kivittäneet Hänet, jota Jalovaarakin seuraa ja kunnioittaa ja se on itse Jeesus.
      Kaikkien ihmisten kirjoitukset ja kyseinen ylen ohjelma, josta tämä purkan jauhaminen alkoi, on samaa soopaa, jota kuulen joka lahkouskovien suusta. Jokainen, jolla ei ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen ja sitä kautta oikeaa uudestisyntymistä ja jotka eivät uskalla ottaa sitä ratkaisevaa henkilökohtaista uskonaskelta seurata Jeesusta, eivät myöskään kykene murtamaan itse omaa keskeneräistä vajaata uskonkäsitystään siitä, että ihmiset ovat tervetulleita Jeesusta seuraamaan.

Olen niin lukemattomat kerrat kuullut ja lukenut kyllästymiseen asti, että jos uskot niinkuin minä tai minun lahkoni käskee, niin sitten olet oikeassa uskossa ja sitten vasta sinullekin ikuinen taivaspaikka aukeaa.

Siis mitä ihmettä te horisette? Eivät ne taivaspaikat ole meidän, eikä sinunkaan jaettavissa. Vaan Jumala itse jakaa ne kenelle Hän tahtoo.
      Luuletko tosiaan tekstisi kaikessa panettelun hengessään olevan Jumalalle otollista tekstiä? Ei se ole sitä.

Kuinka monta ihmistä sinä olet koleerikko käännyttänyt pois ovelta, jonka nimikyltissä lukee Jeesus Kristus, vain sen takia, että sinä luulet olevasi oikeassa?

Minulle ovat monet lukeneet "lakia", mutta joka kerta toisensa jälkeen joudun ääneen tai mielessäni toteamaan. Jeesus pelasta minut heidän käsistään, jotka eivät sinun ääretöntä rakkauttasi ymmärrä ja siksi tekevät toisille, itsensä kaltaisilleen pahaa, niin että monet luopuvat uskosta, riistävät henkensä tai ainakin menettävät toivonsa. Ja vain siksi, että ihminen on toisellensa paha ja kohtelee häntä kaltoin.

Milloin teidän silmänne ja korvanne avataan?

• koleerikko

Minä seuraan Jeesusta enkä kivitä ketään. Miksi Jalovaara ei kerro ketä hän seuraa?

Tavallinen, anna Jeesuksen pelastaa sinut. Ota kaste hänen nimeensä.

• tavallinen

Joudun vielä koleerikko sinun iloksesi tai suruksesi hieman jatkamaan.

Jeesus näyttää tällaisen "näyn". On iso vuori, jonka ympärillä koko kansakunta ympäri maailman huutaa hädissään.
      Näen siellä kaikki eri tavoin ja eri syistä kärsimään tai erilaisissa kärsimyksissä olevat yksittäiset ihmiset ja sukukunnat ym. Ja heitä on paljon.
      Sitten näen valtaisat ihmismassat, jotka kuvastavat eri uskonsuuntauksia. On valtavia rahakkaita yhteisöjä, on rikkaita yksittäisiä ihmisiä. On pieniä ja suuria seurakuntia.
      Ja sitten näen siellä olevan vielä yhden ja se on Kristuksen oma seurakunta, jotka rukoilevat noiden puolesta, jotka kurottavat polvilleen kaikessa hädässään ja kamalissa kärsimyksissään Jumalan/Jeesuksen puoleen. Ja Jeesus ei jätä heitä yksin.
      Sitten näen sellaisen asian, ettei Jeesus haluaisi hyljätä edes niitä, jotka oman ymmärtämättömyytensä vuoksi tekevät väärin, luullen tekevänsä oikein. Sillä näen Jeesuksen rakastavan jokaista ja Hän haluaisi pelastaa jokaisen. Hän toivoo kaikkien sydänten murtuvan rakastamaan lähimmäistä niinkuin jokainen rakastaa omaa itseään.
      Miksi te helluntailaiset ette näe tätä asiaa, sillä se on hyvin selvä?
      Maailma ja sen ihmiset huutavat tuskissaan ja te jauhatte purkkaa?
      Eikö se ole teistä itsestänne lainkaan ristiriitaista?

• mathetes

Vastausta sinulle nimim, - tavallinen!

Luin kirjoituksesi! Lopussa kirjoitat:
        >>Sitten näen sellaisen asian, ettei Jeesus haluaisi hyljätä edes niitä, jotka oman ymmärtämättömyytensä vuoksi tekevät väärin, luullen tekevänsä oikein. Sillä näen Jeesuksen rakastavan jokaista ja Hän haluaisi pelastaa jokaisen. Hän toivoo kaikkien sydänten murtuvan rakastamaan lähimmäistä niinkuin jokainen rakastaa omaa itseään.
        Eikö se ole teistä itsestänne lainkaan ristiriitaista? >KTS (Ei kirj.) 7.3.2013 18:43

Uus bisnesidea Pirkolle.
        Jalovaara purukumi.

• Lue uudelleen
        mathetes kirjoitti:

Vastausta sinulle nimim, - tavallinen!

Luin kirjoituksesi! Lopussa kirjoitat:
        >>Sitten näen sellaisen asian, ettei Jeesus haluaisi hyljätä edes niitä, jotka oman ymmärtämättömyytensä vuoksi tekevät väärin, luullen tekevänsä oikein. Sillä näen Jeesuksen rakastavan jokaista ja Hän haluaisi pelastaa jokaisen. Hän toivoo kaikkien sydänten murtuvan rakastamaan lähimmäistä niinkuin jokainen rakastaa omaa itseään.
        Eikö se ole teistä itsestänne lainkaan ristiriitaista? >KTS (Ei kirj.) 7.3.2013 18:43

Uus bisnesidea Pirkolle.
        Jalovaara purukumi.

Lue mathetes uudelleen tavallisen kirjoitus:

>>Sitten näen sellaisen asian, ettei Jeesus haluaisi hyljätä edes niitä, jotka oman ymmärtämättömyytensä vuoksi tekevät väärin, luullen tekevänsä oikein. Sillä näen Jeesuksen rakastavan jokaista ja Hän haluaisi pelastaa jokaisen. Hän toivoo kaikkien sydänten murtuvan rakastamaan lähimmäistä niinkuin jokainen rakastaa omaa itseään."

Kieltääkö tavallinen tuossa uskon välttämättömyyden pelastukseen?

Jeesus ei HALUAISIA hyljätä ketään. Siinä on ehtolause, joka tarkottaa sitä, että Jeesus olisi valmis ottamaan luokseen kaikki, jotka tahtovat uskoa häneen.

Jeesus haluaISIsi pelastaa kaikki. Ehtolause tämäkin.

Tunnen luterilaisia, jotka auttavat toinen toistaan. Menevät jopa siivoamaan ihmisten luokse, joilla ei ole enää itsellään voimaa siivota. Vievät ruokaa ja rahaa köyhille. Olen seurannut miten montakymmentä vuotta luterilaiset uskonsisaret ja veljet ovat toisiaan rakastaneet. Olen nähnyt heidän itkevän toisen surua kuin omaansa. Olen myöskin nähnyt heidän iloitsevan toisen ilosta.
        Olen myöskin nähnyt sen, että luterilaiset uskovaiset eivät arvostele toisia, eivätkä tuomitse, vaan kertovat kokemastaan suuresta armosta rauhallisesti niille, jotka haluavat kuulla.

• * Jospa se on sinulle kutsu lähteä julistamaan evankeliumia, jos tuollaisia päiväunia näet

• tomis...

Tunnen henkilön joka kävi Jalovaaran pitämässä tilaisuudessa, tämä tuntemani on Luterilainen. Kun hän oli palaamassa tilaisuudesta hän alkoi puhumaan kielillä kesken ajo matkan. Hän sai pysyvän kielilläpuhumisen lahjan myöskin, joka toimi vuosia hänessä, nykyään en tosin tiedä.
      Kun tämä tuntemani henkilö sitten oli tulossa kyläilemään luokseni, sain sellaisen kehoituksen että hänen täyty kieltää minulta tupakointi. Tupakointia en ollut saanut itsestäni millään konstilla ei lääkkeillä ei pastorien rukoiluilla, olin polttanu yli kolmekymmentä vuotta.
      No sitten kun tuo henkilö saapui kyläämme sanoin heti "sinun täytyy kieltää minua tupakoimasta" hän siihen vastasi eihän nyt sellaista voi keneltäkään kieltää, patistin vain häntä yhä ja viimein hän suostui, siinä hetkessä tupakan himo poistui minusta, pidän ihmeenä sitä ja perheeni kun tuntee minut ihmettelee vieläkin, juuri tänään oli siitä puhetta.
      Minä siis sain avun Jalovaaran tilaisuudessa Pyhällä Hengellä täyttyneen henkilön kautta ja olen vapaa ollut tuosta himosta pian kymmenen vuotta.

• * Eerola*

Oletko kuullut hänen puhuvan kielillä ja mitä hän sanoi.

• koleerikko

tomis... Kiitos Herralle mitä olet saanut kokea. Mitä tulee kielilläpuhumiseen, se on yleensä pysyvä armolahja. Sinulla ei kuitenkaan ollut ´tupakanhimon demonia ´, vaan tavallinen tapakanhimo josta vapauduit.

En kyseenalaista etteikö olisi tapahtunutkin jotain Pirkko Jalovaaran kautta. Ihmettelen vaan miksi hän ei kerro pelastuksesta Jeesuksessa?

• MIKSI?

Jumalalle kiitos ja kunnia siitä, että Hän on valmistanut työmiehiä elopellolleen. Ihmiset kärsivät. Pelkäävät ja ovat kovissa ahdistuksissa. Nyt, jos koskaan tarvitaan ROHKEITA työmiehiä elopellolle. Henkivallat eivät päästäisi otteestaan yhtäkään, mutta Jumalan voima on suurempi kuin henkivaltojen voima. Antakaa työmiesten tehdä tehtäväänsä.

Miksi sinä koleerikko vastustat Jalovaaran toimintaa? Monelle hän on toivoa tuonut. Ei ole Jalovaaran syy, jos kaikki eivät parane. Hän ainakin perustaa uskonsa Raamattuun ja tekee sen mukaisesti, mitä on oppia Jumalalta Raamatun kautta saanut.

Jos Jalovaara kieltäisi henkivallat ja kieltäisi paranemisen mahdollisuudet, niin silloin häntä pitäisi vastustaa.

• koleerikko

Miksi? Vastaan sinulle jo aloituksessa,
        miksi Pirkko Jalovaara ei julista evankeliumia?

• swedula
    • Jeesuksen nimessä ru

Pirkko Jalovaara
      Tehtäväni ja kutsumukseni Jumalan edessä on rukoilla yhdessä sinun kanssasi. Rukoilen paljon sairaiden tai ihmisten kanssa, jotka ovat elämässään joutuneet ongelma-tilanteeseen. Uskoni ja luottamukseni Jumalan apuun perustuu parantavaan rukoukseen, että ”…teidän elämänne on Kristuksen kanssa kätkettynä Jumalaan” (Kol 3:3).

Miten ja missä rukous tapahtuu?

Olen mukana eri puolilla Suomea järjestettävissä rukousilloissa – joskus myös muissa maissa Suomen ulkopuolella – jolloin rukoilen yksittäin paikalla olevien ihmisten tai tilaisuudessa jätettyjen rukouspyyntöjen puolesta. Toisinaan rukoilen myös suorassa radio- tai TV-ohjelmassa. Henkilökohtaisesti rukoilen myös jokaisen lähetetyn tai vastaanottamani rukouspyynnön puolesta. Tilanteesta riippuen käyn myös sairaaloissa rukoilemassa ja voitelemassa öljyllä: ”Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen hänet öljyllä Herran nimessä” (Jaak 5:14).

Kun yhdessä rukoilemme Jeesusta - Jeesuksen nimessä – silloin Jumalan voima vaikuttaa kauttamme ja voimme kokea sen lämpönä ja Jumalan rakkauden kosketuksena: ”Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää” (Kol 2:9-10).

• koleerikko

Kiitos vastauksesta. Oletan Pirkko Jalovaaran itse vastanneen.

Kysynkin vaan, miksi et julista evankeliumia?

• Vakavaksi menee
        koleerikko kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Oletan Pirkko Jalovaaran itse vastanneen.

Kysynkin vaan, miksi et julista evankeliumia?

Ei, vaan tuo on laintattu Pirkko Jalovaaralta. Hän tekee mitä tekee, JEESUKSEN NIMESSÄ. Oletko kuullut itse hänen julistuksensa? Vai oletko sinä vain kuullut toisilta Pirkko Jalovaaran julistuksesta? Aikamoisen vakavia syytöksiä olet monta päivää esittänyt. En uskaltaisi. Minun pitää saada selvät todistukset, että alan varoittelemaan ihmisestä, joka puhuu Jeesuksen nimeen.
        Olen havainnut tällä palstalla paljon varoittelijoita, jotka ovat tehneet pajon syntiä ja kieltäneet Jumalan teoillaan.

• koleerikko
        Vakavaksi menee kirjoitti:

Ei, vaan tuo on laintattu Pirkko Jalovaaralta. Hän tekee mitä tekee, JEESUKSEN NIMESSÄ. Oletko kuullut itse hänen julistuksensa? Vai oletko sinä vain kuullut toisilta Pirkko Jalovaaran julistuksesta? Aikamoisen vakavia syytöksiä olet monta päivää esittänyt. En uskaltaisi. Minun pitää saada selvät todistukset, että alan varoittelemaan ihmisestä, joka puhuu Jeesuksen nimeen.
        Olen havainnut tällä palstalla paljon varoittelijoita, jotka ovat tehneet pajon syntiä ja kieltäneet Jumalan teoillaan.

Vakavaksi menee nimimerkki. Tässä vastausta.

Olen ollut Pirkko Jalovaaran tilaisuuksissa 5 - 6 kertaa. Olen keskustellut Pirkko Jalovaaran kanssa henkilökohtaisesti. Pirkko itse tuli ensikerran ja otti lempeästi käsistä kiinni ja hymyillen jutteli. Kyllä siinä silloin oli kannustava ote elämässä eteenpäin. "

"Aikamoisen vakavia syytöksiä olet monta päivää esittänyt. En uskaltaisi."

En ole syyttänyt ketään.
        En välttämättä moneen päivään ole ollut edes palstalla.

Sinä Vakavaksi menee, olet vauvakasteen lumoissa etkä taida olla täysin orientoitunut tähän hetkeen, niin jätänkin sinun vuodatuksesi omaan arvoonsa.

Jeesus on minun Herra!

• * Ei jokainen, joka sanoo, Herra Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaikka he tekvät ihmeitä Jeesuksen nimessä, Jeesus ei kuitenkaan tunnusta heitä. Tänäpäivänä on paljon eri henki parantajia, jotka toimivat jopa Jeesuksen nimissä, vaikka henki on aivan joku muu . Niin kuin nyt Markku Koivisto, toimi aivan muussa hengessä, kuin PH:ssä hän haki haudoilta voimaa, vaikka Raamattu kieltää jyrkästi vainjahenkien kanssa veljeilyn.

* En Pirkko Jalovaara usko, että toimintasi on raitista Pyhän Hengen osallisuudessa tapahtuvaa , koska olen kuunnelleut, tosin vain vähän mutta tarpeeksi, ja Jeesus ei siellä ole ensimäinen, jos Pyhä Henki korotetaan ylimmäksi, Hän poistuu näyttämöltä, koska Hän on " ikuinen kakkonen", jos nyt ymmärrät mitä tarkoitan. Hän ei koskaan mene Jeesuksen edelle missään, Hän on toinen Puollustaja, Jeesus on ensimmäinen, aina ja joka paikassa ja joka kerta ja ikuisesti.

* Hengen tuntemisen armolahja sanoo selvästi, että se henki, jolla Jalovaara parantaa, ei ole Jumalan Henki, vaan valkeuden enklinä puuhaava valhehenki !
        * Jeesuksen nimessä ja veressä !

• "vaikka he tekvät ihmeitä Jeesuksen nimessä, Jeesus ei kuitenkaan tunnusta heitä. "

Mutta jos nämä vilpittömästi uskovat, uskovat tekevänsä hyvää ihmisille ja ihmiset pyytävät sitä, niin kuinka tällainen ihminen voi tulla edes tuntoihinsa?

Ei Jalovaarakaan varmaan filunkia olettanut tekevänsä vai olettiko?

• * vaikka kuinka paranee sairaita, se ei vielä ole takuu, että parantuminen on Jumalsta, ja ellei se ole, sillä parantumisella ei ole mitään merkitystä sinänsä, menee vaan terveenä kadotukseen. Jos ei anna elämäänsä Jeesukselle. Eikä siitä parantumisesta Jeesus saa kunniaa, vaan Pirkko, tai kuka nyt sitten kaatajana touhuaakin , omissa nimissään ! Eikä se kaatuminen meluteeraa yhtikäs mitään, eihän siitä edes kerrota apostolien teoissakaan mitään ! Raamatullisuus on kyseenalaista, hyvä keino huijareille esittää suurta pappia !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* vaikka kuinka paranee sairaita, se ei vielä ole takuu, että parantuminen on Jumalsta, ja ellei se ole, sillä parantumisella ei ole mitään merkitystä sinänsä, menee vaan terveenä kadotukseen. Jos ei anna elämäänsä Jeesukselle. Eikä siitä parantumisesta Jeesus saa kunniaa, vaan Pirkko, tai kuka nyt sitten kaatajana touhuaakin , omissa nimissään ! Eikä se kaatuminen meluteeraa yhtikäs mitään, eihän siitä edes kerrota apostolien teoissakaan mitään ! Raamatullisuus on kyseenalaista, hyvä keino huijareille esittää suurta pappia !

"hyvä keino huijareille esittää suurta pappia ! "

Niin, aika vaikea on uskoa että Jalovaara on esittänyt suurta pappia jo parikymmentä vuotta.

Mistäs sen tietää vaikka Jalovaara uskoo siihen mitä tekee? ihan samalla tavalla kuin muutkit kaatajat ja parantajat.

Se, onko tämä henki Pyhää Henkeä, on vaikea mennä arvioimaan, koska jos joku on saanut sieltä avun niin eikö se ole jo hyvä asia?

Toisaalta taas ihminen saa apua vaikka aromaterapiasta, jos on otollisella mielellä.

Helluntailaiset saavat myös apua ylhäältä: kun oikein rukoilee ja keskittyy, niin aina kolotukset vähäksi aikaa helpottaa. Ajatukset siirtyvät omasta kiputilasta toisaalle. Suomen sotien aikaan ei tilastoitu yhtään neuroosi tapausta. Ei ollut aikaa neurostella.

Toisaalta taas, miksi edes parantaa, kun kukaan ei täältä terveena hautaan mene ja ihmiskoneisto vanhenmiten kuitenkin rapistuu ja hajoaa.

• pakis__ kirjoitti:

"hyvä keino huijareille esittää suurta pappia ! "

Niin, aika vaikea on uskoa että Jalovaara on esittänyt suurta pappia jo parikymmentä vuotta.

Mistäs sen tietää vaikka Jalovaara uskoo siihen mitä tekee? ihan samalla tavalla kuin muutkit kaatajat ja parantajat.

Se, onko tämä henki Pyhää Henkeä, on vaikea mennä arvioimaan, koska jos joku on saanut sieltä avun niin eikö se ole jo hyvä asia?

Toisaalta taas ihminen saa apua vaikka aromaterapiasta, jos on otollisella mielellä.

Helluntailaiset saavat myös apua ylhäältä: kun oikein rukoilee ja keskittyy, niin aina kolotukset vähäksi aikaa helpottaa. Ajatukset siirtyvät omasta kiputilasta toisaalle. Suomen sotien aikaan ei tilastoitu yhtään neuroosi tapausta. Ei ollut aikaa neurostella.

Toisaalta taas, miksi edes parantaa, kun kukaan ei täältä terveena hautaan mene ja ihmiskoneisto vanhenmiten kuitenkin rapistuu ja hajoaa.

* " Se, onko tämä henki Pyhää Henkeä, on vaikea mennä arvioimaan, koska jos joku on saanut sieltä avun niin eikö se ole jo hyvä asia? "

* Ei olekkaan, jos ei itsellä ole Pyhää Henkeä, ja henkien tuntemisen armolahjaa, silloin on parempi, ettei sano mitään, sillä henkien kanssa ei kannata puoskaroida.

* Mutta ei se parantuminen ole koko totuus, kun evankeliumia julistetaan Jeesuskesta Kristuksesta. Parantuminen on ikään kuin sivutuote, pääasia on sielun pelastus, joka on uskon päämäärä. Ihmeiden ja merkkien tulisi seurata julistusta. Mutta niin kuin esm. Pirkko Jalovaara, ei julista Jeesusta Kristusta, vaan uskolla patanemista, ja se ei ole Raamatun evankeliumia, on monenlaista uskoa joka voi parantaa.

* Ja jos parantumisesta ei Jeesus saa kunniaa, niin se ei ole Jeesuksen vaikuttaman uskon kautta paranemista. Eikä edistä evankeliumin eteenpäin menemistä, mikä on ehdoton pääasia kun Raamattu ylipäätään saarnataan.

* Kyllä jokainen saa parantaa mitä haluaa, en siksi sano tätä, mutta puhuu sitten siitä, kuka on todellien parantaja. Jos se tehdään Jeesuksen nimissä, vaikka Hänellä ei ole asian kanssa mitään yhteyttä, se on silloin valhe-evankeliumia, eikä iankaikkisuutta ajatellen auta ketään. päinvastoin, pahentaa !

• tomis...

Ehkä aloituksen tekijä halusi tehdä aloituksen kenties saadakseen Jalovaarasta huonoa kuvaa aikaiseksi Herran Palvelijana?

Minun mielestäni Pirkko tekee jaloa Heran työtä auttaakseen kärsiviä ja sairaita. Jumala on hänen työkaverinaan, kuten hän sanoo saaneen sellaisen tehtävän Herralta.

Selainen tomiksen kanta Jalovaarasta.

http://www.rukousystavat.fi/index.php?lang=fi

• koleerikko

"Ehkä aloituksen tekijä halusi tehdä aloituksen kenties saadakseen Jalovaarasta huonoa kuvaa aikaiseksi Herran Palvelijana?" tomis... kirjottaa.

Mettään meni. En suinkaan minä halua Jalovaaralle pahaa en. Ihmettelen miksi hän ei julista evankeliumia? Vastaapa sinä tomis.. siihen.

Tapio522 on kirkon piirin uskovia ja on uskossa. Kunnioitan Tapioa vakaana uskovana.
      Kaikille uskoville on siunaus kun Jumala jotain käyttää. Nyt onkin kysymys onko takana Jumala vai jokin muu? Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta. Parantumiset ja ihmeet saavat mielenkiinnon pelastussanomaan: Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Jos parannusilloista puuttuu evankeliumi, silloin puuttuu kaikki.

• tomis...

Kyllä Jalovaara tiedetään Jumalan työntekijäksi jos kuka vain niin haluaa tunnustaa sen todeksi.
        Jalovaara on saanut kutsun auttaa kärsiviä lähimäisiään ja työtä riittää. Minäkin aijon laittaa Pirkolle rukous pyynnön.
        Mutta miksi epäilevä aloitus että onko Pirkko Jumalan asialla? Kenes sitten olisi?
        Jalovaaran todistus ei ole niinkuin on totuttu helareilla ehkä hurmasuutta. Kyllä Jalovaara tuo esille kuka parantaa, kuka pelastaa jne..Olen lukenut kyllä siellä tuodaan esille Jumalaa Jeesusta Pyhää Henkeä.

• koleerikko
        tomis... kirjoitti:

Kyllä Jalovaara tiedetään Jumalan työntekijäksi jos kuka vain niin haluaa tunnustaa sen todeksi.
        Jalovaara on saanut kutsun auttaa kärsiviä lähimäisiään ja työtä riittää. Minäkin aijon laittaa Pirkolle rukous pyynnön.
        Mutta miksi epäilevä aloitus että onko Pirkko Jumalan asialla? Kenes sitten olisi?
        Jalovaaran todistus ei ole niinkuin on totuttu helareilla ehkä hurmasuutta. Kyllä Jalovaara tuo esille kuka parantaa, kuka pelastaa jne..Olen lukenut kyllä siellä tuodaan esille Jumalaa Jeesusta Pyhää Henkeä.

tomis... Valitettavasti minä en ole koskaan kuullut, että Pirkko Jalovaara julistaa evankeliumia ja korottaa Jeesusta.

Äläpä yleistä helluntailaisia hurmahenkisiksi hihhuleiksi. Tunnen kyllä monta helluntaiseurakunnassa uskovien kasteen ottaneita, ja kohta sopeutumattomuuttaan eronneita kirkon piiriin menneitä hihhuleita. He ovat niitä lippujen heiluttajia ja ja antavat terveestä uskosta kahelin kuvan.

Eri asia kun on aina ollut kirkonpiirin uskova, tai muusta syystä seurakunnasta eronnut.

• tomis...
        koleerikko kirjoitti:

tomis... Valitettavasti minä en ole koskaan kuullut, että Pirkko Jalovaara julistaa evankeliumia ja korottaa Jeesusta.

Äläpä yleistä helluntailaisia hurmahenkisiksi hihhuleiksi. Tunnen kyllä monta helluntaiseurakunnassa uskovien kasteen ottaneita, ja kohta sopeutumattomuuttaan eronneita kirkon piiriin menneitä hihhuleita. He ovat niitä lippujen heiluttajia ja ja antavat terveestä uskosta kahelin kuvan.

Eri asia kun on aina ollut kirkonpiirin uskova, tai muusta syystä seurakunnasta eronnut.

>>Äläpä yleistä helluntailaisia hurmahenkisiksi hihhuleiksi

• Opetuslapsen tehtävä

Mark 16:
      15. Ja Jeesus sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
      16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
      17. Mutta nämät ovat ne merkit, jotka niitä seuraavat, jotka uskovat: minun nimeni kautta pitää heidän perkeleet ajaman ulos, uusilla kielillä puhuman,
      18. Kärmeet ajaman pois, ja jos he jotakin myrkkyä juovat, niin ei heille mitään vahingoita; sairasten päälle pitää heidän kätensä paneman, ja ne paranevat.
      19. Ja Herra, sitte kuin hän oli heille puhunut, otettiin ylös taivaasen ja istui Jumalan oikialle kädelle.
      20. Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta.

• koleerikko

Pahimmat höyrypäät helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa missä ylistetään tulee kirkon piiristä tai ovat joskus eroneet helluntaiseurakunnasta. Katsokaas kun helluntailaisuus on heille ´kylmää ja kuollutta´. Silti sinne rynnätään ylistämään ja lippuja heiluttamaan. Heilutellaan käsiä ja korotellaan taivaita. Jopa joku juoksee ilman päämäärää. Minua inhottaa tuommonen!

Ylistys on Herralle otollista. Se ei ole hullunmyllyä vaan jotain muuta. Toinen ylistää sydämessään hiljaa, toinen karkeloi. Se ei ole asento vaan sydämen asenne. Tässäkin asiassa iloista antajaa Jumala rakastaa.

• tomis...

Panempa tähän, olen miekin nähnyt elämässäni paljonkin . Minun elämäni kuuluu Luterilaiseen kirkkoon, elikkä sunnuntaisin suntikset päälle, ei tosin kravattia välttämättä ja Jumalan palveluksseen kirkkoon tai kuunnella se radiosta. Näin pysyy hermosto tasapainossa, sitä se ei välttämättä hurmosliikkeisiin kuuluvilla aina ole kuten tiedämme totuuden.

Sulle Koleerikko menestystä ja rauhaan uskonrintamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      93
      4551
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      232
      1786
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1450
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1150
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      322
      1085
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1070
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1059
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      145
      1014
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      999
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      954
    Aihe